Канон на Рождество Предтечи и Крестителя Господня Иоанна

Рождество честного славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Три­ста­ты креп­кия, Рож­дей­ся от Девы, без­стра­стия во глу­бине души три­част­ное пото­пи, молю­ся, да Тебе, яко в тим­пане, во умерщ­вле­нии теле­се побед­ное вос­пою пение.

Яко утро бла­го­леп­но, Солн­ца пред­те­кий, неплод­ныя про­зя­бе­ние про­по­ве­да­ет яве Девы Рож­де­ство, всей ныне все­лен­ней сия­ет кон­цем про­све­ще­ние бла­го­че­стия и благодати.

Про­рок Выш­ня­го истин­но наре­че­ши­ся, предъ­и­де­ши бо пред лицем Хри­ста, — вопи­ет тебе, сыну, Иоанне пре­х­вальне, Духом Заха­рия Пре­свя­тым носим, — путь уго­то­ва­ти Зиждителю.

Гла­го­лы Гав­ри­и­ла Заха­рия слы­шав, веща­ния Боже­ствен­на­го, яви­ся непо­ко­рив, и мол­ча­ни­ем осуж­да­ет­ся, решит­ся же вне­за­пу от сего: глас бо роди­ся Сло­ва, Иоанн Предтеча.

Бого­ро­ди­чен: Град Божий, Все­ца­ря Бого­при­ят­ное селе­ние, сокро­ви­ще чест­ное, Бого­ро­ди­це Пре­не­по­роч­ная, сохра­ни досто­я­ние Твое, прис­но вос­хва­ля­ю­щее Тя и чту­щее верою Рож­де­ство Твое.

Песнь 3

Ирмос: Не муд­ро­стию, и силою, и богат­ством хва­лим­ся, но Тобою, Отчею Ипо­стас­ною Муд­ро­стию, Хри­сте: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Вла­дычне убо от Девы совер­ша­ет­ся рож­де­ние, но раба, любез­на от ста­ри­цы и неплод­ныя мате­ре: в лепо­ту пред­ти­чет убо чудо чудеси.

Ста­ри­ца и непло­ды Деву Матерь лоб­за­ет, познав­ши нелож­но Сея Рож­де­ство, яко раз­ре­ши­ся соуз неплод­ства Боже­ствен­ным хотением.

Бого­ро­ди­чен: Неис­ку­со­брач­но Бога вопло­щен­на рожд­ши, стра­стей при­ло­ги обу­ре­ва­е­ма­го мя утвер­ди: несть бо, Пре­чи­стая, раз­ве Тебе помощницы.

Седален, глас 8

Заха­ри­ин глас свет­ло раз­ре­ши Сло­ве­се глас рож­дь­ся, Пред­те­ча, и зако­на непло­дие всем пока­за, зовый: покай­те­ся, сущии на зем­ли, се бо при­и­де и яви­ся Иисус, вся хотя изба­ви­ти от пер­выя клят­вы, про­све­щая Кре­ще­ни­ем. Воис­ти­ну чудо преславно!

Песнь 4

Ирмос: Седяй в сла­ве на Пре­сто­ле Боже­ства во обла­це лег­це, при­и­де Иисус Пре­бо­же­ствен­ный Нетлен­ною Дла­нию и спа­се зову­щия: сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Таин неиз­ре­чен­ных пред­хо­дит таин­ство ново­се­че­ни­ем зако­но­по­ло­же­ния есте­ствен­на­го, болез­ни раз­ре­ше­ние про­воз­ве­ща­ю­щи, исправ­ле­ние сея, Хри­сте, и обожение.

Иса­ия от Отца Сыну про­ро­че­ство­ва, вопло­ти­ти­ся хотя­ще­му: Анге­ла земно­род­на рав­но­ан­гель­на се Аз посы­лаю пред лицем Тво­им, зову­ща: сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Слу­жи­ти, яко раб Вла­ды­це, родих­ся: на се бо при­и­дох, Сего воз­ве­сти­ти при­ше­ствие, яко да Девы Рож­де­ство предуве­рит, пре­слав­но неплод­ству­ю­щая ста­ри­ца прозябши.

Бого­ро­ди­чен: Свя­тая Бого­ро­ди­ца, в Нюже все­ли­ти­ся бла­го­из­во­ли, яко во бла­го­во­нен дом, Сло­во Отчее Пре­бо­же­ствен­ное, не рас­тле­ся утро­бою, ни побо­ле, ибо роди Емма­ну­и­ла, Бога и Человека.

Песнь 5

Ирмос: Ныне воста­ну, про­ро­че­ски рече Бог, ныне про­слав­лю­ся, ныне воз­не­су­ся, пад­ша­го при­ем от Девы и к све­ту умно­му воз­но­сяй Мое­го Божества.

Зем­ля израс­ти все­и­стин­на про­по­вед­ни­ка, гла­са, всем про­по­ве­да­ю­ща язы­ком Духа, Девы Сына, Прав­ду, с Небе­се на нас при­ни­чу­щую вещию телесною.

Поло­жи Гос­подь все­и­стин­на све­тиль­ни­ка тя Хри­сто­ва, вся про­све­ща­ю­ща­го, еди­ны оде­ва­ю­ща враж­ду­ю­щия Ему, яко ризою, в студ, нелож­но Божия Сло­ва Сына проповедающа.

Весе­лит­ся вся тварь тво­им рож­де­ством, Боже­ственне: ты бо зем­лен Ангел, Пред­те­че, и Небес­ный чело­век пока­зал­ся еси, Небес­на­го Бога про­воз­ве­щая нам воплощенна.

Бого­ро­ди­чен: От Тебе раж­да­ет­ся от Отца Сый, с Тобою прис­но, Сло­во прис­но­сущ­ное и нераз­дель­ное, яко Сын Еди­но­род­ный, и напо­сле­док от Девы Той­же от Свя­та­го вопло­ща­ет­ся Духа.

Песнь 6

Ирмос: При­и­дох во глу­би­ны мор­ския, и пото­пи­ла мя есть буря мно­гих гре­хов, но, яко Бог, из глу­би­ны воз­ве­ди живот мой, Многомилостиве.

Бога Сло­ва познал еси, яко про­рок, в матер­ней утро­бе, и, сея язы­ка упо­тре­бив, бого­сло­ви­ши в темне чер­то­зе, обо­жа­емь Све­том Неприступным.

Немолч­но, яко глас вопи­ю­ща­го, Изба­ви­те­ля мира, Кре­сти­те­лю, моля не пре­стай душев­ное раз­ре­ши­ти непло­дие пою­щих твое рождество.

Бого­ро­ди­чен: Непри­ступ­на­го Боже­ства селе­ние, Чистая, Твоя утро­ба яви­ся, о, Бого­ро­ди­це, на нюже без бояз­ни Небес­нии чино­ве взи­ра­ти не могут.

Кондак, глас 3

Преж­де непло­ды днесь Хри­сто­ва Пред­те­чу раж­да­ет, и той есть испол­не­ние вся­ка­го про­ро­че­ства: Его­же бо про­ро­цы про­по­ве­да­ша, на Сего во Иор­дане руку поло­жив, яви­ся Божия Сло­ва про­рок, про­по­вед­ник, вку­пе и Предтеча.

Икос

Вос­хва­лим ныне Гос­под­ня Пред­те­чу, его­же свя­щен­ни­ку Ели­са­веть роди из ложе­сн неплод­ных, но не без семене: Хри­стос бо един вме­сти­ли­ще прой­де непро­хо­ди­мо без семене. Иоан­на непло­ды роди, без мужа же сего не роди, Иису­са же, осе­не­ни­ем Отца и Духа Божия, Дева роди Чистая. Но Без­се­мен­но­му яви­ся от неплод­ныя про­рок и про­по­вед­ник, вку­пе и Предтеча.

Песнь 7

Ирмос: Юно­ши три в Вави­лоне, веле­ние мучи­те­ле­во на буй­ство пре­ло­ж­ше, посре­де пла­мене вопи­я­ху: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, Боже отец наших.

Бяше пер­вее во мра­це вся­ко земно­род­ных есте­ство, о, Пред­те­че, но утро, вопия, явил­ся еси: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, Боже отец наших.

Неду­го­вав­шее исце­ли есте­ство все, слав­ное от неплод­ныя твое рож­де­ство, научив­шее, Пред­те­че, пети: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, Боже отец наших.

Родил­ся еси, Пред­те­че, от неплод­ныя, при­и­де бо все­и­стин­но, зако­ну неплод­ству­ю­щу, бла­го­дать, Хри­сту пою­щи: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, Боже отец наших.

Бого­ро­ди­чен: Дево Бла­го­сло­вен­ная, моли о нас, моля­щих Тя, на Тя бо упо­ва­ем вси и Тебе вопи­ем: Вла­ды­чи­це, не пре­зри рабов Твоих.

Песнь 8

Ирмос: Изба­ви­те­лю всех Все­сильне, посре­де пла­мене бла­го­че­ство­вав­шия, сниз­шед, оро­сил еси и научил еси пети: вся дела бла­го­сло­ви­те, пой­те Господа.

Зако­но­по­лож­ник раб бяше Мои­сей, Иисус же — Бог Заве­та Нова­го, ныне же обо­их Пред­те­ча поет, яко хода­тай: вся дела, бла­го­сло­ви­те Гос­под­ня Господа.

От пуста чре­ва гор­ли­ца при­и­де, яко богос­а­жден­ная дуб­ра­ва, ныне при­не­се Церк­ви Пред­те­чу Хри­сто­ва и вос­пе­ва­ет: вся дела, бла­го­сло­ви­те Гос­под­ня Господа.

Бого­нос­нии людие, язык свят, гор­ли­це Хри­сто­вей упо­до­би­те­ся и медо­точ­но вос­пой­те, в цело­муд­рии живу­ще: вся дела, бла­го­сло­ви­те Гос­под­ня Господа.

Тро­и­чен: Три­чис­лен­ным све­том оза­ря­е­ми, Несо­здан­ное Еди­ное Боже­ство, немолч­ны­ми усты пра­во­слав­но вопи­ю­ще, почтим: вся дела, бла­го­сло­ви­те Гос­под­ня Господа.

Песнь 9

Ирмос: Сокро­вен­ное Божие неиз­ре­чен­ное в Тебе совер­ша­ет­ся явствен­ное таин­ство, Дево Пре­чи­стая, ибо Бог из Тебе вопло­ти­ся за мило­сер­дие. Тем­же Тя яко Бого­ро­ди­цу величаем.

Се глас Пред­те­чи неплод­ным и пустым пред­ста серд­цам вопи­ющ: путь Хри­стов ныне уго­то­ви­те, яко во сла­ве гря­дет, Ему­же пови­ну­ю­ще­ся, величаем.

Яко­же древ­ле Духом Пре­свя­тым яве про­по­ве­дал еси Сына, Пред­те­че, Агн­ца Божия, мира взем­лю­ща­го гре­хи, ста­ду тво­е­му согре­ше­ний раз­ре­ше­ние испроси.

Еди­ни­цу Три­чис­лен­ную, Тро­и­цу Еди­но­сущ­ную, пра­во­слав­но пою­ще, вер­нии, про­сла­вим, бого­де­тельне нас оза­ря­ю­щую и свет­ло­стьми неза­хо­ди­ма­го све­та испол­ня­ю­щую души наша.

Бого­ро­ди­чен: Все­ми вла­ды­че­ству­ю­щая тво­ре­нии, людем Тво­им даруй побе­ду одо­ле­ния, непо­ко­ри­ва­го под­ло­жи под нозе воин­ству: да Тя яко Бого­ро­ди­цу величаем.

Светилен

Пред­те­че­во днесь радо­сто­твор­ное рож­де­ние сето­ва­ние решит отча без­гла­сия и рожд­шия неплод­ство, воз­ве­ща­ет же насто­я­щую радость и весе­лие. Тем­же и вся тварь свет­ло тое празднует.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки