Array ( )

Октоих воскресный. Глас 3

Вечерня
Утреня
Литургия

ГЛАС 3

Церковнославянский Русский

В СУББОТУ НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.

На Господи воззвах поставим стихов 10, и поем:

В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и Минеи 3. Если празднуем святому, то поем 4 стихиры Октоиха, и святому 6. Слава: Минеи, а И ныне: Богородичен первый, гласа.

Стихиры воскресны, глас 3.

Изведи из темницы душу мою, / исповедатися Имене Твоему.

Стихиры воскресные

Выведи из темницы душу мою, / чтобы мне прославить имя Твоё.

Твоим Крестом, Христе Спасе, / смерти держава разрушися, / и диаволя прелесть упразднися, / род же человеческий, верою спасаемый, / песнь Тебе всегда приносит. Твоим Крестом, Христе Спаситель, / смерти могущество разрушено / и обольщение диавола уничтожено; / род же человеческий, верою спасаемый, / песнь Тебе всегда приносит.
Мене ждут праведницы, / дондеже воздаси мне. Меня будут ждать праведные, / доколе Ты не воздашь мне.
Просветишася всяческая / Воскресением Твоим, Господи, / и рай паки отверзеся, / вся же тварь восхваляющи Тя, / песнь Тебе всегда приносит. Просветился весь мир / воскресением Твоим, Господи, / и рай снова открыт; / все же творение, прославляя Тебя, / песнь Тебе всегда приносит.
Из глубины воззвах к Тебе, Господи, / Господи, услыши глас мой. Из глубины я воззвал к Тебе, Господи, / Господи, услышь голос мой.
Славлю Отца и Сына силу, / и Святаго Духа пою власть, / нераздельное, несозданное Божество, / Троицу Единосущную, / царствующую в век века. Прославляю Отца и Сына силу, / и воспеваю Святого Духа власть, / – нераздельное, не созданное Божество, / единосущную Троицу, / царствующую во век века.

Ины стихиры, Анатолиевы, глас тойже:

Стихиры восточные

Да будут уши Твои / внемлюще гласу моления моего. Да будут уши Твои / внимательны к голосу моления моего.
Кресту Твоему честному покланяемся, Христе, / и Воскресение Твое поем и славим. / Раною бо Твоею мы вси исцелехом. Кресту Твоему священному поклоняемся, Христе, / и воскресение Твое поем и славим; / ибо ранами Твоими мы все исцелились.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть. Если Ты будешь замечать беззакония, Господи, Господи, кто устоит? / Ибо у Тебя умилостивление.
Поем Спаса от Девы воплощшагося. / Нас бо ради распятся, / и в третий день воскресе, / даруя нам велию милость. Воспеваем Спасителя, от Девы воплотившегося; / ибо Он был распят ради нас / и в третий день воскрес, / даруя нам великую милость.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа. Ради имени Твоего я ожидал Тебя, Господи, уповала душа моя на слово Твоё, / положилась душа моя на Господа.
Сущим во аде сшед Христос благовести: / дерзайте, глаголя, ныне победих, / Аз есмь Воскресение, Аз вы возведу, / разрушив смертная врата. Тем кто во аде Христос, / сойдя к ним, радость возвестил, / возглашая: «Ободритесь, Я ныне победил, / Я – воскресение, Я выведу вас, / разрушив смертные врата.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, / да уповает Израиль на Господа. От стражи утренней до ночи, от стражи утренней / да уповает Израиль на Господа.
Недостойно стояще в пречистом дому Твоем, / вечернюю песнь возсылаем, / из глубины взывающе, Христе Боже: / просветивый мiр тридневным воскресением Твоим, / изми люди Твоя от руки врагов Твоих, Человеколюбче. Мы, недостойно стоящие / в Твоем пречистом храме, / вечернюю песнь воспеваем, / из глубины сердца возглашая: / «Христе Боже, просветивший мир / воскресением Своим на третий день! / Избавь народ Твой от рук врагов Твоих, Человеколюбец!»
Таже минеи стихиры святому. Слава святому, аще имать. Аще ли ни, Слава: Стихира из Минеи.
Слава, и ныне, Богородичен: Како не дивимся / Богомужному Рождеству Твоему, Пречестная? / Искушения бо мужескаго не приемши, Всенепорочная, / родила бо еси без Отца Сына плотию. / Прежде век от Отца рожденнаго без матере, / никакоже претерпевшаго изменения, / или смешения, или разделения, / но обою существу / свойство цело сохраншаго. / Темже, Мати Дево Владычице, / Того моли спастися душам, / православно Богородицу исповедающих Тя. И ныне, Богородичен: Как не удивиться нам / рождению от Тебя Богочеловека, Всесвященная! / Ибо общения с мужем не испытав, Пренепорочная, / родила Ты без отца Сына во плоти, / прежде веков от Отца рожденного без матери, / и ни в чем не испытавшего при этом изменения, / или смешения, или разделения, / но свойства каждого естества / в целости сохранившего. / Потому, Матерь-Дева, Владычица, / моли Его о спасении душ / православно Богородицею исповедующих Тебя.
Таже вход с кадилом. Свете Тихий: Прокимен и ектении.

Вход. Свет отрадный: Прокимен, глас 6: Господь воцарился:

На стиховне стихиры воскресны, глас 3:

Стихиры на стиховне

Страстию Твоею, Христе, / омрачивый солнце / и светом Твоего Воскресения, / просветивый всяческая, / приими нашу вечернюю песнь, Человеколюбче.

Ины стихиры, по алфавиту:

Страданиями Своими, Христе, / омрачивший солнце, / и светом Своего воскресения / осветивший все! / Прими нашу вечернюю песнь, Человеколюбец.
Стих: Господь воцарися, / в лепоту облечеся. Стих: Господь воцарился, / благолепием облёкся.
Живоприемное Твое востание, Господи, / вселенную всю просвети, / и Твое создание истлевшее призва. / Темже клятвы Адамовы изменшеся, вопием: / Всесильне Господи, слава Тебе. Животворное воскресение Твое, Господи, / всю вселенную просветило / и Твое погибшее создание воззвало к жизни. / Потому мы, от проклятия Адамова избавившись, взываем: / «Всесильный Господи, слава Тебе!»
Стих: Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется. Стих: Ибо Он утвердил вселенную, / и она не поколеблется.
Бог сый неизменен, / плотию стражда изменился еси, / Егоже тварь не терпящи висяща зрети, / страхом прекланяшеся, / и стенящи поет Твое долготерпение: / сошед же во ад, тридневен воскресл еси, / жизнь даруя мiрови, и велию милость. Пребывая Богом неизменяемым, / Ты, страдая по плоти изменился; / и творение, не в силах видеть Тебя висящим на Кресте, / от страха колебалось, / и, стеная, воспевало Твое долготерпение. / Но, сойдя во ад, Ты в третий день воскрес, / даруя миру жизнь и великую милость.
Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний. Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, на долгие дни.
Да род наш от смерти, Христе, избавиши, / смерть претерпел еси: / и тридневен из мертвых воскрес, / с Собою воскресил еси, / иже Тя Бога познавших: / и мiр просветил еси. / Господи, слава Тебе. Чтобы род наш от смерти избавить, / Ты, Христе, смерть претерпел / и, воскреснув в третий день из мертвых, / воскресил с Собою признавших Тебя Богом и мир просветил. / Господи, слава Тебе!

Слава: Стихира из Минеи, если есть. Если нет:

Слава, и ныне, Богородичен: Без семене от Божественнаго Духа, / волею же Отчею зачала еси Сына Божия, / от Отца без матере прежде век суща: / нас же ради, из Тебе без отца бывша, / плотию родила еси, / и Младенца млеком питала еси. / Темже не престай молити, / избавитися от бед душам нашым. Слава, и ныне, Богородичен: Без семени от Божественного Духа / и по воле Отчей зачала Ты Сына Божия. / От Отца без матери прежде веков Имеющего начало, / но ради нас от Тебя без отца Происшедшего / Ты по плоти во чреве носила / и как младенца молоком питала. / Потому не переставай ходатайствовать / о избавлении от бед душ наших.
Таже, Ныне отпущаеши: и Трисвятое. По Отче наш:

Затем: Ныне отпускаешь: Трисвятое по Отче наш:

Тропарь воскресен, глас 3:

Да веселятся небесная, / да радуются земная; / яко сотвори державу мышцею Своею Господь, / попра смертию смерть, / первенец мертвых бысть; / из чрева адова избави нас, / и подаде мирови велию милость.

Тропарь

Да веселится все небесное, / да радуется все земное, / ибо явил могущество руки Своей Господь: / попрал смертию смерть, / сделался первенцем из мертвых, / из чрева ада избавил нас / и даровал миру великую милость.

Слава, и ныне, Богородичен: Тя ходатайствовавшую Спасение рода нашего, / воспеваем, Богородице Дево; / плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим страсть, / избави нас от тли, яко Человеколюбец.

Слава, и ныне, Богородичен: Тебя, как Посредницу спасения рода нашего, / воспеваем, Богородица Дева, / ибо плотию, от Тебя принятою, Сын Твой и Бог наш, / на Кресте претерпев страдания, / избавил нас от тления, как Человеколюбец.

Тот же тропарь и на Бог – Господь:

ГЛАС 3

В НЕДЕЛЮ НА УТРЕНИ.

По шестопсалмии: Бог Господь, и явися нам: на глас 3.

В ВОСКРЕСЕНЬЕ НА УТРЕНИ

Поем Бог – Господь: на 3 глас, и дважды воскресный тропарь, и Богородичен один раз.

Тропарь воскресен, глас 3:

Да веселятся небесная, / да радуются земная; / яко сотвори державу мышцею Своею Господь, / попра смертию смерть, / первенец мертвых бысть; / из чрева адова избави нас, / и подаде мирови велию милость. [дважды]

Тропарь

Да веселится все небесное, / да радуется все земное, / ибо явил могущество руки Своей Господь: / попрал смертию смерть, / сделался первенцем из мертвых, / из чрева ада избавил нас / и даровал миру великую милость. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Тя ходатайствовавшую Спасение рода нашего, / воспеваем, Богородице Дево; / плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим страсть, / избави нас от тли, яко Человеколюбец. Слава, и ныне, Богородичен: Тебя, как Посредницу спасения рода нашего, / воспеваем, Богородица Дева, / ибо плотию, от Тебя принятою, Сын Твой и Бог наш, / на Кресте претерпев страдания, / избавил нас от тления, как Человеколюбец.
Таже обычное стихословие.

Затем обычное стихословие Псалтири.

По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 3:

По 1 стихословии седален

Христос от мертвых воста, начаток усопших: / перворожден твари, и Содетель всех бывших, / истлевшее естество рода нашего в Себе Самом обнови. / Не ктому смерте обладаеши: / ибо всех Владыка державу твою разруши. Христос из мертвых воскрес, Начаток из умерших. / Он, Рожденный прежде всех творений / и Создатель всего существующего / поврежденное естество рода нашего / обновил в Себе Самом. / Смерть! Ты больше не имеешь власти, / ибо Владыка всего сокрушил твое могущество.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33
Плотию смерти вкусив, Господи, / горесть смерти пресекл еси востанием Твоим, / и человека на ню укрепил еси, / первыя клятвы одоление призывая: / Защитниче жизни нашея, Господи, слава Тебе. Плотию вкусив смерти, Господи, / Ты горечь смерти уничтожил воскресением Своим, / и человека ныне укрепил против нее, / провозглашая об упразднении древнего проклятия. / Защитник жизни нашей – Господи, слава Тебе!
Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей, / Гавриил удивився, вопияше Ти, Богородице: / кую Ти похвалу принесу достойную; / что же возименую Тя; недоумеваю и ужасаюся. / Темже яко повелен бых, вопию Ти: / радуйся, Благодатная.

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего / и пресветлой чистоте Твоей поражаясь, / Гавриил взывал к Тебе, Богородица: / «Какую принесу Тебе похвалу достойную? / Как же назову Тебя? / Недоумеваю и изумляюсь; / Потому, как мне велено, взываю Тебе: / «Радуйся, Благодатная!»

По 2-м стихословии седальны воскресны, глас 3
Подобен: Красоте девства:

По 2 стихословии седален

Неизменнаго Божества, и вольныя страсти Твоея, Господи, / ужасся ад, в себе рыдаше: / трепещу плоти нетленныя ипостаси, / вижду Невидимаго, тайно борюща мя. / Темже и ихже держу, зовут: / слава, Христе, воскресению Твоему. Пораженный неизменяемым Божеством / и добровольными страданиями Твоими, Господи, / ад сам в себе так сокрушался: / «Трепещу пред Его тела нетленной сущностью, / вижу Невидимого, таинственно идущего войною на меня. / Потому и те, кого держу я, восклицают: / «Слава воскресению Твоему, Христе!»
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. Стих:Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2
Непостижимое распятия, и несказанное востания / богословствуем вернии, таинство неизреченное: / днесь бо смерть и ад пленися, / род же человеческий в нетление облечеся. / Тем благодаряще вопием Ти: / слава, Христе, востанию Твоему. Непостижимое распятие и неизъяснимое воскресение / мы, верные, исповедуем неизреченным таинством: / ибо в сей день смерть и ад побеждены, / род же человеческий облечен в нетление. / Потому мы и восклицаем благодарно: / «Слава воскресению Твоему, Христе!»
Слава, и ныне, Богородичен: Непостижимаго и Неописаннаго, / Единосущнаго Отцу и Духови, / во утробу Твою тайно вместила еси, Богородице, / едино и несмесно от Троицы Божество: / познахом рождество Твое в мире славити. / Темже и благодарственно вопием Ти: / радуйся, Благодатная.

Слава, и ныне, Богородичен: Непостижимого и беспредельного, / единосущного с Отцом и Духом / Ты во чреве Своем таинственно вместила, Богоматерь. / Единое и неслиянное действие Троицы / мы чрез рождение от Тебя Христа / научились славить в этом мире. / Потому мы Тебе и взываем благодарно: / «Радуйся, Благодатная!»

Затем тропари «по Непорочных» и ектения малая.

По непорочнах ипакои, глас 3:

Удивляя видением, / орошая глаголании, / блистаяйся Ангел мироносицам глаголаше: / что живаго ищете во гробе; / воста истощивый гробы. / Тли Пременителя разумейте Непременнаго. / Рцыте Богови: коль страшна дела Твоя, / яко род спасл еси человеческий!

Ипакои

Поражая обликом, но орошая речами, / возглашал блистающий Ангел мироносицам: / «Что Живого ищете в гробнице? / Он восстал, опустошив гробницы; / познайте Неизменного, изменившего тление. / Воскликните Богу: Как страшны дела Твои, / ибо спас Ты род человеческий!»

Степенна, глас 3.
Антифон 1-й, повторяюще поем:

Степенны.
Антифон 1

Плен Сионь Ты изъял еси от Вавилона: / и мене от страстей к животу привлецы, Слове. Пленников Сионских / Ты освободил из Вавилона, / и меня от страстей к жизни / привлеки Слово!
В юг сеющии слезами Божественными, / жнут класы радостию присноживотия. При южном ветре сеющие / слезами боговдохновенными, / с радостию пожнут / колосья вечной жизни.
Слава: Святому Духу всякое благодарие, / якоже Отцу и Сыну сооблистает, / в Немже вся живут и движутся. Слава: От Святого Духа всякий благой дар, / как от Отца и Сына блистает: / Им все живет и движется.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Антифон 2:

Аще не Господь созиждет дом добродетелей, всуе труждаемся: / душу же покрывающу, никтоже наш разорит град.

Антифон 2

Если Господь не построит дома добродетелей, / то мы трудимся тщетно; / если душа под Его покровом, / то никто не разорит града нашего.

Плода чревна Духом сынотвореное / Тебе, Христу, якоже и Отцу, святии всегда суть. Святые – всегда как чрева плод, / по усыновлению Духом, / Тебе Христу, как и Отцу.
Слава: Святым Духом прозрится всякая святыня, премудрость: / осуществует бо всякую тварь: Тому послужим: / Бог бо, яко Отцу же и Слову. Слава: Во Святом Духе созерцается / всякая святость и премудрость, / ибо всему творению дает Он бытие. / Ему послужим, ведь Он – Бог, / как и Отцу, и Слову.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Антифон 3:

Боящиися Господа блажени, в пути ходяще заповедей: / снедят бо животное всеплодие.

Антифон 3

Боящиеся Господа – блаженны / ибо они будут ходить путями заповедей, / и вкушать всякие животворные плоды.

Окрест трапезы Твоея возвеселися, / зря Твоя, Пастыреначальниче, исчадия, носяща ветви благоделания. Возрадуйся, пастыреначальник, / видя вокруг трапезы своей своих преемников, / носящих ветви добрых дел.
Слава: Святым Духом всякое богатство славы, / от Негоже благодать, и живот всякой твари: / со Отцем бо воспеваемь есть, и с Словом. Слава: Во Святом Духе – все богатство славы; / от Него – благодать и жизнь всему творению. / Потому Он воспевается / вместе со Отцом и Словом.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Прокимен, глас 3:

Рцыте во языцех, яко Господь воцарися, / ибо исправи вселенную, яже не подвижится. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля.

Прокимен

Скажите среди народов: «Господь воцарился», / ибо исправил Он вселенную, и она не поколеблется. Стих: Воспойте Господу песнь новую, воспойте Господу, вся земля. Пс 95:10А, 1

Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его: Евангелие воскресно, и прочее по ряду. Воскресение Христово: псалом 50.

Всё, что дышит: и читаем Евангелие утреннее воскресное. Воскресение Христа увидев: Псалом 50. Слава: По молитвам апостолов: И ныне: По молитвам Богородицы: Затем, глас 6: Помилуй меня, Боже: И стихира: Воскрес Иисус из гроба: И молитва: Спаси, Боже, народ Твой:

Канон воскресен. Глас 3
Песнь 1

Каноны

Первый – воскресный на 4, второй – крестовоскресный на 3, третий – Богородичен на 3 и Минеи на 4. Если празднуется святой на 6, – крестовоскресный на 2 и Богородичен на 2.

Песнь 1

Ирмос: Воды древле / манием Божественным / во едино сонмище совокупивый / и разделивый море Израильтеским людем, / Сей Бог наш / препрославлен есть. / Тому Единому поим, яко прославися. Канон 1. Ирмос: Некогда воды мановением Божественным / в одно вместилище собравший / и разделивший море Израильскому народу, / Он – препрославленный Бог наш. / Ему единому воспоем, / ибо Он прославился.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему. Припев: Слава, Господи, святому воскресению Твоему.
Иже землю осудив, / преступльшему потом изнести плода терние, / от терния венец из руки законопреступныя, / Сей Бог наш, плотски приемый, / клятву разрушил есть, яко прославися. Осудивший землю для человека согрешившего / как плод труда приносить терние, / Он, Бог наш, принял плотию / от рук беззаконников венец терновый / и проклятие уничтожил, ибо прославился.
Победитель и Одолетель смерти, / иже смерти убоявся, явися: / страстную бо плоть одушевленную прием, / Сей Бог наш, и брався с мучителем, / вся совоскреси, яко прославися. Торжествующим победителем над смертью / оказалась страшная Христова смерть; / ибо Он, Бог наш, плоть приняв / одушевленную, способную страдать / и вступив в борьбу с мучителем, / всех воскресил с Собою, ибо прославился.
Богородичен: Истинную Богородицу вси языцы славят Тя, без семене рождшую: / сошед бо во утробу освященную Твою, / Сей Бог наш, Еже по нам осуществовася, / Бог же и Человек из Тебе родися.

Богородичен: Истинною Богородицей все племена считают / Тебя, без семени родившую; / ибо в освященное чрево Твое войдя, / Он, Бог наш, принял наше естество / и родился от Тебя Богом и человеком.

Другий канон крестовоскресен. Глас 3. Песнь 1

Ирмос: Песнь новую поим людие:

Канон 2

Род человечь порабощен мучителем грехолюбным, / кровию Божественною Христос искупи, / и обоготворив обновил есть, яко прославися. Род человеческий, порабощенный мучителем грехолюбивым, / Своею Божественною кровью искупил Христос / и, обожив, обновил его, / ибо прославился.
Яко убо смертен, смерти хотяй, / Иже животу сокровищник, Христос вкуси, / а яко безсмертен сый естеством, / мертвыя оживотворил есть, яко прославися.

Как смертный добровольно смерть вкусил / Владыка жизни – Христос; / но как бессмертный по Божественному естеству, / Он мертвых оживотворил; / ибо прославился.

Ин канон Пресвятей Богородице,
егоже краестрочие: Пою третие пение Тебе Богородице. Глас 3
Песнь 1. Ирмос тойже

Канон 3

Колено приклоняет всяко естество небесных, Дево, / воплощшемуся из Тебе, / со земными же достолепно преисподняя, яко прославися. Достойно колена преклоняют / все существа небесные / пред Воплотившимся от Тебя, Дева, / и с земными вместе – преисподние; / ибо Он прославился.
О примирений Яже в Тебе! / Благих бо независтно Податель, / яко Бог Духа Божественнаго подавый нам, / плоть от Тебе, Отроковице, прият, яко прославися. О каков совершившийся в Тебе обмен! / Ибо Бог, щедрый благ податель, / даровавший нам Духа Божественного, / от Тебя, Отроковица, принял плоть; / ибо прославился.
Катавасиа: Отверзу уста моя:

Затем тропари из канона Минеи и катавасия по уставу.

Песнь 3

Ирмос: Иже от несущих вся Приведый, / Словом созидаемая, / совершаемая Духом, / Вседержителю Вышний, / в любви Твоей утверди мене.

Песнь 3

Канон 1. Ирмос: Из небытия приведший все, / Словом созидаемое, завершаемое Духом! / Вседержитель-Владыка, / в любви Твоей утверди меня.

Крестом Твоим постыдеся нечестивый, / содела бо яму, юже ископа, впаде: / смиренных же вознесеся, Христе, рог, / во Твоем воскресении. Крестом Твоим был нечестивец посрамлен: / ибо, выкопав, он приготовил яму, – и сам в нее упал; / смиренных же достоинство возвысилось / Твоим, Христе, воскресением.
Благочестия проповедание языком, / яко вода покры моря, Человеколюбче: / воскрес бо от гроба, Троический открыл еси свет. Проповедь народам о благочестии / как вода – моря наполнила их, Человеколюбец; / ибо Ты, воскреснув из гроба, / открыл Троицы сияние.
Богородичен: Преславная глаголана быша о Тебе, / Граде Одушевленный присно Царствующаго: / Тобою бо, Владычице, сущим на земли Бог спожил есть.

Богородичен: Славное сказано о Тебе, / град одушевленный вечно Царствующего; / ибо благодаря Тебе, Владычица, / Бог обитал среди тех, кто на земле.

Ин, ирмос: Лук сокрушил еси вражий:

Очищение, Пречистый Кресте, идольских явился еси Ты нечистот: / яко Иисус Пребожественный на Тебе руце распростерл есть.

Канон 2

Очищением идольских нечистот / ты, пречистый Крест, явился; / ибо на Тебе Иисус пребожественный / руки Свои распростер.

Да вси вернии, / живоприемный Гробе, тебе покланяемся: / погребеся бо в тебе / и воста Христос воистинну Бог наш. Чтобы все мы, верные, преклонялись / пред тобою, гроб, вместивший Жизнь, / был погребен в тебе и из тебя воскрес Христос – / истинный Бог наш.
Ин, ирмос тойже

Жезл из корене Иессеова, пророчески прозябши Дева, / цвет Тя, Христе, возсия нам: / Свят еси, Господи.

Канон 3

Отрасль от корня Иессеева, / произросшая по пророчеству, – Дева, / произвела нам цвет – Тебя, Христе. / Свят Ты, Господи.

Да Божественному причастию земнородныя соделаеши, / от Девы плоть нашу Ты, обнищал еси, прием: / Свят еси, Господи.

Чтобы общниками Божества / соделать на земле рожденных, / Ты обнищал, приняв от Девы нашу плоть. / Свят Ты, Господи.

Песнь 4

Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи, / Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. / Темже Ти зовем, благодаряще: / слава силе Твоей, Господи.

Песнь 4

Канон 1. Ирмос: Проявил Ты к нам крепкую любовь, Господи, / ибо Единородного Твоего Сына / предал ради нас на смерть. / Потому мы благодарно Тебе взываем: / «Слава силе Твоей, Господи!»

Язвы, Христе, и раны милостивно подъял еси, / досаду по ланитома ударений терпя, и долготерпеливне оплевания нося, / имиже соделал еси мне Спасение: / слава силе Твоей, Господи. Язвы Ты, Христе, и раны / перенес по милосердию, / оскорбляемый ударами – терпя, / с долготерпением оплевания перенося: / ими Ты совершил мое спасение. / Слава силе Твоей, Господи!
Телом смертным, Животе, смерти причастился еси, / страсти ради нищих, и воздыхания убогих Твоих, / и растлив тлеющаго, Препрославленне, / всех совоскресил еси, яко прославися. Телом Своим смертным / Ты, Жизнь, смерти приобщился, / ради бедствия нищих и стенания бедных Твоих; / и, погубив губителя, Ты, препрославленный, / всех с Собою воскресил, единый Человеколюбец.
Богородичен: Помяни, Христе, еже стяжал еси стадо страстию Твоею: / Препрославленныя Твоея Матере милостивныя мольбы прием, / и посетив озлобленное, / избави силою Твоею, Господи.

Богородичен: Помяни, Христе, стадо Твое, / которое Ты приобрел Своим страданием, / милостивые прошения Твоей прославленной Матери приняв; / и, посетив его в угнетении, избавь / силою Твоею, Господи.

Ин, ирмос: Странна и неизреченна:

Создавый по образу Твоему, Человеколюбче, человека, / и умерщвлена грехом преступления ради, / распенся на лобнем, спасл еси.

Канон 2

Ты, по образу Своему создавший человека, / и распятый на Лобном месте, Человеколюбец, / спас его, умерщвленного грехом / чрез преступление.

Мертвыя убо, ихже пожре смерть, отдаде, / разорися же и адово тлетворное царство, / воскресшу Ти из гроба, Господи. Мертвых, ею поглощенных, возвратила смерть, / и пагубное царство ада уничтожено / когда воскрес Ты из гроба, Господи.
Богородичен: Марие Чистая, Златая Кадильнице, / неслиянно яко Един от Троицы в Тя сошед, / воплощься Бог Слово, мир облагоухал есть.

Богородичен: Мария Непорочная, златая кадильница! / Бог Слово, Один из Троицы, / в Тебя вселившись, неслиянно воплотился / и наполнил мир благоуханием.

Ин, ирмос тойже

Иже поставивый горы, Владыко, мерилом Божественнаго разума, / отсечен еси от Девы Камень, кроме рук: / силе Твоей слава, Человеколюбче.

Канон 3

Ты, поставивший горы, Владыка, / весами Божественного ведения, / отсечен от Девы, как камень, без помощи рук. / Слава силе Твоей, Человеколюбец!

Недугующее исцелил еси наше естество, Владыко, / скорейшую из Девы сию соединив цельбу, / Твое Пречистое, Слове, Божество. Ты излечил больное наше естество, Владыка, / соединив с ним во чреве Девы сильнейшее лекарство – / Свое, Слово, пречистое Божество.
Часть моя еси, Господи, и наследие желанное, / соединивый мя из Девы, Слове, Ипостаси Твоей, / плотию быв ипостась.

Доля моя и наследие желанное – / Ты, Господи, чрез Деву меня соединивший / с Ипостасью Своею, Слово, / Ипостась, приобщившаяся плоти.

Песнь 5

Ирмос: К Тебе утреннюю, всех Творцу, / преимущему всяк ум мирови, / зане свет повеления Твоя, / в нихже настави мя.

Песнь 5

Канон 1. Ирмос: К Тебе с рассвета обращаюсь, Творцу всего, / Миру, всякий ум превосходящему, / ибо свет – повеления Твои; / в них и наставь меня.

Судии неправедному, / еврейскою завистию предан быв, Всевидче, / и всей праведне судяй земли, / Адама древняго избавил еси осуждения. Судье неправедному по зависти Евреев преданный, / Ты, Всевидец и Судящий праведно всю землю, / избавил Адама от древнего осуждения.
Твой мир церквам Твоим, Христе, / непобедимою силою Креста Твоего, / из мертвых воскресый, подаждь, и спаси души наша. Твой мир церквам Твоим, Христе, / непобедимою силою Креста Твоего даруй, / Воскресший из мертвых, / и спаси души наши.
Богородичен: Скиния Святая, и пространнейши небес, / яко Иже во всей твари Невместимаго Слова Божия приемши, / Едина явилася еси, Приснодево.

Богородичен: Скинией святою и обширнейшей небес, / как принявшая не вмещаемое всем творением Слово Божие, / Ты одна явилась, Приснодева.

Ин, ирмос: На земли Невидимый явился еси, / и человеком волею сожил еси, Непостижимый, / и к Тебе утренююще, / воспеваем Тя, Человеколюбче. Канон 2
Копием в ребро Твое, о Христе мой, прободен быв, / от ребра человеча созданную, / губительства всем человеком бывшую ходатаицу, / клятвы свободил еси. Копьем пронзенный в ребра, о Христе мой, / Ты, из ребра человека сотворенную / и ставшую виновницей погибели для всех людей / от проклятия освободил.
Равен Отцу по Существу сый, / священный храм Пречистаго Твоего и Всечестнаго телесе, / из мертвых воскресил еси, Христе Спасе наш. Будучи равен Отцу по естеству, / Ты из мертвых воскресил священный храм / пречистого и досточтимого Тела Твоего, / Христе Спаситель наш.
Ин, ирмос тойже

Слово Божие Сын Твой, Дево, / Содетель Адама первозданнаго, / не создание, аще и плоть одушевлену / Себе из Тебе создал есть.

Канон 3

Сын Твой, Дева, – Слово Божие, / Творец Адама первозданного, а не творение, / хотя и плоть одушевленную / Он Себе создал через Тебя.

Равен Отцу Сын Твой, Дево, / Слово Божие, Ипостась совершенна во двою естеству, / Иисус Господь, Бог совершен и Человек.

Равен Отцу Сын Девы, Слово Божие, / Ипостась совершенная в двух естествах, / Иисус Господь, совершенный Бог и человек.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, / и исчезает дух мой; / но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, / яко Петра, мя, Управителю, спаси.

Песнь 6

Канон 1. Ирмос: Бездна глубочайшая грехов объяла меня, / и изнемогает дух мой; / но Ты, Владыка, простерши высокую Свою руку, / как Петра, Кормчий, меня спаси.

Бездна милости и щедрот обыде мя, / благоутробным снитием Твоим: / воплощься бо, Владыко, / и быв в рабии зраце, обожил еси, с Собою сопрославив. Бездна милости и сострадания объяла меня / по милосердному Твоему снисхождению; / ибо Ты, Владыка, воплотившись и родившись в образе раба, / обоготворил меня и с Собою прославил.
Умерщвление подъят умертвитель, / умерщвленаго оживленно видя: / Твоего воскресения сии суть, Христе, образы, / и страсти Твоея пречистыя победительная. Умерщвлению подвергся человекоубийца, / увидев умерщвленного ожившим. / Это – знак воскресения Твоего, Христе, / и награда за Твои пречистые страдания.
Богородичен: Пречистая, яже Едина Создателю и человеком, паче ума исходатаившая, / Сына Твоего милостива прегрешшым рабом Твоим, и поборника быти, помолися.

Богородичен: Пречистая, одна непостижимо ставшая / между Создателем и людьми посредницей! / Умоли Сына Твоего милостивым быть / к преткнувшимся рабам Твоим и их защитником.

Ин, ирмос: Селения Иона, еже в преисподнем аде, / естественный образ быв, вопияше / : возведи от тли живот мой, Человеколюбче. Канон 2

Ранами Ты искусився, от ада ураненых, / страстию Креста совоскресил еси. / Темже Ти зову: / возведи от тли живот мой, Человеколюбче. Язвы претерпев, страдая на Кресте, / Ты уязвленных из ада воздвиг с Собою. / Потому восклицаю Тебе: / «Возведи от гибели жизнь мою, Человеколюбец!»
Отверзаются Ти Христе страхом врата адова, / сосуды же вражия восхищаются: / темже Тя жены сретоша, / вместо печали радость приимша.

Пред Тобою отверзаются, Христе, / в страхе врата ада, / и имущество врага расхищается. / Потому жены встретили Тебя, / вместо печали радость получив.

Ин, ирмос тойже

Воображается еже по нам, от Нетленныя Девы, / Иже образом неразлучный, образом быв и вещию, / не преложся Божеством Человек.

Канон 3

Принимает облик, подобный нам, / от непорочной Отроковицы / Тот, Кто не имеет видимого образа, / внешне и на деле человеком став, / неизменный по Божеству.

Бездны грехов, и бури страстей, Пречистая, избави мя: / еси бо пристанище, и бездна чудес, / верою притекающим к Тебе.

От бездны грехов избавь меня / и от бури страстей, Пречистая; / ибо стала Ты пристанищем и бездною чудес / для прибегающих к Тебе с верою.

Кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь:

Кондак

Воскресл еси днесь из гроба, Щедре, / и нас возвел еси от врат смертных; / днесь Адам ликует, и радуется Ева, / вкупе же и пророцы с патриархи воспевают непрестанно / Божественную державу власти Твоея. Воскрес Ты в сей день из гроба, Милосердный / и вывел нас из врат смерти. / В сей день Адам ликует и радуется Ева, / а вместе с ними и пророки с патриархами воспевают непрестанно / божественную мощь власти Твоей.
Икос: Небо и земля днесь да ликовствуют, / и Христа Бога единомудренно да воспевают, / яко узники от гробов воскреси. / Срадуется вся тварь, / приносящи достойныя песни Создателю всех, / и Избавителю нашему: / яко человеки из ада днесь, яко Жизнодатель, совозвед, / на небеса совозвышает, / и низлагает вражия возношения, / и врата адова сокрушает / Божественною державою власти Своея.

Икос: Небо и земля сегодня да ликуют / и Христа Бога единодушно да воспевают, / ибо узников воскресил Он из гробниц. / Радуется вместе все творение, / принося подобающие песни / всех Творцу и Искупителю нашему; / ибо смертных выведя в сей день из ада, / Он, как Податель жизни, на небеса их возвышает, / низвергает высокомерие врага и врата ада сокрушает / божественною мощью власти Своей.

Песнь 7

Ирмос: Якоже древле / благочестивыя три отроки оросил еси / в пламени халдейстем, / светлым Божества огнем / и нас озари, / благословен еси, взывающия, / Боже отец наших.

Песнь 7

Канон 1. Ирмос: Как в древности Ты оросил / трех благочестивых отроков в пламени Халдейском / светоносным Божества огнем, / озари и нас, восклицающих: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»

Раздрася церковная светлая катапетасма, в распятии Содетеля, / сокровенную в Писании являющи верным истину, / благословен еси, зовущим, Боже отец наших. Разорвалась блестящая завеса храма / во время распятия Творца, / истину, сокрытую в Писании, / открывая верным, восклицающим: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
Прободенным Твоим ребром, / каплями Боготочныя Животворящия Крове, Христе, / смотрительно каплющия на землю, / сущих от земли возсоздал еси, / благословен еси, зовущих, Боже отец наших. Когда пронзены были Твои ребра, / божественные капли животворной крови Твоей, Христе, / промыслительно падавшие на землю, / воссоздали тех, кто от земли, восклицавших: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
Троичен: Духа Благаго со Отцем прославим, и с Сыном Единородным, / Едино в Триех вернии чтуще Начало, и Едино Божество: / благословен еси, зовуще, Боже отец наших.

Троичен: Духа благого прославим, верные, / вместе со Отцом и единородным Сыном, / почитая единое в Трех Начало / и единое Божество, и восклицая: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»

Ин, ирмос: Гордый мучитель, / но детей бысть игралище: / якоже бо персть поправше / седмеричный пламень, пояху: / благословен еси, Господи, / Боже отец наших. Канон 2

Не проста солнце на кресте висяща человека, / но Бога воплощенна зря помрачается. Емуже и поем: / благословен еси, Господи, Боже отец наших. Не простого человека видя на Кресте висящим, / Солнце помрачается, / но Бога воплотившегося, / Которому мы и воспеваем: / «Благословен Ты, Господи, Боже отцов наших!»
Крепкаго Божеством прием ад страшливый, нетления Подателя, / души праведных вопиющия изблева: / благословен еси, Господи, Боже отец наших. Сильного Божеством Подателя бессмертия приняв, / жалкий ад изверг с воплем души праведников. / Благословен Ты, Господи, Боже отцов наших!
Богородичен: Сокровище многоценное благословения явилася еси, Пречистая, / чистым сердцем Тебе исповедающим Богородительницу: / ибо из Тебе воплотися Бог отец наших.

Богородичен: Многоценным сокровищем благословения / Ты соделалась, Всечистая, / для исповедующих Тебя / чистым сердцем Божией Родительницей; / ибо воплотился от Тебя / Бог отцов наших.

Ин, ирмос тойже

Иже славы Господь, и держай горния силы, / Иже со Отцем седяй, девственныма рукама носимь: / благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Канон 3

Господь славы и властвующий вышними Силами, / со Отцом сидящий и носимый девственными руками! / Благословен Ты, Господи, Боже отцов наших.

Яра смерть, но сию Тебе беседовавшую погубил еси, / от Девы Богоипостасная плоть быв: / благословен еси, Господи, Боже отец наших. Неукротима смерть, но ее, к Тебе приблизившуюся, / Ты погубил, от Девы сделавшись плотью Богоипостасной. / Благословен Ты, Господи, Боже отцов наших!
Богородицу вси Тя Бога рождшую, уведехом, / Единаго бо от Троицы воплотившагося из Тебе родила еси: / благословен, Пречистая, Плод Твоего чрева.

Все мы Богородицею признаем / Тебя, во чреве Бога носившую; / ибо Ты, Чистая, родила одного из Троицы воплотившимся. / Благословен, Пречистая, плод Твоего чрева!

Песнь 8

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, / Богочестия предстояще, юноши, / пламенем же невреждени, / Божественную песнь пояху: / благословите, вся дела Господня, Господа / и превозносите во вся веки.

Песнь 8

Канон 1. Ирмос: Во огне нестерпимом находившиеся / предводители благочестия – юноши, / но не потерпевшие вреда от пламени, / песнь божественную воспевали: / «Благословляйте, все творения (Господни), Господа / и превозносите во все века!»

Раздрася церковная светлость, / егда крест Твой водрузися на лобнем, / и тварь преклоняшеся страхом, воспевающи: / благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки. Разорвалась светлая завеса храма, / когда на Лобном месте водружен был Крест Твой, / и творение пришло в смущение, в страхе воспевая: / «Благословляйте, все творения [Господни], Господа / и превозносите во все века!»
Воскресл еси Христе из гроба, / и падшаго прельщением, древом исправил еси Божественною силою, зовуща и глаголюща: / благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки. Воскрес Ты, Христе, из гроба / и чрез древо Крестное восстановил Божественною силой / Адама, падшего по обольщению, / восклицавшего и взывавшего: / «Благословляйте, все творения [Господни], Господа / и превозносите во все века!»
Богородичен: Храм Божий явилася еси Вместилище одушевленное, и Ковчег: / Творца бо человеком, Богородительнице Пречистая, примирила еси, / и достойно вся дела поем Тя, / и превозносим во вся веки.

Богородичен: Храмом Божиим Ты явилась, / одушевленным селением и ковчегом, / ведь Творца со смертными Ты примирила, / Божия Родительница Пречистая; / и потому мы и все творения достойно воспеваем / и превозносим Тебя во все века.

Ин, ирмос: Вещественнаго огня пламень невещественным увядиша, / богозримии отроцы, и пояху: / благословите вся дела Господня, Господа. Канон 2

Слово нестрастное, безстрастно убо Божеством, / страждет же плотию Бог, Емуже и поем: / благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки. Слово не подвержено страданиям, / ведь бесстрастно Оно по Божеству, / но по плоти страдает Бог, / Которому мы и воспеваем: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа, / и превозносите во все века!»
Уснувый убо, яко смертен, / воскресл еси, яко Безсмертен, Спасе, / и спасаеши от смерти поющих: / благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки. Уснув как смертный, / Ты восстал, Спаситель, как бессмертный, / и спасаешь от смерти поющих: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа, / и превозносите во все века!»
Троичен: Служим благочестно Триипостасному Божеству, соединяему неизреченно, / и поем: благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки.

Троичен: Мы служим благоговейно / единому в трех Лицах Божеству / и непрестанно воспеваем: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа, / и превозносите во все века!»

Ин, ирмос тойже

Чины умныя, яко Мати, превозшла еси, / и близ Бога бывши: / благословим, Благословенная Дево, рождество Твое, / и превозносим во вся веки.

Канон 3

Полки разумные как Матерь превзошедшая / и близко к Богу приобщившаяся! / Благословляем, Дева благословенная, / рождение от Тебя Христа / и превозносим во все века.

Доброту естественную, краснейшу показала еси, облиставающую плоть Божества. Благословим, Благословенная Дево, рождество Твое, и превозносим во вся веки. Красоту естественную Ты явила еще прекраснейшей / в блистающей плоти Божества. / Благословляем, Дева благословенная, / рождение от Тебя Христа, / и превозносим во все века.
Таже, песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим:

Затем поем Песнь Пресвятой Богородицы: Величает душа Моя Господа:

Песнь 9

Ирмос: Новое чудо и Боголепное: / девическую бо дверь затворенную / яве проходит Господь, / наг во входе, / и плотоносец явися во исходе Бог, / и пребывает дверь затворена. / Сию неизреченно / яко Богоматерь, величаем.

Песнь 9

Канон 1. Ирмос: Чудо небывалое и Божественное! / Заключенною дверью Девы / явно проходит Господь; / Бог, бесплотный при входе, – / но явился Он облеченным плотию при исходе, / и остается дверь заключенною. / Ее, как Богоматерь, мы несказанно величаем.

Страшно есть зрети Тебе, Творца / на древе воздвижена, Слове Божий, / плотски же страждуща Бога за рабы, / и во гробе бездыханна лежаща, / мертвыя же из ада разрешивша: / темже Тя, Христе, яко Всесильна, величаем. Страшно видеть Тебя, Творца, / повешенным на древе, Слово Божие, / и Бога – страдающим плотию за рабов, / и в гробнице бездыханно лежащим, / но из ада мертвых освободившим. / Потому мы Тебя, Христе, / как всемогущего, величаем.
Из тли смертныя спасл еси, Христе, праотцы, / положен быв во гробе мертв, / и живот процвел еси, мертвыя воскресив, / руководив естество человеческое ко свету, / и в Божественное облек нетление. / Темже источника Тя света присно живаго величаем. От тления смертного спас Ты прародителей, Христе, / будучи положен во гробе мертвым, / и жизнь произрастил, мертвых воскресив, / естество смертное направив к свету / и облачив его в Божественное нетление. / Потому мы Тебя, / источник вечного света, величаем.
Богородичен: Храм и Престол явилася еси Божий, / воньже вселися Иже в вышних сый, / рождейся неискусомужно, Всечистая, / плоти Твоея не отверз всячески врата. / Темже непрестанными, Чистая, молитвами Твоими, / языки варварския скоро до конца покори.

Богородичен: Храмом и престолом Божиим явилась Ты, / куда вселился Пребывающий в вышних, / рожденный без мужа Всечистая, / и совсем не отверзший плоти Твоей врат. / Потому непрестанными мольбами, Чистая, / скоро варварские племена / царю нашему покори совершенно.

Ин, ирмос: Сладкою Пречистаго Твоего рождества стрелою / уязвлени, Чистая, / Твоей достожеланней доброте дивящеся, / песньми ангельскими достойно Тя, / яко Матерь Божию, величаем. Канон 2

Честь человеком от безчестныя смерти всем источил еси: / еяже распятием Твоим, Спасе, вкусив, / существом смертным нетление мне даровал еси, Христе, яко Человеколюбец. Честь для всех людей / Ты из позорной смерти источил: / смертным естеством чрез распятие вкусив ее, Спаситель, / Ты даровал мне бессмертие, Христе, / как Человеколюбец.
Спасл мя еси воскрес из гроба, Христе: / воскресл же еси, и Отцу привел еси Твоему Родителю: / одесную же Его спосадил еси / за благоутробие милости Твоея, Господи.

Ты спас меня, Христе, / воскреснув из гроба, и возвысил, / и к Отцу привел, Своему Родителю, / и справа от Него с Собою посадил / по сострадательному милосердию Своему, Господи.

Ин, ирмос тойже

Сытость Твоих похвал, Дево, / благочестивым верным отнюд не бывает: / желанием бо желание присно Божественное, и Духовное приемлюще, / яко Матерь Божию, величаем.

Канон 3

Насыщения похвалами Тебе, Дева, / у благочестивых верующих не наступает никогда; / ибо они к любви любовь Божественную / и духовную прибавляя постоянно, / Тебя, как Матерь Божию, величают.

Положил еси нам непостыдную Молитвенницу, / Тебе рождшую, Христе. / Тоя мольбами Милостива подаеши нам Духа, Подателя благости, / от Отца Тобою происходяща. Дал Ты нам Ходатаицу надежную, – / Тебя Родившую, Христе; / по Ее прошениям даруй нам милостивого Духа, / благости Подателя, от Отца чрез Тебя исходящего.
По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Посем ексапостиларий утренний.

После катавасии ектения малая, затем: Свят Господь Бог наш: и ексапостиларий воскресный.

На хвалитех стихиры воскресны, глас 3:

На «хвалите» стихиры воскресные, на 8

Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его. Совершить среди них суд предписанный; / слава сия – всем святым Его.
Приидите вси языцы, / уразумейте страшныя тайны силу: / Христос бо Спас наш, Еже в начале Слово, / распятся нас ради, и волею погребеся, / и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: / Тому поклонимся. Придите все народы, / познайте повергающей в трепет тайны силу: / ибо Христос, Спаситель наш, бывшее в начале Слово, / был распят ради нас и добровольно погребен, / и воскрес из мертвых, чтобы спасти все. / Ему поклонимся!
Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его в утвержении силы Его. Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его на тверди силы Его.
Поведаша вся чудеса / стражие Твои, Господи, / но собор суеты исполни мздою десницу их, / скрыти мняше воскресение Твое, / еже мир славит: помилуй нас. Рассказали о всех чудесах / охранявшие Тебя, Господи; / но безрассудный синедрион, наполнив дарами руки их, / думал скрыть воскресение Твое, / которое мир прославляет. Помилуй нас!
Хвалите Его на силах Его, / хвалите Его по множеству величествия Его. Хвалите Его за могущество Его, / хвалите Его по множеству величия Его.
Радости вся исполнишася / воскресения искус приимша: / Мария бо Магдалина ко гробу прииде, / обрете ангела на камени седяща, / ризами блистающася и глаголюща: / что ищете живаго с мертвыми? / Несть зде, но воста, якоже рече, / предваряя вы в Галилеи. Радости всё исполнилось, / получив удостоверение в воскресении. / Ибо Мария Магдалина пришла к гробнице / и нашла Ангела в одеждах блистающих, / сидевшего на камне и возглашавшего: / «Что вы ищите Живого между мертвыми? / Его нет здесь, но воскрес Он, как сказал, / и предваряет вас в Галилее!»
Хвалите Его во гласе трубнем: / хвалите Его во псалтири и гуслех. Хвалите Его со звуком трубным, / хвалите Его на псалтири и гуслях.
Во свете Твоем, Владыко, / узрим свет, Человеколюбче: / воскресл бо еси из мертвых, / Спасение роду человеческому даруя: / да Тя вся тварь славословит Единаго Безгрешнаго, / помилуй нас. Во свете Твоем, Владыка Человеколюбец, / мы увидим свет: / ибо Ты воскрес из мертвых, / спасение роду человеческому даруя, / чтобы все творение прославляло Тебя – / единого Безгрешного. Помилуй нас.

Ины стихиры Анатолиевы, глас тойже

Иные стихиры, восточные

Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе. Хвалите Его на тимпане и в хороводе, / хвалите Его на струнах и органе.
Песнь утреннюю мироносицы жены / со слезами приношаху Тебе, Господи, / благоухания бо ароматы имуща, / гроба Твоего достигоша, / пречистое тело Твое помазати тщащася. / Ангел седяй на камени тем благовести: / что ищете живаго с мертвыми; / смерть бо поправ воскресе яко Бог, / подая всем велию милость. Как песнь утреннюю жены-мироносицы / слезы приносили, Господи: / ибо с благовонными ароматами в руках / они гроба Твоего достигли, / пречистое Твое тело помазать миром спеша. / Сидевший же на камне Ангел им благовествовал: / «Что ищете Живого между мертвыми? / Ибо смерть поправ, Он воскрес, как Бог, / даруя всем великую милость!»
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа. Хвалите Его на кимвалах благозвучных, хвалите Его на кимвалах звонких. / Всё что дышит, да восхвалит Господа!
Блистаяся ангел на гробе Твоем животворнем, / мироносицам глаголаше: / истощив гробы Избавитель, плени ада, / и воскресе тридневен, / яко Един Бог и Всесилен. Блистающий Ангел при животворном гробе Твоем / мироносицам возглашал: / «Пустыми соделал гробницы Искупитель, / победил ад и воскрес на третий день, / как Бог единый и всесильный!»
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца.
Во гробе Тя искаше, / пришедши во едину от суббот Мария Магдалина, / не обретши же рыдаше с плачем вопиющи: / увы мне, Спасе мой! / Украден был еси, всех Царю. / Супруг же живоносных ангел внутрь гроба вопияше: / что плачеши о жено; / плачу, глаголет, яко взяша Господа моего от гроба, / и не вем, где положиша Его. / Сия же обращшися вспять, / яко виде Тя, абие возопи: / Господь мой и Бог мой, слава Тебе. В гробнице Твоей Тебя стала искать, / придя в первый день недели, Мария Магдалина, / но не найдя, скорбела, взывая с плачем: / «Увы мне! Как украли, Спаситель мой, Тебя, всех Царя?» / А двое живоносных Ангелов / изнутри гробницы возглашали: / «Что ты плачешь, о женщина?» – / «Плачу, сказала та, / потому что взяли Господа моего из гроба, / и не знаю где положили Его». / Но, обернувшись назад и увидев Тебя, / она тотчас воскликнула: / «Господь мой и Бог мой! Слава Тебе!»
Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои.
Евреи затвориша во гробе Живот, / разбойник же отверзе языком наслаждение, / зовый и глаголя: / Иже со мною мене ради распныйся: / сообеси ми ся на древе, / и явися мне на престоле со Отцем седя: / Той бо есть Христос Бог наш, / имеяй велию милость. Евреи заключили во гробе Жизнь, / а разбойник отверз место наслаждения, / устами восклицая и возглашая: / «Со мною вместе ради меня Распятый висел на Древе / и явился мне сидящим на престоле со Отцом; / ибо Он – Христос, Бог наш, / имеющий великую милость!»
Слава, стихира евангельская. Слава: Стихира Евангельская.
И ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.

И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / «Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!»

Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет!

Славословие великое.

Славословие великое.

По славословии тропарь:

Днесь Спасение миру бысть, / поем Воскресшему из гроба, / и Начальнику жизни нашея: / разрушив бо смертию смерть, / победу даде нам и велию милость.

И ектении, и отпуст.

Тропарь воскресный

Всей день совершилось спасение мира! / Воспоем Воскресшего из гроба / и Начальника жизни нашей, / ибо уничтожив смертию смерть, / Он дал нам победу и великую милость.

И отпуст.

ГЛАС 3

НА ЛИТУРГИИ.

Блаженна, глас 3:

Отвергша, Христе, заповедь Твою, / праотца Адама из рая изгнал еси: / разбойника же щедре исповедавша Тя на кресте, / вонь вселил еси, зовуща: / помяни мя, Спасе, во царствии Твоем.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны, на 8

Отвергнувшего заповедь Твою, Христе, / праотца Адама из рая Ты изгнал; / но, Милосердный, Ты вселил в него разбойника, / на Кресте исповедавшего Тебя и восклицавшего: / «Помяни меня, Спаситель, во Царствии Твоём!»

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят.
Согрешших нас смертною осудил еси клятвою, Живодавче и Господи, / телом же Твоим, безгрешне Владыко, пострадав, / смертныя оживил еси зовущия: / помяни и нас во царствии Твоем. Нас, согрешивших, Ты, Податель жизни и Господь, / осудил проклятием на смерть, / но плотию Своею неповинно пострадав, Владыка, / Ты оживил смертных, восклицающих: / «Помяни и нас во Царствии Твоём!»
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими.
Воскрес из мертвых, совоскресил еси нас от страстей / воскресением Твоим, Господи: / смертную же всю силу погубил еси, Спасе. / Сего ради верою Ти зовем: / помяни и нас во царствии Твоем. Восстав из мертвых, Ты воздвиг нас от страстей / Своим воскресением, Господи, / и все могущество смерти уничтожил. / Потому мы восклицаем с верою Тебе, Спаситель: / «Помяни и нас во Царствии Твоём!»
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Блаженны гонимые за правду, ибо их есть Царство Небесное.
Тридневным Твоим погребением, / иже во аде умерщвленныя, яко Бог, оживотворивый, совоздвигл еси, / и нетление всем, яко Благ, источил еси нам, верою зовущим всегда: / помяни и нас во царствии Твоем. Трехдневным погребением Своим / пребывавших умерщвленными во аде, / Ты, оживотворив как Бог, воздвиг с Собою / и, как Благой, всем нам источил бессмертие, / с верою восклицающим всегда: / «Помяни и нас во Царствии Твоём!»
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради. Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня.
Мvроносицам женам первее явился еси, / воскрес из мертвых, Спасе, / возопив: еже радуйтеся, / и теми другом Твоим возвещаеши востание Твое, Христе. / Сего ради верою Ти зовем: / помяни и нас во царствии Твоем. Женам мироносицам первым Ты явился, / по восстании из мертвых «Радуйтесь» им, Спаситель, возгласив; / и чрез них друзьям Своим Ты возвещаешь / о воскресении Твоем, Христе. / Потому мы с верою восклицаем Тебе: / «Помяни и нас во Царствии Твоём!»
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах.
На горе Моисей руце распростер, / прообразоваше крест, Амалика победивый: / мы же верою того на бесы оружие крепкое приемше, вси зовем: / помяни и нас во царствии Твоем. Моисей, на горе распростерши руки, / прообразовал Крест, в бегство Амалика обратив. / Мы же, с верою его имея / против демонов сильным оружием, восклицаем все: / «Помяни и нас во Царствии Твоём!»
Слава: Отца и Сына, и Духа Святаго воспоим, вернии, / Единаго Бога, Единаго Господа, / яко от Единаго бо Солнца Трисияннаго есть Троица, / и просвещает вся зовущия: / помяни и нас во царствии Твоем. Слава, Троичен: Отца, и Сына, и Святого Духа / воспоем, верные, единого Бога, единого Господа, / как свет от единого Солнца; / ибо трисиятельна Троица и просвещает всех, восклицающих: / «Помяни и нас во Царствии Твоём!»
И ныне, Богородичен: Радуйся, двере Божия, / Еюже пройде воплощься, Создатель, запечатану сохранив Тя. / Радуйся, облаче легкий, Божественный дождь носяй Христа, / радуйся, Лествице и Престоле Небесный. / Радуйся, Горо Божия Честная, Тучная, Несекомая.

И ныне, Богородичен: Радуйся, дверь Божия, / чрез которую прошел воплотившийся Создатель, / запечатанною сохранив Тебя! / Радуйся, легкое облако, / носящее дождь Божественный – Христа! / Радуйся, лестница и престол небесный! / Радуйся, гора священная, плодородная, не рассекаемая!

Тропарь воскресен, глас 3:

Да веселятся небесная, / да радуются земная; / яко сотвори державу мышцею Своею Господь, / попра смертию смерть, / первенец мертвых бысть; / из чрева адова избави нас, / и подаде мирови велию милость.

Тропарь

Да веселится все небесное, / да радуется все земное, / ибо явил могущество руки Своей Господь: / попрал смертию смерть, / сделался первенцем из мертвых, / из чрева ада избавил нас / и даровал миру великую милость. (2)

Кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь:

Кондак

Воскресл еси днесь из гроба, Щедре, / и нас возвел еси от врат смертных; / днесь Адам ликует, и радуется Ева, / вкупе же и пророцы с патриархи воспевают непрестанно / Божественную державу власти Твоея.

Воскрес Ты в сей день из гроба, Милосердный / и вывел нас из врат смерти. / В сей день Адам ликует и радуется Ева, / а вместе с ними и пророки с патриархами воспевают непрестанно / божественную мощь власти Твоей.

Прокимен, глас 3:

Пойте Богу нашему, пойте, / пойте Цареви нашему, пойте. Стих: Вси языцы восплещите руками, воскликните Богу гласом радования.

Прокимен

Пойте Богу нашему, пойте, / пойте Царю нашему, пойте. Стих: Все народы, рукоплещите, воскликните Богу гласом радости. Пс 46:7, 2

Аллилуиа:

Стих: На Тя, Господи, уповах, да не постыжуся во век.

Аллилуиа

Стих: На Тебя, Господи, я уповаю, да не постыжусь вовек.

Стих: Буди ми в Бога Защитителя, и в дом прибежища, еже спасти мя.

Стих: Стань для меня Богом-Защитником и домом прибежища, чтобы спасти меня. Пс 30:2А, 3Б