Канон великомученику Димитрию Солунскому (2‑й)


Великомученик Димитрий Солунский (Фессалоникийский), Мироточивый

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Колес­ни­це­го­ни­те­ля фара­о­ня погру­зи, чудо­тво­ряй ино­гда, Мои­сей­ский жезл, кре­сто­об­раз­но пора­зив и раз­де­лив море, Изра­и­ля же бег­ле­ца, пеше­ход­ца, спа­се, песнь Бого­ви воспеваюша.

Мира бла­го­вон­на и чест­на, Димит­рие, отвер­зе­ный источ­ни­че, стра­стей сквер­ны серд­це мое омый и, доб­ро­де­те­лей дея­ни­ем бла­го­во­ние мя пока­зав Хри­сто­во, ум мой обла­го­дат­стви, бла­го­да­ти твоя Боже­ствен­ныя пети.

Воды живыя реки исте­ка­ти от чре­ва вер­ных, Сло­во Божие гла­го­лет. Тем­же тво­е­го про­ли­ва­ют­ся мира источ­ни­цы прис­но­те­ку­щии, ихже струи весе­лят Божий град, сла­вя­щий муче­ни­че­ское дерз­но­ве­ние твое.

Жезл убо древ­ле Мои­се­ев, уда­рив камень в зем­ли пустын­ней, отвер­зе струи рек мно­го­теч­ныя; тело же твое, Димит­рие, про­бо­ден­ное копи­ем, мира источ­ник пока­за, нова­го Изра­и­ля прохлаждающее.

Яже убо има­ши воз­да­я­ния, Димит­рие, муче­ни­че­ских тво­их язв, ниже око виде, ниже ухо слы­ша; ныне же мира море, воз­да­я­ния чисто­ты про­ли­ва­е­ши мира кон­цем, стра­сти душ очищающее.

Бого­ро­ди­чен: Пре­не­сквер­но при­я­те­ли­ще, Все­чи­стая, Сло­во обрет Тя Божие, в Твоя все­ли­ся ложе­сна: и еже из Тебе при­я­тие пома­зав Сво­им Боже­ством, Един прой­де от двою, и исто­щен­ное миро наре­че­ся, Хри­стос бо Бог же и Человек.

Песнь 3

Ирмос: Небес­на­го кру­га Вер­хо­твор­че Гос­по­ди, и Церкве Зижди­те­лю, Ты мене утвер­ди в люб­ви Тво­ей, жела­ний краю, вер­ных утвер­жде­ние, Едине Человеколюбче.

Роди­вся с Небес от Бога, был еси Боже­ствен­ных благ наслед­ник, сын нари­ца­емь, сна­след­ник Хри­стов, цар­ству­е­ши же с Ним, миро бо образ сего, Димитрие.

Вко­ре­ни­вся, яко­же дре­во Давид­ски, славне, при исхо­ди­щих вод, велик воз­дал еси муче­ния плод и ныне источ­ник пока­зал­ся еси мира, про­хо­дящ, зем­ли концы.

Почерп бла­го­дать Хри­сто­ву, реб­ра с Кро­вию исто­чив­ша­го воду, кровь изли­ял еси твою, Его ради про­бод­ся; и ныне, яко воду, про­ли­ва­е­ши серд­цам бла­го­вон­ное миро, Димитрие.

Бого­ро­ди­чен: Свя­щен­нии Твои сосу­ди душев­нии, Пре­чи­стая, пол­ны аро­мат и мира Боже­ствен­на­го Духа, нашед­ша­го на Тя, ибо Бога рожд­ши, вер­ныя изме­ни­ла еси от зло­во­ния страстей.

Седален, глас 4

Яко добле­му стра­даль­цу и вои­ну креп­ку Все­ца­рю­ю­ща­го Хри­ста, взы­ва­ем пса­лом­ски: радуй­ся, муче­ни­ков укра­ше­ние и лепо­та; радуй­ся, свет­лая Церкве звез­до и сте­но, и при­ста­ни­ще при­бе­га­ю­щих к тебе, вели­ко­му­че­ни­че славне Димит­рие, тя пою­щия спа­сай от вся­ка­го вре­да чуж­да­го и озлоб­ле­ния вся.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радо­ва­ние, не оставль нед­ра Отча, и нашу нище­ту посе­тив. Тем с про­ро­ком Авва­ку­мом зову Ти: силе Тво­ей сла­ва, Человеколюбче.

Сквер­ну вся­ку отверг рож­де­ния банею порож­де­ния, чисто­ту, явил­ся еси, соблю­дая даже до кон­чи­ны. Тем­же Хри­стос тебе, Димит­рие, есте­ствен­ную вла­гу пре­тво­ря­ет в миро, яко­же и воду в вино преложи.

Яко­же огня есте­ство все­му пре­по­да­ет­ся, целу спа­са­ющ силу; тако твое миро, стра­даль­че, все­ми убо почер­па­ет­ся, оба­че же пре­бы­ва­ет неума­ле­но. Тем­же ныне бла­го­че­ству­ю­щии, покла­ня­ю­ще­ся, поем Бога, Иже бла­го­дать тебе даде.

Кто слы­ша­ны Твоя хва­лы сотво­рит, Хри­сте Сло­ве, видя Твоя бла­го­да­ти, яже стра­даль­цем Тво­им подал еси; Димит­рия бо се миро муче­ни­ка, яко источ­ник, убо исте­ка­ет, бла­го­во­ние же дышет и разо­ря­ет зол омрачение.

Напа­я­ше убо источ­ник, от зем­ли вос­хо­дя­щий, пер­вее, неже одо­жди­ти все сея лице, ты же сокрыв­ся, муче­ни­че, под зем­лю, источ­ник явил­ся еси бла­го­вон­на мира, Димит­рие; копий бо мно­же­ство отвер­зо­ша жилы и ныне мира напо­я­е­ши концы.

Бого­ро­ди­чен: Неве­сту Божию Тя и Матерь вемы, Бого­ро­ди­це, Тебе бо, яко миро­дох­но­вен­ный шипок, обрет Сло­во Божие, цве­тущ во удо­ле сми­рен­нем чело­ве­че­стве, воз­же­ле Тво­ея доб­ро­ты, из Тебе Пло­то­но­сец про­шед, вер­ныя облаговонствоваше.

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отри­нул еси от лица Тво­е­го, Све­те неза­хо­ди­мый, и покры­ла мя есть чуж­дая тьма, ока­ян­на­го; но обра­ти мя и к све­ту запо­ве­дей Тво­их пути моя напра­ви, молюся.

Был еси при­я­те­ли­ще с Небес Сниз­шед­ша­го за милость, яко­же дождя или кап­ли, кап­лю­щия крот­ко, упо­ил еси таин­ствен­ны­ми даро­ва­нии и ныне из гро­ба мира источ­ник точи­ши, Димитрие.

Стра­даль­цем, яко­же закон, вся­кия мир­ския обна­жи­вся люб­ве, упи­тал­ся еси, муче­ни­че, еле­ем бла­го­да­тей Духа. Побе­див же тьмы нача­ла, мзду при­ял еси точи­ти миро слад­ко­вон­ное, Димитрие.

Шипок явил­ся еси, про­цве­тый внутрь злач­ни­ка Гос­под­ня, Димит­рие, обаг­рен кро­вию муче­ния и рана­ми сече­ний, и болез­нь­ми стра­даль­че­ски­ми, и раз­жже­ни­ем пещи, и ныне миро исто­ча­е­ши приснотекущее.

Се паки зрит­ся Боже­ствен­ный ков­чег храм муче­ни­ка, иде­же свещ­ник внутрь, гроб, носяй миро и елей, его­же окрест взыг­ра­им духов­но, и, лику­ю­ще, вос­хва­лим вели­ка­го Димитрия.

Новый яко­же Илия, рев­но­стию уязв­лен Хри­сто­вы люб­ве, царя обли­ча­е­ши и тебе сама­го пре­да­е­ши на смерть. Оба­че живе­ши, и еще мира источ­ник пока­зав гроб, яко­же ску­дель­ник елея неистощен.

Бого­ро­ди­чен: Напи­су­ет Твое, Дево, древ­ле таин­ство, поя пра­о­тец Твой, Царе­вы Дще­ре сла­ва вся внут­рь­у­ду, иже и Тя про­сла­вив, яко Бла­жен­ную чело­ве­ком. Радуй­ся, мира все­го воззвание.

Песнь 6

Ирмос: Очи­сти мя, Спа­се, мно­га бо без­за­ко­ния моя, и из глу­би­ны зол воз­ве­ди, молю­ся; к Тебе бо возо­пих, и услы­ши мя, Боже спа­се­ния моего.

Про­цвел еси духов­но, яко­же мас­ли­на пло­до­ви­тая, и копи­е­нос­ны­ми рука­ми нужд­но изгне­те­ся. Вер­ных же уте­ша­е­ши, миро ныне точа из Боже­ствен­на­го гро­ба тво­е­го, Димитрие.

Пче­лы обра­зом тебе сама­го дела­те­ля вся­кия пока­зал еси Бого­твор­ныя доб­ро­де­те­ли, душу, бла­женне, непо­роч­ну, яко сото­ву теле­си, соблю­дая, и миро ныне исто­ча­е­ши, услаж­да­ю­щее души.

Воз­лю­бил еси от души Хри­ста, и Сему после­до­вал еси к миру бла­го­во­ния, и Сего при­ча­стил­ся еси срас­тво­ре­ни­ем луч­шим. И ныне мира струи точи­ши непре­стан­ныя, Димитрие.

Кап­ли стра­даль­че­ских на зем­лю кро­вей тво­их кап­лю­ще, бла­го­во­ния источ­ник мира тую соде­ла­ша. И ныне сие непре­стан­но почер­па­ю­щим исто­ча­е­ши, Димитрие.

Потом тво­их, муд­ре, кро­вей обли­ян, яко­же ин новый источ­ник реч­но, тре­бу­ю­щим богат­но пода­е­ши во исце­ле­ние твое миро, бла­женне, усерд­но приходящим.

Бого­ро­ди­чен: Зря­ще зла­то­вид­ный све­та Свещ­ник неуга­си­мый, мно­же­ством гре­хов души омра­чив­шии, при­сту­пим; дает бо про­све­ще­ние и вся­кое отго­ня­ет омрачение.

Кондак, глас 2

Кро­вей тво­их стру­я­ми, Димит­рие, Цер­ковь Бог обаг­ри, давый тебе кре­пость непо­бе­ди­мую и соблю­дая град твой невре­дим; того бо еси утверждение.

Икос

Сего вели­ка­го вси вос­по­им, сошед­ше­ся верою, яко оруж­ни­ка Хри­сто­ва и муче­ни­ка, Димит­рия, в пес­нех и пени­их совзы­ва­ю­ще Вла­ды­це и Зижди­те­лю все­лен­ныя: изба­ви ны тру­са и нуж­ды, Чело­ве­ко­люб­че, молит­ва­ми Бого­ро­ди­цы и всех свя­тых муче­ни­ков Тво­их. На Тя бо вси наде­ем­ся изба­ви­ти­ся бед и скор­бей, Ты бо еси наше утверждение.

Песнь 7

Ирмос: Отро­цы еврей­стии в пещи попра­ша пла­мень дерз­но­вен­но, и на росу огнь пре­ло­жи­ша, вопи­ю­ще: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди Боже, во веки.

Воду почерп­сти Иса­ия жаж­ду­щим, Димит­рие, пред­по­ве­ле­ва­ет. Аще бы видел твой гроб, возо­пил бы вся­ко: мира источ­ни­ку при­хо­ди­те и почер­пи­те спасение.

Зем­ли убо пород был еси, все­лил­ся же еси в зем­ли крот­ких, иде­же вода сла­до­сти; еяже напи­вся в сытость, мира источ­ник прис­ный ныне, Димит­рие, проливаеши.

Воз­расл еси, яко роз­га в вино­гра­де, пре­бы­вая неот­се­чен Богу и сово­куп­лен; и Сего испол­ни­вся тука неиз­ре­чен­на­го, миро, яко струи, всем ныне, Димит­рие, точиши.

О, новых тво­их боре­ний! О, стран­ных муче­ни­че­ских стра­да­ний! твоя бо поты, за Него про­ли­ян­ныя, бла­женне, Хри­стос при­им, источ­ник мира тя показует.

Струю мира тво­е­го про­ли­вая, велию пучи­ну про­стерл еси чудес, и душ, и телес неду­ги потоп­ля­е­ши, и напа­стей, Димит­рие, вся­ку бурю усповуя.

Бого­ро­ди­чен: Мле­ком пита­ла еси, Дево, Пло­то­нос­ца, Тво­е­го Бога рож­ден­на­го, яко да болезнь Ада­мо­ву сущую во аде облег­чит, от дре­ва снед­ша зна­ния, и запо­ве­ди преслушавша.

Песнь 8

Ирмос: Сед­ме­ри­цею пещь хал­де­ис­кий мучи­тель, Бого­че­сти­вым неистов­но раз­жже, силою же луч­шею, спа­се­ны сия видев, Твор­цу и Изба­ви­те­лю вопи­я­ше: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Да Бог явлен­на сотво­рит тя сущим в мире, Димит­рие, нега­си­му све­щу душев­ную сохран­ша, еле­ем дея­ний ума­ще­ну все­гда, и, яко чер­то­га, тебе отвер­зо­ша­ся две­ри, прис­но­те­кущ источ­ник тя мира Боже­ствен­на­го пока­зу­ет, воз­мез­дие чисто­ты сию дая благодать.

Не из кро­вей, яко­же рече чест­ное Еван­ге­лие, ниже из похо­ти пло­ти, Димит­рие, Богом же родил­ся еси, Вопло­щен­на­го почи­тая Бога; кровь же усерд­но Того ради твою исто­щив, вос­при­ял еси свы­ше чудес­ную бла­го­дать, исто­ча­е­ши Боже­ствен­ное миро, души благоухаяй.

Ты лестви­ца явил­ся еси оду­шев­лен­ная, на зем­ли убо утвер­жден­ная сто­па­ми пло­ти, до Небес же дося­жу­щая; Богом бо обо­га­тил­ся еси, утвер­жден­ным, муче­ни­че, в тебе. Столп же яви­вся, пома­зан еле­ем подви­гов муче­ния, и ныне исто­ча­е­ши верою при­сту­па­ю­щим источ­ник Боже­ствен­на­го мира.

Тя реку про­пи­са Божию навод­не­ну, поя Давид про­ро­че­ски, Димит­рие; се бо неис­то­ща­е­мо при­хож­де­ние мира тво­е­го. Тем и мно­же­ство рек, навод­ня­ю­ще­ся, гла­сы своя воз­вы­шют, рука­ми же пле­щут в сла­ву сими все­ми про­слав­ль­ша­го тя Бога.

Гос­подь Един Три­свя­тый, Ты, Боже Все­мощ­ней­ше, Его­же Бого­слов­ству­яй стра­да­лец Димит­рий в тем­ни­це заклю­ча­ет­ся, и с скор­пи­ею чув­ствен­ною змия умо­рив мыс­лен­на­го, и гор­ды­ню Лие­ву низ­ло­жив чрез Несто­ра Боже­ствен­на­го, копи­ем про­бо­да­ет­ся, и миро ныне из гро­ба точит.

Бого­ро­ди­чен: За Ада­ма — Гос­подь, за Еву — Ты, Все­чи­стая, Гав­ри­ил же — за льстив­на­го змия, Крест же — за дре­во, вер­то­град гро­ба — вме­сто Еде­ма, радуй­ся — вме­сто печа­ли, копие — вме­сто пла­мен­на­го ору­жия, и баг­ря­ни­ца — вме­сто смо­ков­на­го лист­вия: Тя убо поем, Отро­ко­ви­це, яко всех виновну.

Песнь 9

Ирмос: Ужа­се­ся о сем Небо и зем­ли уди­ви­ша­ся кон­цы, яко Бог яви­ся чело­ве­ком плот­ски, и чре­во Твое бысть про­стран­ней­шее Небес; тем Тя, Бого­ро­ди­цу, Анге­лов и чело­век чино­на­ча­лия величают.

При­ем твой ала­вастр душев­ный, доб­ро­де­те­лей Боже­ствен­на­го мира испол­нен, имея же Хри­ста, пре­кло­ни­ша тебе, муче­ни­че, гла­ву, яко упо­ко­ив­ша­ся жития тво­е­го свет­ло­стию чисто­ты. Тем убла­жил­ся еси и бла­го­да­ти испол­нил­ся еси, миро­то­чи­ти мира концем.

Се ожи­да­ю­щих тя воз­да­я­ний неиз­ре­чен­ных свет­лая про­об­ра­же­ния, се источ­ник мира прис­но­те­ку­ща­го, о стра­даль­че! Богу убо пред­стоя со дерз­но­ве­ни­ем муче­ни­че­ским, воин­ству наше­му испро­си на вра­ги побе­ду, и мир стране неотемлем.

Обра­зом Кре­ста Победо­твор­ца побе­дил еси Лие­во суров­ство, и побе­ди­те­ля Несто­ра, и состра­даль­ца поста­вив; и ныне всяк язык вар­вар­ский рабо­тен поко­ри пра­во­слав­ным, содей­ствуя, сво­ин­ствуя, укреп­ляя, вели­ча­яй зем­ныя кон­цы Димитрие.

Теп­лою от серд­ца любо­вию к тво­е­му чест­но­му ков­че­гу при­бе­га­ю­щии, муче­ни­че Хри­стов, миро про­ли­ва­ю­ще­му река­ми, тво­и­ми молит­ва­ми изба­ви дел душет­лен­ных и пото­па стра­стей злосмра­дия; обо­ня­ния же пока­жи сия Гос­по­ду благовоннейша.

День радо­сти духов­ныя совер­ша­ем, Димит­рие, видя­ще мира тво­е­го непре­стан­но точащ источ­ник. Ты же стра­стей омра­че­ние разо­ряя, яко Боже­ствен­на­го испол­нен све­та, яко во дне давай ходи­ти бла­го­об­раз­но, Божий же виде­ти Свет неприступный.

Бого­ро­ди­чен: Ты, Все­чи­стая, зла­тая голу­би­ца еси, яко сучец мас­лич­ный, нося­щая Сло­во Божие, пома­зав­шее плоть Свою еле­ем Боже­ства. Его­же в серд­цы, яко ков­чег, при­ем стра­да­лец, из гро­ба миро точит, и ума­ща­ет вер­ных лица.

Светилен

Кре­стом воору­жил еси Несто­ра, чрез она­го Лие­ву разо­рив гор­ды­ню, Димит­рие, на триз­ни­щи, яко­же Хри­стос, отвер­за­е­ши копи­ем реб­ра твоя, ими­же ста­до твое храни.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки