Чин присоединения армян

Кано­ни­че­ская справка

Моно­фи­зит­ство — ересь, появив­ша­яся в V веке. Осно­ва­те­лями ее были архим. Евти­хий, Дио­скор патр. Алек­сан­дрий­ский и Севир Антио­хий­ский. Они учили, что во Христе не две, а одна при­рода, причем при Вопло­ще­нии чело­ве­че­ство было погло­щено Боже­ством. Ересь осуж­дена на IV Все­лен­ском соборе. Этой ереси при­дер­жи­ва­ются армяне, копты, ефиопы, индийцы-мала­барцы и сирийцы-яко­виты.

В согла­сии с 95 пра­ви­лом Трулль­ского Собора, они «должны тво­рити руко­пи­са­ния и пре­да­вати ана­феме ересь свою, ..и Евти­хия, и Дио­скора, и Севира, и прочих началь­ни­ков тако­вых ересей, и их еди­но­мыш­лен­ни­ков, и все выше­по­ка­зан­ные ереси: и потом да при­ем­лют святое При­ча­стие». Поря­док при­со­еди­не­ния должен регла­мен­ти­ро­ваться епар­хи­аль­ным архи­ереем. Он, в соот­вет­ствии с поста­нов­ле­нием Свя­тей­шего Синода (1840.II.20), может раз­ре­шить при­со­еди­не­ние сек­тан­тов через Пока­я­ние и без испра­ши­ва­ние каждый раз на то раз­ре­ше­ния.

ЧИНО­ПО­СЛЕ­ДО­ВА­НИЕ

Архiе­рей или iерей, при­хо­дя­щаго да испы­та­етъ, како разу­ме­етъ ученiе армен­ского вероисповедания:таже пока­жетъ ему отли­чiе онаго отъ ученiя Пра­во­слав­ныя Церкве.

По доволь­немъ же испы­танiи и настав­ленiи, пове­литъ ему испо­ве­дати вся грехи, елики отъ юности своея памят­ству­етъ. Раз­ре­ше­ния, по испо­веди, не пода­етъ ему. Въ часъ же при­со­еди­ненiя постав­ля­етъ его при входе въ цер­ковь. Архiе­рей, одеянъ въ мантiю, епiтрахiль, омо­форъ и мiтру, или iерей, оде­ян­ный въ епiтрахiль и фелонь, ста­нетъ близь цер­ков­ныхъ дверей, и жела­ю­щаго быти пра­во­слав­нымъ хрiстiа­ни­номъ вопро­ша­етъ:

Хощеши ли отре­щися отъ погре­ше­ний и непра­во­стей армян­ского веро­ис­по­ве­да­ния?

Ответъ: Хощу.

Вопро­ше­ние: Хощеши ли приити въ соеди­не­ние веры пра­во­славно-кафо­ли­че­ския?

Ответъ: Хощу.

Тогда пред­сто­я­тель бла­го­слов­ляет его, гла­голя:

Во имя Отца, и Сына, и Свя­таго Духа, Аминь.

И воз­ло­живъ руку на при­к­ло­нен­ную главу его, диа­кону рекшу: Гос­поду помо­лимся, и клиру: Гос­поди, поми­луй, чтет молитву сию:

Гос­поди Боже истины, призри на раба Твоего (имя), ищу­щаго при­бег­нути ко святей Твоей пра­во­слав­ней Церкви и подъ кро­вомъ Ея сохра­ни­тися. Обрати его отъ заблуж­де­ния преж­няго пути его ко истин­ней яже въ Тя вере, и подаждь ему бла­го­дать, еже ходити въ запо­ве­дехъ Твоихъ. Да будутъ очи Твои взи­ра­юще на него мило­стию выну, и уши твои, еже слы­шати гласъ моле­ния его, и тако да сопри­чтится ко избран­ному Твоему стаду. Тя бо поютъ вся силы небес­ныя, и Твоя есть слава, Отца и Сына и Свя­таго Духа, во веки вековъ. Аминь.

По молитве сей, вопро­ша­етъ при­ем­ли­маго:

Вопросъ (Далее «В»): Отри­ца­ешся ли непра­ваго мнения, аки бы в Гос­поде нашем Иисусе Христе не два суть есте­ства, Боже­ское и чело­ве­че­ское, но единое, погло­щену бывшу Боже­ским есте­ству чело­ве­че­скому?

Ответъ (далее «О»): Отри­ца­юся.

В. Жела­еши ли убо соеди­ни­тися Святей, Пра­во­слав­ней, Кафо­ли­че­стей, Восточ­ней Церкви?

О. Желаю от всего моего сердца.

В. Веру­еши ли, и како, во Еди­наго Бога, в Троице сла­ви­маго, и покло­ня­е­шися ли Ему?

О. Верую во Еди­наго Бога, в Троице сла­ви­маго, Отца и Сына и Свя­таго Духа, и покла­ня­юся Ему.

И сотво­рив земной поклон, чтет символ веры.

Посем пред­сто­я­тель гла­го­лет:

Бла­го­сло­венъ Богъ, про­све­щаяй вся­каго чело­века, гря­ду­щаго въ мiръ.

И при­со­еди­ня­е­мого вопро­шает:

Чтиши ли соборы Все­лен­ския: Хал­ки­дон­ский, Кон­стан­ти­но­поль­ский 2‑ой, Кон­стан­ти­но­поль­ский 3‑й, Никей­ский 2‑ой, и при­ем­лиши ли утвер­жден­ныя сими соборы дог­маты и пра­вила?

О. Почи­таю и при­емлю.

В. Свя­тей­шему Пат­ри­арху и пра­во­слав­ным архи­пас­ты­ремъ, яко пре­ем­ни­комъ апо­столь­скимъ, от Свя­таго Духа постав­лен­нымъ, обе­ща­еши ли досто­долж­ное почи­та­ние и въ делехъ духов­ныхъ послу­ша­ние?

О. Обещаю от искрен­няго сердца.

Посем пред­сто­я­тель подает при­со­еди­ня­е­мому конец омо­фора, аще свя­ти­тель, или конец епи­тра­хили, аще иерей, и гла­го­лет:

Вниди в Цер­ковь Пра­во­слав­ную, и совер­шенно отри­нув заблуж­де­ния, в нихже был еси, чти Отца Все­дер­жи­теля, Сына Его Иисуса Христа, и Духа Свя­таго, иже от Отца исхо­дит, Троицу еди­но­сущ­ную и нераз­дель­ную.

И тако введ, постав­ляет его пред амво­ном, идеже на столе поло­жени суть Крест и Еван­ге­лие. Идущим же им, поется псалом 66:

Боже, ущедри ны и бла­го­слови ны, про­свети лице Твое на ны и поми­луй ны: познати на земли путь Твой, во всех языцех спа­се­ние Твое. Да испо­ве­дятся Тебе людие, Боже: да испо­ве­дятся Тебе людие вси. Да воз­ве­се­лятся и да воз­ра­ду­ются языцы: яко судиши людем пра­во­стию и языки на земли наста­виши. Да испо­ве­дятся Тебе людие, Боже, да испо­ве­дятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой: бла­го­слови ны, Боже Боже наш, бла­го­слови ны, Боже: и да убо­ятся Его вси концы земли.

Таже пред­сто­я­тель пове­лит ему колена пре­кло­нити и гла­го­лет сам стихи сия:

Посли Духъ Твой, и сози­ждутся, и обно­виши лице Земли.

Спаси раба Твоего, Боже мой, упо­ва­ю­щаго на Тя.

Буди ему, Гос­поди, столпъ кре­по­сти отъ лица вражия.

Гос­поди, услыши молитву мою, и вопль мой къ Тебе да при­и­детъ.

По изгла­го­ла­нии, диа­кону рекшу: Гос­поду помо­лимся, и клиру: Гос­поди, поми­луй, чтет со уми­ле­нием молитву сию:

Гос­поди Боже Все­дер­жи­телю, согре­ша­ю­щимъ образы пока­я­ния пред­ла­гаяй и заблужд­шимъ путь правый пока­зуяй, во еже бы ни еди­ному погиб­нути, но всемъ мощно бе спа­стися. Бла­го­да­римъ Тя, яко и сему рабу Твоему (имя рекъ) воз­си­ялъ еси светъ позна­ния Твоея истины, и спо­до­билъ еси его ко святей Твоей Пра­во­славно-Кафо­ли­че­стей Церкви при­бег­нути. Даждь убо ему соеди­ни­тися оней нели­це­мерно и невоз­вратно: сопри­чти его избран­ному Твоему стаду: сотвори его сосудъ честенъ и жилище Свя­таго Твоего Духа, яко да темъ всегда про­све­ща­емь и настав­ля­емь, спа­си­тель­ныя запо­веди Твоя неру­шимо соблю­детъ, и тако небес­ныхъ Твоихъ бла­гихъ вос­при­я­тия спо­до­бится. Ты бо еси Богъ мило­сти и щед­ротъ и чело­ве­ко­лю­бия, и Тебе славу воз­сы­ла­емъ, Отцу и Сыну и Свя­тому Духу, ныне и присно и во веки вековъ. Аминь.

По молитве пове­ле­вает ему воз­стати, гла­голя:

Стани добре, стани со стра­хомъ, и предъ Еван­ге­ли­емъ и свя­тымъ Кре­стомъ Спа­си­теля утверди данное тобою обе­ща­ние.

Он же, воз­став, речет:

Веру пра­во­славно-кафо­ли­че­скую, юже ныне доб­ро­вольне испо­ве­дую, целу и нена­ру­шиму даже до конеч­наго моего изды­ха­ния, Богу помо­га­ющу, твердо содер­жати, и запо­веди ея раде­тельно и радостно испол­няти пот­щуся, соблю­дая въ непо­роч­но­сти, елико мощно сердце мое. Во уве­ре­ние сего моего обе­ща­ния целую сло­веса и Крест Спа­си­теля моего. Аминь.

По лобы­за­нии, пред­сто­я­тель гла­го­лет:

Бла­го­сло­венъ Богъ, хотяй всемъ чело­ве­комъ спа­стися и въ разумъ истины приити, сый бла­го­сло­венъ во веки.

Клир: Аминь.

Посем гла­го­лет:

При­к­лони колена Твоя предъ Гос­по­демъ Богомъ, егоже испо­ве­далъ еси, и при­и­меши остав­ле­ние гре­ховъ твоихъ.

При­к­лоншу ему колена и главу, пред­сто­я­тель раз­ре­шает его, сице:

Гос­подь нашъ Иисусъ Хри­стосъ, ключи цар­ствия небес­наго апо­сто­ломъ вру­чи­вый, и давый имъ и ихъ пре­ем­ни­комъ власть вязати и решити грехи чело­ве­ковъ, чрезъ мене, недо­стой­наго архи­ерея (иерея), про­ща­етъ тя, чадо (имя рекъ), и раз­ре­ша­етъ от свя­за­ния клят­вен­наго или запре­ще­ния, и от всехъ гре­ховъ Твоихъ. И азъ, данною мне от Него вла­стию, при­со­еди­няю тя ко пра­во­слав­ней Церкви и при­во­жду ко обще­нию боже­ствен­ныхъ Таин­ствъ цер­ков­ныхъ, и бла­го­слов­ляю тя Име­немъ Отца и Сына и Свя­таго Духа. Аминь.

Посем при­со­еди­нен­ный станет, ожидая Литур­гии.

сайт муж­ского мона­стыря “Кре­сто­вая Пустынь”

Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки