Канон святому апостолу и евангелисту Марку


Апостол от 70-ти Марк Евангелист, Александрийский

глас 1

Минея, 25 Апреля, Канон апостола

Глас 1

Песнь 1

Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца/ боголе́пно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глу­би­ны́ новосоде́лавшая.

При­пев:

Ма́рка Богови́дца восхваля́я, призыва́ю благода́ть Ду́ха:/ я́ко да вдохну́в ми све́тло, отжене́т неве́дение/ и Боже́ственное бога́тство прему́дрости да́рует.

При­пев:

Тво­е­го́ Богогла́снаго све́том просвети́в, Спа́се, благода́тным,/ в мир посла́л еси́, Сло́ве Бо́жий, благи́х я́ко вино́вный,/ Твое́ прише́ствие нам благовеству́юща.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Пет­ру́ прему́дрому учени́к быв и того́ обогати́вся сыновство́м,/ Ма́рко всесла́вне, таи́нник показа́лся еси́ та́ин Бо́жиих/ и снасле́дник сла́вы его́ был еси́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бого­ро­ди­чен: И́же еги́птяны во глу­бине́ потопи́в о́блаком Ду́ха,/ Сей прии́де от Тебе́, Чи́стыя, еги́птяном по́слежде/ и Ма́рком тех от пре́лести измени́.

Песнь 3

Ирмос: Еди́не, ве́дый челове́ческаго суще­ства́ не́мощь/ и ми́лостивно в не вообра́жься,/ препоя́ши мя с высо­ты́ си́лою,/ е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й ‚/ одушевле́нный хра́ме/ неизрече́нныя сла́вы Тво­ея́, Человеколю́бче.

При­пев:

Тя, Ипоста́сную, Хри­сте́, Прему́дрость пропове́да, луча́ми Твои́ми озаря́емь,/ все­му́ ми́ру я́вльшуюся, Влады́ко,/ и жизнь даю́щую, и челове́ки просвеща́ющу,/ уго́дник Твой сла́вный Марк, Человеколю́бче.

При­пев:

Струю́ прие́м, Хри­сте́, прему́дрости приснотеку́щую, я́ко река́, шумя́щи,/ земны́я напои́ Богоразу́мия све́том концы́,/ явля́я Твое́ су́ще и́стинно прорече́ние,/ само­ви­дец Твой Марк, Человеколю́бче.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Пет­ру́ после́дуя, му́дре, я́ве,/ Ева́нгелие я́ко учени́к его́ вообрази́л еси́,/ Богосло́вия свет прие́м от него́, апо́столе,/ и Бо́жие плотско́е прише́ствие возвести́в я́сно.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бого­ро­ди­чен: Еги́пта пе́рвее, деви́ческими рука́ми носи́мый,/ де́монская тре́бища Ты потря́сл еси́/ и сему́ па́ки Ма́рка посла́л еси́ вразуми́ти всем Твое́ вочелове́чение/ и Боже́ственную, Хри­сте́, Твою́ та́йну.

Седален, глас 1

Я́ко у́тро, благоле́пно возсия́л еси́ миру,/ тьму глубо́кую пре́лести ве́рою отгна́л еси́, апо́столе,/ и ду́ши просвети́л еси́;/ те́мже вся светоза́рне Це́рковь пое́т днесь светоно́сную твою́ па́мять,/ Хри­ста́ велича́ющи.

Песнь 4

Ирмос: Го́ру Тя, благода́тию Бо́жиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

При­пев:

Во всю зе́млю веща́ние твое́ изы́де,/ и в кон­цы́, прему́дре, вселе́нныя твои́х я́сно глаго́л си́ла,/ дави́дски све́тло пропове́дающи спасе́ние на́ше и обновле́ние.

При­пев:

Яви́ся, Спа́се, я́ко мо́лния, апосто́л вселе́нней прему́дрый,/ и́стины ра́дость благовеству́я, Богосия́нием светоли́тия просвеща́емь/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Но́зе твои́ проро́чески украси́шася,/ и́бо па́че сло́ва нам благовести́л еси́ проявле́нно мир, Богоприя́тне,/ пло́тию Я́вльшагося конце́м во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бого­ро­ди­чен: На о́блаце Сло́во деви́честем се́де,/ еги́петский сове́ты и богобо́рныя мы́сли, обуи́в, разори́,/ уче́нии Боже́ственнаго Ма́рка, я́ко Милосе́рд,/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Песнь 5

Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Тво­е­го́, Христе́,/ и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́,/ серд­ца́ про­све­ти́ све́том Тво­е­го́ Богоразу́мия/ правосла́вно пою́щих Тя.

При­пев:

Иска́пал еси́ сла́дость благоче́стия слове́с твои́х Боже́ственных ту́чу,/ всю́ду луча́ми осиява́емь, я́влься благода́тию я́ве мы́сленнаго Со́лнца,/ Ма́рко всеблаже́нне Богоприя́тне.

При­пев:

Из до́му Госпо́дня исто́чник изше́л еси́/ и напоя́еши олядене́вшая серд­ца́ струя́ми бога́тно духо́вными,/ плод вме́сто непло́дствия приноси́ти уча́, апо́столе.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Ты Пет­ра́ вели́каго сын был еси́/ и, сего́ уче́ньми просвеща́емь всегда́,/ ду́ши просвети́л еси́ к тебе́ те́пле присту́пльших,/ блаже́нне, Богови́дче апо́столе.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бого­ро­ди­чен: Я́ко Челове́к от Де́вы ро́ждься, еги́птяном, Хри­сте́, посла́лся еси́,/ от Отца́ возсия́в пре́жде всея́ тва́ри,/ и́мже Ма́рка пома́зал еси́, Му́дре,/ тех науча́юща Богоразу́мия та́инством.

Песнь 6

Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна,/ несть избавля́яй,/ вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния./ Спа­си́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш,/ Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

При­пев:

Низложи́л еси́ бровь беззако́нных, Го́споди, и досажде́ние го́рдое смири́л еси́,/ Апо́стола Тво­е­го́ показа́в победоно́сца си́лою Твое́ю,/ Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

При­пев:

Вене́ц наде́жды, сла́вне, и́мже ны́не венча́емся,/ сло­ве­сы́ твои́ми пропове́дал еси́, му́дре Ма́рко, Зижди́теля тва́ри,/ И́же в на́шу сла́ву исплете́н естество́м пло́ти.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Петр тя верхо́вный, сла́вне, я́ве та́йно научи́ Ева́нгелие списа́ти честно́е,/ показа́в служи́теля тя Боже́ственныя благода́ти,/ ты бо нам Богоразу́мия свет просте́рл еси́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бого­ро­ди­чен: Еги́пта, и́же пе́рвее во тьме су́ща, Го́споди,/ Де́вою Богома́терию просвети́л еси́, я́ко Младе́нец проше́д,/ того́ обличи́л еси́ су́етство уче́нии Богогла́снаго Ма́рка, Человеколю́бче.

Кондак, глас 2

С высо­ты́ прии́м благода́ть Ду́ха,/ ри́торская плете́ния разруши́л еси́, апо́столе,/ и, язы́ки вся улови́в, Ма́рко всесла́вне,/ тво­е­му́ Влады́це приве́л еси́,/ Боже́ственное пропове́дав Ева́нгелие.

Икос

Верхо́внаго апо́стола учени́к быв,/ с ним Хри­ста́, Сы́на Бо́жия, пропове́дал еси́,/ на ка́мени и́стины утверди́в ле́стию коле́блющияся./ На не́мже и мене́ утверди́в, души́ моея́ испра́ви стопы́,/ я́ко да вра́жиих се́тей изба́влься, непреткнове́нно сла́влю тя:/ ты бо всех просвети́л еси́, Ма́рко му́дре,/ Боже́ственное пропове́дав Ева́нгелие.

Песнь 7

Ирмос: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь,/ разсмотря́ем, ве́рнии:/ я́коже бо о́троки спа́се три Превозноси́мый,/ мир обно­ви́, во чре́ве Твое́м всеце́л,/ хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.

При­пев:

Боже́ственными блиста́нии освеща́емь,/ возломле́нием та́йно возпосыла́еши зареви́дныя лучи́, Ма́рко преблаже́нне:/ Сло́во бо пропове́дал еси́ воплоща́емое, Безле́тное,/ хва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.

При­пев:

Богоде́льными, Вседе́телю, си́лами Богогла́снаго уче­ни­ка́ вооружи́в,/ чудоде́йственника сего́ соверши́л еси́:/ неду́ги бо отг­на́ и я́зи исцели́л е́сть,/ прехва́льнаго Тя пропове́дуя Бо́га и препросла́вленнаго.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Учени́ческаго ли́ка старе́йшаго учи́теля име́я, Боже́ственнаго Петра́,/ подо́бен сему́ яви́лся,/ все бо испра́вил еси́ церко́вное исполне́ние/ прехва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бого­ро­ди­чен: Столп сам во Еги́пте поста́вил еси́, Ева́нгелия тво­е­го́ писа́ние/ Ро́ждшемуся без се́мене от Богома́тере,/ рече́нием после́дуя Иса́ии, пресла́вне,/ прехва́льнаго возвеща́я Бо́га и препросла́вленнаго.

Песнь 8

Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы,/ я́коже в горни́ле,/ добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

При­пев:

Ро́ждшееся Сло́во от Отца́ пре́жде всех век,/ в есте­ство́ челове́ческое обле́кшася Хри­ста́, пропове́дал еси́, сла́вне, и вопия́л:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

При­пев:

Да́вшаго избавле́ние себе́ за на́ше согреше́ние/ и стра́сть па́дших, воздви́гшаго Хри­ста́ просла́вил еси́, сла́вне, вопия́:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Петро́ву Марк повину́яся прему́дрому учи́тельству,/ прему́дре писа́нии вообрази́л еси́ ве́рным честно́е Ева́нгелие, вопию́щим:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бого­ро­ди­чен: Де́ва, Емману́ила нося́щи я́ко Младе́нца, пред­ста́ еги́птяном,/ и́мже, я́ко све́тлая звез­да́, Марк посыла́ется, взыва́я:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: О́браз чи́стаго рож­де­ства́ Твоего́/ огнепали́мая купи­на́ пока­за́ неопа́льная./ И ны́не, на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь,/ да Тя, Богоро́дице,/ непреста́нно велича́ем.

При­пев:

Дости́г исто́чника неизрече́нна, трисо́лнечнаго, Богоявле́ние, сия́ния,/ чисте́йша наслажда́ешися и ясней­ша обоже́ния, е́же па́че ума́,/ со А́нгелы лику́я непреста́нно, преблаже́нне.

При­пев:

Петро́ва о́бщник быв уче́ния и Боже́ственнаго пропове́дания,/ в Небе́сных живе́ши селе́ниих,/ с ни́мже, Богоглаго́ливе преблаже́нне, и мо́лишися о нас, Ма́рко апо́столе.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Свет, трисия́нно совокупля́емь,/ еди́нственно же па́ки стра́нно устроя́емь,/ пропове́дал еси́ благоче́стно, досточу́дне, просвеща́емь заре́ю благода́ти./ Те́мже тя мо́лим: о нас при́сно мо́лися.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бого­ро­ди­чен: Марк, честны́й апо́стол, еги́птяном святи́тель дарова́ся;/ к ни́мже, я́ко Младе́нец вопло́щся, прии́де,/ от Де́вы Чи́стыя Богома́тере, Госпо́дь сла́вы,/ Его́же досто́йно велича́ем.

Светилен

Прему́дрости Небе́сныя научи́вся, апо́столе,/ плете́ния вити́йская и чи́сла звездосло́вцев разори́л еси́ язы́ком твои́м,/ о Ма́рко пресла́вне, и, учени́к быв Петро́в,/ ми́ру пропове́дал еси́ Ева́нгельская словеса́.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки