ID=10888
date=02-03
Канон, глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
В пра́ведных селе́ниих ра́достно водворя́яся Пра́веднаго Го́спода, Симео́не пра́ведный, и́же боже́ственное твое́ соверша́ющия преставле́ние, оправда́ти моли́, преблаже́нне.
В зако́не бы́в священноде́тель, свяще́ннейше, Его́же зако́н пропове́да, Младе́нца ви́дел еси́ и естества́ зако́ном, Богоприи́мче, у́мер, к безсме́ртней, ра́дуяся, преше́л еси́ жи́зни.
Рука́ми держа́щаго вселе́нныя концы́, Деви́ческими носи́ма рука́ми, ви́дел еси́ и, честны́ми твои́ми прие́м объя́тии, Моисе́я вы́шший яви́лся еси́, пребога́те.
Богородичен: По́лный истощава́ется, Преве́чный начина́ется, Сло́во одебелева́ет, Соде́тель зи́ждется, Невмести́мый вмеща́ется, во чре́ве Твое́м воплоща́емь, Богоблагода́тная.
Песнь 3
Ирмос: Я́ко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.
Возвы́сився дея́ньми свяще́нными, богоглаго́ливе, я́ко светови́ден сто́лп высо́к, Всесвято́му Ду́ху бы́л еси́, утвержда́яся я́ве, те́мже восхваля́ем тя́.
Зако́ну Го́спода, разве́рзшаго ложесна́ Деви́ча, и Младе́нца, плотоно́сна, Симео́не, бы́вша, ви́дел еси́, да́рующаго все́м избавле́ние.
Рука́ми челове́ка созда́вый, вопло́щся, рука́ми твои́ми держи́мь е́сть, освяща́я тя́ я́ве, и к жи́зни бу́дущей проси́вшася, блаже́нне, отпуща́ет тя́.
Богородичен: Мы́сленную Тя́ клещу́, у́гль нося́щу Боже́ственный, от Твои́х крове́й воплоще́нна па́че ума́ Симео́н я́ко ви́де, Всенепоро́чная, ра́дуяся, ублажа́ше.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Престаре́лся еси́ в ста́рости, ве́рою же обнови́лся еси́, но́ва Младе́нца хотя́ ви́дети, Симео́не, всесоверше́ннаго, обновля́юща ми́р обетша́вший прило́гом ве́тхаго борца́.
Ублажи́м согла́сно Симео́на блаже́ннаго, я́ко сподо́бльшася ви́дети Бо́га блаже́ннаго, в пло́ть обо́лкшася, я́ко да сотвори́т блаже́нны, окая́нны пре́жде бы́вшия.
Законода́вца Тя́ ве́м и зако́нных естества́ вопло́щшагося кроме́, зако́н же но́в вве́дшаго, — Симео́н взыва́ше, — Еди́не Го́споди, ны́не отпусти́ мя к жи́зни нетле́нней.
Богородичен: И́же руко́ю вся́ нося́й, на рука́х носи́мый Присноде́вы, Сию́ херуви́м соде́ла и серафи́м вы́шшу, я́ко роди́тельницу, Ю́же воспои́м и благоче́стно ублажи́м.
Песнь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.
Ума́ чистото́ю Бо́гу Вседержи́телю, я́ко а́нгел послужи́в, блаже́нне, кро́вными же́ртвами очи́стил еси́ дре́вле лю́ди Изра́илевы, кро́вь спаси́тельную предзна́менав я́сно.
Самого́ себе́ сотвори́л еси́ хра́м Бо́гу всесвя́т де́лы боже́ственными, богоглаго́ливе. Те́мже я́ко Младе́нца во святе́м хра́ме ви́дел еси́ Бо́га с пло́тию, тя́ преставля́юща к Боже́ственным селе́нием.
Воспои́м дне́сь, духо́вно лику́юще, вси́ Симео́на Богоприи́мца и с ни́м А́нну целому́друю, проро́ки су́ща Бо́жия, и Сего́ ви́девшия, на́с ра́ди младе́нствовавшаго.
Богородичен: Не опали́в ложе́сн Твои́х естество́м Неизме́нный, Еди́на херуви́м святе́йши, Челове́к яви́ся, из Тебе́ ражда́емь, и отринове́нныя тле́нием вся́ совокупи́, Богома́ти, Рождество́м Твои́м.
Песнь 6
Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.
Возопи́л еси́, внегда́ ви́дел еси́ Го́спода, Симео́не, я́ко обеща́лся еси́: ны́не раба́ Твоего́, Спа́се, отпусти́, во а́де су́щим все́м Твое́ Боже́ственное возвеща́юща воплоще́ние.
Украси́лся еси́ и Моисе́я светле́йший бы́л еси́, на ру́ки добро́тою Кра́снаго прии́м, Симео́не ста́рче, на́с ра́ди по на́м Младе́нца бы́вша.
Во́д тя́ испо́лнена Боже́ственных су́ща и во а́дова до́льная ме́ста сше́дша, ви́девше та́мо су́щии у́зницы, Симео́не, Боже́ственныя росы́ испо́лнишася.
Богородичен: Улови́ти мя́ всегда́ и́щет вселука́вый, но того́ мя се́тей исхи́ти, Влады́чице, и боже́ственным кро́вом кри́л Твои́х це́ла соблюди́.
Песнь 7
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Зако́нно Го́споду Вседержи́телю ты́ послужи́л еси́, пра́веден я́ко и́стинно и в зако́не непоро́чен, блаже́нне, бы́в, те́мже пое́ши: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Ра́дость скорбя́щих прии́де, избавле́ние Изра́илю вои́стинну яви́ся, я́ко Младе́нец в хра́ме свое́м, отпусти́ мя к жи́зни бу́дущей, — Симео́н вопия́ше, ра́дуяся.
За милосе́рдие щедро́т Твои́х претружде́на мя́ зако́на пи́сменем, сля́чена мя́ ста́ростию отпусти́, Спа́се, раба́ Твоего́, я́ко ви́дех Тя́, — Симео́н взыва́ше, — на земли́ нося́ща пло́ть.
Богородичен: Не истощи́в По́лный пречи́стых не́др ро́ждшаго Отца́, в Твои́х не́дрех, Чи́стая, я́ко Младе́нец седи́т, угото́вая, и́мже восхоте́ уподо́битися, Пречи́стая, свяще́нное я́ве седа́лище.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Овдове́вший ми́р Боже́ственныя сла́вы прише́дшаго невестоукраси́ти Пребоже́ственнаго, вдова́ су́щи, А́нна всехва́льная, и проро́чества благода́тию облиста́емая, просла́ви Его́, и бу́дущее все́м предстоя́щим показа́ше Боже́ственное избавле́ние.
Зако́нныя же́ртвы приноси́л еси́, А́гнца за милосе́рдие несказа́нное, кро́вь спаси́тельную провозвеща́я издале́ча, блаже́нне свяще́нниче, Его́же воплоще́нна прие́м, Симео́не, просла́вился еси́ па́че Моисе́я и все́х проро́ков.
Ви́дев Жела́емаго, разреше́ние прия́л еси́ теле́сное, богодохнове́нне и, я́коже зре́лая пшени́ца, преше́л еси́ ко отце́м, сла́вне, воспита́н в ста́рости до́брей. Те́мже твою́ всепра́зднственную па́мять ра́достию душе́вною соверша́ем.
Богородичен: Я́ко кри́н, я́ко благово́нен ши́пок, я́ко боже́ственное обоня́ние, обре́т Тя́ Сло́во Пребоже́ственное, Пречи́стая Богоневе́сто, и в Твою́ утро́бу всели́ся, благоуха́я на́ше естество́, злосмра́дия испо́лншееся, е́же от греха́, Мари́е Богоро́дице.
Песнь 9
Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.
Че́стны ру́це твои́, вои́стинну прикосну́вшияся, Богоприи́мче, Боже́ственным удесе́м, — прикаса́ющагося гора́м, — я́коже пое́т Дави́д, — и дымя́тся, — блаже́н вои́стинну ты́ бы́л еси́. Те́мже досто́йно восхваля́ем тя́.
Ра́ка твоя́ источа́ет ве́рным исцеле́ния, па́мять же блаже́нная, сия́ющи па́че со́лнца, и все́х ду́ши просвеща́ющи, и мра́ка мы́сленнаго исхища́ющи, священнотаи́нниче всече́стне.
Просвеща́ют сия́нием мы́сленным, я́ко со́лнце и луна́ подсо́лнечную, А́нна целому́дренная и проро́чица, ста́рец же Симео́н сла́вный. И́хже ра́ди на́с, Человеколю́бче Го́споди, грехо́вныя тмы́ изба́ви.
Богородичен: Я́вльшуюся Тя́, Ма́терь Бо́жию, я́ко ви́дев, Богоро́дице, ста́рец рече́, я́коже проро́к: се́ Тво́й Сы́н, на воста́ние и паде́ние мно́гих лежи́т, Влады́чице, и в зна́мение неудобосказу́емое.