Канон Крещению Господню (2‑й)


Святое Богоявление. Крещение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа

глас 2

Песнь 1

Ирмос: Шеству­ет мор­скую вол­ня­щу­ю­ся бурю, сушу абие Изра­иль явль­шу­ю­ся. Черм­ный же понт три­ста­ты еги­пет­ская пок­ры куп­но, водо­стла­нен гроб, силою креп­кою дес­ни­цы Владычни.

Утру явль­шу­ся чело­ве­ком све­то­нос­ну ныне из пусты­ни, к водам Иор­дан­ским пре­кло­нил еси, Царю солн­ца, Твою выю, лика мрач­на родо­на­чаль­ни­ка исхи­ти­ти, сквер­ны же вся­кия очи­сти­ти тварь.

Без­на­чальне, стру­ям спо­греб­ша­ся Тебе, Сло­ве, нова­го пре­во­ди­ши, истлев­ша­го лестию, Сего неска­зан­но от Отца при­ем глас дер­жа­вен: Сей воз­люб­лен­ный, равен же Мне Отрок естеством.

Песнь 3

Ирмос: Ели­цы древ­них изре­ши­хом­ся сетей бра­шен львов, сотрен­ных чле­нов­ны­ми, раду­им­ся и раз­ши­рим уста, сло­во пле­ту­ще от сло­вес слад­ко­пе­ния, имже к нам насла­жда­ет­ся дарований.

Умерщ­вле­ние пер­вее наса­ди­вый тва­ри, зве­ря зло­дей­ствен­на­го вооб­ражь­ся в есте­ство, омра­ча­ет­ся плот­ским при­ше­стви­ем: утру явль­шу­ся, при­ра­зи­вся Вла­ды­це сокру­ши­ти свою враж­деб­ную главу.

Вле­чет к себе Бого­з­дан­ное есте­ство, утро­бы мучи­те­ля погре­бен­ное пре­де­лы; раж­да­ет­ся паки земно­род­ных Обнов­ле­ние, дело дер­жав­но совер­шая Вла­ды­ка: при­и­де бо, тое очи­сти­ти хотя.

Ипакои, глас 5

Егда явле­ни­ем Тво­им про­све­тил еси вся­че­ская, тогда сла­ное неве­рия море побе­же, и Иор­дан, доле текий, воз­вра­ти­ся, к Небе­си воз­вы­шая нас. Но высо­тою Боже­ствен­ных запо­ве­дей Тво­их соблю­ди, Хри­сте Боже, молит­ва­ми Бого­ро­ди­цы и поми­луй нас.

Песнь 4

Ирмос: Огнем очи­щ­ся тай­на­го зре­ния, поя про­рок чело­ве­ков ново­дей­ство, воз­гла­ша­ет глас, Духом пле­щущ, вопло­ще­ние явля­ющ неиз­ре­чен­на Сло­ва, Имже силь­ных дер­жа­вы сотрошася.

Послан от Отца, все­свет­лое Сло­во, нощи отг­на­ти зло­мрач­ное стрем­ле­ние, и иско­ре­ни­ти гря­де­ши чело­ве­ков гре­хи, сыны же при­в­ле­щи, Тво­им Кре­ще­ни­ем, Бла­же, свет­лы от струй Иорданских.

Самое про­ви­дев наре­чен­ное Сло­во, ясно про­по­вед­ник вопи­ет тва­ри: Сей преж­де мене, вто­рый пло­тию сооб­ра­зен, про­сия Боже­ствен­ною силою враж­деб­ный наш отъ­я­ти грех.

Пажить у Себе живо­твор­ну нося, улов­ля­ет зми­ев, гнез­дам нате­кая мно­ги­ми сетьми, низ­ла­гая, Бог Сло­во, запи­на­ет же уяз­вив­ша­го все­мир­ный род, сего потребль, избав­ля­ет тварь.

Песнь 5

Ирмос: Вра­га тем­на­го и осквер­нен­на­го яда очи­ще­ни­ем Духа измо­ве­ни, к новой при­ста­хом неблаз­нен­ной сте­зи, вво­дя­щей в непри­ступ­ную радость, Еди­нем при­ступ­ну, имже Бог примирися.

Видев Зижди­тель во мра­це пре­гре­ше­ний пле­ни­ца­ми неиз­беж­ны­ми его­же вооб­ра­зи пер­сты, постав­ля­ет на обою раму, воз­двиг горе, ныне во мно­го­те­ку­щих водах омы­вая сту­да древ­ня­го Ада­мо­ва зла­го нрава.

Со бла­го­че­сти­ем при­те­цем при­леж­но ко источ­ни­ком пре­чи­стым тече­ния спа­си­тель­на­го, Сло­во усмот­ря­ю­ще от Нетлен­ныя, почер­па­ла при­но­ся­ще жажди Боже­ствен­ныя, мира сла­достне исце­ляя недуг.

Песнь 6

Ирмос: Вожде­лен­на­го, явство­ва со все­б­ла­жен­ным гла­сом Отец, Его­же из чре­ва отрыг­ну: ей, — гла­го­лет, — Сей соесте­ствен Сын, Сый све­то­за­рен, про­из­ни­че из чело­ве­ча рода: Сло­во же Мое живо и Чело­век промышлением.

От глу­бин­на­го льва, тре­ве­чер­ний странне про­рок во внут­рен­них валя­я­ся, абие про­изы­де, паки­бы­тия спа­се­ние от змия чело­ве­ко­убий­цы всем предъ­яв­ляя в послед­няя лета.

Отвер­сту Небу все­свет­лых писа­ний, уче­ник зрит от Отца посы­ла­е­мый, пре­бы­ва­ющ же Дух на Пре­чи­стем Сло­ве, нашед яко голубь неиз­ре­чен­ным обра­зом, людем же явля­ет­ся, при­шед­шим ко Владыце.

Кондак, глас 4

Явил­ся еси днесь все­лен­ней, и свет Твой, Гос­по­ди, зна­ме­на­ся на нас, в разу­ме пою­щих Тя: при­шел еси и явил­ся еси, Свет неприступный.

Икос

Гали­леи язы­че­стей, Заву­лон­стей стране и Неф­фа­лим­стей зем­ли, яко­же рече про­рок, Свет велик воз­сия, Хри­стос. Омра­чен­ным свет­ла яви­ся Заря, из Виф­ле­е­ма обли­ста­ю­щая, паче же из Марии Гос­подь, всей все­лен­ней воз­си­я­ва­ет лучи Солн­це прав­ды. Тем­же, иже от Ада­ма назии, при­и­ди­те вси, обле­чем­ся в Него, да согре­ем­ся, покры­ва­ет бо нагия и про­све­ща­ет тем­ныя. При­шел еси и явил­ся еси, Свет неприступный.

Песнь 7

Ирмос: Опа­ли стру­ею зми­е­вы гла­вы пещ­ный высо­кий пла­мень, юно­ши носящ бла­го­че­сти­выя, ути­ши­вый неудо­бо­дер­жи­мую мглу из гре­ха всю же омы­ва­ет росою Духа.

Тебе живо­пи­су­ю­щий асси­рий­ский пла­мень ужа­сен постав­ля­е­ши, в росу пре­ве­ден; тем­же вода ныне, яко­же пла­мень, оде­ва­яй, вред­ную зло­бу, Хри­сте, при­кро­вен­ную опа­ля­ет, от пополз­но­вен­ныя сте­зи призывающи.

Раз­дель­шу­ся Иор­да­ну древ­ле, по суху пре­хо­дят людие Изра­иль­те­стии, Тебе, Дер­жав­ней­ша­го, содер­жа­ща тварь некос­ни­тельне, ныне в водах напи­су­ю­щии, к нетлен­ней и полез­ней стези.

Вемы, пер­вее все­па­губ­ный потоп мило­стив­но Тя всех во тлю при­ве­сти, о, тре­ве­ли­кая сотво­ряя и стран­ная! Ныне же пото­пль­ша, Хри­сте, грех за бла­го­сер­дие и чело­ве­че­ское спасение.

Песнь 8

Ирмос: Сво­бод­на убо тварь позна­ва­ет­ся и сыно­ве Све­та преж­де омра­чен­нии; един сте­нет тьмы пред­ста­тель. Ныне да бла­го­сло­вит усерд­но Винов­на­го преж­де ока­ян­ное язы­ков всенаследие.

Трие Бого­вид­нии, во огни оро­ша­е­ми, оза­ря­ю­ще­ся тре­ми все­свет­ле свя­ты­ня­ми, яве пока­зо­ва­ху Пре­выш­нее Есте­ство сме­ше­ни­ем чело­ве­че­ским, огне­па­ля­щее росою мило­стив­но вся­ку пагуб­ную лесть.

Да убе­лит­ся вся­кое зем­ное есте­ство, от паде­ния ныне на Небо воз­во­ди­мо, Имже бо вся соблю­да­ют­ся, Сло­вом, теку­щи­ми стру­я­ми омыв­ше­ся, пре­гре­ше­ний преж­них убе­же, пре­свет­ло измовено.

Песнь 9

Ирмос: О, паче ума Рож­де­ства Тво­е­го чудес! Неве­сто Все­чи­стая, Мати Бла­го­сло­вен­ная, Еюже полу­чив­ше все­со­вер­шен­ное спа­се­ние, достой­но хва­лим, яко Бла­го­де­те­ля, дар нося­ще — песнь благодарения.

Днесь Иоанн кре­ща­ет Вла­ды­ку, во стру­ях Иорданских.

Днесь Вла­ды­ка вода­ми погре­ба­ет чело­ве­че­ский грех.

Уве­де­хом Мои­сею купи­ною явлен­ная, гря­ди, стран­ны­ми уста­вы соде­лан­ная: яко бо спа­се­ся, Огнь нося­щи, Дева, Све­то­нос­на рожд­ши Бла­го­де­те­ля, во Иор­дан­ских же стру­ях явленна.

Днесь Вла­ды­ка свы­ше сви­де­тель­ству­ет­ся, Сын возлюбленный.

Днесь Вла­ды­ка при­и­де освя­ти­ти есте­ство водное.

Днесь Вла­ды­ка Кре­ще­ние при­ем­лет рукою Предтечевою.

Пома­зу­е­ши, совер­шая чело­ве­че­ское суще­ство, Царю Без­на­чальне, Духа обще­ни­ем, стру­я­ми чисты­ми отмыв и тьмы кре­пость же посрамль воз­вы­шен­ную, ныне в без­пре­стан­нем воз­да­ти житии.

Светилен

Яви­ся Спас, бла­го­дать и исти­на, во стру­ях Иор­дан­ских и сущия во тьме и сени спя­щия про­све­тил есть, ибо при­и­де и яви­ся Свет Неприступный.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки