Канон преподобному Феодосию Тотемскому

Преподобный Феодосий Тотемский (Суморин)

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Поим Гос­по­де­ви, про­вед­ше­му люди Своя скво­зе Черм­ное море, яко Един слав­но прославися.

Оза­ри, Хри­сте Боже Пре­веч­ный, Све­те от Све­та, омра­чен­на­го мя, да Бого­мудра­го пою Феодосия.

Све­та спо­до­би, отче, при­нес­ша­го тебе пение неве­чер­ня­го улу­чи­ти, в нем­же ликуеши.

Люб­ве Боже­ствен­ныя теп­ло­тою раз­жег­ся, пре­по­добне, изсу­шил еси пото­ки страст­на­го взыграния.

Бого­ро­ди­чен: Во утро­бе Тво­ей вме­щ­ши Невме­сти­ма­го, всех Твор­ца, изба­ви от лютых пою­щия Тя, Всенепорочная.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утвер­жде­ние при­те­ка­ю­щих к Тебе, Гос­по­ди, Ты еси Свет омра­чен­ных, и поет Тя дух мой.

Воз­лю­бил еси от юно­сти усерд­но Хри­сто­ви рабо­та­ти, Его­же ради вся пре­зрел еси, долу влекущая.

Очи­стив ум, тело и дух, треб­ла­женне, дом был еси Три­сол­неч­на­го Све­та, укра­шен добродетельми.

Есте­ство пло­ти воз­дер­жа­ни­ем утон­чил еси, Хри­ста имея, Фео­до­сие, укреп­ля­ю­ща тя к подвигом.

Бого­ро­ди­чен: Моли, Все­чи­стая и Неис­ку­со­брач­ная Марие, Сына Тво­е­го и Бога наше­го, посла­ти нам велию милость.

Седален, глас 8

Пре­мно­же­ством доб­ро­де­те­лей от мла­ден­ства житие укра­сил еси, помыс­лив от зем­ных на Небес­ная, и, делом совер­шив, отче Фео­до­сие, сла­ву и богат­ство тлен­ное ни во что же вме­нил еси; постом и вла­ся­ным оде­я­ни­ем плоть твою изну­рял еси, все­нощ­ным же сто­я­ни­ем и молит­ва­ми собе­сед­ник ангель­ским ликом пока­зал­ся еси. Моли Хри­ста Бога согре­ше­ний остав­ле­ние даро­ва­ти чту­щим любо­вию свя­тую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Услы­шах, Гос­по­ди, смот­ре­ния Тво­е­го таин­ство, разу­мех дела Твоя и про­сла­вих Твое Божество.

Силою Вла­дыч­нею лест­ца ковар­ство раз­ру­шил еси, пре­шед немя­теж­но в рай­ская селения.

Паче буду­ща­го ничто­же ино пред­по­чтил еси и сего ради насле­до­вал еси веч­ное бла­жен­ство, отче наш Феодосие.

Слез­ны­ми пото­ки омыл еси нечи­сто­ту гре­хов­ную, бде­ни­ем же и молит­ва­ми ликом свя­тых сопри­чтен был еси.

Бого­ро­ди­чен: Еди­ну Тя поем и по рож­де­стве Деву, Бого­ро­ди­це: Ты бо Сло­во пло­тию нетлен­но роди­ла еси мирови.

Песнь 5

Ирмос: Про­све­ти нас пове­ле­нии Тво­и­ми, Гос­по­ди, и мыш­цею Тво­ею высо­кою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Око серд­ца упра­вив ко Твор­цу всех, Фео­до­сие, и раз­смот­рив, коз­ни вра­жия тво­им твер­дым смыс­лом низ­ло­жил еси.

Муд­ро­ва­ния пло­ти поко­рил еси духо­ви, умом к Выш­не­му возрев­но­вав, и от Него при­ял еси духов­ную благодать.

Осно­ва­ние, его­же про­тив­ник не подви­же, креп­ко поло­жив в души тво­еи, живу­ща имел еси Свя­та­го Духа.

Бого­ро­ди­чен: Щед­рот без­дну иму­щи, Дево Бого­ро­ди­це, при­з­ри на мя, озлоб­лен­на­го грех­ми, и в ров пад­ша воз­ве­ди к покаянию.

Песнь 6

Ирмос: Ризу мне подаждь свет­лу, оде­яй­ся све­том, яко ризою, Мно­го­мило­сти­ве Хри­сте Боже наш.

Авра­аму подо­бя­ся, оста­вив зем­на­го оте­че­ства град, мно­гим тща­ни­ем Хри­сту после­до­вал еси.

Богат­ство и сла­ву пре­зрев, оде­я­ние жесто­кое носил еси, сим исткав себе одеж­ду нетления.

Удоб­рил еси себе, Бого­муд­ре, крас­ны­ми вос­хож­де­нии к Небес­ным востек, Боже­ствен­ны­ми крилы.

Бого­ро­ди­чен: Дев­ство чисто соблюд­ши и Без­лет­ное Сло­во под конец летом рожд­ши, Тво­им моле­ни­ем спа­си пою­щия Тя.

Кондак, глас 8

Воз­дер­жа­ни­ем плоть изну­рил еси и непре­стан­ны­ми молит­ва­ми, яко Ангел, воз­вы­сил­ся еси, стру­я­ми же слез­ны­ми бесов­ския пол­ки погру­зил еси. И ныне во Све­те неве­чер­нем лику­е­ши у Хри­ста Бога и при­хо­дя­щим ко свя­то­му тво­е­му гро­бу неоскуд­но исце­ле­ние пода­е­ши, верою вопи­ю­щим тебе: радуй­ся, отче Фео­до­сие Богомудре.

Икос

Возрев­но­вав о Боже­ствен­ных бде­ни­их и тес­ным на зем­ли шество­вав путем, Небес­ных про­стран­ствия радостне дости­гл еси, иде­же зри­ши Пре­свя­тую Тро­и­цу, даро­ва­нь­ми чудес обо­га­ща­емь. Мы же, тер­пе­нию тво­е­му дивя­ще­ся, сице вопи­ем: радуй­ся, чистое Свя­та­го Духа при­я­те­ли­ще; радуй­ся, зем­ный Анге­ле и Небес­ный чело­ве­че; радуй­ся, люб­ве ради Хри­сто­вы град оте­че­ства зем­на­го оста­ви­вый и в меж­до­ре­чии жити изво­ли­вый; радуй­ся, дре­во доб­ро­де­те­лей, при водах насаж­ден­ное; радуй­ся, яко плод при­несл еси бла­го­цве­тущ послу­ша­ния; радуй­ся, яко тер­пе­ни­ем тво­им стра­сти плот­ския умерт­вил еси; радуй­ся, яко ору­жи­ем крест­ным мыс­лен­на­го Ама­ли­ка посекл еси; радуй­ся, стол­пе, непо­ко­ле­би­мый житей­ски­ми вет­ры; радуй­ся, лука­вых духов про­го­ни­те­лю; радуй­ся, яко исце­ле­ний исто­ча­е­ши реку; радуй­ся, яко страж­ду­щих от бед избав­ля­е­ши; радуй­ся, ино­ком исправ­ле­ние; радуй­ся, отче Фео­до­сие Богомудре.

Песнь 7

Ирмос: Анге­лом отро­ки из огня спа­сый и гре­мя­щую пещь пре­ло­жи­вый на росу, бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Пло­тию обло­жен, без­п­лот­ныя побе­дил еси, непре­стан­но Хри­сто­ви зовый: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Огнем Боже­ствен­ным тер­ние гре­хов­ных стра­стей попа­лил еси, Бого­муд­ре, поя: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Юно­сти раче­ния опле­вав разум­но, все­го себе Бого­ви воз­ло­жил еси, поя: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Бого­ро­ди­чен: Небе­се шир­шую Деву пока­за прав­ды Солн­це, из Нея воз­си­яв, Спас пою­щих: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Бого­гла­го­ли­вии отро­цы в пещи, со огнем пла­мень попи­ра­ю­ще, поя­ху: бла­го­сло­ви­те, дела Гос­под­ня, Господа.

Сла­во­сло­ви­ем все­нощ­ным прис­но соодо­лел еси страс­тем, преб­ла­женне, поя: бла­го­сло­ви­те, дела Гос­под­ня, Господа.

Непри­кос­но­вен­на­го улу­чив све­та, с лики свя­тых водво­ря­е­ши­ся, отче, поя: бла­го­сло­ви­те, дела Гос­под­ня, Господа.

Гор­ня­го Иеру­са­ли­ма достиг­ну­ти спо­до­би, отче Фео­до­сие, пою­щия: бла­го­сло­ви­те, дела Гос­под­ня, Господа.

Бого­ро­ди­чен: Обо­жил есть, из Тебе вопло­щен, Гос­подь, Вла­ды­чи­це, зем­ных суще­ство, пою­щих: бла­го­сло­ви­те, дела Гос­под­ня, Господа.

Песнь 9

Ирмос: Чистую слав­но почтим, людие, Бого­ро­ди­цу, огнь Боже­ства при­им­шую во чре­ве неопаль­но, пес­нь­ми величаем.

Любез­но подвиг скон­чав и воз­де­лав ниву душев­ную, плод сто­рич­ный пожал еси, отче Фео­до­сие, тя чтущих.

Веч­ныя дости­гл еси жиз­ни край­ним воз­дер­жа­ни­ем и Свет Прис­но­сущ­ныя Тро­и­цы зре­ти спо­до­бил­ся еси, отче Богомудре.

Ко Вла­ды­це имея дерз­но­ве­ние, точи­ши исце­ле­ния, и всем, чту­щим память твою, отче, милость испроси.

Бого­ро­ди­чен: Ада­мо­вым вку­ше­ни­ем при­став­лен­ное ору­жие Тобою, Пре­чи­стая, вход дает, сты­дя­ся копия, про­бод­ша­го Рожд­ша­го­ся из Тебе.

Светилен

Умерт­вил еси долу вле­ку­щая муд­ро­ва­ния, и, мир­ска­го при­стра­стия уда­ли­вся, яко сквер­ны, про­цвел еси, яко финикс, давид­ски, отче Фео­до­сие, и Небес­ною сла­вою со Анге­лы обо­га­тил­ся еси от Бога, Его­же в пес­нех восхваляем.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки