Минея, 18 Августа, Канон преподобного
Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца/ боголе́пно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,/ изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Да́ждь ми, блаже́нне, кре́пкую с высоты́ по́мощь и просвеще́ние ра́зума,/ я́ко да равноа́нгельное твое́ на земли́ житие́ восхвалю́,/ и́мже исто́чник чуде́с яви́лся еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
И́же в Лива́не ке́дру уподо́бился еси́, доброде́тели боже́ственныя преумно́жив,/ и, я́ко дре́во насади́вся при исхо́дищих воды́ живы́я,/ осеня́еши ны́не неду́жных благода́тию.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вы́спрь житие́ на́ше я́ко слы́шав и на Небесе́х пребыва́ние,/ оста́вил еси́ зе́млю оте́чества твоего́, и ми́ра кра́сная презре́л еси́,/ и к Вы́шней жи́зни впери́лся еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Егда́ восхожда́ху Небе́снии у́ми ле́ствицу Иа́ковлю и низхожда́ху,/ Твое́ стра́шное тогда́ рождество́ та́йно яви́ша, Богоро́дице,/ и́мже у́бо Бог на зе́млю сни́де, да челове́ки на Не́бо вознесе́т.
Песнь 3
Ирмос: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь/ и ми́лостивно в не́ воображе́н,/препоя́ши мя с высоты́ си́лою,/ е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й,/ одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Не роди́вся от по́хоти плотски́я, я́ко безпло́тен пожи́л еси́ на земли́,/ и ча́до был еси́ Вы́шняго благода́тию,/ и я́ко жре́бий оте́ческий прия́л еси́ угото́ванное Ца́рство Того́ возлю́бльшим.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Благода́тию Ду́ха исполня́я за́поведь изра́ильтяном Моисе́йскую,/ очи́стил еси́ те́ло и ду́шу де́ньми мно́жайшими,/ на го́ру возше́д, и я́ко безпло́тен пребыва́л еси́ та́мо,/ и Боговиде́ния сподо́бился еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
От ю́ности украси́вся ра́зумом, Соломо́нову му́дрость стяжа́л еси́/ и, всю ми́ра сего́ сла́стную пи́щу премину́в,/ а́лчбою и боле́знию потща́лся еси́ нетле́нную получи́ти, всеблаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Госпо́дь пе́рстом написа́ в Тебе́ Сло́во Безнача́льное,/ я́коже в глави́зне кни́жней, Всепе́тая;/ те́мже припа́даю Ти, моля́ся, в кни́зе живо́тней мя написа́ти,/ грехо́в рукописа́ние растерза́ющи.
Седален, глас 6
По́стническия по́двиги поне́сл еси́ и страда́льческим венце́м увяза́лся еси́,/ с безпло́тными бо враги́ в телеси́ боря́ся и во́инства их низлага́я,/ удиви́л еси́ терпе́нием твои́м А́нгелы,/ и́хже житию́ во пло́ти поревнова́л еси́./ Но моли́ся Христу́ Бо́гу, о́тче Иоа́нне, спасти́ся нам.
Песнь 4
Ирмос: Го́ру Тя, благода́тию Бо́жиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаше́ние Свято́му/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Ви́дение Дании́лово разсмотри́в,/ я́ко от горы́ отто́ржеся ка́мень несече́нный и в прах и́дольское сокруши́ мучи́тельство,/ обре́л еси́ на горе́ краеуго́льный Ка́мень, Христа́,/ зло́бу всю сокруша́юща.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Огне́м да не опали́тся содо́мским,/ А́нгел Ло́тови повелева́ше на горе́ спасти́ся,/ ты же, ра́вное тому́ рве́ние восприи́м и на го́ру возше́д,/ та́мо жи́ти изво́лил еси́ и пла́мене стра́стнаго избежа́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Смире́нно после́довал еси́ жезло́м позва́вшему тя Па́стырю/ и, я́ко овча́ незло́биво, зе́лием Го́рним пита́лся еси́;/ ны́не же на па́жити ра́йстей поко́ище обре́т,/ на вода́х пи́щных насыща́ешися.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вкуси́ Ада́м печа́ль плода́ дре́вняго, жену́ послу́шав,/ Ты же, Чи́стая, глас Арха́нгела восприи́мши;/ се Раба́ Госпо́дня! возопи́вши и Бо́га поро́ждши,/ ра́дость в мир ввела́ еси́.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́вый сия́нием/ прише́ствия Твоего́, Христе́,/ и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́,/ се́рдца просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия/ правосла́вно пою́щих Тя.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Я́коже А́нгел на земли́ пребы́в,/ воздержа́нием Крести́телю уподо́бился еси́, пусты́нному воспита́нию, преподо́бне;/ ны́не же хле́бом а́нгельским пита́лся по пи́санному,/ насы́ти души́ на́ша благода́тию.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Твое́ дерзнове́ние, е́же к Бо́гу, неоранно прозябы́й слану́ток пропове́дует, о́тче,/ и́мже сама́го себе́ ди́вно пита́л еси́, я́коже естество́м пло́ти обложе́ннаго,/ и и́же к тебе́ приходя́щия.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
И́стинная наде́жда не посрами́ тебе́, блаже́нне, уве́девша бу́дущую сла́ву,/ к не́йже недосто́йна вмени́л еси́, я́же на земли́ боре́ния/ и дерзнове́нно к по́стническим страсте́м устреми́лся еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Хи́тростию зми́я Ада́м боже́ственныя ри́зы совлече́ся и в ри́зу ко́жаную оде́яся;/ от Тебе́ же пло́ть прии́м, Зижди́тель мой дебельства́ пло́ти совлече́ мя/ и в пе́рвую мя па́ки оде́жду оде́я.
Песнь 6
Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна,/ не́сть избавля́яй,/ вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния,/ спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш,/ Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Све́том пе́рвым облиста́вся, был еси́ свети́льник, блаже́нне, и А́нгелом подо́бник,/ безпреста́нно поя́ в моли́твах всено́щных Еди́наго Бо́га,/ Его́же и сын благода́тию яви́лся еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Волну́ющееся бу́рею мо́ре жития́ оста́вил еси́,/ погружа́ющее нехотя́щих на Не́бо вознести́ся,/ и вся преше́л еси́ мирски́я прило́ги, наг бе́гая искуше́ний лука́ваго.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Обре́л еси́ Бо́га, все́льшася в тя,/ не дав поко́я скраниа́ма твои́ма, ни ве́ждома твои́ма дрема́ния,/ и, я́ко безпло́тен во пло́ти пожи́в,/ в Небе́сныя хра́мы всели́лся еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Иска́пай ка́пли щедро́т, о́блаче Небе́сный, Чи́стая Де́во,/ я́коже руно́ прии́мшая до́ждь и я́коже ка́плю Бо́га во чре́ве,/ и страсте́й мои́х пото́ки изсуши́.
Кондак, глас 2
В моли́твах бо́дренно не усыпа́я/ и в пе́ниих непреста́нных А́нгелом подо́бяся,/ в гроб вшел еси́, тле́нную жи́знь оста́вив,/ и к Небеси́ преше́л еси́/ на нетле́ние, Иоа́нне о́тче,/ от сме́рти бо к животу́ ве́чному/ тя пресели́ Христо́с Бог, я́ко Своего́ уго́дника.
Икос
И́же па́че естества́ в телеси́ ме́ртвеннем а́нгельскому поревнова́вшаго житию́,/ прииди́те, воспои́м Иоа́нна преблаже́ннаго,/ той бо я́ко о́треби вмени́ мир и я́же в ми́ре,/ и, на го́ру возше́д, я́коже дре́вле вели́кий Моисе́й, посто́м очи́стися,/ и ви́дети сподо́бися Тро́ическую све́тлость не во мра́це, ни во ви́хре, но во све́те благода́ти./ Тем и чуде́с лучи́ облиста́ет,/ и ре́ки исцеле́ний ве́рным источа́ет от гро́ба своего́,/ от сме́рти бо к животу́ ве́чному пресели́ его́ Христо́с Бог, я́ко Своего́ уго́дника.
Песнь 7
Ирмос: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь/ разсмотря́ем, ве́рнии,/ я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый,/ мир обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л,/ хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Хра́брый ревни́тель быв Илии́ проро́ку,/ на стра́сти устреми́лся еси́ ору́жием поста́/ и, на горе́ водворя́йся, а́лчбою па́че челове́к по́стнически умертви́л еси́ сра́мныя по́мыслы.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Бо́жия пути́ пра́ваго восхоте́в, и мирска́го жела́ния отве́ргся,/ и на ка́мени разу́мнем стопы́ души́ твое́й утверди́в,/ ка́мене собла́зна при стези́ всех избавля́еши и прило́гов искуше́ний.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
О́крест ра́ки моще́й твои́х то́чатся чудеса́ исцеле́ний приходя́щим,/ Бо́гу бо коне́чне угоди́л еси́,/ ве́рующим обещавшему ре́ки из чре́ва источи́ти Боже́ственныя благода́ти.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Глубину́ слы́шим прему́дрости, Пречи́стая,/ я́ко Созда́вшаго руко́ю Ада́ма и от ре́бра его́ жену́ Сотво́ршаго Сло́ва воплоти́ла еси́,/ И́же, в ре́бра на Кресте́ пробожде́н, род челове́ческий обнови́.
Песнь 8
Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы,/ я́коже в горни́ле,/ добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Иску́с врага́ доблему́дренно отрази́в во бра́ни кре́пцей/ и непобеди́м яви́вся бесо́вскими кова́рствы,/ побе́дными венцы́ увяза́лся еси́/ и, Го́сподеви ны́не предстоя́, мо́лишися о воспева́ющих тя.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Сме́ртней кончи́не приспе́вшей вре́менней,/ оста́вил еси́ труды́ по́стническия,/ и, ве́чный поко́й восприи́м, Бо́гу предстои́ши,/ и, посреде́ луче́й неизрече́ннаго Божества́ сия́я, о нас мо́лишися.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́вне дре́внему патриа́рху Иа́кову вар дневны́й поне́с и сту́день нощну́ю претерпе́в,/ возше́л еси́ ле́ствицею доброде́телей на высоту́ боговиде́ния,/ о́тче Иоа́нне, чуде́с исто́чниче.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: А́гнице Пречи́стая, к Тебе́ прибега́ю:/ ду́шу мою́, страстьми́ оскверне́нную, вода́ми омы́й сле́зными,/ вода́ми благода́ти Ду́ха Бо́жия глубо́кий кал грех челове́ческих омы́вшая.
Песнь 9
Ирмос: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́/ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная;/ и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пе́щь,/да Тя, Богоро́дице,/ непреста́нно велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Изя́щныя по́чести по́двига твоего́ восприя́л еси́ терпе́нием твои́м,/ его́же ра́ди со А́нгелы водворя́ешися/ и за наготу́ теле́сную в Небе́сную ри́зу обле́клся еси́, в по́стницех всеизря́дне.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.
Любому́дрых собо́рище, ви́ждь,/ каковы́ми благода́тьми воздае́т Бог и́стинно Того́ добро́ты вожделе́вшим:/ ни естество́ бо, ни вре́мя телесе́ Иоа́нна пустыннолю́бнаго победи́,/ точа́щаго чудеса́ да́же доны́не.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ели́ко си́ла скрижа́ли се́рдца моего́ распросте́р,/ вся написа́х мно́гия твоя́ благода́ти,/ но досто́йна ничесо́же принесо́х тебе́;/ те́мже молю́ тя:/ ве́ру приими́ и любо́вь, преблаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вонми́ Дави́дских гуслей провеща́нию, Дщи Царе́ва, и приклони́ у́хо Твое́./ Люде́й Твои́х не забу́ди, но уще́дри, Деви́це,/ и́же непреста́нно Тя сла́вящих.
Светилен
Пустынножи́теля вси Иоа́нна ве́рно восхва́лим,/ А́нгела земна́го и челове́ка Небе́снаго,/ чуде́с мно́жество неиждива́емо нам точа́щаго.