Канон преподобному Агапиту Печерскому


Преподобный Агапит Печерский, врач безмездный

глас 6

Песнь 1

Ирмос: Яко по суху, пеше­ше­ство­вав Изра­иль по без­дне сто­па­ми, гони­те­ля фара­о­на видя потоп­ля­е­ма, Богу побед­ную песнь поим, вопияше.

Яко нема­го древ­ле при­кос­но­ве­ни­ем устро­ил еси пра­во гла­го­ла­ти, сице и мне, Хри­сте, мой язык раз­ре­ши, ум отвер­зи, да при­не­су в память угод­ни­ка Тво­е­го хва­ле­ние, любо­вию поя.

Не могу вос­пе­ти ясно бла­го­да­ти тво­ея, пре­по­добне, аще не ты молит­ва­ми тво­и­ми пода­си мне помощь, да про­слав­лю Вла­ды­ку, дав­ша­го тебе бла­го­дать исце­ле­ний, во хва­ле­нии поя.

По предуве­де­нию воз­зван был еси, свя­те, вслед Вла­ды­ки сво­е­го шество­ва­ти и, Тому после­дуя, вся крас­ная мира оставль, любо­вию при­шел еси к вели­ко­му Анто­нию и с ним пожил еси, непре­стан­ное хва­ле­ние Богу поя.

Зем­но­му Анге­лу и Небес­но­му чело­ве­ку после­дуя, и сам ангель­ское житие стя­жал еси, отче пре­по­добне. Тем твоя исправ­ле­ния почи­та­ем и про­слав­ля­ем всех Вла­ды­ку, о тебе песнь Ему поюще.

Бого­ро­ди­чен: От зем­ных и Небес­ных сил сла­ви­мая, Прис­но­де­во, в днеш­ний день хва­ле­ние Тебе дер­за­ю­щих при­но­си­ти, от всех при­ло­гов сохра­няй, да выну Тя вос­по­ем, Обрадованная.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, яко­же Ты, Гос­по­ди Боже мой, воз­не­сый рог вер­ных Тво­их, Бла­же, и утвер­ди­вый нас на каме­ни испо­ве­да­ния Твоего.

Во мно­гих летех мно­жай­шия про­шел еси тру­ды, Ага­пи­те, под­ви­зал­ся во бде­нии и поще­нии, дон­де­же еди­но­нра­вен пока­зал­ся еси настав­ни­ку сво­е­му и от него утвер­дил­ся еси на каме­ни твер­да­го жития.

Ничто­же ино, ток­мо нище­ту имея, обни­щав­ше­му нас ради Хри­сту после­до­вал еси, отче, и, Того запо­ве­ди хра­ня, слу­жил еси боль­ным, посе­щая, и упо­ко­е­вая, и здра­вие тем молит­вою сво­ею подавая.

С пре­по­доб­ным житель­ствуя, стя­жал еси пре­по­доб­ство, досто­хвальне Ага­пи­те, и исце­ле­ния даров спо­до­бил­ся еси, яко молит­вою и зели­ем снед­ным здра­вие пода­вал еси боля­щим, тем­же и врач наре­кл­ся еси безмездный.

Про­сла­вил еси Бога во уде­сех тво­их, пре­по­добне, тем­же и Бог тя про­сла­ви бла­го­да­тию исце­ле­ния, имже и наша неду­ги увра­чуй душев­ныя и телес­ныя, да утвер­дим­ся на каме­ни испо­ве­да­ния Божия.

Бого­ро­ди­чен: Израс­тив­шая живот­ное дре­во, Того пло­дом нас, умерщ­влен­ных гре­ха­ми, ожи­ви и даруй нам, Мати Чистая, креп­кое бла­го­сти Тво­ея исповедание.

Седален, глас 4

Яко туне при­е­мый от Бога дар исце­ле­ния, страж­ду­щим исце­ле­ние туне пода­е­ши, с верою к тебе при­те­ка­ю­щим. Тем­же и мы, кла­ня­ю­ще­ся раце мощей тво­их, отче пре­по­добне, про­сим при­я­ти от тебе неду­гом нашим исцеление.

Песнь 4

Ирмос: Хри­стос моя сила, Бог и Гос­подь, чест­ная Цер­ковь бого­леп­но поет, взы­ва­ю­щи, от смыс­ла чиста о Гос­по­де празднующи.

Буия мира сего Хри­стос избра, да пре­муд­рыя посра­мит, еже и на тебе сбыст­ся, отче все­б­ла­женне: бла­го­да­тию бо, а не хит­ро­стию пре­мудра­го посра­мил еси вра­ча. Тем тя сла­вим, о Гос­по­де празднующе.

Пре­льсти­ся, иже пер­вее боль­ных пре­льща­ше, изве­щая им день и час смер­ти, ему­же ты поно­сив, пре­по­добне, боля­ща­го исце­лил еси молит­вою и зели­ем снед­ным, рек: даждь сла­ву Богу, иму­ще­му ключ живо­та и смерти.

Зави­сти стре­лою зло­че­сти­вый арме­нин уяз­вен, поно­ша­ше ти, свя­те, и, послав на смерть осуж­ден­на­го, пове­ле пред тобою умерт­ви­ти были­ем смер­то­нос­ным. Но ты сего молит­вою и зели­ем исце­лив, посра­мил еси ере­ти­ка, хотя­ща­го тя посрамити.

Пре­ты­ка­ю­ще­му­ся дан­ная ти бла­го­дать бысть паде­ние, преб­ла­женне, наи­па­че бо на тя воору­жи­вся, зло­че­сти­вый арме­нин нау­сти дати тебе отра­ву, но ты, и смерт­но испив, невре­димь был еси, яко Божия бла­го­дать сохра­ни тя к боль­ше­му чудодействию.

Бого­ро­ди­чен: Радуй­ся, сосу­де, носив­ший миро, исце­лив­шее род чело­ве­че­ский, ядом мя гре­хов­ным умерщ­влен­на ожи­ви, да про­чее вре­мя цел пожи­ву, Тя, Дево, восхваляя.

Песнь 5

Ирмос: Божи­им све­том Тво­им, Бла­же, утре­ню­ю­щих Ти души любо­вию оза­ри, молю­ся, Тя веде­ти, Сло­ве Божий, истин­на­го Бога, от мра­ка гре­хов­на­го взывающа.

От Бога бла­го­дать исце­ле­ния при­емь, исце­лил еси кня­зя, иже аще и вра­чу­емь бе от арме­ни­на, но не полу­ча­ше отра­ды, тво­е­го же зелия вку­сив, от неду­га избавися.

Зри­те, ино­че­ству­ю­щии, и доб­ро­де­тель­но­му тер­пе­нию Бого­нос­на­го отца почу­ди­те­ся, како со отре­че­ни­ем мира воли сво­ея отре­че­ся и не изы­де нико­гда­же вне врат мона­стыр­ских, еже видя­ще, сему поревнуйте.

Еди­ну любовь ко всем имея, а не на лице зря, аще князь, аще прост к тебе при­хож­да­ше, пре­по­добне, всем при­хо­дя­щим пода­вал еси исце­ле­ние туне, еди­на­го ища воз­мез­дия от Бога.

При­емь князь тобою исце­ле­ние, все­б­ла­женне, ура­зу­ме, яко исти­нен раб Божий еси, и виде­ти тя жела­ше, тем­же при­и­де к тебе с дары. Ты же, Еди­на­го имея Бога, ничто­же от тех даров вос­хо­тел еси прияти.

Бого­ро­ди­чен: Хва­лим Тя, Пре­чи­стая Дево, яко отвер­за­е­ши нам две­ри мило­сти Тво­ея и пода­е­ши всем неза­вист­ный источ­ник исце­ле­ния, от яда гре­хов­на­го избавляющий.

Песнь 6

Ирмос: Житей­ское море, воздви­за­е­мое зря напа­стей бурею, к тихо­му при­ста­ни­щу Тво­е­му при­тек, вопию Ти: воз­ве­ди от тли живот мой, Многомилостиве.

Вся тлен­ная мира сего оста­вив, при­не­сен­ное зла­то извергл еси, бла­женне, пред вра­ты кел­лии сво­ея, извер­гая вку­пе любо­имен­на­го вра­га и сти­рая душе­губ­ную того главу.

Един бисер стя­жав мно­го­цен­ный — Иису­са, вся во уме­ты вме­нил еси, свя­те, и тем купил еси себе селе­ние в Небес­ных, еже и мы полу­чи­ти молим­ся тво­и­ми, отче, молитвами.

Мно­ги­ми леты постя­ся, изне­мо­гл еси телом, пре­по­добне, но духом пре­был еси кре­пок, аки столп, вся нано­си­мая тер­пя и бла­го­да­ря Бога, к Нему взы­вал еси: воз­ве­ди от тли живот мой, Многомилостиве.

Телом болез­нуя, духом брал­ся еси с зло­че­сти­вым арме­ни­ном, иже по три­ех днех смерть тебе про­воз­ве­ща­ше, сего ты, бла­женне, одо­лел еси, по три­ех меся­цех отше­ствие свое к Богу возвещая.

Бого­ро­ди­чен: К Тво­е­му при­ста­ни­щу при­бе­га­ем, Бого­не­вест­ная Дево, носи­ми житей­ских стра­стей вол­на­ми, яже Ты укро­ти, да вос­по­ем Тебе: радуй­ся, при­ста­ни­ще житей­ских плаваний.

Кондак, глас 6

Врач сый изря­ден, чудне, являя несум­нен­ную твою веру, обли­чая же арме­ни­но­во неве­рие и при­во­дя его к бла­го­че­стию, себе, близ смер­ти быв­шу, испро­сил еси от Бога про­дол­же­ние живо­та и, сим чудом того уве­рив, при­вел еси Хри­сто­ви, Ему­же в весе­лии пред­стоя, моли­ся о нас, преподобне.

Песнь 7

Ирмос: Росо­да­тель­ну убо пещь соде­ла Ангел пре­по­доб­ным отро­ком, хал­деи же опа­ля­ю­щее веле­ние Божие мучи­те­ля уве­ща вопи­ти: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Даро­ва­ние имый свы­ше неду­ги исце­ля­ти, пре­по­добне, боля­ща мя небре­же­ни­ем бла­гих дея­ний увра­чуй, яко­же ино­гда при­не­сен­на­го в неду­зе увра­че­вал еси, молит­вою подав тому здра­вие и вос­пев: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Чудо­дей­ствуя свя­ты­ми, тва­ри Созда­тель вне­за­пу поста­ви тя здра­ва пред зло­че­сти­вым, иже видев, уди­ви­ся ско­ро­му тво­е­му от болез­ни в здра­вие пре­ме­не­нию. Мучи­ма мя язва­ми студ­ных дел, во изме­не­ние исправ­ле­ния при­ве­ди тво­им, отче, свы­ше посе­ще­ни­ем, да пою: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Болезнь твоя и зелие снед­но при­ну­ди испо­ве­сти вра­ча свое зло­че­стие, его­же уко­рил еси, яко дерз­ну ося­за­ти свя­тую твою руку; се дер­заю и аз к тебе, отче, при­сту­пи­ти, но молю тя: не отри­ни мя в нуж­дах моих, да пою: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Тру­дов сво­их собрав пло­ды с весе­ли­ем, аки добр зем­ле­де­лец, бла­жен­ною кон­чи­ною отшел еси к Гор­ним при­я­ти от Хри­ста Бога дая­ние и при­ял еси от Него некон­ча­е­мую радость, мно­го­чудне Агапите.

Бого­ро­ди­чен: Во Твое чре­во, Пре­не­по­роч­ная Дево, все­ль­ше­е­ся Сло­во род чело­ве­че­ский в Небес­ных дво­рех все­ли. Умо­ли Того от тле­ния мя сея жиз­ни пре­се­ли­ти, иде­же пото­ком сла­до­сти пита­ют­ся святии.

Песнь 8

Ирмос: Из пла­мене пре­по­доб­ным росу исто­чил еси и пра­вед­на­го жерт­ву водою попа­лил еси: вся бо тво­ри­ши, Хри­сте, ток­мо еже хоте­ти. Тя пре­воз­но­сим во вся веки.

Врач был еси, отче пре­ди­вен, телес­ныя болез­ни вра­чуя, в жиз­ни сей живый телом, по кон­чине же тво­ей душев­ное вра­чев­ство пода­вая, яко­же сие на арме­нине явил еси, души того дав цель­бу и ко бла­го­че­стию наказание.

Видев тя, свя­те, арме­нин в виде­нии чуд­ном, испо­ве­да ясно, яко свят еси и пре­по­до­бен, и в веру из неве­рия пре­лож­ся, бысть инок тво­им направ­ле­ни­ем, его­же и нас не лиши, пою­щих Гос­по­да во веки.

Мно­гое имый даро­ва­ние, чудо­дей­ство­вал еси, исце­ляя боля­щих, ныне же, спо­до­би­вый­ся боль­ших даро­ва­ний, при­ло­жи пла­стырь на раны души моея, да, полу­чив осла­бу, пре­воз­но­шу Гос­по­да во веки.

Из пла­ме­но­вид­на­го све­та свя­тым струи бла­го­да­ти пода­яй, Хри­сте Боже, паля­щия мя стра­сти уга­си щед­рот Тво­их росою, раз­го­няя тьму стра­стей. Се бо пре­по­доб­ный молит с нами Тебе, Гос­по­да, пре­воз­но­си­ма­го от всех во веки.

Бого­ро­ди­чен: Про­све­тив­шая мир пре­чи­стым рож­де­ством Тво­им, мрак зло­де­я­ния мое­го раз­же­ни, изли­вая мне на бла­го­тво­ре­ние щед­рот Тво­их бога­тую милость, да пре­воз­но­шу Тя, Матерь Божию, во веки.

Песнь 9

Ирмос: Бога чело­ве­ком невоз­мож­но виде­ти, на Него­же не сме­ют чини Анге­льстии взи­ра­ти; Тобою бо, Все­чи­стая, яви­ся чело­ве­ком Сло­во вопло­щен­но, Его­же вели­ча­ю­ще, с Небес­ны­ми вои Тя ублажаем.

Бого­да­ро­ван­на­го целеб­ни­ка людие иму­ще, ник­то­же да гря­дет к сует­ным вра­чем, иже име­ние и здра­вие вре­жда­ют, но тре­бу­яй с верою да гря­дет к раце Бого­нос­на­го отца и туне при­и­мет исцеление.

Мыс­лен­ныя ура­ни­ша ны раз­бой­ни­цы ныне, неис­цель­ныя убо иму­ще язвы, несум­нен­но к мно­го­чу­дес­ней при­па­да­ем раце тво­ей, пре­по­добне, и про­сим: подаждь цель­бу тре­бу­ю­щим, да вси тя хва­лим и величаем.

В Гор­няя душею воз­шед, во все­све­тя­щи­я­ся чер­то­ги, оста­вил еси, преб­ла­женне, раку мощей сво­их в пеще­ре; имже покла­ня­ю­ще­ся, про­сим: подаждь неду­гом нашим исце­ле­ние, да тя пес­нь­ми величаем.

Помо­щи от тебе в немо­щех про­ся­щих не пре­зри, но посе­ще­ни­ем тво­им даждь душев­ное вку­пе и телес­ное исце­ле­ние, преб­ла­женне Ага­пи­те, яко сый врач пре­и­зящ­ный, да выну тя величаем.

Бого­ро­ди­чен: Помо­щи от Тебе тре­бу­ю­щих не пре­зри, Дево, но пода­вай с верою к Тебе при­те­ка­ю­щим: Ты бо еси источ­ник цель­бам неоску­ден, да Тя с Небес­ны­ми сила­ми прис­но величаем.

Светилен

Тлен­ная мира оста­вив и нетлен­ная спо­до­би­вся при­я­ти, пот­щал­ся еси хужд­шая на луч­шая пре­ме­ни­ти, обни­щав любо­име­ни­ем страст­ным, но обо­га­ти­вся даро­ва­ни­ем исце­ле­ний, и нам сия подай, днесь память твою почи­та­ю­щим, все­б­ла­женне Агапите.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки