Акафист преподобноисповеднику Никону Оптинскому


Исповедник Никон (Беляев), Оптинский, иеромонах

Пред­на­зна­чен для келей­но­го чтения

Нахо­дит­ся на рас­смот­ре­нии в Комис­сии по ака­фи­стам при Изда­тель­ском Сове­те Рус­ской Пра­во­слав­ной Церкви

Кондак 1

Избран­ный испо­вед­ни­че оптин­ский, бла­го­да­ти стар­че­ския наслед­ни­че, воине духов­ный и мона­хов изряд­ный настав­ни­че. Похваль­ная при­но­сим тебе пение. Ты же, яко имея ко Хри­сту велие дерз­но­ве­ние, моли­ся о нас, любо­вию тебе зову­щих: радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Икос 1

От мла­ден­ства тво­е­го тай­ну Вос­кре­се­ния постиг­ну­вый, егда умер­шу ти, отче муд­ре, молит­ва­ми мате­ре тво­ея паки к жиз­ни воз­вра­тил­ся еси. Сего ради тако­во­му чуду уди­вив­ше­ся, велег­лас­но тебе зовем:

Радуй­ся, молит­ва­ми мате­ре от уст адских вос­хи­ще­ный; радуй­ся, радость вос­кре­се­ния еще в мла­ден­стве познавый.

Радуй­ся, тво­им бла­го­че­сти­ем смер­ти жало при­тупивый; радуй­ся, тво­и­ми чудо­дей­ст­вы о живо­те веч­нем возвестивый.

Радуй­ся, два­жды избег­ну­вый смер­ти гор­чай­шия; радуй­ся, яко сла­до­сти рай­ския сугу­бо ныне причащаешися.

Радуй­ся, велег­лас­ная тру­ба вос­кре­се­ния; радуй­ся, слад­ко­звуч­ный органе безсмертия.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 2

Мир оста­вил еси, отче бого­муд­ре, и в Скит Оптин­ский все­ли­вый­ся, ко Хри­сту любо­вию рас­па­ла­емь, яко гор­ли­ца пустын­но­лю­би­вая в жерт­ву живу при­несл еси себе, сло­вес­ным слу­же­ни­ем взы­вая: Аллилуиа.

Икос 2

Под кри­ле бого­мудра­го Вар­со­но­фия при­текл еси, яко мле­ком сло­вес­ным стар­че­ским окорм­ле­ни­ем от него вос­пи­тавый­ся, в мужа воз­рас­та духов­на­го дости­гл еси, тем­же твое бого­лю­бие похва­ля­ем гла­го­лю­ще сице:

Радуй­ся, яко орля, духов­ную вес­ну иский; радуй­ся, от зимы мир­ских стра­стей отбегий.

Радуй­ся, Солн­ца Пра­вед­на­го луча­ми согре­тый; радуй­ся, звез­ды мыс­лен­ныя постиг­ну­ти желавый.

Радуй­ся, под кри­ле муд­ро­сти стар­че­ския при­те­кий; радуй­ся, тою муд­ро­стию окри­лен быв, в гор­няя востекий.

Радуй­ся, небо­муд­рен­ное житие в Ски­ту обре­тый; радуй­ся, похо­те­ний юно­ше­ских избегий.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 3

Кла­дезь муд­ро­сти в Ски­ту обрет, пре­по­добне отче, пис­мен­ник был еси вели­ка­го стар­ца. В пис­ме­нех бо его сла­дость почерпл еси бла­го­дат­ных сло­вес, жаж­ду духов­ную уто­ляя, Богу бла­го­дарне взы­вая: Аллилуиа.

Икос 3

В сота­ин­ни­ки своя избра тебе бого­муд­рый ста­рец Вар­со­но­фий, души тво­ея про­ви­де­вый бого­ра­зум­ную доб­ро­ту, яко има­ши яви­ти­ся пре­ем­ник бла­го­да­ти стар­че­ския. Сего ради вос­пе­ва­ем тебе похвальная:

Радуй­ся, пре­ем­ни­че даров сыно­по­ло­же­ния; радуй­ся, ко оте­че­стей люб­ви сынов­нее яви­вый любление.

Радуй­ся, сота­ин­ни­че пре­муд­рый бого­мудра­го стар­ца; радуй­ся, непо­роч­ный агн­че Вар­со­но­фи­е­ва стада.

Радуй­ся, овене, пасый­ся на пажи­тех уче­ний; радуй­ся, елене, жаж­да­яй воды упокоения.

Радуй­ся, послуш­ни­че при­леж­ный стар­че­ских воле­ний; радуй­ся, рев­но­ва­вый Анге­лом пра­вым произволением.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 4

Яко­же дождь на зем­лю жаж­ду­щую, тако сни­де на тя стар­че­ское окорм­ле­ние, тем­же изне­се зем­ля серд­ца тво­е­го цве­ты пре­крас­ныя бла­го­че­стия, и фими­ам бла­го­да­ре­ния при­несл еси Хри­сту, поя молит­вен­но Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Послу­ша­ни­ем окры­ли­вся, пре­по­добне, плоть увя­дил еси и духом яко­же крин во юдо­ли пустын­ной про­цвел еси. Цело­муд­ри­ем и чисто­тою укра­сил­ся еси, бого­бла­женне. Сего ради песен­ный испле­те­ся тебе венец:

Радуй­ся, доб­ро­де­те­ли цело­муд­рия благоухан­ный крине; радуй­ся, мона­ше­ских чинов бла­го­вон­ный шипок.

Радуй­ся, мно­го­свет­лая све­ще про­по­ве­да­ния; радуй­ся, мно­го­пле­тен­ный вен­че богомыслия.

Радуй­ся, роз­го апо­столь­ска­го пре­да­ния; радуй­ся, гроз­де Вла­дыч­ния любве.

Радуй­ся, яко тобою дев­ствен­нии лицы украша­ются; радуй­ся, яко тобою ино­че­стии чини утверждаются.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 5

Испо­вед­ни­че­ский бого­свет­лый венец тебе, отче Никоне, пред­ре­че бого­муд­рый ста­рец Вар­со­но­фий, иже уза­ми и стра­даль­че­скою смер­тию яко каме­ни­ем чест­ным обло­жен. Ты же, веле­ле­пой кра­со­те его дивя­ся, Хри­сту вен­ча­ю­ще­му тя возо­пил еси: Аллилуиа.

Икос 5

Печа­ли испол­ни­ся серд­це твое, отче Никоне, егда ста­рец твой зави­стию диа­во­ла от оби­те­ли изгнан бысть. Оба­че оси­ро­тел еси ток­мо лицем, а не серд­цем, яко сою­зом люб­ве к стар­цу при­вя­зан быв. Сего ради сынов­нюю твою любовь похва­ля­ю­ще, сице тебе вопием:

Радуй­ся, послу­ша­ния рачи­те­лю извест­ней­ший; радуй­ся, сво­ея воли отсе­ка­те­лю прилежнейший.

Радуй­ся, непо­ко­ле­би­мый испол­ни­те­лю воли стар­ца бывый; радуй­ся, пла­ме­не­ю­щую любовь ему явивый.

Радуй­ся, отче­сы­нов­ний союз люб­ве пока­за­вый бого­под­ра­жа­тельне; радуй­ся, люб­ве­обиль­ный пре­емник яви­вый­ся стар­че­ския благодати.

Радуй­ся, яко не гоне­ние, ниже смерть раз­лу­чи тя от люб­ве тво­е­го стар­ца; радуй­ся, яко и по смер­ти с ним­же в рай­ских селех водворяешися.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 6

Яко­же в сла­до­сти рай­стей в вер­то­гра­де Оптин­стем пожил еси, отче Никоне, пло­ды насла­жда­я­ся стар­че­ско­го окорм­ле­ния. Тем­же бла­го­ис­кус­но к подви­гом испо­вед­ни­че­ским уго­то­ви­вый себе, поя изба­ви­те­лю всех Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Яко кедр ливан­ский воз­расл еси во оби­те­ли оптин­стей, его­же не поко­ле­ба буря без­бо­жия, молит­вою бо дося­зал еси небе­се, и сми­рен­но­муд­рие, яко корень, воглу­бил еси в души. Сего ради в сени поуче­ний тво­их поко­я­ще­ся, похваль­ная тебе зовем:

Радуй­ся, неувя­да­е­мая отрас­ле оптин­ска­го стар­чества; радуй­ся, цве­то­нос­ная ваие пред­пас­халь­ныя страсти.

Радуй­ся, пло­де слад­чай­ший стар­че­ска­го окор­мления; радуй­ся, бла­го­ухан­ный крине нова­го исповедания.

Радуй­ся, яко тер­но­нос­ный шипок был еси для без­бож­ных мучи­те­лей; радуй­ся, яко медо­точ­ная роз­га был еси алчу­щим истины.

Радуй­ся, яко тобою уни­чи­жи­ся гор­дость без­бо­жия; радуй­ся, яко тобою воз­вы­си­ся вера православная.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 7

Жерт­ву без­кров­ную в Казан­стей церк­ви совер­шив послед­нюю, отче Никоне, егда от без­бож­ни­ков затво­ре­ни быша хра­ми вси, и сам себе уго­то­вал еси быти жерт­ва оду­шев­лен­ная, Хри­сту пожер­ше­му­ся нас ради вопия: Аллилуиа.

Икос 7

В тем­ни­цу мрач­ную ввер­го­ша тя мучи­те­лие, яко наде­я­ша­ся поко­ле­ба­ти кре­пость тво­ея души, ты же яко ада­мант пре­был еси непо­ко­ле­бимь, поя бла­го­дар­но псал­мы, тем­же узи­ли­ще тем­нич­ное яко рая про­стран­ство вме­ни­ся тебе. Сего ради вели­ко­ду­шию души тво­ей дивя­ще­ся, похваль­ная тебе зовем:

Радуй­ся, узы тем­нич­ныя в бисе­ры себе вме­ни­вый; радуй­ся, похва­лу Пав­ло­ву себе усвоивый.

Радуй­ся, апо­столь­ских пре­да­ний вер­ный блю­стителю; радуй­ся, бла­го­вест­ни­че Хри­стов всерачительный.

Радуй­ся, по вся дни по гла­го­лу Пав­ла уми­ра­вый; радуй­ся, Бога Жива в себе стяжавый.

Радуй­ся, яко добр воин Хри­стов зло­по­стра­дав вер­но; радуй­ся, яко подви­гом испо­вед­ни­че­ским под­ви­зав­ся законно.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 8

Из тем­ни­цы изшел еси яко от брач­на­го чер­то­га, вис­сон пра­вед­но­сти носяй, вен­цем вер­но­сти от Хри­ста увязл­ся еси, Никоне доб­ро­по­бедне, и стра­да­нь­ми испо­ве­да­ния укра­сил­ся еси, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Гоне­ние тебе при­клю­чи­ся, яко дух бурен, скорб­ны­ми бо обсто­янь­ми от оби­те­ли изгнан быв, в лодии телес­ней лег­це пре­ми­нул еси бурю без­бо­жия и бла­жен­ныя при­ста­ни Хри­ста ради гони­мых дости­гл еси. Сего ради яко тихия вол­ны при­сту­па­ют к тебе хва­лы сия:

Радуй­ся, лодии цер­ков­ныя изряд­ный упра­ви­те­лю; радуй­ся, бого­дох­но­вен­ное вет­ри­ло тихих молитв.

Радуй­ся, от потоп­ле­ния гре­хов­на­го спа­сый овцы Хри­сто­вы; радуй­ся, от рас­ко­ла цер­ков­на­го изба­ви­вый паст­ву твою.

Радуй­ся, яко псал­мо­пе­ни­ем обез­гла­сил еси тру­бы без­бо­жия; радуй­ся, яко в при­ста­ни­ще без­стра­стия дости­гл еси.

Радуй­ся, яко немо­крен­но шествие твое бысть в мори житей­стем; радуй­ся, яко сле­зы страж­ду­щих в плач по Бозе пре­тво­рил еси.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 9

Сло­во Божие по гла­го­лу апо­столь­ско­му во устех не вяжет­ся, оба­че во вся кон­цы все­лен­ныя бого­глас­но сооб­ща­ет­ся. Сице сло­во на тебе сбыст­ся, отче Никоне, яко по широ­те зем­ли Рус­ския про­мча­ся бого­крас­ное испо­ве­да­ние твое, в нем­же пел еси Хри­ста, зовый: Аллилуиа.

Икос 9

Стра­ны север­ныя дости­гл еси, отче бого­но­се, и подвиг стран­ни­че­ства усу­гу­бил еси на Архан­гель­стей зем­ли, житие пока­зав рав­но­ан­гель­ное, мно­го­стра­дальне отче. Сего ради слы­ши­ши сия похвалы:

Радуй­ся, яко мно­ги скор­би пре­тер­пел еси несму­щен­ным духом; радуй­ся, яко поно­ше­ние при­ял еси ради Гос­по­да Иисуса.

Радуй­ся, на зем­ли ски­та­я­ся, небо обре­тый отвер­сто; радуй­ся, зем­лю освя­ти­вый, в гроб зашед безвестно.

Радуй­ся, яко рав­но­ан­гель­ную вос­при­ял еси сла­ву; радуй­ся, яко посра­мил еси без­бо­жия державу.

Радуй­ся, стран­но­леп­но на зем­ли житие скон­ча­вый; радуй­ся, на небе­си новое житие начавый.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 10

Яко Боже­ствен­ною утва­рью, испо­ве­да­ни­ем тво­им Цер­ковь Рус­ская укра­си­ся, и чин ино­че­ский све­то­нос­ным про­све­ти­ся бла­го­че­сти­ем тво­им. Сего ради яко свещ­ник тя зрим, отче Никоне, бого­ра­зу­ми­ем на твер­ди цер­ков­ней сия­яй, и от души про­слав­ль­ше­му тя Хри­сту поем: Аллилуиа.

Икос 10

Пас­тыр­скою сви­ре­лию испо­ве­да­ния тво­е­го загра­дил еси уста без­бо­жия и овцы раз­се­ян­ныя ста­да Хри­сто­ва на пажи­ти бла­го­че­стия вос­пи­тал еси. Тем­же в кров тво­е­го пас­тыр­ска­го при­бе­га­ю­ще заступ­ле­ния, от души умиль­но тебе вопием:

Радуй­ся, рас­ко­ла цер­ков­на­го вер­ный устра­ни­те­лю; радуй­ся, един­ства духов­на­го бого­муд­рый подателю.

Радуй­ся, яко пас­тырь сый доб­рый, за овцы сло­весныя душу поло­жи­вый; радуй­ся, яко агнец сый непо­роч­ный, мечем дев­ства сласть любо­дей­ства заклавый.

Радуй­ся, яко стар­че­ским окорм­ле­ни­ем люди оз­лобленныя уте­шил еси; радуй­ся, яко бого­муд­ры­ми сове­ты свет во тьме духов­ней воз­ве­стил еси.

Радуй­ся, башне креп­кая пра­во­слав­ных дог­ма­тов; радуй­ся, тру­бо бла­го­звуч­ная бла­го­че­сти­вых нравов.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 11

Бла­го­уха­ние Хри­сто­во бысть житие твое, отче Никоне, в стране Рос­сий­стей, испу­ща­ю­щее аро­ма­ты бого­муд­рых рече­ний тво­их, и воня в смерть твое испо­ве­да­ние позна­ся, имже про­зя­бе­ния без­бож­на­го неве­рия увя­дил еси. Сего ради неумол­ка­е­мую песнь стя­жал еси к Богу, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Серд­це яко скри­жаль бого­пи­са­ну стя­жал еси, отче Никоне, ум яко­же небо ясное, рез­цем послу­ша­ния кра­со­ту мона­ше­ства изоб­ра­зив и Сла­ву Божию тво­им испо­ве­да­ни­ем воз­ве­стив. Сего ради Опти­ной пусты­ни явил­ся еси похва­ла и утвер­жде­ние, в ней­же услы­ши при­но­си­мыя тебе песнопения:

Радуй­ся, испо­вед­ни­ков Рос­сий­ских звез­до све­то­зар­ная; радуй­ся, мона­ше­ству­ю­щих крот­кий утешителю.

Радуй­ся, сыне стар­че­ских бла­го­сло­ве­ний; радуй­ся, настав­ни­че бого­муд­рых речений.

Радуй­ся, некра­до­мое сокро­ви­ще оптин­ских пре­да­ний; радуй­ся, скри­жа­ле, писан­ная бого­муд­ры­ми отцами.

Радуй­ся, яко отра­ду пода­е­ши во узи­ли­щех сущим; радуй­ся, яко сше­ствен­ник быва­е­ши гони­мым ради Гос­по­да Иисуса.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 12

Пост­ное тече­ние совер­шив, житие мона­ше­ское укра­сил еси испо­ве­да­ни­ем, доб­ро­по­бедне Никоне, и лестви­цею доб­ро­де­те­лей небес­ный обре­тый вос­ход, скон­чал еси стра­даль­че­ски шествие твое, Богу со мно­гим дерз­но­ве­ни­ем пред­став, песнь пре­слав­ную поя: Аллилуиа.

Икос 12

Яко ким­вал доб­ро­глас­ный житие твое яви­ся, доб­ро­де­тель­ми крас­но бря­ца­ю­щее, и яко тру­ба бого­глас­ная испо­ве­да­ние твое, доб­ро­по­бедне Никоне, позна­ся. Мы же, яко дел отнюд не иму­ще, медь зве­ня­щая ток­мо явля­ем­ся, и яко воз­дух бию­ще обре­та­ем­ся, оба­че на помощь твою наде­ю­ще­ся, любо­вию тебе зовем:

Радуй­ся, пра­во­сла­вия тим­пане зво­но­глас­ный; ра­дуйся, Церкве немолч­ная и слад­кая уста.

Радуй­ся, кифа­ро стар­че­ских поуче­ний; радуй­ся, кро­то­сти песне ко ино­че­ским ушесам.

Радуй­ся, яко сын гро­мов, бла­го­вест­во­вал еси Еван­ге­лие; радуй­ся, яко глас, вопи­ю­щий в пустыне, про­по­ве­дал еси нам покаяние.

Радуй­ся, яко тобою побеж­да­ем супро­тив­ная пол­чища; радуй­ся, яко тобою сли­ков­ству­ем ново­му­че­ни­че­ско­му воинству.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 13

О Никоне треб­ла­женне, иже путь на зем­ли доб­ре скон­чав и веру соблюд, и тече­ние тво­их крас­ных ног устре­мив к небес­но­му шествию. Испра­ви наша сте­зи к дела­нию запо­ве­дей Боже­ствен­ных, да мимо­хо­дим сетей диа­воль­ских, но о всем пре­клю­ч­шем­ся сми­рен­но­муд­рен­но поем Богу: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

От мла­ден­ства тво­е­го тай­ну Вос­кре­се­ния постиг­ну­вый, егда умер­шу ти, отче муд­ре, молит­ва­ми мате­ре тво­ея паки к жиз­ни воз­вра­тил­ся еси. Сего ради тако­во­му чуду уди­вив­ше­ся, велег­лас­но тебе зовем:

Радуй­ся, молит­ва­ми мате­ре от уст адских вос­хи­ще­ный; радуй­ся, радость вос­кре­се­ния еще в мла­ден­стве познавый.

Радуй­ся, тво­им бла­го­че­сти­ем смер­ти жало при­тупивый; радуй­ся, тво­и­ми чудо­дей­ст­вы о живо­те веч­нем возвестивый.

Радуй­ся, два­жды избег­ну­вый смер­ти гор­чай­шия; радуй­ся, яко сла­до­сти рай­ския сугу­бо ныне причащаешися.

Радуй­ся, велег­лас­ная тру­ба вос­кре­се­ния; радуй­ся, слад­ко­звуч­ный органе безсмертия.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Кондак 1

Избран­ный испо­вед­ни­че оптин­ский, бла­го­да­ти стар­че­ския наслед­ни­че, воине духов­ный и мона­хов изряд­ный настав­ни­че. Похваль­ная при­но­сим тебе пение. Ты же, яко имея ко Хри­сту велие дерз­но­ве­ние, моли­ся о нас, любо­вию тебе зову­щих: радуй­ся, испо­вед­ни­че Хри­стов, Никоне богомудре.

Молитва Преподобному Никону исповеднику

О, Никоне свя­щенне, о пре­по­добне наш отче, стар­че­ства Оптин­ска­го свет­лый вен­че и ново­му­че­ни­ков Рус­ских бла­го­вон­ный цве­те! Ты пер­вее пост­ни­че­ски­ми тру­ды душу твою очи­стив, демон­ская опол­че­ния посра­мил еси, послу­ша­ни­ем, яко быст­ро­теч­ную лестви­цею на вер­хи доб­ро­де­те­лей дости­гл еси и веры бла­го­слав­ный испо­вед­ник явил­ся еси. В годи­ну же гоне­ний без­бож­ных тер­пе­ни­ем муже­ски облекл­ся еси, и яко пас­тырь доб­рый и яко истин­ный сын стар­цев Оптин­ских люди страж­ду­щия при­ни­мал и уте­шал еси. Сего ради от бого­бор­ных мно­гия скор­би пре­тер­пел еси и во изгна­ние осуж­ден был еси, но яко­же тогда от паст­вы тво­ея духом не отлу­чил­ся, но пас­тыр­скую сви­ре­лию молитв тво­их доб­ре упасл еси овцы твоя, сице и ныне, не отсту­пай от чад тво­их духом тво­им, но прис­но с нами пре­бы­вай, да укреп­ля­е­ми тобою, веру истин­но сохра­ним и заве­ты Оптин­ских стар­цев все­де­тельне исполним.

Паче же моли Все­б­ла­га­го Гос­по­да наше­го Иису­са Хри­ста, да утвер­дит в Пра­во­сла­вии Цер­ковь нашу, Оте­че­ство и люди, да сохра­нит оби­те­ли мона­ше­ския, вер­ныя обе­том ино­че­ским, да дару­ет нам про­ще­ние гре­хов и пока­я­ние истин­ное, да очи­стив­ше­ся тем, воз­лю­бим еже есть еди­но на потре­бу: при­леп­ля­ти­ся Хри­сту Богу и Спа­су наше­му всем серд­цем, всем помыш­ле­ни­ем, всею волею и всем чув­ством ничто­же любя от похо­тей мира сего и тако от сетей миро­дер­жи­те­ля тьмы века сего избав­ля­ю­ще­ся, во сми­ре­нии вос­по­ем и про­сла­вим все­свя­тое имя Отца и Сына и Свя­та­го Духа ныне и прис­но и во веки веков. Аминь.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки