Канон святому равноапостольному Кириллу

Равноапостольный Кирилл (Константин) Философ, Моравский

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся, свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя чудеса.

К чаши пре­муд­ро­сти Боже­ствен­ная твоя уста при­ло­жив, напи­та­ся спа­си­тель­на­го пития, разу­мом свет являя язы­ком, и секи­ра, посе­ка­ю­щая непри­яз­нен­ну вся­ку лесть.

Про­све­тив тя, яко све­ти­ло, Све­то­да­вец Хри­стос Бог наш все­му миро­ви яви тя учи­те­ля и посла учи­ти тем­ныя Кни­га­ми Зако­но­уч­ны­ми язы­ки западныя.

Свя­тый Дух от пучи­ны извле­че Божи­им сло­вом все­му миру учи­те­ля бла­го­ве­рия, муд­ре, дра­гий бисер, Божия зако­на Кни­га­ми, бла­женне, язы­ки освяти.

Бого­ро­ди­чен: Крас­ный ум пре­име Небес­ным силам, Божий бо Твой бысть храм душев­ный, егда во чре­ве понес­ла еси Бога наше­го Дева, горо пресвятая.

Песнь 3

Ирмос: С высо­ты сниз­шел еси волею на зем­лю пре­вы­ш­ше вся­ка­го нача­ла, и сми­рен­ное воз­несл еси из ада пре­ис­под­ня­го есте­ство чело­ве­че­ское: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Сло­вом и серд­цем и язы­ком Хри­ста, Сына Божия, про­по­ве­да, пре­муд­рость же и силу и Сло­во вопло­щ­ше­е­ся, бла­женне, стру­я­ми при­точ­ны­ми посра­мив триязычники.

Цев­ни­ца при­точ­на свя­та воис­ти­ну яви­ся, бла­женне Кирил­ле, глас нам спа­се­ния свя­тым зву­ком духов­ным бря­цая пре­крас­но, лесть про­гнал еси.

О уме огнен­ный, о доб­ро­глас­на тру­бо, о сла­вию пес­ни­вый, о ласто­ви­це зла­то­гла­го­ли­вая, о язы­че сла­жд­ший меда в прит­чах, Кирил­ле пре­муд­ре, всех нас помяни.

Бого­ро­ди­чен: Сове­том Отчим Без­на­чаль­ный Сын яко Сло­во в ложе­сна Твоя осе­не­ни­ем Свя­та­го Духа, Бого­ро­ди­це, все­ли­ся и пло­тию роди­ся из Тебе, спа­сая души наша.

Седален, глас 8

Яко заря, про­све­тив всю зем­лю, ере­ти­ки гони­ши, взыс­кан на восто­це и запа­де и севе­ре и юзе: три­я­зыч­ни­ки исправ­ля­е­ши, про­по­ве­дая стра­нам, язы­ки сво­и­ми им гла­го­ля и Кни­ги пре­дая. Рима же дошед, ту тело свое поло­жи, бла­женне, в руце Гос­под­ни душу свою пре­дав: бла­го­ве­рия учи­те­лю, моли Хри­ста Бога гре­хов остав­ле­ние пода­ти чту­щим любо­вию свя­тую твою память.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в сла­ве на пре­сто­ле Боже­ства во обла­це лег­це, при­и­де Иисус Пре­бо­же­ствен­ный, Нетлен­ною Дла­нию, и спа­се зову­щия: сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Дру­гий Авра­ам пре­се­ле­ни­ем, бла­женне, был еси от оте­че­ства, жела­ни­ем Пре­муд­ро­сти боль­шия, яко зла­ты­ми мони­сты укра­сил­ся еси, луча­ми пре­свет­лы­ми зело облистаяся.

Копи­ем сло­вес тво­их яко Зам­врия прон­зил еси, Мади­ан­стей ере­си при­ло­жив­ша­ся горь­ко, телес­на­го обра­за отме­та­ю­щих­ся явив­ша­го­ся во пло­ти Иисуса.

Рав­но­сущ­ную про­по­ве­дал еси Свя­та­го Духа силу Отцу и Сыну Три­сол­неч­на­го Све­та, Имже Божии быва­ем по пода­нию сыно­ве Све­ту и истин наследницы.

Бого­ро­ди­чен: Избав­ль­ше­ся пер­ва­го осуж­де­ния Ада­мо­ва Тобою, Деви­це, обре­то­хом радость неиз­гла­го­лан­ную, бла­го­сло­ве­ние бо всем роди­ла еси, Сына Божия в наш образ.

Песнь 5

Ирмос: Ныне воз­ста­ну, — про­ро­че­ски рече Бог, ныне про­слав­лю­ся, ныне воз­не­су­ся, пад­ша­го при­ем от Девы, и к Све­ту Умно­му воз­но­сяй Мое­го Божества.

Мастию сво­ею укра­сив­шу­ся тебе, бла­женне, доб­ре, бла­го­дать изли­я­ся во уст­нах тво­их, духов­но­муд­ре, и нече­ству­ю­щих глу­би­ну изсу­ши навод­не­ну сло­ве­сы твоими.

Сто­я­ше креп­ко, пособ­ствуя по вере, муд­ре, льсти пре­ты­ка­ния посе­кая сло­вом тво­им, рав­няя вер­ным Боже­ствен­ную сте­зю, настав­ляя во град Хри­стов послушливыя.

Пре­плы­ва­ю­ще див­но без­дну тво­им сло­вом и прит­ча­ми, Кирил­ле бла­женне, от зимы мраз­ныя бла­гою верою в тиши­ну Выш­них оби­те­лей вшел еси.

Бого­ро­ди­чен: Спа­сая чело­ве­ки, Отце­ви равен Сын Чело­век быва­ет: из Тебе, Пре­чи­стая, плоть при­ем и зем­ная Бого­ви сотво­рив и Небес­но­му Цар­ствию чело­ве­ки соде­лал есть.

Песнь 6

Ирмос: При­и­дох в глу­би­ны мор­ския, и пото­пи­ла мя есть буря мно­гих гре­хов: но яко Бог из глу­би­ны воз­ве­ди живот мой, Многомилостиве.

Сонм мерт­вит­ся, при­ло­живш­ся Ага­ря­ном, яко змии живу­щим, в прит­чах тво­их Три­сол­неч­на­го и Еди­на­го Боже­ства силою убо изнемогая.

Яко избран­на стре­ла яви­ся ере­ти­ком вра­гом, ятая в теле свя­тем, яко­же про­ро­че­ски пишет­ся, хра­ня­ща­я­ся Боже­ством и состре­ля­ю­щая враги.

Воз­лю­бив из мла­да Пре­муд­рость, сест­ру себе при­ял ю еси и, умуд­ри­вся Богом, бла­женне, явил­ся еси философ.

Бого­ро­ди­чен: Иезе­ки­иль Тя вра­та виде, ими­же прой­де Един Бог Выш­ний, ложе­сна свя­тая Твоя про­шед пло­тию, Пре­чи­стая, и не отвер­ста оста­вил есть их.

Кондак, глас 2.

Твер­дым и Бого­дох­но­вен­ным уче­ни­ем про­све­щая мир пре­свет­лы­ми заря­ми, обте­че, яко мол­ния все­лен­ную, Кирил­ле бла­женне, раз­се­вая пре­свет­лое Божие сло­во, на запа­де, и севе­ре, и юзе, мир про­све­щая чудесы.

Икос

Пре­свет­лое житие воз­лю­бив, муд­ре, заря­ми Три­сол­неч­на­го Боже­ства осве­щен, про­и­де, яко мол­ния, все­лен­ную, север­ную и южную про­све­тив стра­ну, запад­ным же свет неза­хо­дим воз­сия. Тем­же и мне, мрак гре­хов­ный про­гнав, бла­женне, свы­ше испро­си посла­ти бла­го­дать духов­ную: има­ши бо дерз­но­ве­ние к Богу непре­стан­но моли­ти­ся за вся.

Песнь 7

Ирмос: Не послу­жи­ша тва­ри Бого­муд­рии паче Создав­ша­го, но огнен­ное пре­ще­ние муже­ски поправ­ше, радо­ва­х­у­ся пою­ще: пре­пе­тый отцев Гос­подь и Бог бла­го­сло­вен еси.

Сло­вес­ны­ми пищаль­ми, бла­женне, при­зы­вая овцы в огра­ды свя­тыя, муд­ры­ми прит­ча­ми, кра­со­тою и сла­стию сло­вес твоих.

Не устра­ши­ся, учи­те­лю, воин­ски един вни­ти в полк жидов­ский, всех же народ их столп муд­ро­стию раз­вер­зе, яко и Он Хана­ан­ский про­ро­че­ски­ми притчами.

Тебе даро­ва источ­ни­ка зна­ме­на­на всем пра­вей вере, бла­женне, воды сла­до­точ­ныя напа­я­ю­ща все­гда сыны бла­го­ве­рия и испол­ня­ю­ща, яко реку, тече­ни­ем Цер­ковь Господню.

Бого­ро­ди­чен: Небес шир­шую содея Бог, Бра­ко­не­ис­кус­ная, в ложе­сна Твоя все­ли­вся, Пре­чи­стая, тем­же молю Ти ся сту­жа­ю­ща мя пре­гре­ше­ния изба­ви широ­тою пока­я­ния моего.

Песнь 8

Ирмос: Отро­ки бла­го­че­сти­выя в пещи, Рож­де­ство Бого­ро­ди­чо спас­ло есть, тогда убо обра­зу­е­мое, ныне же дей­ству­е­мое, все­лен­ную всю воздви­за­ет пети Тебе: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

К Све­ту пре­ло­жи­вся, свет яви­ся вня­тию еже от Бога, о фило­со­фе, ин бо обре­те­ся Павел доб­ро­де­тель­ми, пре­тек всю зем­лю в язы­цех, солн­ца свет­лее сияя, сло­вом уче­ния тво­е­го вопия: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Яко­же пре­тор­же­ся сонм еврей­ский остро­тою сло­вес тво­их, бла­женне, в гра­дех Север­ских в Коза­рех при­ло­жи­ся к тебе. Ты бо мно­же­ство посе­че, учи­те­лю свя­тый, яко Голиа­фа Давид, в поганех.

Вели­ка тя опло­та и твердь зем­ля Пан­нон­ская иму­щи, бла­женне, заблуж­де­ния ере­ти­че­ская рушит Кни­га­ми и три­я­зыч­ни­ков, креп­ко науче­на тобою, тем­же тя, учи­те­ля мудра­го, поми­на­ю­ще прис­но, Хри­ста прославляем.

Бого­ро­ди­чен: Кни­га­ми уче­ний свя­тых про­рок, Дево, Бого­ро­ди­цу Тя верою про­по­ве­да­ем, Ты бо роди Отро­ча, Вет­ха­го день­ми, яко нова Чело­ве­ка, тем­же Тя, Пре­свя­тая, поем и превозносим.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо неду­гом пре­слу­ша­ния клят­ву все­ли­ла есть: Ты же, Дево Бого­ро­ди­це, про­зя­бе­ни­ем чре­во­но­ше­ния миро­ви бла­го­сло­ве­ние про­цве­ла еси, тем Тя вси величаем.

Яко све­ти­ло, тя чест­но Хри­стос воз­ло­жи, бле­щу­ща­ся в кон­цах, муд­ре, в вен­ци цер­ков­нем, Его­же ради до смер­ти под­ви­за­ся, умно­жая вер­ных вос­пи­та­ние разу­мом и говением.

Пав­лу Боже­ствен­но­му уче­ник был еси, его­же дете­ли после­дуя, про­и­де до край запад­ных, сло­во раз­се­вая в язы­цех (в Каоне), и в Риме дух свой в руце Богу сво­е­му предаде.

Яко солн­це на зем­ли воз­сия, учи­те­лю, всю­ду прит­ча­ми, луча­ми Бого­гла­сия, про­све­щая, пою­щия тя верою и о раце сто­я­щих тво­е­го тела, помя­ни, бла­женне, своя ученики.

Бого­ро­ди­чен: Луча­ми Тво­е­го све­та, Пре­чи­стая, душу мою ныне про­све­ти лежа­щу в рове гибель­нем, воз­двиг­ни, вра­ги сокру­ша­ю­щи, оскорб­ля­ю­ща прис­но души моей и на гре­хи мя побуждающа.

Светилен

Яко све­тиль­ни­ка тя Хри­стос миро­ви пока­за и учи­те­ля все­лен­ней, преб­ла­женне Кирил­ле, Солун­ская отрас­ле, тем и нам, поми­на­ю­щим чест­ную твою память, от Него про­сим милость.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки