Минея, 15 Января.
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть,/ препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Обога́тився Боже́ственными доброде́тельми,/ бога́тство преоби́дел еси́ земно́е и Небе́сное получи́л еси́./ Те́мже мя, обнища́вша, Боже́ственнаго ра́зума обогати́ благода́тию,/ я́ко да твое́ воспою́, о́тче, жи́тельство равноа́нгельное.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Яре́м Госпо́день благи́й, блаже́нне, от ю́ности ты подъе́м,/ по́стническими боре́нии врага́ смири́л еси́,/ смире́нием Христо́вым воору́жся,/ и́мже возвы́сился еси́ на высоту́, Иоа́нне, к Небеси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко ше́ствовав стезе́ю те́сною,/ скорбьми́, и слеза́ми, и стена́ньми, и озлобле́нии, преподо́бне,/ к простра́ннейшей широте́ дости́гл еси́,/ обре́т оби́тель досто́йну боле́зней,/ о́тче Иоа́нне досточу́дне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Лю́тыми страсте́й наве́ты, Отрокови́це, обурева́емь и прило́ги грехо́вными преклоне́н,/ ко Твоему́ неусы́пному и непобеди́мому предста́тельству, Всепе́тая, любо́вию прибега́ю,/ уще́дри мя и спаси́, Присноде́во.
Песнь 3
Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди,/ язы́ческая неплодя́щая Це́рковь/ прише́ствием Твои́м,/ в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Кади́ло благово́нно Всеви́дцу, преподо́бне, твоя́ моли́твы прине́сл еси́,/ я́же обоня́в и прие́м, по́стническим лико́м причте́ тя.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Яви́лся еси́ чу́до велича́йше, сердца́, преподо́бне, благочести́вых ужаса́я:/ ка́ко пред враты́ претерпе́л еси́ роди́телей, нище́тствуя и оскорбля́емь.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зако́нно в моли́твах и поще́ниях, преподо́бне, претерпева́я,/ в безстра́стие обле́клся еси́,/ пло́ти мудрова́ния смири́в кре́постию Боже́ственнаго Ду́ха.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко мироуха́нен ши́пок от удо́лий, Пречи́стая, Чи́стый Тя обре́те/ и посреде́ Тебе́ всели́ся,/ благово́ния испо́лнив челове́чество.
Седален, глас 3
Бога́тство тле́нное и сла́ву мимотеку́щую оста́вив,/ Небе́сное бога́тство восприя́л еси́ и сла́ву, о́тче,/ и́стинно ве́чнующую, блаже́нне./ Тем блажи́м свято́е твое́ успе́ние/ и, торжеству́юще в нем, вопие́м тебе́:/ помяни́ нас ко Го́споду, я́ко име́я, Иоа́нне, дерзнове́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко невозде́ланная, Де́во, лоза́,/ красне́йший Грозд прозябла́ еси́, источа́ющ нам вино́ спаси́тельное,/ всех веселя́щее ду́ши и телеса́./ Те́мже, я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно,/ со А́нгелом вопие́м Тебе́:/ ра́дуйся, Благода́тная.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы,/ не хода́тай, ни А́нгел, но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ все́го мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
В ру́бищах убо́гих сокро́вище сокрове́но яви́лся еси́, Богодохнове́нне:/ Боже́ственную бо оде́жду возлюби́л еси́/ и, оде́явся, в черто́г Вы́шний вшел еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Прие́м Небе́сное се́мя, Богодохнове́нне, се́рдца браздо́ю клас красе́н возде́лал еси́,/ умы́ препитава́ющ преподо́бно па́мять твою́ чту́щим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Претерпе́л еси́ в те́снейшей ку́щи, чу́дне, нищ,/ я́коже други́й Ла́зарь, во́лею быв./ Те́мже почи́л еси́ Авраа́ма ны́не в не́дрех, о́тче преподо́бне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Упра́ви моея́ души́ движе́ния, Всенепоро́чная,/ к Боже́ственным повеле́нием Возсия́вшаго из чре́ва Твоего́,/ бу́ри избавля́ющи мя жите́йских собла́знов хода́тайством Твои́м.
Песнь 5
Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м:/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Стра́нен земны́х сласте́й был еси́,/ стра́нен свои́х, стра́нен роди́телей твои́м изволе́нием,/ и, воздержа́нием себе́ очи́стив,/ усво́ился еси́ Вседержи́телю, о́тче Иоа́нне, обнища́в ду́хом.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Храм себе́ Святы́я Трои́цы соверши́в, претерпе́л еси́, утесня́емь ку́щею,/ Боже́ственными поуче́нии ду́шу очища́я/ и добро́ту Бо́жию неизглаго́ланную, о́тче Иоа́нне, при́сно зря.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зако́на Бо́жия испо́лнитель яви́лся еси́,/ ничто́же предсуди́в па́че Сего́ любве́, Богому́дре о́тче,/ ни бра́тий бо, ни роди́телей тя любо́вь,/ ниже́ бога́тство, ниже́ досто́инство, ниже́ пло́ти сла́дость разсла́биша.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Емману́ила, всех Влады́ку, ражда́еши нетле́нно,/ пребы́вши Де́ва и по рождестве́, Де́во Ма́ти./ Его́же непреста́нно моли́/ искуше́ний вра́жиих изба́вити под кров Твой прибега́ющия.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Го́рдаго зми́я низложи́л еси́ смиреному́дрия ору́жии, всеблаже́нне,/ и, возвы́сився ду́хом, во оби́тели присножи́зненныя всели́лся еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Дарова́ний испо́лнился еси́ Ду́ха и лука́вствия покори́л еси́ ду́хи,/ я́ко смы́слен, и прему́др, и Бо́гу весьма́ возложе́н.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Безстра́стия сия́я высо́тами, о́тче Иоа́нне,/ коли́бою утесня́емь и напа́стьми облага́емь,/ терпе́л еси́, Боже́ственне укрепля́емь.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Равноде́тельна Ро́ждшему и сопресто́льна Сло́ва/ из утро́бы Твоея́, Чи́стая, воплоти́ла еси́,/ за благоутро́бие неизрече́нное на́ше все поне́сшаго.
Кондак, глас 2
Возлюби́в, прему́дре, нищету́ неокра́дому,/ роди́телей твои́х бога́тство возненави́дел еси́/ и, Ева́нгелие в рука́х твои́х держа́,/ после́довал еси́ Христу́ Бо́гу, Иоа́нне,/ моля́ся непреста́нно о всех нас.
Икос
Кто дово́лен досто́йно воспе́ти твоя́ труды́, и боле́зни,/ и де́лания мно́гая, и сла́ву, и вели́чество?/ Но моли́твами твои́ми к Бо́гу благоприя́тными/ Ду́ха благода́ть мне ны́не пода́ждь,/ я́ко да твоя́ па́че естества́ по́двиги изреку́ ве́рно/ и воспою́, е́же па́че сло́ва, терпе́ние тво́е и со́вести пожда́ние, всеблаже́нне,/ и́мже льсти́ваго врага́ посрами́л еси́./ Не преста́й моля́ся о всех.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ есть,/ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благослове́н и препросла́влен.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Те́сный предпоче́л еси́, не́жели простра́нный, путь, достосла́вне,/ и, ра́дуяся, претерпе́л еси́ пред враты́ роди́телей твои́х,/ укоря́емь и удруча́емь мно́гими боле́зньми, Богоблаже́нне.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Тебе́ сама́го удобри́л еси́ красне́йшими, му́дре, восхожде́нии,/ пло́ти умертви́в мудрова́ние./ Те́мже всели́лся еси́ в Небе́сная,/ лико́м счисля́емь при́сно честны́х отце́в, досточу́дне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Пути́ ше́ствуя, вводя́щия к Боже́ственному поко́ю,/ уклони́лся еси́ про́пастей де́монских, блаже́нне,/ Боже́ственною покрыва́емь благода́тию, вопия́ше:/ Сый благослове́н и препросла́влен.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пое́м Рождество́ Твое́, Благослове́нная,/ и́мже изба́вихомся дре́вняго осужде́ния,/ и Тя блажи́м, Богоблаже́нная, Еди́ну, Ю́же возлюби́,/ Сый благослове́н и препросла́влен.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Неветша́емый себе́, Иоа́нне, доброде́тельми упещре́нне истка́ хито́н одея́нием нище́тным:/ в ви́де ни́щаго ты оде́ялся еси́, пред враты́ роди́телей претерпева́я.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Непоро́чен, я́коже други́й И́ов, пред враты́ злостра́ждеши,/ я́ко на гно́ищи, терпя́ уко́ры рабо́в твои́х, му́дре, гла́дом же и жа́ждею дручи́мь,/ те́мже насле́довал еси́ Го́рнее Ца́рствие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
После́довал еси́ я́ве, е́же прия́л еси́ рука́ми, Ева́нгелию,/ и обнища́л еси́, блаже́нне, се́туя во всей жи́зни,/ и кро́ток был еси́, и незло́бив, и Ца́рствия Го́рняго насле́дник.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Струю́ приснотеку́щую нам, притека́ющим к Тебе́, Чи́стая, точи́ши:/ ея́же оби́льную благода́ть почерпа́юще,/ Твое́ пое́м Рождество́, Пречи́стая, и превозно́сим во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная./ Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Кре́пость моя́ и пе́ние Госпо́дь,– взыва́л еси́,– предста́теля тьмы в Сем побежда́ю,/ мечта́нных ле́стей, я́же от него́, ника́коже бою́ся,/ еди́ну мечта́я добро́ту Боже́ственную и непристу́пную.
Припев: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко земля́ ту́чна, преподо́бне, твое́ се́рдце прия́т Небе́сное се́мя у́мными бразда́ми/ и стори́чествующий клас плодоно́сит,/ пита́юще всех, ве́рно чту́ших тя, ду́ши, Богоблаже́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Освяти́ Госпо́дь из ложе́сн тя, блаже́нне, и к Себе́ ше́ствия твоя́ напра́ви./ Те́мже счи́слился еси́ преподо́бным, благоче́стно пожи́вшим,/ с ни́миже обоже́ния наслажда́ешися, пресла́вне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Све́та жили́ще утро́ба Твоя́ бысть,/ И́мже свет во тьме седя́щии ви́деша./ Те́мже Тя гла́сы немо́лчными, Ма́ти Бо́жия, при́сно воспева́ем/ и любо́вию почита́ем, я́ко наде́жду душ на́ших.
Светилен
Роди́телей пристра́стие оста́вив и бога́тство теку́щее,/ твой крест взял еси́, о́тче, и Христу́, Иоа́нне, преусе́рдно после́довал еси́:/ по́стнически же умертви́л еси́ стра́сти, к безстра́стию восте́кл еси́/ и мо́лишися о нас, Богоно́се.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Сове́та вели́каго А́нгела О́тча родила́ еси́, Христа́, Всепе́тая Отрокови́це, Царя́ сла́вы:/ Его́же Крест преподо́бнии и по́стницы взе́мше, в след Сего́ потеко́ша./ С ни́миже непреста́нно моли́ о нас, Богоро́дице.