Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Молитвослов\ Оглавление\ Последование к святому причащению


 

ПОСЛЕДОВАНИЕ К СВЯТОМУ ПРИЧАЩЕНИЮ

 

Аще иерей: Благословен Бог наш:

Аще же несвященный: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

 

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Чтец: Аминь. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю Небесный: Трисвятое. Пресвятая Троице: Слава, и ныне: Отче наш:

Господи, помилуй, 12. Слава, и ныне: Приидите, поклонимся: Трижды.

 

 

Царь Небесный: Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш:

Священник: Ибо Твоё есть Царство: Чтец: Аминь. Господи, помилуй. (12) Слава, и ныне: Придите, поклонимся: (3)

 

И настоящия псалмы. Псалом 22:

 

Псалом 22

Господь пасет мя, и ничтоже мя лишит. На месте злачне, тамо всели мя: на воде покойне воспита мя. Душу мою обрати, настави мя на стези правды, имене ради Своего. Аще бо и пойду посреде сени смертныя, не убоюся зла, яко Ты со мною еси: жезл Твой и палица Твоя, та мя утешиста. Уготовал еси предо мною трапезу, сопротив стужающим мне: умастил еси елеом главу мою, и чаша Твоя упоявающи мя яко державна. И милость Твоя поженет мя вся дни живота моего, и еже вселити ми ся в дом Господень, в долготу дний.

 

 

Господь пасёт меня и ни в чём не даст мне нуждаться на месте, где зелень обильна, – там Он меня поселил, у воды спокойной воспитал меня, душу мою обратил, направил меня на пути правды ради имени Своего. Ведь если я и пойду посреди тени смертной, не устрашусь зла, ибо Ты – со мною: жезл Твой и посох Твой – они меня обо́дрили. Приготовил Ты пред лицом моим трапе́зу напротив теснящих меня, умасти́л еле́ем голову мою, и чаша Твоя опьяняет меня, как крепчайшая. И милость Твоя будет следовать за мною во все дни жизни моей, и обитать мне в доме Господнем на долгие дни!

 

Псалом 23:

Господня земля, и исполнение ея, вселенная, и вси живущии на ней. Той на морях основал ю есть, и на реках уготовал ю есть. Кто взыдет на гору Господню; или кто станет на месте святем Его; Неповинен рукама, и чист сердцем, иже не прият всуе душу свою, и не клятся лестию искреннему своему. Сей приимет благословение от Господа, и милостыню от Бога Спаса своего. Сей род ищущих Господа, ищущих лице Бога Иаковля. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная: и внидет Царь славы. Кто есть сей Царь славы; Господь крепок и силен, Господь силен в брани. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная: и внидет Царь славы. Кто есть сей Царь славы; Господь сил, Той есть Царь славы.

 

 

Псалом 23

Господня – земля и что́ наполняет её, вселенная и все, живущие в ней. Он на морях основал её и на ре́ках устроил её. Кто взойдёт на гору Господню, или кто станет на месте святом Его? Неповинный руками и чистый сердцем, кто не пре́дал суете душу свою и не клялся с коварством ближнему своему. Тот получит благословение от Господа и милость от Бога, Спасителя своего. Это – род ищущих Господа, ищущих лица́ Бога Иакова. Поднимите, князья, врата ваши, и поднимитесь, врата вечные, и войдёт Царь Славы. Кто этот Царь Славы? Господь крепкий и сильный, Господь сильный в битве. Поднимите, князья, врата ваши, и поднимитесь, врата вечные, и войдёт Царь Славы. Кто этот Царь Славы? Господь Сил – Он Царь Славы!

 

Псалом 115:

Веровах, темже возглаголах: аз же смирихся зело. Аз же рех во изступлении моем: всяк человек ложь. Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Чашу спасения прииму, и имя Господне призову: молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его. Честна пред Господем смерть преподобных Его. О Господи, аз раб Твой, аз раб Твой, и сын рабыни Твоея: растерзал еси узы моя. Тебе пожру жертву хвалы, и во имя Господне призову. Молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его. Во дворех дому Господня, посреде Тебе, Иерусалиме.

 

 

Псалом 115

Я уверовал, потому стал говорить; но я был унижен сильно. И сказал я в омрачении моём: "Всякий человек – лжец". Что воздам я Господу за всё, что Он воздал мне? Чашу спасения приму и имя Господне призову, обеты мои Господу воздам пред всем народом Его. Драгоценна пред Господом смерть святых Его. О Господи, я – раб Твой, я – раб Твой и сын рабыни Твоей. Ты разорвал узы мои, Тебе принесу жертву хвалы и во имя Господне воззову, обеты мои Господу воздам пред всем народом Его, во дворах дома Господня, посреди тебя, Иерусалим.

 

Слава, и ныне: Аллилуия, Трижды. Поклоны три.

 

 

Слава, и ныне: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (3) И три поклона.

 

И настоящия тропари, глас 8:

Беззакония моя презри, Господи, от Девы рождейся, / и сердце мое очисти, храм то творя Пречистому Твоему Телу и Крови, / ниже отрини мене от Твоего лица, / без числа имеяй велию милость.

 

Тропари, глас 8

Беззакония мои презри, Господи, от Девы рожденный, / и сердце моё очисти, / делая его храмом пречистого Твоего Тела и Крови; / не отринь меня от Твоего лица, / имеющий безмерно великую милость.

Слава: Во причастие святынь Твоих како дерзну недостойный? / Аще бо дерзну к Тебе приступити с достойными, / хитон мя обличает, яко несть вечерний, / и осуждение исходатайствую многогрешной души моей. / Очисти, Господи, скверну души моея, / и спаси мя, яко Человеколюбец.

 

Слава: На причащение святынь Твоих / как дерзну я, недостойный? / Ведь если осмелюсь подойти к Тебе с достойными, / одежда меня обличает, – ибо не в такой идут на вечерю, / и осуждение навлеку на многогрешную душу мою. / Очисти, Господи, скверну души моей / и спаси меня, как Человеколюбец.

И ныне: Многая множества моих, Богородице, прегрешений, / к Тебе прибегох, Чистая, спасения требуя: / посети немощствующую мою душу, / и моли Сына Твоего и Бога нашего, / дати ми оставление, яже содеях лютых, / Едина Благословенная.

 

 

И ныне: Бесчисленно множество моих, Богородица, согрешений, – / к Тебе я прибег, Чистая, нуждаясь в спасении. / Воззри милостиво на немощную мою душу / и ходатайствуй пред Сыном Твоим и Богом нашим, / да будет мне дано прощение / соделанных мною согрешений тяжких, / единая Благословенная.

 

Во святую же и великую Четыредесятницу рцы сие:

 

В Великий четверг:

Егда славнии ученицы / на умовении вечери просвещахуся, / тогда Иуда злочестивый сребролюбием недуговав омрачашеся, / и беззаконным судиям Тебе праведнаго Судию предает. / Виждь, имений рачителю, сих ради удавление употребивша: / бежи несытыя души, / Учителю таковая дерзнувшая. / Иже о всех благий Господи, слава Тебе.

 

 

Когда славные ученики / при умовении на вечере просвещались, / тогда Иуда нечестивый, заболевший сребролюбием, омрачался / и беззаконным судьям Тебя, Праведного Судию, предает. / Смотри, любитель стяжаний, / на удавление из-за них стяжавшего! / Беги от ненасытной души, / на такое против Учителя дерзнувшей! / Господи, ко всем благой, слава Тебе!

 

Таже, псалом 50:

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

 

 

Псалом 50

Помилуй меня, Боже, по великой милости Твоей и по множеству щедрот Твоих изгладь беззаконие моё; совершенно омой меня от беззакония моего, и от греха моего очисти меня. Ибо беззаконие моё я знаю, и грех мой всегда предо мною. Тебе, Единому, я согрешил и злое пред Тобою сотворил, – да будешь оправдан в словах Твоих и победишь, если вступят с Тобою в суд. Ибо вот, я в беззакониях зача́т, и во грехах родила́ меня мать моя. Ибо вот, Ты истину возлюбил, сокрытое и тайное премудрости Твоей мне открыл. Ты окропи́шь меня иссо́пом – и буду очищен; омоешь меня – и сделаюсь белее снега, дашь мне услышать радость и веселие – возрадуются кости униженные. Отврати лицо Твоё от грехов моих и все беззакония мои изгладь. Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и Дух Правый обнови внутри меня. Не отринь меня от лица́ Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня. Возврати мне радость спасения Твоего и Духом Владычественным утверди меня. Научу беззаконных путям Твоим, и нечестивые к Тебе обратятся. Избавь меня от крове́й, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, Ты откроешь уста мои, и уста мои возвестят хвалу Твою. Ибо если бы жертвы Ты восхотел, я дал бы её, – к всесожжениям не будешь благоволи́ть. Жертва Богу – дух сокрушённый, се́рдца сокрушённого и смиренного Бог не пре́зрит. Облагодете́льствуй, Господи, во благоволе́нии Твоём Сион, и да будут воздвигнуты стены Иерусалима, – тогда примешь благосклонно жертву правды, возношение и всесожжения, тогда возло́жат на алтарь Твой тельцов.

 

Канон. Глас 2. Песнь 1:

Ирмос: Грядите, людие, / поим песнь Христу Богу, / раздельшему море, / и наставльшему люди, / яже изведе из работы египетския, / яко прославися.

 

Канон, глас 2. Песнь 1

Ирмос: Придите, люди, / воспоем песнь Христу Богу, / разделившему море и проведшему народ, / который Он вывел из рабства египетского, / ибо прославился.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

 

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Хлеб живота вечнующаго да будет ми / Тело Твое Святое, благоутробне Господи, и честная Кровь, / и недуг многообразных исцеление.

 

Хлебом жизни вечной / да будет мне Тело Твоё святое, милосердный Господи, / и драгоценная Кровь, / и защитой от болезней многообразных.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

 

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Осквернен делы безместными окаянный, / Твоего Пречистаго Тела и Божественныя Крове недостоин есмь, Христе, причащения, / егоже мя сподоби.

 

Оскверненный делами непристойными, несчастный, / недостоин я, Христе, причащения / Твоего пречистого Тела и божественной Крови, / которых меня удостой.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Земле благая, благословенная Богоневесто, / клас прозябшая неоранный и спасительный миру, / сподоби мя, сей ядуща, спастися.

 

 

Земля благая, благословенная Божия Невеста, / Колос израстившая невозделанный и спасительный миру, / сподоби меня, Его вкушая, спасаться.

 

Песнь 3:

Ирмос: На камени мя веры утвердив, / разширил еси уста моя на враги моя. / Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: / несть свят, якоже Бог наш, / и несть праведен паче Тебе, Господи.

 

Песнь 3

Ирмос: На скале веры меня утвердив, / широко раскрыл Ты против врагов моих уста мои, / ибо возвеселился дух мой, воспевая: / "Нет святого, как Бог наш, / и нет праведного более Тебя, Господи!"

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

 

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Слезныя ми подаждь, Христе, капли, / скверну сердца моего очищающия: / яко да благою совестию очищен, / верою прихожду и страхом, Владыко, / ко причащению Божественных даров Твоих.

 

Слез подай мне, Христе, капли, / скверну сердца моего очищающие, / чтобы добросовестно очищенным / приступал я с верою и страхом, Владыка, / ко причащению божественных Даров Твоих.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

 

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Во оставление да будет ми прегрешений / пречистое Тело Твое, и Божественная Кровь, / Духа же Святаго общение, / и в жизнь вечную, Человеколюбче, / и страстей и скорбей отчуждение.

 

Да будет мне в прощение согрешений / пречистое Тело Твоё и божественная Кровь, Человеколюбец, / в Духа же Святого общение и в жизнь вечную, / от страстей же и скорбей – в избавление.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Хлеба животнаго Трапеза Пресвятая, / свыше милости ради сшедшаго, / и мирови новый живот дающаго, / и мене ныне сподоби, недостойнаго, / со страхом вкусити сего, и живу быти.

 

 

Пресвятая, трапеза Хлеба Жизни, / свыше по милости сошедшего / и миру новую жизнь дающего, / удостой и меня ныне, недостойного, / со страхом вкусить его и жить.

 

Песнь 4:

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, / но Сам, Господи, воплощся, / и спасл еси всего мя человека. / Тем зову Ти: / слава силе Твоей, Господи.

 

Песнь 4

Ирмос: Ты пришел от Девы не посланник, / ни Ангел, но Сам Господь во плоти, / и спас всего меня, человека. / Потому я к Тебе взываю: / "Слава силе Твоей, Господи!"

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

 

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Восхотел еси, нас ради воплощся, Многомилостиве, / заклан быти яко овча, грех ради человеческих; / темже молю Тя: / и моя очисти согрешения.

 

Восхотел Ты, нас ради воплотившись, Многомилостивый, / быть заклан, как овца, за грехи человеческие. / Потому я умоляю Тебя / и мои изгладить согрешения.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

 

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Исцели души моея язвы, Господи, и всего освяти, / и сподоби, Владыко, / яко да причащуся тайныя Твоея Божественныя вечери, окаянный.

 

Исцели души моей раны, Господи, / и всего меня освяти, / и удостой, Владыка, чтобы я, несчастный, / приобщился к Таинственной Твоей Вечере божественной.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Умилостиви и мне Сущаго от утробы Твоея, Владычице, / и соблюди мя нескверна раба Твоего и непорочна, / яко да прием умнаго бисера, освящуся.

 

 

Умилостивь и ко мне / от Тебя Рожденного, Владычица, / и сохрани меня, раба Твоего, чистым и без порока, / чтобы я, принимая Духовную Жемчужину, освятился.

 

Песнь 5:

Ирмос: Света подателю и веков Творче, Господи, / во свете Твоих повелений настави нас: / разве бо Тебе иного бога не знаем.

 

Песнь 5

Ирмос: Света Податель и веков Творец, Господи, / во свете Твоих повелений наставь нас, / ибо мы иного бога, кроме Тебя, не знаем.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

 

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Якоже предрекл еси, Христе, / да будет убо худому рабу Твоему, / и во мне пребуди, якоже обещался еси: / се бо Тело Твое ям Божественное и пию Кровь Твою.

 

Как Ты предрек, Христе, / да будет так и мне, убогому рабу Твоему, / и пребудь во мне, как обещал, / ибо вот, я Тело Твоё ем божественное и пью Кровь Твою.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

 

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Слове Божий и Боже, / угль Тела Твоего да будет мне, помраченному, в просвещение / и очищение оскверненной души моей Кровь Твоя.

 

Слово Божие и Боже! / Уголь горящий Тела Твоего / да будет в просвещение мне, омраченному, / и во очищение оскверненной душе моей – Кровь Твоя.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Марие, Мати Божия, благоухания честное селение, / Твоими молитвами сосуд мя избранный соделай, / яко да освящений причащуся Сына Твоего.

 

 

Мария, Матерь Божия, / благоухания священная Скиния, / Твоими молитвами сосудом избранным меня соделай, / чтобы мне причаститься Святынь Рожденного Тобой.

 

Песнь 6:

Ирмос: В бездне греховней валяяся, / неизследную милосердия Твоего призываю бездну: / от тли, Боже, мя возведи.

 

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховной носимый, / непостижимую милосердия Твоего призываю бездну: / от гибели Боже меня изведи!

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

 

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Ум, душу и сердце освяти, Спасе, и тело мое, / и сподоби неосужденно, Владыко, / к страшным Тайнам приступити.

 

Ум, душу и сердце освяти, Спаситель, / и тело моё, / и удостой приступить не в осуждение / к Страшным Таинствам, Владыка.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

 

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Да бых устранился от страстей, / и Твоея благодати имел бы приложение, / живота же утверждение, / причащением Святых, Христе, Таин Твоих.

 

Да устранюсь я от страстей / и получу благодати прибавление / и жизни утверждение / причащением, Христе, Святых Таинств Твоих.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Божие, Боже, Слово Святое, всего мя освяти, / ныне приходящаго к Божественным Твоим Тайнам, / Святыя Матере Твоея мольбами.

 

 

Боже, Святое Божие Слово, / всего меня освяти, / ныне приходящего к Божественным Твоим Таинствам, / святой Матери Твоей мольбами.

 

Кондак, глас 2:

Хлеб, Христе, взяти не презри мя, / Тело Твое, и Божественную Твою ныне Кровь, / пречистых, Владыко, и страшных Твоих Таин причаститися окаяннаго, / да не будет ми в суд, / да будет же ми в живот вечный и безсмертный.

 

 

Кондак, глас 2

Не возбрани мне, Христе, / принять ныне Хлеб – Тело Твоё / и божественную Твою Кровь; / пречистых Твоих, Владыка, и страшных Таинств причащение / да не в суд будет мне, несчастному, / но да будет мне в жизнь вечную и бессмертную.

 

Песнь 7.

Ирмос: Телу златому премудрыя дети не послужиша, / и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, / среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: / услышася уже уст ваших молитва.

 

Песнь 7

Ирмос: Кумиру златому мудрые юноши не поклонились, / и в пламя сами вступили, и идолов их осмеяли; / среди пламени воззвали – и оросил их Ангел, возвестив: / "Услышана уже уст ваших молитва!"

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

 

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Источник благих, причащение, Христе, / безсмертных Твоих ныне Таинств / да будет ми свет, и живот, и безстрастие, / и к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия ходатайственно, / едине Блаже, яко да славлю Тя.

 

Да будет мне ныне причащение / Твоих бессмертных Таинств, Христе, / источником благ, светом, и жизнью, и бесстрастием / и средством к преуспеянию и умножению добродетели божественной, / чтобы я прославлял Тебя, единый Благой.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

 

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Да избавлюся от страстей, и врагов, и нужды, и всякия скорби, / трепетом и любовию со благоговением, Человеколюбче, / приступаяй ныне к Твоим безсмертным и Божественным Тайнам, / и пети Тебе сподоби: / благословен еси, Господи, Боже отец наших.

 

Да избавлен буду от страстей, / и врагов, и бед, и всякой скорби / я, ныне с трепетом и любовью, со благоговением приходящий / к Твоим бессмертным и божественным Таинствам, Человеколюбец, / и поющий Тебе: / "Благословен Ты, Боже отцов наших!"

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Спаса Христа рождшая паче ума, Богоблагодатная, / молю Тя ныне, раб Твой, Чистую нечистый: / хотящаго мя ныне к пречистым Тайнам приступити, / очисти всего от скверны плоти и духа.

 

 

Спасителя Христа непостижимо уму родившая, / облагодатствованная Богом, молю Тебя ныне я, раб Твой, / чистую – нечистый: / меня, готовящегося ныне приступить к пречистым Таинствам, / всего очисти от скверны плоти и духа.

 

Песнь 8:

Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, / и пламень в росу преложшаго Бога, / пойте дела яко Господа, / и превозносите во вся веки.

 

Песнь 8

Ирмос: В печь огненную / ко отрокам еврейским сошедшего / и пламя в росу превратившего Бога / воспевайте, все творения, как Господа / и превозносите во все века.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

 

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Небесных, и страшных, и Святых Твоих, Христе, ныне Таин, / и Божественныя Твоея и тайныя вечери общника быти / и мене сподоби, отчаяннаго, Боже Спасе мой.

 

Небесных, и страшных, / и святых Твоих Таинств, Христе, / и божественной Твоей и таинственной Вечери / удостой и меня, отчаявшегося, ныне сделаться участником, / Боже, Спаситель мой!

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

 

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Под Твое прибег благоутробие, Блаже, со страхом зову Ти: / во мне пребуди, Спасе, и аз, якоже рекл еси, в Тебе; / се бо дерзая на милость Твою, / ям Тело Твое, и пию Кровь Твою.

 

Под кров милосердия Твоего прибегнув, Благой, / взываю к Тебе со страхом: / "Пребудь во мне, Спаситель, и я, как Ты сказал, в Тебе; / ибо вот, дерзая на милость Твою, / ем Тело Твоё и пью Кровь Твою!"

Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

 

Припев: Пресвятая Троица, Боже наш, слава Тебе.

Трепещу, приемля огнь, / да не опалюся яко воск и яко трава. / Оле страшнаго таинства! / Оле благоутробия Божия! / Како Божественнаго Тела и Крове, брение, / причащаюся и нетленен сотворяюся?

 

 

Трепещу, принимая огонь, чтобы не сгореть мне, / как воск и как трава. / О страшное таинство! О милосердие Божие! / Как я, глина, Божественных Тела и Крови причащаюсь / и становлюсь бессмертным?

 

Песнь 9:

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, / воплощся от Девы нам явися, / омраченная просветити, собрати расточенная: / тем всепетую Богородицу величаем.

 

Песнь 9

Ирмос: Безначального Родителя Сын, Бог и Господь, / воплотившись от Девы, нам явился / омраченных просветить, собрать рассеянных. / Потому мы всеми воспеваемую Богородицу величаем.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

 

Припев 1: Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и дух правый обнови внутри меня.

Христос есть, вкусите и видите: / Господь нас ради, по нам бо древле бывый, / единою Себе принес, яко приношение Отцу Своему, / присно закалается, освящаяй причащающияся.

 

Он благ – Господь: вкусите и узрите! / Ибо ради нас некогда став (нам подобным), / и один раз принеся Себя как дар Отцу Своему, / всегда закалывается, освящая причащающихся.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

 

Припев 2: Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня.

Душею и телом да освящуся, Владыко, да просвещуся, да спасуся, / да буду дом Твой причащением Священных Таин, / живущаго Тя имея в себе со Отцем и Духом, / Благодетелю Многомилостиве.

 

Душою и телом да освящусь я, Владыка, / да просвещусь, да спасусь, / да сделаюсь домом Твоим, / через причащение священных Таинств / имея Тебя во мне живущим со Отцом и Духом, / Благодетель многомилостивый.

Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя.

 

Припев: Возврати мне радость спасения Твоего и Духом Владычественным утверди меня.

Якоже огнь да будет ми и яко свет, / Тело Твое и Кровь, Спасе мой, пречестная, / опаляя греховное вещество, сжигая же страстей терние, / и всего мя просвещая, покланятися Божеству Твоему.

 

Да будет мне, Спаситель мой, Тело Твоё / и Кровь Твоя драгоценнейшая / как огонь, сожигающий вещество греха / и попаляющий страстей терние, / и как свет, всего меня просвещающий / для поклонения Божеству Твоему.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев 3: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Бог воплотися от чистых кровей Твоих; / темже всякий род поет Тя, Владычице, / умная же множества славят, / яко Тобою яве узреша всеми Владычествующаго, / осуществовавшагося человечеством.

 

 

Бог воплотился от чистой крови Твоей. / Потому всякий род воспевает Тебя, Владычица, / и множества Бесплотных Тебя славят, / ибо через Тебя они ясно увидели над всем Владычествующего, / принявшего природу человеческую.

 

И абие: Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, / Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. / Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

 

Достойно есть воистину / прославлять Тебя, Богородицу, / вечно блаженную и пренепорочную / и Матерь Бога нашего. / Честью высшую Херувимов / и несравненно славнейшую Серафимов, / девственно Бога-Слово родившую, / истинную Богородицу – Тебя величаем.

Трисвятое. Пресвятая Троице: По Отче наш:

 

 

Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш:

Священник: Ибо Твоё есть Царство: Чтец: Аминь.

Тропарь дне, аще есть праздник Христова Рождества, или иный.

 

 

Тропарь праздника. Если же праздника нет:

 

Аще же ни, сия, глас 6:

 

Тропари покаянные, глас 6

Помилуй нас, Господи, помилуй нас; / всякаго бо ответа недоумеюще, / сию Ти молитву / яко Владыце, грешнии приносим: помилуй нас.

 

Помилуй нас, Господи, помилуй нас, / ибо, не находя себе никакого оправдания, / молитву эту мы, грешные, Тебе приносим, как Владыке: / "Помилуй нас!"

Слава: Господи, помилуй нас, / на Тя бо уповахом; / не прогневайся на ны зело, / ниже помяни беззаконий наших, / но призри и ныне яко Благоутробен, / и избави ны от враг наших; / Ты бо еси Бог наш, / и мы людие Твои, / вси дела руку Твоею, / и имя Твое призываем.

 

Слава: Господи, помилуй нас, ибо на Тебя мы уповаем, / не прогневайся на нас сильно / и не вспомни беззаконий наших; / но воззри и ныне, как Милосердный / и избавь нас от врагов наших. / Ибо Ты – Бог наш, и мы – Твой народ; / все мы – дело рук Твоих / и имя Твоё призываем.

И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородице, / надеющиися на Тя да не погибнем, / но да избавимся Тобою от бед: / Ты бо еси спасение рода христианскаго.

 

И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородица, / дабы мы, надеясь на Тебя, не постыдились, / но избавились молитвами Твоими от бед, / ибо Ты – спасение рода христианского.

Таже: Господи, помилуй, 40. И поклоны, елико хощеши.

 

 

Господи, помилуй. (40) И поклоны, сколько хочешь.

 

И абие настоящия стихи: Хотя ясти, человече, Тело Владычне, / Страхом приступи, да не опалишися: огнь бо есть. / Божественную же пия Кровь ко общению, / Первее примирися тя опечалившим. / Таже дерзая, таинственное брашно яждь.

 

Затем следующие стихи: Желая вкусить, человек, Тело Владыки, / в страхе приступи, чтобы не опалиться, ибо это огонь. / Когда же пьешь божественную Кровь для приобщения, / сперва примирись с тебя опечалившими. / Затем дерзновенно таинственной пищи вкуси.

Ины стихи: Прежде причастия страшныя жертвы, / Животворящаго Тела Владычня, / Сим помолися образом со трепетом:

 

 

И другие стихи: Прежде причащения страшной жертвы, / животворящего Тела Владыки, / таким образом помолись со трепетом.

 

И далее молитвы:

Молитва Великаго Василия, 1:

 

Молитва 1, св. Василия Великого

Владыко Господи Иисусе Христе, Боже наш, Источниче жизни и безсмертия, всея твари видимыя и невидимыя Содетелю, Безначальнаго Отца Соприсносущный Сыне и Собезначальный, премногия ради благости в последния дни в плоть оболкийся, и распныйся, и погребыйся за ны, неблагодарныя и злонравныя, и Твоею Кровию обновивый растлевшее грехом естество наше, Сам, безсмертный Царю, приими и мое грешнаго покаяние, и приклони ухо Твое мне, и услыши глаголы моя. Согреших бо, Господи, согреших на небо и пред Тобою, и несмь достоин воззрети на высоту славы Твоея: прогневах бо Твою благость, Твоя заповеди преступив, и не послушав Твоих повелений. Но Ты, Господи, незлобив сый, долготерпелив же и многомилостив, не предал еси мя погибнути со беззаконьми моими, моего всячески ожидая обращения. Ты бо рекл еси, Человеколюбче, пророком Твоим: яко хотением не хощу смерти грешника, но еже обратитися и живу быти ему. Не хощеши бо, Владыко, создания Твоею руку погубити, ниже благоволиши о погибели человечестей, но хощеши всем спастися, и в разум истины приити. Темже и аз, аще и недостоин есмь небесе и земли, и сея привременныя жизни, всего себе повинув греху, и сластем поработив, и Твой осквернив образ; но творение и создание Твое быв, не отчаяваю своего спасения, окаянный, на Твое же безмерное благоутробие дерзая, прихожду. Приими убо и мене, Человеколюбче Господи, якоже блудницу, яко разбойника, яко мытаря и яко блуднаго, и возми мое тяжкое бремя грехов, грех вземляй мира, и немощи человеческия исцеляяй, труждающияся и обремененныя к Себе призываяй и упокоеваяй, не пришедый призвати праведныя, но грешныя на покаяние. И очисти мя от всякия скверны плоти и духа, и научи мя совершати святыню во страсе Твоем: яко да чистым сведением совести моея, святынь Твоих часть приемля, соединюся святому Телу Твоему и Крови, и имею Тебе во мне живуща и пребывающа, со Отцем, и Святым Твоим Духом. Ей, Господи Иисусе Христе, Боже мой, и да не в суд ми будет причастие Пречистых и Животворящих Таин Твоих, ниже да немощен буду душею же и телом, от еже недостойне тем причащатися, но даждь ми, даже до конечнаго моего издыхания, неосужденно восприимати часть Святынь Твоих, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, и во благоприятен ответ на Страшнем Судищи Твоем: яко да и аз со всеми избранными Твоими общник буду нетленных Твоих благ, яже уготовал еси любящим Тя, Господи, в нихже препрославлен еси во веки. Аминь.

 

 

Владыка, Господи, Иисусе Христе, Боже наш, источник жизни и бессмертия, всего творения видимого и невидимого Создатель, Сын безначального Отца, также вечный и безначальный, по преизбытку благости в последние дни облекшийся плотью, и распятый, и погребенный, за нас, неблагодарных и неразумных, и Своею собственною Кровью воссоздавший растленную грехом природу нашу! Ты Сам, бессмертный Царь, прими покаяние и меня, грешника, и склони ухо Твоё ко мне и услышь слова мои. Ибо согрешил я, Господи, согрешил против неба и пред Тобою и недостоин взглянуть на высоту славы Твоей: ведь я прогневал благость Твою, Твои заповеди преступив и не послушав Твоих повелений. Но Ты, Господи, незлобивый, долготерпеливый и многомилостивый, не допустил меня погибнуть среди беззаконий моих, терпеливо ожидая моего обращения. Ибо сказал Ты, Человеколюбец, через пророка Твоего: "Я совсем не желаю смерти грешника, но чтобы он обратился и жил". Ведь не хочешь Ты, Владыка, чтобы погибло создание рук Твоих, и не находишь удовлетворения в гибели людей, но желаешь, чтобы все спаслись и достигли познания истины. Поэтому и я, хотя и недостоин неба и земли, и этой кратковременной жизни, всего себя подчинив греху, и поработив удовольствиям, и помрачив в себе Твой образ, но, будучи творением и созданием Твоим, не отчаиваюсь в собственном спасении, несчастный, и к безмерному милосердию Твоему дерзновенно прихожу. Прими же и меня, Человеколюбец Господи, как блудницу, как разбойника, как мытаря и как блудного сына, и сними с меня тяжкое бремя грехов, подъемлющий грех мира и немощи человеческие исцеляющий, труждающихся и обремененных к Себе призывающий и дающий им покой, пришедший призвать не праведных, но грешных к покаянию, – очисти и меня от всякой скверны плоти и духа (и) научи меня проводить святую жизнь в страхе пред Тобою, чтобы я, с чистым свидетельством совести моей принимая часть святынь Твоих, соединился со святым Твоим Телом и Кровью и имел Тебя во мне обитающим и пребывающим, со Отцом и Святым Духом. Так, Господи, Иисусе Христе, Боже мой, и да не в суд мне будет причащение пречистых и животворящих Таинств Твоих, и да не сделаюсь я немощным душою и телом от недостойного их причащения, но дай мне до последнего моего вздоха не в осуждение принимать часть святынь Твоих – во общение с Духом Святым, в напутствие в жизнь вечную и в благоприемлемый ответ на страшном суде Твоём, чтобы и я со всеми избранными Твоими сделался участником нетленных Твоих благ, которые Ты приготовил для любящих Тебя, Господи, – в них Ты прославлен вовеки. Аминь.

 

Молитва иная,
иже во святых отца нашего Иоанна Златоустаго, 2:

 

Молитва 2,
св. Иоанна Златоуста

Господи Боже мой, вем, яко несмь достоин, ниже доволен, да под кров внидеши храма души моея, занеже весь пуст и пался есть, и не имаши во мне места достойна еже главу подклонити; но якоже с высоты нас ради смирил еси Себе, смирися и ныне смирению моему, и якоже восприял еси в вертепе и в яслех безсловесных возлещи, сице восприими и в яслех безсловесныя моея души, и во оскверненное мое тело внити. И якоже не неудостоил еси внити и свечеряти со грешники в дому Симона прокаженнаго, тако изволи внити и в дом смиренныя моея души, прокаженныя и грешныя. И якоже не отринул еси подобную мне блудницу и грешную, пришедшую и прикоснувшуюся Тебе, сице умилосердися и о мне, грешнем, приходящем и прикасающем Ти ся. И якоже не возгнушался еси скверных ея уст и нечистых, целующих Тя, ниже моих возгнушайся сквернших оныя уст и нечистших, ниже мерзких моих и нечистых устен, и сквернаго и нечистейшаго моего языка. Но да будет ми угль пресвятаго Твоего Тела, и честныя Твоея Крове, во освящение и просвещение и здравие смиренней моей души и телу, во облегчение тяжестей многих моих согрешений, в соблюдение от всякаго диавольскаго действа, во отгнание и возбранение злаго моего и лукаваго обычая, во умерщвление страстей, в снабдение заповедей Твоих, в приложение Божественныя Твоея благодати и Твоего Царствия присвоение. Не бо яко презираяй прихожду к Тебе, Христе Боже, но яко дерзая на неизреченную Твою благость, и да не на мнозе удаляяйся общения Твоего, от мысленнаго волка звероуловлен буду. Темже молюся Тебе: яко Един сый Свят, Владыко, освяти мою душу и тело, ум и сердце, чревеса и утробы, и всего мя обнови, и вкорени страх Твой во удесех моих, и освящение Твое неотъемлемо от мене сотвори; и буди ми помощник и заступник, окормляя в мире живот мой, сподобляя мя и одесную Тебе предстояния со святыми Твоими, молитвами и моленьми Пречистыя Твоея Матере, невещественных Твоих служителей и пречистых Сил, и всех святых, от века Тебе благоугодивших. Аминь.

 

 

Господи Боже мой, знаю, что не стою я того и не достоин, чтобы Ты вошел под кров мой, в дом души моей, потому что он весь пуст и обрушился, и нет во мне достойного места, где бы Тебе главу приклонить. Но как Ты ради нас уничижил Себя Самого, сойдя с высоты, снизойди и ныне до ничтожества моего. И как Ты соблаговолил возлечь в пещере в яслях бессловесных животных, так благоволи войти и в ясли неразумной души моей и в оскверненное тело моё. И как Ты не отказался войти и вкусить вечерю с грешниками в доме Симона прокаженного, так соблаговоли войти и в дом смиренной души моей, прокаженной и грешной. И как Ты не отверг подобную мне блудницу и грешницу, пришедшую и прикасавшуюся к Тебе, так сжалься и надо мною грешным, приходящим и касающимся Тебя. И как Ты не погнушался скверных и преступных уст её, целовавших Тебя, так не гнушайся ни ещё более скверных и преступных, чем у неё уст моих, ни мерзких и нечистых губ моих, ни гнусного и сквернейшего языка моего. Но да будет мне горящий уголь всесвятого Твоего Тела и драгоценной Твоей Крови в освящение, и просвещение, и укрепление смиренной моей души и тела, в облегчение тяжести многих моих согрешений, в сохранение от всякого диавольского воздействия, к устранению и обузданию злых и порочных привычек моих, к умерщвлению страстей, к соблюдению заповедей Твоих, к приумножению божественной Твоей благодати и Царства Твоего приобретению. Ведь я не с небрежением прихожу к Тебе, Христе Боже, но с дерзновенным упованием на неизреченную благость Твою, и для того, чтобы не оказаться мне похищенным духовным волком, если я далеко уклонюсь от общения с Тобой. Поэтому молю Тебя: как единый Святой, освяти, Владыка, мою душу и тело, ум и сердце, и внутренние чувства, и всего меня обнови, и укорени страх пред Тобою во всех членах моих, и освящение Твоё сделай неизгладимым во мне. И будь мне помощником и защитником, направляя, как кормчий, мирно жизнь мою, да сподоблюсь я стать по правую руку от Тебя со святыми Твоими по молитвам и ходатайствам всечистой Твоей Матери, невещественных Твоих служителей и пречистых Сил, и всех святых от века Тебе благоугодивших. Аминь.

 

Молитва иная
Симеона Метафраста, 3:

 

Молитва 3,
св. Симеона Метафраста

Едине чистый и нетленный Господи, за неизреченную милость человеколюбия наше все восприемый смешение, от чистых и девственных кровей паче естества Рождшия Тя, Духа Божественнаго нашествием и благоволением Отца присносущнаго, Христе Иисусе, премудросте Божия, и мире, и сило; Твоим восприятием животворящая и спасительная страдания восприемый, крест, гвоздия, копие, смерть, умертви моя душетленная страсти телесныя. Погребением Твоим адова пленивый царствия, погреби моя благими помыслы лукавая советования и лукавствия духи разори. Тридневным Твоим и живоносным воскресением падшаго праотца возставивый, возстави мя, грехом поползшагося, образы мне покаяния предлагая. Преславным Твоим вознесением плотское обоживый восприятие и сие десным Отца седением почтый, сподоби мя причастием Святых Твоих Таин десную часть спасаемых получити. Снитием Утешителя Твоего Духа сосуды честны священныя Твоя ученики соделавый, приятелище и мене покажи Того пришествия. Хотяй паки приити судити вселенней правдою, благоволи и мне усрести Тя на облацех, Судию и Создателя моего, со всеми святыми Твоими: да безконечно славословлю и воспеваю Тя, со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 

 

Единый чистый и нетленный Господи, по несказанному состраданию и человеколюбию принявший на Себя всё наше сложное естество от чистой и непорочной крови Девы, сверхъестественно родившей Тебя Духа Божественного наитием и благоволением вечного Отца, Христе Иисусе, Премудрость Божия, и мир, и сила! Ты, воспринятой Тобою плотью животворящие и спасительные страдания принявший: Крест, гвозди, копье, смерть, – умертви мои пагубные для души страсти телесные. Погребением Твоим опустошивший царство ада, погреби благими размышлениями мои дурные намерения и рассей духов зла. Живоносным Твоим воскресением на третий день падшего праотца воздвигший, воздвигни и меня, грехом поскользнувшегося, средства к покаянию мне предлагая. Славным Твоим вознесением плоть воспринятую обоживший и давший ей честь восседать справа от Отца, удостой меня причащением святых Твоих Таинств правой стороны спасаемых достигнуть. Сошествием Утешителя Духа сосудами драгоценными соделавший священных учеников Твоих, яви и меня вместилищем Его пришествия. Вновь грядущий праведно судить вселенную! Благоволи и мне встретить на облаках со всеми святыми Твоими Тебя, Творца и Создателя моего, дабы я бесконечно прославлял и воспевал Тебя, с безначальным Твоим Отцом и всесвятым, и благим, и животворящим Твоим Духом, ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

 

Божественнаго Дамаскина, 4:

 

Молитва 4, св. Иоанна Дамаскина

Владыко Господи Иисусе Христе Боже наш, едине имеяй власть человеком оставляти грехи, яко благ и Человеколюбец презри моя вся в ведении и не в ведении прегрешения, и сподоби мя неосужденно причаститися Божественных, и преславных, и пречистых, и животворящих Твоих Таин, не в тяжесть, ни в муку, ни в приложение грехов, но во очищение, и освящение, и обручение будущаго живота и Царствия, в стену и помощь, и в возражение сопротивных, во истребление многих моих согрешений. Ты бо еси Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 

 

Владыка Господи, Иисусе Христе, Боже наш, один имеющий власть прощать людям грехи! Как благой и Человеколюбец, пренебреги всеми моими согрешениями, совершенными сознательно и по неведению, и удостой меня, не подвергаясь осуждению, причаститься божественных, и славных, и пречистых и животворящих Твоих Таинств, (ни в тягость), ни в муку, ни в умножение грехов, но в очищение, и в освящение, и в залог будущей жизни и Царства, в ограждение, и помощь, и поражение врагов, и в истребление многих моих согрешений. Ибо Ты – Бог милостивый, и сострадательный, и человеколюбивый, и Тебе славу воссылаем, со Отцом и Святым Духом, ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

 

Великаго Василия, 5:

 

Молитва 5, св. Василия Великого

Вем, Господи, яко недостойне причащаюся пречистаго Твоего Тела и честныя Твоея Крове, и повинен есмь, и суд себе ям и пию, не разсуждая Тела и Крове Тебе, Христа и Бога моего, но на щедроты Твоя дерзая, прихожду к Тебе, рекшему: ядый Мою Плоть и пияй Мою Кровь, во Мне пребывает, и Аз в нем. Умилосердися убо, Господи, и не обличи мя, грешнаго, но сотвори со мною по милости Твоей; и да будут ми святая сия во исцеление, и очищение, и просвещение, и сохранение, и спасение, и во освящение души и тела; во отгнание всякаго мечтания, и лукаваго деяния, и действа диавольскаго, мысленне во удесех моих действуемаго, в дерзновение и любовь, яже к Тебе; во исправление жития и утверждение, в возращение добродетели и совершенства, во исполнение заповедей, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, во ответ благоприятен на Страшнем Судищи Твоем: не в суд или во осуждение.

 

Знаю, Господи, что я недостойно причащаюсь пречистого Твоего Тела и драгоценной Твоей Крови, и виновен, и ем и пью осуждение себе, не различая Тела и Крови Твоей, Христа и Бога моего. Но, дерзновенно уповая на сострадание Твоё, прихожу к Тебе, сказавшему: "Вкушающий Мою Плоть и пьющий Мою Кровь во Мне пребывает и Я в нем". Сжалься же, Господи, и не обличи меня, грешника, но поступи со мною по милости Твоей. И да будут мне эти святыни во исцеление, и очищение, и просвещение, и сохранение, и спасение, и в освящение души и тела; в устранение всякого мечтания, и злого деяния, и диавольского воздействия, проявляющегося через помыслы в членах моих; в дерзновение и любовь к Тебе, в исправление и безопасность жизни, в возрастание добродетели и совершенства, в исполнение заповедей, в общение с Духом Святым, в напутствие в жизнь вечную, и в благоприемлемый ответ на страшном суде Твоём, – не в суд или во осуждение.

 

Молитва иная
Симеона Нового Богослова, 6:

 

Молитва 6,
св. Симеона Нового Богослова

От скверных устен, от мерзкаго сердца, от нечистаго языка, от души осквернены, приими моление, Христе мой, и не презри моих ни словес, ниже образов, ниже безстудия. Даждь ми дерзновенно глаголати, яже хощу, Христе мой, паче же и научи мя, что ми подобает творити и глаголати. Согреших паче блудницы, яже уведе, где обитаеши, миро купивши, прииде дерзостне помазати Твои нозе, Бога моего, Владыки и Христа моего. Якоже ону не отринул еси пришедшую от сердца, ниже мене возгнушайся, Слове: Твои же ми подаждь нозе, и держати и целовати, и струями слезными, яко многоценным миром, сия дерзостно помазати. Омый мя слезами моими, очисти мя ими, Слове. Остави и прегрешения моя, и прощение ми подаждь. Веси зол множество, веси и струпы моя, и язвы зриши моя, но и веру веси, и произволение зриши, и воздыхание слышиши. Не таится Тебе, Боже мой, Творче мой, Избавителю мой, ниже капля слезная, ниже капли часть некая. Несоделанное мое видесте очи Твои, в книзе же Твоей и еще несодеянная написана Тебе суть. Виждь смирение мое, виждь труд мой елик, и грехи вся остави ми, Боже всяческих: да чистым сердцем, притрепетною мыслию и душею сокрушенною нескверных Твоих причащуся и пресвятых Таин, имиже оживляется и обожается всяк ядый же и пияй чистым сердцем. Ты бо рекл еси, Владыко мой: всяк ядый Мою Плоть и пияй Мою Кровь, во Мне убо сей пребывает, в немже и Аз есмь. Истинно слово всяко Владыки и Бога моего: Божественных бо причащаяйся и боготворящих благодатей, не убо есмь един, но с Тобою, Христе мой, Светом трисолнечным, просвещающим мир. Да убо не един пребуду кроме Тебе, Живодавца, дыхания моего, живота моего, радования моего, спасения миру. Сего ради к Тебе приступих, якоже зриши, со слезами, и душею сокрушенною, избавления моих прегрешений прошу прияти ми и Твоих живодательных и непорочных Таинств причаститися неосужденно, да пребудеши, якоже рекл еси, со мною треокаянным: да не кроме обрет мя Твоея благодати, прелестник восхитит мя льстивне, и прельстив отведет боготворящих Твоих словес. Сего ради к Тебе припадаю и тепле вопию Ти: якоже блуднаго приял еси и блудницу пришедшую, тако приими мя, блуднаго и сквернаго, Щедре. Душею сокрушенною ныне бо к Тебе приходя, вем, Спасе, яко иный, якоже аз, не прегреши Тебе, ниже содея деяния, яже аз содеях. Но сие паки вем, яко не величество прегрешений, ни грехов множество превосходит Бога моего многое долготерпение и человеколюбие крайнее; но милостию сострастия тепле кающияся и чистиши, и светлиши, и света твориши причастники, общники Божества Твоего соделоваяй независтно, и странное и Ангелом, и человеческим мыслем, беседуеши им многажды, якоже другом Твоим истинным. Сия дерзостна творят мя, сия вперяют мя, Христе мой. И дерзая Твоим богатым к нам благодеянием, радуяся вкупе и трепеща, огневи причащаюся трава сый, и странно чудо, орошаемь неопально, якоже убо купина древле неопальне горящи. Ныне благодарною мыслию, благодарным же сердцем, благодарными удесы моими, души и тела моего, покланяюся и величаю, и славословлю Тя, Боже мой, яко благословенна суща, ныне же и во веки.

 

 

От скверных уст, от мерзкого сердца, от нечистого языка, от души оскверненной прими моление, Христе мой, и не отвергнув ни слов моих, ни нрава, ни бесстыдства, дай мне свободно говорить то, что я хочу, Христе мой, но лучше и научи меня, что мне должно делать и говорить. Согрешил я более блудницы, которая узнав, где Ты пребываешь, купив мvра, дерзнула придти помазать ноги Твои, Христа моего, Владыки и Бога моего. Как её Ты не отверг, пришедшую от чистого сердца, не погнушайся и мною, Слово! Дозволь же мне и держать и целовать Твои ноги, и потоком слез, как драгоценным мvром дерзновенно их помазать. Омой меня слезами моими, очисти меня ими, Слово! Отпусти и согрешения мои и прощение мне подай. Ты знаешь множество пороков, знаешь и раны мои, и язвы мои видишь, но и веру мою знаешь, и усердие видишь, и стенания слышишь. Не сокрыты от Тебя, Боже мой, Творец мой, Искупитель мой, ни капля слез, ни капли часть некая. Не довершенное мною заметили очи Твои, а в книге Твоей находится и ещё не сделанное записанным у Тебя. Посмотри на смирение моё, посмотри, каково моё страдание, и грехи все отпусти мне, Боже вселенной, чтобы с чистым сердцем, трепетною мыслью и душою сокрушенной причастился я Твоих пречистых и всесвятых Таинств, которыми оживляется и обоживается всякий, вкушающий Тебя и пьющий с искренним сердцем. Ведь сказал Ты, мой Владыка: "Всякий вкушающий Мою Плоть, как и пьющий Мою Кровь, тот во Мне пребывает, а Я нахожусь в нем". Во всем истинно слово Владыки и Бога моего: ведь причащаясь божественных и обоготворяющих Даров, я действительно не один, но с Тобою, Христе мой, Светом, ярким как три солнца, просвещающим мир. Поэтому, чтобы мне не остаться одному, без Тебя, жизни Подателя, дыхания моего, жизни моей, радости моей, спасения миру, – я пришел к Тебе, как Ты видишь, со слезами и душою сокрушенной, умоляя о том, чтобы получить мне избавление от моих согрешений и Твоих жизнь подающих и непорочных Таинств причаститься не в осуждение; чтобы Ты пребыл, как сказал, со мною, трижды несчастным; чтобы обольститель, найдя меня лишенным Твоей благодати, не похитил меня коварно и, обманув, не отвел от обоготворящих Твоих слов. Поэтому я к стопам Твоим припадаю и горячо взываю к Тебе: как Ты принял блудного сына и пришедшую к Тебе блудницу, так прими, Милостивый, и меня, блудного и скверного, с сокрушенною душою ныне к Тебе приходящего. Знаю, Спаситель, что никто другой не согрешил пред Тобою как я, и не соделал дел, какие я совершил. Но я также знаю то, что ни тяжесть согрешений, ни грехов множество, не превосходит Бога моего многое долготерпение и человеколюбие величайшее, но с милостивым состраданием Ты и очищаешь, и просвещаешь горячо кающихся, и к свету приобщаешь, щедро делая их причастниками Божества Твоего; и – что дивно и Ангелам, и человеческим мыслям, – беседуешь с ними многократно, как с истинными Твоими друзьями. Это дает мне смелость, это окрыляет меня, Христе мой! И, дерзновенно уповая на Твои богатые к нам благодеяния, радуясь и вместе трепеща, я, трава, причащаюсь огня, и бываю – дивное чудо – неизъяснимо орошаем, как в древности куст терновый, горевший, не сгорая. Итак, благодарной мыслью и благодарным сердцем, всеми благодарными чувствами моими, души и тела моего, поклоняюсь, и величаю, и славословлю Тебя, Бога моего, как благословенного и ныне, и вовеки.

 

Молитва иная
Златоустаго, 7:

 

Молитва 7,
св. Иоанна Златоуста*

Боже, ослаби, остави, прости ми согрешения моя, елика Ти согреших, аще словом, аще делом, аще помышлением, волею или неволею, разумом или неразумием, вся ми прости яко благ и Человеколюбец, и молитвами Пречистыя Твоея Матере, умных Твоих служителей и святых сил, и всех святых, от века Тебе благоугодивших, неосужденно благоволи прияти ми святое и Пречистое Твое Тело и Честную Кровь, во исцеление души же и тела, и во очищение лукавых моих помышлений. Яко Твое есть Царство и сила и слава, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 

 

Боже, ослабь, отпусти, прости мне согрешения мои, которыми я пред Тобою согрешил: или словом, или делом, или помышлением, вольно или невольно, сознательно или по неведению, всё мне прости, как благой и Человеколюбец. И по молитвам пречистой Твоей Матери, невещественных Твоих служителей и святых Сил и всех святых, от века Тебе благоугодивших, благоволи мне принять не в осуждение святое и пречистое Твоё Тело и драгоценную Кровь, но в исцеление души и тела, и во очищение злых моих помышлений, ибо Твоё Царство, и сила, и слава, со Отцом и Святым Духом, ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

 

Тогожде, 8:

Несмь доволен, Владыко Господи, да внидеши под кров души моея; но понеже хощеши Ты яко Человеколюбец, жити во мне, дерзая приступаю; повелеваеши, да отверзу двери, яже Ты един создал еси, и внидеши со человеколюбием якоже еси; внидеши и просвещаеши помраченный мой помысл. Верую, яко сие сотвориши: не бо блудницу, со слезами пришедшую к Тебе, отгнал еси; ниже мытаря отвергл еси покаявшася; ниже разбойника, познавша Царство Твое, отгнал еси; ниже гонителя покаявшася оставил еси, еже бе: но от покаяния Тебе пришедшия вся, в лице Твоих другов вчинил еси, Един сый благословенный всегда, ныне и в безконечныя веки. Аминь.

 

 

Молитва 8, его же

Недостоин я, Владыка Господи, чтобы Ты вошел под кров души моей. Но, поскольку Ты, как Человеколюбец, хочешь жить во мне, я дерзновенно приступаю. Ты повелеваешь, и я отворю врата, которые Ты Один создал, и Ты входишь с присущим Тебе человеколюбием, входишь и просвещаешь помраченный мой разум. Верую, что Ты это совершишь. Ведь Ты ни от блудницы, со слезами к Тебе пришедшей, не уклонился; ни мытаря не отверг покаявшегося; ни разбойника, признавшего в Тебе Царя, не прогнал; ни гонителя покаявшегося не оставил тем, чем он был. Но всем, с покаянием к Тебе пришедшим, дал Ты место в сонме друзей Твоих, единый Благословенный всегда, ныне и во веки бесконечные. Аминь.

 

Тогожде, 9:

Господи Иисусе Христе, Боже мой, ослаби, остави, очисти и прости ми, грешному, и непотребному, и недостойному рабу Твоему, прегрешения, и согрешения и грехопадения моя, елика Ти от юности моея, даже до настоящаго дне и часа согреших: аще в разуме и в неразумии, аще в словесех или делех, или помышлениих и мыслех, и начинаниих, и всех моих чувствах. И молитвами безсеменно рождшия Тя, Пречистыя и Приснодевы Марии, Матере Твоея, единыя непостыдныя надежды и предстательства и спасения моего, сподоби мя неосужденно причаститися пречистых, безсмертных, животворящих и страшных Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную: во освящение и просвещение, крепость, исцеление, и здравие души же и тела, и в потребление и всесовершенное погубление лукавых моих помыслов, и помышлений, и предприятий, и нощных мечтаний, темных и лукавых духов; яко Твое есть Царство, и сила, и слава, и честь, и поклонение, со Отцем и Святым Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 

 

Молитва 9, его же

Господи Иисусе Христе, Боже мой, ослабь, отпусти, смилуйся и прости мне, грешному, и негодному и недостойному рабу Твоему ошибки, и согрешения, и грехопадения мои, которыми я согрешил пред Тобою от юности моей до настоящего дня и часа: сознательно ли и по неведению, или словами, или делами, или мыслями, или замыслами и привычками, и всеми моими чувствами. И по ходатайству без семени родившей Тебя всечистой и Приснодевы Марии, Матери Твоей, единственной твердой надежды, и защиты, и спасения моего, удостой меня причаститься не в осуждение пречистых, вечных, животворящих и страшных Твоих Таинств, в прощение грехов и в жизнь вечную, в освящение и просвещение, и в крепость, и в исцеление и здравие как души, так и тела, и в истребление и совершенное уничтожение злых моих замыслов, и помышлений, и намерений, и ночных видений темных и злых духов. Ибо Твоё Царство, и сила, и слава, и честь, и поклонение со Отцом и Святым Духом, ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

 

Молитва иная
Иоанна Дамаскина, 10:

 

Молитва 10,
св. Иоанна Дамаскина

Пред дверьми храма Твоего предстою и лютых помышлений не отступаю; но Ты, Христе Боже, мытаря оправдивый, и хананею помиловавый, и разбойнику рая двери отверзый, отверзи ми утробы человеколюбия Твоего и приими мя, приходяща и прикасающася Тебе, яко блудницу и кровоточивую: ова убо края ризы Твоея коснувшися, удобь исцеление прият, ова же пречистеи Твои нозе удержавши, разрешение грехов понесе. Аз же, окаянный, все Твое Тело дерзая восприяти, да не опален буду; но приими мя, якоже оныя, и просвети моя душевныя чувства, попаляя моя греховныя вины, молитвами безсеменно Рождшия Тя и небесных сил; яко благословен еси во веки веков. Аминь.

 

 

Пред вратами храма Твоего стою и злых помыслов не оставляю. Но Ты, Христе Боже, мытаря оправдавший, и хананеянку помиловавший, и разбойнику врата рая открывший, открой и мне человеколюбивое сердце Твоё и прими меня, приходящего и прикасающегося к Тебе, как блудницу и кровоточивую: ведь одна, края одежды Твоей коснувшись, легко получила исцеление; другая же, обняв пречистые Твои ноги, прощение грехов приобрела. Я же, несчастный, решаясь принять всё Твоё Тело, да не буду сожжен, но прими меня, как принял тех женщин, и просвети чувства души моей, сжигая мои греховные проступки, – по ходатайствам без семени Родившей Тебя и небесных Сил, – ибо Ты благословен во веки веков. Аминь.

 

Молитва иная,
Златоустаго:

 

Молитва 11,
св. Иоанна Златоуста

Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистинну Христос, Сын Бога живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от нихже первый есмь аз. Еще верую, яко сие есть самое пречистое Тело Твое, и сия есть самая честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную. Аминь.

 

 

 

Верую, Господи, и исповедую, что Ты воистину Христос, Сын Бога живого, пришедший в мир грешных спасти, из которых я – первый. Ещё верую, что это – самое пречистое Тело Твоё, и это – самая драгоценная Кровь Твоя. Молюсь же Тебе: помилуй меня и прости мне согрешения мои вольные и невольные, совершённые словом, делом, сознательно и по неведению, и удостой меня не в осуждение причаститься пречистых Твоих Таинств, в прощение грехов и в жизнь вечную. Аминь.

 

 

Приходяй же причаститися, глаголи в себе настоящия стихи Метафраста: Се приступаю к Божественному Причащению. / Содетелю, да не опалиши мя приобщением: / Огнь бо еси, недостойныя попаляяй. / Но убо очисти мя от всякия скверны.

 

 

Подходя же к причащению произноси про себя следующие стихи Метафраста: Вот, я приступаю к божественному Причащению; / Создатель, не опали меня приобщением! / Ибо Ты – огонь, недостойных сожигающий; / но очисти же меня от всякой скверны.

 

Таже паки глаголи: Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, / причастника мя приими; / не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, / но яко разбойник исповедаю Тя: / помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.

 

 

Затем произноси: Вечери Твоей таинственной участником / в сей день, Сын Божий, меня прими. / Ибо не поведаю я тайны врагам Твоим, / не дам Тебе поцелуя, такого, как Иуда. / Но как разбойник исповедаю Тебя: / "Помяни меня, Господи, в Царстве Твоём!"

 

Паки стихи сия: Боготворящую Кровь ужаснися человече, зря, / Огнь бо есть, недостойныя попаляяй. / Божественное Тело и обожает мя и питает: / Обожает дух, ум же питает странно.

 

 

И следующие стихи: Содрогнись, человек, видя обоготворяющую Кровь: / ибо она – горящий уголь, недостойных опаляющий. / Тело Божие и обоживает меня, и питает: / обоживает дух, ум же питает непостижимо.

 

Таже тропари: Усладил мя еси любовию, Христе, / и изменил мя еси Божественным Твоим рачением; / но попали огнем невещественным грехи моя, / и насытитися еже в Тебе наслаждения сподоби: / да ликуя возвеличаю, Блаже, два пришествия Твоя.

 

И тропари: Ты привлек меня любовью, Христе, / и изменил божественным к Тебе стремлением. / Но сожги огнем невещественным грехи мои / и насытиться наслаждением в Тебе сподоби, / чтобы я, ликуя, величал / два пришествия Твои, Благой.

Во светлостех Святых Твоих како вниду, недостойный? / Аще бо дерзну совнити в чертог, одежда мя обличает, яко несть брачна, / и связан извержен буду от Ангелов. / Очисти, Господи, скверну души моея, / и спаси мя, яко Человеколюбец.

 

 

В светлый сонм святых Твоих / как войду я, недостойный? / Ведь если осмелюсь войти с ними в брачный чертог, – / одежда меня обличает, / ибо не в такой идут на брак, / и, связанный, изгнан буду Ангелами. / Очисти, Господи, скверну души моей / и спаси меня, как Человеколюбец.

 

Таже молитву: Владыко Человеколюбче, Господи Иисусе Христе Боже мой, да не в суд ми будут Святая сия, за еже недостойну ми быти: но во очищение и освящение души же и тела, и во обручение будущия жизни и Царствия. Мне же, еже прилеплятися Богу, благо есть, полагати во Господе упование спасения моего.

 

 

И молитву: Владыка Человеколюбец, Господи Иисусе Христе, Боже мой, да не в суд мне будет святыня сия за моё недостоинство, но во очищение и освящение души и тела, и в залог будущих жизни и Царства. Мне же – благо прилепляться к Богу, полагать в Господе надежду на спасение моё.

 

И паки: Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, / причастника мя приими; / не бо врагом Твоим тайну повем, / ни лобзания Ти дам, яко Иуда, / но яко разбойник исповедаю Тя: / помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.

 

 

И снова: Вечери Твоей таинственной участником / в сей день, Сын Божий, меня прими. / Ибо не поведаю я тайны врагам Твоим, / не дам Тебе поцелуя, такого, как Иуда. / Но как разбойник исповедаю Тебя: / "Помяни меня, Господи, в Царстве Твоём!"

 


(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]