Канон усекновению главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна

Глас 8


p1arkt51d1ges1g8610e31o021vnn4 - Канон усекновению главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна

Минея, 29 Августа.

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Ирмос: По воде пройдя, как по суше, / и египетского развращения избежав, / израильтянин взывал: / «Избавителю и Богу нашему воспоем!»

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Припев: Святой великий Иоанн, Предтеча Господень, моли Бога о нас.

От утро́бы непло́дныя я́вльшася проро́ка/ в ложесна́х Деви́ческих, во чре́ве Носи́мому неизрече́нно,/ свяще́ннаго воспое́м Предте́чу.

Пророка Того, Кто был неизреченно / в недрах девических носим, / от чрева неплодной явившегося / священного воспоем Предтечу.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Преде́лы естества́ превозше́д, пра́вды соблю́л еси́ зако́ны,/ беззако́нное смеше́ние облича́я, не убоя́вся царе́ва суровства́.

Пределы естества превзойдя, / ты правды соблюл законы, / связь обличая беззаконную, / не страшась дерзости царя.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Зако́нным млеко́м воспита́вся, законоположе́ние совокупле́ния зако́ннаго,/ я́ко зако́на печа́ть запеча́тствуя,/ сопроти́вился еси́ ме́рзкому прелюбодея́нию.

Воспитанный молоком Закона, / законоположение о законном сочетании, / как печать Закона утверждая, / ты позорному распутству воспротивился.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Чи́ни Тя А́нгел и челове́к, Безневе́стная Ма́ти, восхваля́ют непреста́нно:/ Зижди́теля бо сих я́ко Младе́нца на объя́тиих Твои́х носи́ла еси́.

Богородичен: Полки Ангелов и смертных / Тебя, не знавшая брака Матерь, восхваляют непрестанно: / ибо их Создателя как Младенца / Ты носила в Своих объятиях.

Песнь 3

Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.

Ирмос: Небесного свода Создатель, Господи, / и Церкви Строитель, / Ты меня утверди в любви к Тебе, / предел желаний, верных утверждение, / единый Человеколюбец.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Дре́вних я́ко хода́тай и но́вых, Предте́че, Ева́нгельских пропове́даний/ ты, предста́в, смеше́ние беззако́нное мучи́тельское обличи́л еси́,/ сла́вную сме́рть, ра́дуяся, прия́л еси́.

Как служитель древних / и новых – Евангельских – повелений / ты, Предтеча, представ, / связь беззаконную тирана обличил, / и славную смерть принял с радостью.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

От ма́тере беззако́нныя преднаучена́ отрокови́ца,/ объюроде́вшу пия́нством И́родови рече́:/ даждь на блю́де главу́ Иоа́ннову,/ ма́тери да пода́м дар возжеле́нен.

Беззаконной матерью подученная отроковица / потерявшему от пьянства разум Ироду говорит: / «Дай на блюде главу Иоанна, / чтобы я матери вручила вожделенный дар!»

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Обличе́ния не терпя́ безсту́дный мучи́тель/ богоно́снаго твоего́ язы́ка, сла́вне Предте́че,/ отрокови́це предае́т, же́нским пляса́нием, честну́ю твою́ страда́льную главу́, пресла́вне.

Бесстыдный тиран, не выносивший обличения / богоносного твоего языка, славный Предтеча, / отдает отроковице за ее пляску женскую / твою священную страдальческую главу, предивный.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Всели́вся в Де́ву теле́сне, Го́споди,/ яви́лся еси́ челове́ком, я́коже подоба́ше ви́дети Тя,/ Ю́же и показа́л еси́ я́ко и́стинную Богоро́дицу и ве́рным по́мощь,/ Еди́не Человеколю́бче.

Богородичен: Вселившись телесно в Деву, Господи, / Ты явился людям, насколько подобает им видеть Тебя, / и Ее явил как истинную Богородицу / и верным помощь, Единый Человеколюбец.

Седален, глас 8

От непло́дове просия́в судо́м Бо́жиим и у́зы разреши́в язы́ка о́тча,/ показа́л еси́ со́лнце, денни́цу озаря́ющее,/ и лю́дем в пусты́ни Зижди́теля пропове́дал еси́, А́гнца, взе́млющаго ми́ра грехи́./ Те́мже ре́вностию царя́ обличи́л еси́,/ в пресла́вную главу́ твою́ усе́чен быв, приснопа́мятне, Иоа́нне всехва́льне,/ моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

От неплодной воссияв судом Божиим / и расторгнув узы языка отца своего, / ты показал Солнце, свет утренней звезде дающее, / и людям в пустыне о Творце провозгласил, / Агнце, мiра согрешения подъемлющем. / Потому и царя ты с ревностью обличил / и за то отсекли славную главу твою, приснопамятный. / Иоанн всехвальный, ходатайствуй пред Христом Богом / согрешений отпущение даровать / празднующим с любовию святую память твою.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии:/ огнь бо всели́ся в Тя Божества́,/ и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода./ Тем, а́нгельский и челове́ческий род, досто́йно сла́вим пресвято́е рождество́ Твое́/ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ покланя́ющимся ве́рою пресвято́му рождеству́ Твоему́.

Богородичен: Тебя, как Деву и единственную среди жен / без семени родившую по плоти Бога, / мы все, племена человеческие, блаженной именуем: / ибо вселился в Тебя Огонь Божества, / и Ты как Младенца молоком питаешь Творца и Господа. / Потому сонм Ангелов и мы, человеческий род, / достойно славим пресвятые роды Твои / и согласно взываем Тебе: / «Моли Христа Бога согрешений отпущение даровать / поклоняющимся с верою пресвятому Его рождению от Тебя!»

Песнь 4

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мо́м зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ирмос: Ты – моя крепость, Господи, / Ты – и моя сила, / Ты – мой Бог, Ты – моя радость, / не оставивший недр Отеческих / и нашу нищету посетивший. / Потому с пророком Аввакумом возглашаю Тебе: / «Слава силе Твоей, Человеколюбец!»

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Не моги́й терпе́ти обличе́ния де́рзости,/ и́же зако́на томле́нием пови́нный,/ ни де́рзость благоче́стия, и́же скве́рными сластьми́ растле́нный,/ свя́зав, блюдя́ше невеще́ственно Го́рним пре́жде конца́ ли́ком совокупля́емаго.

По закону повинный наказаниям, / в распутных наслаждениях погрязший, / не вынеся ни строгих обличений, / ни дерзновения благочестивого, / связав, держал в темнице того, / кто с невещественными вышними хорами / еще до кончины сочетался.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Душевре́дным пия́нством и разжже́нием блу́дным поболе́в,/ отда́н окая́нный, отрокови́цы пляса́нием ножны́м свя́зан,/ уби́йца Проро́ка быва́ет./ Зача́т бо пия́нство блуда́ ма́терь и лю́тое беззако́ние породи́.

Душегубительным пьянством / и разнузданной страстью заболев, злосчастный, / оказался плененным шумом пляшущих ног / и стал убийцею пророка. / Ибо зачал он пьянство – мать распутства / и страшное беззаконие родил.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Вои́стинну в тебе́ не солга́ Боже́ственный глас:/ ты бо во проро́цех бо́льший еси́,/ я́ко проро́честву сподо́бился от са́мыя утро́бы в несоверше́нне телеси́,/ и прорече́ннаго тобо́ю Бо́га Сло́ва и ви́дев, и крести́в в телеси́.

Поистине чуждым лжи явился / в тебе Божественный глас: / ибо ты явился превосходнейшим всех пророков, / как от самого чрева удостоенный пророчества, / еще в несовершенном теле, / и предреченного тобою – Бога Слово / и узревший, и крестивший во плоти.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Ты ве́рных похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты Предста́тельница,/ Ты и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище:/ к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная,/ и спаса́еши от бед ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ зна́ющия.

Богородичен: Ты являешься верных похвалой, / брака не познавшая; / Ты – Покровительница, / Ты и прибежище христиан, стена и пристанище: / ибо к Сыну Твоему прошения приносишь, Всенепорочная, / и спасаешь от бед с верою и любовию знающих Тебя, / Богородицу Чистую.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго?/ Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Ирмос: Для чего Ты отверг меня / от лица Твоего, Свет неугасимый, / и покрыла чуждая тьма меня, несчастного? / Но обрати меня и к свету заповедей Твоих / пути мои направь, молю.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Ма́терними наважде́ньми це́ну пляса́ния злоде́монскаго/ суро́выя льви́цы сурове́йшее исча́дие испроси́,/ ю́же и зве́рие са́ми в пусты́ни почита́ху,/ главу́ Предте́чи и пропове́дника.

По материнским наущениям / в награду за пляску злополучную / жестокой львицы жесточайшее порождение испросила / – Предтечи и провозвестника главу, / которую даже звери все в пустынях почитали.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

О, твои́х неизрече́нных и непости́жных суде́б, Человеколю́бче!/ Я́ко во утро́бе еще́ су́ща ма́терни, Ду́ха Свята́го прия́телище бы́вша/ и возра́стша целому́дрием и чистото́ю скверна́вая испляса́ отрокови́ца.

О, Твои недоступные для нас и / непостижимые суды, Человеколюбец! / Ибо еще от чрева матери явившегося / Духа Святого вместилищем / и взращенного целомудрием и чистотою / погубила пляской распутная девица.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Любе́зно и и́скренно изво́ли беззако́нное сопряже́ние лю́бящему/ к рожде́ственным его́ пития́м и проро́че присовокупи́ти уби́йство,/ и ча́шу, испо́лнену святы́х и проро́ческих крове́й, сластолю́бием раствори́ти.

Любезно и свойственно союз непристойный любящему / к пьянству в день его рождения / и убийство пророка присовокупить, / а чашу, полную крови пророческой и святой / сластолюбием разбавить.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Ма́терне дерзнове́ние, е́же к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Пречи́стая,/ сро́днаго промышле́ния, е́же о нас, не пре́зри, мо́лимся:/ я́ко Тебе́ и еди́ну, христиа́не, ко Влады́це, очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Богородичен: Материнское дерзновение / имея к Сыну Своему, Всечистая, / родственным попечением не обойди нас, молимся; / ибо мы, христиане, Тебя и одну Тебя, / в умилостивление благоприятное к Владыке направляем.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Смилуйся надо мной, Спаситель, – / ибо многочисленны беззакония мои, – / и из глубины зол изведи, молю; / ибо к Тебе я воззвал, – и Ты услышь меня, / Боже спасения моего!

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

О за́поведех зако́на бе́дствуяй, блаже́нне,/ обличе́ньми наказу́еши беззако́новавшаго:/ не был бо еси́ трость, вра́жиих ве́тров коле́блема дунове́ньми.

За заповеди Закона бедствуя, блаженный, / ты обличениями наставляешь беззаконие сотворившего: / ибо не был тростником, / ветров враждебных дуновениями колеблемым.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Кро́вию закла́ния глава́ ка́плющи твоя́,/ принесе́ся блу́дным по́двигом вме́сто мзды,/ И́рода облича́ющи и по кончи́не, я́ко естество́ смеси́вша.

Крови заклания капли / источающая глава твоя, / принесена была за блудные подвиги в награду, / и по кончине обличая Ирода, / как естество замутившего.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

В пусты́нях ходя́, власы́ велбу́жи покрыва́емь,/ во о́вех у́бо я́ко светосия́нно жил еси́ ца́рски,/ во о́вех же, я́ко ца́рску обнося́ красоту́,/ над страстьми́ воцари́лся еси́.

В пустынях скитаясь, / шерстью верблюжьей покрываемый, / ты обитал там как в чертоге светозарном, / власяницу же носил как царский наряд, / над страстями своими воцарившись.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Да изба́вимся от лют прегреше́ний моли́твами Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая,/ и да улучи́м, Пресвята́я, Боже́ственное сия́ние/ из Тебе́ неизрече́нно воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.

Да избавимся от тяжких согрешений / мольбами Твоими, Божия Родительница Чистая, / и достигнем, Всесвятая, Божественного озарения / из Тебя неизреченно воплотившегося Сына Божия!

Кондак, глас 5

Предте́чево сла́вное усекнове́ние/ смотре́ние бысть не́кое Боже́ственное,/ да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие./ Да рыда́ет у́бо Ироди́я,/ беззако́нное уби́йство испроси́вши:/ не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й век возлю́би,/ но притво́рный, привре́менный.

Предтечи славное усекновение / произошло по некоему Божественному замыслу, / чтобы он и пребывавшим во аде / возвестил о пришествии Спасителя. / Да восплачет же Иродиада, / беззаконное убийство испросившая: / ведь не закон она Божий возлюбила, не вечную жизнь, / но обманчивую и временную.

Икос

Рожде́ние И́родово всем яви́ся непреподо́бно,/ егда́ посреди́ пита́ющихся глава́ постя́щагося предложи́ся, я́коже снедь:/ ра́дости совокупи́ся печа́ль, и сме́ху раствори́ся го́рькое рыда́ние,/ я́ко главу́ Крести́телеву на блю́де нося́, пред все́ми вни́де, я́коже рече́, отрокови́ца./ И кля́твы ра́ди рыда́ние нападе́ на вся возлежа́щия тогда́ с царе́м:/ не бо обвесели́ о́нех, ниже́ И́рода самого́./ Рече́ бо: оскорбе́ша печа́лию не и́стинною,/ но притво́рною, привре́менною.

День рождения Ирода всем явил дела неправедные, / когда среди роскошно пировавших / глава постившегося как яство была предложена. / С радостью соединилась скорбь, / и со смехом смешалось горькое рыдание, / ибо блюдо с главой Крестителя неся, / пред всеми вошла, как сказала, отроковица. / И как от уязвления плач напал / на всех, с царем тогда вкушавших: / ведь ни их не обрадовало это, / ни даже самого Ирода. / Ибо сказано: опечалился он, / впрочем печалью не истинною, / но притворною и временною.

Песнь 7

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ирмос: Божьего нисхождения / огонь устыдился в Вавилоне некогда; / потому отроки в печи, радостными стопами / как на лугу танцуя, воспевали: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Блу́дным жела́нием, лю́тым же пия́нством вооруже́н,/ прирази́вся, разсе́деся, к воздержа́ния столпу́ непрекло́нному/ и целому́дрия ко гра́ду неразруши́мому, Христо́ву Крести́телю, И́род беззако́нный.

Распутным желанием / и безмерным пьянством вооружившись, / ты разбился, Ирод беззаконный, / напав на воздержания непоколебимую твердыню / и целомудрия нерушимый град / – Христова Крестителя.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Не ужасе́ся, Предте́че, не устыде́ся, не ослабе́ науче́ная диа́волом,/ твою́ принося́щи честну́ю главу́ безсты́дно на блю́де,/ наважде́нием ма́терним прельсти́вши ум.

Не содрогнулась, не смутилась, / не оцепенела наученная диаволом, / без стыда на блюде принося / священную главу твою, Предтеча, / давшая наущениям материнским / прельстить свой ум.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Я́ко свети́льник, просия́л еси́, предпосла́вся же, я́ко А́нгел;/ я́ко Проро́к, пропове́дуеши А́гнца Бо́жия, я́вльшагося Христа́;/ я́ко му́ченик, мече́м во главу́ усе́клся еси́,/ предвозвеща́я Того́ и су́щим во а́де ме́ртвым.

Как светильник ты просиял, / и предпослан был как Ангел; / как Пророк провозглашаешь Агнца Божия – явившегося Христа; / как мученику отсекли тебе мечом главу, / чтобы ты предвозвестил Его / и пребывавшим во аде мертвым.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Изба́вльшеся рождество́м Твои́м осужде́ния дре́вняго паде́ния,/ явле́нную вину́ свобожде́ния, Тя, Ма́ти Де́во, с Сы́ном Твои́м,/ да́вшим изба́ву о нас Себе́, при́сно сла́вим.

Богородичен: Избавившись рождением от Тебя Христа / от осуждения за древнее падение, / Тебя, Матерь-Дева, / причиною свободы для нас явившуюся, / с Сыном Твоим, давшим Себя во искупление за нас, / мы непрестанно славим.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Ирмос: Семикратно печь / Халдейский властитель / для чтущих Бога в неистовстве разжег; / но силой высшею спасенными их увидев, / к Творцу и Избавителю взывал: / «Отроки благословляйте, священники воспевайте, / люди превозносите во все века!»

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Предтеки́й рождество́ Твое́ и Боже́ственное страда́ние,/ в преиспо́дних мече́м быва́ет проро́к и ве́стник та́мошняго прише́ствия Твоего́,/ я́ко глас Сло́ва Иоа́нн взыва́я:/ ме́ртвии,– Животода́вца, слепи́и,– Светода́вца,/ плене́ннии,– Изба́вителя Христа́ превозноси́те во вся ве́ки.

Предшествовавший рождеству Твоему / и Божественному страданию Иоанн, / в местах глубочайших через меч оказывается / пророком и вестником и Твоего туда пришествия, / как глас Слова восклицая: / «Мертвые – жизни Подателя, / слепые – свет Дающего, / пленники – Избавителя Христа превозносите (во все века)!»

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Деви́ческаго рождества́ предте́к от непло́дове,/ ны́не во́льнаго вся Созда́вшаго бысть распя́тия предше́ственник,/ усекнове́нием гла́вным су́щим во а́де зовы́й:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Девственное рождение предварив, рожденный от неплодной, / ныне стал ты добровольного распятия / все Создавшего предшественником, / по отсечении главы тем, кто во aдe, восклицая: / «Мертвые – жизни Подателя, / слепые – свет Дающего, / пленники – Избавителя Христа превозносите (во все века)!»

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Главе́ твое́й от телесе́ отъя́те бы́вши, Предте́че,/ твое́ю пло́тию душа́ владя́щая от сея́ раздели́ся,/ но Божество́ от пло́ти Емману́ила не разлучи́ся отсю́ду,/ и кость не сокруши́ся Бо́га и Влады́ки./ Те́мже превозно́сим Его́ во ве́ки вся.

Когда глава твоя от тела отсечена была, Предтеча, / душа, твоею плотию управлявшая, с ней разлучилась; / но Божество от плоти Эммануила / не разлучилось тогда, когда Он принял смерть / (и) кость не сокрушилась Бога и Владыки. / Потому превозносим Его во все века.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Господороди́тельнице Пречи́стая, души́ моея́ я́звы и гное́ния/ ми́лостивною мольбо́ю Твое́ю, Де́во, очи́сти и па́дша возста́ви./ Спаси́ мя, Всенепоро́чная, блу́днаго, спаси́:/ Ты бо ми еси́ Предста́тельница и заступле́ние,/ еди́на Чи́стая и Благослове́нная во вся ве́ки.

Богородичен: Господня Родительница Пречистая, / души моей раны и язвы / милостивым ходатайством Твоим, Дева, / изгладь и падшего воздвигни. / Спаси меня, блудного, Всенепорочная, спаси: / ибо Ты мне Покровительница и помощь, / единая (Чистая и) Благословенная, во все века!

Песнь 9

Ирмос: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти/ от деви́ческаго чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Ирмос: Устрашится всякий, слыша / о неизреченном Божием сошествии, / как Всевышний по воле Своей / снизошел даже до воплощения, / сделавшись человеком от девического чрева; / потому Пречистую Богородицу / мы, верные, величаем.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Устраши́ся полк лука́вый и сего́ предста́тель диа́вол/ богосло́внаго твоего́, Проро́че, язы́ка, Христа́ пропове́давшаго,/ и отрокови́цею скве́рною И́рода повину́ главу́ усещи́ твою́,/ но мы тя, Крести́теля, велича́ем.

Затрепетало злое полчище / и его предводитель диавол / богословствующего твоего языка, пророк, / Христа провозглашавшего, / и с помощью распутной отроковицы / Ирода подвиг отсечь главу твою; / но мы верные, тебя величаем.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Удо́ль у́бо естества́ смире́на возвы́сися, и холм смири́ся сме́ртныя горды́ни,/ глас бо вопию́щаго воззва́ в пусты́нях све́та, во а́довых жили́щах:/ врата́ возми́теся, Царь бо всех вни́дет.

Ущелье естество уничиженное возвысилось, / и холм унижен смерти надменность, / ибо глас вопиющего возгласил / в местах, лишенных света в жилищах ада: / «Врата возвысьте, ибо скоро / Царь могущественный в них войдет!»

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Трепе́щут стра́сти челове́ческия и стра́хом отбега́ют де́мони,/ осене́нием от Бо́га тебе́ да́нныя благода́ти./ Но от обои́х искуше́ний ста́до твое́ изба́ви, Госпо́день Предте́че,/ ве́рою тя при́сно велича́ющее.

Трепещут страсти смертных / и в страхе убегают демоны, / осенением тебе от Бога данной благодати. / Но от обоих искушений стадо твое избавь, / Господень Предтеча, / с верою тебя непрестанно величающее.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Напрязи́ и успева́й, и ца́рствуй, Сы́не Богома́тере,/ исма́ильтеския лю́ди покоря́я, борю́щия нас,/ во́инству побе́ды да́руя на ва́рвары враги́/ мольба́ми ро́ждшия Тя, Сло́ве Бо́жий.

Богородичен: Укрепись, и процветай, и царствуй, Сын Богоматери, / покоряя идущий на нас войной народ измаильтян, / православному царю победы даруя над врагами / по ходатайствами Родившей Тебя, Слово Божие.

Светилен

Во проро́цех бо́льша позна́на и апо́стол предъизбра́нна бы́вша,/ пе́сньми похва́льными венча́ем Предте́чу благода́ти:/ во главу́ бо усе́чен бысть зако́на ра́ди Госпо́дня.

Объявленного большим среди пророков / и Апостолам предпочтенного / песнопениями похвальными увенчаем Предтечу благодати: / ибо отсекли ему главу за Закон Господень.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Скве́рный И́род/ чистоты́ сади́телю, тебе́, Крести́телю Спа́сов,/ главу́ усече́ льсти́вне,/ обличе́ний же твоего́ язы́ка посещи́ ника́коже возмо́же.

Тебе, насадитель чистоты, / Спасителя крестивший, / главу отсек коварно распутный Ирод, / но обличений языка твоего / совсем не смог пресечь.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Я́же кля́тву мирску́ю Боже́ственным рождество́м Твои́м, Чи́стая, потре́бльши,/ ста́до, Тебе́ моля́щееся ве́рно, от вся́ких бед изба́ви/ моли́твами Твои́ми Отрокови́це.

Богородичен: Проклятие, тяготевшее над миром / Божественным рождением от Тебя, Чистая, упразднив, / стадо, Тебя умоляющее с верою, / от всяких бед избавь / ходатайствами Твоими, Отроковица.

Предлагаем заполнить личный помянник.