Акафист Входу Господню в Иерусалим


Вход Господень в Иерусалим

Кондак 1

Избран­ный Царю Гор­ня­го Сио­на, Крот­кий, спа­са­яй и Пра­вед­ный Изба­ви­те­лю наш, Тебе, в выш­них на Херу­ви­мех носи­ма­го и пева­е­ма­го от Сера­фим, зрим ныне на жре­бя воз­шед­ша­го и в Иеру­са­лим к воль­ней стра­сти гря­ду­ща­го. Сего ради покла­ня­ем­ся неиз­ре­чен­но­му снис­хож­де­нию Тво­е­му, и с ваи­а­ми и ветвь­ми уми­лен­но сре­та­ем Тя, да и с дети еврей­ски­ми воз­зо­вем Тебе:

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Икос 1

Архан­ге­лов и Анге­лов лики со стра­хом и с тре­пе­том взи­ра­ху с небес­ных высот на Твое, Хри­сте Спа­се, во Иеру­са­лим к воль­ной стра­сти вхож­де­ние и со Апо­сто­лы незри­мо сопро­вож­да­ху Тя Царя Сво­е­го и с дети еврей­ски­ми «осан­на в выш­них» Тебе при­но­ша­ху и вос­пе­ва­ху пес­но­пе­ния сицевыя:

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди Боже наш, яко посе­тил и сотво­рил еси избав­ле­ние людем Своим.

Бла­го­сло­вен еси, Вла­ды­ко Хри­сте, яко при­шел и даро­вал еси Кре­стом спа­се­ние чадом Своим.

Бла­го­сло­вен еси, гря­дый Ада­ма из глу­би­ны ада воззвати.

Бла­го­сло­вен еси, при­ше­дый Еве от древ­ния печа­ли сво­бо­ду даровати.

Бла­го­сло­вен еси, бла­го­вест­ву­яй мир на Изра­и­ля и спа­се­ние языков.

Бла­го­сло­вен еси, воз­ве­ща­яй Завет Нов в кроп­ле­нии кро­ви Своея.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 2

Видев Тя, Иису­се, Мар­фа и Мария паки в Вифа­нию при­шед­ша преж­де шести дней бытия Пас­хи, сотвор­ша Тебе вече­рю ту, и бе Лазарь един от воз­ле­жа­щих, Мар­фа с усер­ди­ем слу­жа­ше Тебе, Пода­те­лю вся­че­ских, Мария же бла­гую часть избра, бла­го­дар­на сущи о вос­кре­ше­нии бра­та сво­е­го, и при­ем­ши лит­ру мира нар­да чиста, мно­го­цен­на, пома­за пре­чи­стыя нози Твои и отре вла­сы сво­и­ми, с любо­вию от избыт­ка серд­ца, вопи­ю­ще Тебе: Аллилуиа.

Икос 2

Разу­ма неура­зу­мен­на воль­на­го Тво­е­го на стра­да­ния при­ше­ствия не разу­мев Иуда, иже хотя­ше уже пре­да­ти Тя, сму­ти­ся, зря­ще Мари­и­но миром пома­за­ние ногу Тво­ею, Гос­по­ди, и рече: «Чесо ради миро сие не про­да­но бысть на три­ех стех пенязь и дано нищим?» Сие же рече не яко о нищих печа­ше­ся, но яко тать бе. Ты же, Гос­по­ди, ведый, яко над­ле­жит Ти ско­ро смерть пре­тер­пе­ти, оправ­дал еси свя­тую жену сию, гла­го­лю­ще: «Не дей­те ея, да в день погре­бе­ния Мое­го соблю­дет е». Сего ради почи­та­ю­ще воль­ное ко стра­сти при­ше­ствие Твое, вопи­ем Тебе сице:

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, Мари­ею на вече­ри на погре­бе­ние приуготованный.

Бла­го­сло­вен еси, Иису­се, Иудою в душе еще в Вифа­нии на смерть уже осужденный.

Бла­го­сло­вен еси, в Вифа­нию при­ше­дый, в дом мира, да любовь и миром пома­за­ние от Марии приемлеши.

Бла­го­сло­вен еси, во Иеру­са­лим гря­дый на воль­ную страсть, да паки любовь от свя­тых жен миро­но­сиц все­му миру возвестиши.

Бла­го­сло­вен еси, Лаза­ря из мерт­вых воз­двиг­ну­вый, да будет с кре­по­стию при­ше­ствие Твое.

Бла­го­сло­вен еси, Себе Сама­го от гро­ба воз­ста­ви­ти гря­дый, да будет со вла­стию вхож­де­ние Твое.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 3

Име­яй власть воис­тин­ну Боже­ствен­ную, Вла­ды­ко Хри­сте, Ты во утрий день изшед из Вифа­нии зело заут­ра и при­бли­жа­ся в Виф­фа­гию, послал еси дво­и­цу от уче­ник Тво­их, гла­го­лю­ще има: «Иди­та в весь, яже пря­мо вама: и абие обря­ще­та осля при­вя­за­но, и жре­бя с ним, на неже ник­то­же нико­ли­же все­де от чело­век, и отре­шив­ша я, при­ве­ди­те Ми. И сице кто речет вам, что тво­ри­ти, рцы­те, яко Гос­подь тре­бу­ет я». Тииже сия слы­ша­ши, зело див­ля­ху­ся, возо­пи­ли Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Изшед­ша же уче­ни­ка, при­ве­до­ста осля и жре­бя, и воз­ло­жи­ша на не ризы своя. Ты же, Бог Сый, на Херу­ви­мех носи­мый, яко чело­век на жре­бя мла­до воз­сел еси нас ради, да яко Царь кро­ток, в мир сотво­ри­ши вхож­де­ние Твое, во град отца Тво­е­го Дави­да. Сего ради сре­та­ем Тя сице­вы­ми похвалы:

Бла­го­сло­вен еси, в Выш­них со Отцем на Пре­сто­ле седяй, на жре­бя­ти осли сести изволивый.

Бла­го­сло­вен еси, на небе­сех от Гор­них Сил покла­ня­е­мый, от детей на зем­ли покло­не­ние приявый.

Бла­го­сло­вен еси, кре­по­стию цар­ству­яй веки, со сла­вою во Иеру­са­лим грядый.

Бла­го­сло­вен еси, на сми­рен­ныя при­зи­ра­яй, с кро­то­стию во своя пришедый.

Бла­го­сло­вен еси, на жре­бя­те без­с­ло­вес­ном воз­се­дый, древ­нее без­с­ло­ве­сие раз­ре­ши­ти хотяй.

Бла­го­сло­вен еси, стран­ное обни­ща­ние долу при­е­мый, на небе­си горе Отцу и Духу соседяй.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 4

Буря недо­уме­ния сму­ща­ет ми ум, како достой­но вос­пою велие снис­хож­де­ния Тво­е­го таин­ство, Гос­по­ди, яко имея пре­стол — небо, Ты на жре­бя худо воз­шел еси чело­ве­ка взыс­куя, хотя раз­ре­ши­ти его древ­ня­го без­с­ло­ве­сия, да сбу­дет­ся речен­ное Заха­ри­ею про­ро­ком гла­го­лю­щим: «Радуй­ся зело, дщи Сио­ня, про­по­ве­дуй дщи Иеру­са­лим­ля. Се Царь Твой гря­дет к Тебе Пра­ве­ден и Спа­са­яй, Той Кро­ток всед на подъ­ярем­ни­ка и жреб­ца юна». Сего ради про­слав­ля­ем с миром на жре­бя­те шествие Твое во Иеру­са­лим, из глу­би­ны души вопи­ю­ще Тебе: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­шав­ше народ мног при­ше­дый на празд­ник, яко гря­де­ши Гос­по­ди во Иеру­са­лим, собра­ша­ся вку­пе во мно­же­стве и пости­ла­ху ризы своя по пути, дру­зии же реза­ху вет­ви от древ и пости­ла­ху по пути, и пред­хо­дя­щии и вслед гря­ду­щии вопи­я­ху Тебе, гла­го­лю­ще: «Осан­на Сыну Дави­до­ву! Бла­го­сло­вен гря­дый во имя Гос­подне! Бла­го­сло­вен­но гря­ду­щее Цар­ство во имя Гос­по­да отца наше­го Дави­да! Осан­на в выш­них!» Сего ради и мы в пред­праздн­ствен­ный день сей, нося­ще вос­кре­се­ния зна­ме­ния вет­ви дре­вес, Тебе, яко Побе­ди­те­лю смер­ти вопием:

Бла­го­сло­вен еси, Царю Изра­и­лев, Цар­ство не от мира сего взыс­ка­ти пришедый.

Бла­го­сло­вен еси, Сыне Дави­дов, тро­сти сокру­шен­ныя пре­ло­ми­ти не восхотевый.

Бла­го­сло­вен еси, Пас­ты­рю Доб­рый, заблуд­шее овча обре­сти грядый.

Бла­го­сло­вен еси, Агн­че незло­би­вый, Себе Сама­го в жерт­ву при­не­сти хотяй.

Бла­го­сло­вен, еси Вла­ды­ко тва­ри, от тва­ри Тво­ея с любо­вию сре­та­е­мый и с ветвь­ми ублажаемый.

Бла­го­сло­вен еси, Царю Сла­вы, со сла­вою цар­скою от уче­ник про­вож­да­е­мый и от детей прославляемый.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 5

Бого­свет­лою кра­со­тою и кре­по­стию обле­чен быв от века, Гос­по­ди, гря­де­ши со сла­вою в Сион, вос­ход на Еле­он­скую гору совер­шая, да испол­нит­ся Нау­ма про­ро­ка пред­ре­че­ние: «Се на горах ноги Бла­го­вест­ву­ю­ща­го и Воз­ве­ща­ю­ща­го мир. Празд­нуй Иудо празд­ни­ки твоя, воз­даждь обе­ты твоя». И паки испол­ни­ся Дави­да пра­от­ца Тво­е­го дру­гое пред­ре­че­ние: «Виде­на быти шествия Твоя, Боже, шествия Бога мое­го, иже во свя­тем». Егда же при­бли­зил­ся еси уже к нис­хож­де­нию с горы Еле­он­ския, все мно­же­ство уче­ни­ков нача­ша раду­ю­ще­ся хва­ли­ти Бога гла­сом вели­им, сугу­бо про­слав­ля­ю­ще Тя о всех чуде­сех, яже виде­ша от Тебе, гла­го­лю­ще: Бла­го­сло­вен гря­дый Царь во имя Гос­подне! Мир на зем­ли и сла­ва в выш­них! Сего ради и мы днесь Новый Изра­иль, яже от язык Цер­ковь, раду­ю­ще­ся возо­пи­ем Тебе с ними: Аллилуиа.

Икос 5

Видев­ше фари­сеи от наро­да сущии, яко лико­ва­нии народ­ныя зело умно­жа­ют­ся, Тебе, Гос­по­ди, с горы нис­хо­дя­щу, и яко гла­си уче­ни­ков Тво­их зело велии суть, воз­не­го­до­ва­ша и рек­ша Тебе: «Учи­те­лю, запре­ти уче­ни­ком Тво­им.» Ты же, Гос­по­ди, воз­гла­сил еси им: «аще сии умолк­нут, кам­ни возо­пи­ют, яко­же пред­ре­че Авва­кум про­рок, гла­го­ля: “каме­ние из стен возо­пи­ют, дре­во же отве­ща­ти будут им”». Сего ради и мы, аще душа­ми и серд­цы хлад­ни есмы, яко­же каме­ние, оба­че по сло­ву Тво­е­му не умол­чим хва­лы Тебе воз­сы­ла­ти сицевыя:

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди Боже наш, яко при­шел еси во Иеру­са­лим греш­ныя спасти.

Бла­го­сло­вен еси, Хри­сте Спа­се наш, яко воз­ве­стил еси вер­ным Тво­им, яко близь к нам еси.

Бла­го­сло­вен еси, Сыне Отечь, яко гря­де­ши Кро­вию Кре­ста Тво­е­го небес­ная и зем­ная примирити.

Бла­го­сло­вен еси, Сыне Чело­вечь, яко иде­ши велию любовь Отца Небес­на­го все­му миру возвестити.

Бла­го­сло­вен еси, Царю Цар­ству­ю­щих, яко Цар­ство Твое — Цар­ство всех веков.

Бла­го­сло­вен еси, Вла­ды­ко вла­де­ю­щих, яко Вла­ды­че­ство Твое — во вся­ком роде и роде.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 6

Про­по­вед­ни­цы Боже­ствен­ныя силы Тво­ея, Гос­по­ди, быша сущии с Тобою в Вифа­нии иудеи, зане тии сви­де­тель­ство­ва­ху во Иеру­са­ли­ме, яко Лаза­ря от гро­ба воз­двигл еси. Сего ради и сре­тая Тя народ, яко слы­ша­ща Тя сие сотвор­ша зна­ме­ние. И гла­го­ла­ху друг ко дру­гу: чесо ждем и не исхо­дим на сре­те­ние Сыну Дави­до­ву с ваи­а­ми от финик, да испол­нит­ся Писа­ние: «взы­ду на финик, удер­жу вет­ви его», зане Той есть финик прав­ды, о Нем­же рече Давид: «Пра­вед­ник, яко финикс про­цве­тет». Сего ради с ветвь­ми вос­пе­ва­ху пер­вее Тебе наро­ди: Осан­на, оба­че послеж­де с дре­кол­ми изы­до­ша на Тя, яко на раз­бой­ни­ка, не веду­ще пети: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­сия во всей сла­ве сво­ей и кра­со­те свя­тый град Божий Сион, «град Вели­ка­го Царя», егда при­бли­зил­ся еси к нему, Гос­по­ди, и уви­дел еси с высо­ти горы Ели­он­ския вся зда­ния цер­ков­ная и иная стро­е­ния град­ская зело крас­ныя. Тогда, видя свя­тый град, Гос­по­ди, вос­пла­кал­ся еси о нем, яко отец чадо­лю­би­вый, и с пла­чем рекл еси: «аще бы разу­мел еси ты хотя в сей день твой, еже к миру тво­е­му, оба­че сие скры­ся от очию тво­ею». И абие пред­ре­кл еси, яко при­и­дут дние, егда обло­жат свя­тый град вра­зи и раз­би­ют его, и чада его, и не оста­вят камень на кам­ни в нем, поне­же не разу­мел вре­ме­ни посе­ще­ния Тво­е­го. Мы же веду­ще Тя, яко Добра­го Пас­ты­ря, скор­бя­ща­го об заблуд­ших овцах Сво­их, вопи­ем Ти:

Бла­го­сло­вен еси, Пас­ты­рю овцам Вели­кий, овча погиб­шее взыс­ка­ти пришедый.

Бла­го­сло­вен еси, Архи­ерею гря­ду­щих благ, немо­щем нашим спо­стра­да­ти восхотевый.

Бла­го­сло­вен еси, Нова­го Заве­та Хода­таю, воз­же­ла­вый пад­шия люди от веч­ныя смер­ти спасти.

Бла­го­сло­вен еси, Судие Пра­вед­ней­ший, яко пра­ве­ден еси, и пра­ви суди о гра­де Твоем.

Бла­го­сло­вен еси, Спа­се Все­ми­ло­сти­вей­ший, яко мило­стив бывал еси и мило­сти Тво­ея исполнь вся земля.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 7

Хотяй изба­ви­ти род чело­вечь от рабо­ты вра­жия, Иису­се, при­шел еси во Иеру­са­лим, да испол­нит­ся Писа­ние: «явит­ся Бог богов в Сионе». Тебе тамо, потря­се­ся весь град; еди­нии бо изы­до­ша на сре­те­ние Тебе, вос­кли­ца­ю­ще велег­лас­но: «Осан­на Сыну Дави­до­ву», дру­зии же, удив­ля­ху­ся вопро­ша­ю­ще: «Кто есть Сей». О, безум­нии стар­цы, лже­име­нии учи­те­лие! Вся стог­на гра­да про­по­ве­ду­ют чуде­са Твоя. Вся Иудея испол­нен­на бла­го­де­янь­ми Тво­и­ми, сии же вопро­ша­ют: «Кто есть?» Лазарь едва вос­кре­се, и не ведят, кто исхи­ти его от смер­ти. От дво­ра Иаи­ро­ва едва исшел еси, и не ведят, кто есть ожи­ви­вый дщерь его? Видят, оба­че не хотят вос­пе­ти Тебе, яко Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Див­ное пока­зал еси смот­ре­ние Твое, Иису­се, егда со сла­вою вос­шел еси во Иеру­са­лим и абие, яко Архи­ерей, посе­тил еси свя­тый храм согля­да­ти его. В дом Отца Тво­е­го при­шел еси со вла­стию, и испол­ни­ся свя­та­го Авва­ку­ма про­ро­ка пред­ре­че­ние: «Гос­подь во Свя­том хра­ме Сво­ем: да мол­чит вся зем­ля пред Лицем Его». И абие изгнал еси вон вся сущии тамо про­да­ю­щия и куп­лю­щия, гла­го­ля: «Храм Мой — храм молит­вы наре­чет­ся, вы же сотво­ри­сте его вер­теп раз­бой­ни­ком». И тако испол­ни­ся дру­гое Писа­ние: «Рев­ность дома Тво­е­го сне­де Мя». Мы же, убо­яв­ше­ся тако­ва­го пра­вед­на­го гне­ва Тво­е­го, Гос­по­ди, еди­ное про­сим от Тебе, еже жити в дому Тво­ем во вся дни живо­та наше­го, зре­ти кра­со­ту Твою и посе­ща­ти храм свя­тый Твой, да про­сла­вим Тебе сице:

Бла­го­сло­вен еси, не в руко­тво­рен­ных хра­мах живый на Небе­си, в храм зем­ный со сла­вою возшедый.

Бла­го­сло­вен еси, селе­ние сла­вы Сво­ея воз­лю­би­вый на зем­ли, дом молит­вы от житей­ских попе­че­ний оградивый.

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди сил, яко воз­люб­лен­на селе­ния Твоя, паче селе­ний грешничих.

Бла­го­сло­вен еси, Царю сла­вы, яко луч­ше день един во дво­рех Тво­их, паче тысящ, во гра­дех нечестивых.

Бла­го­сло­вен еси, велий в Сионе, яко страш­но и свя­то имя Твое.

Бла­го­сло­вен еси, живый во Иеру­са­ли­ме, яко свят храм Твой, дивен в прав­де Твоей.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 8

Стран­ное и пре­слав­ное чудо сотво­рил еси, Хри­сте, егда «вне­за­пу при­шел еси в Цер­ковь Свою и тамо при­сту­пив­ших к Тебе хро­мых и сле­пых исце­лил еси», яко Свет­ло­да­вец, и Мило­сти­вый Врач, яко «прав­да пред Тобою преды­дет», яко­же рече Давид, и тако всем исто­чил еси в вели­кий и пред­праздн­ствен­ный день сей радость, исти­ну, свет и живот, яко­же пред­ре­че Софо­ния про­рок, гла­го­ля: «Радуй­ся дщи Сио­но­ва зело, отьят Гос­подь неправ­ды твоя, воца­рит­ся Гос­подь посре­де тебе и не узри­ши зла кто­му, Гос­подь Бог твой в тебе и обно­вит тя в люб­ви Сво­ей тебе ради, гла­го­лет Гос­подь: спа­су утес­нен­ную, и отри­но­вен­ную при­и­му». Сего ради и мы, весе­ля­ще­ся в день празд­ни­ка посе­ще­ния Тво­е­го, вос­по­ем Тебе: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был еси любовь, Слад­чай­ший Иису­се, сего ради хва­лу Тебе при­но­сит воз­люб­лен­ный Изра­иль изо уст ссу­щих и незло­би­вых мла­де­нец: егда стар­цы и учи­те­лие их бого­хуль­ству­ют вопро­ща­ю­ще, кто есть Сей, мла­ден­цы бого­слов­ству­ют, вопи­ю­ще Тебе: «Осан­на Сыну Дави­до­ву», и с ваии и с ветв­ми сре­та­ют во хра­ме при­ше­ствие Твое, пред­воз­ве­ща­ю­ще ско­рое Твое из мерт­вых вос­кре­се­ние. Спо­до­би же и нам одер­жи­мым гор­до­стию обра­ти­ти­ся, яко незло­би­вии дети, тако­вых бо есть Цар­ствие Небес­ное, да от чис­та­го серд­ца куп­но с ними при­не­сем Тебе тако­вые похвалы:

Бла­го­сло­вен еси, в выш­них пева­е­мый от Сера­фим, от незло­би­вых мла­де­нец вос­пе­ва­ние приявый.

Бла­го­сло­вен еси, в гор­них носи­мый от Херу­вим, от чистых серд­цем бого­нос­но в серд­це носимый.

Бла­го­сло­вен еси, ски­нию пад­шую Дави­до­ву воз­ста­ви­ти при­ше­дый, да нашу внут­рен­нюю бла­го­об­раз­ную ски­нию паки просветиши.

Бла­го­сло­вен еси, храм Твой — дом молит­вы сотво­ри­вый, да нас быв­ших вер­теп душет­лен­ных раз­бой­ни­ков паки дом чист Духа Свя­та­го сотвориши.

Бла­го­сло­вен еси, Ему­же тыся­щи тысящ слу­жа­ху на Небе­си и тьмы тем пред­сто­я­ху пред Ним.

Бла­го­сло­вен еси, Ему­же сон­мы детей вос­пе­ва­ху на зем­ли и тьмы народ­ныя сре­та­ху Его.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 9

Все сон­ми­ще Иудей­ское архи­ере­ев и книж­ни­ков, видев­ше чуде­са, яже сотво­рил еси во хра­ме, Иису­се, и отро­ки зову­щия: «Осан­на Сыну Дави­до­ву», воз­не­го­до­ва­ша и реша Тебе: «Слы­ши­ши ли, что сии гла­го­лют?» — Ты же рекл еси им: «Несте ли чли нико­ли­же, яко изо уст мла­де­нец и ссу­щих совер­шил еси хва­лу.» Мы же удив­ля­ю­ще­ся ока­ме­не­нию и жесто­сер­дию сер­дец их, зло­бою да мла­ден­че­ству­ем ныне, да в про­сто­те сер­деч­ной вос­по­ем Ангель­скую песнь: Аллилуиа.

Икос 9

Витии Боже­ствен­нии, аще и мно­го гла­го­лют, но не воз­мо­гут воз­да­ти достой­на­го бла­го­да­ре­ния неиз­ре­чен­но­му снис­хож­де­нию Тво­е­му, Хри­сте, яко ныне волею при­шел еси во Иеру­са­лим крест пре­тер­пе­ти, сего ради ута­ил еси от пре­муд­рых и разум­ных Свое Боже­ство и открыл еси е мла­ден­цем, иже чистым серд­цем паче отец сво­их ощу­ти­ша, яко Ты еси воис­ти­ну Хри­стос. Спо­до­би и нам душа­ми чисты­ми и несквер­ны­ми усты испо­ве­да­ти Боже­ствен­ную Сла­ву Твою, пою­ще Тебе сице:

Бла­го­сло­вен еси, явле­ни­ем сло­вес Тво­их про­све­ща­яй и вра­зум­ля­яй мла­ден­цы, про­све­ти и вра­зу­ми наши мыс­ли и сердца.

Бла­го­сло­вен еси, тво­ре­ни­ем чудес Тво­их сви­де­тель­ству­яй Боже­ство Свое, открый очи мои ура­зу­ме­ти от зако­на Тво­е­го чудеса.

Бла­го­сло­вен еси, пасый Изра­и­ля, паси мя в кро­то­сти духа на месте злачне.

Бла­го­сло­вен еси, хра­няй Иако­ва, все­ли мя в чисто­те серд­ца на воде покойне.

Бла­го­сло­вен еси, Царю мира, да воз­си­я­ет во днех Тво­их прав­да, дон­де­же отъ­и­мет­ся луна.

Бла­го­сло­вен еси, Солн­це Прав­ды, да про­све­тит­ся свет Твой во мно­же­стве мира, дон­де­же сия­ет солнце.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 10

Спа­сти хотяй язы­ки, Хри­сте Боже наш, Ты воз­двигл еси нецыи от еллин, при­шед­ших покло­ни­ти­ся в празд­ник, яко да видят Тя. Сего ради тии при­сту­пи­ша к Филип­пу, гла­го­лю­ще: «Хощем Иису­са виде­ти». Той­же вку­пе с Андре­ем гла­го­ла­ху Тебе. Ты же отве­ще­ва­е­ши им, яко ныне уже при­и­де час, да про­сла­вит­ся о сем Сын Чело­ве­че­ский. Во своя бо при­шел еси и свои не при­я­ша Тя, и на смерть осу­ди­ша. Сего ради, яко зер­но пше­нич­ное не при­не­сет пло­да, аще пад на зем­лю не умрет, тако же и Ты смер­тию Сво­ею мног плод при­несл еси во язы­цех, да испол­нит­ся Иса­ии про­ро­ка пред­ре­че­ние, яко явлен был еси не ищу­щим Тя, и обре­тен был еси не вопро­ша­ю­щи­ми Тя. Сего ради «при­и­ди­те язы­цы и види­те днесь Царя Небес­на­го, яко на пре­сто­ле высо­це на жре­бя­те худе во Иеру­са­лим вхо­дя­ща», да вси еди­ны­ми усты и серд­цем вос­по­ем Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Царю Пре­веч­ный, крот­кий, пра­вед­ный и спа­са­яй Уте­ши­те­лю наш! Ты крот­ко при­шел еси в день сей во Иеру­са­лим на крот­ком жре­бя­ти осли сидя, да кон­ское сви­реп­ство раз­ре­ши­ши на зем­ли. Сего ради кро­тость Твоя разум­на да будет всем чело­ве­ком, и да веда­ют вси, яко Ты взи­ра­е­ши ток­мо на крот­ка­го, мол­ча­ли­ва­го, тре­пе­щу­ща­го сло­вес Тво­их. Сего ради «да рас­ку­ют мечи своя на ора­ла и копия на сер­пы, и да не навык­нут кто­му рато­ва­ти­ся». Мы же «крот­цы сущи душею и сми­ре­нии нра­вом, бла­го­да­тию при­и­мем крот­ка­го всех Вла­ды­ку, гря­ду­ща­го гор­ды­ню лука­ва­го сокру­ши­ти», да в кро­то­сти духа вос­по­ем Ему сице:

Бла­го­сло­вен еси, на гору Сион воз­ше­дый, да мир на Изра­и­ля благовестиши.

Бла­го­сло­вен еси, Иеру­са­ли­му про­по­ве­ду­яй, да спа­се­ние язы­ков возвестиши.

Бла­го­сло­вен еси, при­ше­дый бла­го­ве­сти­ти нищим лето Гос­подне при­ят­но, да вся сокру­шен­ныя серд­цем исцелиши.

Бла­го­сло­вен еси, вос­хо­те­вый воз­ве­сти­ти пле­нен­ным отпу­ще­ние, да вся уни­чи­жен­ныя во отра­ду свободиши.

Бла­го­сло­вен еси, яко кокошь птен­цы своя под кры­ле соби­ра­яй, да вся обре­ме­нен­ныя грех­ми Кре­стом искупиши.

Бла­го­сло­вен еси, яко зер­но пше­нич­ное в зем­лю пад­шее, ко погре­бе­нию гря­дый, да вся до глу­би­ны ада пав­шия Вос­кре­се­ни­ем обновиши.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 11

Пение все­уми­лен­ное при­не­сем Тебе, Хри­сте, вку­пе с незло­би­вы­ми мла­ден­цы, «осан­на» Тебе вос­пев­ши­ми, с ними­же и мы Тебе вопи­ем: Бог Гос­подь, и яви­ся нам, да с ваии и вет­ви соста­вим Тебе празд­ник свят, чист и духо­вен, да паки сотво­ри­ши вход во внут­рен­ния хра­ми­ны душ наших, яко­же обе­щал­ся еси, гла­го­ля: «не остав­лю вас сиры, но паки при­и­ду к вам. Аще кто любит Мя, воз­люб­лю его, и явлю­ся ему Сам. И Отец Мой воз­лю­бит его, и к нему при­и­дем и оби­тель у него сотво­рим». Бла­го­сло­вен­но да будет вхож­де­ние Твое! При­и­ди и воз­ся­ди на пре­сто­ле ума наше­го, яко­же преж­де на жре­бя, и воца­ри­ся в серд­цах наших и раз­ре­ши вся без­с­ло­ве­сия стра­стей наших, да с прис­но­цве­ту­щи­ми ваи­а­ми чисто­ты паки яко­же древ­ле дети вос­по­ем Тебе: Аллилуиа.

Икос 11

Све­том небес­ным про­све­ти­ся днесь свя­тый храм, егда посе­тил еси его, Иису­се, и очи­стил еси его от куп­лей зем­ных, вку­пе же про­све­ти­ся с ним и весь свя­тый град, яко­же пред­ре­че Иса­ия: «от Сио­на бо изы­де закон и сла­ва Гос­под­ня из Иеру­са­ли­ма», яко на стра­да­ния при­шел еси, и свет, радость и любовь при­несл еси кре­стом Тво­им. Сего ради, рекл еси уче­ни­ком преж­де Сво­е­го кре­ста: «Еще мало вре­мя свет в вас есть, ходи­те, дон­де­же свет има­те, да тьма вас не имет. Веруй­те во свет, да сыно­ве све­та буде­те». Сие рекл еси, Гос­по­ди, да и во стра­да­ни­ях Тво­их свет веры не угас­нет уче­ни­ком Тво­им, и да не пой­дут во тьме неве­рия, не веду­ще, камо идут, да и вси пра­во в Тя веру­ю­щии с верою возо­пи­ют Тебе:

Бла­го­сло­вен еси, Хри­сте, Све­те мира, от мира лука­ва­го возненавиденный.

Бла­го­сло­вен еси, Иису­се, Солн­це Прав­ды, от прис­ных Тво­их прис­нобла­жи­мый и препрославленный.

Бла­го­сло­вен еси, Неве­чер­ний и Тихий Све­те, на захож­де­ние Свое во Иеру­са­лим пришедый.

Бла­го­сло­вен еси, живый во Све­те непри­ступ­нем, зарею Вос­кре­се­ния весь мир про­све­ти­ти грядый.

Бла­го­сло­вен еси, слад­чай­ший и прис­но­жи­вот­ный Све­те, в Сионе явлен­ный, да про­све­ти­ши душев­ную тьму мою.

Бла­го­сло­вен еси, Све­тиль­ни­че све­тяй и горяй, во Иеру­са­ли­ме воз­жен­ный, да паки воз­же­ши угас­ший све­тиль­ник мой.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 12

Бла­го­дать Твою подаждъ нам, Иису­се, яко же преж­де отро­ком еврей­ским осан­на Тебе вос­пев­шим и познав­шим Твое Боже­ство. И ныне в пре­чест­ные дни сия, Гос­по­ди, паки к нам близ буди, наи­па­че же к при­зы­ва­ю­щим имя Твое в духе кро­то­сти и мира, сми­ре­ния и люб­ве, спо­до­би же и нам ощу­ти­ти бла­го­дать при­ше­ствия Тво­е­го, да и мир Божий пре­вос­хо­дяй всяк ум, да соблю­дет серд­ца наша и вся разу­ме­ния наша о Тебе, и тако про­све­тив­ши души наши, во уми­ле­нии и с весе­ли­ем возо­пи­ем Тебе, Завет нов заве­ща­ти при­шед­ше­му нам кроп­ле­ни­ем кро­ви Сво­ея: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще Твое на воль­ную страсть во Иеру­са­лим при­ше­ствие и неиз­ре­чен­ное снис­хож­де­ние Твое, Хри­сте, покло­ня­ем­ся пред­на­ча­тию Кре­ста Тво­е­го и с дети еврей­ски­ми весе­ля­ще­ся, с ваи­а­ми и ветвь­ми сре­та­ем Тя, и состав­ль­ше празд­ник, про­слав­ля­ем Тя, яко Ты еси воис­ти­ну Мес­сия Хри­стос при­ше­дый и име­яй паки со сла­вою при­и­ти суди­ти живых и мерт­вых, не на жре­бя­ти осли седяй, но яко Царь царем и Гос­подь гос­под­ству­ю­щим, Ему­же имя — «Сло­во Божие», име­яй вслед Себе не отро­ки «осан­на» пою­щие, но вся воин­ства небес­ная вопи­ю­щия гла­сом гро­мов креп­ких: Алли­лу­иа, спа­се­ние, честь и сла­ва и сила Гос­по­ду наше­му, яко воца­ри­ся Гос­подь Все­дер­жи­тель. Сие вели­кое шествие Твое в Сион Гор­ний нис­хо­дящь с Небе­се от Бога с верою чаю­ще, про­слав­ля­ем в зем­ный Сион на все­мир­ное закла­ние вхож­де­ние Твое, пою­ще Тебе сице:

Бла­го­сло­вен еси, Сыне Отечь, сла­вою вен­ча­вый чело­ве­ка, тер­ни­ем вен­ча­ти­ся гря­дый, да тер­но­нос­ное есте­ство наше пло­до­нос­но сотвориши.

Бла­го­сло­вен еси, Агн­че Божий, взем­ляй гре­хи мира, да кро­вию Сво­ею нас пад­ших паче сне­га убелиши.

Бла­го­сло­вен еси, Жени­ше душ и сер­дец наших, от Чер­то­га Тво­е­го исхо­дяй, да ник­то­же укры­ет­ся от теп­ло­ты Твоея.

Бла­го­сло­вен еси, Пас­ты­рю Доб­рый, вхо­дяй ныне в твой овчий двор, да ник­то­же похи­тит нас от руки Твоея.

Бла­го­сло­вен еси, Учи­те­лю наш, Сио­на ради не умол­ча­вый до крест­ныя Пас­хи Тво­ея, да дру­ги своя до кон­ца сло­вом и любо­вию на Вече­ри утешиши.

Бла­го­сло­вен еси, Спа­си­те­лю наш, в черв­ле­ны ризы напо­сле­док обле­щи­ся вос­хо­те­вый, да нас яко неве­сту ризою спа­се­ния и одеж­дею весе­лия украсиши.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 13

О, Иису­се Хри­сте, Агн­че Божий, преж­де век на закла­ние при­уго­то­ван­ный, ныне же во Иеру­са­лим на воль­ную страсть гря­дый! При­и­ми малое сие с ваи­а­ми и ветв­ми при­но­си­мое Тебе моле­ние наше, да в пре­чест­ные дни сии после­ду­ем сто­пам Тво­им в тишине и кро­то­сти духа и во уми­ле­нии и чисто­те серд­ца и тако да пре­бу­дем с Тобою и во все вре­мя зем­на­го стран­ствия наше­го. И спо­до­би нам неосуж­ден­но при­ча­сти­ти­ся Боже­ствен­ныя радо­сти Свя­тыя Пас­хи Тво­ея зде на зем­ли, да и по при­ше­ствии в Небес­ный Иеру­са­лим на веки соеди­ним­ся с Тобою, со все­ми свя­ты­ми пою­ще Ангель­скую песнь: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Архан­ге­лов и Анге­лов лики со стра­хом и с тре­пе­том взи­ра­ху с небес­ных высот на Твое, Хри­сте Спа­се, во Иеру­са­лим к воль­ной стра­сти вхож­де­ние и со Апо­сто­лы незри­мо сопро­вож­да­ху Тя Царя Сво­е­го и с дети еврей­ски­ми «осан­на в выш­них» Тебе при­но­ша­ху и вос­пе­ва­ху пес­но­пе­ния сицевыя:

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди Боже наш, яко посе­тил и сотво­рил еси избав­ле­ние людем Своим.

Бла­го­сло­вен еси, Вла­ды­ко Хри­сте, яко при­шел и даро­вал еси Кре­стом спа­се­ние чадом Своим.

Бла­го­сло­вен еси, гря­дый Ада­ма из глу­би­ны ада воззвати.

Бла­го­сло­вен еси, при­ше­дый Еве от древ­ния печа­ли сво­бо­ду даровати.

Бла­го­сло­вен еси, бла­го­вест­ву­яй мир на Изра­и­ля и спа­се­ние языков.

Бла­го­сло­вен еси, воз­ве­ща­яй Завет Нов в кроп­ле­нии кро­ви Своея.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Кондак 1

Избран­ный Царю Гор­ня­го Сио­на, Крот­кий, спа­са­яй и Пра­вед­ный Изба­ви­те­лю наш, Тебе, в выш­них на Херу­ви­мех носи­ма­го и пева­е­ма­го от Сера­фим, зрим ныне на жре­бя воз­шед­ша­го и в Иеру­са­лим к воль­ней стра­сти гря­ду­ща­го. Сего ради покла­ня­ем­ся неиз­ре­чен­но­му снис­хож­де­нию Тво­е­му, и с ваи­а­ми и ветвь­ми уми­лен­но сре­та­ем Тя, да и с дети еврей­ски­ми воз­зо­вем Тебе:

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­подне! Осан­на в вышних!

Молитва Входу Господню в Иерусалим

Гос­по­ди Иису­се Хри­сте Боже наш, в выш­них со Отцем на Пре­сто­ле седяй, выну на кры­лу от Херу­вим носи­мый и пева­е­мый от Сера­фим, во днех же пло­ти Сво­ея на жре­бя­ти осли сести изво­ли­вый наше­го ради спа­се­ния, и от детей вос­пе­ва­ние при­я­вый и во Свя­тый град Иеру­са­лим преж­де шести дней бытия Пас­хи на воль­ную страсть при­ше­дый, да спа­се­ши мир Кре­стом, погре­бе­ни­ем и Вос­кре­се­ни­ем Тво­им! И яко­же тогда людие, седя­щие во тьме и сени смерт­ней, при­ем­ши вет­ви дре­вес и ваиа от финик, сре­то­ша Тя; Сына Дави­до­ва Тя испо­ве­дуя, також­де и нас ныне в пред­праздн­ствен­ный день сей в под­ра­жа­ние онех ваиа и вет­ви в руках нося­щих соблю­ди и сохра­ни. И яко­же онии наро­ди и дети «осан­на» Тебе при­но­ша­ху, спо­до­би и нам во псал­мех и пени­их духов­ных душа­ми чисты­ми, и несквер­ны­ми усты про­сла­ви­ти вся вели­чия Твоя в празд­ник сей, и во всю сед­ми­цу стра­сти Тво­ея, и неосуж­ден­но достиг­ну­ти и при­ча­сти­ти­ся Боже­ствен­ныя радо­сти Свя­тыя Пас­хи в пре­свет­лые дни Живо­нос­на­го Вос­кре­се­ния Тво­е­го, да вос­по­ем и про­сла­вим Твое Боже­ство вку­пе со Без­на­чаль­ным Тво­им Отцем и Пре­свя­тым и Бла­гим и Живо­тво­ря­щим Тво­им Духом, все­гда, ныне и прис­но, и во веки веков. Аминь.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цветовая схема:
Цвета
Цвет фона:
Цвет текста:
Цвет ссылок:
Цвет акцентов
Цвет полей
Фон подложек
Заголовки:
Текст:
Выравнивание:
Боковая панель:
Сбросить настройки