Православный Календарь » Каноны » Илия́ Фесвитянин » Канон святому пророку Божию Илие (2-й)

Канон святому пророку Божию Илие (2-й)

Пророк Илия Фесвитянин

Пе́снь 1

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, в мо́ри дре́вле лю́ди наста́вльшему и в не́м фарао́на со всево́инством погрузи́вшему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Ви́дети жела́ющии Илии́ чуде́с огнедохнове́нную си́лу, огнезра́чнаго и честна́го язы́ка, ду́ха кре́пость, по достоя́нию собра́хомся.

Устне́, богоно́се, и недоуме́ннаго язы́ка тесноту́ же и худогла́сие, де́йством, е́же в тебе́, Ду́ха отве́рзи и уясни́ к пе́нию чуде́с твои́х.

Дае́ши па́че естества́ повину́вшимся, Сло́ве, честны́м Твои́м повеле́нием и покоря́еши дождю́ две́ри ду́хом, утвержда́емо сло́во содева́я.

Богоро́дичен: Пое́м Го́сподеви, от Де́вы рожде́нному, и ми́р обно́вльшему, и Тоя́ ра́ди на́м жи́знь боже́ственную дарова́вшему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Пе́снь 3

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Яко изря́ден, проро́че, Учрежди́тель, и́же вра́ном творя́ тебе́ гоще́ние, еди́ный, насыща́яй вся́ко живо́тно благоволе́ния. Ему́же вси́ зове́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Благода́ть Благоде́телю и Строи́телю, вдови́цу и проро́ка напита́вшему неизрече́нным промышле́нием. Ему́же вси́ зове́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Затвори́вый тучено́сныя о́блаки одожди́ти, пи́щи лиша́еме Саре́ффе, оста́нок бра́шна непреста́нно роси́ти сотвори́. Ты́ же взыва́л еси́: не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Ты́ еди́на па́че все́х от ве́ка вели́ким сподо́билася еси́ и па́че естества́: Бо́га бо, Невмести́маго все́ю тва́рию, во чре́ве прия́ла еси́ и воплоти́ла еси́. Те́мже Богоро́дицу Тя́ вси́ почита́ем.

Седа́лен, гла́с 8. Подо́бен: Прему́дрости.

Исто́чника чуде́с, проро́ков удобре́ние вси́ пе́сненно, ве́рнии, восхва́лим, Фесви́тянина Илию́: с пло́тию бо еще́ сы́й безсме́ртен, я́ко ме́ртв уверя́ет ме́ртвых воста́ние. Те́мже дерзнове́ние к Бо́гу име́я, подава́ет исцеле́ния ве́рою прося́щим и мо́лится Христу́ приле́жно согреше́ний оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять его́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному без се́мене, моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти, воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, еди́не Человеколю́бче.

Кореносека́тель у́бо яви́лся еси́ зло́бы, му́дре проро́че, доброде́тели же насади́тель, те́мже тя́ ублажа́ем.

Укоря́ше тя́ словесы́ вдови́ца, пи́щею сме́рти, проро́че, о́трока воста́ние уверя́ющи.

Назна́менова сла́ву Тро́ическую я́ве дунове́нием тричи́сленным, ма́тери де́тища жи́ва дарова́.

Ко́ль разже́глся еси́, паля́ Боже́ственным огне́м и ре́вностию, о проро́че, царя́ облича́я, творя́ща беззако́ния.

Богоро́дичен: Мо́лим Тя́, Чи́стая, Бо́га без се́мене заче́ншую, при́сно моли́тися за рабы́ Твоя́.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Зако́н оте́ческий тя́ я́ко моли́твенника всеи́стинна показа́, чудоде́йственника, обраща́юща естества́ стихи́й, Илие́, и преподо́бну же́ртву попаля́юща вода́ми.

Посрами́л еси́ изря́дно, я́ко и́стины служи́тель, преподо́бне, скве́рнаго студа́ проро́ки, всеблаже́нне Илие́, я́ве начерта́в Тро́ическую си́лу.

Сло́вом благода́ти свяще́нствуя, Илие́, закла́л еси́ свяще́нники сту́дныя непови́нными твои́ми рука́ми, я́коже огне́м, ре́вностию опаля́емь.

Богоро́дичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, всему́ Соде́теля, взыва́ем: ра́дуйся, Чи́стая; ра́дуйся, Све́т возсия́вшая на́м; ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Бе́здна согреше́ний обы́де мя́ после́дняя, но, я́ко проро́ка Ио́ну, Го́споди, Го́споди, возведи́ из истле́ния живо́т мо́й.

Сто́лп благоче́стия и жития́ чи́стаго, сади́тель чистоты́ бы́л еси́, Ангелом же подо́бник, чу́дный Илие́ богоно́се.

Гне́в тя́ пророкоуби́йцы жены́ устраши́в, вяза́ти и реши́ти прии́мша дожде́в тече́ние, чу́дный Илие́, бе́гати твори́т.

Возвы́сил еси́, коле́на преклони́в, ума́ превознесе́нное о́ко, мольбо́ю изря́дною реше́ние творя́, и бразды́ земны́я упои́л еси́ ту́чами.

Богоро́дичен: Купина́ Тя́ в Сина́и, неопа́льно прибли́жився огню́, преднапи́сует Ма́терь Присноде́ву, Всепе́тая Богоро́дице Мари́е.

Конда́к, гла́с 2:

Проро́че и прови́дче вели́ких де́л Бо́га на́шего, Илие́ великоимени́те, веща́нием твои́м уста́вивый водото́чныя о́блаки, моли́ о на́с еди́наго Человеколю́бца.

Икос:

Мно́гое челове́ков беззако́ние, Бо́жие же мно́гое человеколю́бие зря́, проро́к смуща́шеся Илия́, яря́ся, и словеса́ неми́лостивна к Ми́лостивному подви́же, прогне́вайся, возопи́в, на отме́щущияся Тебе́, Судие́ пра́ведный! Но утро́бу Блага́го ника́коже подви́же, е́же му́чити Того́ отмета́ющияся: при́сно бо покая́ния все́х жде́т еди́ный Человеколю́бец.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная и росоно́сная пе́щь халде́йская, я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто, Боже́ственный бо невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве, Огнь неопа́льно прия́ла еси́. Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пресла́вно Боже́ственною ты́ воображе́нною си́лою обле́клся, пи́щею четыредесятодне́вною, Илие́ чу́дный, до́лгий ше́ствовал еси́ пу́ть. Те́мже в Хори́ве глаго́лал еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Хла́д кро́ток показа́ и то́нок Го́спода тебе́, Илие́, по Бо́зе ревну́ющу Вседержи́тели, не ду́х бу́рен, ни тру́с, ни о́гнь страша́яй. Те́мже Иису́су кро́ткому пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоявле́ния сподо́бился еси́ и проро́чества, я́коже вели́кий Моисе́й, проро́ки помазу́я Ду́хом и цари́, Илие́ чу́дный. И, сла́вы на Фаво́ре Христо́вы зри́тель бы́в, пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ражда́еши без Се́мене Безнача́льнаго и Преве́чнаго Го́спода, Отча Сы́на, му́дрость же и си́лу, напосле́док, Пречи́стая, па́че естества́ пло́тию, на обновле́ние земны́х. Те́мже из Тебе́ ро́ждшемуся зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Устраши́ся отроко́в благочести́вых сообра́знаго души́ нескве́рнаго те́ла и устрани́ся воспита́нный в безме́рном веществе́ неутружде́н о́гнь, присноживу́щу же, изувя́дщу пла́меню, ве́чнующая пе́снь воспева́шеся: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Изря́дно обре́те Аха́в ро́да отраже́ние всегуби́тельное, проро́ка обличе́нием, скве́рнаго уби́йства ме́рзское муче́ние: Фесви́тянин же от огнедохнове́нна ума́ Жизнода́телю пе́снь воспева́ше: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Дожди́т тебе́ о́гнь с небесе́, попаля́я, Илие́, одержи́мых пятьдеся́т сугу́бо, я́ко Бо́жию изря́дну служи́телю: Держа́щему бо присноживо́тную жи́знь боголе́пно пе́снь взыва́л еси́: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Таи́нника тя́ показа́ Христо́с, я́ко чистоты́ сади́теля и де́вства Пребоже́ственное прозябе́ние на Фаво́ре Боже́ственнаго воплоще́ния, Божества́ непостижи́мый све́т во Свое́й пло́ти показа́в тебе́, зову́щу: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Всебога́тна бы́сть утро́ба Бо́жия Ма́тере, я́ко прии́мши Сло́во дебельство́м пло́ти, от Нея́ сме́шена земна́го зра́ка по Ипоста́си яви́ся гра́д Бо́жий, в не́мже Вы́шний жи́ти благоволи́. Ему́же пое́м: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Яже пре́жде Со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Нетре́нное челове́ки ше́ствие на земли́ пожи́в, ми́лотию струю́ Иорда́нскую Фесви́тянин преше́д, ору́жник возду́шный, неботе́чное соверши́ стра́нное ше́ствие Ду́хом.

Благоче́стия ре́вностию Фесви́тянин опаля́емь, на огнезра́чней колесни́це взима́ется, ми́лоть же све́рже, е́юже, утаи́тися не возмо́же Елиссе́й, оде́явся, прие́млет Боже́ственную благода́ть.

Открове́нне богови́дец Фесви́тянин с Моисе́ем зри́т, я́же о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, и на се́рдце челове́к земноро́дных не взы́де, воплоще́на Го́спода, на Фаво́ре Вседержи́теля.

Богоро́дичен: Напра́снаго дре́вняго отъя́тельницу осужде́ния и прама́тере исправле́ние, Юже ро́да к Бо́гу вину́ присвое́ния, к Зижди́телю мо́ст, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Свети́лен. Подо́бен: Све́те неизме́нный.

Све́т, на о́гненней четвероко́нной колесни́це небоше́ственна тя́ показа́вый ору́жника, Илие́, не пожре́ вконе́ц: о́гнь бо язы́ком о́гненным привле́кл еси́ ни́зу и изсуши́л еси́ ту́чи.

Сла́ва: На небе́сныя кру́ги о́гненною колесни́цею возне́слся еси́, ны́не твою́ соверша́ющия па́мять ве́рно назира́я, я́ко Све́та бли́з сы́й, све́т мы́сленный на́м да́вай.

И ны́не, Богоро́дичен: Иже от Бо́га ми́рови пода́нным благи́м Ты́ вина́ была́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

Система Orphus