• Великая вечерня
• Утреня
• Литургия
• Вечерня
На литии, яко обычно,
|
На литии |
Слава, глас 6: Солнце лучи скры, / луна со звездами в кровь преложися, / горы ужасошася, холми вострепеташа, / егда рай заключися. / Исходя Адам рукама бия в лице, глаголаше: / Милостиве, помилуй мя падшаго. | Слава, глас 6: Солнце скрыло лучи, / луна со звездами претворились в кровь, / горы сотряслись, холмы вострепетали, / когда рай был затворен. / Выходя из него Адам, / бил себя в лицо руками и восклицал: / «Господи, помилуй меня, падшего!» |
И ныне, Богородичен. Подобен: Таинственно воспеваем Тя Богородице Марие, / явилася бо еси престол великаго Царя, / сень всесвятая, небес ширшая, / херувимская колесница, / вышшая же серафимов, чертог славы: / из Тебе бо пройде воплотивыйся всех Бог. / Того моли спастися душам нашим. | И ныне, Богородичен, глас тот же: Мы таинственно воспеваем тебя, Богородица Мария: / ибо явилась Ты престолом Великого Царя, / скинией святой, небес пространнейшей, / Херувимской колесницей, / Серафимов высочайшей, престолом славы: / ибо из Тебя произошел, воплотившись, Бог всех. / Его моли о спасении душ наших. |
На стиховне, Осмогласника. |
Стихиры на стиховне октоиха |
Слава, глас 6: Изгнан бысть Адам из рая снедию, / темже и седя прямо сего рыдаше, / стеня умилительным гласом, и глаголаше: / увы мне, что пострадах окаянный аз: / едину заповедь преступих Владычню, / и благих всяческих лишихся! / Раю святейший, мене ради насажденный быв, / и Евы ради затворенный, / моли тебе сотворшаго, и мене создавшаго, / яко да твоих цветов исполнюся! / Темже и к нему Спас: / Моему созданию не хощу погибнути, / но хощу сему спастися, / и в познание истины приити, / яко грядущаго ко Мне не изгоняю вон. | Слава, глас 6: Изгнан был Адам за вкушение плода из рая, / и потому, напротив него сидя, сетовал, / рыдая жалостным голосом, и возглашал: / «Увы мне, что я потерпел несчастный! / Одну заповедь Владыки преступил / и всевозможных благ лишился! / Рай прекраснейший, для меня насажденный, / и из-за Евы затворенный, / умоляй тебя Сотворившего и меня Создавшего, / чтобы мне красотою цветов твоих насытиться!» / Потому и Спаситель ответил ему: / «Не хочу, чтобы погибло Мое создание, / но желаю ему спастись и в познание истины придти, / ибо приходящего ко Мне не изгоню вон!» |
И ныне, Богородичен. Подобен: Творец и Избавитель мой Пречистая, / Христос Господь из Твоих ложесн прошед, / в мя оболкийся, / первыя клятвы Адама свободи. / Темже Ти Всечистая, / яко Божии Матери же и Деве, / воистинну вопием немолчно: / радуйся ангельски, радуйся Владычице, / предстательство и покрове, / и спасение душ наших. | И ныне, Богородичен: Творец и Искупитель мой, Всечистая, / Христос Господь, / произошел из чрева Твоего, / в меня, человека, облекшись / и Адама от древнего проклятия освободил. / Потому Тебе, Всечистая, / как Божией Матери и истинной Деве / «Радуйся» возглашаем с Ангелом не умолкая: / «Радуйся, Владычица, защита, и покров, / и спасение душ наших!» |
Ныне отпущаеши: По Трисвятом отпустительный, Богородице Дево: трижды. И прочее последование бдения: рядовому же святому поем на Повечерии. |
Катавасия: Житейское море, / воздвизаемое зря напастей бурею, / к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: / возведи от тли живот мой, / Многомилостиве. | Катавасия: Житейское море видя / поднимающееся волнами искушений, / я, к тихой пристани Твоей прибегнув, взываю Тебе: / «Возведи от гибели жизнь мою, / Многомилостивый!» |
Кондак, глас 6:Премудрости наставниче, смысла подателю, / немудрых наказателю, и нищих защитителю, / утверди, вразуми сердце мое Владыко. / Ты даждь ми слово, Отчее Слово, / се бо устне мои не возбраню, / во еже звати Тебе: / Милостиве, помилуй мя падшаго. |
Кондак, глас 6Премудрости наставник, разума Податель, / Учитель неразумных и нищих Защитник, / утверди, вразуми сердце мое, Владыка. / Ты дай мне слово, Отчее Слово, / — ибо вот, я устам моим не возбраню взывать Тебе: / «Милостивый, помилуй меня, падшего!» |
Икос: Седе Адам тогда и плакася, прямо сладости рая, / рукама бия лице, и глаголаше: / Милостиве, помилуй мя падшаго. | Икос: Сел Адам тогда и заплакал / напротив рая сладостного, / руками ударяя себя по лицу, и возглашал: / «Милостивый, помилуй меня, падшего!» |
Видев Адам ангела изринувша, и затворивша божественнаго сада дверь, / воздохнув вельми, и глагола: / Милостиве, помилуй мя падшаго. | Адам, увидев Ангела, его изгнавшего, / и затворившего божественного сада дверь, / восстенал громко и возглашал: / «Милостивый, помилуй меня, падшего!» |
Споболи раю стяжателю обнищавшему, / и шумом твоих листвий умоли Содетеля, да не затворит тя: / Милостиве, помилуй мя падшаго. | Сострадай, о рай, твоему владельцу обнищавшему, / и шумом твоих листьев умоли Создателя, / не затворять тебя: / «Милостивый, помилуй меня, падшего!» |
Раю вседобродетельный, всесвятый, всебогатый, / Адама ради насажденный, и ради Евы заключенный, / умоли Бога о падшем: / Милостиве, помилуй мя падшаго.
Синаксарь. |
Рай всесовершенный, всесвятой, всеблаженный, / ради Адама насажденный, и из-за Евы затворенный, / умоли Бога о падшем: / «Милостивый, помилуй меня, падшего!» |
Песнь 7.Ирмос: Росодательну убо пещь: |
Песнь 7Ирмос: Росоносною соделал печь: |
Владычествуяй всеми веки Господи, / создавый мя волею Твоею, / завидена мя льстивым змием иногда, и Тебе прогневавшаго Спасе, / не презри Боже, но воззови мя. | Владычествующий над всеми веками Господи, / создавший меня по воле Своей! / Испытавшего некогда зависть дракона коварного / и Тебя, Спаситель, прогневавшего / не презри Боже, / но вновь меня к Себе призови. |
Студными одеян одеждами, увы мне, вместо одеяния светозарнаго, / плачу моея погибели, Спасе, и верою вопию Ти Благий: / не презри Боже, но воззови мя. | Постыдными облеченный одеждами, увы мне, / вместо одеяния светозарного, / я оплакиваю, Спаситель, свою погибель / и с верою взываю Тебе, благой: / «Не презри меня, Боже, / но вновь к Себе призови!» |
Слава: Уязви змий вселукавый всю мою душу лукавно, / райския же сладости изгнана сотвори, / но о благосерде Спасе, не презри яко Бог, но воззови мя. | Слава: Изранил змей зловредный / всю душу мою из зависти, / и изгнанным из наслаждения райского меня делает; / но, о благосердный Спаситель, / не презри меня, / но как Бог к Себе призови. |
Богородичен: Молебное мое моление Всенепорочная приими милостию Твоею, / и прощение прегрешений даждь ми Чистая, / рыданьми вопиющему прилежно: / не презри Благая, но воззови мя. | И ныне, Богородичен: Молебное мое прошение, Всенепорочная, / прими со свойственным Тебе сочувствием / и прощение согрешений подай мне, Чистая, / с рыданиями взывающему усердно: / «Не презри, Благая, / но к спасению меня призови!» |
Катавасия: Росодательну убо пещь / содела Ангел / преподобным отроком, / халдеи же опаляющее / веление Божие мучителя увеща вопити: / благословен еси, Боже отец наших. | Катавасия: Росоносною соделал печь / Ангел для благочестивых отроков, / а Божие веление, халдеев опалявшее, / мучителя убедило взывать: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!» |
Песнь 8.Ирмос: Из пламене преподобным: |
Песнь 8Ирмос: Из пламени: |
Дарми многообразными древле, / почел еси руку Твоею дело, едине Человеколюбче: / змий же лютый свистанием прельсти, увы мне, / настоящих благ обнажив. | Дарами многообразными в древности / почтил Ты рук Твоих творение, единый Человеколюбец; / дракон же страшный шипением своим / прельстил меня, – увы мне, – / бывших у меня благ лишив. |
Вскую совета горькаго послушала еси, / и Божественнаго повеления была еси преслушна? / Увы мне смиренная душе, Бога оскорбившая: / Егоже присно славити учинена еси со ангелы! | Для чего ты совета горького послушалась, / а божественного повеления сделалась ослушницей? / Увы мне, бедная душа, Бога оскорбившая, / Которого непрестанно прославлять / была ты поставлена со Ангелами! |
Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа. | Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа. |
Гадом и зверем владычица бывши, / гаду душетленному како собеседовала еси, / советника приимши яко праваго, льстиваго? / О твоего прельщения, душе моя всестрастная! | Над гадами и зверями сделавшись владычицей, / как беседовала ты с гадом душегубительным, / взяв в советники злодея, как правого? / О прельщение твое, / душа моя злосчастнейшая! |
Богородичен: Светоносное селение Тя Божия воплощения, / воспеваем Марие Богоблагодатная: / темже мя люте омраченна страстьми, / просвети светом милости, надежде ненадежных. | И ныне, Богородичен: Тебя, как светоносную скинию Божия воплощения, / мы воспеваем, Мария богоблагодатная; / Потому меня, крайне страстями омраченного, / просвети светом милости, / Надежда безнадежных! |
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки. | Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века. |
Катавасия: Из пламене преподобным росу источил еси / и праведнаго жертву водою попалил еси: / вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. / Тя превозносим во вся веки. | Катавасия: Из пламени Ты для благочестивых росу источил, / и жертву праведника водою попалил: / ибо все Ты совершаешь, Христе, одним Своим хотением. / Тебя мы превозносим во все века. |
Песнь 9.Ирмос: Бога человеком: |
Песнь 9Ирмос: Невозможно людям увидеть: |
Сладок вкус плод разума во Едеме яви ми ся насыщшемуся снеди, / в желчь же бысть конец его. / Увы мне душе страстная, / како невоздержание тя райскаго ядения странна сотвори? | Сладким на вкус плод познания / во Эдеме явился мне, насытившемуся этой пищей, / но как желчь оказался исход ее. / Увы мне, душа несчастная! / Как невоздержание чуждым райского жилища / тебя соделало? |
Боже всех, милости Господи, / на мое смирение благоутробне призри, / и не далече посли мя Божественнаго Едема, / яко да зря доброты, отонудуже испадох, / потщуся паки рыданьми восприяти яже погубих. | Боже всех, Господи милости, / на мое смирение благосердно взгляни, / и не посылай меня далеко от божественного Эдема, / чтобы, видя красоты места, от которого отпал, / поспешил я вновь приобрести рыданиями / то, чего лишился. |
Рыдаю, стеню и плачу, херувимы с пламенным оружием зря, / Едема вход стрещи повеленныя, / всем преступником, увы! неприступный, / аще не Ты невозбранен Спасе той сотвориши ми. | Сетую, стенаю и плачу, / созерцая Херувимов с пламенным мечом, / вход в Эдем охранять поставленных, / для всех преступников, увы мне, недоступный, / если только Ты, Спаситель, / беспрепятственным его не сделаешь для меня. |
Слава: Дерзаю множеству милости Твоея Христе Спасе, / и Божественных ребр Твоих крови, / еюже освятил еси естество человеческое, / отверзл же еси врата Тебе служащим райская Блаже, / прежде заключеная Адаму. | Слава: Надеюсь дерзновенно / на множество милости Твоей, Христе Спаситель, / и на кровь из Божественных ребр Твоих, / которою Ты освятил естество смертных, / и отверз служащим Тебе, Благой, райские врата, / прежде затворенные для Адама. |
Богородичен: Жизни двере непроходимая, умная, / Дево Богородице Безневестная, / райская врата заключеная ми прежде отверзи Твоими молитвами, / яко да славлю Тя по Бозе мою помощницу, / и державное прибежище. | И ныне, Богородичен: Жизни дверь непроходимая, невещественная, / Дева Богородица брака не познавшая! / Райские врата, заключенные для меня прежде, / отверзи Твоими ходатайствами, / чтобы я славил Тебя, / первую после Бога мою Помощницу / и мощное прибежище. |
Катавасия: Бога / человеком невозможно видети, / на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати; / Тобою бо, Всечистая, явися человеком / Слово воплощенно, / Егоже величающе, / с Небесными вои Тя ублажаем. | Катавасия: Невозможно людям увидеть Бога, / на Которого не смеют полки Ангелов взглянуть; / но чрез Тебя, Всечистая, / стало видимым для смертных Слово воплощенное. / Его величая, / мы вместе с небесными воинствами / Тебя восхваляем. |
Ексапостиларий воскресный.
|
Ексапостиларий воскресный
|
Заповедь Твою, Господи, преслушав окаянный, / и обнажен Твоея славы, студа исполнихся, увы мне! / и сладости изриновен есмь райския благоутробне. / Милостиве, помилуй лишившася праведно благости Твоея. | Слава: Заповеди Твоей, Господи, / я ослушался, несчастный, / и, лишившись славы Твоей, стыда исполнен, увы мне! / И из услады райской изринут, о Благосердный! / Милостивый, помилуй / справедливо лишенного благости Твоей. |
И ныне, иный. Подобен: Со ученики идем: |
И ныне, Богородичен: |
Изгнана бывша Господи рая первее снедию древа, / ввел еси паки Крестом и страстию Твоею Спасе и Боже мой, / имже нас утверди пост совершити чистолепно, / и Божественному востанию поклонитися, Пасце спасительней, / Тя рождшия молитвами. | Изгнанных, Господи, из рая прежде / за вкушение от древа, / Ты снова ввел туда Крестом / и страданиями Твоими, Спаситель и Боже мой. / Им и нас укрепи / пост совершить в чистоте, как подобает, / и Божественному воскресению поклониться, Пасхе спасительной, / по ходатайствам Тебя Родившей. |
На хвалитех стихиры Осмогласника воскресны 4,
|
На «хвалите» стихиры воскресные Октоиха 4,
|
Глас 5: Увы мне, Адам рыданием возопи, / яко змий и жена Божественнаго дерзновения изринуша мя, / и райския сладости, древа снедь отчужди. / Увы мне, не терплю прочее поношения: / иногда царь сый земных всех созданий Божиих, / ныне пленник явихся от единаго беззаконнаго совета: / и иногда славою безсмертия облечен сый, / умерщвления кожу яко смертный окаянно обношу. / Увы мне, кого рыданий содейственника сотворю? / Но Ты Человеколюбче, от земли создавый мя, / во благоутробие оболкийся, / работы вражия свободи, и спаси мя. | Глас 5: «Увы мне!», – в скорби Адам воскликнул, / – «ибо змей и жена от Божественного дерзновения отторгли меня, / и вкушение от древа райского лишило наслаждения. / Увы мне, не вынести мне более поношения: / я, некогда царь всех земных созданий Божиих, / ныне пленником явился от одного беззаконного совета; / и, некогда славою бессмертия облеченный, / как смертный, кожу умерщвления жалким образом ношу. / Увы мне, кого в соучастники своих жалоб привлеку? / Но Ты, Человеколюбец, от земли меня создавший, / милосердием облеченный, / от рабства врагу к Себе призови, / и спаси меня!» |
Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. | Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2 |
Поприще добродетелей отверзеся, / хотящии страдальчествовати внидите, / препоясавшеся добрым поста подвигом: / законно бо страдальчествующии, праведно венчаются. / И восприимше всеоружие Креста, врагу сопротивимся, яко стену нерушимую имуще веру, / и яко щит молитву, и шлем милостыню, / вместо меча пост, / иже отсекает от сердца всю злобу. / Творяй сия, истинный приимет венец / от Всецаря Христа в день судный. | Поприще добродетелей открыто, / войдите, состязаться желающие, / препоясавшись для прекрасного подвига поста: / ибо законно состязающиеся увенчиваются справедливо. / И, взяв всеоружие Креста, врагу воспротивимся, / как стену нерушимую имея веру, / и как броню – молитву, и милостыню – как шлем; / вместо меча – пост, / который отсекает от сердца всякий порок. / Поступающий так получит истинный венец / от всех Царя Христа в день судный. |
Стих: Возвеселюся и возрадуюся о Тебе, / пою имени Твоему, Вышний. | Стих: Возвеселюсь и возрадуюсь о Тебе, воспою имени Твоему, Всевышний! Пс 9:3 |
Глас 6: Адам из рая отгонится, пищи причастився, яко преслушник: / Моисей Боговидец бысть, / постом очи душевныя очистив. / Темже рая жителие быти возжелевше, / изменимся от неполезныя пищи, / и Бога зрети желающе, / Моисейскую четверицу десятиц постимся, / молитвою и молением чисто терпяще: / утолим душевныя страсти, / отженем плотския сласти, / легцы к горнему шествию прейдем, / идеже ангельстии лицы / немолчными гласы нераздельную воспевают Троицу, / зрети недоуменную доброту и Владычню. / Тамо сподоби нас Сыне Божий Жизнодавче на Тя надеющихся, / ликовати со ангельскими воинствы, / рождшия Тя Матере Христе молитвами, / и апостол, и мученик, и преподобных. | Глас 6: Адам, вкусив пищи, / из рая изгоняется, как ослушник; / Моисей же явился Боговидцем, / очистив очи душевные постом. / Потому, обитателями рая стать желая, / воздержимся от не приносящей пользы пищи; / и Бога созерцать стремясь, / как Моисей четыре десятерицы дней будем поститься, / непорочно предаваясь молитве и мольбе; / успокоим душевные страсти, / плотские излишества отгоним, / легкими в вышнее путешествие отправимся, / туда, где Ангелов сонмы неумолкающими голосами / воспевают нераздельную Троицу, / чтобы созерцать нам красоту неописуемую и владычественную. / Там удостой нас, Сын Божий, жизни Податель, / на Тебя надеющихся ликовать с воинствами Ангелов, / по ходатайствам родившей Тебя Матери, Христе, / и апостолов, и мучеников, и всех святых. |
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. | Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33 |
Приспе время, духовных подвигов начало, / на демоны победа, всеоружное воздержание, / ангельское благолепие, к Богу дерзновение: / тем бо Моисей бысть Зиждителю собеседник, / и глас невидимо в слухи прият. / Господи, тем сподоби и нас поклонитися / Твоим страстем, и святому Воскресению, / яко Человеколюбец. | Наступило время, / духовных подвигов начало, над демонами победа, / облеченное во всеоружие воздержание, / ангельское благолепие, к Богу дерзновение: / ибо благодаря ему Моисей соделался собеседником Создателя / и глас Его незримо воспринял слухом. / Господи, удостой через него и нас / поклониться Твоим страданиям и святому воскресению, / как Человеколюбец! |
Слава, тойже. | Слава: повторяем то же. |
И ныне: Преблагословенна еси Богородице Дево: | И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева: |
Славословие великое. И обычная лития в паперти, в нейже поем, Слава, и ныне: стихиру евангельскую. Совокупляем же и час 1-й. И чтутся оглашения преподобнаго отца нашего Феодора Студита, и отпуст. | Славословие великое и отпуст. |
НА ЛИТУРГИИ |
НА ЛИТУРГИИ |
Изобразительная. Блаженны гласа на 6, и канона Триоди песнь 6-я, на 4. По входе тропарь воскресный. | Блаженны, гласа на 6, и из канона Триоди песнь 6-я на 4. По входе тропарь воскресный. |
Слава, и ныне, кондак триоди, глас 6: |
Слава, и ныне, кондак триоди, глас 6 |
Премудрости наставниче, смысла подателю, / немудрых наказателю, и нищих защитителю, / утверди, вразуми сердце мое Владыко. / Ты даждь ми слово, Отчее Слово, / се бо устне мои не возбраню, / во еже звати Тебе: / Милостиве, помилуй мя падшаго. | Премудрости наставник, разума Податель, / Учитель неразумных и нищих Защитник, / утверди, вразуми сердце мое, Владыка. / Ты дай мне слово, Отчее Слово, / — ибо вот, я устам моим не возбраню взывать Тебе: / «Милостивый, помилуй меня, падшего!» |
Прокимен, глас 8: |
Прокимен, глас 8 |
Помолитеся, и воздадите / Господеви Богу нашему. Стих: Ведом во Иудеи Бог, во Израили велие имя Его. | Помолитесь и воздайте / обеты Господу, Богу нашему. Стих: Известен в Иудее Бог, велико в Израиле имя Его. Пс 75:12А, 2 |
Апостол
|
Апостол
|
Братие, ныне ближайшее нам спасение, нежели егда веровахом. Нощь убо прейде, а день приближися: отложим убо дела темная, и облечемся во оружие света. Яко во дни, благообразно да ходим, не козлогласовании и пиянствы, не любодеянии и студодеянии, не рвением и завистию. Но облецытеся Господем нашим Иисус Христом, и плоти угодия не творите в похоти. | Братья, ныне ближе к нам спасение, чем когда мы уверовали. Ночь проходит, день приблизился. Итак отложим дела тьмы и облечемся в доспехи света. Как днем будем вести себя благопристойно: ни разгула и пьянства, ни разврата и непотребства, ни ссор и ревности; но облекитесь в Господа Иисуса Христа и попечения о плоти не превращайте в похоти. |
Изнемогающаго же в вере приемлите, не в сомнение помышлении. Ов бо верует ясти вся, а изнемогаяй зелия да яст. Ядый не ядущаго да не укоряет, и не ядый ядущаго да не осуждает: Бог бо его прият. Ты кто еси судяй чуждему рабу? Своему Господеви стоит, или падает. Станет же, силен бо есть Бог поставити его. | Немощного же в вере принимайте не входя в споры о мнениях. Один верит что можно есть все, а немощный ест овощи. Кто ест, пусть не презирает того, кто не ест; и кто не ест, пусть не осуждает того, кто ест: ибо Бог принял его. Ты кто, осуждающий чужого раба? Пред своим Господом стоит он или падает. И будет восставлен, ибо силен Бог восставить его. Рим 13:11Б–14:4 |
Аллилуия, глас 6: |
Аллилуия, глас 6 |
Благо есть исповедатися Господеви, и пети имени Твоему Вышний. Стих: Возвещати заутру милость Твою, и истину Твою на всяку нощь. | Благо есть славить Господа и петь имени Твоему, Всевышний. Стих: Возвещать ранним утром милость Твою и истину Твою во всякую ночь. Пс 91:2, 3 |
Евангелие от Матфея,
|
Евангелие от Матфея,
|
Рече Господь: аще отпущаете человеком согрешения их, отпустит и вам Отец ваш Небесный. Аще ли не отпущаете человеком согрешения их, ни Отец ваш отпустит вам согрешений ваших. Егда же поститеся, не будите якоже лицемери сетующе: помрачают бо лица своя, яко да явятся человеком постящеся. Аминь глаголю вам, яко восприемлют мзду свою. Ты же постяся помажи главу твою, и лице твое умый. Яко да не явишися человеком постяся, но Отцу твоему, Иже втайне, и Отец твой, видяй втайне, воздаст тебе яве. Не скрывайте себе сокровищ на земли, идеже червь и тля тлит, и идеже татие подкопывают и крадут. Скрывайте же себе сокровище на небеси, идеже ни червь, ни тля тлит, и идеже татие не подкопывают, ни крадут. Идеже бо есть сокровище ваше, ту будет и сердце ваше.
И Божественная Литургия Златоустаго: |
Сказал Господь: Если вы простите людям согрешения их, простит и вам Отец ваш Небесный; если же вы не простите людям согрешений их, то и Отец ваш не простит (вам) согрешений ваших. Когда же поститесь, не делайтесь как лицемеры угрюмыми; ибо они помрачают лица свои, чтобы показаться людям постящимися. Истинно говорю вам, что они уже получают награду свою. Ты же, постясь, помажь голову твою и лицо твое умой, чтобы не людям показаться постящимся, но Отцу твоему, Который втайне; и Отец твой, видящий тайное, воздаст тебе явно. Не собирайте себе сокровищ на земле, где моль и ржавчина истребляют, и где воры подкапывают и крадут; но собирайте себе сокровища на небе, где ни моль, ни ржавчина не истребляют, и где воры не подкапывают и не крадут; ибо, где сокровище ваше, там будет и сердце ваше. Мф 6:14–21 |
Киноник:Хвалите Господа с Небес, хвалите Его в Вышних. Подобает ведати, яко от сея Недели даже до Воздвижения Честнаго Креста, упраждняется полиелей: поется же токмо во бдениих Владычних праздников и великих святых. |
КиноникХвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Пс 148:1 |
На стиховне самогласен глас 4: |
Стихиры на стиховне, глас 4 |
Возсия благодать Твоя Господи, / возсия просвещение душ наших. / Се время благоприятное, се время покаяния, / отложим дела тьмы, и облечемся во оружия света: / яко да преплывше поста великую пучину, / в тридневное Воскресение достигнем, / Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, / спасающаго души наша. | Воссияла благодать Твоя, Господи, / воссияло просвещение душ наших. / Вот, время благоприятное, вот, время покаяния; / отвергнем дела тьмы, и облечемся в доспехи света, / чтобы, переплыв поста великую пучину, / тридневного воскресения достигнем / Господа и Спасителя нашего Иисуса Христа, / спасающего души наши. (2) |
Стих: К Тебе возведох очи мои, живущему на небеси. Се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея, тако очи наши ко Господу Богу нашему, / дондеже ущедрит ны. | Стих: К Тебе возвёл я очи мои, живущему на небесах. Вот, как очи рабов – к рукам господ их, как очи рабыни – к рукам госпожи её, так очи наши – к Господу, Богу нашему, / доколе Он не помилует нас. |
И повторяем тойже. | И повторяем ту же стихиру. |
Таже стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, / и уничижения гордых. | Стих: Помилуй нас, Господи, помилуй нас, ибо с избытком мы насыщены презрением. С избытком насыщена душа наша поношением от благоденствующих / и презрением от гордых. |
И мученичен: Прославляемый в памятех святых Твоих Христе Боже, / от них умоляемь, / низпосли нам велию милость. | Мученикам: Прославляемый воспоминаниями / о святых твоих Христе Боже! / Ими умоляемый, / ниспошли нам великую милость. |
Слава, самогласен в Минеи, аще имать: И ныне, Богородичен по гласу Минеи. Аще ли не имать, Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже. | Слава, самогласен Минеи, если есть. И ныне, Богородичен по гласу Минеи. Если же нет: Слава, и ныне: |
Подбен: Яко добля: |
Богородичен, глас тот же |
Ангельстии чини Тя Богомати прославляют: / Бога бо Всечистая родила еси, / Отцу, и Духу соприсносущна, / и ангельская воинства от не сущаго хотением поставивша. / Егоже моли от тли спасти и просветити души православных, / Тя воспевающих Всечистая. | Ангелов полки Тебя, Богоматерь, славят: / ибо Бога Ты родила, Всечистая, / всегда пребывающего со Отцом и Духом, / и Ангельские воинства из небытия Своею волею создавшего. / Его моли спасти и просветить / души православно воспевающих Тебя, Всенепорочная. |
Ныне отпущаеши: Трисвятое: поклоны три. Пресвятая Троице: Отче наш: И настоящия тропари, глас 4: Богородице Дево радуйся: И творим поклон един. Слава: Крестителю Христов: поклон един. И ныне: Молите о нас святии апостоли: поклон един. Таже, Под Твое благоутробие: без поклона. Господи помилуй, 40 кротким и тихим гласом. Слава, и ныне: Честнейшую херувим: Именем Господним благослови отче. Священник: Сый благословен Христос Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков. Мы же: Аминь. И молитву: Небесный Царю: | Ныне отпускаешь: Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Священник: Ибо Твое есть Царство: Чтец: Аминь. И настоящие тропари, глас 4: Богородица Дева, радуйся: И творим поклон один. Слава: Креститель Христов: поклон. И ныне: Молите за нас святые Апостолы и святые все: поклон. Затем: Под защиту милосердия Твоего прибегаем, Богородица: без поклона. Господи помилуй (40) кротким и тихим гласом. Слава, и ныне: Честью высшую Херувимов: Именем Господним благослови отче. Священник: Сущий благословен – Христос, Бог наш, всегда: ныне, и всегда, и во веки веков. Мы же: Аминь. И молитву: Небесный Царь: |
И творим три поклоны великия, и глаголем молитву преподобнаго Ефрема Сирина: Господи и Владыко живота моего, дух праздности уныния, любоначалия, и празднословия не даждь ми. | И творим молитву св. Ефрема Сирина с тремя великими поклонами: Господи и Владыка жизни моей! Духу праздности, суетности, властолюбия и празднословия не предай меня. (Поклон) |
Дух же целомудрия, смиреномудрия, терпения, и любве, даруй ми рабу Твоему. | Дух же целомудрия, смиренномудрия, терпения и любви даруй мне, рабу твоему. (Поклон) |
Ей Господи Царю, даруй ми зрети моя прегрешения, и не осуждати брата моего, яко благословен еси во веки веков, аминь. | Да, Господи-Царь, дай мне видеть мои согрешения и не осуждать брата моего, ибо Ты благословен во веки веков. Аминь. (Поклон) |
И целуем святыя и честныя иконы. И глаголет предстоятель: Слава Тебе Христе Боже, упование наше, слава Тебе. И бывает молитва от священника, и совершенный отпуст. | И целуем святые иконы. Затем предстоятель возглашает: Слава Тебе, Христе Боже, надежда наша, слава Тебе. Хор: Слава, и ныне: Господи, помилуй. (3) Священник произносит молитву и отпуст. |
По Вечерни же в трапезе бывает утешение братии. По востании же от трапезы, Повечерие поем малое по обычаю, с метании и поклоны постными. На Слава в вышних, метания 3. [Аще было бдение, канон Богородице не глаголется.] Достойно есть: Трисвятое. Метания 3, и обычныя тропари. Господи помилуй, 40. Иже на всякое время: иерей: Боже ущедри ны: Поклоны 3 великия, с молитвою святаго Ефрема: Господи и Владыко: И прочих 12. Таже, Трисвятое. По Отче наш: Господи помилуй, 12 и молитва, Нескверная: И даждь нам: И отпуст.
И имже образом указася служба Вечерни и Повечерия сея Недели, сице да бывает и в прочия, даже до пятыя Недели святыя Четыредесятницы, изменяемым некоим, о нихже на своих им местех будет. Подобает ведати, яко аще будет брату нашему отыти ко Господу во святых сих днех посреде седмицы: не бывают третины его, даже до пятка вечера, тогда бо совершается паннихида его: подобне и в субботу Литургиа его. Во грядущую же субботу бывают девятины его, аще случится, аще ли ни. Четыредесятины же его бывают, егда число дней его исполнится: приношения же, и памяти его начинаются от Новыя недели, даже до исполнения дней четыредесяти. |
После вечерни же в трапезе бывает утешение братии. Когда же восстанем от трапезы, поем повечерие малое по уставу дней поста с поясными и земными поклонами. |