Неде­ля о блуд­ном сыне

Ве­ли­кая вечерня
Утре­ня
Ли­тур­гия

В СУБ­БО­ТУ ВЕЧЕРА

На бде­нии, по обыч­ном сти­хо­сло­вии, на Гос­по­ди воз­звах, по­ста­вим сти­хов 10, и по­ем сти­хи­ры Осмо­глас­ни­ка вос­крес­ны 3, и Ана­то­ли­е­вы 3, и Три­о­ди 4, по­вто­ря­ю­ще сия. Глас 1.

В СУБ­БО­ТУ НА ВЕ­ЛИ­КОЙ ВЕЧЕРНЕ

По­сле пред­на­чи­на­тель­но­го псал­ма чи­та­ем всю первую ка­физ­му. На Гос­по­ди воз­звах: сти­хи­ры на 10: вос­крес­ных Ок­то­и­ха три, во­сточ­ных 3 и че­ты­ре из Три­о­ди са­мо­глас­ные, по­вто­ряя их два­жды. Глас 1.

Вбез­греш­ную стра­ну и жи­вот­ную вве­рих­ся, / по­се­яв грех, сер­пом по­жав кла­сы ле­но­сти, / и ру­ко­я­ти­ем свя­зав де­я­ний мо­их сно­пы, / яже и по­стлах не на гумне по­ка­я­ния: / но мо­лю Тя пре­веч­на­го де­ла­те­ля на­ше­го Бо­га, / вет­ром Тво­е­го лю­бо­бла­го­у­тро­бия раз­вей пле­ву дел мо­их, / и пше­ни­цу даждь ду­ши мо­ей остав­ле­ние, / в небес­ную Твою за­тво­ряя мя жит­ни­цу, и спа­си мя. Вбез­греш­ную и жиз­ни пол­ную стра­ну я был вве­ден, / но по­се­яв грех, сер­пом по­жал ко­ло­сья нера­де­ния, / и сно­пов – де­я­ний мо­их – гру­ды со­брал, / ко­то­ры­ми и устлал гум­но – но не для по­ка­я­ния! / Но про­шу Те­бя, пред­веч­но­го, Зем­ле­дель­ца на­ше­го, Бо­га, / вет­ром Тво­е­го бла­го­сер­дия / раз­вей мя­ки­ну дел мо­их, / и пше­ни­цу по­дай ду­ше мо­ей – про­ще­ние, / в небес­ную Твою жит­ни­цу за­тво­ряя ме­ня, / и спа­си ме­ня. (2)
По­зна­им бра­тие, та­ин­ства си­лу, / от гре­ха бо ко оте­че­ско­му до­му во­с­тек­ша­го блуд­на­го сы­на / пре­б­ла­гий отец пред­у­стрет лоб­за­ет, / и па­ки сво­ея сла­вы по­зна­ние да­ру­ет: / и та­ин­ствен­ное выш­ним со­вер­ша­ет ве­се­лие, / за­ка­лая тель­ца упи­тан­на­го, / да мы до­стой­но со­жи­тель­ству­ем, / за­клав­ше­му же че­ло­ве­ко­люб­но­му От­цу и слав­но­му за­ко­ле­нию, / Спа­су душ наших. По­зна­ем, бра­тия, та­ин­ства си­лу, / ибо от гре­ха ко оте­че­ско­му оча­гу воз­вра­тив­ше­го­ся блуд­но­го сы­на / пре­бла­гой Отец, на­встре­чу вый­дя, об­ни­ма­ет, / и вновь по­зна­ние сво­ей сла­вы да­ру­ет; / и та­ин­ствен­ное для гор­них Сил со­вер­ша­ет ве­се­лие, / за­ка­лы­вая тель­ца упи­тан­но­го, / дабы мы до­стой­но про­во­ди­ли жизнь / с За­клав­шим – че­ло­ве­ко­лю­би­вым От­цом, / и слав­ною Жерт­вою – Спа­си­те­лем душ на­ших. (2)
Сла­ва, глас 2: О ко­ли­ких благ ока­ян­ный се­бе ли­ших! / О ка­ко­ва Цар­ствия от­па­дох страст­ный аз! / Бо­гат­ство из­ну­рив, еже при­ях за­по­ведь пре­сту­пих. / Увы мне, страст­ная ду­ше! / Ог­ню веч­но­му про­чее осу­ди­ши­ся. / Тем­же преж­де кон­ца возо­пий Хри­сту Бо­гу / яко блуд­на­го при­и­ми мя сы­на, Бо­же, и по­ми­луй мя. Сла­ва, глас 2: О сколь ве­ли­ких благ я, жал­кий, са­мо­го се­бя ли­шил! / От ка­ко­го Цар­ства я от­пал, несчаст­ный! / Бо­гат­ство рас­то­чив, ко­то­рое по­лу­чил, за­по­ведь пре­сту­пил. / Увы мне, бед­ная ду­ша! / Ог­ню веч­но­му ты впредь по­вин­на. / По­то­му преж­де кон­ца воз­зо­ви Хри­сту Бо­гу: / “Как блуд­но­го сы­на при­ми ме­ня, Бо­же, / и по­ми­луй меня!”
И ныне: Бо­го­ро­ди­чен 1‑й, гласа. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: дог­ма­тик ря­до­во­го гласа.
Вход. Све­те ти­хий: Про­ки­мен: Гос­подь воцарися:

На ли­тии по обы­чаю сти­хи­ра храма.

На ли­тии сти­хи­ра храма

Сла­ва, глас 4: Яко блуд­ный сын при­и­дох и аз Щед­ре, / жи­тие все ижди­вый во от­ше­ствии. / Рас­то­чих бо­гат­ство, еже дал еси мне От­че: / при­и­ми мя ка­ю­ща­ся Бо­же, и по­ми­луй мя. Сла­ва, глас 4: Как блуд­ный сын и я при­шел, о Ми­ло­серд­ный: / все име­ние ис­тра­тив на чуж­бине, / я рас­то­чил бо­гат­ство, ко­то­рое Ты дал мне, От­че. / При­ми ме­ня, ка­ю­ще­го­ся, Бо­же, и по­ми­луй ме­ня!*
И ныне: Бо­го­ро­ди­чен то­го­жде гласа. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен вос­крес­ный то­го же гласа.

На сти­ховне Осмо­глас­ни­ка, по алфавиту.

Сти­хи­ры на сти­ховне октоиха

Сла­ва, са­мо­гла­сен, глас 6: Оте­че­ска­го да­ра рас­то­чив бо­гат­ство, / с без­с­ло­вес­ны­ми ско­ты па­сох­ся ока­ян­ный, / и тех же­лая пи­щи, гла­дом та­ях не на­сы­ща­я­ся, / но воз­вра­ти­вся к бла­го­у­троб­но­му От­цу, / взы­ваю со сле­за­ми: / при­и­ми мя яко на­ем­ни­ка / при­па­да­ю­ща че­ло­ве­ко­лю­бию Тво­е­му и спа­си мя. Сла­ва, глас 6: Оте­че­ско­го да­ра рас­то­чив бо­гат­ство, / с нера­зум­ны­ми ско­та­ми пас­ся я, несчаст­ный, / и же­лая их пи­щи, го­ло­дал, не на­сы­ща­ясь; / но воз­вра­тив­шись к ми­ло­серд­но­му От­цу, взы­ваю со сле­за­ми: / “При­ми ме­ня, как на­ем­ни­ка, / при­па­да­ю­ще­го к че­ло­ве­ко­лю­бию Тво­е­му / и спа­си меня!”
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Тво­рец и Из­ба­ви­тель мой Пре­чи­стая, / Хри­стос Гос­подь из Тво­их ло­же­сн про­шед, / в мя обол­кий­ся, / пер­выя клят­вы Ада­ма сво­бо­ди. / Тем­же Ти Все­чи­стая, / яко Бо­жии Ма­те­ри же и Де­ве, / во­ис­тин­ну во­пи­ем немолч­но: / ра­дуй­ся ан­гель­ски, ра­дуй­ся Вла­ды­чи­це, / пред­ста­тель­ство и по­кро­ве, / и спа­се­ние душ наших. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Тво­рец и Ис­ку­пи­тель мой, Все­чи­стая, / Хри­стос Гос­подь, / про­изо­шел из чре­ва Тво­е­го, / в ме­ня, че­ло­ве­ка, об­лек­шись / и от древ­не­го про­кля­тия Ада­ма осво­бо­дил. / По­то­му Те­бе, Все­чи­стая, как Бо­жи­ей Ма­те­ри и ис­тин­ной Де­ве / воз­гла­ша­ем ан­гель­ское при­вет­ствие “ра­дуй­ся” не умол­кая: / “Ра­дуй­ся, Вла­ды­чи­ца, за­щи­та, и по­кров, / и спа­се­ние душ наших!”
От­пу­сти­тель­ный: Бо­го­ро­ди­це Де­во: три­жды. И про­чее по­сле­до­ва­ние бде­ния, яко обычно.

НА УТРЕ­НИ

На Бог Гос­подь, тро­парь Осмо­глас­ни­ка вос­кре­сен, и Бо­го­ро­ди­чен, обыч­ное сти­хо­сло­вие, и по­ли­е­лей. Обыч­ныя два псал­ма: при­пе­ва­ем же к сим и тре­тий пса­лом: На ре­ках Ва­ви­лон­ских: со ал­ли­лу­и­ею красною:

НА УТРЕ­НИ

По­сле ше­сто­псал­мия Бог Гос­подь: на глас Ок­то­и­ха и два­жды по­ем вос­крес­ный тро­парь, и Бо­го­ро­ди­чен один раз. За­тем обыч­ное сти­хо­сло­вие псал­ти­ри. Се­даль­ны Ок­то­и­ха. По­сле обыч­ных двух по­ли­е­лей­ных псал­мов при­со­еди­ня­ем к ним и третий.

Пса­лом 136:

На ре­ках Ва­ви­лон­ских, та­мо седо­хом и пла­ка­хом, вне­гда по­мя­ну­ти нам Си­о­на. Ал­ли­лу­иа. На вер­би­их по­сре­де его обе­си­хом ор­га­ны на­ша. Ал­ли­лу­иа. Яко та­мо во­про­си­ша ны плен­шии нас о сло­ве­сех пес­ней и вед­шии нас о пе­нии. Ал­ли­лу­иа. Вос­пой­те нам от пес­ней Си­он­ских. Ал­ли­лу­иа. Ка­ко вос­по­ем песнь Гос­под­ню на зем­ли чуж­дей? Ал­ли­лу­иа. Аще за­бу­ду те­бе, Иеру­са­ли­ме, за­бве­на бу­ди дес­ни­ца моя. Ал­ли­лу­иа. При­льп­ни язык мой гор­та­ни мо­е­му, аще не по­мя­ну те­бе, аще не пред­ло­жу Иеру­са­ли­ма, яко в на­ча­ле ве­се­лия мо­е­го. Ал­ли­лу­иа. По­мя­ни, Гос­по­ди, сы­ны Едом­ския, в день Иеру­са­лимль, гла­го­лю­щия: ис­то­щай­те, ис­то­щай­те до ос­но­ва­ний его. Ал­ли­лу­иа. Дщи Ва­ви­ло­ня ока­ян­ная. Бла­жен иже воз­даст те­бе воз­да­я­ние твое, еже воз­да­ла еси нам. Ал­ли­лу­иа. Бла­жен иже имет, и раз­би­ет мла­ден­цы твоя о ка­мень. Ал­ли­лу­иа.

Пса­лом 136

У рек Ва­ви­ло­на там мы се­ли и за­пла­ка­ли, ко­гда вспом­ни­лось нам о Си­оне. Ал­ли­лу­иа. На ивах по­сре­ди него по­ве­си­ли мы ор­га­ны на­ши. Ал­ли­лу­иа. Ибо там спро­си­ли нас пле­нив­шие нас о сло­вах пе­сен и увед­шие нас – о пе­нии. Ал­ли­лу­иа. “Про­пой­те нам из пе­сен Си­он­ских”. Ал­ли­лу­иа. Как спо­ём мы песнь Гос­под­ню на зем­ле чу­жой? Ал­ли­лу­иа. Ес­ли за­бу­ду те­бя, Иеру­са­лим, пусть за­бы­та бу­дет дес­ни­ца моя. Ал­ли­лу­иа. Пусть при­лип­нет язык мой к гор­та­ни мо­ей, ес­ли не вспом­ню те­бя, ес­ли не по­став­лю Иеру­са­ли­ма в на­ча­ле ве­се­лья мо­е­го. Ал­ли­лу­иа. Вспом­ни, Гос­по­ди, сы­нов Эдо­ма в день Иеру­са­ли­ма, го­во­ря­щих: “Раз­ру­шай­те, раз­ру­шай­те до ос­но­ва­ния его”. Ал­ли­лу­иа. Дочь Ва­ви­ло­на зло­счаст­ная, бла­жен, кто воз­даст те­бе воз­мез­дие твоё, ко­то­рым ты воз­да­ла нам. Ал­ли­лу­иа. Бла­жен, кто схва­тит и разо­бьёт мла­ден­цев тво­их о ка­мень. Ал­ли­лу­иа.

Сте­пен­ны, и про­ки­мен гла­са. Вся­кое ды­ха­ние: Еван­ге­лие утреннее. Тро­па­ри: Ан­гель­ский со­бор Ипа­кои. Сте­пен­ны и про­ки­мен гла­са. Все, что ды­шит: Еван­ге­лие вос­крес­ное ря­до­вое. Вос­кре­се­ние Хри­сто­во: Пса­лом 50. Затем
Та­же, сла­ва, глас 8: По­ка­я­ния от­вер­зи ми две­ри Жиз­но­да­вче, / утре­ню­ет бо дух мой ко хра­му свя­то­му Тво­е­му, / храм но­сяй те­лес­ный весь осквер­нен: / но яко щедр, очи­сти / бла­го­у­троб­ною Тво­ею милостию. Сла­ва, глас 8: По­ка­я­ния вра­та / от­вер­зи мне, По­да­тель жиз­ни, / ибо с рас­све­та стре­мит­ся дух мой / ко хра­му свя­то­му Тво­е­му, / но­ся весь осквер­нен­ный те­лес­ный храм. / Но Ты, как со­стра­да­тель­ный, очи­сти его / бла­го­серд­ною Тво­ею милостью.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На спа­се­ния сте­зи на­ста­ви мя Бо­го­ро­ди­це, / студ­ны­ми бо ока­лях ду­шу грех­ми, / и в ле­но­сти все жи­тие мое иждих: / но Тво­и­ми мо­лит­ва­ми / из­ба­ви мя от вся­кия нечистоты. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На пу­ти спа­се­ния / на­правь ме­ня, Бо­го­ро­ди­ца / ибо по­стыд­ны­ми гре­ха­ми я ду­шу за­пят­нал / и лег­ко­мыс­лен­но рас­тра­тил всю жизнь мою. / Но Тво­и­ми мо­лит­ва­ми / из­бавь ме­ня от вся­кой нечистоты.
Та­же, глас 6: По­ми­луй мя Бо­же, / по ве­ли­цей ми­ло­сти Тво­ей, / и по мно­же­ству щед­рот Тво­их, / очи­сти без­за­ко­ние мое. Так­же, глас 6: По­ми­луй ме­ня, Бо­же, по ве­ли­кой ми­ло­сти Тво­ей / и по мно­же­ству щед­рот Тво­их из­гладь без­за­ко­ние мое.
Мно­же­ства со­де­ян­ных мною лю­тых, по­мыш­ляя ока­ян­ный, / тре­пе­щу страш­на­го дне суд­на­го: / но на­де­я­ся на ми­лость бла­го­у­тро­бия Тво­е­го, / яко Да­вид во­пию Ти: / по­ми­луй мя Бо­же / по ве­ли­цей Тво­ей милости. О мно­же­стве со­де­лан­ных мною со­гре­ше­ний тяж­ких раз­мыш­ляя, / я, несчаст­ный, тре­пе­щу пред страш­ным днем су­да. / Но, на­де­ясь на ми­лость бла­го­сер­дия Тво­е­го, / как Да­вид взы­ваю Те­бе: / “По­ми­луй ме­ня, Бо­же, / по ве­ли­кой Тво­ей милости!”
Ка­нон вос­кре­сен, со ир­мо­сом на 4, и кре­сто­вос­крес­ный на два, и Бо­го­ро­ди­цы на два, и Три­о­ди на 6. Ми­неи же по­сле­до­ва­ние по­ем на По­ве­че­рии, в пя­ток вечера. Ка­нон пер­вый – вос­крес­ный на 4, вто­рой – кре­сто­вос­крес­ный на 2 и тре­тий – Бо­го­ро­ди­чен на 2, и Ок­то­и­ха на 6. По­сле­до­ва­ние Ми­неи по­ем на по­ве­че­рии, в пят­ни­цу вечером.

Ка­нон, тво­ре­ние гос­по­ди­на Иоси­фа. Глас 2:
Песнь 1.

Ка­нон гос­по­ди­на Иоси­фа, глас 2
Песнь 1

Ир­мос: Мо­и­сей­скую песнь: Ир­мос: Мо­и­се­е­ву песнь начав:
Иису­се Бо­же, ка­ю­ща­ся при­и­ми ныне и мене, / яко блуд­на­го сы­на, все жи­тие в ле­но­сти жив­ша, / и Те­бе прогневавша. Иису­се Бо­же, / при­ми ныне ка­ю­щим­ся и ме­ня, / как блуд­но­го сы­на, / всю жизнь в нера­де­нии про­жив­ше­го / и Те­бя прогневавшего.
Еже ми дал еси преж­де, / зле рас­то­чих Бо­же­ствен­ное бо­гат­ство, / уда­лих­ся от Те­бе, блуд­но жив: / бла­го­у­тробне От­че, при­и­ми убо и мене обращающася. То, что Ты дал мне преж­де – бо­же­ствен­ное бо­гат­ство – / в по­ро­ках я рас­то­чил; / уда­лил­ся от Те­бя, рас­пут­но по­жив. / Ми­ло­серд­ный От­че, / при­ми же и ме­ня, обращающегося.
Сла­ва: Объ­я­тия ныне Оте­че­ская про­стер, / при­и­ми Гос­по­ди и мене, яко­же блуд­на­го, Все­щед­ре, / яко да бла­го­дар­но про­слав­лю Тя. Сла­ва: Объ­я­тия оте­че­ские ныне рас­про­стер­ши, / при­ми, Гос­по­ди, и ме­ня, / как блуд­но­го сы­на, Все­ми­ло­серд­ный, / что­бы я бла­го­дар­но сла­вил Тебя.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На мне Бо­же, всю по­ка­зав бла­го­сты­ню, / пре­зри мо­их мно­же­ство со­гре­ше­ний, яко бла­го­де­тель, / бо­же­ствен­ны­ми Ма­те­ре Тво­ея мольбами. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На мне, Бо­же, по­ка­зав всю Свою бла­гость, / пре­зри мно­же­ство со­гре­ше­ний мо­их, как Бла­го­де­тель, / Бо­же­ствен­ной Ма­те­ри Тво­ей мольбами.
Ка­та­ва­сии же по­ем ир­мо­сы ка­но­на. Мо­и­сей­скую песнь вос­при­им­ши возо­пий ду­ше: / По­мощ­ник и По­кро­ви­тель бысть мне во спа­се­ние, / сей мой Бог, и про­слав­лю Его. Вме­сто ка­та­ва­сии по­ем ир­мо­сы ка­но­на: Мо­и­се­е­ву песнь на­чав, / воз­зо­ви, ду­ша: / “По­мощ­ник и по­кро­ви­тель стал мо­им спа­се­ни­ем: / Он – мой Бог и про­слав­лю Его!”

Песнь 3.

Ир­мос: Неплод­ство­вав­ший мой ум:

Песнь 3

Ир­мос: Бес­плод­ный мой ум:

Весь вне быв се­бе, / умо­вред­но при­ле­пих­ся стра­стей об­ре­та­те­лем: / но при­и­ми мя Хри­сте, яко­же блуднаго. Весь ока­зав­шись вне се­бя, / я безум­но при­вя­зал­ся к изоб­ре­та­те­лям стра­стей: / но при­ми ме­ня, Хри­сте, / как сы­на блудного.
Блуд­на­го гла­су по­рев­но­вав, во­пию: / со­гре­ших, От­че, яко­же она­го убо, / и мене обы­ми ныне, и не от­ри­ни мене. Блуд­но­го сы­на воз­гла­су под­ра­жая, / взы­ваю: “Со­гре­шил я, От­че! / Как его и ме­ня об­ни­ми же ныне / и не от­верг­ни меня!”
Сла­ва: Объ­я­тия Твоя про­стер Хри­сте, / ми­ло­стив­но при­и­ми мя, / от стра­ны даль­ныя гре­ха и стра­стей обращающася. Сла­ва: Объ­я­тия Твои, Хри­сте, про­стер­ши, / ра­душ­но ме­ня при­ми, / из стра­ны даль­ней гре­ха и стра­стей / возвращающегося.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Доб­рая в же­нах, обо­га­ти и мене доб­рых ви­ды, / гре­хи мно­ги­ми об­ни­щав­ша­го Чи­стая, / яко да слав­лю Тя. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Пре­крас­ная сре­ди жен, / обо­га­ти все­ми ви­да­ми доб­ро­де­те­лей / и ме­ня, гре­ха­ми мно­ги­ми об­ни­щав­ше­го, Чи­стая, / что­бы я сла­вил Тебя.
Ир­мос: Неплод­ство­ва­ший мой ум, / пло­до­но­сен Бо­же по­ка­жи ми, / де­ла­те­лю доб­рых, на­са­ди­те­лю бла­гих, / бла­го­у­тро­би­ем Твоим. Ир­мос: Бес­плод­ный мой ум / пло­до­нос­ным, Бо­же, во мне яви, / Воз­де­лы­ва­тель доб­ро­го, на­са­ди­тель благ, / по ми­ло­сер­дию Твоему!

Се­да­лен, глас 1. По­до­бен: Гроб Твой:

Се­да­лен, глас 1

Объ­я­тия От­ча от­вер­сти ми пот­щи­ся, / блуд­но иждих мое жи­тие, / на бо­гат­ство неи­жди­ва­е­мое взи­ра­яй щед­рот Тво­их Спа­се, / ныне об­ни­щав­шее мое серд­це не пре­зри. / Те­бе бо Гос­по­ди, во уми­ле­нии зо­ву: / со­гре­ших, От­че, на небо и пред Тобою. Объ­я­тия оте­че­ские от­крыть мне по­спе­ши: / блуд­но я рас­тра­тил жизнь мою, / на бо­гат­ство неис­чер­па­е­мое ми­ло­стей Тво­их, Спа­си­тель, взи­рая без­участ­но! / Ныне не пре­зри об­ни­щав­ше­го мо­е­го серд­ца, / ибо к Те­бе, Гос­по­ди, в со­кру­ше­нии взы­ваю: / “Со­гре­шил я, От­че, про­тив неба и пред Тобою!”
Сла­ва, тойже. Сла­ва: по­вто­ря­ем тот же седален.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен. По­до­бен: Без­не­вест­ная Чи­стая Бо­го­ро­ди­це Де­во, / еди­на вер­ных пред­ста­тель­ни­це и по­кро­ве, / бед и скор­бей, и лю­тых об­сто­я­ний, всех сво­бо­ди, / на Тя на­деж­ды От­ро­ко­ви­це иму­щих, / и ду­ши на­ша спа­си бо­же­ствен­ны­ми мо­лит­ва­ми Твоими. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Без­брач­ная, чи­стая Бо­го­ро­ди­ца Де­ва, / для вер­ных един­ствен­ная за­щи­та и по­кров! / От бед, и скор­бей, и тяж­ких об­сто­я­тельств осво­бо­ди всех, / на­деж­ды воз­ла­га­ю­щих на Те­бя, От­ро­ко­ви­ца, / и ду­ши на­ши спа­си / бо­же­ствен­ны­ми хо­да­тай­ства­ми Твоими.

Песнь 4.

Ир­мос: Еже от Де­вы Твое Рождество:

Песнь 4

Ир­мос: От Де­вы Твое рождество:

Бо­гат­ство бла­гих, еже дал ми еси Небес­ный От­че, / рас­то­чих зле, стран­ным граж­да­ном по­ра­бо­щен. / Тем­же во­пию Ти: со­гре­ших Ти, / при­и­ми мя яко блуд­на­го древ­ле, / про­стер объ­я­тия мне Твоя. Бо­гат­ство благ, / ко­то­рое Ты дал мне, небес­ный От­че, / я рас­то­чил в по­ро­ках, / чуж­дым граж­да­нам раб­ски слу­жа. / По­то­му взы­ваю Те­бе: / “Со­гре­шил я пред То­бою, / при­ми ме­ня как блуд­но­го сы­на неко­гда, / рас­про­стер­ши мне объ­я­тия Твои!”
Вся­кой зло­бе по­ра­бо­тих­ся, / при­ник­нув ока­ян­но стра­стей де­ла­те­лем, / и се­бе вне бых несмот­ре­ни­ем, / ущед­ри мя Спа­се, Пре­не­бес­ный От­че, / при­бе­га­ю­ща ко мно­гим Тво­им щедротам. Вся­ко­му по­ро­ку я по­ра­бо­тил­ся, / под­чи­нив­шись жал­ким об­ра­зом ви­нов­ни­кам стра­стей, / и вне са­мо­го се­бя ока­зал­ся по невни­ма­нию; / сжаль­ся на­до мной, Спа­си­тель, небес­ный От­че, / при­бе­га­ю­щим к ве­ли­ко­му Тво­е­му милосердию.
Сла­ва: Вся­ка­го сту­да ис­пол­них­ся, / не смея воз­зре­ти на вы­со­ту небес­ную: / ибо без­с­ло­вес­но при­ник­нув гре­ху, / ныне же об­ра­щь­ся во­пию уми­ле­ни­ем: / со­гре­ших Ти, при­и­ми мя Всецарю. Сла­ва: Вся­ким бес­сла­ви­ем ис­пол­нен­ный, / я не смею взгля­нуть на вы­со­ту небес­ную, / ибо без­рас­суд­но по­ко­рил­ся гре­ху; / ныне же, об­ра­ща­ясь, взы­ваю в со­кру­ше­нии: / “Со­гре­шил я пред То­бою, / при­ми ме­ня, Царь всех!”
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Че­ло­ве­ком по­мо­ще, упо­ва­ние твер­дое всем хри­сти­а­ном, / при­бе­жи­ще Чи­стая спа­са­е­мым: / спа­си мя Де­во, ма­тер­ни­ми Тво­и­ми моль­ба­ми, / и бу­ду­щия жиз­ни сподоби. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: По­мощь лю­дям, на­деж­да твер­дая всем хри­сти­а­нам, / при­бе­жи­ще спа­са­е­мым, Чи­стая! / Спа­си ме­ня, Де­ва, ма­те­рин­ски­ми Тво­и­ми хо­да­тай­ства­ми / и удо­стой бу­ду­щей жизни.
Ир­мос: Еже от Де­вы Твое Рож­де­ство про­рок пред­зря, / воз­про­по­ве­да­ше во­пия: / слух Твой услы­шах и убо­ях­ся: / яко от юга, и из го­ры свя­тыя, при­осе­нен­ныя / при­шел еси Христе. Ир­мос: От Де­вы Твое рож­де­ство пред­ви­дев­ший про­рок / про­воз­гла­сил, взы­вая: / “Весть о Те­бе услы­шал я и убо­ял­ся: / ибо из Фе­ма­на и с го­ры свя­той, те­ни­стой / при­шел Ты, Христе!”

Песнь 5.

Ир­мос: Но­щи прешедшей:

Песнь 5

Ир­мос: Вот, ночь прошла:

По­ра­бо­тих­ся граж­да­ном стран­ным, / и в стра­ну тле­твор­ную оты­дох, и ис­пол­них­ся сту­да: / ныне же об­ра­ща­я­ся зо­ву Ти Щед­ре, согреших. По­ра­бо­щен я был граж­да­нам чуж­дым, / и в стра­ну гу­би­тель­ную уда­лил­ся, / и ис­пол­нил­ся бес­сла­вия; / ныне же, об­ра­ща­ясь, воз­гла­шаю Те­бе, Ми­ло­серд­ный: / “Я согрешил!”
Оте­че­ская Твоя бла­го­у­тро­бия ныне от­вер­зи ми, / от злых об­ра­тив­шу­ся, Небес­ный От­че, / и не от­ри­ни мене, име­яй пре­мно­гую милость. Оте­че­ские Твои нед­ра ныне мне от­крой, / от по­ро­ков об­ра­ща­ю­ще­му­ся, небес­ный От­че, / и не от­ринь ме­ня, / име­ю­щий в пре­из­быт­ке милость.
Сла­ва: Не смею воз­зре­ти го­ре на вы­со­ту, / без чис­ла Хри­сте про­гне­вав Тя: / но ве­дый Твоя щед­ро­ты ми­ло­стив­ныя, взы­ваю: / со­гре­ших Ти, очи­сти, и спа­си мя. Сла­ва: Не смею взгля­нуть ввысь, на небе­са, / без­мер­но, Хри­сте, Те­бя про­гне­вав; / но зная бла­го­сер­дие Твое ми­ло­сти­вое, вос­кли­цаю: / “Со­гре­шил я пред То­бою, / сми­луй­ся, спа­си меня!”
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Все­свя­тая Де­во бла­го­дат­ная, / очи­ще­ние всем рожд­шая, / мо­их со­гре­ше­ний тяж­кое бре­мя / Тво­и­ми мо­лит­ва­ми облегчи. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Все­свя­тая Де­ва, бла­го­дат­ная, / Уми­ло­стив­ле­ние о всех ро­див­шая, / мо­их со­гре­ше­ний бре­мя тяж­кое / Тво­и­ми моль­ба­ми облегчи.
Ир­мос: Но­щи пре­шед­шей, при­бли­жи­ся день / и свет ми­ру воз­сия: / се­го ра­ди хва­лят Тя ан­ге­льстии чи­ни, / и сла­во­сло­вят Тя вся всяческая. Ир­мос: Вот, ночь про­шла и при­бли­зил­ся день, / и свет ми­ру вос­си­ял: / по­то­му вос­пе­ва­ют Те­бя пол­ки Ан­ге­лов, / и сла­во­сло­вят Те­бя, Хри­сте Боже.

Песнь 6.

Ир­мос: Во глу­бине греховней:

Песнь 6

Ир­мос: Глу­би­ною грехов:

Глу­би­на со­гре­ше­ний со­дер­жит мя прис­но, / и тре­вол­не­ние гре­хов по­гру­жа­ет мя: / окор­ми мя ко при­ста­ни­щу жиз­ни, Хри­сте Бо­же, / и спа­си мя Ца­рю славы. Глу­би­на со­гре­ше­ний окру­жа­ет ме­ня все­гда, / и тре­вол­не­ние гре­хов по­гру­жа­ет ме­ня; / на­правь ме­ня к при­ста­ни жиз­ни, Хри­сте Бо­же, / и спа­си ме­ня, Царь славы!
Бо­гат­ство Оте­че­ское рас­то­чих лю­те, / и об­ни­щав сту­да ис­пол­них­ся, / по­ра­бо­щен неплод­ны­ми по­мыш­лень­ми. / Тем­же Ти во­пию: / Че­ло­ве­ко­люб­че ущед­ри, и спа­си мя. Бо­гат­ство оте­че­ское рас­то­чил я бед­ствен­но, / и, об­ни­щав, бес­че­стия ис­пол­нил­ся, / бес­плод­ным по­мыс­лам по­ра­бо­ща­ясь. / По­то­му Те­бе взы­ваю, Че­ло­ве­ко­лю­бец: / “Сжа­лив­шись, ме­ня спаси!”
Сла­ва: Гла­дом ис­та­яв­ша вся­ких благ, / и устра­нив­ша­ся от Те­бе Все­б­ла­гий, / ущед­ри об­ра­ща­ю­ща­ся мя ныне, / и спа­си Хри­сте, по­ю­ща Твое человеколюбие. Сла­ва: Го­ло­дом ис­том­лен­но­го, ли­шен­но­го вся­ких благ, / и от­чуж­ден­но­го от Те­бя, Все­бла­гой, / по­жа­лей ме­ня, об­ра­ща­ю­ще­го­ся ныне, и спа­си, Хри­сте, / вос­пе­ва­ю­ще­го Твое человеколюбие.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Спа­са и Вла­ды­ку рожд­шая Хри­ста, / спа­се­ния мя От­ро­ко­ви­це спо­до­би, / об­ни­щав­ша от вся­ких благ, Де­во Чи­стая, / да пою Твоя величия. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Спа­си­те­ля и Вла­ды­ку Хри­ста но­сив­шая во чре­ве, / удо­стой ме­ня спа­се­ния, От­ро­ко­ви­ца, / об­ни­щав­ше­го, ли­шен­но­го вся­ких благ, / что­бы я вос­пе­вал Твое ве­ли­чие, Де­ва чистая!
Ир­мос: Во глу­бине гре­хов­ней со­дер­жимь есмь Спа­се, / и в пу­чине жи­тей­стей обу­ре­ва­емь, / но яко­же Иону от зве­ря, / и мене от стра­стей воз­ве­ди, и спа­си мя. Ир­мос: Глу­би­ною гре­хов / охва­чен я, Спа­си­тель, / и в пу­чине жи­тей­ской терп­лю от бу­ри: / но как Иону от зве­ря, / и ме­ня от стра­стей из­ве­ди / и спа­си меня.

Кондак, глас 3. По­до­бен: Де­ва днесь:

Кондак, глас 3

Оте­че­ския сла­вы Тво­ея уда­лих­ся безум­но, / в злых рас­то­чив еже ми пре­дал еси бо­гат­ство. / Тем­же Ти блуд­на­го глас при­но­шу: / со­гре­ших пред То­бою От­че щед­рый, / при­и­ми мя ка­ю­ща­ся, / и со­тво­ри мя яко еди­на­го от на­ем­ник Твоих. От оте­че­ской сла­вы Тво­ей уда­лив­шись безум­но, / я рас­то­чил в по­ро­ках дан­ное мне То­бой бо­гат­ство. / По­то­му вопль блуд­но­го сы­на об­ра­щаю к Те­бе: / “Со­гре­шил я пред То­бою, От­че ми­ло­серд­ный, / при­ми ме­ня, ка­ю­ще­го­ся, / и по­сту­пи со мной, / как с од­ним из на­ем­ни­ков Твоих!”
Икос: Спа­су на­ше­му на всяк день уча­щу Сво­им гла­сом, / пи­са­ния услы­шим о блуд­ном, и це­ло­муд­рен­ном па­ки. / И се­го ве­рою под­ра­жа­ем доб­рое по­ка­я­ние, / Ве­ду­ще­му тай­ная всех, сми­ре­ни­ем серд­ца воз­зо­вем: / со­гре­ши­хом Ти От­че щед­рый, / и ни­ко­гда­же до­стой­ни есмы на­ре­щи­ся ча­да, яко­же преж­де. / Но яко есте­ством сый че­ло­ве­ко­лю­бив, Ты при­и­ми, / и со­тво­ри мя яко еди­на­го от на­ем­ник Твоих. Икос: От Спа­си­те­ля на­ше­го, / вся­кий день уча­ще­го из Пи­са­ний Соб­ствен­ным гла­сом, / услы­шим о блуд­ном, и сно­ва став­шем це­ло­муд­рен­ным, / и с ве­рою бу­дем под­ра­жать его доб­ро­му по­ка­я­нию. / К Зря­ще­му все тай­ное со сми­рен­ным серд­цем вос­клик­нем: / “Со­гре­ши­ли мы пред То­бою, От­че ми­ло­серд­ный, / и не бы­ва­ем ни­ко­гда до­стой­ны / на­звать­ся детьми Тво­и­ми, как преж­де!” / Но, как по при­ро­де че­ло­ве­ко­лю­би­вый, Ты Сам ме­ня при­ми, / и по­сту­пи со мной, / как с од­ним из на­ем­ни­ков Твоих.
И бы­ва­ет чте­ние преж­де си­нак­са­ря в Ми­неи: так­же в Три­о­ди по чину.

Песнь 7.

Ир­мос: Хе­ру­ви­мы подражающе:

Песнь 7

Ир­мос: Хе­ру­ви­мам подражая:

Сла­до­стем те­лес­ным при­к­ло­них­ся все­о­ка­ян­но, / и по­ра­бо­тих­ся весь­ма страст­ным изоб­ре­те­ни­ем, / и стра­нен бых от Те­бе Че­ло­ве­ко­люб­че. / Ныне же зо­ву блуд­на­го гла­сом: / со­гре­ших Хри­сте, не пре­зри мене, яко един милостив. На­сла­жде­ни­ям те­лес­ным / по­ко­рил­ся я, к ве­ли­ко­му несча­стью, / и по­ра­бо­щен был все­це­ло изоб­ре­та­те­лям стра­стей, / и чуж­дым сде­лал­ся для Те­бя, Че­ло­ве­ко­лю­бец. / Ныне же взы­ваю блуд­но­го сы­на гла­сом: / “Со­гре­шил я, Хри­сте, не пре­зри ме­ня, / как еди­ный милостивый!”
Взы­ваю, со­гре­ших, ни­ка­ко­же воз­зре­ти дер­зая на вы­со­ту небес­ную, Все­ца­рю, / яко в безу­мии един Тя про­гне­вах, / от­верг­ся Тво­их по­ве­ле­ний. / Тем­же яко един Бла­гий, / не от­вер­жи мене от Тво­е­го лица. “Со­гре­шил я”, взы­ваю, / “ни­как не дер­зая воз­зреть на вы­со­ту небес­ную, Царь все­го, / ибо я один в нера­зу­мии Те­бя про­гне­вал, / от­верг­нув по­ве­ле­ния Твои; / по­то­му, как еди­ный Бла­гой, / не от­ринь ме­ня от Тво­е­го лица.
Сла­ва: Апо­стол, Гос­по­ди, и про­рок, и пре­по­доб­ных, / и чест­ных му­че­ник, и пра­вед­ных моль­ба­ми / про­сти ми вся, яже со­гре­ших, / про­гне­вав Хри­сте бла­гость Твою, / яко да пес­но­слов­лю Тя во вся веки. Сла­ва: Апо­сто­лов, Гос­по­ди, / и про­ро­ков, и пре­по­доб­ных, и свя­щен­ных му­че­ни­ков, / и пра­вед­ных мо­лит­ва­ми, / про­сти мне все, в чем я со­гре­шил, / про­гне­вав, Хри­сте, бла­гость Твою, / что­бы мне вос­пе­вать Те­бя во все века.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Хе­ру­вим яв­ль­ши­ся, и се­ра­фим Бо­го­ро­ди­це, / и всех свет­лей­шая небес­ных во­инств, / с си­ми умо­ли, Его­же во­пло­ти­ла еси Бо­же­ствен­ное Сло­во Все­не­по­роч­ная, Без­на­чаль­на­го От­ца, / яко да благ веч­ну­ю­щих вси сподобимся. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Хе­ру­ви­мов лу­че­зар­ней­шей явив­шись, Бо­го­ро­ди­ца, / и Се­ра­фи­мов, и все­го небес­но­го во­ин­ства, / с ни­ми умо­ли То­го, Ко­му да­ла Ты плоть, Все­не­по­роч­ная, / Бо­же­ствен­ное Сло­во без­на­чаль­но­го От­ца, / что­бы всем нам благ веч­ных удостоиться.
Ир­мос: Хе­ру­ви­мы под­ра­жа­ю­ще от­ро­цы / в пе­щи ли­ков­ство­ва­ху во­пи­ю­ще: / бла­го­сло­вен еси Бо­же, / яко ис­ти­ною и су­дом на­вел еси сия вся грех ра­ди на­ших, / пре­пе­тый, и пре­п­ро­слав­лен­ный во вся веки. Ир­мос: Хе­ру­ви­мам под­ра­жая, / от­ро­ки в пе­чи ли­ко­ва­ли, воз­гла­шая: / “Бла­го­сло­вен Ты, Бо­же, / ибо ис­ти­ною и су­дом на­вел Ты все это за гре­хи на­ши, / пре­х­валь­ный и про­слав­лен­ный во все века!”

Песнь 8.

Ир­мос: В ку­пине Моисею:

Песнь 8

Ир­мос: В тер­но­вом ку­сте Моисею:

Сше­дый на зем­лю спа­сти мир, / воль­ною ни­ще­тою за ми­ло­сер­дие мно­гое, / об­ни­щав­ша­го мя ныне от вся­ка­го бла­го­де­я­ния, / яко ми­ло­сти­вый, спаси. Со­шед­ший на зем­лю по ми­ло­сер­дию мно­го­му, / что­бы спа­сти мир доб­ро­воль­ною Сво­ею ни­ще­тою, / ме­ня, ныне об­ни­щав­ше­го, ли­шен­но­го вся­ко­го де­ла доб­ро­го, / как ми­ло­сти­вый спаси.
От Тво­их за­по­ве­дей уда­ли­вся, / по­ра­бо­тих­ся все­о­ка­ян­но лест­цу: / об­ра­ща­ю­ща­го­ся же ныне, / яко блуд­на­го древ­ле при­па­да­ю­ща Те­бе, / при­и­ми Пре­не­бес­ный Отче. От Тво­их за­по­ве­дей уда­лив­шись, / по­ра­бо­щен я был са­мым жал­ким об­ра­зом обо­льсти­те­лю; / об­ра­ща­ю­ще­го­ся же ныне, как блуд­но­го сы­на неко­гда, / при­ми при­па­да­ю­ще­го к Те­бе, небес­ный Отче!
Бла­го­сло­вим От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, Гос­по­да. Тле­твор­ны­ми по­мыш­лень­ми объ­ем­ся омра­чих­ся, / и от Те­бе уда­лих­ся, весь вне се­бе быв Щед­ре. / Тем­же в по­ка­я­нии при­па­да­ю­ща Те­бе спаси. Бла­го­сло­вим От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха, Гос­по­да. Гу­би­тель­ным по­мыс­лам под­чи­нив­шись, / я омра­чил­ся и уда­лил­ся от Те­бя, / весь вне се­бя са­мо­го ока­зав­шись. / По­то­му ме­ня, в по­ка­я­нии при­па­да­ю­ще­го / к Те­бе, Ми­ло­сти­вый, спаси.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Бо­го­ро­ди­тель­ни­це Чи­стая, / низ­вер­жен­ных ис­прав­ле­ние еди­на, ис­пра­ви и мене / вся­ки­ми гре­ха­ми со­кру­шен­на­го все­го и смиреннаго. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца чи­стая, / един­ствен­ное слом­лен­ных вос­ста­нов­ле­ние, / и ме­ня вос­ста­но­ви, все­воз­мож­ны­ми гре­ха­ми / со­кру­шен­но­го все­го и униженного.
Хва­лим, бла­го­сло­вим, по­кла­ня­ем­ся Гос­по­де­ви, по­ю­ще и пре­воз­но­ся­ще во вся веки. Хва­лим, бла­го­слов­ля­ем, по­кло­ня­ем­ся Гос­по­ду, вос­пе­вая и пре­воз­но­ся Его во все века.
Ир­мос: В ку­пине Мо­и­сею Де­вы чу­до, / на Си­най­стей го­ре, про­об­ра­зив­ша­го ино­гда, / пой­те, бла­го­сло­ви­те / и пре­воз­но­си­те во вся веки. Ир­мос: В тер­но­вом ку­сте Мо­и­сею / чу­до Де­вы Про­об­ра­зо­вав­ше­го / неко­гда на Си­най­ской го­ре, / пой­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века!

Песнь 9.

Ир­мос: От земно­род­ных кто слыша:

Песнь 9

Ир­мос: Из рож­ден­ных на земле:

Виждь Хри­сте пе­чаль серд­ца, виждь мое об­ра­ще­ние, / виждь сле­зы Спа­се, и не пре­зри мене, / но обы­ми па­ки бла­го­у­тро­бия ра­ди, / мно­же­ству спа­са­е­мых Пре­чи­стая, / яко да пою бла­го­дар­но ми­ло­сти Твоя. Воз­зри, Хри­сте, на скорбь серд­ца, / воз­зри на мое об­ра­ще­ние, / воз­зри на сле­зы, Спа­си­тель, и не пре­зри ме­ня, / но вновь об­ни­ми по ми­ло­сер­дию, / ко мно­же­ству спа­са­е­мых со­при­чис­ляя, / что­бы я вос­пе­вал бла­го­дар­но ми­ло­сти Твои.
Яко раз­бой­ник во­пию: по­мя­ни мя, / яко мы­тарь уми­ли­вся, бию в пер­си, и зо­ву ныне: очи­сти, / яко­же блуд­на­го при­и­ми мя Все­щед­рый, от всех зол мо­их, Все­ца­рю: / яко да пою Твое край­нее снизхождение. Как раз­бой­ник взы­ваю: “По­мя­ни ме­ня!” / Как мы­тарь скорб­но уда­ряю се­бя в грудь и вос­кли­цаю ныне: / “Будь ми­ло­стив, как сы­на блуд­но­го из­бавь ме­ня, Все­ми­ло­серд­ный, / от всех зол мо­их, Царь всех, / что­бы я вос­пе­вал Твое край­нее снисхождение!”
Воз­дох­ни ныне ду­ше моя все­о­ка­ян­ная, и возо­пий Хри­сту: / мене ра­ди во­лею об­ни­ща­вый Гос­по­ди, / об­ни­щав­ша­го мя от вся­ка­го бла­го­де­я­ния, / доб­рых бо­гат­ством яко Бла­гий и Мно­го­мило­сти­вый един обо­га­ти мя. Вос­сте­най ныне, ду­ша моя несчаст­ней­шая, / и воз­зо­ви Хри­сту: / “Ра­ди ме­ня доб­ро­воль­но об­ни­щав­ший, Гос­по­ди, / ме­ня об­ни­щав­ше­го, ли­шен­но­го вся­кой доб­ро­де­те­ли, / Ты, как один бла­гой и мно­го­мило­сти­вый, / оби­ли­ем благ обогати!”
Сла­ва: Еже ино­гда со­де­лал еси ве­се­лие блуд­на­го, Бла­же, об­ра­ще­ни­ем воль­ным, / сие ныне со­тво­ри и на мне ока­ян­ном, / про­сти­рая ми чест­ная Твоя объ­я­тия. / Да спас­ся пес­но­слов­лю край­нее Твое снизхождение. Сла­ва: То ве­се­лие, что Ты, Бла­гой, устро­ил неко­гда / ра­ди доб­ро­воль­но­го воз­вра­ще­ния сы­на блуд­но­го, / со­тво­ри его ныне и для ме­ня, несчаст­но­го, / про­сти­рая мне свя­щен­ные Твои объ­я­тия, / дабы я, спас­шись, вос­пе­вал / Твое край­нее снисхождение.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Свет­лы­ми мо­лит­ва­ми Тво­и­ми Де­во, / мыс­лен­ная моя оче­са омра­чен­ная зло­бою, про­све­ти, мо­лю­ся, / и к пу­тем по­ка­я­ния вве­ди мя, / яко да долж­но Тя пес­но­слов­лю, / па­че сло­ва Сло­во воплотившую. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Све­то­зар­ны­ми хо­да­тай­ства­ми Тво­и­ми, Де­ва, / мыс­лен­ные мои очи, омра­чен­ные зло­бою, про­све­ти, мо­лю, / и на пу­ти по­ка­я­ния при­ве­ди ме­ня, / что­бы я Те­бя как долж­но в пес­нях сла­вил, / Сло­ву дав­шую плоть пре­вы­ше разума.
Ир­мос: От земно­род­ных кто слы­ша та­ко­вое? Или кто ви­де ко­гда, / яко Де­ва об­ре­те­ся во чре­ве иму­щая, / и без­бо­лез­нен­но Мла­ден­ца по­рожд­шая? / Та­ко­вое Твое чу­до, / и Тя Чи­стая Бо­го­ро­ди­це величаем. Ир­мос: Из рож­ден­ных на зем­ле / кто слы­шал та­кое? / Или кто ви­дел ко­гда, / что Де­ва ока­за­лась име­ю­щей во чре­ве, / и мла­ден­ца ро­див­шей без­бо­лез­нен­но? / Та­ко­во Твое чу­до, и мы Те­бя, чи­стая, / Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца Ма­рия, величаем.

Ек­са­по­сти­ла­рий Осмогласника:
та­же на­сто­я­щий Три­о­ди. По­до­бен: Же­ны услышите:

Ек­са­по­сти­ла­рий воскресный
и за­тем из Триоди:

Бо­гат­ство, еже ми дал еси, бла­го­да­ти, ока­ян­ный от­шед, / непо­треб­но зле иждих, Спа­се, блуд­но по­жив, / де­мо­ном льстив­но рас­то­чих. / Тем­же мя об­ра­ща­ю­ща­ся, / яко­же блуд­на­го при­и­ми, От­че щед­рый, и спаси. Бо­гат­ство бла­го­да­ти, / ко­то­рое Ты мне дал, Спа­си­тель, / я, несчаст­ный, без нуж­ды уда­лив­шись, / по­пу­сту рас­тра­тил, блуд­но по­жив, / и рас­то­чил де­мо­нам бед­ствен­но. / По­то­му ме­ня, об­ра­ща­ю­ще­го­ся, / как блуд­но­го сы­на при­ми, / От­че ми­ло­серд­ный, и спаси.
Иный, по­до­бен: Рас­то­чих бо­гат­ство Твое иждив, Гос­по­ди, / и лу­ка­вым де­мо­ном по­ви­нух­ся ока­ян­ный, / но Спа­се Все­бла­го­у­тробне, / блуд­на­го ущед­ри, и оскверн­ша­ся очи­сти, / первую от­да­яй мне одеж­ду Тво­е­го Царствия. Иной: Рас­то­чил я бо­гат­ство Твое, / рас­тра­тив его, Гос­по­ди, / и лу­ка­вым де­мо­нам под­чи­нил­ся, зло­счаст­ный; / но, Спа­си­тель все­ми­ло­серд­ный, / сжаль­ся над блуд­ным и осквер­нен­но­го очи­сти, / воз­вра­щая мне первую одеж­ду / Тво­е­го Царства.
Бо­го­ро­ди­чен, по­до­бен: Свя­тая Ма­ти Де­во, ве­лие про­по­ве­да­ние апо­сто­лов, / му­че­ни­ков, и про­ро­ков, и пре­по­доб­ных, / Тво­е­го Сы­на и Гос­по­да / уми­ло­сти­ви нам ра­бом Тво­им Бо­го­ро­ди­тель­ни­це, / егда ся­дет су­ди­ти по до­сто­я­нию коегождо. Бо­го­ро­ди­чен: Свя­тая Ма­терь-Де­ва, / ве­ли­кая про­по­ведь апо­сто­лов, / му­че­ни­ков, и про­ро­ков, и пре­по­доб­ных! / Тво­е­го Сы­на и Гос­по­да уми­ло­сти­ви / к нам, ра­бам Тво­им, Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца, / ко­гда ся­дет Он су­дить по до­сто­ин­ству / де­я­ния каждого.

На хва­ли­тех стихиры

Осмо­глас­ни­ка вос­крес­ны, 4: и Ана­то­ли­ев, 1: и Три­о­ди са­мо­глас­ны, 3.

На “Хва­ли­те” стихиры

Вос­крес­ные Ок­то­и­ха 4, во­сточ­ная 1 и Три­о­ди са­мо­глас­ны 3:

Глас 2: Блуд­на­го глас при­но­шаю Ти, Гос­по­ди: / со­гре­ших пред очи­ма Тво­има Бла­гий, / рас­то­чих бо­гат­ство Тво­их да­ро­ва­ний. / Но при­и­ми мя ка­ю­ща­ся Спа­се, и спа­си мя. Глас 2: Блуд­но­го сы­на воз­глас / при­но­шу Те­бе, Гос­по­ди: / “Со­гре­шил я пред оча­ми Тво­и­ми, Бла­гой, / рас­то­чил бо­гат­ство Тво­их да­ро­ва­ний; / но при­ми ме­ня ка­ю­ще­го­ся, Спа­си­тель, / и спа­си меня!”
Глас 4. Стих: Вос­крес­ни Гос­по­ди Бо­же мой, да воз­не­сет­ся ру­ка Твоя, / не за­бу­ди убо­гих Тво­их до конца. Стих: Вос­стань, Гос­по­ди Бо­же мой, да воз­вы­сит­ся ру­ка Твоя, / не за­будь бед­ных Тво­их до кон­ца! Пс 9:33
Яко блуд­ный сын при­и­дох и аз Щед­ре, / жи­тие все ижди­вый во от­ше­ствии: / рас­то­чих бо­гат­ство, еже дал ми еси От­че. / При­и­ми мя ка­ю­ща­ся Бо­же, и по­ми­луй мя. Глас 4: Как блуд­ный сын при­шел и я, о Ми­ло­серд­ный, / жизнь всю рас­тра­тив в пре­бы­ва­нии на чуж­бине; / рас­то­чил бо­гат­ство, дан­ное мне То­бою, От­че. / При­ми ме­ня ка­ю­ще­го­ся, Бо­же, / и по­ми­луй меня!
Глас 8: Стих: Ис­по­вем­ся Те­бе Гос­по­ди, всем серд­цем мо­им, / по­вем вся чу­де­са Твоя. Стих: Бу­ду сла­вить Те­бя, Гос­по­ди, всем серд­цем мо­им, / воз­ве­щу все чу­де­са Твои. Пс 9:2
Иждих блуд­но / Оте­че­ска­го име­ния бо­гат­ство, и рас­то­чив, пуст бых, / в стра­ну все­ли­вся лу­ка­вых граж­дан, / и кто­му не тер­пя с ни­ми со­жи­тель­ства, / об­ра­щь­ся во­пию Ти щед­ро­му От­цу: / со­гре­ших на небо и пред То­бою, / и несмь до­сто­ин на­ре­щи­ся сын Твой. / Со­тво­ри мя яко еди­на­го от на­ем­ник Тво­их Бо­же, / и по­ми­луй мя. Глас 8: Рас­то­чил я рас­пут­но оте­че­ско­го име­ния бо­гат­ство / и, рас­тра­тив его, ока­зал­ся ни с чем, / по­се­лив­шись в стране бес­чест­ных граж­дан; / и со­жи­тель­ства с ни­ми боль­ше не вы­но­ся, / об­ра­тив­шись, взы­ваю Те­бе, ми­ло­серд­но­му От­цу: / “Со­гре­шил я про­тив неба и пред То­бою, / и не до­сто­ин на­звать­ся сы­ном Тво­им; / по­сту­пи со мною, как с од­ним из на­ем­ни­ков Тво­их Бо­же, / и по­ми­луй меня!”
Сла­ва, глас 6: От­че Бла­гий, уда­лих­ся от Те­бе, не оста­ви мене, / ни­же непо­треб­на по­ка­жи Цар­ствия Тво­е­го: / враг все­лу­ка­вый об­на­жи мя и взят мое бо­гат­ство, / ду­шев­ная да­ро­ва­ния блуд­но рас­то­чих. / Во­став убо об­ра­щь­ся к Те­бе во­пию: / со­тво­ри мя яко еди­на­го от на­ем­ник Тво­их, / мене ра­ди на Кре­сте пре­чи­стеи Твои ру­це про­ст­рый, / да лю­та­го зве­ря ис­хи­ти­ши мя, / и в первую одеж­ду об­ле­че­ши мя, / яко един Многомилостив. Сла­ва, глас 6: От­че бла­гой, я уда­лил­ся от Те­бя, / не оставь ме­ня, и не яви ме­ня / бес­по­лез­ным для Цар­ства Тво­е­го. / Враг все­злоб­ный об­на­жил ме­ня и взял мое бо­гат­ство, / ду­шев­ные да­ро­ва­ния я в рас­пут­стве рас­то­чил. / И вот, вос­став, об­ра­тив­шись к Те­бе, взы­ваю: / “По­сту­пи со мною, как с од­ним из на­ем­ни­ков Тво­их, / ра­ди ме­ня на Кре­сте ру­ки Твои пре­чи­стые про­стер­ший, / что­бы у лю­то­го зве­ря от­нять ме­ня, / и в первую одеж­ду об­лечь ме­ня, / как Еди­ный Многомилостивый!”
И ныне: Пре­бла­го­сло­вен­на еси Бо­го­ро­ди­це Дево: И ныне, глас 2: Пре­бла­го­сло­вен­на Ты, Бо­го­ро­ди­ца Дева:
Сла­во­сло­вие ве­ли­кое. ек­те­нии, и от­пуст. И обыч­но ли­тия, на ней­же по­ет­ся Сла­ва, и ныне: сти­хи­ра еван­гель­ская: и чтут­ся огла­ше­ния. И час пер­вый в при­тво­ре. И со­вер­шен­ный отпуст. Сла­во­сло­вие ве­ли­кое и отпуст.

НА ЛИ­ТУР­ГИИ

НА ЛИ­ТУР­ГИИ

Бла­жен­на Осмо­глас­ни­ка, на 6: и Три­о­ди песнь 6‑я, на 4: Про­ки­мен Апо­сто­ла по гла­су. По вхо­де тро­парь вос­крес­ный. Сла­ва, и ныне: Бла­жен­ны Ок­то­и­ха на 6 и Три­о­ди песнь 6‑я, на 4. Про­ки­мен вос­крес­ный. По вхо­де тро­парь вос­крес­ный. Сла­ва, и ныне:

Кондак три­о­ди, глас 3. По­до­бен: Де­ва днесь:

Кондак три­о­ди, глас 3

Оте­че­ския сла­вы Тво­ея уда­лих­ся безум­но, / в злых рас­то­чив еже ми пре­дал еси бо­гат­ство. / Тем­же Ти блуд­на­го глас при­но­шу: / со­гре­ших пред То­бою От­че щед­рый, / при­и­ми мя ка­ю­ща­ся, / и со­тво­ри мя яко еди­на­го от на­ем­ник Твоих. От оте­че­ской сла­вы Тво­ей уда­лив­шись безум­но, / я рас­то­чил в по­ро­ках дан­ное мне То­бой бо­гат­ство. / По­то­му вопль блуд­но­го сы­на об­ра­щаю к Те­бе: / “Со­гре­шил я пред То­бою, От­че ми­ло­серд­ный, / при­ми ме­ня, ка­ю­ще­го­ся, / и по­сту­пи со мной, / как с од­ним из на­ем­ни­ков Твоих!”

Апо­стол
к Ко­рин­фя­ном, за­ча­ло 135.

Апо­стол
Пер­вое по­сла­ние к Ко­рин­фя­нам, за­ча­ло 135

Бра­тие, вся ми леть суть, но не вся на поль­зу: вся ми леть суть, но не аз об­ла­дан бу­ду от ко­го. Браш­на чре­ву, и чре­во браш­ном: Бог же и сие и сия упразд­нит. Те­ло же не блу­же­нию, но Гос­по­де­ви, и Гос­подь те­лу. Бог же и Гос­по­да воз­дви­же, и нас воз­двиг­нет си­лою Сво­ею. Не ве­сте ли, яко те­ле­са ва­ша удо­ве Хри­сто­вы суть? Взем ли убо уды Хри­сто­вы, со­тво­рю уды блуд­ни­чи? Да не бу­дет. Или не ве­сте, яко при­леп­ля­яй­ся сквер­но­дей­це, еди­но те­ло есть (с блу­до­дей­цею)? Бу­де­та бо, ре­че, оба в плоть еди­ну. При­леп­ля­яй­ся же Гос­по­де­ви, един дух есть с Гос­по­дем. Бе­гай­те блу­до­де­я­ния: всяк бо грех, его­же аще со­тво­рит че­ло­век, кро­ме те­ла есть, а блу­дяй, во свое те­ло со­гре­ша­ет. Или не ве­сте, яко те­ле­са ва­ша храм жи­ву­ща­го в вас Свя­та­го Ду­ха суть, Его­же има­те от Бо­га, и несте свои? Куп­ле­ни бо есте це­ною. Про­сла­ви­те убо Бо­га в те­ле­сех ва­ших, и в ду­шах ва­ших, яже суть Божия.

Ал­ли­лу­иа гласа.

Бра­тья, все мне поз­во­ле­но, но не все на поль­зу. Все мне поз­во­ле­но, но ни­что да не об­ла­да­ет мною. Пи­ща для чре­ва и чре­во для пи­щи; но Бог и то и дру­гое упразд­нит. Те­ло же не для блу­да, но для Гос­по­да, и Гос­подь для те­ла. А Бог и Гос­по­да воз­двиг, и нас воз­двиг­нет си­лою Сво­ею. Раз­ве вы не зна­е­те, что те­ла ва­ши – чле­ны Хри­сто­вы? Итак, взяв чле­ны у Хри­ста, сде­лаю ли их чле­на­ми блуд­ни­цы? От­нюдь нет! Или вы не зна­е­те, что при­леп­ля­ю­щий­ся к блуд­ни­це – с нею од­но те­ло? Ибо ска­за­но: «Бу­дут двое пло­тью еди­ною». А при­леп­ля­ю­щий­ся к Гос­по­ду – один с Ним дух. Бе­гай­те от блу­да! Вся­кий грех, ка­кой бы ни со­вер­шил че­ло­век, – вне те­ла: а впа­да­ю­щий в блуд гре­шит про­тив соб­ствен­но­го те­ла. Или вы не зна­е­те, что те­ло ва­ше есть храм жи­ву­ще­го в вас Свя­то­го Ду­ха, Ко­то­ро­го вы име­е­те от Бо­га, и что вы не при­над­ле­жи­те се­бе? Ибо вы бы­ли куп­ле­ны до­ро­гою це­ною. Про­славь­те же Бо­га в те­ле ва­шем и в ду­хе ва­шем, ко­то­рые суть Бо­жии. 1 Кор 6:12–20

Еван­ге­лие от Лу­ки, за­ча­ло 79.

Еван­ге­лие от Лу­ки, за­ча­ло 79

Ре­че Гос­подь прит­чу сию: че­ло­век некий име два сы­на. И ре­че юней­ший ею от­цу: от­че, даждь ми до­стой­ную часть име­ния. И раз­де­ли има име­ние. И не по мно­зех днех со­брав все мний сын, оты­де на стра­ну да­ле­че, и ту рас­то­чи име­ние свое, жи­вый блуд­но. Из­жив­шу же ему все, бысть глад кре­пок на стране той, и той на­чат ли­ша­ти­ся. И шед при­ле­пи­ся еди­но­му от жи­тель тоя стра­ны: и посла его на се­ла своя па­сти сви­ния. И же­ла­ше на­сы­ти­ти чре­во свое от ро­жец, яже ядя­ху сви­ния: и ник­то­же да­я­ше ему. В се­бе же при­шед, ре­че: ко­ли­ко на­ем­ни­ком от­ца мо­е­го из­бы­ва­ют хле­бы, аз же гла­дом гиб­лю? Во­став иду ко от­цу мо­е­му, и ре­ку ему: от­че, со­гре­ших на небо и пред то­бою, и уже несмь до­сто­ин на­ре­щи­ся сын твой: со­тво­ри мя яко еди­на­го от на­ем­ник тво­их. И во­став иде ко от­цу сво­е­му. Еще же ему да­ле­че су­щу, уз­ре его отец его, и мил ему бысть, и тек на­па­де на выю его, и об­ло­бы­за его. Ре­че же ему сын: от­че, со­гре­ших на небо и пред то­бою, и уже несмь до­сто­ин на­ре­щи­ся сын твой. Ре­че же отец к ра­бом сво­им: из­не­си­те одеж­ду первую и об­ле­цы­те его, и да­ди­те пер­стень на ру­ку его и са­по­ги на но­зе. И при­вед­ше те­лец упи­тан­ный, за­ко­ли­те, и яд­ше ве­се­лим­ся. Яко сын мой сей мертв бе, и ожи­ве: и из­гибл бе, и об­ре­те­ся. И на­ча­ша ве­се­ли­ти­ся. Бе же сын его ста­рей на се­ле: и яко гря­дый при­бли­жи­ся к до­му, слы­ша пе­ние и ли­ки. И при­звав еди­на­го от от­рок, во­про­ша­ше: что убо сия суть? Он же ре­че ему, яко брат твой при­и­де, и зак­ла отец твой те­лец упи­тен­ный, яко здра­ва его при­ят. Раз­гне­вав­ся же и не хо­тя­ше вни­ти. Отец же его из­шед мо­ля­ше его. Он же от­ве­щав, ре­че от­цу: се то­ли­ко лет ра­бо­таю те­бе, и ни­ко­ли­же за­по­ве­ди твоя пре­сту­пих, и мне ни­ко­ли­же дал еси коз­ля­те, да со дру­ги сво­и­ми воз­ве­се­лил­ся бых. Егда же сын твой сей, изъ­едый твое име­ние с лю­бо­дей­ца­ми, при­и­де, зак­ла ему те­лец пи­то­мый. Он же ре­че ему: ча­до, ты все­гда со мною еси, и вся моя твоя суть. Воз­ве­се­ли­ти же ся и воз­ра­до­ва­ти по­до­ба­ше, яко брат твой сей мертв бе, и ожи­ве: и из­гибл бе, и обретеся. Ска­зал Гос­подь прит­чу сию: У неко­е­го че­ло­ве­ка бы­ло два сы­на. И ска­зал млад­ший из них от­цу: «Отец, дай мне при­чи­та­ю­щу­ю­ся мне часть со­сто­я­ния». И он раз­де­лил им име­ние. И спу­стя немно­го дней, со­брав все, млад­ший сын от­был в даль­нюю стра­ну и там рас­тра­тил име­ние свое, жи­вя бес­пут­но. И ко­гда он из­рас­хо­до­вал все, на­стал силь­ный го­лод в стране той, и он на­чал нуж­дать­ся. И по­шел, при­бил­ся к од­но­му из граж­дан той стра­ны, и тот по­слал его на по­ля свои па­сти сви­ней. И он рад был бы на­пол­нить чре­во свое рож­ка­ми, ко­то­рые ели сви­ньи, но ни­кто не да­вал ему. При­дя же в се­бя, он ска­зал: «Сколь­ко на­ем­ни­ков от­ца мо­е­го име­ют хлеб в из­быт­ке, а я по­ги­баю от го­ло­да! Вста­ну, пой­ду к от­цу мо­е­му и ска­жу ему: Отец, со­гре­шил я про­тив неба и пред то­бою; я боль­ше не до­сто­ин на­зы­вать­ся сы­ном тво­им; при­ми ме­ня, как од­но­го из на­ем­ни­ков тво­их». И встав, он по­шел к от­цу сво­е­му. И ко­гда был он еще да­ле­ко, уви­дел его отец его и сжа­лил­ся. И по­бе­жав, пал на шею ему и рас­це­ло­вал его. Ска­зал же ему сын: «Отец, со­гре­шил я про­тив неба и пред то­бою; я боль­ше не до­сто­ин на­зы­вать­ся сы­ном тво­им». И ска­зал отец ра­бам сво­им: «При­не­си­те луч­шую одеж­ду и одень­те его, и дай­те пер­стень на ру­ку его и обувь на но­ги; и при­ве­ди­те от­корм­лен­но­го те­лен­ка и за­ко­ли­те: бу­дем есть и ве­се­лить­ся, ибо этот сын мой мертв был – и ожил; про­па­дал – и на­шел­ся». И на­ча­ли ве­се­лить­ся. А сын его стар­ший был в по­ле; и воз­вра­ща­ясь, ко­гда при­бли­зил­ся к до­му, услы­шал он му­зы­ку и пляс­ки; и по­до­звав од­но­го из слуг, он спра­ши­вал, что бы это мог­ло быть. И тот ска­зал ему: «Брат твой при­шел, и за­ко­лол отец твой от­корм­лен­но­го те­лен­ка, так как при­нял его здо­ро­вым». Он рас­сер­дил­ся и не хо­тел вой­ти. Отец же его, вый­дя, упра­ши­вал его. А он в от­вет ска­зал от­цу: «Вот, я столь­ко лет как раб слу­жу те­бе, и ни­ко­гда за­по­ве­ди тво­ей не пре­сту­пал; и мне ты ни­ко­гда не дал коз­лен­ка, что­бы мне с дру­зья­ми мо­и­ми по­ве­се­лить­ся. А ко­гда при­шел сын твой этот, про­ев­ший име­ние твое с блуд­ни­ца­ми, ты за­ко­лол для него от­корм­лен­но­го те­лен­ка». Он же ска­зал ему: «Ди­тя мое, ты все­гда со мною, и все мое – твое; но на­до бы­ло воз­ве­се­лить­ся и воз­ра­до­вать­ся, что этот брат твой мертв был – и ожил; про­па­дал – и на­шел­ся». Лк 15:11–32

При­ча­стен:

Хва­ли­те Гос­по­да с Небес, хва­ли­те Его в Вышних.
По­до­ба­ет ве­да­ти, яко в сед­ми­це мя­со­пуст­ной Ал­ли­лу­иа не по­ем: остав­ля­ем же и еди­ну ка­фис­му Псал­ти­ра от Утре­ни, и гла­го­лем сию на Ве­чер­ни. Пес­ней во Псал­ти­ри не гла­го­лем. Не по­ет­ся же и меж­до­ча­сие, и ка­нон мо­леб­ный Пре­свя­тей Бо­го­ро­ди­це, по­е­мый на По­ве­че­рии: По­ве­че­рие же по­ет­ся ма­лое: Та­кож­де тво­рим в сед­ми­це сыр­ной, раз­ве сре­ды и пят­ка: но о сем всем та­мо ука­за ищи. Про­чи­та­ем же в сей неде­ли в кой­лю­бо день на Утре­ни сло­во свя­та­го Ма­ка­риа о Че­тыр­де­сят­ни­це, и Пять­де­сят­ни­це, его­же на­ча­ло: Чад­ца моя, ра­ду­ет­ся серд­це мое вас ради:

Ве­до­мо же да есть, яко по­сле­до­ва­ние при­лу­ча­ю­щих­ся свя­тых в суб­бо­ту, и в Неде­лю мя­со­пуст­ную, по­ет­ся в ми­мо­шед­ших По­ве­че­ри­ях. Та­кож­де о суб­бо­те и Неде­ли сы­ро­пуст­ной тво­рим: или ка­ко на­сто­я­тель из­во­лит, кро­ме аще где слу­чит­ся ве­ли­ка­го свя­та­го память.

При­ча­стен:

Хва­ли­те Гос­по­да с небес, хва­ли­те Его в выш­них. Ал­ли­лу­ия. (3) Пс 148:1

Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки