11-11 Ин. Свята́го и блаже́ннаго Макси́ма, Христа́ ради юро́диваго, Моско́вскаго чудотво́рца

ID=11400

date=

Канон святого, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Триста́ты кре́пкия,/ Рожде́йся от Де́вы,/ безстра́стия во глубине́ души́ трича́стное потопи́, молю́ся:/ да Тебе́, я́ко в тимпа́не,/ во умерщвле́нии телесе́/ побе́дное воспою́ пе́ние.

Пода́ждь ми, Христе́, Ду́ха Твоего́ благода́ть,/ да по достоя́нию воспою́ песнь но́ву от усте́н мои́х/ в па́мять Твоего́ уго́дника Макси́ма преблаже́ннаго.

И́же крест на ра́мо взем, блаже́нне,/ и жела́емаго ти оте́чества дости́г, Го́рняго Иерусали́ма,/ и в нем со А́нгелы лику́еши, юро́де прему́дрый,/ моли́ся о нас, чту́щих па́мять твою́ всечестну́ю.

Бу́йством премени́в мирско́е мудрова́ние, о́тче,/ непокрове́но те́ло име́я, блаже́нне,/ покры́й на́ша стра́сти, Богому́дре,/ да твои́ми моли́твами от бед избавля́емся.

Богородичен: Успи́ души́ моея́ свире́пую во́лну,/ я́ко мно́жество прегреше́ний, искуше́ний и печа́ли, Влады́чице, воста́ша на мя,/ но Сама́ мя спаси́.

Песнь 3

Ирмос: Лук си́льных изнемо́же,/ и немощству́ющии препоя́сашася си́лою:/ сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде сердце́ мое́.

Умо́м весь к преми́рным взе́мся, блаже́нне,/ юро́д прозва́лся еси́, о́тче,/ и нас, умовре́дных, сохрани́,/ да неврежде́ни пребу́дем ко́зньми чужда́го,/ и тебе́ ублажа́ем, Макси́ме преблаже́нне.

Ва́ром со́лнечным опаля́емь, о́тче,/ и нас, пали́мых грехо́вными страстьми́, ороси́ твои́ми моли́твами,/ да непреста́нно воспева́ем па́мять твою́, Макси́ме прехва́льне.

Зимо́ю томи́мь, свя́те,/ небре́гл еси́ о те́ле пе́рстнем/ и ны́не наслажда́ешися ра́йския добро́ты;/ и нам проси́ оставле́ния, озло́бленным прило́ги чужда́го,/ да тебе́ ублажа́ем, о́тче Богому́дре.

Богородичен: Я́же еди́на в напа́стех и ско́рбех защища́ющи,/ под кров Твой, Пречи́стая, прибе́гша те́пле,/ приими́, я́ко Преблага́я, е́же от се́рдца моего́ моле́ние.

Песнь 4

Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза/ на Кресте́ Твое́м стал еси́,/ и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.

Любве́ сро́дников отре́кся, блаже́нне,/ любо́вию Христо́вою уязвля́емь,/ и плоть, я́коже рабы́ню, ду́хови покори́в,/ над страстьми́ царь показа́лся еси́, о́тче,/ и нас, плене́нных грехо́вными страстьми́, свободи́, Богому́дре.

Стезе́ю приско́рбнаго пути́ ше́ствовав, блаже́нне,/ и простра́ннаго жили́ща доше́д,/ с Безпло́тными ликовствова́ти сподо́бился еси́, о́тче Богоно́се.

Власть прии́м на дусе́х нечи́стых, о́тче Макси́ме,/ сих от челове́к прогоня́еши,/ вся́кими неду́ги боля́щия исцелева́еши,/ с ве́рою приходя́щия к моще́м твои́м.

Богородичен: Ми́лости Твое́й сподоби́ мя, благоми́лостивное Сло́во ро́ждши,/ и ны́не, Влады́чице, прибега́юща мя к Тебе́ спаси́.

Песнь 5

Ирмос: Возсия́й ми, Го́споди, свет повеле́ний Твои́х,/ я́ко к Тебе́ дух мой у́тренюет и пое́т Тя:/ Ты бо еси́ Бог наш,/ и к Тебе́ прибега́ю, Царю́ ми́ра.

Юро́д яви́лся еси́ изволе́нием, о́тче,/ и о́ному ди́вному Андре́ю после́довал еси́./ И я́коже той ви́де духо́вныма очи́ма/ Богоро́дицу на возду́се, за мир моля́щуюся,/ ты же ны́не зри́ши Святу́ю Тро́ицу,/ моля́ся непреста́нно о душа́х на́ших.

Ревни́тель быв ди́вному Симео́ну,/ пусты́ню и све́рстника оста́вльшему, и юро́дство на ся возложи́вшему,/ и Го́рния митропо́лии досги́гшу,/ с ни́мже ны́не и ты наслажда́ешися,/ и нас помина́й, пра́зднующих па́мять твою́ всечестну́ю.

Вторы́й Твердисло́в в Росси́и показа́лся еси́, о́тче Макси́ме,/ непокрове́но те́ло име́я,/ покры́й нас покро́вом моли́тв твои́х,/ да не уязви́т нас уязви́вый пра́отца преступле́нием.

Богородичен: От ко́рене исто́чник и вину́ нетле́ния,/ Тя, Де́во, вси ве́рнии хвала́ми почита́ем:/ Ты бо Ипоста́сное нам Безсме́ртие родила́ еси́.

Песнь 6

Ирмос: Очище́ние нам, Христе́,/ и спасе́ние, Влады́ко,/ возсия́л еси́ от Де́вы,/ да я́ко проро́ка от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну,/ от тли исхи́тиши/ всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.

На безстра́стия го́ру возше́д доброде́тельми,/ на враги храбо́рник120 чу́ден показа́лся еси́:/ и ны́не моли́ся Христу́ Бо́гу об оте́честве на́шем,/ я́ко да твои́ми моли́твами проти́внии побежда́ются.

Чуде́с исто́чник твои́ мо́щи яви́шася, Макси́ме блаже́нне,/ от ни́хже оби́льно вси притека́ющии прие́млют телесе́м здра́вие/ и душа́м спасе́ние твои́ми моли́твами.

Прему́дростию ра́зума объя́т, о́тче,/ су́етную му́дрость бу́йством премину́л еси́/ и утае́ная от му́дрых и разу́мных Тро́йческим благоволе́нием позна́л еси́.

Богородичен: Моисе́й в купине́ Тя ви́де,/ в горе́ прие́млющу нестерпи́мый Божества́ огнь неопа́льно,/ тем Тя вси пе́сньми велича́ем.

Песнь 7

Ирмос: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше:/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Прича́стием Свята́го Ду́ха просвеще́н, блаже́нне,/ измени́вся добро́ты теле́сныя и позо́р быв челове́ком,/ непокрове́но те́ло тле́нными оде́ждами име́я, Христу́ вопия́л еси́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Нищету́ и юро́дство изво́лив, преподо́бне, нас ра́ди Обнища́вшаго/ и Сего́ ле́гкий яре́м на ра́мена взем,/ Тому́ после́довал еси́, Христу́, вопия́:/ благосло́вен Бог оте́ц на́ших.

Злому́драго врага́ ко́зни премудри́в, юро́де прехва́льне,/ и сего́, я́ко ры́бу безгла́сну, сотвори́л еси́, Богому́дре, Христу́ вопия́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Я́коже ло́жницу Бо́жию и кади́льницу разу́мнаго и светоно́снаго У́гля,/ Приснора́дованную воспое́м, зову́ще:/ ра́дуйся, вина́ спаси́тельнаго воззва́ния, Благослове́нная во ве́ки.

Песнь 8

Ирмос: Избави́телю всех, Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:/ вся дела́ благослови́те, по́йте Господа́.

Присво́ився Соде́телю всех, о́тче,/ и грехо́вныя я́зи удали́вся,/ прия́л еси́ Небе́сное насле́дие/ и, со А́нгелы лику́я, вопия́л еси́:/ благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Ю́ношеских и плотски́х страсте́й удержа́л еси́ взыгра́ния,/ очи́стив вся́кия скве́рны ду́шу же и те́ло, Макси́ме преблаже́нне,/ храм показа́лся еси́ нескве́рнен Бо́гу,/ Ему́же непреста́нно вопие́ши:/ благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Незаходи́мый возсия́ тебе́ свет, о́тче Богому́дре, присносу́щнаго весе́лия,/ в не́мже ны́не наслажда́ешися, предстоя́ Святе́й Тро́ице/ и воспева́я Христа́ во вся ве́ки.

Богородичен: Тя ору́жие непобеди́мое на враги́ предлага́ем,/ Тя основа́ние и наде́жду на́шего спасе́ния, Богоневе́сто, и́мамы/ и Тя воспева́ем во ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Я́коже тве́рдый адама́нт душе́ю показа́лся еси́,/ непоколеби́мь вра́жиими прило́ги, о́тче,/ и нам тве́рдое забра́ло бу́ди, блаже́нне,/ моли́твами твои́ми от нахожде́ний проти́вных.

Освяти́ся во́здух, Макси́ме блаже́нне, па́мятию твое́ю,/ и нас торжествова́ти подвиза́ет ра́достно/ освяще́нное твое́ пра́зднество.

Жезло́м доброде́телей страсте́й мо́ре пресе́к/ и го́рдаго врага́, я́коже ина́го фарао́на, моли́твами твои́ми погрузи́в,/ избра́нное ста́до но́ваго Изра́иля невре́дно соблю́л еси́,/ Макси́ме блаже́нне, моли́твами твои́ми.

Богородичен: Ски́ния свиде́тельства Тя прообрази́,/ Хлеб И́стинный жи́зни прие́мшую, Чи́стая,/ Сло́во Отца́ Соприсносу́щное.