Канон преподобному Антонию Печерскому (2‑й)

Преподобный Антоний Печерский

глас 2

Песнь 1

Ирмос: Во глу­бине постла ино­гда фара­о­нит­ское все­во­ин­ство пре­ору­жен­ная сила, вопло­щ­ше­е­ся же Сло­во все­злоб­ный грех потре­би­ло есть: пре­п­ро­слав­лен­ный Гос­подь слав­но бо прославися.

Еще от малыя вер­сты, пре­по­добне Анто­ние, вели­ку любовь стя­жал еси к Богу, и сего ради плот­ская взыг­ра­ния и стра­сти до кон­ца умерт­вил еси, и чисто­тою, яко­же кри­лы, впе­ри­вся пре­слав­но, к Небе­сем воз­ле­тел еси, отче.

Вла­дыч­не­му любо­стран­ству, пре­по­добне, подо­би­ся, сам стран­ство­ва­ти изво­лил еси, Анто­ние, тем­же Все­ви­дя­щее Око, видя твое бла­гое про­из­во­ле­ние, даром чудес обо­га­ти тя, яко преславна.

Душев­ную тихость и любовь, яже к Богу, нра­вы и обы­чаи бла­ги­ми укра­ше­на тя видев, твой духов­ный насто­я­тель, пре­по­добне, про­ро­че­ски всем про­по­ве­ду­ет хотя­щая напо­сле­док тобою быти пре­слав­ная, Антоние.

Бого­ро­ди­чен: Моих пре­гре­ше­ний, Вла­ды­чи­це, пле­ни­цы рас­торг­ни, Тво­е­го Сына и Бога моля­щи и томя­щий мя грех, Прис­но­де­во, низ­ло­жи, яко да вос­пе­ваю Тя, все­гда, Пре­не­по­роч­ная, Тобою спасаемь.

Песнь 3

Ирмос: На каме­ни мя веры утвер­див, раз­ши­рил еси уста моя на вра­ги моя, воз­ве­се­ли бо ся дух мой, вне­гда пети: несть свят, яко­же Бог наш, и несть пра­ве­ден, паче Тебе, Господи.

Про­зрев буду­щая воз­да­я­ния, зде мало­вре­мен­ная, яко не сущая, отче, оста­вил еси и сего ради сугу­бая воз­да­я­ния при­ял еси, пре­по­добне. Тем­же со Анге­лы непре­стан­но пое­ши Вла­ды­ку твоего.

Моли­ти­ся, отче, не пре­стай о ста­де тво­ем, еже мно­ги­ми поты и тру­ды стя­жал еси, изба­ви­ти всех обсто­я­ний, бед же и скор­бей, да вси тебе, яко чадо­лю­би­ва отца, воспеваем.

Весе­ли­ем, пре­по­добне, с чин­ми свя­тых Богу пред­сто­и­ши, яже тамо весе­лия и радо­сти насы­ща­я­ся, спо­до­би и нас тамош­няя радо­ва­ния полу­чи­ти, да, весе­ля­ще­ся, тебе вели­ча­ем, отче Антоние.

Бого­ро­ди­чен: Про­стер­ши руку бла­го­у­тро­бия, Бого­ро­ди­тель­ни­це, вся­ка­го мя изми осуж­де­ния, к Тебе при­бе­га­ю­ща­го, и Тебе при­па­да­ю­ща, и при­зы­ва­ю­ща Твою помощь.

Седален

Уди­ви­ся твой духов­ный насто­я­тель, в тебе вели­ко воз­дер­жа­ние зря, и вни­ма­ше мыс­лию хотя­щая о тебе напо­сле­док быти, Анто­ние, виде бо по Бозе твое вели­кое житие и вра­жи­и­ми при­ло­ги ника­ко­же поко­ле­би­ма. Тем­же и сви­де­тель­ству­ет, яко отец и хра­ни­тель тво­е­го жития, отцем Свя­тыя Горы вопи­я­ше: сей, иже посре­де нас видит­ся мень­ший, но после­ди в Рос­сии вели­кий све­тиль­ник будет.

Песнь 4

Ирмос: Пою Тя, слу­хом бо, Гос­по­ди, услы­шах и ужа­сох­ся: до мене бо иде­ши, мене ища, заблужд­ша­го. Тем мно­гое Твое сниз­хож­де­ние, еже на мя, про­слав­ляю, Многомилостиве.

Про­мыс­лом Божи­им паки ко оте­че­ству тво­е­му, бла­женне, посы­ла­емь быва­е­ши, яко да и тамо мно­гих ко спа­си­тель­но­му пути наста­ви­ши, Твор­цу вос­пе­ва­ти: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Упо­ва­ни­ем буду­щих благ, Анто­ние, укреп­ля­емь, плот­ское стрем­ле­ние обуз­дал еси и тво­ей пло­ти враг неми­ло­стив, отче, был еси, сего ради и помощь свы­ше стя­жал еси.

В цело­муд­рии жизнь твою пре­про­во­див, пре­по­добне, зем­ная Небес­ны­ми изме­нил еси и нетлен­ная тлен­ны­ми иску­пил еси. Тем­же Хри­сту пое­ши: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Бого­ро­ди­чен: Доб­рых всех обна­жих­ся и лежу в зло­бе: обол­кий всех, древ­ле пад­ших, и ныне мя пре­жд­ни­ми укра­си, и вто­рых изба­ви, Богоневесто.

Песнь 5

Ирмос: Хода­тай Богу и чело­ве­ком был еси, Хри­сте Боже: Тобою бо, Вла­ды­ко, к Све­то­на­чаль­ни­ку, Отцу Тво­е­му, от нощи неве­де­ния при­ве­де­ние имамы.

Стран­но твое житие, пре­по­добне, куп­но же и сми­ре­ние, еже стя­жал еси, Анто­ние, яко ни сама­го све­та того, яже в мире, ниже сол­неч­на­го сия­ния, достой­на тебе того вме­нил еси зре­ния, но в темне месте един тебе затво­рил еси.

Цер­ковь и дом Пре­свя­та­го Духа, отче Анто­ние, был еси, раз­лич­ны­ми доб­ро­де­тель­ми укра­шен быв, сми­ре­ни­ем Гор­нюю высо­ту насле­див, нище­тою Небес­ное богат­ство при­ял еси, преподобне.

Память твою тво­ря­щих свя­щен­ную от вся­ких спа­си пре­гре­ше­ний, и печа­лей, и напа­стей, твое Боже­ствен­ное даруй заступ­ле­ние, всех Царю пред­сто­яй, отче Антоние.

Бого­ро­ди­чен: Яко неве­чер­ний Свет, от чре­ва Тво­е­го сущий воз­си­яв­ший, отем­нен­ную душу мою оза­ри, Вла­ды­чи­це Чистая, и отже­ни вся­ку мглу серд­ца моего.

Песнь 6

Ирмос: В без­дне гре­хов­ней валял­ся, неиз­след­ную мило­сер­дия Тво­е­го при­зы­ваю без­дну: от тли, Боже, мя возведи.

Яко сво­бож­де­на быв­ши бла­жен­ная твоя душа от тяже­сти плот­ския и от горь­ка­го фара­о­на мучи­те­ля, мира сего изшед­ши, в зем­лю обе­то­ва­ния рай­ска­го пре­иде немя­теж­но, со свя­ты­ми пре­бы­ва­ет, веселящися.

Ныне свя­щен­ное тело твое, пре­по­добне, в пеще­ре лежа­щее, исце­ле­ния мно­гая исто­ча­ет верою при­хо­дя­щим. Тем­же молим тя: и душев­ная здра­вия моль­ба­ми тво­и­ми подаждь тебе славящим.

Свет­лей­ши солн­ца воз­сия пре­чест­ная память твоя, Анто­ние, в нюже сошед­ше­ся, про­слав­ля­ем твое успе­ние и тру­ды, яже пре­тер­пел еси в жиз­ни сей, про­ся­ще от Хри­ста тобою при­и­ти гре­хов оставление.

Бого­ро­ди­чен: Кра­со­ты мя виде­ти сла­вы Тво­ея спо­до­би, егда от пло­ти моея хощу раз­лу­чи­ти­ся, яко утвер­жде­ние мое еси, Вла­ды­чи­це: да отсю­ду при­и­му избавление.

Кондак, глас 8

В мире яко Ангел, отче, пожил еси, в зем­ли пеще­ру себе соде­лав, в ней­же доб­ре под­ви­зав­ся про­ти­ву неви­ди­ма­го вра­га коз­ней, и отту­ду, весе­ля­ся, пре­шел еси к Небес­ным чер­то­гом. Поми­най нас, чту­щих память твою, да зовем та: радуй­ся, Анто­ние, отче наш.

Икос

Прис­но­сущ­на­го немер­ца­ю­ща­го све­та Свя­тыя Тро­и­цы насла­ди­ти­ся желая и сего ради четы­ре­де­ся­то­лет­ное вре­мя в еди­ной пеще­ре темне тебе затво­рив, отту­ду неис­хо­ден, отче, пре­был еси, дон­де­же тело твое чисто с душею Богу пред­ста­вил еси. Ото­ну­ду­же и по пре­став­ле­нии, яко жив, от Гос­по­да даро­ва­ния чудес при­ял еси, исце­ля­ти раз­лич­ныя болез­ни зле страж­ду­щих и бесы от чело­век при­хо­дя­щих изго­ни­ти. Тем­же молим тя: моли­ся, отче, сохра­ни­ти без вре­да оте­че­ство твое, град же и люди, да зовем ти: радуй­ся, Анто­ние, отче наш.

Песнь 7

Ирмос: Бого­про­тив­ное веле­ние без­за­кон­ну­ю­ща­го мучи­те­ля высок пла­мень воз­нес­ло есть. Хри­стос же лро­ст­ре бого­че­сти­вым отро­ком росу духов­ную, Сый бла­го­сло­вен и прелрослевлен.

Вели­ка­го тру­до­по­лож­ни­ка и рев­ни­те­ля тво­е­му житию, пре­по­добне Анто­ние, Фео­до­сия бла­жен­на­го, стя­жал еси, ангель­ско­му тво­е­му житию после­ду­ю­ща, с ним­же в Выш­них водво­ря­я­ся, нас поминай.

Нова­го тя Мои­сея, отче, позна­хом, стра­стей побе­ди­те­ля: яко­же бо он, древ­ле Ама­ли­ка побе­див, люди изве­де, ты же, отче, мно­же­ство мона­ше­ству­ю­щих в зем­лю обе­то­ва­ния рай­ска­го при­вел еси.

Гра­да и оте­че­ства тво­е­го пре­сель­ник, отче, был еси, но паки Божи­им про­мыш­ле­ни­ем ко оте­че­ству тво­е­му слав­но сви­де­тель­ство­ван воз­вра­ща­е­ши­ся, иде­же бла­го­дать от Гос­по­да, отче, при­ял еси.

Бого­ро­ди­чен: Пещь про­об­ра­зо­ва­ше Твое рож­де­ство, Пре­не­по­роч­ная: отро­ки бо не опа­ли, яко­же ни ложе­сна Твоя Огнь нестер­пи­мый. Тем­же молим Тя: огня веч­на­го изба­ви рабы Твоя.

Песнь 8

Ирмос: Пещь ино­гда огнен­ная в Вави­лоне дей­ства раз­де­ля­ше Божи­им веле­ни­ем хал­деи опа­ля­ю­щая, вер­ныя же оро­ша­ю­щая, пою­щия: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Исце­ле­ния обиль­на, пре­по­добне, верою при­хо­дя­щим ко хра­му тво­е­му и сущим в скор­бех уте­ше­ние пода­вай, да вси с тобою Хри­сту вопи­ем: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Бла­го­дар­ное сие пение при­но­ся­щия ти, отче, свы­ше мило­стив­но нази­рай и моли Хри­ста Изба­ви­те­ля спа­сти всех, вопи­ю­щих Ему: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

При­не­се­ся дар Все­дер­жи­те­лю — тобою мно­же­ство спа­са­е­мых, тво­е­му житию после­ду­ю­щих, Анто­ние. Тем­же моли спа­сти­ся всем, с тобою Хри­сту вопи­ю­щим: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Бого­ро­ди­чен: Вели­ко­му таин­ству рож­де­ства Тво­е­го кто не уди­вит­ся, Бого­ро­ди­це? Или кий язык земен или ум без­п­ло­тен изре­щи воз­мо­жет? Паче есте­ства бо и смыс­ла, Бого­ро­ди­це, Зижди­те­ля роди­ла еси.

Песнь 9

Ирмос: Без­на­чаль­на Роди­те­ля Сын, Бог и Гос­подь, вопло­щ­ся от Девы, нам яви­ся, омра­чен­ная про­све­ти­ти, собра­ти рас­то­чен­ная. Тем Все­пе­тую Бого­ро­ди­цу величием.

Пахо­мия Вели­ка­го, ангель­ска­го виде­ния спо­добль­ша­го­ся, житию, отче, под­ра­жав, рав­но­ан­гель­но в пеще­ре пожил еси. Тем­же и рав­но­ан­гель­ную почесть спо­до­бил­ся еси при­я­ти, Антоние.

Иже от Свя­тыя Горы путем веду­щим, отче, места Киев­ска­го дости­гл еси, иде­же бяше угод­но Вла­ды­чи­цы Мате­ре Божия хра­му воз­двиг­ну­ти­ся, и тамо храм пре­че­стен в сла­ву Бого­ма­те­ре, куп­но со бла­жен­ным Фео­до­си­ем, воз­двигл еси. Тем­же тя вси с ним величаем.

Бого­ро­ди­чен: Све­то­ро­ди­тель­ни­це Дево, души моея облак отже­ни и давай чисто зре­ти, Вла­ды­чи­це, спа­си­тель­ную Доб­ро­ту, воз­си­яв­шую неиз­гла­го­лан­но из Тво­ея пре­чи­стыя утро­бы, во свет язы­ков, Препетая.

Светилен

Житей­ское сла­до­стра­стие умерт­вил еси, Анто­ние, сла­ву же мало­вре­мен­ную познав, сея вско­ре отсту­пил еси, тес­ным путем изво­лив ходи­ти, веду­щим к рай­ско­му про­стран­ству. Тем­же моли­ся, Анто­ние, спа­сти­ся тебе почитающим.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки