Array ( )

Канон святому великомученику Феодору Тирону (2-й)


Великомученик Феодор Тирон

глас 8

Творение преподобного Иоанна Дамаскина

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Святый великомучениче Феодоре, моли Бога о нас!

Бо́жия тя рачи́теля, Фео́доре, ве́дый/ и любо́вию неизбе́жною твое́ю запе́нся,/ ду́шу же и те́ло, и словеса́ похва́л возлага́ю.

Писа́шеся повеле́ние богоме́рзкое,/ же́ртву и́долом, а не Живо́му Бо́гу приноси́ти,/ но приведе́н был еси́, не пожря́й страстоте́рпче,/ Бо́гу же имы́й приведе́н бы́ти.

Слава: Раче́нием Боже́ственным пригвожде́н, Бо́га Вы́шняго/ Сы́ну Единоро́дному, Фео́доре му́чениче вво́инился еси́,/ и по́честей не погреши́л еси́.

И ныне, Богородичен: Чи́ни Тя а́нгелов и челове́ков Безневе́стная Ма́ти/ восхваля́ют непреста́нно:/ Соде́теля бо сих, я́ко Младе́нца/ во объя́тиих Твои́х носи́ла еси́.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.

Пе́ние из усте́н мои́х,/ и из боле́зненныя души́ мольбу́ приношу́,/ ю́же уще́дри, страстоте́рпче Фео́доре.

Плоть покори́л еси́ Самоде́ржцу, сла́вне му́чениче, уму́,/ и обои́ми угожда́еши Созда́вшему.

Слава: Стал еси́ на суди́щи мучи́тельском,/ Христа́ Царя́ богосло́вя,/ жре́ти бо скве́рным отре́клся еси́, Фео́доре.

И ныне, Богородичен: Тя вси стяжа́хом прибе́жище и сте́ну при́сно христиа́не;/ Тя славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.

Та́ин Боже́ственных вкуси́в, в ра́зуме, му́чениче Фео́доре,/ непосты́дную про́поведь Бо́жия рожде́ния испове́дал еси́.

Стра́стное божество́ непщева́ху, страсте́м служа́щии, / и́хже ду́хом изобличи́л еси́,/ страда́льче Фео́доре, просвеща́емь.

Слава: Изба́вителя моли́твою, тебе́ воспева́ющим, блаже́нне Фео́доре,/ от разли́чных обстоя́ний и страсте́й бы́ти мо́лим.

И ныне, Богородичен: Клас возрасти́вшая животворя́щий, неора́нная ни́во,/ подаю́щий ми́рови жизнь, Богоро́дице,/ спаси́ пою́щия Тя.

Песнь 5

Ирмос: У́тренююще вопие́м Ти,/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Люби́те возлюби́вшаго Го́спода,/ возглаша́л еси́ страда́льче Фео́доре,/ стра́ждущим с тобо́ю му́чеником.

Я́ко ре́вностию страстоте́рпче разжиза́яся се́рдцем,/ боги́ню лжеимени́тую с тре́бищем попали́л еси́.

Слава: Си́лою непобеди́мою, Фео́доре страстоте́рпче,/ ва́рварскую де́рзость,/ и моя́ стра́сти погуби́.

И ныне, Богородичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя, Богоро́дице,/ Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́рови родила́ еси́.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, / и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Коль сла́бое, коль немощно́е, бого́в су́етных шата́ние!/ На отмще́ние свое́, челове́ком моля́шеся в стоя́нии побежда́емое,/ нело́жных му́чеников пропове́дающих и́стину. [Дважды.]

Слава: Укрепи́вся си́лою Бо́жиею, му́чеников сла́во Фео́доре, / му́ки злочести́вых, младе́нец стреля́ния зрел еси́ блаже́нне,/ ве́чнующее бу́дущих предзря́.

И ныне, Богородичен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний / моли́твами Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая,/ и да улучи́м Всечи́стая Боже́ственнаго осия́ния,/ из Тебе́ неизрече́нно воплоти́вшагося Сы́на Бо́жия.

Кондак, глас 8:

Ве́ру Христо́ву я́ко щит внутрь прии́м в се́рдцы твое́м,/ проти́вныя си́лы попра́л еси́, многострада́льче,/ и венце́м небе́сным венча́лся еси́ ве́чно, Фео́доре, я́ко непобеди́мый.

Песнь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ура́нен был еси́ те́лом,/ за ура́неннаго Сло́ва пло́тию нас ра́ди,/ и Сему́ благода́рственно веселя́ся возопи́л еси́, страстоте́рпче Фео́доре:/ оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Я́ко во гро́бе положи́ся, и во́лею запечатле́ся Изба́вителю всех, в темни́це запечатле́нной/ всели́лся еси́ вопия́, страстоте́рпче Фео́доре:/ оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Умерщвле́н быв, и стра́сти плотски́я произволе́нием оттря́с,/ не сне́дию, страстоте́рпче, но любо́вию Боже́ственною пита́яся пел еси́:/ оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Слава: В темни́це страстоте́рпче, я́коже в пещи́ ю́ноши иногда́,/ Еди́н нетле́нныя Тро́ицы тебе́ укрепля́ет, ви́ден быв, вопию́ща:/ оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

И ныне, Богородичен: На́ше спасе́ние, я́коже восхоте́л еси́, Спа́се, устро́ити,/ во утро́бу Де́вы всели́лся еси́,/ Ю́же ми́ру предста́тельницу показа́л еси́,/ оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно ражже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Ослепле́н умо́м, беззако́нных нача́льник,/ богочести́ву тебе́ нечести́вно претя́ше:/ что всу́е на челове́ка ну́ждею уме́рша, безу́мне, возложи́л еси́ наде́жду?/ Но ты возопи́л еси́:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко смы́сленный и прему́дрый строи́тель благода́ти,/ да́нною тебе́ от Бо́га благода́тию,/ возопи́л еси́, Фео́доре, повелева́ющему нечести́вно:/ сей студ мне и пою́щим бу́ди./ О́троцы благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Слава: Ю́ношески подвиза́лся еси́, де́рзостно изобличи́л еси́:/ что безу́мствуеши, – мучи́телю взыва́л еси́,/ – повелева́я тва́рем служи́ти ло́жно, оста́вльшим Созда́вшаго?/ Но аз воспева́ю: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

И ныне, Богородичен: Плотски́ми изображе́ньми, и разли́чными гана́нии,/ и знамена́тельными и образи́тельными изрече́ньми,/ Твое́ предвеща́ху богоглаго́ливии Рождество́,/ преесте́ственное и чу́дное, Де́во,/ те́мже Тя веселя́щеся благоче́стно восхва́ляем,/ Христа́ превознося́ще во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Тя Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго,/ Тя па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га,/ вы́шшую пречи́стых сил,/ немо́лчными славословле́нии велича́ем.

Вещество́ муче́ния твоего́ Бо́жие, Фео́доре, жела́ние. / Те́мже ти и вещество́ бысть веще́ственному те́ло огню́:/ и́мже к Боже́ственному ра́дуяся огню́ изше́л еси́,/ страстоте́рпче уго́дниче Бо́жий Фео́доре.

Му́чениче всече́стне, попали́в, не попали́лся еси́:/ ты бо пре́лесть попали́л еси́,/ Бо́гу же предстои́ши живы́й,/ и в Нем му́ченически веселя́ся,/ страстоте́рпче и уго́дниче Фео́доре.

Слава: Еди́наго Тя зна́ем Христа́, еди́наго от Тро́ицы,/ во двою́ соверше́нну естеству́,/ лю́ди Твоя́ спаси́ сия́,/ я́же стяжа́л еси́ честно́ю Твое́ю кро́вию,/ Фео́дора страстоте́рпца моли́твами.

И ныне, Богородичен: Тя неви́димаго Бо́га носи́вшую объя́тии,/ на небесе́х воспева́емаго от всея́ си́лы:/ и Тобо́ю нам да́руемое вы́ну спасе́ние/ во обстоя́нии велича́ем.

Комментировать

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer