Источник

22-й день

Святы́я мироно́сицы и равноапо́стольныя Мари́и Магдали́ны и возвраще́ние моще́й свята́го священному́ченика Фо́ки

НА ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры святы́я, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

Ми́ро со слеза́ми нося́щи,/ Магдали́но Мари́е,/ Боже́ственнаго гро́ба дости́гши,/ и сла́вы А́нгела узре́ла еси́,/ возвеща́ющаго Животода́вца Боже́ственное воста́ние/ и всех избавле́ние./ Те́мже единона́десятим возвести́ти потща́лася еси́,/ ра́достно глаго́лющи:/ взыгра́йте, Христо́с воста́л есть.

Служа́щи, прехва́льная,/ нас ра́ди по нам бы́вшему Христу́ Бо́гу/ и непреста́нными сия́нии/ ду́шу и мы́сль разже́гши,/ свет была́ еси́./ Его́же ви́девши, на Кресте́ ви́сяща,/ стра́нное виде́ние,– глаго́лала еси́, слезя́щи,–/ ка́ко Жизнь смерть во́льную/ ны́не прие́млет?

Па́мять твою́ свяще́нную соверша́ем,/ учи́вшаяся у Христа́/ и Того́ повеле́ния/ пропове́давшая, всесла́вная,/ душа́м на избавле́ние,/ и моще́й твои́х ра́ку, Мари́е, ве́рою облобыза́ем,/ источа́ющую благода́ть неоску́дную и просвеще́ние/ любо́вию притека́ющим, Богоблаже́нная.

И́ны стихи́ры свята́го, глас 4.

Подо́бен: Дал еси́ зни́мение:

Весь возложи́лся еси́/ тебе́ ра́ди Претерпе́вшему спаси́тельную страсть,/ сам себе́, прехва́льне,/ муче́ния кро́вию усе́рдно благоугоди́ти/ и Тому́ прилепи́тися, о́тче, потща́лся еси́,/ отсю́ду и просла́вился еси́,/ и чуде́с обогати́лся еси́ де́йством, прему́дре,/ от Него́ венча́емь.

Беззако́нных шата́ния/ и де́монская стуже́ння/ страда́нни́ тве́рдостню, Фо́ко, низложи́л еси́,/ Спа́са всех я́сно возвеща́я,/ и ве́рных просвеща́я мы́сли, Богоблаже́нне,/ и мрак отгоня́ идольскаго су́етства/ просвеще́нием чуде́с твои́х/ и подвиго́в све́тлостию.

Приста́нище спаси́тельное,/ бе́дствующии, иму́ще тя,/ Фо́ко пресла́вне,/ жития́ волна́ми, и глубино́ю прегреше́ний,/ и печа́лей бу́рею одержи́ми,/ мо́лимся ве́рно:/ твои́ми моли́твами нас спаса́й/ от вся́ческих обстоя́ний,/ твою́ па́мять чту́щих,/ моля́ Человеколю́бца, и Влады́ку, и Го́спода.

Сла́ва, глас 6. Анато́лиево:

Пе́рвее ви́девши Боже́ственное воскресе́ние,/ Мари́е Магдали́но,/ Пе́рваго благи́х Вино́вника,/ на́ше благосе́рдно естество́ обожи́вшаго,/ пе́рвая и благове́стница яви́лася еси́,/ вопию́щи апо́столом:/ печа́ль отложи́вше,/ благоду́шие восприими́те/ и прииди́те, узри́те Христа́ воскре́сшаго/ и ми́ру подаю́щаго ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Всю отложи́вше:

А́гнца Своего́ А́гница Нескве́рная дре́вле и Непоро́чная Влады́чица/ на Дре́ве Кре́стнем я́ко узре́,/ ма́терски восклица́ше и, дивя́щися, вопия́ше:/ Ча́до сладча́йшее,/ что́ зре́ние сие́ но́вое и пресла́вное?/ Ка́ко сонм безблагода́тный суди́щу Пила́тову предаде́ Тя/ и осужда́ет на смерть Живота́ вся́ческих?/ Но воспева́ю Твое́ неизрече́нное, Сло́ве, снизхожде́ние.

На стихо́вне Окто́иха.

Сла́ва, глас 8. Византи́ево:

Во́лею обнища́вшему нището́ю мое́ю/ премно́гим благоутро́бием Христу́ Бо́гу,/ Магдали́не Мари́я, я́ко учени́ца ве́рно послужи́вши,/ на Дре́ве просте́рта и во гро́бе затворе́на ви́девши,/ вопия́ше, сле́зы точа́щи:/ что́ стра́нное виде́ние?/ И́же ме́ртвыя Животворя́й, ка́ко мертв вменя́ется?/ Ки́я ми́ры принесу́ Измени́вшему мя смра́да де́монскаго?/ Ки́я сле́зы пролию́ от слез Измени́вшему мою́ прама́терь?/ Но, о вся́ческих Царю́!/ Я́коже вертогра́да храни́тель яви́лся еси́,/ росо́ю Твои́х глаго́л вар отъе́м, рек к ней:/ к Мои́м бра́тиям ше́дши,/ благове́щения ра́дость возопи́й,/ восхожду́ бо ко Отцу́ и Бо́гу Моему́ и Бо́гу ва́шему,/ я́ко да пода́м ми́ру ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудеса́:

Тя ви́дящи, пригвожда́ема на Кресте́, Иису́се,/ и стра́сти прие́млюща во́лею,/ Де́ва и Ма́ти Твоя́, Влады́ко,/ увы́ Мне,– вопия́ше,– Ча́до Сла́дкое!/ Ра́ны непра́ведно ка́ко терпи́ши,/ Врачу́, исцели́вый челове́ческое неможе́ние/ и от тли всех изба́вивый милосе́рдием Твои́м?

Тропа́рь святы́я, глас 1:

Христу́, нас ра́ди от Де́вы ро́ждшемуся,/ честна́я Магдали́но Мари́е, после́довала еси́,/ Того́ оправда́ния и зако́ны храня́щи./ Те́мже днесь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе,/ грехо́в разреше́ни́е/ моли́твами твои́ми прие́млем.

И свята́го, глас 4:

И нра́вом прича́стник,/ и престо́лом наме́стник апо́столом быв,/ дея́ние обре́л еси́, Богодохнове́нне,/ в виде́ния восхо́д,/ сего́ ра́ди, сло́во и́стины исправля́я,/ и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве,/ священному́чениче Фо́ко,/ моли́ Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим.

НА У́ТРЕНИ

Кано́н Окто́иха еди́н и святы́х два. Кано́н святы́я, творе́ние Феофа́ново, его́же краегране́сие: Магдали́ну Мари́ю пою́ любо́вию. Глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Боже́ственными укра́шена добро́тами и светоли́тии сия́ющи Боже́ственными,/ очерне́вшее мое́ се́рдце твои́ми моли́твами, Мари́е, озари́.

Освяти́ тя Сло́во О́тчее, от духо́в зло́бы изба́вив я́ве,/ Ему́же учени́ца бы́вши, дарова́ний Свята́го Ду́ха испо́лнилася еси́.

Вод испо́лншися животво́рных от исто́чника незави́стнаго,/ за милосе́рдие на земли́ я́вльшагося Влады́ки,/ греха́ му́тныя изсуши́ла еси́ то́ки.

Богоро́дичен: Ма́терь естество́м Соде́теля, пое́м Тя, Отрокови́це,/ примири́вшую Бо́гу отпа́дшее естество́ челове́ческое,/ Богороди́тельнице Всенепоро́чная Влады́чице.

Ин кано́н свята́го, глас то́йже.

Песнь 1

Ирмо́с: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю/ и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу,/ я́ко просла́вися.

Све́ту непристу́пному предстоя́, Фо́ко,/ просвети́ мой по́мысл, молю́ся, му́дре, и се́рдце,/ восхвали́ти днесь свято́е твое́ страда́ние.

Украси́лся еси́ от де́тска, Боже́ствен ра́зум, Фо́ко, име́я,/ и благода́ти сподо́бився твори́ти зна́мения/ и отгоня́ти лука́выя ду́хи, прему́дре.

Испо́лнен сый благода́ти, испо́лнен ра́зума Бо́жия,/ име́л еси́ живу́щую в тебе́ Ду́ха Боже́ственнаго си́лу, Богому́дре,/ Ея́же ра́ди, я́ко со́лнце, просия́л еси́, просвеща́я ве́рныя.

Богоро́дичен: Неискусому́жно во утро́бе Твое́й/ Невмести́маго Бо́га име́ла еси́ вме́стна, Богороди́тельнице, нете́сно,/ Его́же о нас, Богора́дованная, при́сно моли́.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ еди́не Человеколю́бче.

Возлюби́вша пе́рвее благи́х Вино́вника, на́ше благосе́рдно естество́ обожи́вшаго,/ после́довала еси́ Ему́ усе́рдно, Мари́е,/ Того́ повину́вшася Боже́ственным веле́нием.

Рыда́ющи, гро́ба Изба́вителева дости́гла еси́,/ пе́рвее ви́девша Боже́ственное, отрокови́це, воскресе́ние./ Те́мже благове́стница яви́лася еси́, вопию́щи:/ Христо́с воста́, рука́ми восплещи́те.

Богоро́дичен: Спаса́ет мя Сло́во вопло́щшееся, Пречи́стая, от Твои́х пречи́стых крове́й,/ бога́тством бла́гости разреша́я осужде́ние пе́рваго паде́ния,/ Его́же непреста́нно моли́ спасти́ ста́до Твое́.

Ин

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ разшири́шася на враги́ мои́ уста́ моя́,/ возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Свяще́н из мла́да ра́зум име́л еси́/ и да́же до ста́рости же и престаре́ния, Богоно́се, Бо́гу угоди́л еси́,/ отту́ду сла́ву получи́л еси́.

Твоего́ вели́каго преще́ния, Богоно́се, не терпя́, де́мон, и́же в корабли́, отбега́ет,/ и Христо́с велича́ется де́лы твои́ми, чу́дне.

И́же во граде́х до́блести твоя́, по́двиги же, и тече́ния, и благодея́ния,/ кто досто́йно восхва́лит, чу́дне,/ му́чеников украше́ние и похвало́?

Богоро́дичен: Я́ко вы́шша А́нгел, прия́ла еси́ в ложесна́, Пречи́стая,/ Влады́ку А́нгелов и всея́ тва́ри,/ те́мже Тя ве́рно почита́ем.

Конда́к свята́го. глас 6.

Подо́бен: Е́же о нас:

Я́ко святи́тель принося́, о́тче, же́ртвы,/ на коне́ц себе́ прине́сл еси́ же́ртву жи́ву,/ свиде́тельствовав зако́нно о Христе́ Бо́зе,/ от А́нгел укрепля́емый,/ и смерть изволя́я,/ сый с вопию́щими тебе́:/ прииди́, Фо́ко, с на́ми, и никто́же на ны.

И́кос:

Жи́зни Небе́сныя жела́юще,/ пи́щу же на земли́ попира́юще, устне́ очи́стим и язы́ки та́кожде,/ пе́ния и пе́сни я́ко плету́ще досто́йно Фо́ке свяще́ннику,/ и́бо, в Небе́сную дверь вшед, невозбра́нно обре́те е́же внутрь ше́ствие/ и взира́ет на Жела́емаго, от А́нгел сла́вима./ Отту́ду бо и мо́жет о нас моли́ти еди́наго Ми́лостиваго,/ душе́вных неду́гов Цели́теля, я́ко му́ки прия́т за Него́./ Воспое́м у́бо того́, и возопие́м ему́:/ призира́я на ны, прииди́, Фо́ко, с на́ми, и никто́же на ны.

Седа́лен святы́я, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Обнища́вшему Сло́ву премно́гим милосе́рдием,/ Мари́е Магдали́но, я́ве я́ко учени́ца и́стинно послужи́ла еси́,/ зря́щи же Сего́, на Кресте́ вознесе́на и во гро́бе положе́на, рыда́ла еси́, слезя́щи./ Те́мже тя почита́ем и твое́ соверша́ем ве́рою торжество́, мироно́сице сла́вная,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, свята́го, глас 4.

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Наста́, празднолю́бцы, све́тло торжество́, па́мять Богому́драго и святи́теля Фо́ки,/ веселя́щи концы́, сия́ющи заря́ми чуде́с в ми́ре,/ нося́щи челове́ком неску́дную благода́ть:/ мо́лится бо Го́сподеви спасти́ род наш.

И ны́не, Богоро́дичен:

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м/ истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́/ и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния./ Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная,/ я́коже прорекла́ еси́.

Крестобогоро́дичен:

Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га,/ ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу,/ егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́,/ Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний нам дарова́ти.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.

Без смуще́ния иму́щи мирска́го су́етства мысль,/ Прише́дшему мир весь спасти́ от ле́сти послужи́ла еси́.

Мы́ющися слеза́ми, гро́ба живоно́снаго дости́гши,/ А́нгела узре́ла еси́, возвеща́юща Христо́во, Мари́е, воскресе́ние.

Се́рдце твое́ непоро́чное во оправда́ниих Христо́вых бысть,/ и Того́ еди́наго вожделе́ла еси́, Кра́снаго добро́тою, достосла́вная.

Богоро́дичен: Дрема́нием ле́ности мя сон грехо́вный, Отрокови́це, пости́же,/ бо́дренною моли́твою Твое́ю возста́ви мя к покая́нию.

Ин

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слух Твой и убоя́хся,/ я́ко неизрече́нным Сове́том,/ Бог сый Присносу́щный,/ от Де́вы проше́л еси́, вопло́щся./ Сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́, сла́ва си́ле Твое́й.

Свети́льника тя сия́юща пра́вды зна́ем, де́лы и муче́нием,/ при́сно светолу́чными сия́нии просвеща́юща сердца́ ве́рных/ и неду́гов мглу, сла́вне, отгоня́ща.

Красе́н в добро́тах муче́ния, Фо́ко, яви́лся еси́:/ го́лубь бо Бо́жий на версе́ твое́м честне́м се́де,/ сказа́, му́дре, страсте́м прича́стнику бы́ти ду́хом.

Окормле́ние иму́щии, и́же в мо́ри, Богоно́се, твою́ моли́тву при́сно тя́жкия бу́ри избавля́ются,/ пою́ще тебе́ ра́ди Подаю́щаго им избавле́ние спаси́тельное.

Богоро́дичен: Нескве́рная, Небла́зная, оскверне́нное мое́ се́рдце/ вре́дными помышле́ньми и преступле́ньми окаля́ное/ очи́сти Твои́ми к Преблага́го Бо́га Боже́ственными утеше́нии.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Пра́баба, сию́ словесы́ прельсти́вшаго и изгна́вшаго от рая́ дре́вле/ зря́щи нога́ми попира́ема чи́стых жен, нрав му́жеский стяжа́вших,/ с ни́ми ве́чно ра́дуется.

Уме́ршаго и во гро́бе Затворе́ннаго, всем жизнь Вдыха́ющаго, уязвля́ема любо́вию,/ сла́дцей Его́ любви́ приноша́еши ми́ро, Магдали́но, честна́я Мари́е,/ и сле́зныя пролива́еши арома́ты.

По стра́сти Боже́ственней, по стра́шнем Спа́сове вознесе́нии,/ прехо́диши, сло́во всю́ду честно́е возвеща́ющи и мно́ги уловля́ющи прельща́ющияся неве́дением,/ я́ко Сло́ва учени́ца сла́вная.

Богоро́дичен: Избавля́ет мя, па́дшаго к грехо́вным многоплете́нным паде́жем,/ Иже из Тебе́ роди́тися благоизво́ливый за безме́рную ми́лость, Пресвята́я Отрокови́це,/ Его́же умоли́ вся́каго вре́да изба́витися ве́рою пою́щим Тя.

Ин

Ирмо́с: Го́споди Бо́же наш, мир даждь нам,/ Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны,/ Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы,/ Имя Твое́ имену́ем.

Я́коже че́стен ка́мень, проходя́, преподо́бне,/ служа́щия ка́мению лю́ди к Бо́жией ве́ре приве́л еси́/ словесы́ твои́ми и чуде́сными явле́ньми.

Преподо́бен в преподо́бных показа́лся еси́, сла́вне, и в му́ченицех све́тел,/ чу́дно пострада́в и борца́ победи́в, Фо́ко чу́дне.

Воспе́ша А́нгельская во́инства, ви́дяще пострада́вша тя, му́чениче, тве́рдо/ и безпло́тныя побежда́юща де́моны в тле́ннем твое́м, блаже́нне, телеси́.

Богоро́дичен: Спаси́ мя, волну́ющася жития́ страстьми́, Пречи́стая,/ и окорми́ к ти́хим безстра́стия приста́нищем,/ всех По́моще христиа́н, Богоблагода́тная.

Песнь 6

Ирмо́с: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Глаго́л твои́х ороше́ние и печа́ли вар отъя́т ученико́в, честна́я, я́коже возопи́ла еси́:/ Христо́с воста́, живо́т яви́ся, я́сное облиста́ со́лнце.

Се твоя́ светоза́рная па́мять возсия́, просвеща́ющи ве́рныя, в ней пою́щия тя,/ и тьму отгоня́щи лука́вых бесо́в искуше́ния, досточу́дная.

Богоро́дичен: Свяще́нства мы́сленное и неприкоснове́нное очисти́лище,/ све́щник светови́ден яви́лася еси́, и мост к Бо́гу преводя́й,/ испове́дающим Тя, Богоро́дицу, Пренепоро́чная.

Ин

Ирмо́с: Я́коже проро́ка изба́вил еси́/ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же,/ и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец,/ и упра́ви живо́т мой, молю́ся.

Возвеща́ет ти хотя́щая бы́ти челове́ческим гла́сом, пресла́вне,/ ча́шу глаго́ля пи́ти тебе́ спаси́тельную, по́сланный ти го́лубь свы́ше.

По премно́гих по́тех, по боле́знех неизме́рных те́ла,/ мечу́ святу́ю твою́ главу́ преклони́л еси́/ и кровьми́ зе́млю освяти́л еси́.

Ме́ртвым ка́пищем не послужи́в, пребога́те,/ смерть претерпе́л еси́ и живе́ши по сме́рти,/ сего́ ра́ди тя, Фо́ко, ублажа́ем.

Богоро́дичен: Живы́й в Вы́шних во святу́ю Твою́ утро́бу всели́ся,/ пло́ти подо́бием ми́рови явля́яся,/ сего́ ра́ди Тя, Чи́стая, сла́вим.

Конда́к святы́я, глас 3.

Подо́бен: Де́ва днесь:

Предстоя́щи, пресла́вная, у Креста́ Спа́сова со ины́ми мно́гими,/ и Ма́тери Госпо́дни состра́ждущи, и сле́зы точа́щи,/ сие́ в похвалу́ приноша́ше, глаго́лющи:/ что́ сие́ есть стра́нное чу́до?/ Содержа́й всю тварь пострада́ти изво́ли./ Сла́ва держа́ве Твое́й.

И́кос:

Влады́ка Христо́с и Царь созда́ния, не оста́вль Небеса́, сни́де, я́коже изво́ли,/ и плоть тле́нную восприя́т во́лею./ Его́же ви́девши Ма́ти Непоро́чная, на Кресте́ пригвожда́ема,/ с де́вами честны́ми предстоя́щи и Магдали́на Мари́я, пла́чущи./ Той бо, та́мо су́щей и тепле́йшую ве́ру показу́ющей при́сно, после́доваше Христу́/ и гроб зря́ше, ожида́ющи и вопию́щи:/ пострада́ти изво́лил еси́, сла́ва держа́ве Твое́й.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Неду́ги отгна́ла еси́ разли́чныя, споспешеству́ющаго тебе́ Сло́ва иму́щи,/ Ему́же предстои́ши ны́не, вопию́щи, мироно́сице:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Еди́на ви́дела еси́ пре́жде ине́х, живота́ на́шего Христа́ воста́вша,/ вертогра́даря же Того́ непщева́ла еси́, вопию́щи:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Уста́вила еси́ тече́ние сме́ртное,/ Безсме́ртнаго Бо́га я́ко заче́нши и ро́ждши, Чи́стая, Ему́же вси пои́м:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ин

Ирмо́с: А́нгелом о́троки из огня́ спасы́й/ и гремя́щую пещь преложи́вый на ро́су,/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Проше́д сквозе́ пла́мень, я́коже три ю́ноши,/ неопале́н, му́чениче, пребы́л еси́ Христо́вою си́лою/ пожи́вшаго в тебе́ па́че у́ма.

Ты, огне́м Боже́ственныя любве́, му́чениче, внутрь распала́емь, Фо́ко,/ огню́ ве́щному примеша́яся, пребыва́еши, му́дре, неопали́м.

Испещре́н Боже́ственными добро́тами я́звенными, к Бо́гу восте́кл еси́,/ твоему́ Подвигополо́жнику, побе́ды вене́ц от Него́ прие́м.

Богоро́дичен: Избавля́еми вся́каго осужде́ния, Де́во, чу́дным Рождество́м Твои́м,/ гла́сы ра́достными песносло́вим Тя, Присноблаже́нная.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Све́тло яви́ся житие́ твое́, заря́ми облиста́, о Магдали́но!/ Доброде́тельных дея́ний, Боже́ственнаго пропове́дания, е́же к Бо́жию манове́нию,/ и луча́ми я́же к Зижди́телю любве́, Ему́же пое́ши со А́нгелы:/ свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

У Креста́ предстоя́ла еси́, зря́щи непра́ведное, сла́вная, заколе́ние/ Себе́ излия́вшаго за неизрече́нную ми́лость,/ и, стена́нии и слеза́ми облива́ема, что́ стра́нное,– вопия́ла еси́, Мари́е,– чу́до?/ Ка́ко умерщвля́ется и умира́ет смерть умертви́вый, Живо́т сый естество́м?

Богоро́дичен: Я́ко Бо́жию Ма́терь Тя единому́дренно сла́вим и тва́ри вы́шшую, Чи́стая,/ о Тебе́ бо осужде́ние, е́же от Ада́ма, потреби́ся/ и отсту́пльшее присво́ися челове́ков существо́, пою́щее:/ свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозносите Его́ во ве́ки.

Ин

Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́,/ полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит песнь вся тварь,/ я́ко Соде́телю всех во ве́ки.

От пеле́н освяти́ тя всех Соде́тель Бог,/ и, в ме́ру дости́г во́зраста страда́ний Христо́вых, пострада́л еси́,/ и победи́л еси́ нача́ла си́лы вра́жия,/ и венцено́сец дости́гл еси́ Вы́шних оби́телей жили́ще.

Ко́рмчия тя изря́дна призыва́ют при́сно пла́вающии, му́чениче,/ и морски́х избавля́ются, му́дре, бед благоприя́тными твои́ми, сла́вне, моли́твами,/ воспева́юще всех Царя́, и Соде́теля, и Бо́га во ве́ки.

Я́ко а́гнца тя незло́бива, Госпо́дни врази́ умерщвля́ют, Фо́ко,/ во глубо́цей и честне́й ста́рости,/ врага́, сла́вне, злу нача́льника, мече́м уморя́ющаго/ испове́дания и дерзнове́ния твоего́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Очище́ние была́ еси́ па́дшему на́шему тле́нному естеству́,/ поро́ждши А́гнца Бо́жия, взе́млющаго согреше́ния челове́ков коне́чным милосе́рдием,/ те́мже Тя пое́м ра́достно, Де́во Богоро́дице.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

К Боже́ственней преложи́лася еси́ ны́не ра́дости, к ра́йстей широте́ простра́нней,/ к мы́сленным и преми́рным оби́телем, иде́же преподо́бных чи́нове,/ иде́же есть глас чист све́тло пра́зднующих, Мари́е Богоно́сная./ Те́мже тя вси ублажа́ем.

Ничто́же предпочла́ еси́ су́щих на земли́ па́че любве́ Христа́ Бо́га,/ но Того́ еди́наго снеда́ема добро́тами/ и непосре́дственно, всечестна́я, посыла́емыми луча́ми, стопа́м Сего́, вопия́ла еси́, после́дующи:/ Тя велича́ю, Многоми́лостиве.

Обоже́ние получи́вши боготво́рное, и пото́ка напи́вшася благода́ти,/ и мзды боле́зней прие́мши богонача́льно,/ и апо́стольским чино́м счета́ема, Магдали́но, учени́ца Сло́ва,/ любо́вию чту́щия тя твои́ми моли́твами сохрани́.

Богоро́дичен: Я́ко Ма́ти пострада́вшаго за ны, душетле́нных страсте́й мя изба́ви;/ я́ко Ми́лостива, разреши́ согреше́ний мои́х плени́цы;/ я́ко Блага́, ублажи́ ны́не озло́бленную мою́ ду́шу бесо́вскими искуше́нии, Де́во Богоро́дице,/ да пою́ Тя, Всепе́тую.

Ин

Ирмо́с: Благослове́н Госпо́дь, Бог Изра́илев,/ воздви́гнувый рог спасе́ния нам/ в дому́ Дави́дове, о́трока Своего́,/ в ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́/ и напра́вил ны есть на путь ми́ра.

Я́ко не́бо зве́здно, бие́ний добро́тами чуде́с, му́чениче, позна́лся еси́, Фо́ко,/ просвеща́я при́сно подсо́лнечную и реша́ тьму страсте́й и вся́каго злоче́стия,/ сего́ ра́ди ве́рою тя воспева́ем.

Ты те́сный ше́ствовал еси́ на земли́, му́чениче, путь,/ наде́ждами ве́чнующих красо́т, Фо́ко, благоче́стно разширя́яся,/ и вся утесни́л еси́ вра́жия лю́тая кова́рства.

Свяще́нное торжество́ и честны́й твой пра́здник ны́не наста́,/ нося́щ нам ра́дость соверше́ну./ В сей сла́вятся твоя́ до́блести вои́стинну, и боре́ния,/ в не́йже помина́й нас, страстоно́сче и му́чениче.

Богоро́дичен: Но́сиши Мое́ подо́бие, Оте́ческий име́я зрак, о Сы́не Мой:/ хо́щеши бо земны́х лю́тое я́ве безобра́зие исцели́ти,–/ вопия́ше Пречи́стая, рука́ми Христа́ нося́щи,/ Ю́же песносло́вим гла́сы немо́лчными.

Свети́лен.

Подо́бен: Све́те неизме́нный:

Со́лнце незаходи́мое, отрокови́це, е́же от Отца́ пре́жде век возсия́вшее,/ во гро́бе евре́йский сонм запеча́та,/ но воскре́сшаго ви́дела еси́ пе́рвее, Мари́е,/ и ученико́м возвести́ла еси́.

Сла́ва, свята́го:

Святи́телей украше́ние, и нищих засту́пник/ ты яви́лся еси́, Богому́дре о́тче, и столп доброде́телей,/ те́мже помина́й вся, пою́щия тя, Фо́ко.

Богоро́дичен:

Дании́л преднапису́ет Тя несеко́мую го́ру,/ из нея́же честны́й ка́мень отсече́ся и истни́ идольския хра́мы,/ Богороди́тельнице Мари́е.

На стихо́вне Окто́иха. Сла́ва, глас 4:

От младе́нства был еси́ Го́сподеви рачи́тель,/ Фо́ко всеблаже́нне му́дре,/ и́бо ору́жие Креста́ на ра́мо взем,/ неукло́нно ше́ствовал еси́ путе́м и́стины,/ и́мже А́нгелом люби́м был еси́,/ бесо́м сопроти́вник,/ и ми́рови моли́твенник я́влься изря́ден.

И ны́не, глас 8:

Во́лею обнища́вшему нището́ю мое́ю/ премно́гим благоутро́бием Христу́ Бо́гу,/ Магдали́на Мари́я, я́ко учени́ца ве́рно послужи́вши,/ на Дре́ве просте́рта и во гро́бе затворе́на ви́девши,/ вопия́ше, сле́зы точа́щи:/ что́ стра́нное виде́ние?/ И́же ме́ртвыя Животворя́й, ка́ко ме́ртв вменя́ется?/ Ки́я ми́ры принесу́ Измени́вшему мя смра́да де́монскаго?/ Ки́я сле́зы пролию́ от слез Измени́вшему мою́ прама́терь?/ Но, о вся́ческих Царю́!/ Я́коже вертогра́да храни́тель яви́лся еси́,/ росо́ю Твои́х глаго́л вар отъе́млеши, рек к ней:/ к Мои́м бра́тиям ше́дши,/ благове́щения ра́дость возопи́й,/ восхожду́ бо ко Отцу́ и Бо́гу Моему́ и Бо́гу ва́шему,/ я́ко да пода́м ми́рови ве́лию ми́лость.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны Окто́иха, и святы́я, песнь 3-я, на 4. Проки́мен, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,/ Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых. Апо́стол к Кори́нфяном, зача́ло 141. Аллилу́ия, глас 1: Терпя́, потерпе́х Го́спода, и внят ми. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 34. Прича́стен: Ра́дуйтеся, пра́веднии:

Моли́тва

О свята́я мироно́сице и всехва́льная равноапо́стольная Христо́ва учени́це Магдали́но Мари́е! К тебе́, я́ко ве́рней и мо́щней о нас к Бо́гу хода́таице, гре́шнии и недосто́йнии, ны́не усе́рдно прибега́ем и в сокруше́нии серде́ц на́ших мо́лимся. Ты в житии́ свое́м стра́шныя ко́зни бесо́вския испыта́ла еси́, но благода́тию Христо́вою я́вно тех свободи́лася еси́, и нас моли́твами твои́ми от се́ти бесо́вския изба́ви, да вы́ну во всем житии́ на́шем де́лом, сло́вом, мы́слию и та́йными помышле́нии серде́ц на́ших ве́рно послу́жим еди́ному Свято́му Влады́це Бо́гу, я́коже Тому́ обеща́лися есмы́. Ты па́че всех благ земны́х сладча́йшаго Го́спода Иису́са возлюби́ла еси́ и Тому́ чрез все житие́ до́бре после́довала еси́, Боже́ственными уче́нии Его́ и благода́тию не то́кмо свою́ ду́шу пита́ющи, но и мно́жество люде́й от тьмы язы́ческия ко Христа́ чу́дному све́ту приводя́щи; то ве́дуще, про́сим тя: испроси́ нам у Христа́ Бо́га благода́ть просвеща́ющую и освяща́ющую, да, е́ю осеня́еми, преуспева́ем в ве́ре и благоче́стии, в по́двизех любве́ и самоотверже́ния, да неле́ностно тщи́мся служи́ти бли́жним в их ну́ждах духо́вных и теле́сных, па́мятующе приме́р твоего́ человеколю́бия. Ты, свята́я Мари́е, бо́дренно благода́тию Бо́жиею протекла́ еси́ житие́ на земли́ и ми́рно отшла́ еси́ во оби́тели Небе́сныя, моли́ Христа́ Спа́са, да моли́твами твои́ми сподо́бит нас непреткнове́нно соверши́ти стра́нствие на́ше в сей юдо́ли пла́ча и в ми́ре и покая́нии сконча́ти живо́т наш, да та́ко и в свя́тости на земли́ пожи́вше, ве́чныя блаже́нныя жи́зни на Небеси́ сподо́бимся и та́мо с тобо́ю и все́ми святы́ми вку́пе вы́ну восхва́лим Тро́ицу Неразде́льную, воспои́м Еди́но Божество́, Отца́ и Сы́на и Ду́ха Всесвята́го, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И́на моли́тва

О свята́я мироно́сице, равноапо́стольная Магдали́но Мари́е! Ты те́плою любо́вию свое́ю ко Христу́ Бо́гу попра́ла еси́ злы́я ко́зни вра́жия и обрела́ еси́ безце́нный би́сер, Христа́, и дости́гла еси́ Ца́рства Небе́снаго. Сего́ ра́ди к тебе́ припа́даю и умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем вопию́ ти, аз, недосто́йный: при́зри с высоты́ Небе́сныя на мя, бори́маго грехо́вными искуше́нии, виждь, коль мно́гими грехи́ и бе́дами на всяк день враг запина́ет мя, ища́ моея́ поги́бели. Сла́вная и всехва́льная учени́це Христо́ва Мари́е! Умоли́ возлю́бленнаго тобо́ю и возлюби́вшаго тя Христа́ Бо́га, да пода́ст ми оставле́ние мно́гих мои́х прегреше́ний, укрепи́т мя благода́тию Свое́ю тре́звенно и бо́дренно ше́ствовати путе́м святы́х за́поведей Его́ и да соде́лает мя благоуха́нный храм Ду́ха Свята́го, да та́ко в ми́ре непосты́дно сконча́ю многотру́дное житие́ мое́ на земли́ и вселю́ся во све́тлыя и блаже́нныя оби́тели рая́ Небе́снаго, иде́же ты со все́ми святы́ми вы́ну ра́достно славосло́виши Единосу́щную Тро́ицу, Отца́, Сы́на и Ду́ха Всесвята́го. Ами́нь.

Святая равноапостольная Мария Магдалина, одна из жен-мироносиц, удостоилась первой из людей увидеть Воскресшего Господа Иисуса Христа. Родилась она в местечке Магдалы в Галилее. Жители Галилеи отличались непосредственностью, пылкостью нрава и самоотверженностью. Эти качества были присущи и святой Марии Магдалине. С юности она страдала тяжким недугом – беснованием (Лк. 8, 2). Перед Пришествием в мир Христа Спасителя бесноватых было особенно много: враг рода человеческого, предвидя свое близкое посрамление, восставал на людей со свирепой силой. Через болезнь Марии Магдалины явилась слава Божия, сама же она обрела великую добродетель всецелого упования на волю Божию и ничем неколеблемую преданность Господу Иисусу Христу. Когда Господь изгнал из нее семь бесов, она, оставив все, последовала за Ним.

Святая Мария Магдалина следовала за Христом вместе с другими женами, исцеленными Господом, проявляя трогательную заботу о Нем. Она не оставила Господа после взятия Его иудеями, когда начала колебаться вера в Него ближайших учеников. Страх, побудивший к отречению апостола Петра, в душе Марии Магдалины был побежден любовью. Она стояла у Креста вместе с Пресвятой Богородицей и апостолом Иоанном, переживая страдания Божественного Учителя и приобщаясь великому горю Богоматери. Святая Мария Магдалина сопровождала Пречистое Тело Господа Иисуса Христа при перенесении Его ко гробу в саду праведного Иосифа Аримафейского, была при Его погребении (Мф.27:61; Мк.15:47). Служа Господу во время Его земной жизни, она желала послужить Ему и после смерти, воздав последние почести Его Телу, умастив его, по обычаю евреев, миром и ароматами (Лк.23:56).

Ранним утром на третий день после Распятия святая Мария Магдалина, опередив других жен-мироносиц, явилась ко гробу с ароматами и увидела, что камень, закрывавший вход в гробовую пещеру, отвален (Ин.20:1; Мк.16:4). Тогда она в смятении возвратилась в Иерусалим и позвала апостолов Петра и Иоанна: «Унесли Господа из гроба и не знаем, где положили Его» (Ин.20:2). Апостолы Петр и Иоанн поспешили ко гробу и убедились, что он пуст: Тело Христово исчезло, пелены же, которыми оно было обвито, лежали отдельно от плата, покрывавшего Его главу. Пребывая в душевной растерянности, Петр и Иоанн вернулись в Иерусалим. Мария Магдалина осталась у гроба в безутешном горе, она не рассуждала о происшедшем, но мысли ее и сердце были со Христом. И когда она вновь заглянула во гроб, то увидела там двух Ангелов в белом одеянии, которые спросили ее: «Жена, что ты плачешь?» Страдание святой Марии было так велико, что она, не задумываясь, сказала о своей беде Ангелам то же, что сказала бы людям. Внезапно вид Ангелов стал особенно благоговейным; святая Мария Магдалина невольно обернулась назад и увидела Иисуса, но не узнала Его (Ин.20:14). Господь не сразу открыл Себя ей, дабы она привыкла к Его облику. После сострадательного обращения к ней Спасителя – «Жена, что плачешь? Кого ищешь?» – святая Мария, приняв Его за садовника, почувствовала надежду. Она обратилась с доверчивой просьбой к Явившемуся: «Господин, если ты вынес Его, скажи мне, где ты положил Его, и я возьму Его» (Ин. 20, 15). И этого было достаточно, чтобы Христос дал ей узнать Себя. Он назвал ее по имени, и она бросилась к Его ногам, воскликнув: «Учитель!». Господь кротко отстранился от нее, дабы просветлить ее помышления и помочь ей уразуметь, что Он воскрес в преображенной плоти: «Не прикасайся ко Мне, ибо Я еще не восшел к Отцу Моему» (Ин.20:17). Христос послал святую Марию с вестью от Него к ученикам, и блаженная жена, ликуя, возвестила Апостолам о виденном – «Христос воскрес!» Как первая благовестница Христова воскресения, святая Мария Магдалина признана Церковью равноапостольной. В этом благовестии главное событие ее жизни, начало ее апостольского служения.

Апостолы вначале не поверили свидетельству Марии Магдалины. После унижения Господа на Кресте они не могли удержаться на высоте веры в Иисуса как Мессию: они воспринимали Его теперь лишь как пророка (Лк.24:19). Только после свидетельства святого апостола Петра, которому явился Воскресший Господь, апостолы утвердились в вере в Воскресшего Христа-Спасителя. Святая же Мария Магдалина неустанно проповедовала Воскресение Господне.

По преданию, она благовествовала не только в Иерусалиме. Святая Мария Магдалина отправилась в Рим и видела императора Тиверия (14–37). Известный своим жестокосердием император выслушал святую Марию, которая рассказала ему о жизни, чудесах и учении Христа, о Его неправедном осуждении иудеями, о малодушии Пилата. Затем она поднесла ему красное яйцо со словами «Христос воскрес!». С этим поступком святой Марии Магдалины связывают пасхальный обычай дарить друг другу красные яйца (яйцо, символ таинственной жизни, выражает веру в грядущее общее Воскресение). Предание утверждает, что Тиверий был тронут проповедью святой Марии. Он предложил римскому сенату включить Христа в сонм римских богов, но сенат отверг это предложение.

Затем святая Мария отправилась в Ефес (Малая Азия). Здесь она помогала святому апостолу и евангелисту Иоанну Богослову в его проповеди. Здесь же она, по преданию Церкви, преставилась и была погребена. В IX веке при императоре Льве VI Философе (886–912) нетленные мощи святой Марии Магдалины были перенесены из Ефеса в Константинополь. Полагают, что во время крестовых походов они были увезены в Рим, где и покоились в храме во имя святого Иоанна Латеранского. Папа Римский Гонорий III (1216–1227) освятил этот храм во имя святой равноапостольной Марии Магдалины. Часть ее мощей находится во Франции, в Проваже близ Марселя, где также воздвигнут храм, посвященный святой Марии Магдалине. Части святых мощей равноапостольной Марии Магдалины хранятся в различных монастырях Святой Горы Афон и в Иерусалиме. Многочисленные паломники Русской Церкви, посещающие эти святые места, благоговейно поклоняются ее святым мощам.

Литература:

1. Житие святой мироносицы, равноапостольной Марии Магдалины. СПб., 1867.

2. Славин А. Жизнь святой мироносицы и равноапостольной Марии Магдалины. СПб., 1867.

3. Жизнеописание святой мироносицы, равноапостольной Марии Магдалины. СПб., 1891.

4. Воронцов Е. Н. Житие святой равноапостольной мироносицы Марии Магдалины. М., 1883.

Священномученик Фока, епископ Синопский жил в конце I – начале II века, в период гонений, воздвигнутых римскими императорами на христиан. Родился он в городе Синопе на южном берегу Черного моря. Его родителей звали Памфил и Мария. С юных лет святой Фока был отмечен как Божий избранник. Будучи совсем молодым, он исцелял людей и изгонял из них бесов. Когда он возмужал, христиане Синопа за добродетельную жизнь избрали его епископом. Святитель Фока усердно проходил епископское служение, неустанно поучал паству, привел к вере во Христа многих язычников. Господь готовил ему мученический венец и возвестил об этом в чудесном видении голубя, который держал в клюве венок из цветов. Возложив венок на голову избранника Божия, голубь сказал человеческим голосом, что чаша святого наполнилась и ее надлежит испить.

При императоре Траяне святитель Фока был схвачен правителем Африканом, его понуждали принести жертву идолам. Когда святитель отказался, его привязали к дереву и начали пытать. Святитель мужественно переносил страдания, и благодать Божия укрепляла его. Затем мучители положили страдальца на раскаленный лист железа, но он тотчас остыл: духовная сила, которой исполнился святой, победила силу огня вещественного. Из всех пыток святитель Фока выходил победителем, палачи видели вокруг него ангельское воинство и Небесный свет. Даже в муках святой был радостен, ибо переживал их как сострастие Спасителю. Наконец священномученика Фоку бросили в разженную баню, где он в молитве преставился к Богу. Кончина святителя Фоки совершилась в 117 году. Христиане укрыли его останки и с честью погребли их. При гробе святого епископа Синопского совершались многие чудеса.

22 июля празднуется память перенесения честных мощей священномученика Фоки, епископа Синопского, из Понта в Константинополь. Празднование памяти блаженной кончины святителя отмечается Святой Церковью 22 сентября.

Преподо́бнаго Корни́лия Переясла́вскаго

Тропа́рь, глас 8:

Новоявле́ннаго уго́дника Бо́жия почти́м,/ Корни́лия преподо́бнаго,/ крест на ра́мо взе́мшаго,/ и́го Христо́во усе́рдно поне́сшаго,/ и́же на неви́димыя враги́ му́жественно подвиза́вся/ и ко́зни их попра́в, я́ко добр во́ин,/ Влады́це Христу́ предста́ и мо́лится о душа́х на́ших.

Конда́к, глас 2:

Вы́шняя получи́ти жела́я,/ в Вы́шних Живу́щему неле́ностно порабо́тал еси́, блаже́нне,/ да насле́диши Го́рняя, презре́л еси́ до́льняя,/ не то́кмо о́чи отврати́в, не ви́дети суеты́,/ но и устна́ма твои́ма молча́ние наложи́в, не глаго́лати су́етная,/ оба́че немо́лчным се́рдцем воспе́л еси́ Бо́гу./ Не умолчи́ у́бо и ны́не, о нас моля́ся,/ Корни́лие преподо́бне.

Моли́тва

О вели́кий по́стниче, безмо́лвниче, помо́щниче в ско́рбех и засту́пниче в беда́х, преподо́бне о́тче наш Корни́лие! Услы́ши нас, в час сей моля́щихся тебе́, и не умолчи́ у́бо о нас ко Го́споду с ли́ки святы́х преподо́бных, не забу́ди нас, чад свои́х, посеща́я, и не уме́дли в моли́твах свои́х о ско́рбных и в беда́х стра́ждущих и всех, притека́ющих к тебе́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобный Корнилий Переяславльский (в миру Конон) жил в ХVII веке. Он родился в городе Переяславле Рязанском (современная Рязань) в купеческой семье благочестивых родителей Гордия и Феодоры. С ранней юности святой Конон «Христу неленостно поработал» и соделался достойным сосудом Божественной благодати. Сохраняя душу и тело в целомудрии, он удалялся детских игр и забав, усердно слушал Священное Писание. Когда ему было не более пятнадцати лет, святой Конон тайно оставил родительский дом и в поисках места для духовных подвигов достиг пределов Переяславля-Залесского Владимирской епархии. Он поселился в 25 верстах от города в Лукиановой пустыне и начал постнические труды под руководством трудолюбивого инока Павла. Через 5 лет, наставляемый Духом Божиим, святой Конон пришел в Переяславль-Залесский монастырь во имя святых страстотерпцев Бориса и Глеба, что на Песках. Строитель обители иеромонах Сергий долго не принимал святого Конона из-за его молодости. Но видя неотступность святого, игумен принял его в обитель. За скромность и молчаливость братия считали Конона как бы глухим и немым.

В обители святой Конон с усердием и беспрекословно исполнял все послушания. Он носил дрова и воду в трапезную, выпекал хлебы, молол пшеницу, колол дрова, очищал отходные ямы. Святой усердно посещал храм Божий и упражнялся в подвигах смирения и самоукорения. Он никогда не садился за трапезу вместе с братией, но питался только тем, что оставалось после всех, да и то лишь трижды в неделю.

Через пять лет за усердное и безропотное послушание и строгое постничество святой был пострижен в монашество своим духовным отцом иеромонахом Переяславль-Залесского Никольского монастыря Варлаамом с именем Корнилий. С того времени он совершенно отсекал свою волю и стал еще усерднее подвизаться в монашеском делании. В церковь святой подвижник приходил первым, а выходил из нее последним. Он перестал спать на постели, за что молча, со смирением претерпевал насмешки и укоризны некоторых братий. Через три года преподобный Корнилий стал просить игумена устроить для него келлию для уединенных подвигов. Игумен, видя в нем «искусна инока и в добродетелях совершенна», исполнил желание святого и благословил его жить в затворе. Затворившись в келлии, преподобный Корнилий день и ночь проводил в молитве. Однажды бесы напали на подвижника и, сильно избив, выбросили в окно келлии. Только через три месяца улучшилось его здоровье. Преподобный Корнилий продолжал подвижническую жизнь. Никогда не пропуская церковных служб, он исполнял в храме обязанности пономаря. Кроме того, святой трудился в пекарне и поварне, копал землю, садил овощи и плодовые деревья. Преподобный Корнилий своими руками выкопал колодец, в котором была очень вкусная и чистая вода. Господь благословил труды преподобного: «немолчным сердцем воспевая Богу», святой Корнилий выращивал лучшие во всей округе яблоки и раздавал их всем приходившим.

Тридцать лет совершал преподобный подвиг молчания, так что его считали глухонемым. Тело подвижника было совершенно измождено: от постоянных трудов, при зимнем морозе и летнем зное сочетавшихся со строгим постом и молитвой, оно было словно сухое дерево, покрытое кожей. Господь прославил Своего угодника даром прозорливости. Великий постник, святой Корнилий, будучи молчальником, знаками и жестами многим предсказывал будущее. Предчувствуя свою кончину, преподобный Корнилий исповедался, причастился Святых Христовых Таин и был пострижен в великую схиму. Затем он соборовался и через несколько часов отошел ко Господу. Это произошло 22 июля 1693 года. Тело святого было погребено в часовне рядом с могилой первоначальника обители схимонаха Адриана.

В 1701–1702 годах при закладке фундамента для новой каменной церкви в честь Смоленской иконы Божией Матери были обретены нетленные мощи преподобного. Тогда же честные мощи святого Корнилия были поставлены на месте бывшей ризницы. В 1702 году у гробницы святого получила исцеление слепая девица. В 1705 году святитель Димитрий Ростовский (†1709; память 28 октября) свидетельствовал святые мощи преподобного Корнилия и написал тропарь, кондак и молитву святому. Честные мощи преподобного Корнилия были положены в кипарисовый, обитый парчой гроб. В 1818 г. над местом упокоения сделали деревянную гробницу с сенью.

В рукописном Житии преподобного записано 17 чудес, совершившихся при его мощах до 1717 года. Но чудодейственная благодать исцелений не прекращается. Особенно помогает преподобный Корнилий исцелению больных младенцев.

В «Иконописном Подлиннике» приводится описание лика святого: «Преподобный отец наш Корнилий, эклисиарх Борисоглебского монастыря Переяславля-Залесского, новый чудотворец, подобием власы рус, брада не велика, на главе схима, ризы преподобническия».

Литература:

1. Свирелин А., протоиерей. Жития святых Переяславльских чудотворцев. Вязники, 1890.


Источник: Минея - М. : Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея июль. - 2002. / Ч. 1. – 632 с.; Ч. 2. – 516 с.

Комментарии для сайта Cackle