Е. Кустовский

Неделя первая святаго поста, в нюже православие воспоминается

На малей вечерни

поставим стихи 4, и поем стихиры подобныя. Творение Николая, глас 1.

Подобен: Небе́сных чино́в:

Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния, / да упова́ет Изра́иль на Го́спода.

Ны́не благоче́стия све́тлость всем распростре́ся, / разгоня́ющи лесть нече́стия я́ко о́блак, / просвеща́ющи же сердца́ благочести́вых; / прииди́те вси припаде́м, / благочестивому́дренно честны́м ико́нам Христо́вым // покланя́ющеся правосла́внии.

Стих: Яко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у него́ избавле́ние, / и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний Его́.

Священнообра́зными ико́нами / ны́не украша́ется, / я́ко неве́ста укра́шена Христо́ва це́рковь, / и всех созыва́ет духо́вно пра́здновати; / сни́демся во единомы́слии и ве́ре, // ра́достно велича́юще Го́спода.

Стих: Хвали́те Го́спода вси язы́цы, / похвали́те Его́ вси лю́дие.

Ми́ре весь весели́ся: / се бо Госпо́дь низложи́ с высоты́ / нече́стия держа́ву / неизрече́нным промышле́нием. / И смире́ннии вознесо́хомся дне́сь к ве́ре правосла́вия, // благочести́вою Цари́цею наставля́еми.

Стих: Яко утверди́ся ми́лость Его́ на нас, / и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

К Первообра́зному но́сится, / глаго́лет Васи́лий, че́сть ико́ны: / сего́ ра́ди в любви́ почита́ем ико́ны / Спа́са Христа́, и святы́х все́х; / да сих собра́вше, // никогда́же ны́не злоче́стием отведе́мся.

Слава, и ныне, Богородичен:

Безнача́льным, и Боже́ственным естество́м неви́димый, / челове́к ви́ден бысть Отрокови́це, / от чи́стых Твои́х крове́й, за кра́йнее благоутро́бие; / Его́же пло́ти написа́вше подо́бие, / че́стно поклоня́емся вси ве́рнии, // и благоче́стно велича́ем.

На стиховне, глас 2.

Подобен: До́ме Евфра́фов:

Губи́тельства тлетво́рнаго / избе́гше злосла́вных, / правосла́вия сия́нием, / сердца́ми просвети́мся, // ве́рнии, Бо́га сла́вяще.

Стих: Принеси́те Го́сподеви / че́сть и сла́ву.

Ариева нечи́стая / упраздни́ся пре́лесть, / Македо́ния, Петра́, / Севи́ра же и Пи́рра; // и све́тит Свет Трисо́лнечный.

Стих: Поклони́теся Ему́ / во дворе́ святе́м Его́.

Не ктому́ злочестивых / похваляется мрачное учение: / Бог бо православным, / изволением Феодоры, // жезл крепости дает.

Слава, и ныне, Богородичен:

Вознесла́ еси́ / смире́нных рог Богоро́дице, / ро́ждшая Бо́га Сло́ва; / те́мже ве́рно Тя вси // чту́ща велича́ем.

Тропарь, Пречи́стому Образу Твоему́: И бывает отпуст.

На велицей вечерни,

по предначинательном псалме стихословим Блаже́н му́ж: кафисму всю.

На Господи воззвах, поставим стихов 10. И поем стихиры на 6, воскресны 3 и Анатолиевы 3, Осмогласника. Таже и Триоди 4 стихиры глас 6.

Подобен: Всю́ отложи́вше:

Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния, / да упова́ет Изра́иль на Го́спода.

Тя Непостижи́маго, / пре́жде денни́цы безнача́льно из Невеще́ственнаго возсия́вшаго, / безпло́тнаго же чре́ва Роди́телева, / проро́цы, Го́споди, Твои́м Ду́хом вдохнове́ни, / прореко́ша отроча́ бы́ти, / из Неискусобра́чныя воплоща́ема, / челове́ком совокупля́ема, и су́щими на земли́ зри́ма: / и́миже я́ко Ще́дрый просвеще́ния сподо́би Твоего́, // воспева́ющих неизрече́нное, и честно́е Твое́ воскресе́ние.

Стих: Яко у Го́спода ми́лость и мно́гое у Него́ избавле́ние / и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний его́.

Сло́вом Тя пропове́давшии / Богоглаго́ливии проро́цы, / и де́лы поче́тшии, / безконе́чную жизнь приплоди́ша; / тва́ри бо, Влады́ко, па́че Тебе́ Соде́теля, / служи́ти не претерпе́вше, / ми́ра всего́ ева́нгельски отврати́шася, / и сообра́зни бы́ша стра́сти Твое́й, / ю́же провозвести́ша; / и́хже моли́твами, сподо́би / непоро́чно прейти́ воздержа́ния по́прище, // еди́не Многоми́лостиве.

Стих: Хвали́те Го́спода вси язы́цы / похвали́те Его́ вси лю́дие.

Естество́м неопи́санный Боже́ственным Твои́м сый, / на после́дняя Влады́ко вопло́щься, / изво́лил еси́ описова́тися: / пло́ти бо прия́тием, и сво́йства вся сея́ взял еси́. / Те́мже вид Твой образова́ния опису́ющии / любе́зно целу́ем, / к Твое́й любви́ возвыша́еми, / и исцеле́ний благода́ть почерпа́ем из него́, // апо́стольским после́дующе боже́ственным преда́нием.

Стих: Яко утверди́ся ми́лость Его́ на нас / и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

Пречестно́е украш́ение Христо́ва Це́рковь, / честны́х прия́т и святы́х ико́н, / Спа́са Христа́ и Богома́тере, и всех святы́х / светле́йшее возставле́ние, / и́мже просвеща́ется, / и красу́ется благода́тию, / и со́нмище отлага́ет ерети́ческое изгоня́щи; / и ра́дующися сла́вит Человеколю́бца Бо́га, // ея́ ра́ди претерпе́вша стра́сти во́льныя.

Слава, глас 2:

Благодать возсия истины, / прообразуемая древле сеновно, / ны́не явле́нно сконча́ся: / се бо Це́рковь воплоще́нным о́бразом Христо́вым, / я́ко прекра́сною у́тварию облачи́тся, / скинии свидения образ пронапису́ющи, / и правосла́вную веру содержащи; / да Егоже почитаем, / Сего и образ держаще, не прельща́емся. / Да облеку́тся в студ си́це неве́рующии: / нам бо сла́ва зрак Воплоти́вшагося / благоче́стно покланя́емый, не боготвори́мый. / Той облобыза́юще ве́рнии возопии́м: / Бо́же, спаси́ лю́ди Твоя́, // и благослови́ достоя́ние Твое́.

И ныне, догматик гласа. Све́те Ти́хий: Вход

На литии же, яко обычно, стихира храма.

Слава, глас 2:

Ра́дуйтеся, проро́цы честни́и, / зако́н Госпо́день до́бре учини́вшии, / и ве́рою я́вльшиися необори́мии столпи́ неукло́ннии; / вы бо и хода́таи яви́стеся Но́ваго Заве́та Христо́ва, / и преста́вившеся на небеса́. / Того́ моли́те, умири́ти мир, // и спасти́ ду́ши на́ша.

И ныне, Богородичен, глас тойже:

Все упова́ние мое́ на Тя возлага́ю, / Ма́ти Бо́жия, // сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.

На стиховне стихиры Осмогласника.

Слава, глас 2:

Из нече́стия во благоче́стие преше́дше, / и све́том ра́зума просвети́вшеся, / псало́мски рука́ми воспле́щим, / благода́рственно хвалу́ Бо́гу принося́ще: / и на стена́х, и дска́х, и на свяще́нных сосу́дех, / начерта́нным свяще́нным о́бразом Христо́вым, и Пречи́стыя, и всех святы́х, / че́стно поклони́мся, / отлага́юще злоче́стную злосла́вных ве́ру: / [честь бо о́браза, я́коже глаго́лет Васи́лий, на первообра́зное прехо́дит,] / прося́ще моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, Христе́ Бо́же на́ш, и всех святы́х, // дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен:

О, чудесе́ но́ваго всех дре́вних чуде́с! / кто бо позна́ Ма́терь без му́жа ро́ждшую, / и на руку́ нося́щую, всю тварь содержа́щаго; / Бо́жие есть изволе́ние, ро́ждшееся. / Его́же я́ко младе́нца, Пречи́стая, / Твои́ма рука́ма носи́вшая, / и Ма́терне дерзнове́ние к нему́ иму́щая, / не преста́й моля́щи о чту́щих Тя, // уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.

Ны́не отпуща́еши: По Трисвятом тропарь Богоро́дице Де́во: дважды.

И праздника, глас 2:

Пречи́стому о́бразу Твоему́ покланя́емся, Благи́й, / прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же: / волею бо благоволил еси́ плотию взыти на крест, / да избавиши я́же созда́л еси́ от рабо́ты вра́жия. / Тем благода́рственно вопие́м Ти: / ра́дости испо́лнил еси́ вся, Спа́се на́ш, // прише́дый спасти мир.

На утрени,

на Бог Госпо́дь: тропарь воскресен дважды.

Слава, праздника.

И ныне, Богородичен, по гласу тропаря:

Вся па́че смы́сла, / вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице, та́инства, / чистоте́ запеча́танной и де́вству храни́му, / Ма́ти позна́лася еси́ нело́жна, / Бо́га ро́ждши и́стиннаго: // Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И обычное стихословие; и прочее последование воскресной службы.

Каноны: Воскресный со ирмосом на 4, и Богородицы 4, от Осмогласника. И Триоди на 6.

Катавасия Триоди, глас 4:

Песнь 1.

Мо́ря чермну́ю пучи́ну, / невла́жными стопа́ми, / дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, / крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма // Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Песнь 3.

Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: / Ты моя кре́пость, Го́споди, // и прибе́жище, и утвержде́ние.

Песнь 4.

Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, / Со́лнце Праведное, / ста в чи́не свое́м, / досто́йно взыва́ющи: // сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Песнь 5.

Ты, Господи мой Свет, / в мир пришел еси, / Свет Святый, обраща́яй / из мра́чна неве́дения // ве́рою воспева́ющия Тя.

Песнь 6.

Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, / Це́рковь вопие́т Ти, / от бесо́вския кро́ве очи́щшися, / ра́ди ми́лости от ребр Твои́х // исте́кшею кро́вию.

Кондак, глас 2:

Неописанное Слово Отчее, / из Тебе, Богородице, описася воплоща́емь: / и оскве́рншийся о́браз в дре́внее вообрази́в, / Божественною добротою смеси. / Но исповедающе спасение, // де́лом и сло́вом, сие вообража́ем.

Песнь 7.

В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей / любо́вию благоче́стия па́че, / не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: / Благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Песнь 8.

Ру́це распросте́р Дании́л, / львов зия́ния в ро́ве затче́; / огненную же силу угасиша, / добродетелию препоясавшеся, / благоче́стия рачи́тели / о́троцы, взыва́юще: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Таже: Честне́йшую:

Песнь 9.

Камень нерукосечный, / от несекомыя горы Тебе, Дево, / краеугольный отсечеся, / Христос, совокупивый разстоящаяся естества. // Тем веселящеся Тя, Богородице, величаем.

Таже: Свят Господь Бог:

Ексапостиларий утренний воскресный, единожды. Слава: Триоди, писан наряду. И ныне: тамже.

На хвалитех стихиры Октоиха, 5.

И Триоди подобны три, глас 4.

Подобен: Дал еси знамение:

Стих: Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния, / вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

В Тебе́ ныне радуется Церковь, / Человеколюбче, Женисе́ и Созда́теле свое́м, / сию́ во́лею Боголе́пною от и́дольския ле́сти изба́вльшем, / и Себе́ обручи́вшем честно́ю кро́вию, / све́тло прие́млющи свяще́нное возставле́ние ико́н, // и ра́дующися Тя пое́т и сла́вит ве́рно.

Стих: Испове́мся Тебе́, Го́споди, всем се́рдцем мои́м, / пове́м вся чудеса́ Твоя́.

Пло́ти изображе́ние Твое́ возставля́юще, Го́споди, / любе́зно лобыза́ем, / вели́кое та́инство смотре́ния Твоего́ изъясня́юще: / не мне́нием бо, я́коже глаго́лют богобо́рнии де́ти ма́нентовы, / нам яви́лся еси́, Человеколю́бче, / но и́стиною и естество́м пло́ти, // Тобо́ю возводи́ми к Твое́й любви́, и жела́нию.

Стих: Возвеселю́ся и возра́дуюся о Тебе́, / пою́ Имени Твоему́, Вы́шний.

День ра́достный, и весе́лия испо́лненный яви́ся днесь: / све́тлость бо догма́т и́стиннейших блиста́ет, / и сия́ет Це́рковь Христо́ва укра́шена / возставле́ньми ико́н святы́х ны́не, / и изображе́ний сия́ньми, // и единомы́слие быва́ет ве́рных богопочте́нное.

Глас 6:

Стих: Воскресни́, Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.

Моисе́й во вре́мя воздержа́ния зако́н прия́т, / и лю́ди привлече́; / Илия́ пости́вся, небеса́ заключи́; / трие́ же о́троцы авраа́мстии, / мучи́теля беззако́ннующа поще́нием победи́ша. / Имже и нас, Спа́се, сподо́би воскресе́ние улучи́ти, / си́це вопию́щих: / Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, // Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Слава, паки тойже. И ныне: Преблагослове́нна еси́: Славословие великое. И отпуст.

На Литургии,

блаженна гласа, на 6, и от канона Триоди песнь 6я, на 4.

Прокимен, глас 4: Песнь отцев: Благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, / и хва́льно и просла́влено Имя Твое́ во ве́ки. Стих: Яко праведен еси́ о всех, я́же сотвори́л еси́ нам. Апостол ко евреям, зачало 329 от полу.

Аллилуия, глас 8: Моисе́й и Ааро́н во иере́ех Его́, и Самуи́л в призыва́ющих Имя Его́. Стих: Призыва́ху Го́спода, и Той послу́шаше их. Евангелие от Иоанна, зачало 5. И бывает Литургия Василия Великаго.

Киноник: Хвали́те Го́спода с не́бес: Другий: Ра́дуйтеся пра́веднии о Го́споде:


Источник: Воскресные службы постной Триоди / Е. Кустовский - Москва, Паломникъ, 2000. - 68 с.

Комментарии для сайта Cackle