0-14 Неделя 3-я по Пасхе, жен-мироносиц. Канон жен-мироносиц

ID=7436

date=0-14

Канон жен-мироносиц, глас 2

Песнь 1

Ирмос: Моисе́йскую пе́снь восприи́мши, возопи́й душе́: Помо́щник и Покрови́тель бы́сть мне́ во спасе́ние, Сей мой Бог, и просла́влю Его́.

Распя́лся еси́ пло́тию, безстра́стный естество́м О́тчим: прободе́н был еси́ в ре́бра, источи́вый ми́рови кро́вь и во́ду: Ты́ Бог наш, и прославля́ем Тя́.

Кре́ст Твой почита́ю, и погребе́ние сла́влю Бла́же, и пою́, и покланя́юся воста́нию Твоему́, и взыва́ю: Ты́ Бог наш, и прославля́ем Тя́.

А́ще и вкуси́л еси́ же́лчи, сла́досте церко́вная, но источи́л еси́ нам нетле́ние от ре́бр Твои́х: Ты́ Бог наш, и прославля́ем Тя́.

Вмени́лся еси́ Спа́се с ме́ртвыми, ме́ртвыя воздви́гнувый, вкуси́л еси́ тли́: истле́ния бо вся́ко не позна́л еси́: Ты́ Бог наш, и прославля́ем Тя́.

Да весели́тся Сио́н, да ра́дуется и не́бо, воскре́се Христо́с, ме́ртвыя воздви́гнувый, песносло́вящыя: ты́ Бог наш, и прославля́ем Тя́.

Плащани́цами обви́в Ио́сиф те́ло Твое́ Христе́, во гро́бе но́ве положи́ Тя спасе́ние: Ты́ же ме́ртвыя я́ко Бог воскреси́л еси́.

Предвари́вшыя у́тро жены́, ви́деша Христа́, и боже́ственным вопия́ху ученико́м: вои́стинну Христо́с воскре́се, прииди́те с на́ми воспо́йте Его́.

Троичен: Всесвята́я Тро́ице, еди́но Божество́, безнача́льная Еди́нице, О́тче и Сы́не и Боже́ственный Ду́ше, спаса́й мир: Ты́ Бог наш, и прославля́ем Тя́.

Богородичен: Дре́внюю кля́тву разреши́вши Чи́стая, во утро́бе Твое́й возрасти́ла еси́ нам благослове́ние, Младе́нца роди́вши: Сей бо Бог, а́ще и пло́ть но́сит.

Песнь 3

Ирмос: Непло́дствовавший мой ум, плодоно́сен Бо́же покажи́ ми́, де́лателю до́брых насади́телю благи́х, благоутро́бием Твои́м.

Дла́ни на Кресте́ просте́рл еси́ Иису́се, язы́ки вся́ от пре́лести собра́в, к позна́нию Твоему́ созва́л еси́ Спа́се.

Иуде́йстии лю́дие Пила́ту вопию́т: отпусти́ нам злоде́йственнаго разбо́йника, возми́, возми́ распни́ Безгре́шнаго.

Распе́ншуся Тебе́ Христе́, помрачи́ся свет, земля́ потрясе́ся, и из гробо́в ме́ртвии воста́ша мно́зи, стра́хом держа́вы Твоея́.

Предстоя́щи Кресту́ А́гница Твоя́ Иису́се, пла́чем вопия́ше: ка́мо и́деши Сы́не? ка́мо гряде́ши А́гнче, за всех закла́выйся?

Покланя́юся Твоему́ Кресту́, воспева́ю и погребе́ние, почита́ю стра́сти, и гво́здия руку́, и копие́ Иису́се, и Воскресе́ние Твое́.

Воскре́сл еси́ Иису́се, плене́н бы́сть враг, Ада́м изба́вися, и Е́ва с ним от уз и тли́, Воскресе́нием Твои́м.

Воскре́сшу Тебе́ Христе́, сокруши́шася вереи́ и врата́ а́дова, и сме́ртныя у́зы разруши́шася, а́бие стра́хом держа́вы Твоея́.

Богоприе́мче Ио́сифе гряди́, ста́ни с на́ми, воскре́се зовы́й, Иису́с Изба́витель, воздви́гнувый Ада́ма благоутро́бием Свои́м.

Да ра́дуется с на́ми ученико́в двоенадеся́тица, с мироно́сицами жена́ми и Ио́сифом, и со други́ми ученики́ и учени́цами Христо́выми.

Троичен: Со Отце́м и Сы́ну и Ду́ху Пра́вому, еди́ному Естеству́ покланя́юся и воспева́ю, Ли́цы разделя́я, и Существо́м соединя́я.

Богородичен: Блаже́нна еси́ Чи́стая, из ко́рене Иессе́ова су́щая, из него́же же́зл и цвет Христа́, по пло́ти нас ра́ди возрасти́вшая.

Песнь 4

Ирмос: Е́же от Де́вы Твое́ рождество́ проро́к предзря́, воспропове́даше вопия́: слух Твой услы́шах, и убоя́хся, я́ко от ю́га и из горы́ святы́я приосене́нныя прише́л еси́ Христе́.

Кресто́м плени́л еси́ а́дово чре́во, и совоздви́гл еси́ ме́ртвыя, и сме́рти разруши́л еси́ мучи́тельство: те́мже и́же от Ада́ма покланя́ющиися, пое́м погребе́ние Твое́ и воста́ние Христе́.

Благоволи́вый Спа́се наш, за благоутро́бие ми́лости пригвозди́тися на Кресте́, и от пра́отчия изба́вити ны́ кля́твы, разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний: мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши твори́ти.

На Кресте́ пригвозди́вый мою́ дре́внюю кля́тву, и источи́вый мне́ Спа́се, благослове́ние кро́вию от ре́бр Твои́х, разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний: мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.

Ад Спа́се, срет Тя́ в преиспо́дних, огорчи́ся помышля́я, я́ко я́же дре́вле пожре́ти возмоги́й, ны́не нево́лею отда́в, истязу́ется в до́льних, и пленя́емь и обнажа́емь быва́ет ме́ртвых.

А́ще и ка́мень запеча́тася с кустоди́ею, о беззако́ннии врази́, но воскре́се Госпо́дь, я́коже прорече́, разреша́я у́зы мно́гих мои́х согреше́ний: мо́жет бо, ели́ка хо́щет, твори́ти.

Воскресы́й из гро́ба, и плени́вый а́да, и оживи́вый ме́ртвыя, и нетле́ние источи́вший мне́ Твои́м воста́нием, разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний: мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.

Вои́стинну постыди́теся беззако́ннии, Христо́с бо воскре́се, и совоздви́же ме́ртвыя, зовы́й: дерза́йте, аз победи́х мир. Ве́руйте у́бо Ему́, или́ умолчи́те лестцы́, отмета́ющиися Воскресе́ния Его́.

Мироно́сицам, е́же ра́дуйтеся, воскресы́й от гро́ба, возгласи́в Бла́же, и апо́столом пропове́дайте воста́ние Мое́, разреши́ у́зы мно́гих мои́х согреше́ний: мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши, твори́ти.

Ио́сифа благообра́знаго, ревни́теля благоче́стия, сове́тника и ученика́, с мироно́сицами почти́м, и апо́столами, зову́ще с ни́ми, и ве́рно воспева́юще Спа́сово Воскресе́ние све́тло.

Троичен: Пресу́щнаго Божества́ неразде́льную сла́ву, кто́ возмо́жет изрещи́? Еди́но бо Естество́м су́щи Тро́ица пое́тся безнача́льная, сра́сленная я́ко Еди́ница, в Тро́ице пева́емая Ипоста́сьми просты́ми.

Богородичен: Во чре́во Твое́ все́льшагося безму́жно ро́ждшая Ма́ти Де́во Чи́стая, непреста́нно моли́ я́ко Богоро́дица, разреши́ти у́зы мно́гих мои́х согреше́ний: мо́жеши бо, ели́ка хо́щеши помощи́.

Песнь 5

Ирмос: Мглу́ души́ моея́ Спа́се мой разгна́в све́том за́поведей Твои́х озари́ мя, я́ко еди́н Ца́рь ми́ра.

Ты́ пе́рвую оде́жду мою́, ю́же ми́ истка́, увы́ мне́, се́ятель греха́, совле́кл еси́ Спа́се мой, обле́кся в мя́.

Ли́ствие смоко́вное сши́ мне́ грех мой, увы́ мне́, не сохра́ншему, Спа́се мой, пречи́стую за́поведь Твою́, змии́ным сове́том.

Уязви́вшуюся ду́шу мою́ разбо́йническими помышле́ньми мои́ми, предста́вый и́же от Мари́и, и еле́й возлия́в, исцели́ Христо́с.

У Креста́ предстоя́щи Пречи́стая Богоро́дица, ма́терски взыва́ше: оста́вил Мя́ еси́ еди́ну, о Сы́не Мой и Бо́же!

Ты́ злонача́льнаго зми́я ору́жием Креста́ Твоего́ низложи́в, Твои́м воста́нием, сокруши́л еси́ жа́ло сме́рти Иису́се.

Где́ твое́, сме́рте, жа́ло? где́ твоя́, а́де, побе́да? Ада́м да свопие́т: сокруши́лся еси́ оживле́нием воздви́гшаго ме́ртвыя.

Мироно́сицы жены́ гро́ба Твоего́ дости́гшыя, оживи́вшаго до́льных, глас слы́шаху глаго́лющий: воскре́се Христо́с.

Благочести́вых мироно́сиц па́мять соверша́юще, и всех учени́к Твои́х, в све́тлом Твое́м воста́нии, воспева́ем Тя́ Христе́.

Благообра́знаго вси́ почти́м досто́йно, и́же те́ло Госпо́дне от Дре́ва сня́, и погребе́ ве́рно.

Троичен: Тебе́ Бо́гу и Отцу́, и Сы́ну, и Ду́ху покланя́юся, трем Ипоста́сем, и еди́но три́ ве́рую, Существо́м еди́нем.

Богородичен: Тя́ безсе́менным Рождество́м роди́вшую па́че естества́ обнови́вшаго естество́, Христа́ еди́наго Влады́ку воспева́ем ве́рнии.

Песнь 6

Ирмос: Во глубине́ грехо́вней содержи́мь е́смь Спа́се, и в пучи́не жите́йстей обурева́емь: но я́коже Ио́ну от зве́ря, и мене́ от страсте́й возведи́, и спаси́ мя.

Ме́ртв е́сть ад, дерза́йте земноро́днии, Христо́с бо на Дре́ве ви́сяй, ве́рже ору́жие на́нь, и лежи́т ме́ртв: я́же бо имя́ше, плени́ся обнажи́вся.

Плени́ся ад, дерза́йте ме́ртвии, и гро́би отверзо́шася, воста́ните от а́да, вопие́т вам Христо́с, вся́ прише́дый изба́вити от сме́рти и тли́.

Ме́ртвыя я́коже возмо́г поже́рл еси́ иногда́, ны́не истязу́емь а́де, отда́ждь Ми́, вопие́т тебе́ Жизнода́вец и Бог, вся́ прише́дый изба́вити от несы́таго твоего́ чре́ва.

Жены́ мироно́сицы, что́ тщите́ся про́чее? что́ же живо́му ми́ра прино́сите, воскре́се Христо́с, я́коже предрече́. Да преста́нут ва́шя сле́зы, преше́дшыя на ра́дость.

Плащани́цею Тя́ Христе́ обви́в Ио́сиф благообра́зный, во гро́бе положи́: миропома́зав же разоре́нный Твоего́ телесе́ храм, привали́ ка́мень вели́кий ко гро́бу.

Госпо́дь воскре́се плени́вый врага́, и у́зники исто́ргнув, возведе́ вся́, и первозда́ннаго Ада́ма, того́ возставля́я, я́ко Благоутро́бен и Человеколю́бец Бог.

Троичен: Тро́ицу во Еди́нстве воспои́м ве́рнии, с Сы́ном Отца́ сла́вяще, и Ду́ха единосу́щна Сы́ну, и су́ща во Отце́ собезнача́льнаго и присносу́щнаго Бо́га.

Богородичен: Во чре́ве невозде́ланно зачала́ еси́ Чи́стая, нетле́ния гро́зд, я́ко лоза́: из нея́же безсме́ртия то́ки, я́коже вино́ нам источа́ют ве́чную жи́знь.

Песнь 7

Ирмос: Херуви́мы подража́юще о́троцы в пещи́ ликовствова́ху, вопию́ще: благослове́н еси́ Бо́же, я́ко и́стиною и судо́м наве́л еси́ сия́ вся́, грех ра́ди на́ших: препе́тый и препросла́вленный во вся́ ве́ки.

Ты́ я́ко Человеколю́бец, хотя́й вся́ спасти́ от пре́лести, я́же созда́л еси́, претерпе́л еси́ пригвозди́тися на Кресте́: да погребе́нный о́браз страстьми́, сей пло́тию Твое́ю обнови́ши Спа́се, и ад низложи́в, воскреси́л еси́ и уме́ршыя с Собо́ю.

На Кресте́ возвыша́емь, вся́ призва́л еси́ к Себе́ Ще́дре, я́коже обеща́л еси́ Бла́же: я́ко вои́стинну вся́ сия́ грехо́в ра́ди на́ших пострада́ти благоволи́л еси́. Те́мже и разбо́йнику ра́йская врата́ отве́рзл еси́ Спа́се.

Ты́ храм теле́сный воздви́гл еси́ разоре́нный, тридне́вно из гро́ба, я́коже обеща́л еси́ Бла́же: да вои́стинну ска́жеши сла́ву Твою́, ю́же нам источа́еши ве́рою, у́зы разреши́в, и́хже держа́ше дре́вле ад свя́занных.

О иуде́йское безу́мие! о неи́стовство беззако́нных! что́ неве́рное ви́девше, не ве́ровасте Христу́? я́ко немощны́я, не сло́вом ли воздви́же? или́ я́ко ве́сь мир Той не спасе́ ли, да уверя́ют вас поне́ во́ини, или́ воскре́сшие из ме́ртвых.

Омертве́вшии стра́жие ны́не да глаго́лют, ка́ко укра́ден бы́сть, Его́же не ви́деша неразу́мнии всегда́? А́ще бо воскре́сша не ви́деша, ни ощути́ша, ка́ко укра́дена Сего́ разуме́ти можа́ху когда́? Да уве́рит вы́ поне́ ка́мень сей, и погреба́льная Христо́ва.

Что́ я́ко ме́ртва блюде́те? что́ печа́ти на ка́мени положи́сте евре́е, стра́хом боя́щеся краде́ния? Се́ вои́стинну гроб запечатле́ся: ка́ко у́бо воскре́се, а́ще не бы Бог был Христо́с? да уверя́ют вы́ воскре́сшии, и ви́дени бы́вшии мно́гими.

Троичен: Со Отце́м сла́вим Сы́на, и Ду́ха Свята́го, вопию́ще непреста́нным гла́сом: Тро́ице еди́нственное Существо́, поми́луй, спаси́ вся́, в трие́х Ли́цех Еди́нице уще́дри ны́, препросла́вленный Бо́же во ве́ки.

Богородичен: Во чре́ве Твое́м Пречи́стая, ка́ко вмести́ла еси́ Младе́нца, Его́же трепе́щут си́лы а́нгельския я́ко Бо́га? Ра́зве я́коже восхоте́, я́коже ве́сть всели́ся, вся́ спасти́ хотя́й от Ада́ма земноро́дныя, разреши́вый ада́ма кля́твы о́ныя, сне́дию го́рькою.

Песнь 8

Ирмос: В купине́ Моисе́ю Де́вы чу́до, на Сина́йстей горе́, прообрази́вшаго иногда́ по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Со́лнечныя зари́ спря́тахуся стра́хом Христо́вых страда́ний, и востая́ху ме́ртвии, и го́ры прекланя́хуся, и колеба́шеся земля́, и ад обнажа́шеся.

В пещи́ су́щии иногда́ треблаже́ннии о́троцы возвыша́юще ру́ки, прообража́ху Бла́же пречестны́й Кре́ст Твой, и́мже низложи́л еси́ Христе́ вра́жию си́лу.

О иуде́е слепи́и преле́стницы и престу́пницы, Христо́ву Воскресе́нию неве́рующии, я́ко ло́жному: что́ неве́рное ви́дите, я́ко воскре́се Христо́с, ме́ртвыя воздви́гий?

О иуде́е врази́, а́ще и нам не ве́руете, ва́шя во́ины вы́ вопроси́те, что́ пострада́ша они́? кто́ отвали́вый рука́ми ка́мень от гро́ба?

Кто́ изсуши́вый смоко́вницу? кто́ же суху́ю исцели́вый ру́ку? кто́ насы́тивый иногда́ мно́жества в пусты́ни, а́ще не Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?

Кто́ просвети́вый слепцы́, и прокаже́нныя очи́стивый, и хромы́я испра́вивый, и пешеше́ствовавый мо́ре немо́кренно я́ко су́шу, а́ще не Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?

Кто́ воздви́гнувый ме́ртва четверодне́вна из гро́ба, вдови́ча сы́на? кто́ стягну́вый я́ко Бог разсла́блена на одре́, а́ще не Христо́с Бог, ме́ртвыя воздви́гнувый?

Зове́т ка́мень са́мый, печа́ти вопию́т, я́же вы́ положи́вше, поста́висте стра́жу храня́щую гроб: вои́стинну воскре́се Христо́с, и живе́т во ве́ки.

Вои́стинну воскре́се Христо́с, плене́н бы́сть ад, умертви́ся змий, изба́вися Ада́м, потрясо́шася до́льнии: что́ не ве́руете про́чее, врази́ и престу́пницы?

Троичен: Со Отце́м Сы́на, и Ду́ха Свята́го Святу́ю Тро́ицу в Божестве́ еди́ном прославля́ем, вопию́ще: Свят, Cвят, Cвят еси́ во ве́ки.

Богородичен: Во чре́ве Твое́м Чи́стая, присноживо́тный хлеб, смеше́ный несме́сно, смеше́нием на́шим, родила́ еси́ непрело́жно еди́наго Христа́ Бо́га во двою́ существу́.

Песнь 9

Ирмос: Преесте́ственно пло́тию заче́ншую во чре́ве, от Отца́ безле́тно предвозсия́вшее Сло́во, в пе́снех немо́лчных велича́ем ве́рнии.

И́же на Кресте́ разбо́йника позна́вша Тя́ Бо́га, насле́дника соде́лал еси́ мы́сленному раю́, е́же помяни́ мя вопию́ща, Всеси́льне Спа́се.

Зауше́н нас ра́ди, и оплева́н был еси́ Иису́се от беззако́нников, скрижа́ли зако́на начерта́вый в Сина́и, уго́днику Моисе́ю.

О́цта и же́лчи Спа́се, напое́н был еси́ нас ра́ди, да́вый нам те́ло и честну́ю кро́вь, в сне́дь же и питие́ ве́чныя Твоея́ жи́зни.

В животво́рная ре́бра копие́м прободе́н быв Христе́, пречи́стую Твою́ кро́вь, и честну́ю во́ду источи́л еси́ ми́рови, я́ко присноживо́тный исто́чник.

Вмени́лся еси́ в ме́ртвых, оживле́й ме́ртвыя: во гро́бе положе́н еси́, истощи́вый гро́бы: плени́л еси́ ад, воскреси́в Ада́ма.

Воскре́сл еси́ Иису́се, свя́зан бы́сть враг, плени́ся ад, испраздни́шася гро́би, воста́ша до́льнии, покланя́ющеся Тебе́ Христе́.

Кто́ украды́й ме́ртваго, па́че же и на́га? что́ льстите́ся евре́е? Христо́с воскре́се, и разруша́ются а́довы у́зы и вереи́.

Сла́ва Тебе́ Христе́ Спа́се, источи́вый жи́знь, и свет возсия́вый су́щым во тме́ неве́дения, и всю́ зе́млю просвети́вый воста́нием Твои́м.

Благообра́зный сове́тник Ио́сиф, да пое́тся с мироно́сицами, и боже́ственными ученики́, я́ко пропове́дник сый и сей, воста́ния Христо́ва.

Ио́сифа чу́днаго да восхва́лим ве́рнии, ку́пно с Никоди́мом, и мироно́сицами ве́рными, вопию́щыя: Госпо́дь воскре́се вои́стинну.

Троичен: Безнача́лен еси́ О́тче, несозда́нен еси́ Cы́не, сопресто́лен и Ду́ше Святы́й, еди́но [сия́ три́] Естество́м, и три́ Ли́цы, еди́не Бо́же и́стинный.

Богородичен: Да весели́тся Иессе́й, да ликовству́ет и Дави́д: се́ бо Де́ва Богора́сленный же́зл прозябе́, цвет присноживо́тный Христа́.