12-26 Собо́р Пресвяты́я Богоро́дицы

ID=11480

date=12-26

Канон Богородице, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и я́влю́ся, све́тло торжеству́яу/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Ка́ко ражда́еши, Цари́це, ка́ко. Огнь нося́щи, не опали́ся,/ я́коже купина́ горя́ше, и неопаля́ема, образу́ющи Тя,/ и вои́стинну рождества́ Твоего́ та́йну ка́жет о́браз.

Из Тебе́, Пречи́стая, днесь всех Творе́ц плотски́ ражда́ется по нас,/ пелена́ми повива́ется, пови́вый мо́ре мгло́ю, Ма́ти Присноде́во.

Вифлее́ме, ра́дуйся, и Еде́ме,/ днесь ра́йския пи́щи отверза́ет ми вход дре́во Живо́тное –/ роди́ся Христо́с.

Тя, вмести́лище Сло́ва, Богоро́дице,/ я́ко мы́сленную ле́ствицу, по не́йже сни́де Бог,/ да нас обожи́т, на Не́бо возводя́,/ вси у́бо досто́йно похва́лим Тя.

Песнь 3

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Да ра́дуются Небеса́, и́же всех Творец прихо́дит,/ в Вифлее́ме ро́ждся, ви́дим бысть и повива́ем,/ да грехо́в на́ших ю́зы разреша́ются милосе́рдием Твои́м, Христе́ Бо́же наш.

Село́ вме́стно невмести́му Зижди́телю бысть,/ сего́ пло́тию вме́щши, Обра́дованная Пресвята́я Де́во.

Возвели́чил Тя есть Бог, во чре́ве Твое́м всели́вся, Непоро́чная,/ и на́шу нищету́ прии́м днесь,/ и́же всем челове́ком власть дав ча́дом Бо́жиим бы́ти нам.

Утро́бу нося́щи нам высоту́ и широту́, Богоро́дице,/ в не́йже Бог наш всели́ся,/ Ада́м Сей, Госпо́дь, возведе́ ны на дре́внюю красоту́,/ Ю́же от нас прия́т, и обожи́.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твоей.

Безпло́тный воплоща́ется, и начина́ется Безле́тный,/ от Деви́цы Ин яви́тся,/ Соверше́нный ви́дим есть неви́дением,/ Осяже́нный держи́м есть я́ко Челове́к.

И́же невеще́ственная существа́ соде́лав,/ пло́тски, я́ко Челове́к, из Тебе́, Богома́ти, днесь ражда́ется./ Тому́ воспои́м: сла́ва си́ле Твоей, Го́споди.

Безпло́тных чино́в мно́жества воспе́ша Тя, рожде́ннаго от Отца́,/ волсви́ поклони́шася;/ вся же земля́ с на́ми просла́вится:/ Христо́с от Деви́цы роди́ся.

Безнача́льный Бог Сло́во освяти́л есть утро́бу Ти, Деви́це,/ естество́ обнови́л есть истле́вшее,/ разреши́ в ней сосу́ды дре́вняго Ада́ма и спасе́ род наш.

Песнь 5

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ ми́р подава́ющая.

Удиви́шася днесь вся тварь,/ я́ко ви́дети Тя, су́щаго во Оте́ческих недрех,/ на ру́ку Ма́тери Твоея́ воплоще́нна носи́ма/ и сосце́м пита́ема, пита́ющаго вся.

Стремле́ние уста́вила еси́ тле́ния, Де́во,/ Бо́га бо без истле́ния родила́ еси́/ истле́вшее естество́ челове́ческое от тли Свобо́ждшаго.

Па́стырие, свиря́йте, воспева́йте, А́нгели,/ и, волсви́, да́ры принеси́те,/ пусты́ня – я́сли, земля́ – верте́п.

Огнь неопа́льный, Пречи́стая, Ты Моисе́ови позна́ся – виде́ние купины́,/ обра́зно Рождество́ Твое́ проявля́я Влады́ка в Сина́и.

Песнь 6

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Вифлее́ме, ра́дуйся, гра́де Дави́дов,/ Христо́с бо, прии́м смире́ние, нам дая́ о́браз,/ в верте́пе ражда́ется и ны́не Младе́нец Бо́жий быва́ет.

Созда́вый по о́бразу Своему́ челове́ка/ за мно́гое милосе́рдие обновля́ет сего́ из Тебе́, Де́во Бо́гомати,/ и соверше́нно в того́ обле́кся.

Присноживы́й Све́те, жезл Дави́дов из ко́рене Иессе́ова,/ отню́дь без отца́ из Ма́тере,/ от Тебе́ Христо́с роди́ся, Богоро́дице.

Кио́т Тя нарече́ вели́кий Дави́д,/ руно́ – Гедео́н, на не́же, я́ко дождь, Христо́с сни́де,/ я́ко жезл из ко́рене прозя́бше Иессе́ова, Христо́с от Де́вы.

Песнь 7

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

В Вифлее́ме Христо́с ражда́ется, по проро́честву:/ ты, Вифлее́ме, земля́ Иу́дова, До́ме Евфра́фов,/ не́си мал во влады́ках, а́ще и мал в гра́дех,/ из тебе́ издыдет Царь спасти́ лю́ди Своя́.

Ны́не молю́ Тя, Ма́ти Присноде́во, Обра́дованная, Пресвята́я,/ Невеще́ственное существо́ родила́ еси́ – челове́ческое естество́, Де́во Ма́ти,/ и́же созда́вшаго челове́ка,/ уста́вила еси́ нам нетле́ннаго Христа́, Бо́га на́шего.

В Вифлее́м прииди́те,/ вше́дше, вкуси́м разуме́ния Христо́ва,/ ту бо яви́ся Бо́жий свет и сла́дость,/ источа́я нему́тный исто́чник и́стиннаго просвеще́ния,/ па́че ума́ Бо́га ро́ждши, Чи́стая.

Безму́жная Мари́е, Защи́тнице ве́рным,/ изми́ от напа́сти чту́щия Тя,/ изба́ви и сохрани́ без боле́зни,/ вреда́ от врага́, ви́димаго же и неви́димаго.

Песнь 8

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть;/ тогда́ у́бо образу́емое,і/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозно́сите его́ во вся ве́ки.

В верте́пе повива́емаго и в я́слех Христа́ ви́дяще,/ стяза́хуся А́нгели, глаго́люще:/ что Се Отроча́, Бог Сый,/ я́ко Младе́нец на́ми ви́дим есть, в пелена́х лежа́щ?

Се ны́не оскуде́ я́ве от Иу́дова коле́на князь и влады́ка,/ Ты бо, Пренепоро́чная, родила́ еси́,/ его́же дре́вле чу́дно есть ча́яти язы́ком, Христа́,/ ему́же пое́м: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Кто, слы́шав, не диви́тся, я́ко в ложесна́ все́лься Бог,/ я́ко Младе́нца без стра́сти и тле́ния Де́ва родила́ есть?/ О́ле бога́тства Твоего́ милосе́рдия,/ о́ле глубины́ та́йны!/ Содержа́й вся во́лею яви́лся есть.

Богопечатле́нное некрадо́мое сокро́вище жи́зни. Влады́чице, Де́во Ма́ти,/ без отца́ из Тебе́ воплоти́ся./ Ста́до су́щее того́ Твои́ми Ма́терними моли́твами от вся́кия беды вра́жия избавля́й.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умов естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.

На Тебе́, осени́в, Неразлу́чен, Сопресто́лен Отцу́ и Сы́ну,/ Дух Пресвяты́й почи́л есть,/ Пречи́стую Богома́терь всем показа́ Тя.

Жезл прозябла́ еси́ из ко́рене Иессе́ова, Богороди́тельнице,/ Цвет Божества́, Христа́, нам поро́ждали, Пречи́стая, днесь,/ я́ко Бо́га невмести́маго, ны́не же я́ко Младе́нца повива́ема.

Восто́к свы́ше посети́л есть Христо́с,/ су́щих во тьме и се́ни сме́ртней,/ спаси́ ны Свои́м милосе́рдием, я́ко Благ.

Град и чту́щия Тя,/ А́гница, ро́ждшая Пе́рваго Па́стыря,/ от бед, и тли, и грехо́в, и страсте́й изба́ви, Влады́чице.