Акафист святым сестрам-мученицам Минодоре, Митродоре и Нимфодоре


Мученицы Минодора, Митродора и Нимфодора

Кондак 1

Избран­ных из сре­ды мира сего потоп­ля­е­ма­го в сует­ном море, и явль­ших­ся душ Жени­ху Хри­сту неве­ста­ми вер­ны­ми даже до кро­ве, вос­хва­ля­ем вас, девы и стра­сто­тер­пи­цы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро. Упо­ва­ю­ще на молит­вы, покро­ви­тель­ство и помощь вашу, зовем вам:

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Икос 1

Ангель­стей чисто­те возрев­но­вав­ши, чисто­ту души и тела, яко дар Тро­и­це Свя­тей, рев­ност­но сохра­ни­ли есте. И ныне со Анге­ла­ми и со все­ми свя­ты­ми моли­те­ся за нас, немощ­ных и раз­слаб­лен­ных, да воста­нем твер­до на путь спа­си­тель­ный, взы­ва­ю­ще вам:

Радуй­те­ся, измла­да себе Тро­и­це Свя­тей посвятившия.

Радуй­те­ся, чисто­ту, любовь и веру от роди­те­лей сво­их приявшия.

Радуй­те­ся, от еди­ныя утро­бы родившияся.

Радуй­те­ся, во свя­тем кре­ще­нии Духом сроднившияся.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 2

Видя, како труд­но, живя сре­ди мира греш­на­го и пре­лю­бо­дей­но­го, сохра­ни­ти себе в чисто­те для Жени­ха сво­е­го, Хри­ста Бога, после­до­ва­ли есте Его при­зы­ву: «изы­ди­те от сре­ды людей сих и отлу­чи­те­ся, и нечи­сто­те их не при­ка­сай­те­ся, и Аз при­и­му вы», непре­стан­но пою­щия: Аллилуиа.

Икос 2

Все­го более воз­лю­бив дев­ствен­ную чисто­ту души и тела сво­е­го, видя, яко ток­мо сия чисто­та угод­на Небес­но­му Жени­ху, оста­ви­ли есте сре­ду людей, ищу­щих себе плот­ския насла­жде­ния, и потек­ли по при­ме­ру Гос­по­да, рас­пяв­ша­го­ся «вне ста­на», в пустын­ное, воз­вы­шен­ное место, да и мы, науче­ни вашим спа­си­тель­ным побе­гом от соблаз­нов, возо­пи­ем вам таковая:

Радуй­те­ся, сво­им наме­ре­ни­ем сохра­ни­ти себе в дев­ствен­ней чисто­те Богу угодившия.

Радуй­те­ся, свою чисто­ту Жени­ху Небес­но­му посвятившия.

Радуй­те­ся, яко сле­дуя реше­нию сему спа­си­тель­но­му бежа­ли есте от суеты.

Радуй­те­ся, на хол­ме пустын­нем яви­ли­ся, яко бла­го­ухан­ныя цветы.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 3

Достиг­нув сего пустын­на­го места, яко неко­ей оби­те­ли сре­ди при­ро­ды, Богом здан­ныя, укра­си­ли есте е сво­им жити­ем во Хри­сте, непре­стан­ны­ми молит­ва­ми и постом любовь свою Богу являя, пою­ще Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Ели­ко серд­це, испол­нен­ное любо­вию, ищет уеди­не­ния с люби­мым и тиши­ны, тако и вы сре­ди тиши­ны сей Богом здан­ныя оби­те­ли непре­стан­но тру­ди­сте­ся серд­цем и умом, дабы уеди­ни­ти­ся душею с воз­люб­лен­ным и вас воз­люб­шим Твор­цем. Мы же, греш­нии, аще и во уеди­не­нии от мира нахо­дим­ся: во хра­мех и оби­те­лех, в суе­те прис­но пре­бы­ва­ем, но на вашу жизнь взи­ра­ю­ще, душу вновь горе устрем­ля­ем и со уми­ле­ни­ем вопием:

Радуй­те­ся, не людей, а сует­ность их жиз­ни отвергшия.

Радуй­те­ся, не покой зем­ный, а любовь Хри­сто­ву обретшия.

Радуй­те­ся, оби­тель, Богом здан­ную, не осквер­нив­шия суетою.

Радуй­те­ся, не зем­ную любовь искав­шии, а Божию всею душею.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 4

Издет­ска при­яв­шия во свя­тем кре­ще­нии семе­на люб­ве Хри­сто­вы и сохра­нив­шия зем­лю серд­ца сво­е­го чисту, не засо­ре­ну тер­ни­ем похот­ли­вых жела­ний и не опа­ле­ну зно­ем стра­стей, усерд­но удоб­ря­е­те ю пита­тель­ней­шею пищею рай­скою — Хле­бом Небес­ным. И в нюже меру укрепля­ше­ся в серд­цах ваших любовь Хри­сто­ва, в туюж­де навы­ка­сте пети от серд­ца Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Гос­подь наш, яко чадо­лю­би­вый Отец, пеку­щий­ся о спа­се­нии чад Сво­их, явля­ет нам, нера­зум­ным, образ ваше­го попе­че­ния о спа­се­нии души. Мы же, науча­я­ся от вас, девы свя­тыя, сему дела­нию, про­сим помо­щи вашея и поем вам:

Радуй­те­ся, яко во кре­ще­нии свя­тем семе­на люб­ве Божия обретшия.

Радуй­те­ся, яко и нас к позна­нию о сем богат­стве, его же мы име­ем, приводящия.

Радуй­те­ся, Хле­бом Небес­ным, сшед­шим с небес, питав­ши­я­ся и сего ради в душе воз­рас­тив­шия дре­во веры, надеж­ды и любве.

Радуй­те­ся, яко ваши­ми молит­ва­ми и заступ­ле­ни­ем от сего гла­да духов­на­го будем избав­ле­ни и мы.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 5

Видя Гос­подь ваша сле­зы и тру­ды, ради Него вами подъ­ятыя, испол­нил есть ваша серд­ца через край Сво­ею любо­вию, и потек­ли от вас реки чудес, исце­ле­ний и уте­ше­ний, да вси вас ради вос­по­ют Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Любовь Божия — мно­го­цен­ный бисер для души. По сло­ву бо свя­та­го пра­вед­на­го Иоан­на Крон­штадт­ска­го, вели­чай­ший дар чело­ве­ку — Бог в серд­це. И кто взы­щет сей бисер, обре­тет мир, радость, свет, сво­бо­ду, жизнь. Мы же, яко нищии, к вам, свя­тыя девы, бога­тым сим даром, взываем:

Радуй­те­ся, еди­на­го Бога воз­лю­бив­шия, и посе­му Божию любовь обретшия.

Радуй­те­ся, Жени­хом Хри­стом испол­нен­ный яви­ли­ся есте, яко источ­ни­цы чудес и исце­ле­ний к нуж­да­ю­щим­ся и жаж­ду­щим потекшия.

Радуй­те­ся, помо­зи­те и нам в сво­их серд­цах отверг­ну­ти суе­ту и быти вер­ны­ми еди­но­му Христу.

Радуй­те­ся, и к нам, раз­слаб­лен­ным и немощ­ным, направ­ля­ю­щия люб­ве вашея живи­тель­ную, бла­го­дат­ную струю.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 6

Поза­ви­до­вав князь тьмы, яко­же преж­де Ада­му с Евой, вашей чисто­те и жиз­ни во Хри­сте, и имея из сре­ды людей, пре­дан­ных ему, науча­ет неко­е­го кня­зя мир­ска­го схва­ти­ти и мучи­ти вас, прис­но вос­пе­ва­ю­щих Богу: Аллилуиа.

Икос 6

По речен­но­му Гос­по­дом: «Аще были от мира сего, мир убо свое любил бы, но яко Аз избрах вас от мира, сего ради нена­ви­дит вас мир» и вас, воз­люб­лен­ныя агни­цы Хри­сто­ва ста­да, воз­не­на­ви­де мир и в лице бого­от­ступ­ни­ков вле­че вас из воз­люб­лен­ныя оби­те­ли на нече­сти­вое суди­ли­ще. Мы же, пре­бы­ва­ю­ще в мире сем и поче­сти и одоб­ре­ние от него при­ем­лю­ще, со сты­дом и стра­хом взы­ва­ем к вам:

Радуй­те­ся, Богом избран­ныя от мира сего поги­ба­ю­ща­го и сего ради миром возненавиденныя.

Радуй­те­ся, от тех, кто мертв душею, муче­ние Хри­ста ради приявшия.

Радуй­те­ся, и нам, во кре­ще­нии Богом избран­ным, о сем избра­нии возрев­но­ва­ти помозите.

Радуй­те­ся, нам, духов­но раз­слаб­лен­ным и в житей­стем море потоп­ля­е­мым, яко Хри­стос Пет­ру, руку помо­щи прострите.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 7

Видя вашу кра­со­ту, на лица ваша изли­яв­шу­ю­ся от серд­ца, уне­ве­щен­на­го Хри­сту, враг наг­ло желая ю, наме­ре­ва­ше­ся обо­льсти­ти вас обе­ща­ни­ем вре­мен­ных поче­стей и удо­воль­ствий, но ни в чесом же успев, посрам­лен юны­ми дева­ми яви­ся. Мы же, издет­ска сла­с­тем зем­ным навы­ко­хом, и сами дивим­ся, како еще не оста­ви­хом вма­ле вос­пе­ва­ти Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Бог есть источ­ник кра­со­ты, гар­мо­нии кра­сок и вели­чин. И всяк, иму­щий в серд­це Бога, пре­кра­сен, в коем воз­расте ни пре­бы­вал бы. Сия кра­со­та Божия, на вас запе­чат­лен­ная, очи вра­жии осле­пи, яко све­том сол­неч­ным. Мы же, не иму­щии попе­че­ния о взыс­ка­нии серд­цем Бога, пецем­ся о внеш­ней сво­ей бла­го­вид­но­сти, но внут­рен­няя нечи­сто­та высту­па­ет на наша лица. Созна­вая сие наше горь­кое поло­же­ние, не зави­дуя, а рев­нуя о вашей небес­ней кра­со­те, зовем вам:

Радуй­те­ся, даром Божи­им — кра­со­тою, яко неве­сты, Хри­сту украшенныя.

Радуй­те­ся, в чер­то­ги Спа­со­вы при­я­тыя и собою Небо украсившия.

Радуй­те­ся, яко ваша лица пре­крас­ная нашу небла­го­вид­ность обличают.

Радуй­те­ся, и нам помо­зи­те укра­си­ти­ся верою и любо­вию ко Хри­сту, ибо сего наша души чают.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 8

Тщет­ны яви­ша­ся поту­ги вра­га соблаз­ни­ти вас смер­дя­щи­ми уте­ха­ми вре­мен­ныя сея жиз­ни. Да и како воз­мож­но бе на сии соблаз­ны взи­ра­ти сест­рам, прис­но вку­ша­ю­щим сла­дость небес­ную веч­ную и вос­пе­ва­ю­щим Богу: Аллилуиа.

Икос 8

«Кая поль­за чело­ве­ку, аще мир весь при­об­ря­щет, душу же свою отще­тит» — сие измла­да уяс­ни­ли есте себе сест­ры-муче­ни­цы. Убе­жав посе­му от пре­ле­сти и соблаз­нов мира сует­на­го и отвра­щал­ся его, яко душе­вред­на­го, хра­ни­ли­ся во оби­те­ли бого­з­дан­ней. Видя вашу ада­ман­то­ву твер­дость про­тив немощ­ных стрел — соблаз­нов вра­жи­их, поем вам:

Радуй­те­ся, непо­ко­ле­би­мии стол­пи твер­ди церковныя.

Радуй­те­ся, и нам помо­зи­те изба­ви­ти­ся жиз­ни греховныя.

Радуй­те­ся, ору­жи­ем люб­ве к Богу вра­га немощ­на­го низложившия.

Радуй­те­ся, и нас, нахо­дя­щих все­гда при­чи­ну не моли­ти­ся, при­ме­ром вашея молит­вы к подви­гу сему подвигшия.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 9

Видя, яко мно­зии соблаз­ны, нестро­е­ния и раз­до­ры испол­ни­ша цер­ковь Рус­скую, и истин­ная чада ея в при­тес­не­нии и поно­ше­нии и гла­де духов­нем пре­бы­ва­ют, Гос­подь, яко Гла­ва Церк­ви, яви вас, яко све­тиль­ник, да ука­зу­ет нам путь ко спа­се­нию, да укре­пит нас, раз­слаб­лен­ных в вере, с упо­ва­ни­ем и бла­го­дар­но­стию взы­ва­ти Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Яко све­тиль­ник, яко столп, иже ука­зы­ва­ше путь древ­ле пеше­ше­ству­ю­щу Изра­и­лю, яви­ла­ся в нынеш­нее послед­нее вре­мя ико­на свя­тых дев­му­че­ниц в Рос­сии. Мы же, раду­я­ся сему явле­нию, яко пово­ды­рю сле­пый, яко раз­слаб­лен­ный раду­ет­ся носиль­щи­ком, поем вам:

Радуй­те­ся, ико­ною вашею нас вразумляющия.

Радуй­те­ся, жити­ем вашим нас в мало­ду­шии и нера­де­нии обличающии.

Радуй­те­ся, яко лица ваша небес­ную отра­жа­ют красоту.

Радуй­те­ся, яко их свет мыс­ли наша зем­ле­рет­ныя воз­во­дит на высоту.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 10

Явль­ша­я­ся чуд­ная ико­на сия Божи­им Про­мыс­лом достав­ле­на бяше на свя­тую гору Афон — удел Божи­ей Мате­ри. Ино­цы же с тре­пе­том и радо­стию, яко обре­тен­но­му дра­го­цен­но­му бисе­ру, покло­ни­ша­ся иконе сей и, узрев­ши в сем спа­са­ю­щий перст Божий, вос­пе­ша: Аллилуиа.

Икос 10

Ино­цы свя­тыя горы Афон, воз­зрев­ши на ико­ну свя­тых дев-муче­ниц, воз­ра­до­ва­ша­ся тако­во­му спа­си­тель­но­му смот­ре­нию Божи­е­му о Рос­сии и всем мире хри­сти­ан­стем и, научен­нии Духом Свя­тым, умиль­но воспеша:

Радуй­те­ся, сест­ры, о еди­не­нии всех любо­вию Хри­сто­вою молит­вен­ни­цы всесильныя.

Радуй­те­ся, сест­ры, о пре­кра­ще­нии раз­до­ров и кро­во­про­лит­ных воин хода­та­и­цы, Богом явленныя.

Радуй­те­ся, девы, в дев­стве и чисто­те пре­бы­ва­ю­щим помощь и укрепление.

Радуй­те­ся, девы, во страстех и похо­тех жизнь про­вож­да­ю­щим креп­кое обли­че­ние и вразумление.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 11

Пра­вед­на­го Иоан­на Крон­штадт­ска­го, яко вер­на­го дру­га Хри­сто­ва, яко дев­ствен­ни­ка, яко Рос­сий­ска­го молит­вен­ни­ка, дерз­но­вен­на­го и люб­ве­обиль­на­го пас­ты­ря и истин­на­го собра­та ваше­го, посе­ти­ли есте, муче­ни­цы свя­тыя. И обрет­ши в его оби­те­ли серд­ца, срод­ная себе, воз­жго­сте в сест­рах рев­ность о чисто­те и молит­ве живей. Тыя же, хоть и малым чис­лом, вос­пе­ша Богу: Аллилуиа.

Икос 11

И поте­че сия ико­на, носи­мая на руках хри­сти­ан­ския общи­ны, име­ну­е­мыя в честь свя­тых муче­ниц, во оби­те­ли свя­тыя Сер­гия Радо­неж­ска­го, Сера­фи­ма Саров­ска­го, Амвро­сия Оптин­ска­го и про­чия оби­те­ли, вез­де при­вле­кая к себе серд­ца, вер­ныя Богу. Все же, дивя­ще­ся и лобы­за­ю­ще образ дев, вос­пе­ша им:

Радуй­те­ся, яко со все­ми свя­ты­ми лик молит­вен­ный ко Свя­тей Тро­и­це о мире и люб­ви составившия.

Радуй­те­ся, мона­хов и мирян за мир поги­ба­ю­щий моли­ти­ся подвигнувшия.

Радуй­те­ся, яко путь ко Хри­сту через еди­не­ние с Ним во Свя­тем При­ча­ще­нии пре­бы­ва­ни­ем сво­им во оби­те­ли Крон­штадт­ска­го пас­ты­ря вновь указующия.

Радуй­те­ся, яко на сей крат­чай­ший путь к Богу в наша послед­няя вре­ме­на, яко еди­ный с путем муче­ни­че­ским, указующия.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 12

Бла­го­дат­ных даров Духа Свя­та­го кла­дезь пре­ис­пол­нен­ный яви вас Гос­подь через вашу свя­тую, муче­ни­цы, ико­ну. Да взи­ра­ю­ще на ню, и мы возрев­ну­ем о жиз­ни бого­угод­ней и при­част­ни­цы сих даров явим­ся. И веду­ще, яко ждет Гос­подь наше­го пока­я­ния и исправ­ле­ния нашея жиз­ни во Хри­сте, вос­по­ем Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Вос­пе­ва­ю­ще вашу чудес­ную жизнь и чест­ная, слав­ная стра­да­ния Хри­ста ради и явле­ние ико­ны, молим вас, свя­тыя девы-муче­ни­цы Мино­до­ра, Мит­ро­до­ра, Ним­фо­до­ра, воз­не­си­те ваша молит­вы к Богу за нас немощ­ных, раз­слаб­лен­ных и нера­ди­вых, и помо­зи­те жизнь нашу испра­ви­ти. И на страш­нем суде Божи­ем не оставь­те нас хода­тай­ством вашим, да спа­са­е­мы ваши­ми молит­ва­ми тако вам воззовем:

Радуй­те­ся, бого­из­бран­ныя, чисто­тою вашею нас жити бого­угод­но побудившия.

Радуй­те­ся, яко миро­то­че­ни­ем обиль­ным ико­ны вашея нас возвеселившия.

Радуй­те­ся, бла­го­ухан­ныя цве­ты рай­ския, души наша миром и любо­вию исполняющая.

Радуй­те­ся, место­на­хож­де­ние ико­ны вашея обра­зом жиз­ни вашея указующия.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 13

О, свя­тыя муче­ни­цы-сест­ры, девы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, наша молит­вен­ни­цы немолч­ныя и настав­ни­цы жиз­ни чистыя, свя­тыя, бого­угод­ныя — жиз­ни во Хри­сте! При­и­ми­те нынеш­нее наше моле­ние и помо­зи­те нам достой­но прейти сию вре­мен­ную жизнь и достиг­ну­ти Цар­ствия Божия, вос­пе­вая с вами Богу: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Ангель­стей чисто­те возрев­но­вав­ши, чисто­ту души и тела, яко дар Тро­и­це Свя­тей, рев­ност­но сохра­ни­ли есте. И ныне со Анге­ла­ми и со все­ми свя­ты­ми моли­те­ся за нас, немощ­ных и раз­слаб­лен­ных, да воста­нем твер­до на путь спа­си­тель­ный, взы­ва­ю­ще вам:

Радуй­те­ся, измла­да себе Тро­и­це Свя­тей посвятившия.

Радуй­те­ся, чисто­ту, любовь и веру от роди­те­лей сво­их приявшия.

Радуй­те­ся, от еди­ныя утро­бы родившияся.

Радуй­те­ся, во свя­тем кре­ще­нии Духом сроднившияся.

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Кондак 1

Избран­ных из сре­ды мира сего потоп­ля­е­ма­го в сует­ном море, и явль­ших­ся душ Жени­ху Хри­сту неве­ста­ми вер­ны­ми даже до кро­ве, вос­хва­ля­ем вас, девы и стра­сто­тер­пи­цы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро. Упо­ва­ю­ще на молит­вы, покро­ви­тель­ство и помощь вашу, зовем вам:

Радуй­те­ся, неве­сты Хри­сто­вы Мино­до­ро, Мит­ро­до­ро, Ним­фо­до­ро, о спа­се­нии нашем молит­вен­ни­цы предивныя.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки