04-29 Святы́х девяти́ му́чеников, и́же в Ки́зице

Святы́х девяти́ му́чеников, и́же в Ки́зице

Краткое наименование:

04-29 Святы́х девяти́ му́чеников, и́же в Ки́зице

Минея. Дата 2025-05-12 (29 апреля по ст. стилю)

Знак типикона: Вседневный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол:

Евангелие:


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 8:

Святи́и девяточи́сленнии му́ченицы,/ от разли́чных градо́в во еди́н лик совокупи́вшеся ма́нием Боже́ственным,/ му́жественно за Христа́ пострада́сте,/ неви́димаго врага́ победи́сте,/ злове́рныя кня́зи и мучи́тели посрами́сте ва́шим терпе́нием,/ огне́м же любве́ Бо́жия разжиза́еми,/ веще́ственно вас огнь му́чащий в хлад преложи́сте,/ те́мже даде́ся вам от Христа́ Бо́га благода́ть/ тряса́вичную исцеля́ти боле́знь,/ от нея́же и многови́дных страсте́й,/ ми́лостивно спаса́йте и нас предста́тельством ва́шим, мо́лимся.


Кондаки

Глас 2:

Тве́рдый и всесве́тлый лик му́ченик девяти́,/ Трисо́лнечнаго Божества́ испове́дницы,/ на суди́щи Тому́ нача́льно взыва́ху:/ кровь и ду́ши на́ша с телесы́,/ я́ко непоро́чную же́ртву, прино́сим Тебе́, Влады́ко,/ в ли́цех Небе́сных Твои́х сопричти́, я́ко Бог Ми́лостивый.

Икос:


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 8:

Му́ченицы Христо́вы прехва́льнии,/ одержа́щу иногда́/ е́ллинскому безу́мию/ и влеку́щу всех/ в беззако́нныя я́мы/ пути́ пра́ваго не оста́висте/ и безбо́жию не приложи́стеся,/ но пострада́сте нра́ва до́блестию/ и жизнь, мече́м умерщвле́ни, насле́довасте.

Фео́гния и Ру́фа, Антипа́тра,/ Феости́ха и Арте́му,/ Ма́гна и Феодо́та,/ сла́внаго Фавма́сия/ и Боже́ственнаго Филимо́на,/ страда́нии све́тло облиста́вшия/ и су́щия во тьме просвети́вшия,/ ве́рою почти́м/ и пе́сньми ублажи́м,/ свяще́нную сих пра́зднующе па́мять, веселя́щеся.

Цве́ти му́чеников кра́снии,/ полк свяще́нный,/ Богособра́нное совокупле́ние,/ Це́рковь изря́дная,/ сонм Богоизбра́нен,/ лик святы́й, собо́р блаже́нный,/ за Тро́ицу подви́гшеся,/ Сей моли́теся, Сию́ умоли́те о нас,/ я́ко да прии́мем грехо́в оставле́ние.

Богородичен,

Плоть от крове́й Твои́х/ прие́м, Первове́чный Бог/ Тя Предста́тельницу показа́ челове́ком, Чи́стая,/ Те́мже изба́ви рабы́ Твоя́ от вся́кия беды́, и обстоя́ния,/ и се́тей лука́ваго врага́/ и сия́ния причасти́тися сподо́би избра́нных,/ вся сла́вящия и покланя́ющияся Тебе́.

Крестобогородичен,

Тя ви́дящи, пригвожда́ема/ на Кресте́, Иису́се,/ и стра́сти прие́млюща во́лею,/ Де́ва и Ма́ти Твоя́, Влады́ко,/ увы́ Мне, – вопия́ше, – Ча́до Мое́ сла́дкое!/ ра́ны непра́ведно ка́ко терпи́ши,/ Врачу́, исцели́вый челове́ческое неможе́ние/ и от тли всех изба́вивый милосе́рдием Твои́м?


Стихиры на стиховне


Стихиры на хвалитех


Седальны

Глас 1:

Лик светови́ден свяще́нных страда́лец, совокупле́ние красно́,/ Богособра́нен собо́р, девяточи́сленный соста́в,/ пострада́вше кре́пко, попра́вше вра́жие мучи́тельство/ и причто́стеся А́нгельским лико́м, Го́сподеви предстоите́.


Светильны


Каноны

Канон мучеников, глас 4 (основной)


Житие

Девять мучеников Кизических Феогний, Руф, Антипатр, Феотих, Артем, Магн, Феодот, Фавмасий и Филимон

Девять мучеников Кизических Феогний, Руф, Антипатр, Феотих, Артем, Магн, Феодот, Фавмасий и Филимон во время гонений на христиан в III веке по Рождестве Христовом в г. Кизике (Малая Азия, на берегу Дарданелльского пролива) отказались принести жертву идолам и исповедали себя христианами. Святые прославляли Христа Истинного Бога и обличали в заблуждении правителя-язычника. Они были подвергнуты многим мукам, но не отреклись от Христа и приняли смерть через усекновение. При святом императоре Константине Великом в IV веке тела святых мучеников были обретены нетленными; в честь святых воздвигли храм. Святые мощи их были прославлены многими чудесами, в том числе даром исцеления от лихорадки. Память девяти мучеников издревле почиталась на Руси. Недалеко от г. Казани в XVII веке был сооружен монастырь в их честь. Чтимые иконы святых с частицами их мощей находились в Астрахани, Казани и Москве.