Ве́тхий Заве́т:
Быт.
Исх.
Лев.
Чис.
Втор.
Нав.
Суд.
Руф.
1Цар.
2Цар.
3Цар.
4Цар.
1Пар.
2Пар.
1Езд.
Неем.
2Езд.
Тов.
Иудиф.
Есф.
Иов.
Пс.
Притч.
Еккл.
Песн.
Прем.
Сир.
Ис.
Иер.
Плч.
ПослИер.
Вар.
Иез.
Дан.
Ос.
Иоил.
Ам.
Авд.
Ион.
Мих.
Наум.
Авв.
Соф.
Аг.
Зах.
Мал.
1Мак.
2Мак.
3Мак.
3Ездр.
Но́вый Заве́т: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Но́вый Заве́т: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Скрыть
1:2
1:3
1:4
1:6
1:8
1:10
см.:Притч.4:14;
1:13
1:14
1:17
1:19
1:22
1:23
1:25
1:27
1:30
1:32
При́тчи Соломо́на сы́на дави́дова, и́же ца́рствова во Изра́или,
позна́ти прему́дрость и наказа́нiе и уразумѣ́ти словеса́ му́дрости,
прiя́ти же изви́тiя слове́съ и разрѣше́нiя гада́нiй, уразумѣ́ти же пра́вду и́стинную и су́дъ исправля́ти:
да да́стъ незло́бивымъ кова́рство, отроча́ти же ю́ну чу́вство же и смы́слъ.
Си́хъ бо послу́шавъ, му́дрый прему́дрѣе бу́детъ, а разу́мный строи́телство стя́жетъ:
уразумѣ́етъ же при́тчу и те́мное сло́во, рѣче́нiя же прему́дрыхъ и гада́нiя.
Нача́ло прему́дрости стра́хъ Госпо́день, ра́зумъ же бла́гъ всѣ́мъ творя́щымъ его́: благоче́стiе же въ Бо́га нача́ло чу́вства, прему́дрость же и наказа́нiе нечести́вiи уничижа́тъ.
Слы́ши, сы́не, наказа́нiе отца́ твоего́ и не отри́ни завѣ́товъ ма́тере твоея́:
вѣне́цъ бо благода́тей прiи́меши на твое́мъ версѣ́ и гри́вну зла́ту о твое́й вы́и.
Сы́не, да не прельстя́тъ тебе́ му́жiе нечести́вiи, ниже́ да восхо́щеши,
а́ще помо́лятъ тя́, глаго́люще: иди́ съ на́ми, приобщи́ся кро́ве, скры́емъ же въ зе́млю му́жа пра́ведна непра́ведно:
пожре́мъ же его́ я́коже а́дъ жи́ва, и во́змемъ па́мять его́ от земли́,
стяжа́нiе его́ многоцѣ́нное прiи́мемъ, испо́лнимъ же до́мы на́шя коры́стей:
жре́бiй же тво́й положи́ съ на́ми: о́бще же влага́лище стя́жемъ вси́, и мѣше́цъ еди́нъ да бу́детъ всѣ́мъ на́мъ.
Не иди́ въ пу́ть съ ни́ми: уклони́ же но́гу твою́ от сте́зь и́хъ:
но́зѣ бо и́хъ на зло́ теку́тъ, и ско́ри су́ть излiя́ти кро́вь.
Не безъ пра́вды бо простира́ются мре́жи перна́тымъ:
ті́и бо убі́йству приобща́ющеся, сокро́вищствуютъ себѣ́ зла́я: разруше́нiе же муже́й законопресту́пныхъ зло́.
Сі́и путiе́ су́ть всѣ́хъ творя́щихъ беззако́нная: нече́стiемъ бо свою́ ду́шу отъе́млютъ.
Прему́дрость во исхо́дѣхъ пое́тся, въ сто́гнахъ же дерзнове́нiе во́дитъ,
на кра́ехъ же стѣ́нъ проповѣ́дуется, у вра́тъ же си́льныхъ присѣди́тъ, во вратѣ́хъ же гра́да дерза́ющи глаго́летъ:
ели́ко у́бо вре́мя незло́бивiи держа́тся пра́вды, не постыдя́тся: безу́мнiи же доса́ды су́ще жела́телiе, нечести́вiи бы́вше, возненави́дѣша чу́вство
и пови́нни бы́ша обличе́ниемъ. Се́, предложу́ ва́мъ моего́ дыха́нiя рѣче́нiе, научу́ же ва́съ моему́ словеси́.
Поне́же зва́хъ, и не послу́шасте, и простира́хъ словеса́, и не внима́сте,
но отмета́сте моя́ совѣ́ты и мои́мъ обличе́ниемъ не внима́сте:
у́бо и а́зъ ва́шей поги́бели посмѣю́ся, пора́дуюся же, егда́ прiи́детъ ва́мъ па́губа,
и егда́ прiи́детъ на вы́ внеза́пу мяте́жъ, низвраще́нiе же подо́бно бу́ри прiи́детъ, или́ егда́ прiи́детъ ва́мъ печа́ль и градоразоре́нiе, или́ егда́ на́йдетъ на вы́ па́губа.
Бу́детъ бо егда́ призове́те мя́, а́зъ же не послу́шаю ва́съ: взы́щутъ мене́ злі́и и не обря́щутъ.
Возненави́дѣша бо прему́дрость, словесе́ же Госпо́дня не прiя́ша:
ниже́ хотѣ́ша внима́ти мои́мъ совѣ́томъ, руга́хуся же мои́мъ обличе́ниемъ.
Тѣ́мже снѣдя́тъ свои́хъ путі́й плоды́ и своего́ нече́стiя насы́тятся:
и́бо, зане́ оби́дѣша младе́нцевъ, убiе́ни бу́дутъ, и истяза́нiе нечести́выя погуби́тъ.
Мене́ же слу́шаяй всели́тся на упова́нiи и почі́етъ безъ стра́ха от вся́каго зла́.
1 Для чего даются притчи; 7 «начало мудрости — страх Господень»; 8 наставление для юноши: «если будут склонять тебя грешники, не соглашайся»; 20 премудрость провозглашает свои предостережения, но посмеивается над отвергающими их.
Притчи Соломона, сына Давидова, царя Израильского,
чтобы познать мудрость и наставление, понять изречения разума;
усвоить правила благоразумия, правосудия, суда и правоты;
простым дать смышленость, юноше – знание и рассудительность;
послушает мудрый – и умножит познания, и разумный найдет мудрые советы;
чтобы разуметь притчу и замысловатую речь, слова мудрецов и загадки их.
Начало мудрости – страх Господень; [доброе разумение у всех, водящихся им; а благоговение к Богу – начало разумения;] глупцы только презирают мудрость и наставление.
Слушай, сын мой, наставление отца твоего и не отвергай завета матери твоей,
потому что это – прекрасный венок для головы твоей и украшение для шеи твоей.
Сын мой! если будут склонять тебя грешники, не соглашайся;
если будут говорить: «иди с нами, сделаем засаду для убийства, подстережем непорочного без вины,
живых проглотим их, как преисподняя, и – целых, как нисходящих в могилу;
наберем всякого драгоценного имущества, наполним домы наши добычею;
жребий твой ты будешь бросать вместе с нами, склад один будет у всех нас», –
сын мой! не ходи в путь с ними, удержи ногу твою от стези их,
потому что ноги их бегут ко злу и спешат на пролитие крови.
В глазах всех птиц напрасно расставляется сеть,
а делают засаду для их крови и подстерегают их души.
Таковы пути всякого, кто алчет чужого добра: оно отнимает жизнь у завладевшего им.
Премудрость возглашает на улице, на площадях возвышает голос свой,
в главных местах собраний проповедует, при входах в городские ворота говорит речь свою:
«доколе, невежды, будете любить невежество? доколе буйные будут услаждаться буйством? доколе глупцы будут ненавидеть знание?
Обратитесь к моему обличению: вот, я изолью на вас дух мой, возвещу вам слова мои.
Я звала, и вы не послушались; простирала руку мою, и не было внимающего;
и вы отвергли все мои советы, и обличений моих не приняли.
За то и я посмеюсь вашей погибели; порадуюсь, когда придет на вас ужас;
когда придет на вас ужас, как буря, и беда, как вихрь, принесется на вас; когда постигнет вас скорбь и теснота.
Тогда будут звать меня, и я не услышу; с утра будут искать меня, и не найдут меня.
За то, что они возненавидели знание и не избрали для себя страха Господня,
не приняли совета моего, презрели все обличения мои;
за то и будут они вкушать от плодов путей своих и насыщаться от помыслов их.
Потому что упорство невежд убьет их, и беспечность глупцов погубит их,
а слушающий меня будет жить безопасно и спокойно, не страшась зла».
Proverbi di Salomone, figlio di Davide, re d'Israele,
per conoscere la sapienza e l'istruzione,
per capire i detti intelligenti,
per capire i detti intelligenti,
per acquistare una saggia educazione,
equità, giustizia e rettitudine,
equità, giustizia e rettitudine,
per rendere accorti gli inesperti
e dare ai giovani conoscenza e riflessione.
e dare ai giovani conoscenza e riflessione.
Il saggio ascolti e accrescerà il sapere,
e chi è avveduto acquisterà destrezza,
e chi è avveduto acquisterà destrezza,
per comprendere proverbi e allegorie,
le massime dei saggi e i loro enigmi.
le massime dei saggi e i loro enigmi.
Il timore del Signore è principio della scienza;
gli stolti disprezzano la sapienza e l'istruzione.
gli stolti disprezzano la sapienza e l'istruzione.
Ascolta, figlio mio, l'istruzione di tuo padre
e non disprezzare l'insegnamento di tua madre,
e non disprezzare l'insegnamento di tua madre,
perché saranno corona graziosa sul tuo capo
e monili per il tuo collo.
e monili per il tuo collo.
Figlio mio, se i malvagi ti vogliono sedurre,
tu non acconsentire!
tu non acconsentire!
Se ti dicono: "Vieni con noi,
complottiamo per spargere sangue,
insidiamo senza motivo l'innocente,
complottiamo per spargere sangue,
insidiamo senza motivo l'innocente,
inghiottiamoli vivi come fa il regno dei morti,
interi, come coloro che scendono nella fossa;
interi, come coloro che scendono nella fossa;
troveremo ogni specie di beni preziosi,
riempiremo di bottino le nostre case,
riempiremo di bottino le nostre case,
tu tirerai a sorte la tua parte insieme con noi,
una sola borsa avremo in comune",
una sola borsa avremo in comune",
figlio mio, non andare per la loro strada,
tieniti lontano dai loro sentieri!
tieniti lontano dai loro sentieri!
I loro passi infatti corrono verso il male
e si affrettano a spargere sangue.
e si affrettano a spargere sangue.
Invano si tende la rete
sotto gli occhi di ogni sorta di uccelli.
sotto gli occhi di ogni sorta di uccelli.
Ma costoro complottano contro il proprio sangue,
pongono agguati contro se stessi.
pongono agguati contro se stessi.
Tale è la fine di chi è avido di guadagno;
la cupidigia toglie di mezzo colui che ne è dominato.
la cupidigia toglie di mezzo colui che ne è dominato.
La sapienza grida per le strade,
nelle piazze fa udire la voce;
nelle piazze fa udire la voce;
nei clamori della città essa chiama,
pronuncia i suoi detti alle porte della città:
pronuncia i suoi detti alle porte della città:
"Fino a quando, o inesperti, amerete l'inesperienza
e gli spavaldi si compiaceranno delle loro spavalderie
e gli stolti avranno in odio la scienza?
e gli spavaldi si compiaceranno delle loro spavalderie
e gli stolti avranno in odio la scienza?
Tornate alle mie esortazioni:
ecco, io effonderò il mio spirito su di voi
e vi manifesterò le mie parole.
ecco, io effonderò il mio spirito su di voi
e vi manifesterò le mie parole.
Perché vi ho chiamati ma avete rifiutato,
ho steso la mano e nessuno se ne è accorto.
ho steso la mano e nessuno se ne è accorto.
Avete trascurato ogni mio consiglio
e i miei rimproveri non li avete accolti;
e i miei rimproveri non li avete accolti;
anch'io riderò delle vostre sventure,
mi farò beffe quando su di voi verrà la paura,
mi farò beffe quando su di voi verrà la paura,
quando come una tempesta vi piomberà addosso il terrore,
quando la disgrazia vi raggiungerà come un uragano,
quando vi colpiranno angoscia e tribolazione.
quando la disgrazia vi raggiungerà come un uragano,
quando vi colpiranno angoscia e tribolazione.
Allora mi invocheranno, ma io non risponderò,
mi cercheranno, ma non mi troveranno.
mi cercheranno, ma non mi troveranno.
Perché hanno odiato la sapienza
e non hanno preferito il timore del Signore,
e non hanno preferito il timore del Signore,
non hanno accettato il mio consiglio
e hanno disprezzato ogni mio rimprovero;
e hanno disprezzato ogni mio rimprovero;
mangeranno perciò il frutto della loro condotta
e si sazieranno delle loro trame.
e si sazieranno delle loro trame.
Sì, lo smarrimento degli inesperti li ucciderà
e la spensieratezza degli sciocchi li farà perire;
e la spensieratezza degli sciocchi li farà perire;
ma chi ascolta me vivrà in pace
e sarà sicuro senza temere alcun male".
e sarà sicuro senza temere alcun male".
Украинский (Огієнко)
Языки
- Добавить язык
- Церковнослав. (рус. гражд.)
- Церковнослав. (цс)
- Рус. (Синод. с ударе́-ми)
- Рус. (Юнгеров)
- Рус. (прп. Макарий Алтайский)
- Arab (AVD)
- Azerbaijani
- Armenian
- Bulgarian
- Chinese (simpl.)
- Croatian (S&D)
- Czech (Bible Kralicka [1613])
- English (NKJV)
- English (KJV)
- English (NRSV)
- Finnish (1992)
- French (LSG)
- Georgian
- German (MLU, 1912)
- German (GNB)
- Greek (NT Byz)
- Greek (TGV)
- Greek (LXX, Rahlfs)
- Hebrew
- Kyrgyz
- Latin (Nova Vulgata)
- Romanian
- Polish
- Portuguese
- Serbian (synod.)
- Serbian
- Spanish (RVR 1995)
- Swedish (Folkbibeln)
- Tajik
- Ukrainian (Homenko)
Приповісті Соломона, сина Давидового, царя Ізраїлевого,
щоб пізнати премудрість і карність, щоб зрозуміти розсудні слова,
щоб прийняти напоумлення мудрости, праведности, і права й простоти,
щоб мудрости дати простодушним, юнакові пізнання й розважність.
Хай послухає мудрий і примножить науку, а розумний здобуде хай мудрих думок,
щоб пізнати ту приповість та загадкове говорення, слова мудреців та їхні загадки.
Страх Господній початок премудрости, нерозумні погорджують мудрістю та напучуванням.
Послухай, мій сину, напучення батька свого, і не відкидай науки матері своєї,
вони бо хороший вінок для твоєї голови, і прикраса на шию твою.
Мій сину, як грішники будуть тебе намовляти, то з ними не згоджуйся ти!
Якщо скажуть вони: Ходи з нами, чатуймо на кров, безпричинно засядьмо на неповинного,
живих поковтаймо ми їх, як шеол, та здорових, як тих, які сходять до гробу!
Ми знайдемо всіляке багатство цінне, переповнимо здобиччю наші хати.
Жеребок свій ти кинеш із нами, буде саква одна для всіх нас,
сину мій, не ходи ти дорогою з ними, спини ногу свою від їхньої стежки,
бо біжать їхні ноги на зло, і поспішають, щоб кров проливати!
Бож надармо поставлена сітка на очах усього крилатого:
то вони на кров власну чатують, засідають на душу свою!
Такі то дороги усіх, хто заздрий чужого добра: воно бере душу свого власника!
Кличе мудрість на вулиці, на площах свій голос дає,
на шумливих місцях проповідує, у місті при входах до брам вона каже слова свої:
Доки ви, нерозумні, глупоту любитимете?
Аж доки насмішники будуть кохатись собі в глузуванні, а безглузді ненавидіти будуть знання?
Аж доки насмішники будуть кохатись собі в глузуванні, а безглузді ненавидіти будуть знання?
Зверніться но ви до картання мого, ось я виллю вам духа свого, сповіщу вам слова свої!
Бо кликала я, та відмовились ви, простягла була руку свою, та ніхто не прислухувався!
І всю раду мою ви відкинули, картання ж мого не схотіли!
Тож у вашім нещасті сміятися буду і я, насміхатися буду, як прийде ваш страх.
Коли прийде ваш страх, немов вихор, і привалиться ваше нещастя, мов буря, як прийде недоля та утиск на вас,
тоді кликати будуть мене, але не відповім, будуть шукати мене, та не знайдуть мене,
за те, що науку зненавиділи, і не вибрали страху Господнього,
не хотіли поради моєї, погорджували всіма моїми докорами!
І тому хай їдять вони з плоду дороги своєї, а з порад своїх хай насищаються,
бо відступство безумних заб́є їх, і безпечність безтямних їх вигубить!
А хто мене слухає, той буде жити безпечно, і буде спокійний від страху перед злом!