Канон святителю Иоанну Златоусту


Святитель Иоанн Златоуст, Константинопольский

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Колес­ни­це­го­ни­те­ля фара­о­ня погру­зи чудо­тво­ряй ино­гда Мои­сей­ский жезл, кре­сто­об­раз­но пора­зив и раз­де­лив море, Изра­и­ля же бег­ле­ца, пеше­ход­ца, спа­се, песнь Бого­ви воспевающа.

Пока­я­ния быв теп­лей­ший про­по­вед­ник, Зла­то­усте, пока­я­ти­ся мне, отче, Богу моли­ся от все­го серд­ца мое­го и древ­них пре­гре­ше­ний исце­ли­ти язвы тво­им стра­да­тель­ством умоли.

Всю зарю Свя­та­го Духа, отче, при­им, все­све­тел явил­ся еси столп, пред­во­ди­те­лей Церкве, пре­по­добне, све­тел же облак, все­б­ла­женне, осе­ня­ющ пра­во­слав­ных соборы.

От Хри­ста руко­по­ло­жен учи­тель, Боже­ствен­ная уче­ния зла­то­вид­ным язы­ком, мыс­лию же Бого­муд­рою богат­но ты исто­чил еси: Божия бо река, вод испол­нен Духа, явил­ся еси, Бого­яв­ленне Златоусте.

Бого­ро­ди­чен: Пре­укра­ше­на раз­ли­чи­ем бла­го­да­ти, Бого­ра­до­ван­ная, Отчее Сло­во, плоть быв­шее за бла­го­у­тро­бие мно­гое паче ума и сло­ве­се, Бла­го­сло­вен­ная, роди­ла еси, пре­быв­ши Дева нескверная.

Песнь 3

Ирмос: Утвер­ждей в нача­ле Небе­са разу­мом и зем­лю на водах осно­ва­вый, на каме­ни мя, Хри­сте, запо­ве­дей Тво­их утвер­ди, яко несть свят, паче Тебе, едине Человеколюбче.

Умом Ты Хри­сто­вым обо­га­щ­ся, тво­им чистым жити­ем чело­ве­ком спа­се­ния был еси спо­спеш­ник и повест­во­ва­тель, дей­стви­тель, Зла­то­усте, учи­тель­ства точа спа­си­тель­ная, Богодохновенне.

От неве­ще­ствен­ных сокро­вищ Духа ты обо­га­ти­вся, от источ­ни­ков спа­се­ния почерпл еси прис­но­те­ку­щий источ­ник уче­ний и напо­ил еси все Церкве, пре­по­добне отче, лице.

Оля­де­нев­шия душев­ныя, Зла­то­усте, нивы, пре­муд­рым зем­ле­де­ла­ни­ем сло­вес изчи­стил еси, муд­ре, и пло­до­нос­ны пока­зал еси, Небес­ны­ми туча­ми сия напаяя, Богоприятне.

Бого­ро­ди­чен: Поро­ка в Тебе и сквер­ны несть отнюд, Дево, оби­тель же паче яви­ла­ся еси Небес­ных бла­го­стей, в Тебе бо все­ли­ся доб­ро­де­те­лей вся свя­ты­ня, Всенепорочная.

Седален

Неиз­ре­чен­ныя муд­ро­сти Бого­вид­но почерпл еси богат­ство разу­ма, всем сокро­ви­щство­вал еси Пра­во­сла­вия воды, вер­ных убо серд­ца Боже­ственне весе­ля­щия, невер­ных же мне­ния достой­но погру­жа­ю­щия: тем ото­бо­ю­ду бла­го­че­стия пота­ми пока­зал­ся еси непо­бед­ный Тро­и­цы побор­ник, Иоанне Зла­то­усте. Моли Хри­ста Бога гре­хов остав­ле­ние даро­ва­ти празд­ну­ю­щим любо­вию свя­тую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радо­ва­ние, не оставль нед­ра Отча, и нашу нище­ту посе­тив. Тем с про­ро­ком Авва­ку­мом зову Ти: силе Тво­ей сла­ва, Человеколюбче.

Ина­го нам апо­сто­лов еди­но­нрав­на­го, иже про­мыш­ле­ни­ем всех про­мыш­ляя, яко Благ, даде Хри­стос тя, Небес­на­го тай­но­вод­ства про­по­вед­ни­ка и Боже­ствен­на­го ска­за­те­ля таин Гор­них, Иоанне все­б­ла­женне Златоусте.

Зла­то­зар­на­го и зла­то­сло­вес­на­го, почтим Зла­то­ус­та­го Иоан­на, вся позла­тив­ша­го зла­то­вид­ны­ми сия­нии уче­ния и мир язы­ком про­све­тив­ша, зла­та свет­лей­шим и све­та пол­ней­шим, исто­ча­ю­щим бла­го­дать Божественную.

Весь был еси Божие жили­ще, весь явил­ся еси орган Духа, воз­гла­ша­ющ вся­кия доб­ро­де­те­ли Бого­дох­но­вен­ную песнь, и спа­се­ния вину, и доб­ро­ту являя Небес­на­го Цар­ствия, Иоанне все­б­ла­женне Златоусте.

Ты Божие бла­го­у­тро­бие про­по­ве­дал еси, пока­я­ния обра­зы изла­гая, и злых отбе­жа­ния изящ­ней­ше поучая, преб­ла­женне и все­со­вер­шен­ней­ше, и о делех изряд­ных поуче­ния исто­чая, все­честне отче Златоусте.

Бого­ро­ди­чен: По Бозе пред­ста­тель­ни­цу Тя стя­жа­хом, Ты бо Божия Мати была еси Твор­ца и Соде­те­ля, и наш зрак при­ем­ша­го, Все­не­по­роч­ная, и сей спас­ша­го от тли и смер­ти и сла­вою Боже­ствен­ною прославившаго.

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отри­нул еси от лица Тво­е­го, Све­те Неза­хо­ди­мый, и покры­ла мя есть чуж­дая тьма, ока­ян­на­го; но обра­ти мя и к све­ту запо­ве­дей Тво­их пути моя напра­ви, молюся.

Цер­ков­на­го све­тиль­ни­ка вси тя вемы све­то­вид­ней­ша­го и душам спа­си­тель­на­го, вос­хи­ща­ю­ща­го сия из гор­та­ни смер­то­нос­ныя и к жиз­ни путе­во­дя­ща веч­ней, отче приснопеваемый.

Раз­ру­ша­е­ши опол­че­ния ере­ти­че­ству­ю­щих, треб­ла­женне, огра­ди­вся бла­го­че­стия ору­жии и муже­ством души, свя­щен­ней­ше, соби­ра­е­ши же, раду­я­ся пре­свет­ло, пра­во­слав­ных лики сою­зом Духа.

Испол­не­ны, яко­же фиа­лы, Боже­ствен­ных аро­мат лани­ты твоя и все­лен­ную умны­ми бла­го­во­нии весе­лят миро­вар­ным тай­но­вод­ством разу­ме­ний и доб­ро­тою сло­вес тво­их, всемудре.

Бого­ро­ди­чен: Яко Бога зачен­ши, Соде­те­ля же, и Зижди­те­ля, и Гос­по­да, роди Тя вси чело­ве­че­стии, Чистая, убла­жа­ют, и Без­те­лес­ных разум­ная чино­на­ча­лия яко Матерь Божию Тя славят.

Песнь 6

Ирмос: Очи­сти мя Спа­се, мно­га бо без­за­ко­ния моя, и из глу­би­ны зол воз­ве­ди, молю­ся: к Тебе бо возо­пих, и услы­ши мя, Боже спа­се­ния моего.

Муд­ро­стию духов­ною мир весь обо­га­тил еси, сло­ве­се раз­да­ва­тель быв бога­тый: бога­та бо свы­ше, иерар­ше, бла­го­дать изли­я­ся тво­им устнам.

Во всю, яко мол­ния, зем­лю изы­де веща­ние твое, и сила же тво­их гла­гол, Зла­то­усте, яко тру­ба велег­лас­ная, все­лен­ныя вся огла­си концы.

Свы­ше во исткан­ную ризу оде­яв­ся, все­б­ла­женне, доб­ро­де­те­лей и сло­вес кра­со­тою обло­жи­вся, исти­ны явил­ся еси слав­ное утверждение.

Бого­ро­ди­чен: Все­дер­жи­тель­ною силою носяй вся­че­ская, в немощ­ную плоть из Тебе оде­яв­ся, Дево Пре­не­по­роч­ная, на бла­го­де­я­ние чело­ве­ков Человеколюбец.

Кондак, глас 6

От Небес при­ял еси Боже­ствен­ную бла­го­дать, и тво­и­ми уст­на­ми вся учи­ши покла­ня­ти­ся в Тро­и­це еди­но­му Богу, Иоанне Зла­то­усте, все­б­ла­женне пре­по­добне, достой­но хва­лим тя: еси бо настав­ник, яко Боже­ствен­ная являя.

Икос

Всех Твор­цу пре­кло­няю коле­на, пре­веч­но­му Сло­ву руки про­сти­раю, сло­ва ища даро­ва­ние, да вос­пою пре­по­доб­на­го, его­же Сам воз­ве­ли­чи, гла­го­лет бо про­ро­ком Живый во веки: про­слав­лю верою сла­вя­щия Мя. Иже убо в древ­них Саму­и­ла воз­вы­си­вый, про­сла­ви ныне иерар­ха: талант бо, ему­же вве­ри­ся, доб­ре куп­ль­ство­вав, Царю при­не­се, тем и пре­воз­вы­ш­ши его Пре­су­ще­ствен­ный. Сего бла­го­да­ти про­шу недо­сто­и­ный аз сло­во при­я­ти ми, да воз­мо­гу бла­го­чест­но вос­пе­ти того: кон­цей бо той есть настав­ник, яко Боже­ствен­ная являя.

Песнь 7

Ирмос: Божия сниз­хож­де­ния огнь усты­де­ся в Вави­лоне ино­гда, сего ради отро­цы в пещи радо­ван­ною ногою, яко во цвет­ни­це, лику­ю­ще, поя­ху: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Бла­го­сти без­дну и бла­го­у­тро­бия навык Божия, поруч­ник явил­ся еси спа­се­ния каю­щим­ся теп­ле и все­душ­но Гос­по­ду зову­щим: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Управ­ля­е­ши, Зла­то­усте, уче­нии тво­и­ми вся­кую мысль, и душев­ныя вра­чу­е­ши немо­щи, яко состра­да­тель­ней­ший, и бла­го­те­ку­щим спо­е­ши, весе­ля­ся: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Воз­вы­сил­ся еси, быв избран, пре­по­до­бен, незло­бив, свя­щен­ник Высо­чай­ша­го, прав­дою оде­ян свет­ло и весе­ли­ем, зовый, все­бо­га­те: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Бого­ро­ди­чен: Зача­ла еси, Пре­чи­стая, Суща­го над все­ми Бога и Гос­по­да, бла­го­во­лив­ша­го спа­сти чело­ве­че­ский род от тле­ния и смер­ти. Его­же, достой­но пою­ще, зовем: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Сед­ме­ри­цею пещь хал­дей­ский мучи­тель Бого­че­сти­вым неистов­но раз­жже, силою же луч­шею спа­се­ны, сия видев, Твор­цу и Изба­ви­те­лю вопи­я­ше: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Иже разум­но сло­ве­сем тво­им бесе­ду­ю­ще, Зла­то­усте, Бого­сло­вия чест­но­му учим­ся, и все­плод­ству­ем бла­гих полез­ное, и зло­бы отбе­га­ем вре­да: общий бо стро­и­тель спа­се­ния был еси, вопия: пре­воз­но­си­те Хри­ста во веки.

За ны моли Вла­ды­ку, Зла­то­усте, состра­да­тель­ней­шее дерз­но­ве­ние имея и мило­стив­ною и чело­ве­ко­люб­ною тво­ею, отче, любо­вию: тя бо ко Спа­су пред­ла­га­ем, вер­нии, хода­тая же, и пред­ста­те­ля, и теп­лей­ша молит­вен­ни­ка, Бого­муд­ре иерар­ше, все­б­ла­женне Иоанне.

Юнош­ское про­тив­ле­ние, и непре­клон­ное муд­ро­ва­ние, и цар­ству­ю­щих неправ­ду обли­чил еси, теп­ле пред­ста­тель­ствуя оби­ди­мыя, пре­по­добне; и сирот, и вдов, и нищих отец был еси любов­ным пред­ло­же­ни­ем, пре­воз­но­си­те, вопия, Хри­ста во веки.

Бого­ро­ди­чен: Телес­ны­ми обра­зо­ва­нии, и раз­лич­ны­ми гада­нии, и сим­во­ли­че­ски­ми, и зна­ме­на­тель­ны­ми предъ­яв­лень­ми, Твое про­воз­ве­сти­ша Бого­гла­го­ли­вии рож­де­ство, пре­есте­ствен­ное и чуд­ное, Дево; тем Тя, весе­ля­ще­ся, бла­го­чест­но вос­пе­ва­ем, Хри­ста пре­воз­но­ся­ще во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Ужа­се­ся о сем Небо, и зем­ли уди­ви­ша­ся кон­цы, яко Бог яви­ся чело­ве­ком плот­ски, и чре­во Твое бысть про­стран­ней­шее Небес: тем Тя, Бого­ро­ди­цу, Анге­лов и чело­век чино­на­ча­лия величают.

Истин­но насла­жда­я­ся, отче, жиз­ни, о ней­же под­ви­зал­ся еси, ели­ко мощ­но, на зем­ли жити­ем пре­и­зя­ще­ство­вав Ангель­ским и Хри­стов стя­жав язык и уста тихая: спа­сти­ся, Бого­гла­го­ли­ве, моли тя верою изящне блажащим.

Сло­ве­са твоя, треб­ла­женне, сло­ве­са жиз­ни, жизнь хода­тай­ству­ю­щая неко­неч­ную: тя бо источ­ни­ка теку­ща пока­за Хри­стос и реку, про­ли­ва­ю­щу Боже­ствен­ных пото­ки уче­ний, сла­до­сти истин­но поток, остав­ле­ния же струю и пока­я­ния свет­ла проповедника.

Хода­тай явил­ся еси, свя­щен­но­на­чаль­ни­че, Бога и чело­ве­ков пре­свет­лый, ты бо све­тиль­ник явил­ся еси бла­го­че­стия Бого­свет­лый и Боже­ствен­на­го зна­ния и мило­сты­ни нака­за­тель: тем тя, зла­то­сло­ве, сер­деч­ною любо­вию ныне достой­но величаем.

Бого­ро­ди­чен: Чистая пре­п­ро­слав­лен­ная Мати Божия, пою­щия Тя любо­вию спа­сай, иску­ше­ний мол­ву раз­ре­ша­ю­щи мило­стив­но. Яко бо Бога рожд­ши, вся, ели­ко хоще­ши, совер­ша­е­ши, успе­ва­е­ши невоз­бран­но и може­ши, Дево. Тем Тя вси величаем.

Светилен

Зла­то­зар­ны­ми сло­ве­сы тво­и­ми Хри­сто­ва Цер­ковь свет­ле­ет­ся ясно, о, Зла­то­усте отче! Души же весе­лят­ся вер­ных, почи­та­ю­щия все­свя­тую твою память, ты бо всем пока­зал­ся еси пока­я­ния настав­ник и вождь спасения.

Комментировать

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки