Канон преподобному Феодосию

Преподобный Феодосий Печерский

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Колес­ни­це­го­ни­те­ля фара­о­ня погру­зи чудо­тво­ряй ино­гда Мои­сей­ский жезл, кре­сто­об­раз­но пора­зив и раз­де­лив море, Изра­и­ля же бег­ле­ца, пеше­ход­ца спа­се, песнь Бого­ви воспевающа.

Бого­угод­ный подвиг стя­жав, отче Фео­до­сие, Бого­ви­дец явил­ся еси. Тем­же моли­ся Богу, Ему­же уго­дил еси, отг­на­ти мрак неве­де­ния мое­го, сло­во же бла­жен­ное вдох­ну­ти, вос­пе­ти тя.

От матер­ня чре­ва при­ле­пил­ся еси Богу, пре­по­добне, яко пре­муд­рый Павел и про­рок же древ­ле Иере­мия. Тем­же тя Боже­ствен­ная бла­го­дать уст­на­ми, Фео­до­сие, Божия слу­гу нарече.

Спа­си­те­ля запо­ве­ди послу­шав от юно­сти, муд­ре, жизнь сию нивоч­то­же поло­жив, крест желая носи­ти на раме­нах тво­их, вся зем­ная воз­не­на­ви­дел еси, на Небес­ная взи­рая, Феодосие.

Бого­ро­ди­чен: Вопло­щ­ся от пре­чи­стых Тво­их ложе­сн, Дево Пре­свя­тая, Божие Сло­во всем про­све­ти Бого­ра­зу­мия любовь и чело­ве­ков тор­же­ство лику Ангель­ско­му спо­до­би, на Небес­ная возведе.

Песнь 3

Ирмос: Небес­на­го кру­га Вер­хо­твор­че, Гос­по­ди, и Церкве Зижди­те­лю, Ты мене утвер­ди в люб­ви Тво­ей, жела­ний краю, вер­ных утвер­жде­ние, едине Человеколюбче.

Нетлен­ны­ми дары и духов­ны­ми, свя­те, Боже­ствен­ная твоя и бла­жен­ная обо­га­ще­на душа, виде­ти воз­же­лел еси гроб Гос­по­день, но свы­ше был еси воз­бра­нен Божи­им смотрением.

Жерт­ва совер­шен­на, истин­на и непо­роч­на вос­хо­тев быти Агн­ца, взем­лю­ща­го, бла­женне, пре­чи­стою кро­вию гре­хи все­го мира, без­кров­ную жерт­ву при­но­сил еси Ему.

Уста­вов ты стя­жа­тель от вер­сты юност­ныя, отче, быв и само­дер­жец ума, мир­ския пучи­ны избе­жав, настав­ле­ние при­ял еси от Боже­ствен­на­го Духа.

Бого­ро­ди­чен: Радуй­ся, рожд­шая Еди­на всех Гос­по­да; радуй­ся, чело­ве­ком радость про­воз­ве­стив­ши; радуй­ся, ски­ние и несе­ко­мая горо, вер­ных утвер­жде­ние, Еди­на Препетая.

Седален

Паче ума чело­ве­ча явил­ся еси, пре­по­добне, на зем­ли, Божий сад свя­щен­ный, посре­де дому Гос­под­ня стоя, пода­е­ши плод болез­ней тво­их уче­ни­ком тво­им: от уст бо тво­их бла­го­дать Духа воз­рас­тил еси, образ быв подви­гов и устав любя­щих Гос­по­да. Его­же ныне моли­ти не пре­стай спа­сти­ся пою­щим тя.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радо­ва­ние, не оставль нед­ра Отча и нашу нище­ту посе­тив. Тем с про­ро­ком Авва­ку­мом зову Ти: силе Тво­ей сла­ва, Человеколюбче.

Бла­го­дать Духа воз­расте в тебе, отче, егда рожд­шую тя видел еси, пла­чу­щу­ся и рыда­ю­щу креп­це, ты, пред­сто­яв стру­я­ми сле­зы точа­щей, непо­ко­ле­бим столп и непо­дви­жим пре­был еси.

Люты­ми чело­ве­ки враг все­лу­ка­вый тща­ше­ся отторг­ну­ти тебе, Фео­до­сие, от гнез­да пре­укра­шен­на, жела­е­ма тобою, но ты сего нивоч­то­же вме­нил еси, пол­ки сего отго­ня молит­ва­ми тво­и­ми и поя: силе Тво­ей сла­ва, Человеколюбче.

Окроп­ляя себе дождем духов­ным, и живот­ным источ­ни­ком напоя­я­ся, и язы­ком настав­ни­ка Анто­ния, клас Боже­ствен­ный про­зябл еси и пита­е­ши мно­же­ства, неис­то­щи­мая воис­ти­ну Иоси­фо­ва жит­ни­ца быв.

Бого­ро­ди­чен: Кто изре­щи достой­но воз­мо­жет чудес Тво­их, Чистая, глу­би­ну? Тобою бо весь мир, хва­лу Ти при­но­ся, поми­ло­ван будет и избав­ля­ет­ся от бед лютых и раз­лич­ных зол, враг же и напастей.

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отри­нул еси от лица Тво­е­го, Све­те неза­хо­ди­мый, и покры­ла мя есть чуж­дая тьма, ока­ян­на­го? Но обра­ти мя и к све­ту запо­ве­дей Тво­их пути моя напра­ви, молюся.

Доб­ро­де­тель­ны­ми подви­ги воз­сия исправ­ле­ние твое, отче: жили­ще бо, быв­шее древ­ле худо, про­стран­но сотво­рил еси, мно­ги при­вед поклон­ни­ки Богу, пода­ю­ще­му сим всяк довол тво­и­ми молитвами.

Свет­лы­ми заря­ми подви­гов тво­их отго­ни­мо быва­ше мно­же­ство бесов от тво­е­го жили­ща, сше­ство­ва­ше бо ти всех Твор­ца бла­го­дать Духа и слав­на тя яви, Феодосие.

Спа­са Щед­ра­го посре­де церкве вос­пел еси, тем­же щед­ро­ты Своя бога­тыя посла тебе, оску­де­ния раз­ре­шая печаль, прис­но­те­ку­щия же дары исто­чая ста­ду твоему.

Бого­ро­ди­чен: Пре­вы­ш­ши бысть Выш­них сил, Бого­бла­го­дат­ная, зачен­шая Сло­во, вся­че­ская сло­вом сотвор­шее, и рожд­шая от Отца преж­де век неиз­ре­чен­но рождшееся.

Песнь 6

Ирмос: Молит­ву про­лию ко Гос­по­ду и Тому воз­ве­щу печа­ли моя, яко зол душа моя испол­ни­ся и живот мой аду при­бли­жи­ся, и молю­ся, яко Иона: от тли, Боже, воз­ве­ди мя.

Молит­ва­ми, и бде­ни­ем, и пса­лом­ски­ми пении непре­стан­но твою душу рай Боже­ствен­ный сотво­рил еси, живо­нос­ное воз­рас­тив дре­во чест­ное яве, Спа­са и Господа.

Изво­лил еси тай­ное сми­ре­ние, Вла­дычне нище­те подо­бя­ся, бла­женне: волею тво­ею путь шествуя, пове­ле­ни­ем лени­ва­го раба вез­ти воз к Боже­ствен­но­му месту при­ял еси, иде­же покла­ня­емь от сре­та­ю­щих познал­ся еси.

Подо­бя­ся ноги Умыв­ше­му Сво­им уче­ни­ком, Бого­муд­ре, воду чер­па­ти и на раму носи­ти изво­лил еси и дре­ва сво­има рука­ми при­но­ся и сеча началь­ни­ка тру­дов себе мона­хом пока­зал еси.

Бого­ро­ди­чен: Умерщ­влен бысть, Бого­ро­ди­це, Тобою мно­го­коз­нен­ный враг, всю тварь преж­де тлею погу­би­вый, мерт­вии же Тобою к жиз­ни взы­до­хом, ибо роди­ла еси воис­ти­ну жизнь всех, Господа.

Кондак, глас 3

Звез­ду Рос­сий­скую днесь почтим, от восто­ка воз­си­яв­шую и на запад при­шед­шую, всю бо стра­ну сию чуде­сы и доб­ро­тою обо­га­тив­шу и вся ны соде­я­ни­ем и бла­го­да­тию мона­ше­ска­го уста­ва, бла­жен­на­го Феодосия.

Икос

Кто изре­щи воз­мо­жет подви­ги твоя, отче? Или кто изо­чтет мно­же­ства тру­дов тво­их и чудес див­ных? Еще бо в пло­ти сый, Без­п­лот­на­го видел еси, в пло­тяне обра­зе бесе­ду­ю­ща к тебе и дар при­но­ся­ща тебе, Богом послан­ное зла­то. Паче чело­ве­ка ты явил­ся еси сми­ре­ни­ем и крот­ким нра­вом и духов­ныя муд­ро­сти испол­нен. Тем, Духа в себе при­ем, во све­те виден был еси, яко солн­це, сияя. И мене, тебе пою­ща, про­све­ти сия­ни­ем тво­им, пре­по­добне, мона­ше­ска­го уста­ва, Боже­ствен­ный Феодосие.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошед­ше, отро­цы в Вави­лоне ино­гда верою Тро­и­че­скою пла­мень пещ­ный попра­ша, пою­ще: отцев Боже, бла­го­сло­вен еси.

К молит­вам тво­им, бла­женне, всяк при­бе­гая верою, нико­гда посты­дит­ся: при­ем бла­го­дать про­ше­ния, отче, и воз­вра­ти­вся, лику­ет, поя: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Ты отец яви­вся и заступ­ник сирым, и вдо­ви­цам надеж­да, и боля­щим, отче, воста­ние всем был еси. Тем­же поем: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Удоб­ре­ние мона­хом и путь спа­се­ния чело­ве­ком ты был еси: обо­гащ бо вся тво­и­ми гла­го­лы Боже­ствен­ных таин, учил еси гла­го­ла­ти: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Бого­ро­ди­чен: Из деви­че­ския утро­бы вопло­щ­ся, Хри­сте, явил­ся еси на спа­се­ние наше. Тем, Твою Матерь веду­ще Бого­ро­ди­цу, бла­го­дар­ствен­но поем: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Сед­ме­ри­цею пещь хал­дей­ский мучи­тель Бого­че­сти­вым неистов­но раз­жже, силою же луч­шею спа­се­ны, сия видев, Твор­цу и Изба­ви­те­лю вопи­я­ше: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Яко­же про­рок Боже­ствен­ный, про­ви­дя, Фео­до­сие, явля­е­ши­ся, преб­ла­женне, ибо пове­ле­ва­е­ши духом при­нес­ше­му к тебе Еван­гель­ское писа­ние изне­сти, и вопи­я­ше ти, испо­ве­дая чистым смыс­лом жерт­ву Пре­чи­стой Богородице.

К тво­е­му жили­щу при­ри­ща, яко елень ко источ­ни­ку, прис­но­те­ку­щия нетлен­ныя пищи полу­чи­ти бла­го­че­сти­вый князь, иже зем­лю сию содер­жай. Хотя убо све­че­ря­ти ему, бла­женне, но ску­де­ни­ем стро­и­те­лю вопи­ю­щу, пове­ле­ни­ем же тво­им напол­ни­ся меда весь сосуд твой.

Твоя подви­ги вос­пе­ша Ангель­ския силы, Фео­до­сие, и твое житие лик пре­по­доб­ных похва­ли, свет­лое и укра­шен­ное мона­хов радо­ва­ние. Тем и ныне, сра­ду­я­ся Ему, весе­ли­ши­ся, поя соглас­но: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Бого­ро­ди­чен: Тя, Пре­чи­стая Бого­ро­ди­це, жиз­ни моея пред­ла­гаю Хра­ни­тель­ни­цу и Заступ­ни­цу непо­бе­ди­му, Помощ­ни­ца ми буди от бед и скор­бей, избав­ля­ю­щи Тво­е­го недо­стой­на­го раба, любо­вию пою­ща: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те Чистую во веки.

Песнь 9

Ирмос: Устра­ши­ся всяк слух неиз­ре­чен­на Божия сниз­хож­де­ния, яко Выш­ний волею сни­де даже и до пло­ти, от Деви­че­ска­го чре­ва быв Чело­век. Тем­же Пре­чи­стую Бого­ро­ди­цу, вер­нии, величием.

Память твоя днесь нам, яко солн­це, воз­сия, пре­по­добне: раду­ем­ся, целу­ю­ще раку твою, и, окрест обсто­я­ще, яко Боже­ствен­ный кивот, вер­но поем твое успе­ние с Выш­ни­ми чин­ми, Феодосие.

Радуй­ся, зем­ле Рос­ская, при­ем­ши сокро­ви­ще некра­до­мо от Гос­по­да, помощ­ни­ка вели­ка Бого­бла­жен­на­го и заступ­ни­ка теп­ла Фео­до­сия, и с ликом пост­ни­че­ским весе­ли­ся и ты, нача­ло гра­де Росский.

Собра­ся тор­же­ство ныне в памя­ти тво­ей вос­пе­ва­ти Гос­по­да, тебе подав­ша доб­рыя подви­ги, яже ты пре­тер­пел еси. Тем­же моли­ся Ему, свя­те, изба­вит­ся ста­ду тво­е­му от соблазн вра­жи­их, еже ты стя­жал еси, муд­ре, молит­ва­ми твоими.

Спа­си мя, едине Изба­ви­те­лю, блуд­ни­цы и блуд­на­го при­е­мый теп­лое пока­я­ние и мыта­ре­во, Спа­се, воз­ды­ха­ние, и буди мило­стив, Хри­сте, мне, блуд­но­му, молит­ва­ми Тво­е­го угод­ни­ка, отго­няя гре­хов моих множество.

Бого­ро­ди­чен: Поща­ди мя, Спа­се рож­дей­ся, сохра­нив рожд­шую Тя без тли по рож­де­стве, егда сяде­ши суди­ти дела моя, гре­хи моя пре­зрев и без­за­ко­ния, Без­гре­шен сый и Мило­стив, яко Человеколюбец.

Светилен

Свет Еди­но­сущ­ныя Тро­и­цы вос­при­им в серд­це тво­ем, Фео­до­сие, отцем отче, бла­го­че­сти­выя про­све­тил еси, в пеще­ре укрепль­ся с вели­ким Анто­ни­ем, Анге­лом еди­но­кровне. С ними­же поми­най тебе верою воспевающих.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки