Канон святой равноапостольной княгине Ольге


Равноапостольная Ольга (в Крещении Елена)

глас 5

Песнь 1

Ирмос: Вели­ча­ва­го фара­о­на в мори пото­пив­ша со ору­жи­ем и всад­ни­ки, Изра­и­ля же пре­слав­но спас­ша и по суху про­вед­ша, поем Хри­ста, яко прославися.

Вели­чие наше и похва­ла ты еси, Оль­го Бого­муд­рая: тобою бо от идоль­ския лести сво­бо­ди­хом­ся. Ныне моли­ся за род и роды, ихже Богу при­ве­ла еси, пою­щи Хри­ста, яко прославися.

Вели­ча­ва­го диа­во­ла из Рос­сии про­гна­ла еси, нече­сти­выя куми­ры отнюд сокру­шив­ши, вся люди от без­за­ко­ния сво­бо­ди­ла еси, муд­ро­стию науча­ю­щи пети Хри­ста, яко прославися.

Чер­ность гре­хов­ную банею Кре­ще­ния отнюд отмы­ла еси, Хри­ста воз­лю­би­ла еси, Ему­же пред­сто­я­щи, моли­ся за рабы твоя, вер­но сла­вя­щия тя.

Бого­ро­ди­чен: Иса­ия Тя жезл нари­ца­ет, Пре­чи­стая, Давид же Тя — пре­стол Гос­по­день, Авва­кум — при­осе­нен­ную гору, купи­ну же Тя — Мои­сей, мы же Тя Матерь Божию нарицаем.

Песнь 3

Ирмос: Дер­жав­ною рукою и силь­ным сло­вом Небо и зем­лю сотво­рил еси, юже Тво­ею Кро­вию иску­пил еси, Цер­ковь Твою, яже о Тебе утвер­жда­ет­ся, зову­щи: яко несть свят, раз­ве Тебе, Господи.

Дер­жав­ною рукою, и муд­ры­ми сло­ве­сы, и силь­ным сло­вом учи­ла еси тво­е­го сына зако­ну Хри­сто­ву и людем воз­бра­ни­ла еси жре­ти идо­лом, Оль­го пре­слав­ная, в память твою ныне сошед­ше­ся, тебе прославляем.

Ты, яко пче­ла, доб­ру разу­му дале­че цве­ту­щия Хри­сто­вы веры взыс­ка­ла еси и, яко пород­ный мед, Кре­ще­ние в Цар­ству­ю­щем гра­де обрет­ши, тво­е­му гра­ду и людем даро­ва­ла еси, его­же вси насы­ще­ни горе­сти гре­ха отбегают.

Весь похваль­ный глас и моль­бу ти, Оль­го, при­но­сим, тобою бо Бога позна­хом, Ему­же ныне пред­сто­и­ши, про­си мира оте­че­ству, и на пога­ныя побе­ды, и душам нашим остав­ле­ния гре­хов, пою­щим тя, присноблаженная.

Бого­ро­ди­чен: При­я­те­ли­ще яви­ла­ся еси, Дево, Непри­ступ­на­го Бога, тем Тя поют непре­стан­но анге­льстии чини, пови­ну­ю­ще­ся Вла­ды­це, Ты бо роди­ла еси Сло­во Отчее, Собез­на­чаль­ное, без отца: о, чудо! Свя­тый бо Дух осе­ни Тя.

Седален, глас 3

Подвиг твой чтим, бла­жен­ная, див­на бо кре­пость духа тво­е­го, в немо­щи теле­се явль­ша­я­ся; язы­че­скую лесть пре­зрев­ши, дерз­но­вен­но веру про­по­ве­да­ла еси Хри­сто­ву, образ нам пода­ю­щи рев­но­сти о Господе.

Песнь 4

Ирмос: Духом Божи­им очи­щ­ся про­рок, дыха­ю­щим в нем, Авва­кум Боже­ствен­ный, боя­ся, гла­го­ла­ше: вне­гда при­бли­жат­ся лета, познан буде­ши, Боже, на спа­се­ние человеков.

Дух Божий почи на тебе, яко на Девво­ре про­ро­чи­це древ­ле, Имже про­све­тив­ши­ся, укреп­ля­ю­щи Вла­ди­ми­ра разум­на­го, Сиса­ру диа­во­ла низ­ло­жи­ла еси в сети его Кре­ще­ни­ем, яко и Вара­ком в пото­це Кис­со­ве прежде.

Быст­рине подо­бя­щи­ся, Оль­го Бого­муд­рая, сокру­шен­ным серд­цем ста, моля­щи­ся к Богу, изба­ви­ла еси род тво­их людей от оскорб­ле­ния кумир­ска­го и от пле­не­ния вра­жия сво­бо­ди­ла еси, Хри­ста при­зы­ва­ю­щи на помощь нашу.

В наро­чи­тый день свя­та­го тво­е­го пре­став­ле­ния радост­но празд­ну­ем, песнь молеб­ную Хри­сту воз­сы­ла­ю­ще, нетлен­ным вен­цем вен­чав­ше­му тя, Оль­го Бого­муд­рая: про­си нам остав­ле­ние гре­хов, сла­вя­щим тя верно.

Бого­ро­ди­чен: Тя, от корене Иес­се­е­ва про­цвет­шую, Иса­ия яко­же про­ре­че, Хри­ста — Цвет про­зяб­шую, и Пер­во­на­чаль­на­го пло­тию носив­шую, и Жезл Божия Духа, хва­лим Тя, яко Божию Матерь и Чистую Деву.

Песнь 5

Ирмос: Сло­во Божие Все­силь­ное, мир все­му миру посли и све­том истин­ным осве­щая и про­све­щая вся, из нощи Тя славящия.

Яко голу­би­ца цело­муд­рен­ная, на фини­ке доб­ро­де­те­лей воз­ш­ла еси, кри­ле свя­щенне посреб­ренне иму­щи, ими­же воз­ле­тев­ши, в рай­стей пищи воз­г­нез­ди­ла­ся еси, слав­ная Ольго.

О тебе поя­ше Соло­мон преж­де: вне вино­гра­да цар­ская мас­ли­на про­цве­те; ты бо свя­тый грезн Кре­ще­ни­ем в Рос­сии наса­ди­ла еси, тво­ря­щи плод пока­я­ния, о нем­же Сам Хри­стос веселится.

Уми­ло­сер­ди­ся, Вла­ды­ко, на ново­про­све­щен­ныя люди Твоя, не пре­даждь нас в руки пога­ных за мно­же­ство без­за­ко­ний наших, но молит­ва­ми настав­ни­цы нашея Оль­ги изба­ви ны от вся­кия напасти.

Бого­ро­ди­чен: Кро­пи­те вси, яко­же пишет­ся, обла­цы весе­лия, зем­ным: Божий бо Детищ Хри­стос, очи­ща­яй мир от гре­хов, вопло­ти­ся от Девы и дан бысть нам.

Песнь 6

Ирмос: В Цер­ковь Небес­ную Свя­тую Твою да при­и­дет молит­ва моя, вопию Ти, яко Иона, из глу­би­ны серд­ца мор­ска­го: от грех моих воз­ве­ди мя, молю­ся Тебе, Господи.

Рев­ность Свя­та­го Духа в серд­цы при­ем­ши, оте­че­ское зло­ве­рие воз­не­на­ви­де­ла еси, и, Хри­ста истин­на­го Бога взыс­кав­ши, чадо све­та яви­ла­ся еси, и с пер­вен­цы свя­тых на Небе­сех ликуеши.

Новая уче­ни­ца Хри­сто­ва в Рос­сии яви­ла­ся еси, обхо­дя­щи гра­ды и села, куми­ры сокру­ша­ю­щи и люди уча­щи еди­но­му Богу покла­ня­ти­ся, Его­же моли за пою­щия тя.

О Бого­бла­жен­ная Оль­го, помо­ли­ся за твоя чада к Богу: мир непо­дви­жи­мый оте­че­ству наше­му испро­си и нам отпу­ще­ние гре­хов, прис­но тя прославляющим.

Бого­ро­ди­чен: Познав­ше Тобою неопи­сан­ное Сло­во Божие, Сына Еди­но­род­на­го Все­дер­жи­те­ле­ва, вопи­ем Ти, зем­нии: радуй­ся, бла­го­сло­вен­ная Бого­ро­ди­це, упо­ва­ние душ наших.

Кондак, глас 4

Вос­по­ем днесь Бла­го­де­те­ля всех Бога, про­слав­ль­ша­го в Рос­сии Оль­гу Бого­муд­рую, да молит­ва­ми ея подаст душам нашим гре­хов оставление.

Икос

Хри­сти­ан житие видя­щи и непо­треб­ство язы­че­ское ура­зу­ме­ва­ю­щи, сице в себе рек­ла еси, Оль­го Бого­муд­рая: о, без­дна пре­муд­ро­сти и бла­го­сти всех Твор­ца! Како ута­ил­ся еси от мене досе­ле? Како воз­мо­гу идо­лы отныне чти­ти? Ник­то­же бо, слад­ка­го вку­сив, вос­хо­щет горь­ка­го, сего ради, аще и в ста­ро­сти, при­зо­ви мя, Свя­тая Тро­и­це, и подаждь ми гре­хов оставление.

Песнь 7

Ирмос: Пла­мень пещ­ный пора­бо­ти­ша бла­го­че­сти­вии отро­цы, тем свы­ше оро­си я, гото­вы пали­мы по есте­ству, но паче есте­ства муже­ски поя­ху: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, на Пре­сто­ле Сла­вы Цар­ствия Твоего.

Подоб­но Иуди­фи сотво­ри­ла еси, посре­де кумир­ских телищ вшед­ши, тех началь­ни­ка сокру­ши­ла еси и демо­но­чет­цы посра­ми­ла еси, вся же люди научи­ла еси в чисто­те вопи­ти Хри­сту: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, на Пре­сто­ле Сла­вы Цар­ствия Твоего.

Похваль­ны­ми цве­ты, аки цар­ский венец, бого­муд­рей тво­ей гла­ве в память твою при­но­сим, юже Хри­стос нетле­ни­ем вен­ча, Оль­го досто­чуд­ная, моли­ся за твое ста­до, изба­вит­ся от вся­ка­го зла вопи­ю­щим: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, на Пре­сто­ле Сла­вы Цар­ствия Твоего.

Ливан­скую ли гору наре­чем тя? На тя бо роса Небес­ная сни­де. Или Фисон реку, доб­рей­ший сап­фир, камень чест­ный, Вла­ди­ми­ра иму­щую, имже про­све­ти­ся Рос­сий­ская зем­ля? Но моли­те­ся за ны, взы­ва­ю­ще: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, на Пре­сто­ле Сла­вы Цар­ствия Твоего.

Бого­ро­ди­чен: Кивот позла­щен Тя Духом име­ну­ем, спас­шую мир от пото­па разум­на­го, Дево, спа­си нас, на Тя бо наде­ем­ся и к Тебе при­бе­га­ем, отча­ян­ныя в пучине от грех и напа­стей изба­ви, вопи­ю­щия: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, на Пре­сто­ле Сла­вы Цар­ствия Твоего.

Песнь 8

Ирмос: Креп­цыи отро­цы трие суще, силою оболк­ше­ся Свя­тыя Тро­и­цы, уло­ви­ша и побе­ди­ша хал­деи, и див­но изме­ни­ся есте­ство: како огнь в росу пре­ла­га­ше­ся? Без туги я сохра­ни, яко пеле­на­ми, о про­ли­я­вый муд­рость на всех делех Тво­их Боже, Тя пре­воз­но­сим во веки.

Креп­ка, яко льви­ца, силою Свя­та­го Духа обол­че­на, еди­на устре­ми­ся всю­ду истер­за­ти куми­ры, и див­но на Небе­си и на зем­ли: како жена преж­де Бога позна­ва­ет, еюже испер­ва все­му роду паде­ние бысть? Тою же ныне спа­се­ни, поем: о про­ли­я­вый муд­рость на всех делех Тво­их Боже, Тя пре­воз­но­сим во веки.

Пре­муд­рость Божия преж­де о тебе напи­са­ла есть: се еси доб­рая моя и пре­крас­ная, и поро­ка несть в тебе. Блеск лица тво­е­го, яко мира обо­ня­ние, назна­ме­но­ва­ше твое, Оль­го, кре­ще­ние, еже посре­де кумир­ския лести на тебе обо­ня Хри­стос и всех нас от смра­да демон­ска­го к пока­я­нию мило­стию Сво­ею, при­вел есть.

Помя­ни мене, гос­по­же Оль­го, убо­га­го тво­е­го раба, окра­ден­на­го от вра­га и согре­шив­ша­го паче чело­век, и помо­ли­ся Хри­сту пода­ти ми про­ще­ние о всех согре­ше­ни­их, яже нечув­ствен­но соде­ях, ока­ян­ный, да пока­я­ни­ем вопию: о про­ли­я­вый муд­рость на всех делех Тво­их Боже, Тя пре­воз­но­сим во веки.

Бого­ро­ди­чен: Не пре­зри, Дево, Тво­их раб моль­бы, о Тебе бо хва­лим­ся, Твое малое ста­до мы есмы, пот­щи­ся в заступ­ле­ние наше и изми ны от враг наших, ущед­ри зна­ю­щия Тя Матерь Божию и Сыну Тво­е­му вопи­ю­щия: о про­ли­я­вый муд­рость на всех делех Тво­их Боже, Тя пре­воз­но­сим во веки.

Песнь 9

Ирмос: Из Еде­ма изы­де род наш пра­ба­бы ради Евы, при­зван же Тобою, рожд­шею нам нова­го Ада­ма — Хри­ста, во двою есте­ству, Дево Чистая. Взыг­ра­ся Адам пра­дед, яко избыв пер­выя клят­вы, мы же Тобою хва­ля­ще­ся, яко Тебе ради Бога позна­хом, и Тебе величаем.

Весе­ли­ся, Ево пра­ро­ди­тель­ни­це, иже бо, тя пре­льстив, из Еде­ма изве­ди, ныне же попран есть тво­им исча­ди­ем. Се бо Оль­га живот­ное дре­во, Крест Хри­стов, в Рос­сии водру­зи, имже всем вер­ным рай отвер­зе­ся, мы же хва­ля­ще­ся, яко тоя ради Бога позна­хом, со Вла­ди­ми­ром сию величаем.

Жену по есте­ству нари­ца­ем тя, но паче силы жен­ския подвигла­ся еси. Тьмы тво­е­го зла­та исто­щи­ла еси, да Хри­стов закон и учи­те­ля при­об­ря­ще­ши, имже про­све­ти­ла еси зем­лю Рос­сий­скую, мы же тобою хва­ля­ще­ся, яко тебе ради Бога позна­хом, с муче­ни­ки тя величаем.

3акона настав­ни­це чистая и учи­тель­ни­це веры Хри­сто­вы, при­и­ми похва­лу от раб недо­стой­ных и молит­ву о нас сотво­ри к Богу, чест­но тво­ря­щих твою память, да от напа­стей, и бед, и печа­лей, и лютых гре­хов сво­бо­дим­ся, еще же и мук, жду­щих нас, изба­ви, молим­ся ти, тебе непре­стан­но величающии.

Бого­ро­ди­чен: Се Цер­ковь, се дверь, се Божия гора свя­тая, се жезл и сосуд злат, се источ­ник печа­тан, се рай свя­тый нова­го Ада­ма, се пре­стол страш­ный, се Мати Божия Пре­чи­стая, Заступ­ни­ца всех нас, пою­щих Ю.

Светилен

Све­том бла­го­да­ти Божи­ей про­све­щен­ная, све­тиль­ник веры истин­ныя во оте­че­ствии сво­ем воз­жгла еси, Оль­го Бого­муд­рая, и образ пода­ла еси отцу наше­му Вла­ди­ми­ру, имже и мы от тьмы неве­де­ния к Све­ту Хри­сто­ву приведохомся.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки