Тро­па­ри и конда­ки из Три­о­ди постной

НЕДЕ­ЛЯ О МЫ­ТА­РЕ И ФАРИСЕЕ

По 50‑м псалме

По­сле 50 псалма

Сла­ва, глас 8: По­ка­я­ния от­вер­зи ми две­ри, Жиз­но­да­вче, / утре­ню­ет бо дух мой ко хра­му свя­то­му Тво­е­му, / храм но­сяй те­лес­ный весь осквер­нен: / но яко щедр, очи­сти / бла­го­у­троб­ною Тво­ею милостию. Сла­ва, глас 8: По­ка­я­ния вра­та / от­вер­зи мне, По­да­тель жиз­ни, / ибо с рас­све­та стре­мит­ся дух мой / ко хра­му свя­то­му Тво­е­му, / но­ся весь осквер­нен­ный те­лес­ный храм. / Но Ты, как со­стра­да­тель­ный, очи­сти его / бла­го­серд­ною Тво­ею милостью.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На спа­се­ния сте­зи на­ста­ви мя, Бо­го­ро­ди­це, / студ­ны­ми бо ока­лях ду­шу грех­ми, / и в ле­но­сти все жи­тие мое иждих: / но Тво­и­ми мо­лит­ва­ми / из­ба­ви мя от вся­кия нечистоты. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На пу­ти спа­се­ния / на­правь ме­ня, Бо­го­ро­ди­ца / ибо по­стыд­ны­ми гре­ха­ми я ду­шу за­пят­нал / и лег­ко­мыс­лен­но рас­тра­тил всю жизнь мою. / Но Тво­и­ми мо­лит­ва­ми / из­бавь ме­ня от вся­кой нечистоты.
Так­же, глас 6: По­ми­луй мя, Бо­же, / по ве­ли­цей ми­ло­сти Тво­ей, / и по мно­же­ству щед­рот Тво­их, / очи­сти без­за­ко­ние мое. Так­же, глас 6: По­ми­луй ме­ня, Бо­же, по ве­ли­кой ми­ло­сти Тво­ей / и по мно­же­ству щед­рот Тво­их из­гладь без­за­ко­ние моё.
Мно­же­ства со­де­ян­ных мною лю­тых, по­мыш­ляя ока­ян­ный, / тре­пе­щу страш­на­го дне суд­на­го: / но на­де­я­ся на ми­лость бла­го­у­тро­бия Тво­е­го, / яко Да­вид во­пию Ти: / по­ми­луй мя, Бо­же, / по ве­ли­цей Тво­ей милости. О мно­же­стве со­де­лан­ных мною со­гре­ше­ний тяж­ких раз­мыш­ляя, / я, несчаст­ный, тре­пе­щу пред страш­ным днём су­да. / Но, на­де­ясь на ми­лость бла­го­сер­дия Тво­е­го, / как Да­вид взы­ваю Те­бе: / “По­ми­луй ме­ня, Бо­же, / по ве­ли­кой Тво­ей милости!”
Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

Кондак, глас 4. По­до­бен: Явил­ся еси днесь:

Кондак, глас 4

Фа­ри­се­е­ва убе­жим вы­со­ко­гла­го­ла­ния, / и мы­та­ре­ве на­учим­ся вы­со­те гла­гол сми­рен­ных, / по­ка­я­ни­ем взы­ва­ю­ще: / Спа­се ми­ра, / очи­сти ра­бы Твоя. Из­бе­гать бу­дем фа­ри­се­е­ва ве­ле­ре­чия / и на­учим­ся вы­со­те слов мы­та­ря сми­рен­ных, / по­ка­ян­но вос­кли­цая: / “Спа­си­тель ми­ра, / будь ми­ло­стив к ра­бам Твоим!”

Вто­рый кондак, глас 3. По­до­бен: Де­ва днесь:

Иной кондак, глас 3

Воз­ды­ха­ния при­не­сем мы­тар­ская Гос­по­де­ви, / и к Нему при­сту­пим греш­нии яко Вла­ды­це: / хо­щет бо спа­се­ния всех че­ло­ве­ков, / остав­ле­ние по­да­ет всем ка­ю­щим­ся. / Нас бо ра­ди во­пло­ти­ся, / Бог сый От­цу собезначальный. По­доб­но мы­та­рю сте­на­ния при­не­сем Гос­по­ду, / и при­па­дем к Нему, греш­ные, как к Вла­ды­ке: / ибо же­ла­ет Он спа­се­ния всех лю­дей, / про­ще­ние по­да­ет всем ка­ю­щим­ся; / ведь ра­ди нас Он во­пло­тил­ся, / Бог, От­цу собезначальный.

НЕДЕ­ЛЯ О БЛУД­НОМ СЫНЕ

Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

Кондак, глас 3. По­до­бен: Де­ва днесь:

Кондак, глас 3

Оте­че­ския сла­вы Тво­ея уда­лих­ся безум­но, / в злых рас­то­чив еже ми пре­дал еси бо­гат­ство. / Тем­же Ти блуд­на­го глас при­но­шу: / со­гре­ших пред То­бою, От­че щед­рый, / при­и­ми мя ка­ю­ща­ся / и со­тво­ри мя яко еди­на­го от на­ем­ник Твоих. От оте­че­ской сла­вы Тво­ей уда­лив­шись безум­но, / я рас­то­чил в по­ро­ках дан­ное мне То­бой бо­гат­ство. / По­то­му вопль блуд­но­го сы­на об­ра­щаю к Те­бе: / “Со­гре­шил я пред То­бою, От­че ми­ло­серд­ный, / при­ми ме­ня, ка­ю­ще­го­ся, / и по­сту­пи со мной, / как с од­ним из на­ем­ни­ков Твоих!”

МЯ­СО­ПУСТ­НАЯ ВСЕЛЕНСКАЯ
РО­ДИ­ТЕЛЬ­СКАЯ СУББОТА

Тро­парь, глас 8:

Глу­би­ною муд­ро­сти че­ло­ве­ко­люб­но вся стро­яй / и по­лез­ное всем по­да­ва­яй, / Едине Со­де­те­лю, упо­кой, Гос­по­ди, ду­ши раб Тво­их, / на Тя бо упо­ва­ние воз­ло­жи­ша, / Твор­ца и Зи­жди­те­ля и Бо­га нашего.

Тро­парь, глас 8

Глу­бо­чай­шей муд­ро­стью че­ло­ве­ко­лю­би­во всем управ­ля­ю­щий / и по­лез­ное всем по­да­ю­щий, / Еди­ный Со­зда­тель, упо­кой, Гос­по­ди, ду­ши ра­бов Тво­их, / ибо на Те­бя они на­деж­ду воз­ло­жи­ли, / Твор­ца, и Про­мыс­ли­те­ля, и Бо­га нашего.

Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Те­бе и Сте­ну, и При­ста­ни­ще има­мы, / и Мо­лит­вен­ни­цу бла­го­при­ят­ну к Бо­гу, / Его­же ро­ди­ла еси, Бо­го­ро­ди­це без­не­вест­ная, вер­ных спасение. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: В те­бе име­ем мы и сте­ну, и при­бе­жи­ще, / и За­ступ­ни­цу, бла­го­угод­ную Бо­гу, / Ко­то­ро­го ро­ди­ла Ты, Бо­го­ро­ди­ца, бра­ка не по­знав­шая, / вер­ных спасение.

Кондак, глас 6:

Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, / ду­ши раб Тво­их, / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная.

Кондак, глас 6

Со свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, / ду­ши ра­бов Тво­их, / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.

НЕДЕ­ЛЯ МЯСОПУСТНАЯ

Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

Кондак, глас 1:

Егда при­и­де­ши, Бо­же, на зем­лю со сла­вою, / и тре­пе­щут вся­че­ская: / ре­ка же ог­нен­ная пред су­ди­щем вле­чет, / кни­ги раз­ги­ба­ют­ся, и тай­ная яв­ля­ют­ся: / то­гда из­ба­ви мя от ог­ня неуга­си­ма­го / и спо­до­би мя одес­ную Те­бе ста­ти, Су­дие праведнейший.

Кондак, глас 1

Ко­гда при­дешь Ты, Бо­же, на зем­лю со сла­вою / весь мир за­тре­пе­щет; / ре­ка ог­нен­ная те­чет пред Пре­сто­лом Су­да, / кни­ги от­кры­ва­ют­ся и тай­ны объ­яв­ля­ют­ся. / То­гда из­бавь ме­ня от ог­ня неуга­си­мо­го / и удо­стой ме­ня стать спра­ва от Те­бя, / Су­дия праведнейший.

СУБ­БО­ТА СЫРНАЯ

Тро­парь, глас 4:

Бо­же отец на­ших, / тво­ряй прис­но с на­ми по Тво­ей кро­то­сти, / не от­ста­ви ми­лость Твою от нас, / но мо­лит­ва­ми их / в ми­ре упра­ви жи­вот наш.

Тро­парь, глас 4

Бо­же от­цов на­ших, / все­гда по­сту­па­ю­щий с на­ми по Тво­ей кро­то­сти, / не уда­ли ми­ло­сти Тво­ей от нас, / но по их моль­бам / мир­но жиз­нью на­шей управляй.

Кондак, глас 8. По­до­бен: Яко начатки:

Кондак, глас 8

Яко бла­го­че­стия про­по­вед­ни­ки, и нече­стия обуз­да­те­ли / бо­го­нос­ных со­бор уяс­нил еси, под­сол­неч­ную оси­я­ва­ю­щия. / В ми­ре со­вер­шен­ном тех мо­лит­ва­ми, / Те­бе сла­вя­щия и ве­ли­ча­ю­щия со­хра­ни, / по­ю­щия Ти, Гос­по­ди: Аллилуия. Как бла­го­че­стия про­воз­вест­ни­ков и нече­стия обуз­да­те­лей, / сонм бо­го­нос­цев Ты укра­сил / все под солн­цем оза­ря­ю­щий. / Их моль­ба­ми в ми­ре со­вер­шен­ном / Те­бя сла­вя­щих и ве­ли­ча­ю­щих со­хра­ни, / по­ю­щих Те­бе, Гос­по­ди: “Ал­ли­лу­иа”.

НЕДЕ­ЛЯ СЫРОПУСТНАЯ

Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

Кондак, глас 6:

Пре­муд­ро­сти На­став­ни­че, смыс­ла По­да­те­лю, / немуд­рых На­ка­за­те­лю, и ни­щих За­щи­ти­те­лю, / утвер­ди, вра­зу­ми серд­це мое, Вла­ды­ко. / Ты даждь ми сло­во, От­чее Сло­во, / се бо устне мои не воз­бра­ню, / во еже зва­ти Те­бе: / Ми­ло­сти­ве, по­ми­луй мя падшаго.

Кондак, глас 6

Пре­муд­ро­сти на­став­ник, ра­зу­ма По­да­тель, / Учи­тель нера­зум­ных и ни­щих За­щит­ник, / утвер­ди, вра­зу­ми серд­це моё, Вла­ды­ка. / Ты дай мне сло­во, От­чее Сло­во, / — ибо вот, я устам мо­им не воз­бра­ню взы­вать Те­бе: / “Ми­ло­сти­вый, по­ми­луй ме­ня, падшего!”

СУБ­БО­ТА
ПЕР­ВОЙ СЕД­МИ­ЦЫ ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА
ВЕ­ЛИ­КО­МУ­ЧЕ­НИ­КА ФЕ­О­ДО­РА ТИРОНА

Тро­парь, глас 2:

Ве­лия ве­ры ис­прав­ле­ния, / во ис­точ­ни­це пла­мене, яко на во­де упо­ко­е­ния, / свя­тый му­че­ник Фе­о­дор ра­до­ва­ше­ся: / ог­нем бо все­со­жжег­ся, / яко хлеб слад­кий Тро­и­це при­не­се­ся. / То­го мо­лит­ва­ми, Хри­сте Бо­же, / спа­си ду­ши наша.

Тро­парь, глас 2

Ве­ли­ки ве­ры свер­ше­ния! / Во ис­точ­ни­ке пла­ме­ни, как на во­де от­дох­но­ве­ния, / свя­той му­че­ник Фе­о­дор ра­до­вал­ся. / Ибо он, в огне со­жжен­ный, / как хлеб при­ят­ный был Тро­и­це при­не­сен. / Его моль­ба­ми, Хри­сте Бо­же, спа­си ду­ши наши.

Кондак, глас 8:

Ве­ру Хри­сто­ву, яко щит, внутрь при­им в серд­це тво­ем, / про­тив­ныя си­лы по­прал еси, мно­го­стра­даль­че, / и вен­цем Небес­ным вен­чал­ся еси веч­но, Фе­о­до­ре, яко непобедимый.

Кондак, глас 8

Ве­ру Хри­сто­ву как щит при­няв внутрь, в серд­це твое, / ты си­лы враж­деб­ные по­прал, мно­го­стра­даль­ный, / и вен­цом небес­ным увен­чан был на­ве­ки, Фе­о­дор, / как непобедимый.

НЕДЕ­ЛЯ ПЕР­ВАЯ ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА
ТОР­ЖЕ­СТВО ПРАВОСЛАВИЯ

Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

Иный тро­парь, глас 2:

Пре­чи­сто­му об­ра­зу Тво­е­му по­кла­ня­ем­ся, Бла­гий, / про­ся­ще про­ще­ния пре­гре­ше­ний на­ших, Хри­сте Бо­же, / во­лею бо бла­го­во­лил еси пло­тию взы­ти на Крест, / да из­ба­ви­ши, яже со­здал еси, от ра­бо­ты вра­жия. / Тем бла­го­дар­ствен­но во­пи­ем Ти: / ра­до­сти ис­пол­нил еси вся, Спа­се наш, / при­ше­дый спа­сти мир.

Иной тро­парь, глас 2

Пре­чи­сто­му об­ра­зу Тво­е­му по­кла­ня­ем­ся, Бла­гой, / про­ся про­ще­ния со­гре­ше­ний на­ших, Хри­сте Бо­же. / Ибо доб­ро­воль­но бла­го­во­лил Ты взой­ти пло­тию на Крест, / что­бы из­ба­вить со­здан­ных То­бою от раб­ства вра­гу. / По­то­му мы бла­го­дар­но взы­ва­ем Те­бе: / “Ра­до­стью Ты на­пол­нил всё, Спа­си­тель наш, / при­шед­ший спа­сти мир!”

Кондак, глас 2:

Неопи­сан­ное Сло­во От­чее, / из Те­бе, Бо­го­ро­ди­це, опи­са­ся во­пло­ща­ем, / и оскверн­ший­ся об­раз в древ­нее во­об­ра­зив, / Бо­же­ствен­ною доб­ро­тою сме­си, / но ис­по­ве­да­ю­ще спа­се­ние, / де­лом и сло­вом, сие воображаем.

Кондак, глас 2

Неизоб­ра­зи­мое Сло­во От­чее / при во­пло­ще­нии от Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, изоб­ра­зи­лось, / и осквер­нив­ший­ся об­раз в пер­во­на­чаль­ном ви­де вос­со­здав, / с Бо­же­ствен­ною кра­со­той со­еди­ни­ло. / И мы, ис­по­ве­дуя на­ше спа­се­ние, / де­лом и сло­вом его изображаем.

СУБ­БО­ТЫ
ВТО­РОЙ, ТРЕ­ТЬЕЙ И ЧЕТ­ВЕР­ТОЙ СЕДМИЦЫ
ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА

Тро­па­ри, глас 2:

Апо­сто­ли, му­че­ни­цы и про­ро­цы, / свя­ти­те­лие, пре­по­доб­нии и пра­вед­нии, / доб­ре по­двиг со­вер­шив­шии и ве­ру со­блюд­шии, / дерз­но­ве­ние иму­ще ко Спа­су, / о нас То­го, яко Бла­га, мо­ли­те, / спа­сти­ся, мо­лим­ся, ду­шам нашим.

Тро­па­ри, глас 2

Апо­сто­лы, му­че­ни­ки и про­ро­ки, / свя­ти­те­ли, пре­по­доб­ные и пра­вед­ные, / по­двиг доб­лест­но со­вер­шив­шие и ве­ру со­хра­нив­шие, / дерз­но­ве­ние пред Спа­си­те­лем имея, / Его за нас, как бла­го­го, умо­ли­те, мо­лим­ся, / во спа­се­ние ду­шам нашим!

Сла­ва: По­мя­ни, Гос­по­ди, яко Благ, ра­бы Твоя, / и ели­ка в жи­тии со­гре­ши­ша, про­сти: / ник­то­же бо без­гре­шен, ток­мо Ты, / мо­гий и пре­став­лен­ным да­ти покой. Сла­ва: По­мя­ни, Гос­по­ди, как Бла­гой, ра­бов Тво­их / и всё, в чем они в жиз­ни со­гре­ши­ли, про­сти: / ибо ни­кто не без­гре­шен, кро­ме Те­бя. / Ты мо­жешь и пре­ста­вив­шим­ся дать покой.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ма­ти Свя­тая Неиз­ре­чен­на­го Све­та, / ан­гель­ски­ми Тя пес­нь­ми по­чи­та­ю­ще, / бла­го­чест­но величаем. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ма­терь свя­тая неиз­ре­чен­но­го Све­та, / ан­гель­ски­ми пес­ня­ми мы че­ству­ем Те­бя / и бла­го­го­вей­но величаем.

Кондак, глас 6:

Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, / ду­ши раб Тво­их, / иде­же несть / бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная.

Кондак, глас 6

Со свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, / ду­ши ра­бов Тво­их, / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.

НЕДЕ­ЛЯ ВТО­РАЯ ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА
СВЯ­ТИ­ТЕ­ЛЯ ГРИ­ГО­РИЯ ПАЛАМЫ,
АР­ХИ­ЕПИ­СКО­ПА ФЕС­СА­ЛО­НИ­КИЙ­СКО­ГО (1360)

Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

И свя­ти­те­лю тро­парь, глас 8:

Пра­во­сла­вия све­тиль­ни­че, / Церкве утвер­жде­ние и учи­те­лю, / мо­на­хов доб­ро­то, / бо­го­сло­вов по­бор­ни­че непре­бо­ри­мый, Гри­го­рие чу­до­твор­че, / Фес­са­ло­нит­ская по­хва­ло, про­по­вед­ни­че бла­го­да­ти, / мо­ли­ся вы­ну спа­сти­ся ду­шам нашим.

И свя­ти­те­лю тро­парь, глас 8

Пра­во­сла­вия све­ти­ло, Церк­ви утвер­жде­ние и учи­тель, / мо­на­хов кра­со­та, бо­го­сло­вов за­щит­ник непре­обо­ри­мый, / Гри­го­рий чу­до­тво­рец, Фес­са­ло­ни­кий­ская хва­ла, / про­воз­вест­ник бла­го­да­ти, / мо­ли непре­стан­но о спа­се­нии душ наших.

Кондак, глас 8. По­до­бен: Взбранной:

Кондак, глас 8

Пре­муд­ро­сти свя­щен­ный и Бо­же­ствен­ный ор­ган, / бо­го­сло­вия свет­лую со­глас­но тру­бу, / вос­пе­ва­ем тя, Гри­го­рие бо­го­гла­голь­ни­че, / но яко ум, Уму пер­во­му пред­сто­яй, / к Нему ум наш от­че на­ста­ви, да зо­вем: / ра­дуй­ся, про­по­вед­ни­че благодати. Муд­ро­сти свя­щен­ный и бо­же­ствен­ный ор­ган, / бо­го­сло­вия гром­кую тру­бу, / мы строй­но вос­пе­ва­ем те­бя, Гри­го­рий бо­го­сло­вес­ный. / Но, как ум, сто­я­щий близ­ко к Вер­хов­но­му Уму, / к Нему ум наш, от­че на­правь, дабы нам вос­кли­цать: / “Ра­дуй­ся, про­воз­вест­ник благодати!”

НЕДЕ­ЛЯ ТРЕ­ТЬЯ ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА,
КРЕСТОПОКЛОННАЯ

Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

И чест­но­му Кре­сту тро­парь, глас 1:

И Св. Кре­сту тро­парь, глас 1

Спа­си, Гос­по­ди, лю­ди Твоя, / и бла­го­сло­ви до­сто­я­ние Твое, / по­бе­ды на со­про­тив­ныя да­руя, / и Твое со­хра­няя Кре­стом Тво­им жительство. Спа­си, Гос­по­ди, лю­дей Тво­их / и бла­го­сло­ви на­сле­дие Твоё, / по­бе­ды пра­во­слав­ным хри­сти­а­нам над ино­пле­мен­ны­ми да­руя / и Кре­стом Тво­им со­хра­няя Твой народ.

Кондак, глас 7. Самогласен:

Не кто­му пла­мен­ное ору­жие хра­нит врат Едем­ских: / на тыя бо най­де пре­слав­ный со­уз Дре­во крест­ное, / смерт­ное жа­ло и адо­ва по­бе­да про­гна­ся, / пред­стал бо еси, Спа­се мой, во­пия су­щим во аде: / вни­ди­те па­ки в рай.

Кондак, глас 7

Уже пла­мен­ный меч / не охра­ня­ет врат Эде­ма, / ибо он чу­дес­но свя­зан / дре­вом Кре­ста. / Из­гна­ны жа­ло смер­ти и по­бе­да ада, / и Ты, Спа­си­тель мой, пред­стал, / взы­вая во аде пре­бы­вав­шим: / “Сно­ва вхо­ди­те в рай!”

НЕДЕ­ЛЯ ЧЕТ­ВЕР­ТАЯ ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА
ПРЕ­ПО­ДОБ­НО­ГО ИОАН­НА ЛЕ­СТВИЧ­НИ­КА (649)

Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

И пре­по­доб­но­му тро­парь, глас 1:

И пре­по­доб­но­му тро­парь, глас 1

Пу­стын­ный жи­тель и в те­ле­си Ан­гел / и чу­до­тво­рец явил­ся еси, бо­го­но­се от­че наш Иоанне, / по­стом, бде­ни­ем, мо­лит­вою Небес­ная да­ро­ва­ния при­им, / ис­це­ля­е­ши недуж­ныя и ду­ши ве­рою при­те­ка­ю­щих ти. / Сла­ва Дав­ше­му ти кре­пость, / сла­ва Вен­чав­ше­му тя, / сла­ва Дей­ству­ю­ще­му то­бою всем исцеления. Пу­стын­ным жи­те­лем, / и во пло­ти Ан­ге­лом, / и чу­до­твор­цем явил­ся ты, Бо­го­нос­ный от­че наш Иоанн: / по­стом, бде­ни­ем, мо­лит­вою небес­ные да­ро­ва­ния стя­жав, / ис­це­ля­ешь ты бо­ля­щих и ду­ши с ве­рою при­бе­га­ю­щих к те­бе. / Сла­ва Дав­ше­му те­бе си­лу, / сла­ва Увен­чав­ше­му те­бя, / сла­ва Со­вер­ша­ю­ще­му че­рез те­бя всем исцеления.

Кондак, глас 4. По­до­бен: Явил­ся еси днесь:

Кондак, глас 4

На вы­со­те Гос­подь воз­дер­жа­ния ис­тин­на тя по­ло­жи, / яко­же звез­ду нелест­ную, све­то­во­дя­щую кон­цы, / на­став­ни­че Иоанне от­че наш. На вы­со­те воз­дер­жа­ния Гос­подь по­ста­вил те­бя, / на­став­ник и отец наш Иоанн, / как ис­тин­ную непо­движ­ную звез­ду, / к све­ту ве­ду­щую кон­цы земли.

ЧЕТ­ВЕРГ ПЯ­ТОЙ СЕДМИЦЫ
ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА

Кондак ве­ли­ка­го ка­но­на, глас 6:

Кондак ве­ли­ко­го ка­но­на, глас 6

Ду­ше моя, ду­ше моя, / во­ста­ни, что спи­ши? / Ко­нец при­бли­жа­ет­ся, / и има­ши сму­ти­ти­ся: / вос­пря­ни убо, / да по­ща­дит тя Хри­стос Бог, / вез­де сый и вся исполняяй. Ду­ша моя, ду­ша моя, вос­стань, что ты спишь? / Ко­нец при­бли­жа­ет­ся, и пред­сто­ит те­бе сму­тить­ся. / Вос­прянь же, да по­ща­дит те­бя Хри­стос Бог, / вез­де­су­щий и все наполняющий.

СУБ­БО­ТА ПЯ­ТОЙ СЕДМИЦЫ
ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА
ПО­ХВА­ЛА ПРЕ­СВЯ­ТОЙ БОГОРОДИЦЫ

Тро­парь, глас 8, самоподобен:

Тро­парь, глас 8

По­ве­лен­ное тай­но при­ем в ра­зу­ме, / в кро­ве Иоси­фо­ве тща­ни­ем пред­ста Без­п­лот­ный, гла­го­ля Неис­ку­со­брач­ней: / при­к­ло­ни­вый схож­де­ни­ем Небе­са вме­ща­ет­ся неиз­мен­но весь в Тя, / Его­же и ви­дя в ло­же­снах Тво­их / при­ем­ша ра­бий зрак, / ужа­са­ю­ся зва­ти Те­бе: / ра­дуй­ся, Неве­сто Неневестная. По­ве­ле­ние та­ин­ствен­ное по­стиг­нув ра­зу­мом, / под кро­вом Иоси­фа по­спеш­но пред­стал бес­плот­ный, / воз­гла­шая не Знав­шей бра­ка: / “Скло­нив­ший Сво­им со­ше­стви­ем небе­са, / не из­ме­ня­ясь, весь вме­ща­ет­ся в Те­бя. / И ви­дя Его в Тво­их нед­рах при­няв­шим об­раз ра­ба, / я в изум­ле­нии взы­ваю Те­бе: / Ра­дуй­ся, Неве­ста, бра­ка не познавшая!”

Кондак, глас 8:

Взбран­ной Во­е­во­де по­бе­ди­тель­ная, / яко из­бав­ль­ше­ся от злых, / бла­го­дар­ствен­ная вос­пи­су­ем Ти, ра­би Твои, Бо­го­ро­ди­це, / но, яко иму­щая дер­жа­ву непо­бе­ди­мую, / от вся­ких нас бед сво­бо­ди, да зо­вем Ти: / ра­дуй­ся, Неве­сто Неневестная.

Кондак, глас 8

Обо­ро­ня­ю­щей нас Во­е­на­чаль­ни­це / за из­бав­ле­ние от страш­ных бед / учре­жда­ем Те­бе тор­же­ства по­бе­ды бла­го­дар­ствен­ные / мы, ра­бы Твои, Бо­го­ро­ди­ца! / Но Ты, как име­ю­щая власть необо­ри­мую, / от вся­че­ских опас­но­стей нас осво­бо­ди, / да взы­ва­ем Те­бе: / “Ра­дуй­ся, Неве­ста, бра­ка не познавшая!

НЕДЕ­ЛЯ ПЯ­ТАЯ ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА
ПРЕ­ПО­ДОБ­НОЙ МА­РИИ ЕГИ­ПЕТ­СКОЙ (522)

Тро­парь вос­крес­ный гласа. Тро­парь вос­крес­ный гласа.

И пре­по­доб­ней тро­парь, глас 8:

И пре­по­доб­ной тро­парь, глас 8

В те­бе, ма­ти, из­вест­но спа­се­ся еже по об­ра­зу, / при­им­ши бо крест, по­сле­до­ва­ла еси Хри­сту, / и де­ю­щи учи­ла еси пре­зи­ра­ти убо плоть, пре­хо­дит бо, / при­ле­жа­ти же о ду­ши, ве­щи без­смерт­ней. / Тем­же и со Ан­ге­лы сра­ду­ет­ся, пре­по­доб­ная Ма­рие, дух твой. В те­бе, ма­терь, точ­но со­хра­ни­лось / то, что в нас по Бо­жию об­ра­зу: / ибо взяв свой крест ты по­сле­до­ва­ла за Хри­стом, / и де­лом учи­ла пре­не­бре­гать пло­тью, как пре­хо­дя­щей, / за­бо­тить­ся же о ду­ше, тво­ре­нии бес­смерт­ном. / По­то­му и ра­ду­ет­ся с Ан­ге­ла­ми, пре­по­доб­ная Ма­рия, дух твой.

Кондак, глас 3. По­до­бен: Де­ва днесь:

Кондак, глас 3

Блу­да­ми пер­вее пре­ис­пол­не­на вся­че­ски­ми, / Хри­сто­ва неве­ста днесь по­ка­я­ни­ем яви­ся, / Ан­гель­ское жи­тель­ство под­ра­жа­ю­щи, / де­мо­ны Кре­ста ору­жи­ем по­губ­ля­ет. / Се­го ра­ди Цар­ствия неве­ста яви­ла­ся еси, / Ма­рие преславная. Преж­де раз­лич­ны­ми блу­до­де­я­ни­я­ми ис­пол­нен­ная, / ныне че­рез по­ка­я­ние ты на­ре­че­на неве­стою Хри­сто­вой, / ан­гель­ско­го об­ра­за жиз­ни воз­же­лав­шая, / де­мо­нов ору­жи­ем Кре­ста по­прав­шая. / По­то­му яви­лась ты неве­стой Цар­ства, / Ма­рия досточтимая!

СУБ­БО­ТА ШЕ­СТАЯ ВЕ­ЛИ­КО­ГО ПОСТА,
ЛАЗАРЕВА

Тро­парь, глас 1:

Об­щее вос­кре­се­ние / преж­де Тво­ея Стра­сти уве­ряя, / из мерт­вых воз­двигл еси Ла­за­ря, Хри­сте Бо­же. / Тем­же и мы, яко от­ро­цы, по­бе­ды зна­ме­ния но­ся­ще, / Те­бе, По­бе­ди­те­лю смер­ти, во­пи­ем: / осан­на в выш­них, / бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Господне.

Тро­парь, глас 1

В об­щем вос­кре­се­нии / преж­де Тво­е­го стра­да­ния удо­сто­ве­ряя, / из мерт­вых воз­двиг Ты Ла­за­ря, Хри­сте Бо­же. / По­то­му и мы, как де­ти, дер­жа сим­во­лы по­бе­ды, / Те­бе – По­бе­ди­те­лю смер­ти воз­зо­вем: / “Осан­на в выш­них, / бла­го­сло­вен Гря­ду­щий во имя Господне!”

Кондак, глас 2. По­до­бен: Выш­них ища:

Кондак, глас 2

Всех ра­дость Хри­стос, / Ис­ти­на, Свет, Жи­вот и ми­ра Вос­кре­се­ние, / су­щим на зем­ли яви­ся Сво­ею бла­го­стию, / и бысть об­раз Вос­кре­се­ния, / всем по­дая Бо­же­ствен­ное оставление. Хри­стос, всем ра­дость, ис­ти­на, свет, / жизнь ми­ру, вос­кре­се­ние, / на зем­ле жи­ву­щим явил­ся по Сво­ей бла­го­сти / и стал об­ра­зом вос­кре­се­ния, / всем по­да­вая Бо­же­ствен­ное прощение.

НЕДЕ­ЛЯ ВАИЙ

Тро­парь, глас 1:

Об­щее вос­кре­се­ние / преж­де Тво­ея Стра­сти уве­ряя, / из мерт­вых воз­двигл еси Ла­за­ря, Хри­сте Бо­же. / Тем­же и мы, яко от­ро­цы по­бе­ды зна­ме­ния но­ся­ще, / Те­бе По­бе­ди­те­лю смер­ти во­пи­ем: / осан­на в выш­них, / бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Господне.

Тро­парь, глас 1

В об­щем вос­кре­се­нии / преж­де Тво­е­го стра­да­ния удо­сто­ве­ряя, / из мерт­вых воз­двиг Ты Ла­за­ря, Хри­сте Бо­же. / По­то­му и мы, как де­ти, дер­жа сим­во­лы по­бе­ды, / Те­бе – По­бе­ди­те­лю смер­ти воз­зо­вем: / “Осан­на в выш­них, / бла­го­сло­вен Гря­ду­щий во имя Господне!”

Дру­гий тро­парь, глас 4:

Спо­греб­ше­ся Те­бе кре­ще­ни­ем, Хри­сте Бо­же наш, / без­смерт­ныя жиз­ни спо­до­би­хом­ся Вос­кре­се­ни­ем Тво­им, / и вос­пе­ва­ю­ще зо­вем: / осан­на в выш­них, / бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Господне.

Иной тро­парь, глас 4

По­гре­бен­ные с То­бой в кре­ще­нии, Хри­сте Бо­же наш, / мы бес­смерт­ной жиз­ни удо­сто­и­лись вос­кре­се­ни­ем Тво­им / и в пес­нях вос­кли­ца­ем: / “Осан­на в выш­них, / бла­го­сло­вен Гря­ду­щий во имя Господне!”

Кондак, са­мо­гла­сен, глас 6:

Кондак, глас 6

На пре­сто­ле на Небе­си, / на жре­бя­ти на зем­ли но­си­мый, Хри­сте Бо­же, / Ан­ге­лов хва­ле­ние / и де­тей вос­пе­ва­ние при­ял еси, зо­ву­щих Ти: / бла­го­сло­вен еси, Гря­дый Ада­ма воззвати. На пре­сто­ле вос­се­дая на небе­сах, / ше­ствуя по зем­ле на ослен­ке, Хри­сте Бо­же, / при­нял Ты хва­лу от Ан­ге­лов / и про­слав­ле­ние от де­тей, вос­кли­цав­ших Те­бе: / “Бла­го­сло­вен Ты, Иду­щий при­звать к Се­бе Адама!”

ВЕ­ЛИ­КИЙ ПОНЕДЕЛЬНИК

Тро­парь, глас 8:

Се, Же­них гря­дет в по­лу­но­щи, / и бла­жен раб, его­же об­ря­щет бдя­ща, / недо­сто­ин же па­ки, его­же об­ря­щет уны­ва­ю­ща. / Блю­ди убо, ду­ше моя, / не сном отя­го­ти­ся, / да не смер­ти пре­да­на бу­де­ши, / и Цар­ствия вне за­тво­ри­ши­ся, / но вос­пря­ни зо­ву­щи: / Свят, Свят, Свят еси, Бо­же, / Бо­го­ро­ди­цею по­ми­луй нас.

Тро­парь, глас 8

Вот, Же­них при­хо­дит в пол­ночь, / и бла­жен тот раб, ко­го най­дет Он бодр­ству­ю­щим, / но, на­про­тив, недо­сто­ин / тот, ко­го Он най­дет бес­печ­ным. / Смот­ри же, ду­ша моя, / сном не будь по­беж­де­на, / да не бу­дешь смер­ти пре­да­на, / и за­клю­че­на вне Цар­ствия, / но вос­прянь, взы­вая: / “Свят, Свят, Свят Ты, Бо­же, / по мо­лит­вам Бо­го­ро­ди­цы по­ми­луй нас!”

Кондак, глас 8. По­до­бен: Яко начатки.

Кондак, глас 8

Иа­ков ры­да­ше Иоси­фо­ва ли­ше­ния, / и доб­лий се­дя­ше на ко­лес­ни­це, яко царь по­чи­та­емь: / егип­тя­ны­ни бо то­гда сла­с­тем не по­ра­бо­тав, / вос­про­слав­ля­ше­ся от Ве­ду­ща­го че­ло­ве­че­ская серд­ца, / и По­сы­ла­ю­ща­го ве­нец нетленный. Иа­ков скор­бел о по­те­ре Иоси­фа, / а тот, доб­лест­ный вос­се­дал на ко­лес­ни­це, как царь по­чи­та­е­мый; / ибо, не став преж­де то­го ра­бом услаж­де­ний с егип­тян­кой, / он об­рел за это сла­ву от Ви­дя­ще­го че­ло­ве­че­ские серд­ца / и Да­ру­ю­ще­го ве­нец нетленный.

ВЕ­ЛИ­КИЙ ВТОРНИК

Тро­парь, глас 8:

Се, Же­них гря­дет в по­лу­но­щи, / и бла­жен раб, его­же об­ря­щет бдя­ща, / недо­сто­ин же па­ки, его­же об­ря­щет уны­ва­ю­ща. / Блю­ди убо, ду­ше моя, / не сном отя­го­ти­ся, / да не смер­ти пре­да­на бу­де­ши, / и Цар­ствия вне за­тво­ри­ши­ся, / но вос­пря­ни зо­ву­щи: / Свят, Свят, Свят еси, Бо­же, / Бо­го­ро­ди­цею по­ми­луй нас.

Тро­парь, глас 8

Вот, Же­них при­хо­дит в пол­ночь, / и бла­жен тот раб, ко­го най­дет Он бодр­ству­ю­щим, / но, на­про­тив, недо­сто­ин / тот, ко­го Он най­дет бес­печ­ным. / Смот­ри же, ду­ша моя, / сном не будь по­беж­де­на, / да не бу­дешь смер­ти пре­да­на, / и за­клю­че­на вне Цар­ствия, / но вос­прянь, взы­вая: / “Свят, Свят, Свят Ты, Бо­же, / по мо­лит­вам Бо­го­ро­ди­цы по­ми­луй нас!”

Та­же кондак, глас 2. По­до­бен: Выш­них ища:

Кондак, глас 2

Час, ду­ше, кон­ца по­мыс­лив­ши, / и по­се­че­ния смо­ков­ни­цы убо­яв­ши­ся, / дан­ный те­бе та­лант тру­до­люб­но де­лай, ока­ян­ная, / бодр­ству­ю­щи и зо­ву­щи: / да не пре­бу­дем вне чер­то­га Христова. О ча­се кон­ца по­мыс­лив, ду­ша, / и уча­сти сруб­лен­ной смо­ков­ни­цы убо­яв­шись, / над дан­ным те­бе та­лан­том усерд­но по­тру­дись, несчаст­ная, / бодр­ствуя и вос­кли­цая: / “Да не оста­нем­ся мы вне брач­но­го чер­то­га Христова!”

ВЕ­ЛИ­КАЯ СРЕДА

Тро­парь, глас 8:

Се, Же­них гря­дет в по­лу­но­щи, / и бла­жен раб, его­же об­ря­щет бдя­ща, / недо­сто­ин же па­ки, его­же об­ря­щет уны­ва­ю­ща. / Блю­ди убо, ду­ше моя, / не сном отя­го­ти­ся, / да не смер­ти пре­да­на бу­де­ши, / и Цар­ствия вне за­тво­ри­ши­ся, / но вос­пря­ни зо­ву­щи: / Свят, Свят, Свят еси, Бо­же, / Бо­го­ро­ди­цею по­ми­луй нас.

Тро­парь, глас 8

Вот, Же­них при­хо­дит в пол­ночь, / и бла­жен тот раб, ко­го най­дет Он бодр­ству­ю­щим, / но, на­про­тив, недо­сто­ин / тот, ко­го Он най­дет бес­печ­ным. / Смот­ри же, ду­ша моя, / сном не будь по­беж­де­на, / да не бу­дешь смер­ти пре­да­на, / и за­клю­че­на вне Цар­ствия, / но вос­прянь, взы­вая: / “Свят, Свят, Свят Ты, Бо­же, / по мо­лит­вам Бо­го­ро­ди­цы по­ми­луй нас!”

Кондак, глас 4. По­до­бен: Вознесыйся:

Кондак, глас 4

Па­че блуд­ни­цы, Бла­же, без­за­кон­но­вав, / слез ту­чи ни­ка­ко­же Те­бе при­не­сох, / но мол­ча­ни­ем мо­ля­ся при­па­даю Ти, / лю­бо­вию об­ло­бы­зая пре­чи­стеи Твои но­зе, / яко да остав­ле­ние мне, яко Вла­ды­ка, по­да­си дол­гов, / зо­ву­щу Ти, Спа­се: / от сквер­ных дел мо­их из­ба­ви мя. Боль­ше чем блуд­ни­ца без­за­ко­ний со­вер­шив, / слез по­то­ков я Те­бе во­все не при­нес; / но в без­молв­ной моль­бе при­па­даю к Те­бе Бла­гой, / с лю­бо­вью це­луя пре­чи­стые но­ги Твои, / дабы Ты да­ро­вал мне, как Вла­ды­ка, про­ще­ние дол­гов, / взы­ва­ю­ще­му Те­бе, Спа­си­тель: / “От дел мо­их нечи­стых ме­ня избавь!”

ВЕ­ЛИ­КИЙ ЧЕТВЕРГ

Тро­парь, глас 8:

Егда слав­нии уче­ни­цы / на умо­ве­нии ве­че­ри про­све­ща­ху­ся, / то­гда Иуда зло­че­сти­вый, / среб­ро­лю­би­ем неду­го­вав, омра­ча­ше­ся, / и без­за­кон­ным су­ди­ям Те­бе, Пра­вед­на­го Су­дию пре­да­ет. / Виждь, име­ний ра­чи­те­лю, / сих ра­ди удав­ле­ние упо­тре­бив­ша! / Бе­жи несы­тыя ду­ши, / Учи­те­лю та­ко­вая дерз­нув­шия: / Иже о всех бла­гий, Гос­по­ди, сла­ва Тебе.

Тро­парь, глас 8

Ко­гда слав­ные уче­ни­ки / при умо­ве­нии на ве­че­ре про­све­ща­лись, / то­гда Иуда нече­сти­вый, за­бо­лев­ший среб­ро­лю­би­ем, омра­чал­ся / и без­за­кон­ным су­дьям Те­бя, Пра­вед­но­го Су­дию, пре­да­ет. / Смот­ри, лю­би­тель стя­жа­ний, / на удав­ле­ние из-за них стя­жав­ше­го! / Бе­ги от нена­сыт­ной ду­ши, / на та­кое про­тив Учи­те­ля дерз­нув­шей! / Гос­по­ди, ко всем бла­гой, сла­ва Тебе!

Кондак, глас 2. По­до­бен: Выш­них ища:

Кондак, глас 2

Хлеб при­ем в ру­це пре­да­тель, / со­кро­вен­но тыя про­сти­ра­ет, / и при­ем­лет це­ну Со­здав­ша­го Сво­има ру­ка­ма че­ло­ве­ка, / и неис­прав­лен пре­бысть Иуда, раб и льстец. Взяв хлеб в ру­ки, пре­да­тель / тай­но их же про­сти­ра­ет / и бе­рет це­ну Со­здав­ше­го Сво­и­ми ру­ка­ми че­ло­ве­ка; / и неис­пра­вим остал­ся / Иуда, раб и льстец.

ВЕ­ЛИ­КАЯ ПЯТНИЦА

Тро­парь, глас 4:

Ис­ку­пил ны еси от клят­вы за­кон­ныя / Чест­ною Тво­ею Кро­вию, / на кре­сте при­гвоз­ди­вся, и ко­пи­ем про­бод­ся, / без­смер­тие ис­то­чил еси че­ло­ве­ком, / Спа­се наш, сла­ва Тебе.

Тро­парь, глас 4

Ис­ку­пил Ты нас от про­кля­тия за­ко­на / дра­го­цен­ною Сво­ею Кро­вию: / ко Кре­сту при­гвож­ден­ный и ко­пьем прон­зен­ный, / Ты лю­дям ис­то­чил бес­смер­тие. / Спа­си­тель наш, сла­ва Тебе!

Кондак, глас 8:

Нас ра­ди Рас­пя­та­го, при­и­ди­те, вси вос­по­им: / То­го бо ви­де Ма­рия на Дре­ве, и гла­го­ла­ше: / аще и рас­пя­тие тер­пи­ши, / Ты еси Сын и Бог Мой.

Кондак, глас 8

При­ди­те все, Рас­пя­то­го за нас вос­по­ем. / Ибо Ма­рия уви­де­ла Его на Дре­ве и вос­кли­ца­ла: / “Хо­тя Ты и рас­пя­тие пре­тер­пе­ва­ешь, / Ты – Сын и Бог мой”.

ВЕ­ЛИ­КАЯ СУББОТА

Тро­па­ри, глас 2:

Бла­го­об­раз­ный Иосиф, / с Дре­ва снем Пре­чи­стое Те­ло Твое, / пла­ща­ни­цею чи­стою об­вив, и во­ня­ми, / во гро­бе но­ве по­крыв положи.

Тро­па­ри, глас 2

Бла­го­род­ный Иосиф, / с дре­ва сняв пре­чи­стое те­ло Твое, / чи­стым по­лот­ном об­вив / и по­ма­зав бла­го­во­ни­я­ми, / в гроб­ни­це но­вой положил.

Сла­ва: Егда сниз­шел еси к смер­ти, Жи­во­те без­смерт­ный, / то­гда ад умерт­вил еси бли­ста­ни­ем Бо­же­ства. / Егда же и умер­шия от пре­ис­под­них вос­кре­сил еси, / вся Си­лы Небес­ныя взы­ва­ху: / Жиз­но­да­вче, Хри­сте Бо­же наш, сла­ва Тебе. Сла­ва: Ко­гда со­шел Ты к смер­ти, Жизнь бес­смерт­ная, / то­гда ад умерт­вил Ты си­я­ни­ем Бо­же­ства. / Ко­гда же Ты и умер­ших из пре­ис­под­ней вос­кре­сил, / все Си­лы Небес­ные взы­ва­ли: / “По­да­тель жиз­ни, Хри­сте Бо­же наш, сла­ва Тебе!”
И ныне: Ми­ро­но­си­цам же­нам при гро­бе пред­став, Ан­гел во­пи­я­ше: / ми­ра мерт­вым суть при­лич­на, / Хри­стос же ис­тле­ния яви­ся чуждь. И ныне: Же­нам-ми­ро­но­си­цам / пред­став у гроб­ни­цы, Ан­гел вос­кли­цал: / “Ми­ро при­ли­че­ству­ет мерт­вым, / Хри­стос же явил­ся тле­нию неподвластным”.

Кондак, глас 6:

Без­дну за­клю­чи­вый мертв зрит­ся, / и смир­ною и пла­ща­ни­цею об­ви­вся, / во гро­бе по­ла­га­ет­ся, яко смерт­ный, Без­смерт­ный, / же­ны же при­и­до­ша по­ма­за­ти Его ми­ром, / пла­чу­щия горь­ко и во­пи­ю­щия: / сия суб­бо­та есть пре­бла­го­сло­вен­ная, / в ней­же Хри­стос уснув, вос­крес­нет тридневен.

Кондак, глас 6

Без­дну За­клю­чив­ший / ле­жит пред на­ми мерт­вым, / и, по­лот­ном со смир­ною об­ви­тый, / в гроб­ни­це по­ла­га­ет­ся как смерт­ный – Бес­смерт­ный. / Же­ны же при­шли по­ма­зать Его ми­ром, / пла­ча горь­ко и взы­вая: / “Эта суб­бо­та – пре­бла­го­сло­вен­на, / та са­мая, ко­гда Хри­стос уснул, / что­бы на тре­тий день воскреснуть”.

Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки