Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь цветная\ Неделя 6-я по Пасхе. О слепом

Малая вечерняВеликая вечерня • Утреня • Литургия


 

НЕДЕЛЯ 6-Я ПО ПАСХЕ
О СЛЕПОМ

 

НА УТРЕНИ

 

 

НА УТРЕНИ

 

На Бог Господь: тропарь воскресен, дважды, глас 5:

 

Тропарь воскресный, глас 5

Собезначальное Слово Отцу и Духови, / от Девы рождшееся на Спасение наше, / воспоим, вернии, и поклонимся; / яко благоволи Плотию взыти на Крест, / и смерть претерпети, / и воскресити умершия / славным воскресением Своим.

 

Слово, безначальное подобно Отцу и Духу, / от Девы родившееся для спасения нашего, / воспоем, верные, и поклонимся Ему, / ибо благоволил Он плотию взойти на Крест, / и смерть претерпеть, и воскресить умерших / славным воскресением Своим. (2)

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже: Радуйся, Двере Господня непроходимая; / радуйся, стено и покрове притекающим к Тебе. / Радуйся, необуреваемое пристанище и неискусобрачная, / рождшая плотию Творца Твоего и Бога. / Молящи не оскудевай о воспевающих / и кланяющихся рождеству Твоему.

 

 

Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, дверь Господня непроходимая! / Радуйся, стена и покров прибегающим к Тебе! / Радуйся, тихая пристань и Дева брака не познавшая, / родившая по плоти Творца Твоего и Бога! / Не переставай ходатайствовать о воспевающих / и почитающих Рожденного от Тебя.

 

По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 5:

 

По 1 стихословии седальны воскресные, глас 5

Крест Господень похвалим, / погребение Святое песньми почтим, / и Воскресение Его препрославим, / яко совозстави мертвыя от гроб, яко Бог, / пленив смерти державу, и крепость диаволю, / и сущим во аде свет возсия.

 

Крест Господень восхвалим, / святое погребение песнопениями почтим / и воскресение Его прославим; / ибо Он воскресил с Собою мертвых из гробниц, как Бог, / уничтожив могущество смерти и силу диавола, / и пребывавшим во аде свет даровал.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца.

 

Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца!   Пс 9:33

Господи мертв нареклся еси, умертвивый смерть, / во гробе положился еси, истощивый гробы: / горе воини гроба стрежаху, / доле от века мертвыя воскресил еси. / Всесильне и Непостижиме Господи, слава Тебе.

 

Господи! Ты был признан мертвым, умертвивший смерть; / в гробнице был положен, пустыми сделавший гробницы. / На земле воины гроб Твой охраняли, / в преисподней Ты от века мертвых воскресил. / Всемогущий и непостижимый Господи, слава Тебе!

Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, Святая Горо и Богопроходная, / радуйся, одушевленная купино и неопалимая. / Радуйся, Едина к Богу мiрови Мосте, / преводяй смертныя к Вечному Животу. / Радуйся, Нетленная Отроковице, / неискусомужно рождшая Спасение душ наших.

 

 

Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, гора святая и одним Богом проходимая! / Радуйся, одушевленный и не сгорающий терновый куст! / Радуйся, единственный для мира к Богу мост, / приводящий смертных к вечной жизни! / Радуйся, непорочная Отроковица, / не познав мужа родившая / Спасение душ наших!

По 2-м стихословии седален, глас 5:

 

По 2 стихословии седален

Господи, посреде осужденных пригвоздиша Тя беззаконнии, / и копием ребро Твое прободоша. / О Милостиве! / Погребение же приял еси, / разрушивый адова врата, и воскресл еси тридневно. / Притекоша жены видети Тя, и возвестиша апостолом востание: / Превозносимый Спасе, Егоже поют ангели, Благословенный Господи, слава Тебе.

 

Господи! Посреди осужденных / пригвоздили Тебя беззаконники к Кресту / и копьем пронзили ребра Твои, о Милосердный. / Погребение принял Ты, врата ада разрушивший, / и воскрес на третий день. / Жены прибежали посмотреть на Тебя во гробе, / но возвестили апостолам о воскресении. / Превозносимый Спаситель, Ангелами воспеваемый, / благословенный Господи, слава Тебе!

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя.

 

Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои.   Пс 9:2

Странное Твое Спасе мой, таинство, мирови спасение бысть: / воскрес бо от гроба боголепно, / истлевших совоздвигл еси яко Бог, / всех Животе, Господи слава Тебе.

 

Необычайное Твое таинство, Спаситель мой, / миру сделалось спасением: / ибо, воскреснув с божественной славою из гроба, / Ты погибших воздвиг с Собою, как Бог; / Жизнь всех, Господи, слава Тебе!

Слава, и ныне, Богородичен: Неискусобрачная Невесто Богородительнице, / Яже Евину печаль радостотворившая, / воспеваем вернии и покланяемся Тебе, / яко возвела еси нас от древния клятвы, / и ныне моли непрестанно, Всепетая, Пресвятая, / во еже спастися нам.

 

Слава, и ныне, Богородичен: Брака не познавшая Невеста, Божия Родительница, / печаль Евы в радость претворившая! / Воспеваем Тебя, мы, верные, и поклоняемся Тебе; / ибо Ты избавила нас от древнего проклятия. / И ныне, Всепрославленная и Всесвятая, / молись непрестанно о спасении нашем.

И чтение в толковании Евангелиа, еже от Иоанна, слово 56, 57, и 58: По Непорочнах тропари: Ангельский собор: и прочее яко обычно.

 

 

Затем тропари "по Непорочных" и ектения малая.

 

И абие ипакои, глас 5:

 

Ипакои, глас 5

Ангельским зраком ум смущающа, / и Божественным востанием душею просвещаемы, / мvроносицы апостолом благовествоваху: / возвестите во языцех Воскресение, / Господу содействующу чудесы, / подающему нам велию милость.

 

 

Поражаясь умом от ангельского явления / и душою просвещаясь чрез божественное воскресение, / мироносицы апостолам благовествовали: / "Возвестите среди народов воскресение Господа, / вам содействующего чудесами / и подающего нам великую милость!"

 

Степенна, глас 5. Антифон 1:

 

Степенны, глас 5. Антифон 1

Внегда скорбети мне, / Давидски пою Тебе, Спасе мой: / избави душу мою от языка льстиваго.

 

В скорби моей как Давид / воспеваю Тебе, Спаситель мой: / "Избавь душу мою от языка коварного!"

Пустынным живот блажен есть, / Божественным рачением воскриляющимся.

 

У пустынников жизнь блаженна, / Божественною любовью окрыляемых.

Слава: Святым Духом одержатся вся, / видимая же с невидимыми: / Самодержавен бо сый, / Троицы Един есть неложно.

 

Слава: Святой Дух владычествует над всем, / как видимым, так и невидимым; / ибо Он самодержавен / и поистине Один из Троицы.

И ныне, тойже.

 

 

И ныне: повторяем то же.

 

Антифон 2:

На горы душе, воздвигнемся, / гряди тамо, отнюдуже помощь идет.

 

Антифон 2

На горы, душа, поднимемся, / пойдем туда, / откуда помощь идет.

Десная Твоя рука, и мене, Христе, касающися, / от лести всякия да сохранит.

 

Правая рука Твоя / и меня, Христе, касаясь, / от всякого коварства да сохранит.

Слава: Святому Духу богословяще рцем: / Ты еси Бог, Живот, Рачение, Свет, Ум: / Ты Благостыня, Ты царствуеши во веки.

 

Слава: Святому Духу, богословствуя, возгласим: / "Ты – Бог, жизнь, любовь, свет, ум; / Ты – благость, Ты царствуешь вовеки!"

И ныне, тойже.

 

 

И ныне: повторяем то же.

 

Антифон 3:

О рекших мне: во дворы внидем Господня: / радости многия исполнен быв, молитвы возсылаю.

 

Антифон 3

О сказавших мне: "Пойдем во дворы Господни" / я, великой радости исполненный, / молитвы воссылаю.

В дому Давидове страшная совершаются: / огнь бо тамо паля всяк срамный ум.

 

В доме Давида страшное совершается: / ибо там – огонь, опаляющий / всякий растленный ум.

Слава: Святому Духу живоначальное достоинство, / от Негоже всякое животно одушевляется, / яко во Отце, купно же и Слове.

 

Слава: Святой Дух обладает животворной силою: / от Него всякое живое существо одушевляется, / как и Отцом, и вместе – Словом.

И ныне, тойже.

 

 

И ныне: повторяем то же.

 

Прокимен, глас 5:

Воскресни, Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / яко Ты царствуеши во веки. Стих: Исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

 

Прокимен, глас 5

Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / ибо Ты царствуешь вовеки. Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои.   Ср. Пс 9:33А, 37Б, 2

 

 

Всё что дышит, да восхвалит Господа:

 

Евангелие воскресно утреннее 8-е,
от Иоанна, зачало 64. [Ин. 20, 11–18]:

 

Евангелие воскресное утреннее восьмое,
от Иоанна, зачало 64

Во время оно, Мария стояше у гроба вне плачущи. Якоже плакашеся, приниче во гроб и виде два ангела в белых ризах седяща, единаго у главы и единаго у ногу, идеже бе лежало тело Иисусово. И глаголаста ей она: жено, что плачешися? Глагола има: яко взяша Господа моего, и не вем, где положиша Его. И сия рекши обратися вспять и виде Иисуса стояща, и не ведяше, яко Иисус есть. Глагола ей Иисус: жено, что плачеши, кого ищеши? Она же мнящи, яко вертоградарь есть, глагола Ему: господи, аще ты еси взял Его, повеждь ми, где еси положил Его, и аз возму Его. Глагола ей Иисус: Марие. Она же обращшися глагола Ему: Раввуни, еже глаголется, Учителю. Глагола ей Иисус: не прикасайся Мне, не у бо взыдох ко Отцу Моему: иди же ко братии Моей и рцы им: восхожду ко Отцу Моему и Отцу вашему, и Богу Моему и Богу вашему. Прииде же Мария Магдалина поведающи учеником, яко виде Господа, и сия рече ей.

 

 

В те дни Мария стояла у гроба и плакала. И, когда плакала, наклонилась во гроб, и видит двух Ангелов, в белом одеянии сидящих, одного у главы и другого у ног, где лежало тело Иисуса. И они говорят ей: жена! что ты плачешь? Говорит им: унесли Господа моего, и не знаю, где положили Его. Сказав это, обратилась назад и увидела Иисуса стоящего; но не узнала, что это Иисус. Иисус говорит ей: жена! что ты плачешь? кого ищешь? Она, думая, что это садовник, говорит Ему: господин! если ты вынес Его, скажи мне, где ты положил Его, и я возьму Его. Иисус говорит ей: Мария! Она, обратившись, говорит Ему: Раввуни! – что значит: Учитель! Иисус говорит ей: не прикасайся ко Мне, ибо Я еще не восшел к Отцу Моему; а иди к братьям Моим и скажи им: восхожу к Отцу Моему и Отцу вашему, и к Богу Моему и Богу вашему. Мария Магдалина идет и возвещает ученикам, что видела Господа и что Он это сказал ей.   Ин 20:11–18

 

Таже: Воскресение Христово: трижды. Псалом 50.

 

 

 

Затем: Воскресение Христа увидев: (3) Псалом 50.

 

 

Канон Пасце, со ирмосы и с Богородичнами на 8, и слепаго на 6.

 

Канон Пасхи, с ирмосами и с Богородичнами на 8 и слепого на 6.

Канон Пасхи. Глас 1.
Песнь 1.

 

Канон Пасхи, творение преп. Иоанна Дамаскина, глас 1
Песнь 1

Ирмос: Воскресения день, / просветимся, людие. / Пасха, Господня Пасха: / от смерти бо к жизни, / и от земли к небеси, / Христос Бог нас преведе, / победную поющия.

 

Ирмос: Воскресения день! Просияем люди! / Пасха! Господня Пасха! / Ибо от смерти к жизни и с земли к небесам / Христос Бог нас перевел, / песнь победную поющих.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Очистим чувствия, и узрим / неприступным светом / Воскресения, Христа / блистающася, / и радуйтеся, рекуща, / ясно да услышим, / победную поюще.

 

Очистим чувства и увидим / неприступным светом воскресения / сияющего Христа, / и говорящего: "Радуйтесь!" / ясно услышим, / воспевая песнь победную.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Небеса убо достойно да веселятся, / земля же да радуется, / да празднует же мир, / видимый же весь и невидимый: / Христос бо воста, / веселие вечное.

 

 

Небеса достойно да веселятся, / земля же да радуется, / да празднует и весь мир, / как видимый, так и невидимый: / ибо Христос восстал, веселье вечное.

 

Иный канон Богородичен, подобен. Егоже краестрочие на первых тропарех: Феофанус. Глас тойже.

 

Богородичны, написанные преподобными Феофаном и Иосифом, глас тот же

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Умерщвления предел сломила еси, / вечную жизнь рождшая Христа, / из гроба возсиявшаго днесь, / Дево Всенепорочная, / и мир просветившаго.

 

Умерщвления предел сломила Ты, / носив во чреве жизнь вечную, Христа, / из гроба воссиявшего в сей день, / Дева всенепорочная, / и мир просветившего.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Воскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, / радуйся со апостолы Богоблагодатная Чистая: / и еже радуйся первее, / яко всех радости вина, восприяла еси, / Богомати Всенепорочная.

 

 

Воскресшим увидев Сына Твоего и Бога, / радуйся с Апостолами, Богоблагодатная, Чистая! / И первой слово "Радуйся", как причина радости для всех, / приняла Ты, Богоматерь всенепорочная.

 

Канон слепаго, глас 5. Песнь 1.

 

Канон, творение преподобного Иосифа, глас 5. Песнь 1

Ирмос: Землю, на нюже не возсия, ни виде солнце когда, / бездну, юже не виде нагу, широта небесная, / Израиль пройде невлажно, Господи, / и ввел еси его в гору святыни Твоея, / хваляща и поюща победную песнь.

 

Ирмос: Землю, на которую солнце не светило / и не взирало никогда, / бездну, которую не видела нагою широта небесная, / Израиль прошел, ног не омочив, Господи; / и ввел Ты его на гору святыни Твоей, / поющего и играющего победную песнь.

Распятие вольное восприим, Спасе, плотию, / источил еси благословение, и жизнь мирови, Владыко, / едине Всеблагословенне, и всех Содетелю. / Темже благословим Тя, поем и славим, поюще, / воспевающе победную песнь.

 

Распятие добровольное приняв, Спаситель, плотию, / Ты миру источил благословение и жизнь, Владыка, / единый всеблагословенный и всего Создатель. / Потому мы благословляем Тебя, поем и славим, / воспевая и играя победную песнь.

В рове Тя преисподнейшем мертва бывша, Христе, / положи благообразный Иосиф, / и привали к дверем гроба камень, Долготерпеливе. / Но воскресл еси славне, и мiр совозставил еси поющий, / воспевающий победную песнь.

 

Во рве глубочайшем / Тебя, Христе Долготерпеливый, / соделавшегося мертвым, / положил благородный Иосиф, / и привалил камень к двери гроба. / Но воскрес Ты, славный и мир воздвиг с Собою, / поющий и играющий победную песнь.

Мvра что приносите со слезами вы, / глаголаше честным женам Ангел явлейся? / Христос воста: / текше рцыте боговидцем учеником, рыдающим и плачущим, / яко да взыграют и ликовствуют светло.

 

"Что вы благовония приносите со слезами?" / – возглашал явившийся почтенным женам Ангел, – / "Христос восстал. Бегите, возвестите боговидцам-ученикам, / скорбящим и плачущим, / да возликуют они и восторжествуют радостно!"

Чудеса преславная сотворяя, Избавитель / исцели и слепа от рождения, / брением помазав, и рек: / иди умыйся в Силоаме, / яко да познаеши Мя Бога / по земли шествующа, плоть носяща, / за милосердие щедрот.

 

Чудеса преславные совершая, / исцелил Ты, Избавитель, и слепого от рождения, / смесью из земли помазав его очи и сказав: / "Иди и умойся в Силоаме, / да познаешь Меня, Бога, по земле ходящего, / плоть носящего по сострадательности сердца Своего.

Слава, Троичен: Едино Триипостасное Существо почитающе вернии, / прославим Отца, и Сына, и Духа праваго, / Творца, и Господа, и Избавителя всех, единаго несозданнаго Бога, / со безплотными взывающе: / Свят, Свят, Свят еси Царю.

 

Слава, Троичен: Единое Существо в Трех Лицах почитая, / прославим, верные, Отца, и Сына, и Духа правого, / Творца, и Господа, и Искупителя всех, / единого несозданного Бога, / с бесплотными взывая: / "Свят, Свят, Свят Ты, Царь!"

И ныне, Богородичен: Во утробу неискусобрачную Твою / вселися, Чистая, Господь, за милосердие щедрот, / спасти хотя человека истлевшаго козньми вражиими. / Того убо моли, град сей спасти / от всякаго пленения, и врагов нашествия.

 

И ныне, Богородичен: Во чрево Твое, брака не знавшее, / вселился, Чистая, Господь, / по сострадательности сердца Своего / спасти желая человека, / истлевшего из-за козней врага. / Моли же Его город сей спасать / от всякого пленения и врагов нашествия.

Катавасия: Спасителю Богу, / в мори люди немокрыми ногами наставльшему, / и фараона со всевоинством потопльшему, / Тому единому поим, / яко прославися.

 

 

 

Катавасия: Спасителю Богу, / по морю народ не омоченными стопами проведшему / и фараона со всем воинством потопившему, – / Ему единому воспоем, / ибо Он прославился.

 

 

Песнь 3.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, / не от камене неплодна чудодеемое, / но нетления источник / из гроба одождивша Христа, / в Немже утверждаемся.

 

Песнь 3

Канон Пасхи. Ирмос: Придите, будем пить питие новое, / не из камня бесплодного чудесно изводимое, / но бессмертия источник, / пролившийся из гроба Христом, / на Котором мы утверждаемся.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Ныне вся исполнишася света, / небо же и земля, и преисподняя: / да празднует убо вся тварь / востание Христово, / в немже утверждается.

 

Ныне все исполнилось света, / и небо, и земля и преисподняя: / пусть же празднует все творение восстание Христа, / на котором утверждается.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Вчера спогребохся Тебе Христе, / совостаю днесь / воскресшу Тебе, / сраспинахся Тебе вчера, / Сам мя спрослави Спасе во Царствии Твоем.

 

Вчера я погребался с Тобою, Христе, / – с Тобою воскресшим в сей день восстаю; / распинался я с Тобою вчера: / Сам прославь меня с Собой, Спаситель, / в Царстве Твоем!

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

На нетленную жизнь прихожду днесь / благостию рождшагося из Тебе, Чистая, / и всем концем свет облиставшаго.

 

К жизни непорочной / перехожу я в сей день, / по благости Родившегося от Тебя, Чистая, / и все мира концы светом озарившего.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Бога, Егоже родила еси плотию, / из мертвых, якоже рече, / воставша видевши, Чистая, ликуй, / и Сего яко Бога Пречистая возвеличай.

 

 

Увидев Бога, Которого по плоти / носила Ты во чреве, Чистая, / из мертвых восставшим, как сказал Он, ликуй, / и как Бога, Непорочная, Его величай.

 

Ин. Ирмос: Движимое сердце мое, Господи, / волнами житейскими, / утверди, во пристанище тихое / наставляя яко Бог.

 

Иной. Ирмос: Сердце мое, Господи, / колеблемое волнами житейскими, утверди / к тихой пристани направляя, как Бог.

Колеблющихся сердца утвердил еси, / землю всю поколебав, Долготерпеливе, / честным распятием Твоим / еже претерпел еси плотию.

 

Сердца колеблющихся Ты утвердил, / поколебав всю землю, Долготерпеливый, / священным распятием Твоим, / которое претерпел Ты плотию.

В новем гробе Тебе положи, Щедре, Иосиф благообразный, / воскресл же еси из мертвых тридневен, новосотворивый нас.

 

В новом гробе Тебя, Милосердный, / Иосиф благородный положил; / но воскрес Ты в третий день из мертвых, / обновив нас.

Что яко мертва ищете Господа? / Воскресе, якоже рече, / Ангел женам вещаше, / блистаяся божественным зраком.

 

"Что вы ищете Господа, как мертвого? / Воскрес Он, как сказал", / – Ангел женам возглашал, / блистая божественным обликом.

Слепа иногда от рождения, приступльша к Тебе / исцелил еси Всещедре, / славяща смотрение Твое и чудеса.

 

Некогда слепого от рождения, / прибегшего к Тебе, Ты исцелил, Всемилосердный, / и он стал славить промысл Твой и чудеса.

Слава, Троичен: Богу Отцу покланяемся пребезначальному, и Сыну, и Божественному Духу, / тринесозданному Естеству, Триипостасному, единому Богу всех.

 

Слава, Троичен: Поклоняемся Богу Отцу пребезначальному, / Сыну и Духу Божественному, / всецело нетварному Естеству в трех Ипостасях, / единому Богу всего.

И ныне, Богородичен: Из чрева девическа родила еси Бога воплощенна, / Емуже молися, Всесвятая Владычице, ущедрити нас.

 

И ныне, Богородичен: Из чрева девичьего / родила Ты Бога воплощенного; / Его умоли, всесвятая Владычица, / явить сострадание к нам.

Катавасия: Силою Креста Твоего, Христе, / утверди мое помышление, / во еже пети и славити / спасительное Твое Вознесение.

 

 

Катавасия: Силою Креста Твоего, Христе, / утверди мое помышление, / чтобы мне петь и прославлять / спасительное Твое вознесение.

 

Таже кондак Пасце, глас 8:

 

Кондак Пасхи, глас 8

Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, / но адову разрушил еси силу, / и воскресл еси, яко победитель, Христе Боже, / женам мироносицам вещавый: радуйтеся, / и Твоим апостолом мир даруяй, / падшим подаяй воскресение.

 

Хотя Ты и сошел во гроб, Бессмертный, / но уничтожил силу ада / и воскрес как победитель, Христе Боже, / женам-мvроносицам возгласив: "Радуйтесь!" / и Твоим Апостолам мир даруя, / Ты, дающий падшим воскресение.

Икос: Еже прежде солнца Солнце зашедшее иногда во гроб, / предвариша ко утру, ищущия яко дне мvроносицы девы, / и друга ко друзей вопияху: / о другини! Приидите, вонями помажем тело живоносное и погребеное, / плоть воскресившаго падшаго Адама, лежащую во гробе. / Идем, потщимся якоже волсви, и поклонимся, / и принесем мvра яко дары, не в пеленах, но в плащанице обвитому, / и плачим, и возопиим: о Владыко, востани, / падшим подаяй воскресение.

 

 

Икос: Прежде солнца бывшее Солнце, / зашедшее некогда во гроб, / придя еще до наступления утра, / искали как дневного света мvроносицы-девы / и одна к другой взывали: / "О подруги, давайте помажем благовониями тело, / источающее жизнь и погребенное, / плоть Того, Кто воскрешает падшего Адама, / лежащую в гробнице. / Пойдемте, поспешим, как волхвы и поклонимся, / и принесем мvро, как дары / уже не пеленами, а плащаницею Обвитому; / и прольем слезы и воскликнем: / "О Владыка, восстань, / дающий падшим воскресение!"

 

Таже седален, глас 8. Подобен: Премудрости:

 

Седален, глас 8

Всех Владыка и Творец преходя, / обрете на пути слепа седяща, плачуща и глаголюща: / не видех в житии солнца сияюща, / ниже луны света озаряющаго. / Темже вопию Ти: / рождейся от Девы, просвещей всяческая, / просвети мя яко благоутробен, / да зову припадая Тебе, Владыко Христе Боже: / прегрешений оставление даруй, / за множество милости нам, Человеколюбче.

 

Всех Владыка и Творец, проходя, / обрел на пути сидевшего слепого, / плакавшего и говорившего: / "Не видел я в своей жизни ни солнца сияющего, / ни луны, все светом озаряющей. / Потому взываю к Тебе: / Родившийся от Девы, чтобы все просветить! / Просвети меня, как милосердный, / дабы я восклицал, припадая к Тебе, Владыка Христе Боже: / Согрешений прощение мне даруй, / по множеству милости Твоей, Единый Человеколюбец!"

Слава, и ныне: тойже.

И чтение.

 

 

Слава, и ныне: повторяем то же.

 

Песнь 4.

Ирмос: На Божественней стражи / богоглаголивый Аввакум / да станет с нами, и покажет / светоносна Ангела, / ясно глаголюща: / днесь спасение миру, / яко воскресе Христос, / яко всесилен.

 

Песнь 4

Канон Пасхи. Ирмос: На божественной страже / Богословесный Аввакум да станет с нами / и покажет светоносного Ангела, / ясно возглашающего: / "В сей день – спасение миру, / ибо воскрес Христос, / как всемогущий".

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Мужеский убо пол, / яко разверзый девственную утробу, / явися Христос: / яко человек же, / Агнец наречеся: / непорочен же, / яко невкусен скверны, / наша Пасха, / и яко Бог истинен / совершен речеся.

 

Мужем, как разверзший девственное чрево, / явился Христос; / а как предлагаемый в пищу, назван Агнцем, / непорочным же – как непричастный скверне, / Он, наша Пасха; / и как Бог истинный, / Он зовется совершенным.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Яко единолетный агнец, / благословенный нам венец Христос, / волею за всех заклан бысть, / Пасха чистительная, / и паки из гроба красное / правды нам возсия Солнце.

 

Как однолетний агнец / благословляемый нами Венец, Христос, / добровольно принесен в жертву за всех, / как Пасха очистительная, / и вновь воссиял нам из гроба / прекрасным правды Солнцем.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Богоотец убо Давид / пред сенным ковчегом скакаше играя, / людие же Божии святии, / образов сбытие зряще, / веселимся Божественне, / яко воскресе Христос, / яко Всесилен.

 

Богоотец Давид / пред ковчегом, подобным тени, скакал, играя; / мы же, святой народ Божий, / исполнение прообразов видя, / возрадуемся боговдохновенно, / ибо воскрес Христос, как всемогущий.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Создавый Адама, Твоего праотца, Чистая, / зиждется от Тебе, / и смертное жилище разори Своею смертию днесь, / и озари вся / божественными блистаньми воскресения.

 

Создавший Адама, Твоего праотца Чистая, / созидается от Тебя, / и в сей день Он смертью Своей упразднил / чрез того пришедшую смерть, / и всех озарил / божественными блистаниями воскресения.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Егоже родила еси Христа, / прекрасно из мертвых возсиявша, Чистая, зрящи, / добрая и непорочная в женах и красная, / днесь во спасение всех, / со апостолы радующися, Того прославляй.

 

 

Видя Христа, Которого носила Ты в чреве, Чистая, / прекрасно из мертвых воссиявшего / в сей день для спасения всех, / славная и непорочная среди жен, и прекрасная, / с Апостолами радуясь, Его прославляй.

 

Ин. Ирмос: Услышах Господи слух Твой, и убояхся, / разумех смотрение Твое, и прославих Тя, / едине Человеколюбче.

 

Иной. Ирмос: Услышал я, Господи, / весть о Тебе и убоялся, / уразумел Твой замысел / и прославил Тебя, / единый Человеколюбец.

Умерша мя древом, пожрен быв, Спасе мой, / жизнь сый, оживил еси за великую милость: / сего ради, Слове, славлю Тя.

 

Меня, умершего из-за вкушения от древа, / Ты, являясь Жизнью, снова оживил, / на Древе распростершись по великой милости; / потому я, Слово, славлю Тебя.

Учеником, Господи, соводворяяся преславно, / сим глаголал еси: идите, / проповедите всюду Мое Воскресение.

 

С учениками вместе дивным образом пребывая, / Ты говорил им, Господи: / "Идите, повсюду провозгласите / о Моем воскресении!"

Уверяя, Господи, востание Твое, еже из гроба, / любящим Тя Христе, / во дни многи соводворился еси, радость творя им.

 

Удостоверяя, Господи, воскресение Твое из гроба, / с любящими Тебя, Христе, / Ты в течение многих дней общался, / радостью их исполняя.

Воочил еси Господи, слепа из утробы рожденна, рек: / иди, умыйся, и прозри, Мое славя Божество.

 

Дал Ты очи, Господи, / из утробы слепым рожденному, сказав: / "Иди, умойся, и прозри, / славя Мое Божество.

Слава, Троичен: Единочестная, безначальная Троице, / нераздельная Существом, раздельна Ипостасьми, / спасай вся, верно Тя страхом славящия.

 

Слава, Троичен: Равная честью безначальная Троица, / нераздельная естеством, но разделяемая по Ипостасям, / спасай всех, Тебя со страхом верно славящих.

И ныне, Богородичен: Рождество Твое, Чистая еже паче естества / славословим, блажаще верно Тебе, Пренепорочная, / яко Бога всех Родительницу.

 

И ныне, Богородичен: Сверхъестественное рождение Христа / от Тебя, Чистая, мы славословим, / блаженной именуя с верою Тебя, пренепорочная, / как Бога всех Родительницу.

Катавасия: Услышах слух силы Креста, / яко рай отверзеся им, / и возопих: / слава силе Твоей Господи.

 

 

 

Катавасия: Услышал я весть / о могуществе Креста Твоего, / что рай был им отверст, / и возгласил: "Слава силе Твоей, Господи!"

 

 

Песнь 5.

Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку, / и вместо мира песнь принесем Владыце, / и Христа узрим / правды Солнце, / всем жизнь возсияюща.

 

Песнь 5

Канон Пасхи. Ирмос: Бодрствовать будем с раннего утра / и, вместо мvра, песнь принесем Владыке, / и Христа узрим – правды Солнце, / всем жизнь излучающее.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Безмерное Твое благоутробие, / адовыми узами содержимии зряще, / к свету идяху, Христе, / веселыми ногами, / Пасху хваляще вечную.

 

Безмерное Твое милосердие видя, Христе, / связанные узами ада / к свету устремлялись / радостными стопами, / восхваляя Пасху вечную.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Приступим свещеноснии, / исходящу Христу из гроба, яко жениху, / и спразднуем любопразднственными чинми / Пасху Божию спасительную.

 

Приблизимся со светильниками в руках ко Христу, / выходящему из гроба, как жениху, / и отпразднуем вместе / с торжествующими Небесными полками / Пасху Божию спасительную.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Просвещается божественными лучами и живоносными / воскресения Сына Твоего, / Богомати Пречистая, / и радости исполняется благочестивых собрание.

 

Просвещается Божественными / и живоносными лучами / воскресения Сына Твоего, Богоматерь Пречистая, / и радости исполняется благочестивых собрание.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Не разверзл еси врата девства в воплощении, / гроба не разрушил еси печатей, Царю создания: / отонудуже воскресшаго Тя зрящи, Мати, радовашеся.

 

 

Не отверз Ты врат девства при воплощении, / не нарушил печатей гроба, Царь создания, / и потому, воскресшим Тебя видя, / Матерь радовалась.

 

Ин. Ирмос: Окаянную душу мою, нощеборющуюся со тьмою страстей, / предварив ущедри, и возсияй мысленное солнце, / днесветлыя звезды во мне, / во еже разделити нощь от света.

 

Иной. Ирмос: Несчастную душу мою, / ночью сражающуюся с тьмою страстей, / скоро представ, помилуй, / и зажги, невещественное Солнце, / во мне являющие день лучи, / чтобы ночь сменилась рассветом.

Вознеслся еси на Древо, Щедре, / и совознесл еси вся человеки, / и борителя змия умертвил еси, / и оживил еси создание рук Твоих, яко един Бог всех.

 

Вознесен Ты был на Древо, Милосердный, / и всех смертных вознес с Собою, / и враждебного змия умертвил, / и оживил создание рук Твоих, / как единый Бог всего.

Положился еси во гробе волею, Царю Безсмертне, / и царствия адова вся истощил еси, / мертвыя Воскресением Твоим воздвигнув.

 

Положен Ты был во гробе, / добровольно сделавшись мертвым, Царь бессмертный, / и царские чертоги ада все опустошил, / воздвигнув мертвых воскресением Твоим.

Чудеса велия соделовающаго, Слове, на земли, / людие убиша Тя, беззаконнии: / но Сам, Господи, един всесилен сый, якоже предрекл еси, / из мертвых воскресл еси, Христе.

 

Тебя, Слово, чудеса великие на земле совершавшего, / смерти предало племя беззаконных; / но Ты Сам, Господи, единый сильный, / воскрес из мертвых, Христе, как предсказал.

Очи отверзл невидевшаго свет чувственный, / души просветил еси зеницы, / и славити сотворил еси сего, познавша Тя, Творца, / за благоутробие явившася человека.

 

Очи Ты отверз не видевшему света чувственного, / и души его взоры просветил, / и Тебя славить подвиг его, / познавшего в Тебе Творца, / по милосердию явившегося человеком.

Слава, Троичен: Троицу во Единице, / и в Троице Единицу, вернии, славословим вси, / Отца и Сына, и Духа Праваго, / единаго Бога, Содетеля всех воистинну.

 

Слава, Троичен: Троицу во Единстве, / и Единство в Троице / все мы, верные, славословим: / Отца, и Сына, и Духа правого, / единого Бога, всех Творца воистину.

И ныне, Богородичен: Како родила еси, богоблагодатная Дево Мати Чистая, / не познавши искуса мужеска? / Како питаеши Питающаго всю тварь? / Якоже един весть Сам, всех Творец и Бог.

 

И ныне, Богородичен: Как Ты родила, облагодатствованная Богом, / Дева-Матерь чистая, / с мужем общения не испытав? / Как питаешь Питающего все творение? / – Как один Он знает Сам, / Создатель всего и Бог.

Катавасия: Утренююще вопием Ти / Господи, спаси ны: / Ты бо еси Бог наш, / разве бо Тебе иного не знаем.

 

 

 

Катавасия: С рассвета бодрствуя, / мы взываем к Тебе, Господи: / "Спаси нас, ибо Ты Бог наш; / кроме Тебя мы иного не знаем!"

 

 

Песнь 6.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли, / и сокрушил еси вереи вечныя, / содержащия связанныя, Христе, / и тридневен, яко от кита Иона, / воскресл еси от гроба.

 

Песнь 6

Канон Пасхи. Ирмос: Сошел Ты в глубочайшие места земли / и сокрушил засовы вечные, / державшие заключенных в оковы, Христе, / и на третий день, как из кита Иона, / воскрес из гроба.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Сохранив цела знамения Христе, / воскресл еси от гроба, / ключи Девы не вредивый в рождестве Твоем, / и отверзл еси нам райския двери.

 

Сохранив печати целыми, Христе, / Ты восстал из гроба, / заключенного чрева Девы / не повредивший при рождении Твоем, / и открыл нам райские двери.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Спасе мой, / живое же и нежертвенное заколение, / яко Бог Сам Себе / волею привел Отцу, / совоскресил еси всероднаго Адама, / воскрес от гроба.

 

Спаситель мой, / живая и не закалываемая жертва! / Сам Себя, как Бог, / добровольно принеся Отцу, / Ты воскресил с Собою / общего родоначальника Адама, / воскреснув из гроба.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Возведеся древле держимое смертию и тлением, / воплотившимся от Твоего пречистаго чрева, / к нетленней и присносущней жизни, / Богородице Дево.

 

Издревле удерживаемое / смертью и тлением, / возведено к нетленной и вечной жизни / Воплотившимся от Твоего пречистого чрева, / Богородица Дева.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Сниде в преисподняя земли, / в ложесна Твоя, Чистая, сшедый, / и вселивыйся и воплотивыйся паче ума, / и воздвиже с Собою Адама, / воскрес от гроба.

 

 

Сошел в глубочайшие места земли / в недра Твои, Чистая, Сошедший / и вселившийся, и воплотившийся превыше ума; / и воздвиг Он с Собою Адама, / воскреснув из гроба.

 

Ин. Ирмос: Якоже пророка от зверя избавил еси, Господи, / и мене из глубины несодержимых страстей возведи, молюся, / да приложу призрети ми ко храму святому Твоему.

 

Иной. Ирмос: Как пророка от зверя Ты избавил, Господи, / так и меня из глубины / неудержимых страстей изведи, молю, / чтобы я смог еще взглянуть / на храм святой Твой.

Распныйся с разбойники, Владыко, / избавил еси от разбойник лукавых, душетленных страстей, Человеколюбче Господи, / вся поющия Твое распятие и востание согласно.

 

Распятый с разбойниками, Владыка, / Ты избавил от злых разбойников – душегубительных страстей, / всех, воспевающих согласно Твое распятие и воскресение, / человеколюбивый Господи.

Положиша без дыхания Тебе мертва, Христе, во гробе, / всем мертвым вдыхающа жизнь: / воскресл же еси, Господи, вся истощивый, Слове, гробы, / Божественною Твоею силою.

 

Положили во гробе бездыханным, мертвым, / Тебя, Христе, всем мертвым вдыхающего жизнь; / но воскрес Ты, Господи, все опустошив гробницы, / божественным Твоим могуществом, Слово.

По востании, Христе, другом глаголал еси: / седите убо во Иерусалиме, / дондеже облечетеся силою свыше непобедимою, и известною помощию.

 

После воскресения, Христе, / Ты говорил друзьям Своим: / "Сидите ныне во Иерусалиме, / доколе не облечетесь свыше силою непобедимою / и надежною помощью!"

Брение сотворь, очи слепаго от рождения помазал еси, / и даровал еси ему прозрети, / поющу Твою, Слове, неизреченную силу, еюже спасл еси мир.

 

Смесь сделав из земли, / очи слепого от рождения Ты ей помазал / и даровал ему прозреть, / чтобы воспевал он неизреченную Твою силу, Слово, / которой Ты спас мир.

Слава, Троичен: Триипостасная Единице, / Отче нерожденне, Сыне рожденне, и Душе исходне, / Трисвятый Господи, едино Существо и сила, / спасай вся люди Твоя.

 

Слава, Троичен: Единство в трех Ипостасях: / Отче нерожденный, Сын рожденный и Дух исходящий, / трисвятой Господи, единое Существо и Сила, / спасай всех людей Твоих!

И ныне, Богородичен: Величия Твоя, Чистая, кто исповесть? / Бога бо плотию родила еси преестественно, / мир Тобою избавляющаго, Дево Всенепорочная, от всякаго греха.

 

И ныне, Богородичен: Величие Твое, Чистая, кто возвестит? / Ибо Ты Бога во плоти родила сверхъестественно, / мир через Тебя, Дева всенепорочная, / избавляющего от всякого греха.

Катавасия: Обыде мя бездна, / гроб мне кит бысть, / аз же возопих к Тебе, Человеколюбцу, / и спасе мя десница Твоя, Господи.

 

 

Катавасия: Объяла меня бездна, / кит сделался мне гробом, / но я воззвал к Тебе, Человеколюбцу, / и спасла меня десница Твоя, Господи.

 

Кондак, глас 4. Подобен: Явился еси днесь:

 

Кондак, глас 4

Душевныма очима ослеплен, / к Тебе, Христе, прихожду, / якоже слепый от рождения, / покаянием зову Ти: / Ты сущих во тьме Свет пресветлый.

 

С поврежденными очами души / я к Тебе, Христе, прихожу / как слепой от рождения / в покаянии взывая Тебе: / "Ты – пребывающим во тьме свет пресветлый!"

Икос: Струю ми даруй, Христе, премудрости неизреченныя, и разума горняго, / свете сущих во тьме, и прельщаемых наставниче, / да возмогу чудеса Твоя поведати, окаянный, / яже божественная книга научи Евангелиа мира, / сиесть, слепаго чудотворение: / яко от рождения слеп сый, / очи чувственныя приемлет и душевныя, верою взывая: / Ты сущих во тьме свет пресветлый.

 

Икос: Даруй мне поток премудрости неизреченной / и вышнего познания, Христе, / Свет пребывающим во тьме и заблуждающимся Наставник, / чтобы я смог о том поведать, / чему божественная книга Евангелия мира ясно научила, – / о чудотворении со слепым: / как бывший от рождения слепым, / чувственные очи получает и душевные, с верою взывая: / "Ты – пребывающим во тьме свет пресветлый!"

Синаксарь Минеи. Таже Триоди.

 

 

 

Песнь 7.

Ирмос: Отроки от пещи избавивый, / быв Человек, / страждет яко смертен, / и страстию смертное, / в нетления облачит благолепие, / Един благословен / отцев Бог, и препрославлен.

 

Песнь 7

Канон Пасхи. Ирмос: Отроков из печи Избавивший, / став человеком, / страдает как смертный, / и Своим страданием / облекает смертное в красоту бессмертия, / Единый благословенный / Бог отцов и препрославленный.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Жены с миры богомудрыя в след Тебе течаху: / Егоже, яко мертва, со слезами искаху, / поклонишася радующияся Живому Богу, / и Пасху тайную / Твоим, Христе, учеником благовестиша.

 

Жены Богомудрые / с благовониями вслед Тебе спешили. / Но Кого они, как смертного, со слезами искали, / Тому с радостью поклонились, как живому Богу, / и Пасху таинственную / ученикам Твоим, Христе, благовествовали.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Смерти празднуем умерщвление, / адово разрушение, / иного жития вечнаго начало, / и играюще поем Виновнаго, / Единаго благословеннаго / отцев Бога, и препрославленнаго.

 

Смерти празднуем умерщвление, / ада разрушение, / иной – вечной – жизни начало, / и в восторге воспеваем Виновника того, / – Единого благословенного / Бога отцов и препрославленного.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Яко воистинну священная, / и всепразднственная сия спасительная нощь, / и светозарная, / светоноснаго дне, / востания сущи провозвестница: / в нейже безлетный Свет из гроба плотски всем возсия.

 

Поистине священна / и в достойна всякого торжества / эта ночь, спасительная и светозарная, / светоносного дня воскресения предвестница, / в которую вечный Свет / из гроба во плоти для всех воссиял.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Умертвив Сын Твой смерть, Всенепорочная, днесь, / всем смертным пребывающий живот / во веки веков дарова, / един благословенный / отцев Бог и препрославленный.

 

Умертвив в сей день смерть, / Сын Твой, Всенепорочная, / всем смертным жизнь, / пребывающую во веки веков даровал, / Единственный благословенный / Бог отцов и препрославленный.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Всем царствуяй созданием, быв человек, / вселися в Твою, Богоблагодатная, утробу, / и распятие претерпев и смерть, / воскресе боголепно, / совозставив нас яко всесилен.

 

 

Царствующий над всем творением, / став человеком, / вселился в Твое чрево, Богоблагодатная, / и распятие и смерть претерпев, / воскрес как подобает Богу, / воздвигнув нас с Собою, как всесильный.

 

Ин. Ирмос: Огня гасилище отроков молитва, орошающая пещь, / проповедница чудесе, не опаляющи, ниже сожигающи, / песнословцы Бога отец наших.

 

Иной. Ирмос: Огня гасительница – отроков молитва, / проповедница чуда –орошающая печь, / не опаляющая и не сожигающая воспевающих / Бога отцов наших.

Воздижену Тебе на Древо, Спасе, / погасе солнце, земля волнуяшеся, колебашеся тварь вся, / и от гроб мертвии востаяху.

 

Когда повешен Ты был на Древе, Спаситель, / погасло солнце, колебалась земля, / потрясено было все творение / и мертвые из гробниц восставали.

Воставшу Ти из мертвых, Царю, / души совозсташа тамо спящия, / славящия силу Твою. / Еюже смертныя узы разрешишася.

 

Когда Ты восстал из мертвых, Царь, / с Тобой восстали души, там спавшие, / и славили могущество Твое, / которым узы смертные расторглись.

Рано миропомазати Тя женский прииде лик, / уведевше же, Господи, воставша Тя, / радовахуся со священными ученики: / имиже подаждь нам очищение зол.

 

На рассвете пришел Тебя помазать миром / сонм жен; узнав же, что восстал Ты, Господи, / они радовались со священными учениками; / их молитвами яви нам милость, / избавляя нас от зол.

Брением помазал еси очи слепаго, / и сему повелел еси к Силоаму ити, / омывся же, прозре, / песнословя Тя, Христе, Царю всех.

 

Смесью из земли помазал Ты слепому очи, / и идти ему к Силоаму повелел; / умывшись же, он прозрел, / воспевая Тебя, Христе, Царь всего.

Слава, Троичен: Отца безначальна, собезначальна же Сына, и Духа Пресвятаго песнословим: / Свят, Свят, Свят еси, Боже, Царю всех.

 

Слава, Троичен: Отца безначального / с собезначальным Сыном / и Духа Святого прославим в песнях: / "Свят, Свят, Свят Ты, Боже, Царь всего!"

И ныне, Богородичен: По рождестве Дева явилася еси, Чистая, / Бога бо родила еси, / обновившаго естества, Пречистая, силою Своею: / Егоже моли спастися всем нам.

 

И ныне, Богородичен: По чревоношении Ты явилась Девой, Чистая, / ибо родила Бога, обновившего законы естества / силою Своей, Пречистая, / Его моли всегда о спасении нашем.

Катавасия: В пещи огненней / песнословцы спасый отроки, / благословен Бог отец наших.

 

 

 

Катавасия: В печи огненной / спасший песнопевцев-отроков, / благословен Бог отцов наших.

 

 

Песнь 8.

Ирмос: Сей нареченный и святый день, / Един суббот Царь и Господь, / праздников праздник / и торжество есть торжеств, / воньже благословим Христа во веки.

 

Песнь 8

Канон Пасхи. Ирмос: Этот желанный и святой день, / первый от субботы, царственный и главный, / есть праздников праздник / и торжество из торжеств. / В сей день благословляем Христа вовеки!

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Приидите, новаго винограда рождения, / Божественнаго веселия, / в нарочитом дни Воскресения, / Царствия Христова приобщимся, / поюще Его, / яко Бога, во веки.

 

Придите, вкусим нового плода / виноградной лозы, / Божественного веселья, / в славный день воскресения, / и примем участие в Царстве Христа, / воспевая Его, как Бога, вовеки.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Возведи окрест очи твои, Сионе, и виждь: / се бо приидоша к тебе, / яко богосветлая светила, / от запада, и севера, и моря, / и востока чада твоя, / в тебе благословящая Христа во веки.

 

Подними очи твои, Сион, / и вокруг посмотри: / ибо вот, сошлись к тебе, / как божественно сияющие светила, / от запада, и севера, / и моря и востока дети твои, / благословляющие в тебе Христа вовеки.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

 

Припев: Пресвятая Троица, Боже наш, слава Тебе.

Троичен: Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, / треми соединяемое во Ипостасех Естество, / Пресущественне и Пребожественне, / в Тя крестихомся, / и Тя благословим во вся веки.

 

Троичен: Отец Вседержитель, и Слово, и Дух, / Единое в трех Лицах Существо, / Всевышнее и Божественнейшее! / В Тебя мы крещены / и Тебя благословляем во все века.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Прииде Тобою в мир Господь, Дево Богородице, / и чрево адово расторг, / смертным нам воскресение дарова: / Темже благословим Его во веки.

 

Пришел в мир Творец / чрез Тебя, Дева Богородица, / и чрево ада расторгнув, / нам, смертным, воскресение даровал. / Потому мы благословляем Его вовеки.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Всю низложив смерти державу Сын Твой, Дево, / Своим воскресением, / яко Бог крепкий совознесе нас и обожи: / темже воспеваем Его во веки.

 

 

Низложив все могущество смерти, / Сын Твой, Дева, / Своим воскресением, как Бог крепкий, / вознес нас с Собою и обожил. / Потому мы воспеваем Его вовеки.

 

Ин. Ирмос: Ангелов сонм, человеков собор, / Царя и Зиждителя всех, / священницы пойте, благословите левити, / людие превозносите во вся веки.

 

Иной. Ирмос: Ангелов сонм, людей собрание, / Царя и Создателя всего, / священники воспевайте, благословляйте, левиты, / люди, превозносите во все века!

Ангельстии чинове на Кресте Тя видевше висима, Христе Всецарю, / и тварь всю изменяюща страхом, / ужасошася, поюще Твое человеколюбие.

 

Ангелов полки, узрев Тебя, / Христе, Царь всего, на Кресте висящим, / и все творение, изменявшееся в страхе, / изумились, воспевая Твое человеколюбие.

Ад доле Тебе видев, стеняше, / и подаваше скоро мертвыя, / от века тамо хранимыя, Христе, / песнословящия Твое человеколюбие.

 

Ад восстенал, Тебя увидев в преисподней / и отдавал поспешно мертвых, / бывших от века там под стражею, Христе, / воспевавших Твое человеколюбие.

Сотворяя чудеса, Христе, изрядная, / волею воздвижен был еси на Крест, / и с мертвыми совокупился еси, умертвивый ада, / и вся мужеством отрешил еси узники.

 

Совершая чудеса необычайные, Христе, / Ты добровольно был на Кресте возвышен, / и с мертвыми соединился, умертвитель ада, / и с мужеством всех узников освободил.

Слепаго воочил еси к Тебе приступивша, Христе, / сему повелевый в Силоамову купель ити, / омытися и прозрети, и Бога Тя проповедати, / плотию явившагося во спасение мiра.

 

Слепому даровал Ты очи, / к Тебе прибегшему, Христе, / повелев ему к источнику Силоам (идти), умыться и прозреть, / и Богом Тебя провозгласить, / во плоти явившимся для спасения мира.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

 

Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.

Троичен: Троице нераздельная, Единице неслиянная, / Боже всяческих и Зиждителю всех, / песнословящия и верно покланяющияся державе Твоей, / от всяких искушений спасай.

 

Троица нераздельная, Единство неслиянное, / Боже всех и Творец всего, / воспевающих и с верою поклоняющихся могуществу Твоему / от всевозможных испытаний спасай.

И ныне, Богородичен: Дево Пречистая, богоблагодатная, / Твоего моли Сына всегда, / да не посрамит мя в день осуждения, но сочтет избранным овцам.

 

И ныне, Богородичен: Дева Пречистая, облагодатствованная Богом, / Твоего Сына моли всегда, / да не посрамит Он меня в день судный, / но сопричислит к избранным овцам.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, / поюще и превозносяще во вся веки.

 

Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.

Катавасия: Из Отца прежде век рожденнаго Сына и Бога, / и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, / священницы пойте, / людие превозносите во вся веки.

 

Катавасия: От Отца прежде веков / рожденного Сына и Бога, / и в последние времена воплотившегося от Девы-Матери, / священники воспевайте, / люди, превозносите во все века!

Честнейшую: не поем.

 

 

 

На 9-ой песни Честью высшую: не поем.

 

 

Песнь 9.

Ирмос: Светися, светися, / новый Иерусалиме: / слава бо Господня / на тебе возсия. / Ликуй ныне / и веселися, Сионе. / Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, / о востании Рождества Твоего.

 

Песнь 9

Канон Пасхи. Ирмос: Светись, светись, новый Иерусалим, / ибо слава Господня над тобою взошла! / Ликуй ныне и красуйся, Сион! / Ты же радуйся, Чистая Богородица, / о воскресении Рожденного Тобой.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

О Божественнаго, о любезнаго, / о сладчайшаго Твоего гласа! / С нами бо неложно / обещался еси быти, / до скончания века, Христе: / Егоже, вернии, / утверждение надежди имуще, радуемся.

 

О божественное, о возлюбленное, / о сладчайшее Твое слово! / Ибо Ты не ложно обещал / быть с нами до кончины века Христе! / Держась его, опоры надежды нашей, / мы, верные, радуемся!

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

О Пасха велия и священнейшая, Христе! / О мудросте, и Слове Божий, и сило! / Подавай нам истее Тебе причащатися, / в невечернем дни Царствия Твоего.

 

О Пасха великая и священнейшая, Христе! / О, Мудрость, и Слово Божие, и Сила! / Даруй нам совершеннее к Тебе приобщиться / в вечно светлом дне Царства Твоего.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Согласно, Дево, Тебе блажим вернии: / радуйся, двере Господня: / радуйся, граде одушевленный: / радуйся, Еяже ради нам ныне возсия свет, / из Тебе Рожденнаго из мертвых Воскресения.

 

Мы, верные, согласно / прославляем Тебя, Дева: / "Радуйся, Дверь Господня; / радуйся Град одушевленный; / радуйся, ибо благодаря Тебе / в сей день нам воссиял / свет воскресения из мертвых / от Тебя Рожденного.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Веселися и радуйся божественная двере Света: / зашедый бо Иисус во гроб возсия, / просияв солнца светлее, / и верныя вся озарив, / Богорадованная Владычице.

 

 

Веселись и радуйся, Божественная Дверь Света! / Ибо Иисус, зашедший во гроб, / взошел, просияв светлее солнца / и всех верных озарив, / Богом обрадованная Владычица!

 

Ин. Ирмос: Яко сотвори Тебе величия Сильный, / Деву явль Тя чисту по рождестве, / яко рождшую без семене Своего Творца: / тем Тя, Богородице, величаем.

 

Иной. Ирмос: Так как сотворил с Тобою великое Сильный, / явив Тебя Девой чистой после зачатия, / ибо родила Ты без семени Своего Творца, – / потому мы Тебя, Богородица, величаем.

На Древе крестнем пригвоздился еси, Христе Боже, / и вся победил еси вражия сопротивная начала, / и первую клятву потребил еси, Спасе: / темже Тя по долгу величаем.

 

На древе Крестном Ты пригвожден был, Христе Боже, / и восторжествовал над всеми противодействующими началами врага, / и уничтожил прежнее проклятие, Спаситель; / потому мы Тебя, как должно, величаем.

Яко виде Тя, Слове, ад доле с душею, воздохну, / и вся мертвыя страхом отреши, / познавшия державу власти Твоея: / темже Тя по долгу величаем.

 

Когда ад увидел Тебя, Слово, с душою в преисподней, / он восстенал и со страхом отпустил всех мертвых, / познавших могущество власти Твоей; / потому мы Тебя, как должно, величаем.

Знамения сотворяюща, и чудеса страшная, / собор еврейский зря, завистию уби, / пленившаго ад Воскресением Своим, / и всех, яко силен, возставляющаго.

 

Видя Совершающего знамения и чудеса страшные, / евреев сборище по зависти предало Его на смерть, / Того, Кто ад пленил воскресением Своим, / и всех, как сильный, с Собою воздвиг.

Востал еси, якоже рекл еси, Животодавче, из мертвых, / и явился еси святым учеником по востании, / знамения сотворивый, и воочивый слепыя: / с нимиже Тя во веки величаем.

 

Восстал Ты, как сказал, из мертвых, Податель жизни, / и явился святым ученикам по воскресении, / знамения сотворивший и давший очи слепым; / с ними мы Тебя вовеки величаем.

Слава, Троичен: Свет Отца чту, Свет славлю и Сына, Свет воспеваю Духа Праваго, / един Свет нераздельный, в триех Лицех разумеваемый, / Бога Царя всея твари.

 

Слава, Троичен: Почитаю Свет – Отца, / славлю и Свет – Сына, / воспеваю Свет – Духа правого, / единый нераздельный Свет, / в трех отличительных свойствах познаваемый, – / Бога, Царя всего творения.

И ныне, Богородичен: Явившися пространнейшая небес, Дево Чистая, / вместила еси плотию Бога неописаннаго, / и родила еси всех Избавление, / верою несумненною воспевающих Тя.

 

И ныне, Богородичен: Явившись пространнее небес, Дева чистая, / вместила Ты по плоти Бога беспредельного, / и носила Его во чреве во избавление всех, / с верою несомненною Тебя воспевающих.

Катавасия: Тя паче ума и словесе Матерь Божию, / в лето Безлетнаго неизреченно рождшую, / вернии единомудренно величаем.

 

 

 

Катавасия: Тебя, превыше ума и слова / ставшую Матерью Божией, / во времени Сверхвременного неизреченно родившую, / мы, верные, единомысленно величаем.

 

 

Ексапостиларий праздника. Самогласен:

 

Ексапостиларий Пасхи

Плотию уснув, / яко мертв, / Царю и Господи, / тридневен воскресл еси, / Адама воздвиг от тли, / и упразднив смерть: / Пасха нетления, / мира спасение.

 

Плотию уснув, как смертный, / Ты, Царь и Господь, / на третий день воскрес, / Адама воздвигнув из тления и упразднив смерть. / Пасха нетления, / мира спасение!

Слава, слепаго. Подобен:

Умныя мои очи, / ослепленныя, Господи, от мрачнаго греха, Ты просвети, / вложив, Щедре, смирение, / и покаяния омый слезами.

 

Слава, слепому

Духовные мои очи, / поврежденные от мрачного греха, / Ты, Господи, просвети, / вложив в меня смирение, Милосердный, / и покаяния омыв слезами.

И ныне: Подобен: Жены услышите:

Мимоидый Спас наш, обрете слепа без очию, / плюнув на землю и сотворив брение, помаза его, / к Силоаму посла ити и умытися. / Он же умывся, прииде, видя свет Твой, Христе мой.

 

 

 

И ныне:

Проходя, Спаситель наш / обрел слепого без очей. / На землю плюнув и соделав смесь, помазал Он его, / и к Силоаму послал пойти и там умыться. / Он же, умывшись, пришел, / видя свет Твой, Христе мой.

 

 

На хвалитех поставим стихов 8.
И поем стихиры воскресны, глас 5:

 

На "Хвалите:" стихиры на 8.
Стихиры воскресные, глас 5

Стих: Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его.

 

Стих: Совершить среди них суд предписанный; / слава сия – всем святым Его.   Пс 149:9

Господи, запечатану гробу от беззаконников, / прошел еси из гроба, / якоже родился еси от Богородицы: / не уразумеша, како воплотился еси, безплотнии Твои ангели: / не чувствоваша, когда воскресл еси, стрегущии Тя воини. / Обоя бо запечатлестася испытующим, / явишася же чудеса кланяющимся верою таинству: / еже воспевающим, / воздаждь нам радость и велию милость.

 

Господи! Хотя и опечатан был гроб Твой беззаконниками, / но Ты вышел из гробницы так, как и родился от Богородицы. / Не познали, как Ты воплотился, бесплотные Твои Ангелы; / не заметили, когда воскрес Ты, охранявшие Тебя воины. / Ведь оба эти чуда для пытливых запечатаны, / но открыты для поклоняющихся с верою этому таинству; / даруй нам, воспевающим его, / радость и великую милость.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его в утвержении силы Его.

 

Стих: Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его на тверди силы Его.   Пс 150:1

Господи, вереи вечныя сокрушив, / и узы растерзав, от гроба воскресл еси, / оставль Твоя погребальная, / во свидетельство истиннаго тридневнаго Твоего погребения: / и предварил еси в Галилеи, в пещере стрегомый. / Велия Твоя милость, Непостижиме Спасе, / помилуй и спаси нас.

 

Господи! Засовы вечные сокрушив / и оковы расторгнув, Ты воскрес из гроба, / оставив Свои погребальные пелены / во свидетельство истины трехдневного погребения Твоего, / и уже готов был к встрече в Галилее, / еще в пещере воинами охраняемый. / Велика милость Твоя, / непостижимый Спаситель! Помилуй нас.

Стих: Хвалите Его на силах Его, / хвалите Его по множеству величествия Его.

 

Стих: Хвалите Его за могущество Его, / хвалите Его по множеству величия Его.  Пс 150:2

Господи, жены текоша на гроб, / видети Тя, Христа, нас ради пострадавшаго, / и пришедша, обретоша ангела на камени седяща, / страхом отвальшемся, / и к ним возопи, глаголя: / воскресе Господь, рцыте учеником, / яко воскресе от мертвых, / спасаяй души наша.

 

Господи! Жены поспешили к Твоему гробу, / чтобы увидеть Тебя, Христа, нас ради пострадавшего; / и, придя, нашли Ангела, сидевшего на камне, / от ужасного явления откатившемся. / И он возгласил им, говоря: "Восстал Господь; / возвестите Его ученикам, что воскрес из мертвых / Спасающий души наши!"

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: / хвалите Его во псалтири и гуслех.

 

Стих: Хвалите Его со звуком трубным, / хвалите Его на псалтири и гуслях.   Пс 150:3

Господи, якоже изшел еси от запечатаннаго гроба, / тако вшел еси и дверем заключеным ко учеником Твоим, / показуя им телесная страдания, / яже подъял еси, Спасе Долготерпеливый: / яко от семене Давидова язвы претерпел еси, / яко Сын же Божий, мiр свободил еси. / Велия Твоя милость, Непостижиме Спасе, / помилуй и спаси нас.

 

Господи! Как Ты вышел из запечатанного гроба, / так и вошел, когда двери были заперты, к Своим ученикам, / являя им Свои телесные страдания, / которые принял Ты, Спаситель долготерпеливый. / Как происшедший от семени Давидова, Ты раны претерпел, / а как Сын Божий, мир освободил. / Велика милость Твоя, / непостижимый Спаситель! Помилуй нас.

Ины стихиры Анатолиевы.

 

Иные стихиры, восточные

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе.

 

Стих: Хвалите Его на тимпане и в хороводе, / хвалите Его на струнах и органе.   Пс 150:4

Господи, Царю веков и Творче всех, / нас ради распятие и погребение плотию приимый, / да нас от ада свободиши всех: / Ты еси Бог наш, / разве Тебе иного не вемы.

 

Господи, Царь веков и Творец всего, / ради нас распятие и погребение плотию претерпевший, / чтобы от ада всех нас освободить! / Ты – Бог наш, / кроме Тебя мы иного не знаем!

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа.

 

Стих: Хвалите Его на кимвалах благозвучных, хвалите Его на кимвалах звонких. / Всё что дышит, да восхвалит Господа!   Пс 150:5-6

Господи, пресияющая Твоя чудеса кто исповесть; / или кто возвестит страшная Твоя таинства? / Вочеловечивыйся бо нас ради, яко Сам восхотел еси, / державу явил еси силы Твоея: / Крестом бо Твоим разбойнику рай отверзл еси, / и погребением Твоим вереи адовы сокрушил еси, / Воскресением же Твоим всяческая обогатил еси: / Благоутробне Господи, слава Тебе.

 

Господи! Твои блистательнейшие чудеса кто опишет? / Или кто возвестит о Твоих повергающих в трепет таинствах? / Ибо ради нас вочеловечившись, как Сам восхотел, / Ты явил могущество силы Своей: / ведь Крестом Своим Ты разбойнику рай отворил, / и погребением Своим засовы ада сокрушил, / а воскресением Своим все обогатил. / Милосердый (Господи), слава Тебе!

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца.

 

Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца.   Пс 9:33

Мироносицы жены гроба Твоего достигша, / зело рано искаху Тебе мvры помазати, / Безсмертнаго Слова и Бога; / и ангела глаголы огласившася, / возвращахуся радостию апостолом возвестити яве, / яко воскресл еси, Животе всех, / и подал еси мiрови очищение и велию милость.

 

Жены мироносицы, достигнув Твоего гроба ранним утром, / стремились мvром помазать Тебя / – бессмертное Слово и Бога; / но речи Ангела услышав, возвращались с радостью, / чтобы апостолам открыто возвестить, / что воскрес Ты, жизнь всех, / и даруешь миру очищение / и великую милость.

Стих: Призри на мя, / и помилуй мя.

 

Стих: Воззри на меня / и помилуй меня.   Пс 24:16А

Самогласен слепаго, глас 8:

За милосердие милости воплотивыйся, Христе Боже, / света лишеннаго от утробы, / милосердием неизреченных щедрот, / сияния Божественнаго сподобил еси, / сего зеницам перстию / создательными персты Твоими прикоснувыйся: / Сам и ныне, Светодателю, / и наша озари душевная чувства, / яко един независтнодатель.

 

Иная стихира, слепому, глас 8

По милости сердечной воплотившийся, Христе Боже, / лишенного света от чрева матери, / милосердием несказанного Твоего сострадания / Ты сияния божественного удостоил, / глаз его коснувшись созидающими из праха перстами Твоими; / Сам и ныне, света Податель, / и наши душевные чувства озари, / как Единый, щедро дарующий.

Слава, глас 8: Кто возглаголет силы Твоя, Христе; / или кто изочтет чудес Твоих множества? / Сугуб бо яко виден был еси на земли за благость, / сугубы и цельбы недугующим подавал еси: / не точию бо телесныя очи отверзл еси, / иже от утробы слепому, / но и душевныя. / Темже Бога Тя исповедаше таящагося, / и всем подающа велию милость.

 

Слава, глас 8: Кто изречет могущество Твое, Христе, / или кто исчислит чудес Твоих множество? / Ибо двойствен Ты, как явившийся на земле по благости, / и исцеления двоякие болящим подавал: / ведь не только телесные очи Ты отверз / от чрева матери слепому, но и душевные. / Потому он исповедал Тебя Богом сокровенным, / и всем подающим великую милость.

И ныне: Преблагословенна еси:

Славословие великое, и отпуст.

 

 

И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева:

Славословие великое и отпуст.

 

Стихира утренняя, глас 8:

 

Евангельская утренняя стихира, глас 8

Мариины слезы не всуе проливаются тепле, / се бо сподобися и учащих Ангелов, / и видения Самого Иисуса. / Но еще земная мудрствует, яко жена немощная: / темже и отсылается не прикасатися Христу. / Но обаче проповедница посылается Твоим учеником, / имже благовествование носящи, / еже ко Отеческому жребию восход возвещающи. / С неюже сподоби и нас явления Твоего, Владыко Господи.

 

 

Горячие слезы Марии / не напрасно проливаются; / ибо вот – она удостоена и наставления Ангелов, / и лицезрения Тебя, о Иисусе! / Но еще о земном она думает, как немощная женщина, / и потому прикоснуться к Тебе, Христе, не допускается; / однако же как провозвестница посылается к Твоим ученикам, / которым сообщила благую весть, / возвещая о восхождении Твоем к Отеческому наследию. / С нею удостой и нас явления Твоего, / Владыка Господи!

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus