Акафист преподобному Феофилу Киевскому


Преподобный Феофил Киевский, Христа ради юродивый

Кондак 1

Избран­ный Богом от чре­ва мате­ри сво­ея на подвиг юрод­ства при­зван был еси, силою Божи­ей от вод­на­го потоп­ле­ния мно­га­жды хра­ни­мый, подви­гом поста и молит­вы вра­га рода чело­ве­че­ска­го посра­ми­вый. Сего ради, совер­шая память твою, молим тя, пре­див­ный отче Фео­фи­ле, изба­ви нас от враг види­мых и неви­ди­мых, с любо­вию зову­щих ти:

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Икос 1

Анге­ли небес­нии и чело­ве­цы зем­нии бого­из­бран­но­му житию тво­е­му удив­ля­ше­ся, отче Фео­фи­ле, како ти мла­ден­цу сущу от мле­ка мате­ри сво­ея лице свое отвра­щал еси, при­ни­мая пищу ток­мо пост­ную. Сим зна­ме­ни­ем Гос­подь пока­за людем, яко ты еси избран­ник Божий, не от мира сего бысть. Дивя­ще­ся тако­во­му пост­ни­че­ско­му воз­дер­жа­нию тво­е­му, со уми­ле­ни­ем зовем ти сице:

Радуй­ся, избран­ни­че Божий от чре­ва матери;

Радуй­ся, пре­чест­ная отрасль иерея Божия.

Радуй­ся, пост­ни­че­ским подви­гом тво­им Кре­сти­те­лю Гос­под­ню уподобивыйся.

Радуй­ся, воз­дер­жа­ни­ем тако­вым роди­те­лей и срод­ни­ков сво­их удививый.

Радуй­ся, измла­да Бога возлюбивый.

Радуй­ся, запо­ве­ди Его вер­но сохранивый.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 2

Видя­ще тя сосуд Духа Свя­та­го, Богом избран­ный, враг рода чело­ве­че­ска­го не могий тер­пе­ти тя, воз­же­ле погу­би­ти тя, мла­ден­че свя­тый, подвиг­ну­вый на сие дето­убий­ство матерь твою. Бог же, хра­ня­щий мла­ден­цы Своя, не попу­сти зло­де­я­нию сему совер­ши­ти­ся. За тако­вую милость Его к тебе, поем Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум мате­ри тво­ея по нау­ще­нию диа­воль­ско­му помра­чи­ся, и воз­не­на­ви­дя­ше тя, непо­роч­на мла­ден­ца. Сего ради пове­ле слу­жа­щей в доме деви­це уто­пи­ти тя в реце. Ангел же Божий сохра­ни тя невре­ди­ма. Мы же, дивя­ще­ся чуду сему, с радо­стию вопи­ем ти:

Радуй­ся, сосу­де, Богом избран­ный и Им же хранимый.

Радуй­ся, мла­ден­че свя­тый, диа­во­ла устрашивый.

Радуй­ся, от пелен мла­ден­че­ских гоне­ние от мате­ри сво­ея претерпевый.

Радуй­ся, от потоп­ле­ния силою Божи­ей сохраненный.

Радуй­ся, от чре­ва мате­ри на слу­же­ние Богу предызбранный.

Радуй­ся, Про­мыс­лом Божи­им в жиз­ни тво­ей все­гда водимый.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 3

Чудо пре­слав­ное тобою сотво­ри Гос­подь, егда ты бысть ввер­же­ный в реце, силою Божи­ей дер­жи­мый на вер­се воды невре­ди­мый и, аки в колы­бе­ли мяг­цей, на вол­нах без­мя­теж­но спал еси. Деви­ца же, вверг­шая тя, испол­ни­ся стра­ха и уми­ле­ния, возо­пи див­но­му Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Боя­ще­ся при­не­сти тя в дом к жесто­кой мате­ри тво­ей, деви­ца со сле­за­ми жало­сти к тебе, осе­ни тя крест­ным зна­ме­ни­ем и паки ввер­же тя спя­ща­го в воду. И паки чудо про­изы­де: вол­ны реч­ныя аки кры­ла ангель­ския поне­со­ша тя к бре­гу зем­ли. И деви­ца, аки Мои­сея, взя из воды тя и поне­се в дом твой, тре­пе­ща и ужа­са­ше­ся. Мы же, дивя­ще­ся тако­во­му про­мыш­ле­нию Божию о тебе, глаголем:

Радуй­ся, яко тобою дивен Бог во свя­тых Сво­их прославляется.

Радуй­ся, яко ангел твой хра­ни­тель песту­ном бысть тебе.

Радуй­ся, яко ты Мои­сею, вол­на­ми реч­ны­ми носи­мо­му, уподобивыйся.

Радуй­ся, яко и тебе, аки Ноя, от потоп­ле­ния Бог сохранивый.

Радуй­ся, сим чудом в страх и тре­пет окрест живу­щих приведый.

Радуй­ся, яко тобою и мы упо­ва­ти на Бога научаемся.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 4

Бурю яро­сти и зло­бы воз­дви­же на тя мати твоя, егда видя тя жива и здра­ва после потоп­ле­ния, и сама сво­има рука­ма воз­же­ле погу­би­ти тя, свя­тый мла­ден­че; побе­же, ока­ян­ная, к реце и ввер­же тя в воду под самое коле­со мель­нич­ное. Оба­че и на сей раз Гос­подь див­но сохра­ни тя жива, дабы вси, видя­щие чудо сие, вос­пе­ва­ли Ему бла­го­дар­ствен­но-хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Рече псал­мо­пе­вец, яко «Гос­подь сохра­нит тя от вся­ко­го зла. Гос­подь сохра­нит вхож­де­ние твое и исхож­де­ние от ныне и до века», и «не убо­ю­ся, что сотво­рит мне чело­век» – сии сло­ве­са сбы­ша­ся воочию на тебе, пре­див­ный отче Фео­фи­ле. Силою Божи­ей коле­со вод­ное оста­но­ви­ся, а вода вос­пе­ни­ша­ся. Мель­ник же в изум­ле­нии побе­же и, видя тя лежа­ща под коле­сом, взя­ша тя, аки дра­го­цен­ный дар Божий, взы­вая к тебе тако:

Радуй­ся, сокро­ви­ще мно­го­цен­ное, мне Богом данное.

Радуй­ся, Богом хра­ни­мый мла­ден­че святый.

Радуй­ся, яко сила Божия тобою нам является.

Радуй­ся, яко имя Божие тобою прославляется.

Радуй­ся, сосу­де избран­ный, во еже слу­жи­ти Бого­ви и настав­ля­ти люди ко спа­се­нию нам дарованный.

Радуй­ся, яко крест дол­го­тер­пе­ния и зло­стра­да­ния уго­то­ва­ся тебе.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 5

Страх и тре­пет объ­ят всех окрест живу­щих, видя­щих див­ное чудо сие. Мати же твоя, не ура­зу­ме силу Божию, на тебе явля­е­мую, паче озло­би­ся люто­стию зело вели­кою и даде клят­ву погу­би­ти тя. Тогда отец твой, иерей Божий, дабы сохра­ни­ти тя жива, скры тя у срод­ни­ков сво­их. Мы же дивя­ще­ся ковар­ству мате­ри-убий­цы, и, сла­вя пре­муд­рость Божию, поем: Аллилуиа.

Икос 5

«Не при­и­дет к тебе зло и рана не при­бли­жит­ся теле­си тво­е­му, яко анге­лом Сво­им запо­весть о тебе, сохра­ни­ти тя на всех путех тво­их». Сии сло­ве­са из Псал­ти­ри, с нею же ты не раз­лу­ча­вый­ся во вся дни жития тво­е­го, пре­слав­но сбы­ша­ся на тебе, о пре­див­ный отче Фео­фи­ле. И в память три­крат­на­го спа­се­ния от смер­ти ты желез­ный обруч с ико­ною Бого­яв­ле­ния на теле сво­ем все­гда носи­вый. Мы же, раду­ю­ще­ся тако­во­му о тебе Божию про­мыш­ле­нию, со уми­ле­ни­ем зовем тебе:

Радуй­ся, яко от потоп­ле­ния вод­на­го три­жды силою Божи­ею сохраненный.

Радуй­ся, яко сим чудом Божию Пре­муд­рость нам яви­вый и ковар­ство диа­во­ла посрамивый.

Радуй­ся, три­крат­ным погру­же­ни­ем в воду Свя­тую Тро­и­цу прославивый.

Радуй­ся, яко и ныне со все­ми свя­ты­ми пред­сто­и­ши у Пре­сто­ла Свя­тыя Троицы.

Радуй­ся, яко непре­стан­ным чте­ни­ем Псал­ти­ри ты душу свою услаж­да­вый и людем обра­зец молит­вы показавый.

Радуй­ся, отче Фео­фи­ле, пре­див­ный чудо­твор­че и молит­вен­ни­че о душах наших.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 6

Чуж­дый мира и все­го яже в нем, ты все­гда пре­зи­ра­е­мый бысть сверст­ни­ки тво­и­ми. Глум­ле­ния над тобою и жесто­кия бие­ния от них пре­тер­пе­вая, ты без­ро­пот­но тяж­кий крест жития сво­е­го поне­сый. С воп­лем и обиль­ны­ми сле­за­ми, убе­гая в дебри лес­ныя, ты мла­ден­че­ски­ми усты сво­и­ми без­греш­но, яки ангел Божий, взы­вал к Отцу Небес­но­му: Аллилуиа.

Икос 6

Стран­ни­ком и при­шель­цем явил­ся еси на зем­ли сей, мно­го­стра­дальне отче Фео­фи­ле. Еще живу быти роди­те­лем тво­им, ты был изгнан из дома оте­че­ска­го. А родив­шая тя еще подъя и руце своя, дабы секи­рою умерт­ви­ти тя. Доб­рый же кти­тор, объя тя окро­вав­лен­на­го, спа­се тя от мате­ри-убий­цы. И ты, не имея где гла­вы пре­кло­ни­ти и чем пре­пи­та­ти­ся, води­мый Духом Свя­тым, устре­мил­ся еси во храм Божий, иде­же изли­ял Богу скорбь мла­ден­че­ския души твоея.

За тако­вое стра­даль­че­ское житие твое мы убла­жа­ем тя сице:

Радуй­ся, яко и ныне Гос­подь сохра­ни тя от рук матери-убийцы.

Радуй­ся и ты, яко Борис и Глеб, непо­вин­но про­ли­я­вый кровь свою свя­тую от срод­ни­ков своих.

Радуй­ся, яко npис­корб­ным жити­ем сво­им ты Хри­сту, стран­ству­ю­ще­му на зем­ли, уподобивыйся.

Радуй­ся, яко с Ним и во оби­те­лех Отца Небес­на­го вселивыйся.

Радуй­ся, яко во вся дни живо­та тво­е­го гоне­ния, зау­ше­ния и вся­кое зло­стра­да­ние претерпевый.

Радуй­ся, яко нико­му­же злом за зло воз­да­вый и, по гла­го­лу Хри­сто­ву, за вра­гов сво­их моливыйся.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 7

Хотяй чело­ве­ко­лю­бец Гос­подь яви­ти тя страж­ду­щим людем нова­го молит­вен­ни­ка и обли­чи­те­ля их поро­ков, при­ве­де тя в Кие­во-Брат­ский мона­стырь, дабы в молит­вен­ных под­ви­зех уго­то­ва­ти душу твою для при­я­тия Боже­ствен­ный бла­го­да­ти. Ты же, аки елень на пото­ки вод­ныя, устре­ми­ся изу­ча­ти Боже­ствен­ное Писа­ние в духов­нем учи­ли­ще, там быв­шем. Испол­няя послу­ша­ние зво­на­ря, ты зело рано, взый­дя на коло­коль­ню, созер­цая с высо­ты тво­ре­ние Божие, пре­да­вал­ся тамо бого­мыс­лию и тай­ной молит­ве, в лико­ва­нии духов­нем вос­пе­вая Созда­те­лю всея види­мая и неви­ди­мая тва­ри: Аллилуиа.

Икос 7

Новое житие твое во оби­те­ли свя­тей бысть в сла­дость серд­цу тво­е­му. Аки после бури житей­ска­го моря ты при­текл еси к тихо­му при­ста­ни­щу, с чер­но­риз­ца­ми про­во­дя Бого­угод­ное житие твое в послу­ша­нии, бде­нии, коле­но­пре­кло­не­нии и чте­нии Псал­ти­ри. Чино­на­ча­лие же оби­те­ли, видя твое усерд­ное рве­ние к духов­ным подви­гом, удо­стои тя ино­че­ска­го постри­га и сана иеро­ди­а­ко­на. Пред­стоя у Свя­та­го Пре­сто­ла, ты с вящим рве­ни­ем устре­ми­ся подо­би­ти­ся рав­но­ан­гель­ско­му житию. Мы же, убла­жая твои подви­ги и любовь к Слад­чай­ше­му Иису­су, гла­го­лем сице:

Радуй­ся, яко Гос­подь уми­ло­сер­ди­ся над тобою и приз­ва тя во оби­тель святую.

Радуй­ся, яко ты стар­цем-подвиж­ни­кам в послу­ша­нии и молит­вен­ных под­ви­зех подражавый.

Радуй­ся, душу твою соблю­дый страстьми непорабощенну.

Радуй­ся, пре­льще­ния юна­го воз­рас­та победивый.

Радуй­ся, образ тер­пе­ния и послу­ша­ния нам показавый.

Радуй­ся, Хри­сту рабо­та­ти и искренне ему слу­жи­ти всех людей научавый.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 8

Не хотяй смер­ти греш­ни­ков, Гос­подь и матерь твою приз­ва к пока­я­нию. Пора­жен­ная неис­цель­ною болез­нию, уве­де на себе гнев Божий за жесто­кое на тя гоне­ние, рас­ка­я­ся в сво­ем зло­де­я­нии и с воп­лем вели­им и рыда­ни­я­ми взы­ва­ла к Богу о про­ще­нии. Ты же, незло­бив сый, про­стив ей вся быв­шая и погреб­ше тело ея, воз­вра­ти­ся в оби­тель свою, в радо­сти духов­ней поя Про­мыс­ли­те­лю Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь доб­ро­де­те­лей и незло­бия испол­нен­ный, воис­ти­ну был еси во пло­ти Ангел, досто­чудне Фео­фи­ле, являя для бра­тии образ кро­то­сти и послу­ша­ния, сми­ре­ния и цело­муд­рия. Слу­жа у Пре­сто­ла Божия в свя­щен­ном сане, ты, аки пре­по­доб­ные Сер­гий Радо­неж­ский и Сера­фим Саров­ский, спо­до­би­вый­ся виде­ти Анге­лов небес­ных, сослу­жа­щих тебе в Боже­ствен­ной литур­гии и бла­го­дать Божию, схо­дя­щую на Свя­тые Дары. Бла­го­го­вея пред тво­ею свя­то­стию, со стра­хом и уми­ле­ни­ем вопи­ем ти:

Радуй­ся, чело­ве­че небес­ный и анге­ле земный.

Радуй­ся, сосу­де, Божи­ей бла­го­да­ти исполненный.

Радуй­ся, в серд­це тво­ем образ Хри­ста непре­стан­но носивый.

Радуй­ся, Его же ради плоть свою рас­пя­вый со страстьми и похотьми.

Радуй­ся, усерд­ный молит­вен­ни­че о всех, при­те­ка­ющ­нх к тебе.

Радуй­ся, ско­рый помощ­ни­че всем страж­ду­щим и заблудшим.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 9

Все житие твое бысть испол­нен­но скор­бей и печа­лей, доса­жде­ний и уко­ре­ний. Ты же во имя люб­ви к Богу при­ял ecu на себя подвиг юрод­ства Хри­ста ради. И бысть мно­ги­ми гони­мый, оскорб­ля­е­мый и пре­зи­ра­е­мый, ты, сми­рен­ный серд­цем и крот­кий духом, аки Хри­стос на Кре­сте, моли­вый­ся за вра­гов сво­их и хули­те­лей, гла­го­ля: «Гос­по­ди, про­сти им, не ведят бо, что тво­рят», и в весе­лии серд­ца все­гда пел Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Видя Гос­подь подви­ги твоя, любовь и мило­сер­дие твое к страж­ду­щим людем, даде тебе дар про­зор­ли­во­сти и вра­че­ва­ния. И ты, обли­чая их тай­ныя и явныя гре­хо­па­де­ния, настав­лял еси на путь спа­се­ния, вра­чуя и душев­ныя, и телес­ныя их язвы. Сам же, ycу­губ­ляя подви­ги своя, ден­но и нощ­но в дебрех лес­ных, аки пре­по­доб­ный Сера­фим, молил­ся коле­но­пре­кло­нен­но на пне дре­ва. За тако­выя подви­ги твоя при­и­ми от нас похва­лы сия:

Радуй­ся, яко сво­и­ми подви­га­ми ты пре­по­доб­ным отцем Кие­во-Печер­ским уподобивыйся.

Радуй­ся, чисто­ты душев­ныя и телес­ныя усерд­ный хранителю.

Радуй­ся, сво­и­ми подви­га­ми иску­ше­ния от пло­ти, мира и диа­во­ла победивый.

Радуй­ся, яко за твою рев­ность и любовь ко Хри­сту, дар про­зор­ли­во­сти и чудо­тво­ре­ния от Нero приявый.

Радуй­ся, яко душев­ныя и телес­ныя неду­ги ты еди­ным сло­вом врачевавый.

Радуй­ся, оби­ди­мым и сущим в напа­стех ско­рый помощниче.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 10

Помощ­ник ско­рый и уте­ши­тель был еси, отче Фео­фи­ле, не ток­мо к тебе при­хо­дя­щим, но и сам, с чте­ни­ем Псал­ти­ри, ездяй на тель­це по гра­ду Кие­ву, уте­шал еси скор­бя­щих и оби­ди­мых; оде­вая и питая нищих, гроз­но обли­чая винов­ных и, пред­ска­зуя гря­ду­щее яко насто­я­щее, мно­гих обра­тил еси на путь пока­я­ния. Мы же, дивя­ще­ся тво­е­му тако­во­му мило­сер­дию и чело­ве­ко­лю­бию к людем, поем Все­ми­ло­сти­во­му Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Царем тва­рей бысть Адам в раю до гре­хо­па­де­ния, вси бо зве­рие ему пови­но­ва­х­у­ся. И тебе, без­греш­но­му и освя­щен­но­му Духом Свя­тым, також­де пови­но­ва­х­у­ся и ско­ти, и рыбы, и пти­цы. По тво­е­му рече­нию без­с­ло­вес­ныя живот­ныя послуш­но испол­ня­ли волю твою. На удив­ле­ние всем твой телец, управ­ля­е­мый силою Божи­ей, при­во­зих тя,  иде­же душа твоя свя­тая воз­же­ла­ла помо­ли­ти­ся или сотво­ри­ти помощь нуж­да­ю­щим­ся. Дивя­ще­ся тако­во­му о тебе Божию про­мыш­ле­нию, со уми­ле­ни­ем гла­го­лем сицевая:

Радуй­ся, обли­чи­те­лю тай­ных и явных грехолюбцев.

Радуй­ся, заблуд­ших настав­ни­че и скор­бя­щих утешителю.

Радуй­ся, про­ся­щих тво­ея помо­щи ско­рый исполнителю.

Радуй­ся, пови­но­ва­ти­ся воле Божи­ей всех научавый.

Радуй­ся, яко и ско­ти зло­нрав­нии по сло­ве­си тво­е­му послуш­ни бысть, аки овцы.

Радуй­ся, яко и ладья чрез Днепр по сло­ву тво­е­му сама по воде дви­жи­ма бысть.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 11

Пение все­уми­лен­ное три­еди­но­му Богу при­но­сил еси во вся дни стра­даль­че­ска­го жития тво­е­го, досто­хвальне отче Фео­фи­ле. Днем и нощию, в келии и в дебрех лес­ных тво­ря умную молит­ву, не остав­лял еси без уте­ше­ния и исце­ле­ния всех к тебе при­хо­дя­щих, нази­дая их сло­вом Божи­им и сво­им юрод­ством. Ныне же пред­стоя у Пре­сто­ла Царя Сла­вы, моли­ся о нас, чту­щих свя­тую память твою, да и мы с тобою куп­но во веки поем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Про­ви­дя буду­щее яко насто­я­щее, ты мно­гим людем, пред­ска­зуя вне­зап­ную смерть или болез­ни, при­во­дил их от гре­хов­ныя жиз­ни к пока­я­нию. Ищу­щим мона­ше­ска­го жития ты ино­гда бла­го­слов­лял супру­же­ство, а жаж­ду­щим мир­ска­го жития – мона­ше­ство, дабы житие их было бого­угод­ным и спа­си­тель­ным для души. И царю Нико­лаю, лежа в мура­вей­ни­ке окро­вав­лен­ным, пред­ре­кл еси печаль­ный исход на поле бра­ни в Кры­му и его смерть от печа­ли. За тако­вое твое о людех попе­че­ние гла­го­лем тебе бла­го­дар­ны­ми усты сицевая:

Радуй­ся, тай­но­зри­те­лю судеб человеческих.

Радуй­ся, яко ты пре­ду­ка­зал на Глу­бо­чи­це место для устро­е­ния мона­сты­ря Покровскаго.

Радуй­ся, яко ты ука­за­вый место в лесу, иде­же имать быти устро­е­на пустынь Преображенская.

Радуй­ся, яко и крест тамо водру­зи­вый, аки апо­стол Андрей на горах Киевских.

Радуй­ся, яко и для мона­сты­ря Ионов­ска­го на горах Зве­ри­нец­ких сво­им три­крат­ным бла­го­сло­ве­ни­ем место освятивый.

Радуй­ся, яко ты мит­ро­по­ли­ту Фила­ре­ту вели­кое огнен­ное запа­ле­ние в Кие­во-Печерстей Лав­ре пред­ре­кл еси.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 12

Бла­го­дать от Бога даде­ся тебе, угод­ни­че Божий, тво­ри­ти чуде­са для про­слав­ле­ния Все­мо­гу­ща­го Твор­ца неба и зем­ли. Подоб­но Хри­сту, чудес­но напи­тав­ше­му в пустыне люди алчу­щия, ты утруж­ден­ных пут­ни­ков, гря­ду­щих на покло­не­ние угод­ни­ком Печер­ским, напи­тал еси чудо­дей­ствен­ною кашею, сва­рен­ною в лесу из камуш­ков и тра­вы, зажег­ши дре­ве­са огнем, низ­вед­шим с неба молит­вою тво­ею. И отро­ко­ви­цу уми­ра­ю­щую молит­вою сво­ею, во уте­ше­ние пла­чу­щей вдо­ви­цы, ожи­вил еси. Мы же со стра­хом и тре­пе­том, бла­го­дар­ны­ми усты вопи­ем див­но­му во свя­тых Сво­их Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Бла­жен­ныя кон­чи­ны сво­ея день и час пре­ду­ка­за­вый и тело свое для погре­бе­ния сам преду­го­то­ви­вый, о пре­див­ный чудо­твор­че Фео­фи­ле. Келию же свою све­ща­ми и лада­ном для сре­те­ния Анге­ла обла­го­ухал еси и послуш­ни­ка сво­е­го послал еси уда­ря­ти в звон коло­коль­ный, дабы изве­сти­ти бра­тию оби­те­ли, яко Фео­фил к Богу пре­се­ля­ет­ся. И рыда­ху людие вси, егда погре­ба­ше пре­чест­ное тело твое, яко лиша­ют­ся уте­ши­те­ля сво­е­го и настав­ни­ка. По ста соро­ка летех же, яви нам Гос­подь во уте­ше­ние мощи твоя. Чту­щии же память твою, спи­са­ху для раки тво­ея лик твой. И мы, со уми­ле­ни­ем взи­рая на образ твой, с радо­стию зовем ти:

Радуй­ся, вели­кий чудо­твор­че, Богом на уте­ше­ние нам дарованный.

Радуй­ся, скор­бя­щих уте­ши­те­лю, вдов и сирот защит­ни­че, боля­щих и страж­ду­щих целителю.

Радуй­ся, яко и по пре­став­ле­нии тво­ем чуде­са тво­ри­ти не преставый.

Радуй­ся, яко моля­щим­ся у гро­ба тво­е­го ско­рую помощь подававый.

Радуй­ся, яко отныне имя твое со свя­ты­ми прославляется.

Радуй­ся, гра­да Кие­ва укра­ше­ние и Кита­е­вой пусты­ни славо.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 13

О, пре­слав­ный угод­ни­че Хри­стов и пре­див­ный чудо­твор­че, отче наш Фео­фи­ле! При­и­ми сие малое моле­ние наше, в похва­лу тебе при­но­си­мое от нас, недо­стой­ных и греш­ных, оба­че с любо­вию чту­щих тя. Умо­ли Гос­по­да Бога изба­ви­ти­ся нам от вся­ких бед, скор­бей и напа­стей, наи­па­че же от гре­хо­па­де­ний и вне­зап­ныя смер­ти и веч­ных мук. Не попу­сти нам без пока­я­ния умре­ти. Буди нам путе­во­ди­тель в Цар­ствие Небес­ное, да тамо, с тобою вку­пе, во веки поем Богу: Алли­лу­иа, Алли­лу­иа, Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Анге­ли небес­нии и чело­ве­цы зем­нии бого­из­бран­но­му житию тво­е­му удив­ля­ше­ся, отче Фео­фи­ле, како ти мла­ден­цу сущу от мле­ка мате­ри сво­ея лице свое отвра­щал еси, при­ни­мая пищу ток­мо пост­ную. Сим зна­ме­ни­ем Гос­подь пока­за людем, яко ты еси избран­ник Божий, не от мира сего бысть. Дивя­ще­ся тако­во­му пост­ни­че­ско­му воз­дер­жа­нию тво­е­му, со уми­ле­ни­ем зовем ти сице:

Радуй­ся, избран­ни­че Божий от чре­ва матери;

Радуй­ся, пре­чест­ная отрасль иерея Божия.

Радуй­ся, пост­ни­че­ским подви­гом тво­им Кре­сти­те­лю Гос­под­ню уподобивыйся.

Радуй­ся, воз­дер­жа­ни­ем тако­вым роди­те­лей и срод­ни­ков сво­их удививый.

Радуй­ся, измла­да Бога возлюбивый.

Радуй­ся, запо­ве­ди Его вер­но сохранивый.

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Кондак 1

Избран­ный Богом от чре­ва мате­ри сво­ея на подвиг юрод­ства при­зван был еси, силою Божи­ей от вод­на­го потоп­ле­ния мно­га­жды хра­ни­мый, подви­гом поста и молит­вы вра­га рода чело­ве­че­ска­го посра­ми­вый. Сего ради, совер­шая память твою, молим тя, пре­див­ный отче Фео­фи­ле, изба­ви нас от враг види­мых и неви­ди­мых, с любо­вию зову­щих ти:

Радуй­ся, пре­по­добне отче наш Фео­фи­ле, подви­гом юрод­ства тво­е­го на путь спа­се­ния нас наставляющий.

Молитва преподобному Феофилу Киевскому

О, пре­див­ный угод­ни­че Хри­стов, креп­кий молит­вен­ни­че и заступ­ни­че, отче наш Фео­фи­ле! Ты от чре­ва мате­ри избран­ный Богом на слу­же­ние ему и див­но им хра­ни­мый от вся­ка­го зла. За твоя подви­ги юрод­ства Гос­подь даро­ва тебе дар про­ро­че­ства и чудо­тво­ре­ний. По запо­ве­ди пас­ты­ре­на­чаль­ни­ка Хри­ста ты душу свою пола­га­вый за овцы ста­да Хри­сто­ва. Ты греш­ни­ков тай­ных и явных гроз­но обли­ча­вый и сво­и­ми муд­ры­ми сло­ве­сы к пока­я­нию и исправ­ле­нию их при­во­ди­вый. Ты при­хо­дя­щих к тебе боль­ных и скорб­ных не отвер­гал еси. Ты был всем яко отец чадо­лю­би­вый и пас­тырь доб­рый. И ныне услы­ши нас, с верою при­зы­ва­ю­щих тя и усерд­но при­па­да­ю­щих к раце мощей тво­их, отче наш Фео­фи­ле. Испро­си у Все­ми­ло­сти­ва­го Бога мир Церк­ви нашей пра­во­слав­ней во оте­че­ствии тво­ем. Вра­зу­ми и обра­ти ере­ти­ков и рас­коль­ни­ков в лоно Мате­ри-Церк­ви. Пас­ты­рям нашим рев­ность о спа­се­нии людей, людем же послу­ша­ние Свя­тей Церк­ви и рев­ность защи­ща­ти веру пра­во­слав­ную испро­си. Умо­ли Небес­на­го Отца всем нам пода­ти кое­муж­до по про­ше­нию его: юным в пра­во­слав­ней вepe воз­рас­та­ние, ста­рым и немощ­ным под­креп­ле­ние и уте­ше­ние, боля­щим исце­ле­ние, сиро­там и без­по­мощ­ным заступ­ле­ние и неча­ян­ную радость, заблуд­шим и согре­ша­ю­щим исправ­ле­ние. И всем нам испро­си телес­ное здра­вие и душев­ное спа­се­ние. Согрей огнем Боже­ствен­ной люб­ви охла­дев­шие серд­ца наша. Помо­зи нам испра­ви­ти жизнь нашу гре­хов­ную, дабы без­бед­но прейти мытар­ства демо­нов лютых и водво­ри­ти­ся во оби­те­лех Отца Небес­на­го, дабы вку­пе с тобою и со все­ми свя­ты­ми вос­пе­ва­ти все­свя­тое и вели­ко­ле­пое имя Пре­свя­тыя Тро­и­цы: Отца и Сына и Свя­та­го Духа во веки веков. Аминь.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки