Акафист святителю Герману, архиепископу Казанскому и Свияжскому, чудотворцу


Святитель Герман Казанский и Свияжский

Кондак 1

Избран­ный свя­ти­те­лю, теп­лый о нас к Богу молит­вен­ни­че, угод­ни­че Хри­стов, пре­по­добне отче Гер­мане, яко име­яй дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, от вся­ких нас бед тво­им пред­ста­тель­ством избав­ляй, да зовем ти:

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Икос 1

Анге­лом упо­доб­ляя непо­роч­ным жити­ем Свя­тыя твоя, Гос­по­ди, отвер­зи ми ум и язык вос­хва­ли­ти бого­угод­ную жизнь и пре­по­доб­ныя дея­ния свя­ти­те­ля тво­е­го Гер­ма­на, да зовем ему, взем­ше­му от юно­сти бла­гий ярем твой на рамо свое:

Радуй­ся, бла­го­че­сти­ва­го корене бла­го­че­сти­вая отрасль; радуй­ся, от чре­ва матер­ня избран­ный слу­жи­те­лю в пре­по­до­бии и правде.

Радуй­ся, от отро­че­ских лет крот­ким и бла­гим нра­вом себе укра­си­вый; радуй­ся, от мла­до­го воз­рас­та в посте и молит­ве паче воз­рас­та преуспевый.

Радуй­ся, с уче­ни­ем книж­ным паче стра­ху Божию себе обу­ча­вый; радуй­ся, в юных летах креп­ким подвиж­ни­ком воз­дер­жа­ния себе явивый.

Радуй­ся, мани­ем боже­ствен­ным изда­ле­ча к вели­ко­му тво­е­му избра­нию ведо­мый; радуй­ся, тем же все­де­тель­ным мани­ем испер­ва, яко зени­ца ока блюдомый.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 2

Видя тще­ту мир­ска­го жития мно­го­мя­теж­ность чело­ве­че­ских попе­че­ний, бла­женне, жизнь твою испер­ва посвя­тил еси Богу, во еже непре­стан­но и уста­ми и серд­цем вос­пе­ва­ти ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разу­мом посвя­ща­е­мым свы­ше, и жела­ни­ем вле­ко­мый к гор­ней жиз­ни, ты вку­пе с бого­муд­рым роди­те­лем тво­им, паче все­го тща­ся о уго­жде­нии Богу, отверг­шие крас­ная мира, тес­ный ино­че­ский путь избрал еси. Вос­хва­ляя твое бла­гое изво­ле­ние, взы­ва­ем тебе:

Радуй­ся, вне мир­ска­го мяте­жа от мла­до­сти рабо­та­ти Богу пред­ло­жи­вый; радуй­ся, юность твою, яко жерт­ву непо­роч­ну, отвер­же­ни­ем от мира Богу принесый.

Радуй­ся, в жиз­ни по Бозе под духов­ным игу­мен­ством буду­ща­го свя­ти­те­ля Гурия пре­спе­ва­вый; радуй­ся, ему­же вку­пе в вели­ком пас­тыр­ском слу­же­нии в спо­спеш­ни­ка и пре­ем­ни­ка бла­го­да­тию уготовлявыйся.

Радуй­ся, в тойж­де (Воло­ко­лам­ской) оби­те­ли и сам в меру духов­на­го вожде­на­чаль­ства достигнувый;

Радуй­ся, пер­вым тща­вый­ся быти в послу­ша­нии, аще и послед­ним во ино­цех себе именовавый.

Радуй­ся, яко ели­ко сми­рял еси себе, толи­ко паче бла­го­да­тию к воз­вы­ше­нию был еси уготовляем;

Радуй­ся, и сми­рен­ным воз­вра­ще­ни­ем от началь­ства на преж­нее послу­ша­ние новыя духов­ныя силы для после­ду­ю­ща­го слу­же­ния тво­е­го стяжавый.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 3

Силою выш­ня­го, уго­тов­ляв­шею тя во спа­се­ние твое и мно­гих, ты избран­ни­че Божий, ведом был еси от силы в силу бого­угод­ной жиз­ни и дел. Тем­же и воз­зван был еси бла­го­да­тию на слу­же­ние церк­ви в ново­про­све­щен­нем цар­стве казан­ском, во еже научи­ти и неве­ду­щих Спа­си­те­ля мира зва­ти ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имея бла­гое помыш­ле­ние Царь ново­при­об­ре­тен­ное силою крест­ною цар­ство Казан­ское паче все­го устро­и­ти во един­стве бла­го­че­стия, да еди­ным духом веры при­об­щит­ся оно к вели­кой дер­жа­ве цар­ства Рос­сий­ска­го, аки часть к сво­е­му телу, при пер­во­свя­ти­те­ле Гурии избра тя собо­ром церк­ви в слу­жеб­ни­ка ему. О сем убла­жая тя, прис­нобла­женне, гла­го­лем: радуй­ся, собор­ным гла­сом на дело апо­столь­ское достой­но избран­ный; радуй­ся, усерд­ный дела­те­лю Хри­стов в ново­про­све­щен­ной стране маго­ме­тан­ска­го заблуждения.

Радуй­ся, яко бла­го­плод­ный сад, свя­тую оби­тель во гра­де Сви­яж­с­ке наса­ди­вый; радуй­ся, храм во сла­ву успе­ния Бого­ма­те­ри, аки неувя­да­е­мый тру­дов тво­их памят­ник в ней соорудивый.

Радуй­ся, тую пер­вее прис­но­цве­ту­щею лепо­тою подви­гов тво­их укра­си­вый; радуй­ся, в бого­спа­са­е­мом брат­стве ново­на­саж­ден­ной оби­те­ли тво­ей паче все­го пло­ды послу­ша­ния и стра­ха Божия возвращавый.

Радуй­ся, соби­рая сло­вес­ных овец в сло­вес­ный двор, всех и для спа­си­тель­на­го житель­ства, и для настав­ле­ния при­хо­див­ших к тебе, любез­но при­ни­ма­вый; радуй­ся, сла­вою доб­ро­де­те­лей тво­их мно­гих из мра­ка маго­ме­тан­ска­го нече­стия во свет истин­на­го бла­го­че­стия обращавый.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 4

Бурю мир­ска­го жития, мно­го­об­раз­ны­ми пре­врат­но­стя­ми зло­клю­че­ний выну воздви­за­е­мую, бла­гоо­тиш­но, яко муд­рый корм­чий, пре­шед свя­ти­тель Гурий, в при­ста­ни­ще без­молв­на­го покоя дости­же; на попри­ще бо ново­про­све­щен­ной паст­вы, сре­ди непре­рыв­ных тру­дов под­ви­за­яся, пер­во­свя­ти­тель Казан­ский успе мир­ным сном без­смер­тия. Ты же, бла­женне, яко пер­вый сослу­жи­тель и рев­ност­ный сотруд­ник скон­чав­ша­го­ся, явил­ся и достой­ный пре­ем­ник ему, да на пре­сто­ле свя­ти­тель­ства пас­ты­ре­на­чаль­ствен­но веща­е­ши Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­шав бого­пра­ви­мый собор вели­кия Рос­сий­ския церк­ви о бла­жен­ней кон­чине пер­ва­го свя­ти­те­ля вели­кия паст­вы Казан­ския, еди­но­глас­но суди, яко ток­мо ты избран­ный Божий досто­ин воз­сести на седа­ли­щи бла­жен­на­го Гурия. Тем­же воз­зва­ный в цар­ству­ю­щий град, аще и отри­цал­ся еси по обыч­но­му тебе сми­ре­нию от сана свя­ти­тель­ска­го, оба­че пови­ну­я­ся собор­но­му опре­де­ле­нию, вос­при­ял еси свя­ти­тель­ский жезл паст­вы Казан­ския. Тем­же и мы в весе­лии при­вет­ству­ем тя:

Радуй­ся, бла­гий рабе Гос­по­да, вер­но­стию в мень­шем соде­лав­ший­ся достой­ным боль­ша­го слу­же­ния; радуй­ся, све­тиль­ни­че, на свещ­ни­це во спа­се­ние мно­гим поставленный.

Радуй­ся, настав­ни­че, и сло­вом, а паче при­ме­ром жиз­ни тво­ей настав­ляв­ший вер­ных и невер­ных на путь Хри­стов; радуй­ся, пас­ты­рю доб­рый, неусып­ным попе­че­ни­ем пола­гав­ший душу твою о спа­се­нии душ пасомых.

Радуй­ся, муд­рый при­став­ни­че дома Гос­под­ня, всем по кое­го­ждо потре­бе нуж­ная устро­яв­ший; радуй­ся, вер­ный раз­да­я­те­лю благ Гос­по­да тво­е­го, помощь бед­ству­ю­щим, уте­ше­ние скор­бя­щим, неоскуд­но подававший.

Радуй­ся, в бла­го­го­вей­ном слу­же­нии тво­ем, и серд­це и пре­по­доб­ныя руце твои о пастве ко Гос­по­ду воз­де­вав­ший; радуй­ся, бла­го­при­ят­ны­ми молит­ва­ми тво­и­ми мир, милость и бла­го­дать Божию на ново­про­све­щен­ныя люди низводивший.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 5

Бого­теч­ной звез­де упо­до­бил­ся еси, все­х­вальне свя­ти­те­лю, вос­хо­дя бо бла­го­да­тию Божи­ею от силы в силу по свя­щен­ным сте­пе­нем иерар­хии, воз­зван был еси от паст­вы Казан­ския на высо­ту пре­сто­ла мит­ро­по­лии Мос­ков­ския, да со всею цер­ко­вию вос­пе­ва­е­ши Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видев­ши Бла­го­вер­ный Царь бого­угод­ное твое житие, свя­ти­те­лю, соиз­во­ли на выш­ший свещ­ник Все­рос­сий­ския мит­ро­по­лии поста­ви­ти тя, ты же, бла­женне, по сми­рен­но­муд­рию тво­е­му, являя себе недо­стой­на быти тако­ва­го сана, достой­ней­ше­го поста­ви­ти умо­лял Дер­жав­на­го. Оба­че пови­ну­я­ся зва­нию, уго­тов­лял­ся испол­ни­ти волю царе­ву: но поло­жил еси в серд­це пер­вее изре­щи царю сло­во прав­ды, яже прав­да аки зло вме­ни­ся, и запя тя на пути вру­ча­е­ма­го тебе пер­во­пре­сто­лия. Сего ради сугу­бо убла­жа­ем тя:

Радуй­ся, и на высо­те свя­ти­тель­ства сми­рен­ная о себе мудр­ство­ва­вый; радуй­ся, на пер­во­пре­сто­лии Рос­сий­ския церкве паче бре­мя, неже честь себе видевый.

Радуй­ся, яко во еже боль­шим послу­жи­ти во спа­се­ние, готов был еси и выш­шее слу­же­ние при­я­ти; радуй­ся, преж­де вос­ше­ствия на высо­ту пре­сто­ла, во сми­ре­нии сло­во царю провещавый.

Радуй­ся, прав­ды ради гоне­ние и изгна­ние от пред­ле­жа­щия чести при­я­вый; радуй­ся, сло­во пра­во пред царем, паче при­я­тия вре­мен­ной сла­вы предсудивый.

Радуй­ся, верою и прав­дою слу­жи­ти бла­гу церк­ви и цар­ства, необи­но­вен­но на пер­во­свя­ти­тель­ском пре­сто­ле помыш­ля­вый; радуй­ся, изгна­ни­ем прав­ды ради, бла­жен­ство небес­ное себе уготовивый.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 6

Про­по­вед­ник исти­ны был еси, свя­ти­те­лю Гер­мане, егда злоб­нии оприч­ни­цы воста­ша на свя­ти­те­ля Филип­па, ты един на суде непра­вед­нем гла­го­лал еси пред царем о неправ­де, воз­во­ди­мой на мужа непо­вин­на­го, вещая в непо­ко­ле­би­мой прав­де Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­сия, свя­ти­те­лю, в новом све­те право­та духа тво­е­го, егда непо­вин­ный свя­ти­тель Филипп непра­вед­но был судим и осуж­ден, ты един из свя­ти­те­лей воз­двиг глас в защи­ту стра­даль­ца, бла­го­дерз­но­вен­но вещая пред царем, яко бла­жен­ный он от юно­сти ни суда лож­на, ни лице­при­я­тия не веде. Убла­жая пра­во­лю­бие твое, веща­ем тебе:

Радуй­ся, при ангель­ской кро­то­сти тво­ей, креп­кий рев­ни­те­лю бла­го­че­стия, егда зрел тое небре­го­мых от нече­стия; радуй­ся, побор­ни­че угне­та­е­мый правоты.

Радуй­ся, бес­тре­пет­ный защит­ни­че непо­вин­но­сти; радуй­ся, рев­но­стию тво­ей по истине, древним свя­тым рев­ни­те­лям уподобивыйся.

Радуй­ся, бла­го­дерз­но­ве­ни­ем Гроз­на­го уди­ви­вый, но сми­рен­но­муд­ри­ем того на кро­тость пре­ме­ни­вый; радуй­ся, при­мер люб­ви к право­те и после­ду­ю­щим родам оставивый.

Радуй­ся, при запа­де жиз­ни тво­ей, пла­мен­ныя лучи светла­го духа тво­е­го в спо­бо­ре­нии истине пока­за­вый; радуй­ся, пра­во­лю­би­вым защи­ще­ни­ем право­ты, тече­ние пра­вед­ной жиз­ни тво­ей увенчавый.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 7

Хотя непо­роч­ную жизнь твою, яко доб­рый подвиг скон­ча­ти, пот­щал­ся еси и царю в сми­рен­но­муд­рия сло­во бла­го рещи, и пред царем в защи­ту мужа пра­вед­на­го пра­вое сло­во про­ве­ща­ти. Тем­же совер­шив тече­ние твое, яко рев­ни­тель бла­го­че­стия и побор­ник исти­ны, стя­жал еси дерз­но­ве­ние во исхо­де тво­ем взы­ва­ти Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Нова­го тя рев­ни­те­ля по бла­го­че­стия и побор­ни­ка право­ты позна гроз­ный царь и весь совет его, егда вещал еси царю в пас­тыр­ской кро­то­сти сло­ве­са право­ты и стра­ха Божия, и на суде свя­ти­те­ля, гла­го­лал еси пред царем во ограж­де­ние непо­вин­на­го. Тем­же вне паст­вы тво­ея, в цар­ству­ю­щем гра­де пре­бы­вая в тер­пе­нии, тамо и бла­жен­ную жизнь твою, от посе­ще­ния Божия гра­да, смер­то­нос­ным посе­ще­ни­ем скон­чал еси. Убла­жая сми­рен­ное в духе, но высо­кое в делах тече­ние жиз­ни тво­ей, и сми­рен­ную кон­чи­ну твою, тако­вая тебе приносим:

Радуй­ся, рев­ни­те­лю сми­рен­но­муд­рия, от юно­сти путь сми­ре­ния избра­вый; радуй­ся, и на свя­щен­ныя сте­пе­ни зва­ния и избра­ние с сми­рен­ным укло­не­ни­ем принимавый.

Радуй­ся, жизнь твою при Бого­во­ди­мом шествии, яко­же в сми­ре­нии и скон­ча­вый; радуй­ся, при кон­чине тво­ей очи­сти­тель­ную жерт­вою пре­гре­ше­ний от посе­ще­ния Божия умер­ших бывый.

Радуй­ся, яко­же не иска­вый сла­вы чело­ве­че­ской в жиз­ни, тако сми­рен­ное погре­бе­ние вос­при­я­вый и в смер­ти; радуй­ся, яко воис­ти­ну стран­ник, выну искав­ший небес­на­го гра­да, в цар­ству­ю­щем гра­де из доль­ней к гор­ней жиз­ни прешедый.

Радуй­ся, яко, иде­же во сми­ре­нии сном смерт­ным еси опо­чил, тамож­де Гос­подь пре­слав­но тя чудо­дей­стви­ем явил; радуй­ся, яко не даде Гос­подь виде­те тебе, пре­по­доб­но­му сво­е­му, истления.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 8

Стран­ное и пре­слав­ное сотво­ри о тебе, пре­по­добне, про­слав­ля­ю­щий пре­по­доб­ныя своя Гос­подь. Слы­шав­ше бо прис­ная твоя чада, ново­са­жден­ной тобою оби­те­ли ино­цы, и бла­го­че­сти­вии Бого­спа­са­е­мыя паст­вы тво­ея людие, гра­да Сви­яж­ска жите­ли от свя­тых мощей тво­их в цар­ству­ю­щем гра­де Москве изли­ва­ю­щи­е­ся исце­ле­ния, пот­ща­ша­ся воз­вра­ти­ти тя во град свой, в место пер­вых подви­гов тво­их на попри­ще про­све­ще­ния верою ново­при­об­ре­тен­ныя стра­ны, во еже бла­го­при­ят­нее при нетлен­ных мощех тво­их пети Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Все­душ­но, от всея люб­ви, и все­на­род­но, вся­ка­го чина и зва­ния, мона­си и мир­стии, гра­да Сви­яж­ска жите­лие вожде­ле­ша име­ти мощи твоя, свя­ти­те­лю, в сздан­ней тобою оби­те­ли, в месте сла­вы бла­го­да­ти, дей­ство­вав­шей тобою в духов­ном сози­да­нии ино­че­ства, и нази­да­нии всех при­хо­дя­щих к тебе для душев­ной поль­зы. Тем­же испро­сив­ше соиз­во­ле­ние бла­го­че­сти­вей­ша­го царя, с неиз­гла­го­лан­ною радо­стию пре­не­со­ша свя­тыя мощи твоя, в сози­да­нии тобою оби­тель. И мы, в радо­сти их, весе­ло при­вет­ству­ем тя:

Радуй­ся, яко по сми­рен­ней кон­чине, про­слав­лен­ным тобою Гос­по­дом про­слав­лен еси; радуй­ся, яко для при­ня­тия свя­тых мощей тво­их, в бла­го­го­вей­но сое­тав­ший тя град спо­двиг­ше­ся и сам архи­пас­тырь, свя­ти­тель Гермоген.

Радуй­ся, яко той­же вели­кий свя­ти­тель, со всем освя­щен­ным собо­ром, подо­ба­ю­щее тво­ей свя­тыне над­гроб­ное пение совер­ши; радуй­ся, яко при вне­се­нии мощей тво­их в создан­ный тобою храм Бого­ро­ди­цы див­ное бла­го­уха­ние пре­ис­пол­ни храм и обитель.

Радуй­ся, яко к общей бла­го­го­вей­ней радо­сти, свя­тыя мощи твоя целы и нетлен­ны обре­то­ша­ся; радуй­ся, яко мно­го­раз­лич­ны­ми исце­ле­ни­я­ми зна­ме­но­ва­ся сла­ва свя­тых мощей твоих.

Радуй­ся, яко теми же чудо­дей­стви­я­ми засви­де­тель­ство­ва­ся, яко обрел еси бла­го­дать у Гос­по­да; радуй­ся, яко и Сим­бир­стии граж­дане вожде­ле­ша име­ти часть мощей тво­их, во освя­ще­ние бла­го­дат­ную помощь.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 9

Вся­кия болез­ни живу­щею в тебе бла­го­да­тию свя­та­го Духа ты, свя­ти­те­лю, вра­чу­е­ши с верою при­те­ка­ю­щих к цель­бо­нос­ным мощем тво­им. Сего ради при­ем­лю­ще тобою бла­го­дать исце­ле­ний, бла­го­дарне при­яв­ше­му на себе неду­ги наша Спа­си­те­лю поем: Аллилуиа.

Икос 9

Витий­ство чело­ве­че­ское не может изре­щи бла­го­да­ти нетле­ния мощей тво­их, ни пове­да­ти силы чудо­дей­ствия оных. Мы же таин­ство верою при­ем­лю­ще, бла­го­чест­но вещаем:

Радуй­ся, чисто­тою духа от вся­ка­го бре­ния отре­ши­вый­ся; радуй­ся, постом и воз­дер­жа­ни­ем, яко бла­го­вон­ною смир­ною, тело твое тле­ния непри­част­но сотворивый.

Радуй­ся, непре­стан­ною молит­вою, яко небес­ным све­то­ли­ти­ем, тоеж­де бла­го­дат­ной силы испол­ни­вый; радуй­ся, все­ль­шим­ся в тя живо­тво­ря­щим Духом по смер­ти чудодействующий.

Радуй­ся, сияв­шим в тебе све­том Хри­сто­вым телес­ныя и душев­ныя очи про­све­ща­ю­щий; радуй­ся, бого­да­ро­ван­ною тебе силою, нечи­стыя духи от одер­жи­мых ими отгоняющий.

Радуй­ся, в при­бе­га­ю­щих к тебе стра­сти душев­ныя и телес­ныя вра­чу­ю­щий; радуй­ся, яко бод­рен­но соде­ло­вав­ший спа­се­ние твое, и всех усерд­но при­те­ка­ю­щих к тебе спа­се­нию споспешествующий.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 10

Спа­сти хотя душу твою, отне­ле­же начал еси рабо­та­ти Гос­по­де­ви, вся­кия скор­би, лише­ния и уни­чи­же­ния добль­ствен­но тер­пя, по бла­жен­ной кон­чине тво­ей соде­лал­ся еси при­бе­жи­щем всем, скор­бя­ми житей­ски­ми обу­ре­ва­е­мым, во еже со все­ми взы­ва­ти бла­го­дар­но Изба­ви­те­лю всех: Аллилуиа.

Икос 10

Сте­на и ограж­де­ние свя­тыя мощи твоя, прис­нобла­женне, при­бе­гая бо с верою под цель­бо­нос­ную сень оных, ник­то­же, молит­ва­ми тво­и­ми, из хра­ма тво­е­го без бла­го­дат­на­го уте­ше­ния отхо­дит. В нем­же бо сам иску­шен был еси, в сем и иску­ша­е­мым испра­ши­ва­е­ши помо­щи. Пред­сто­я­ще убо с любо­вию живо­при­ем­но­му гро­бу тво­е­му, взываем:

Радуй­ся, прис­ный о нас к Богу ходатаю.

Радуй­ся, бед­ству­ю­щих пред­ста­те­лю; радуй­ся, печаль­ных утешителю.

Радуй­ся, нуж­да­ю­щих­ся помощ­ни­че; радуй­ся, гони­мых прибежище.

Радуй­ся, обу­ре­ва­е­мых зло­клю­че­ни­я­ми тихое при­ста­ни­ще; радуй­ся, во мра­ке недо­уме­ния сущих бого­свет­лое вразумление.

Радуй­ся, оби­ди­мых заступниче;

Радуй­ся, изне­мо­га­ю­щих духом бого­муд­рое подкрепление.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 11

Пение похваль­ное при­но­ся­ще тебе, свя­ти­те­лю, вемы, яко ни свя­та­го жития тво­е­го, ни пре­по­доб­ных дея­ний, ни чудес, бла­го­да­тию Божи­ею от мощей тво­их обиль­но нам пода­ва­е­мых, по досто­я­нию не ток­мо вос­хва­ли­ти, но ниже, яко­же подо­ба­ет, изве­сти­ти воз­мо­го­хом. Оба­че веду­ще тя пре­вы­ше всех похвал суща во свет­ло­стях свя­тых, все­ля­ще­ся про­сти­ра­ем молеб­ный глас о тебе, про­слав­ля­ю­ще­му свя­тыя своя: Аллилуиа.

Икос 11

Све­то­зар­ный све­тиль­ник иму­ще свя­тыя мощи твоя, путь пра­вый нам осве­ща­ю­щий, и гре­хов­ный мрак раз­го­ня­ю­щий, бла­жим тя во оби­те­лех гор­них все­ля­ще­ся, и от неис­то­щи­ма­го источ­ни­ка бла­го­да­ти Божи­ей бла­гая и полез­ная по кое­го­ждо потре­бе нам испрашивающа;

Радуй­ся, за зем­ныя подви­ги твои, пре­не­бес­ны­ми бла­га­ми от подви­го­по­лож­ни­ка обда­ро­ван­ный; радуй­ся, за нище­ту духов­ную цар­ство небес­ное восприемый.

Радуй­ся, за воз­ды­ха­ния и сле­зы непро­хо­дя­щим весе­ли­ем уте­ша­ю­щий­ся; радуй­ся, за кро­тость твою зем­лю веч­на­го обла­да­ния наследивый.

Радуй­ся, за алч­бу и жаж­ду от неис­то­щи­ма­го пото­ка сла­до­сти насы­ща­ю­щий­ся радуй­ся, за мило­сер­дие твое, милость от Бога получивый.

Радуй­ся, за чисто­ту твою, лице­зре­ни­ем Божи­им насла­жда­ю­щий­ся; радуй­ся, за гоне­ние прав­ды ради, на месте злачне пре­мир­на­го покоя вселяющийся.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 12

Бла­го­дать все­ль­шу­ю­ся в тя свя­та­го Духа, явив в жиз­ни, в смер­ти и по смер­ти тво­ей, свя­ти­те­лю, обла­го­да­ти нашу мысль, недо­уме­ем бо, како совер­шим скуд­ную песнь нашу в похва­лу тебе, раз­ве запе­чат­ле­ем тую сово­куп­ле­ни­ем воеди­но, яко раз­де­лен­ных лучей, вос­пе­тых нами доб­ле­стей тво­их, да хва­ля­ще тя выну, уста­ми и серд­цем поем Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще твое Хри­сто­под­ра­жа­тель­ное житие, бого­муд­рыя дея­ния, бла­жен­ную кон­чи­ну, пре­слав­ныя по кон­чине чудо­дей­ствия, и явлен­ней­шия доб­ле­сти твои, яко свет­лыя лучи соеди­няя вку­пе, от соб­ствен­ных тво­их доб­рот при­но­сим тебе хва­ле­ние таковое:

Радуй­ся, от юно­сти тво­ей креп­ким пост­ни­ком, и неослаб­ным подвиж­ни­ком себе яви­вый; радуй­ся, по свя­щен­ным сте­пе­нем воз­во­ди­мый бла­го­да­тию, паче же вос­хож­де­ни­ем в серд­це, по внут­рен­ней свя­то­сти сми­рен­но­муд­рен­но возвышавыйся.

Радуй­ся, добль­ствен­ный бла­жен­на­го Гурия в духов­ном сози­да­нии паст­вы Казан­ския сотруд­ни­че; радуй­ся, того­жде достой­ный в пас­ты­ре­на­чаль­стве преемниче.

Радуй­ся, име­вый зва­ние све­ти­ти и на высо­те Все­рос­сий­ской мит­ро­по­лии; радуй­ся, испо­вед­ни­че исти­ны пред царем, и защит­ни­че стра­даль­че­ской право­ты святителя.

Радуй­ся, на месте сми­рен­на­го поко­и­ща чудо­дей­ствен­ною бла­го­да­тию про­яв­лен­ный; радуй­ся, пре­слав­но из цар­ству­ю­ща­го гра­да нетлен­ны­ми моща­ми тво­и­ми во оби­тель твою пренесенный.

Радуй­ся, осно­ван­ной тобою оби­те­ли свя­щен­ное ограж­де­ние и укра­ше­ние; радуй­ся, яко в скор­бех уте­ше­ние, в болез­нех исце­ле­ние, мощи твои нам даровашася.

Радуй­ся, бла­го­при­ят­ный о нас доль­них и перст­ных, вку­пе сми­рен­ных греш­ных, в гор­них к Богу пред­ста­те­лю, и немолч­ный молитвенниче.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 13

О, вели­кий угод­ни­че Божий, свя­ти­те­лю Гер­мане, при­и­ми сие усерд­ное к тебе моле­ние наше, и бла­го­при­ят­ным тво­им пред пре­сто­лом свя­тыя Тро­и­цы пред­ста­тель­ством, моли о нас недо­стой­них рабех тво­их, еже изба­ви­ти­ся нам от нале­жа­щих бед, вне­зап­ныя смер­ти и веч­на­го осуж­де­ния, да спо­до­бим­ся вку­пе с тобою, в лике свя­тых, выну еди­но­му в Тро­и­це Богу, Спа­си­те­лю наше­му, вос­пе­ва­ти: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Анге­лом упо­доб­ляя непо­роч­ным жити­ем Свя­тыя твоя, Гос­по­ди, отвер­зи ми ум и язык вос­хва­ли­ти бого­угод­ную жизнь и пре­по­доб­ныя дея­ния свя­ти­те­ля тво­е­го Гер­ма­на, да зовем ему, взем­ше­му от юно­сти бла­гий ярем твой на рамо свое:

Радуй­ся, бла­го­че­сти­ва­го корене бла­го­че­сти­вая отрасль; радуй­ся, от чре­ва матер­ня избран­ный слу­жи­те­лю в пре­по­до­бии и правде.

Радуй­ся, от отро­че­ских лет крот­ким и бла­гим нра­вом себе укра­си­вый; радуй­ся, от мла­до­го воз­рас­та в посте и молит­ве паче воз­рас­та преуспевый.

Радуй­ся, с уче­ни­ем книж­ным паче стра­ху Божию себе обу­ча­вый; радуй­ся, в юных летах креп­ким подвиж­ни­ком воз­дер­жа­ния себе явивый.

Радуй­ся, мани­ем боже­ствен­ным изда­ле­ча к вели­ко­му тво­е­му избра­нию ведо­мый; радуй­ся, тем же все­де­тель­ным мани­ем испер­ва, яко зени­ца ока блюдомый.

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Кондак 1

Избран­ный свя­ти­те­лю, теп­лый о нас к Богу молит­вен­ни­че, угод­ни­че Хри­стов, пре­по­добне отче Гер­мане, яко име­яй дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, от вся­ких нас бед тво­им пред­ста­тель­ством избав­ляй, да зовем ти:

Радуй­ся, свя­ти­те­лю Гер­мане, вели­кий чудотворче.

Молитва Герману архиепископу, Казанскому и Свияжскому

О, вели­кий угод­ни­че Хри­стов Гер­мане, теп­лый о нас ко Гос­по­ду молит­вен­ни­че, всем при­те­ка­ю­щим к тебе в скор­бех пред­ста­те­лю, испро­си нам помощь в немо­щах, уте­ше­ние в скор­бех, здра­вие в неду­гах душев­ных и телес­ных; умо­ли Гос­по­да даро­ва­ти нам остав­ле­ние во всех, ели­ка согре­ши­хом от юно­сти нашей в житии сем делом, сло­вом, помыш­ле­ни­ем и все­ми наши­ми чув­ст­вы: и при кон­чине нашей испро­си нам вре­мя пока­я­ния, да пред­ва­рив искрен­ним испо­ве­да­ни­ем гре­хов и очи­ще­ни­ем сове­сти исход душ наших, без­бед­но прейдем воз­душ­ныя мытар­ства и изба­вим­ся осуж­де­ния и муки мило­стию без­на­чаль­на­го Отца, бла­го­да­тию собез­на­чаль­на­го Сына, и освя­ще­ни­ем прис­но­сущ­на­го Духа. Аминь.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки