0-49 Ин канон праздника

ID=9199

date=0-49

Ин канон праздника, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Боже́ственным покрове́н медленоязы́чный мра́ком, извити́йствова богопи́санный зако́н: ти́ну бо оттря́с очесе́ у́мнаго, ви́дит Су́щаго, и науча́ется Ду́ха ра́зуму, хваля́ Боже́ственными пе́сньми.

Реко́ша чи́стая и честна́я уста́: разлуче́ния ва́м не бу́дет, о дру́зи! А́з бо на О́тчем вы́шнем престо́ле соседя́, излию́ Ду́ха, возсия́ти жела́ющым благода́ть незави́стную.

Преде́л преше́дшее и́стиннейшее Сло́во, тихообра́зно соверша́ет се́рдце: де́ло бо сконча́в, возвесели́ дру́ги, дыха́нием ну́жным и о́гненными язы́ки, пода́в Ду́ха Христо́с, я́коже обеща́ся.

Непостижи́ма е́сть Богонача́льнейшая: вети́я бо изъяви́ безкни́жныя, ры́бари прему́дрыя, зауща́ющыя сло́вом, и от глубо́кия но́щи изима́ющыя лю́ди безчи́сленны, блиста́нием Ду́ха.

Песнь 3

Ирмос: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы, доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия, еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле А́нны, нося́щия ду́х сокруше́н, к си́льному и Бо́гу ра́зумов.

Непостижи́ма е́сть Богонача́льнейшая: вети́я бо изъяви́ безкни́жныя, ры́бари прему́дрыя, зауща́ющыя сло́вом, и от глубо́кия но́щи изима́ющыя лю́ди безчи́сленны, блиста́нием Ду́ха.

Бя́ше исхо́ден от нерожде́нна Све́та, всеси́льный сия́ющий Све́т, Его́же Сы́ном Оте́ческия вла́сти, ны́не явля́ет сра́сленное озаре́ние, о́гненный гла́с в Сио́не язы́ком.

Реко́ша чи́стая и честна́я уста́: разлуче́ния ва́м не бу́дет, о дру́зи! А́з бо на О́тчем вы́шнем престо́ле соседя́, излию́ Ду́ха, возсия́ти жела́ющым благода́ть незави́стную.

Песнь 4

Ирмос: Царю́ царе́й, яковы́й от якова́го еди́н Сло́ве произше́дый от Отца́ безвино́внаго, равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха апо́столом и́стинно посла́л еси́, я́ко Благоде́теля пою́щым: сла́ва держа́ве Твое́й Го́споди.

Ба́ню Боже́ственную пакибытия́ сло́вом раствори́в, ссложе́нное естество́, дождоточи́ши ми́ струю́ от нетленнопрободе́ннаго Твоего́ ребра́, о Бо́жий Сло́ве, запечатле́я теплото́ю Ду́ха.

Преклоня́ют вся́ Уте́шителю коле́на, Сы́ну же О́тчу, Отцу́ сра́сленному, в Ли́цех бо ви́деша трегу́бых Существо́ и́стинное, неприкоснове́нное, безле́тное, еди́ное: возсия́ бо све́т благода́ть Ду́ха.

Да испо́лнятся вси́ Богонача́льнейшим, ели́цы служи́телие Трисве́тлаго Существа́: па́че естества́ бо соверша́ет я́ко благоде́тель, и огнесве́тит Христо́с во спасе́ние, всю́ дая́ благода́ть Ду́ха.

Песнь 5

Ирмос: Реши́тельное очище́ние грехо́в, огнедухнове́нную приими́те Ду́ха ро́су, о ча́да светообра́зная церко́вная: ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н, языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть

Я́коже благоволи́ самовла́стно, необлада́нный исхо́дит Ду́х от Отца́, умудря́я в язы́цех апо́столы, печатле́я живоно́сное Сло́во, Отчеси́льное, сообра́зное, Его́же Спа́с рече́.

Да исцели́т у́бо смы́слы от греха́, и се́ устроя́ше апо́столов, Бо́г Сло́во всенача́льное, пречи́стый до́м, в не́мже единомо́щнаго же и ссу́щественнаго ны́не вселя́ется Ду́ха све́т.

Преде́л преше́дшее и́стиннейшее Сло́во, тихообра́зно соверша́ет се́рдце: де́ло бо сконча́в, возвесели́ дру́ги, дыха́нием ну́жным и о́гненными язы́ки, пода́в Ду́ха Христо́с, я́коже обеща́ся.

Песнь 6

Ирмос: Очище́ние на́м Христе́ и спасе́ние Влады́ко, возсия́л еси́ от Де́вы, да я́ко проро́ка от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну, от тли́ исхити́ши, всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.

И́стинный на́м пра́вый во утро́бах ве́чно прии́мшым Ду́х, да обнови́ши Отчеисхо́дный, и всесовокупле́нно, вещества́ ненави́стнаго пали́тельный скве́рн, ка́ла же смы́слов чисти́тельный, Вседержи́телю.

Жела́тельное достоя́ние апо́столом, сио́няном ча́ющым Твоего́ прише́ствия, позна́ние Ду́х Отчерожде́нна Сло́ва, ре́чь жесто́кую язы́ческих ласка́тельств ско́ро показа́в, огнедохнове́нно утвержда́еши.

Да исцели́т у́бо смы́слы от греха́, и се́ устроя́ше апо́столов, Бо́г Сло́во всенача́льное, пречи́стый до́м, в не́мже единомо́щнаго же и ссу́щественнаго ны́не вселя́ется Ду́ха све́т.

Песнь 7

Ирмос: Согла́сная возшуме́ орга́нская пе́снь, почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н: Уте́шителева же светоно́сная благода́ть почеству́ет, е́же вопи́ти: Тро́ице Еди́ная, Равноси́льная, Безнача́льная, благослове́на еси́.

Гла́са пророковеща́тельнаго не разуме́вше, глаго́лаху безу́мнии виносотворе́нное пия́нство, ре́чи я́ко стра́нны слы́шаша апо́столов: благочести́вии же Тебе́ вопие́м боже́ственно: Богоде́телю все́х благослове́н еси́.

Боже́ственное уче́ние возгреме́ ви́дяй виде́ния боже́ственный Ио́иль, Богонача́льнейшаго, и́мже излию́, ре́к, я́коже Сло́ва, Ду́ха моего́ свозопию́щым: Естество́ Тривеща́нное Све́тлое, благослове́н еси́.

Тро́ичную у́бо раздели́ зря́ благода́ть, я́ко да яви́т три́ Ипоста́си, почита́ти в простоте́ вла́сти, но во еди́ном ны́не дни́ госпо́дском, Сы́н, Оте́ц и Ду́х благослове́н.

Песнь 8

Ирмос: Разреша́ет у́зы, и ороша́ет пла́мень трисве́тлый богонача́лия о́браз, пою́т о́троцы, благослови́т же Еди́наго Спа́са и Вседе́теля, я́ко Благоде́теля, сотворе́нная вся́ческая тва́рь.

Па́мять Христо́с человекоспаси́тельных слове́с, я́же от Отца́ слы́шав апо́столом рече́, Ду́х устроя́ет языкоо́гненным виде́нием, посажда́я благослове́нно усвое́нную, учуже́нная же пое́т Тя́ тва́рь.

Спаси́тельно самовлады́чный Еди́н, Све́т самосия́тельный, и пода́тельный све́та сы́й, прише́л еси́ исполня́я апо́столы, честны́й я́ко ве́рх Твои́м рабо́м, насыти́тельный же Ду́х подава́еши.

Поя́ху проро́к духонасыще́нная уста́, Твое́ теле́сное, о Царю́, прише́ствие, и Ду́х от не́др О́тчих произше́дший, несозда́нный, зданноде́телен, сопресто́лен Тебе́, еди́наго вочелове́чения ве́рным че́сть.

Песнь 9

Ирмос: Ра́дуйся Цари́це, матероде́вственная сла́во: вся́ка бо удобообраща́тельная благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут, Тебе́ пе́ти досто́йно: низумева́ет же у́м вся́к Твое́ Рождество́ разуме́ти. Те́мже Тя́ согла́сно сла́вим.

Пе́ти подоба́ше естественножи́зненную Отрокови́цу: еди́на бо во чре́ве скры́ Сло́во, тая́щееся неду́гующаго челове́ческаго естества́. И́же в десны́х страна́х ны́не седя́й О́тчих, посла́ благода́ть Ду́ха.

Ели́цем дхну́ богото́чная благода́ть, светя́щеся, блиста́юще, изменя́еми стра́нным измене́нием благоле́пнейшим, равноси́льствующую несеко́мую уве́девше прему́дрость, Трисве́тлое существо́ сла́вим.

Боже́ственнаго Ду́ха наше́дшая си́ла, разде́льшийся дре́вле гла́с, зле́ согласи́вшихся, во еди́но прили́чие боже́ственне совокупи́, ве́дением тро́ицы вразумля́ющи ве́рныя, в Не́йже утверди́хомся.