Канон преподобномученику Евстратию Печерскому

Глас 1


p1e5fret74102c1ej9c64jba4s3 - Канон преподобномученику Евстратию Печерскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глу­би­ны́ новосоде́лавшая.

При­пев: Преподобному́чениче о́тче Евстра́тие, моли́ Бо́га о на́с.

Воскресе́ния дне́ и прича́стник све́та хотя́ бы́ти, преподо́бне, в де́нь стра́сти Влады́чни возне́слся еси́ на кре́ст, и сообрази́лся еси́ стра́сти Христо́вей, победи́в ми́р, и ны́не, прича́стник сы́й сла́вы неизрече́нныя, весели́шися, побе́дную пе́снь пою́щи.

Ничто́же в ми́ре се́м многомяте́жном возлюби́л еси́, преподо́бне, я́ко Кре́ст Христо́в, и, того́ име́я в похва­лу́, со апо́столом взыва́л еси́: мне́ да не бу́дет хвали́тися, то́кмо о Кре­сте́ Госпо́днем. О не́мже весели́шися, пе́снь побе́дную пою́щи.

Ко кре­сту́ пригвожде́н сы́й от иуде́й, всеблаже́ннейший о́тче, пригвозди́л еси́ вся́ теле́сныя стра́сти, я́ко тебе́ со апо́столом глаго́лати: мне́ ми́р распя́тся, и а́з ми́ру. Те́мже досто́йно ны́не с Воскре́сшим весели́шися, побе́дную пою́щи.

От любостра́стнаго Еги́пта ми́ра сего́ изше́д, о кре­сте́ всебу́рное того́ безмяте́жно преше́л еси́ мо́ре, свя́те, вопре­ки́ же написа́в пригвожде́нныма дла́ньма, погрузи́л еси́ мы́сленнаго фарао́на с возду́шными во́и и ны́не ра́дуешися, побе́дную пою́щи.

Богоро́дичен: Любостра́стнаго ми́ра сего́ изше́д, а́ки от Еги́пта, возвраща́юся на пе́рвая, да чре́ву угожда́ю, пита́яся ско́тски; да́ждь ми́, Богоневе́стная Де́во, поне́ ма́ло уклони́тися от си́х, да, свобо́дь сы́й, при­не­су́ Ти́ хвале́ние, побе́дную пою́щи.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Еди́не Ве́дый челове́ческаго суще­ства́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высо­ты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Тво­ея́, Человеколю́бче.

Прииди́те ко Мне́, вси́ тружда́ющиися, — Ре́кшему после́довал еси́, о́тче, и Того́ Кресто́м разгна́л еси́ вра­ги́ мы́сленныя, и́же, до кон­ца́ побежде́нни, возврати́шася со студо́м. Моли́ и о на́с, да и мы́ проти́ву те́х ополче́ния ста́нем, на сие́ бо о Хри­сте́ утвержда́емся.

Кре́ст возложи́в на ра́мо, свя́те, ве́рою несумне́нною к Еди́ному любо́вию привяза́лся еси́, да Хри­ста́ приобря́щеши, и Того́ по жела́нию обре́л еси́ те́сною стезе́ю, ю́же проше́л еси́, не запе́нся, имы́й кре́ст держа́ву и утвержде́ние.

Облеки́йся во и́ноческий о́браз, ми́ра обнажи́лся еси́, блаже́нне, и, ле́гце проше́д пу́ть, во обетова́нную зе́млю, в Пече́рскую оби́тель, точа́щую, а́ки ме́д и мле­ко́, уче́ния богоно́сных оте́ц, от ни́хже напита́вся, бы́л еси́ кре́пок, те́х уче́нием сотво­ри́, да и мы́ утвержда́емся.

Глаго́лом моли́твы и посто́м чу́вственнаго вра­га́ покори́в ду́ху, смире́нием же и послуша́нием мы́сленнаго Амали́ка победи́в, бы́л еси́, о́тче, уго́ден Влады́це сво­е­му́ и от Него́ прия́л кре́ст, ору́жие непобеди́мое, о не́мже и мы́ утвержда́емся.

Богоро́дичен: Коле́блемь сы́й вра́жиими прило́ги вы́ну, утвержде́ния не имы́й а́з, стра́стный, к Тебе́ прибега́ю, Ма́ти Бо́жия: Ты́ бо еси́ ве́рным Необори́мая Сте­на́, о не́йже утвержда́емся.

Седа́лен:

Победоно́снаго страда́льца прииди́те, лю́дие, воспое́м па́мять, пе́сньми и пе́нии де́нь весе́лия его́ провожда́юще, от плаче́внаго бо удо́лия сего́ к неконча́емей ра́дости пре́йде, и, пред­стоя́ Влады́чню престо́лу, вопие́т к на́м: подража́тели мне́ быва́йте, я́коже а́з Хри­сту́, И́же пода́ст все́м бога́тую Свою́ ми́лость.

В ми́ре стра́стное житие́ имы́й, обурева́юся смертоно́сных ве́тров волна́ми, Ко́рмчия ро́ждшая, Хри­ста́, к ти́хому приста́нищу упра́ви живо́т мо́й, молю́ся, и пода́ждь ми́ бога́тую Твою́ ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Ве́дый, преподо́бне, невоздержа́ния ра́ди пе́рваго во а́д все́льшагося челове́ка, приложи́лся еси́ воздержа́нию и поще́нию зе́льному и отсю́ду стяжа́л и́мя по́стник, зане́ сло́вом Бо́жиим па́че, не́жели бра́шном, пита́лся еси́, пою́щи Хри­сту́, я́ко Всеси́лен.

Вы́шняго попуще́нием плене́н, свя́те, бы́в от по́ловцев, апо́стольски взыва́л еси́: свобо́дь е́сть, и́же пленя́ет у́м сво́й в послуша́ние Христо́во. Те́м в ско́рби не изнемога́л еси́, но па́че, судьба́м Бо́жиим дивя́ся, славосло́вил еси́ Хри­ста́, я́ко Всеси́лен.

Пре́даннаго Иису́са все­гда́ нося́ на те́ле свое́м о́браз, про́дан бы́л еси́ в гре́ческую зе́млю, во гра́д Корсу́н, не́коему богоуби́йце иуде́янину, и то́й тебе́ тща́шеся отврати́ти от люб­ве́ Бо́жия, ея́же ра́ди и на сме́рть гото́в бы́л еси́, пою́щи: воскре́се Христо́с, я́ко Всеси́лен.

Затворе́н бы́в в темни́це с про́чими христиа́ны и гла́дом му́чимь от евре́ина, тер­пя́, сла́дце ре́кл еси́: кто́ мя разлучи́т от люб­ве́ Христо́вы? ни гла́д, ни сме́рть, ни тес­но­та́ — вся́ бо ма́ла су́ть сия́ к хотя́щей сла́ве яви́тися в на́с, пою́щих: воскре́се Христо́с, я́ко Всеси́лен.

Богоро́дичен: Плене́н бы́в от враго́в мы́сленных и бли́з уже́ су́щи а́довы темни́цы, к Тебе́ обра́щся, вопию́: Ма́ти Бо́жия, вне­гда́ возврати́ши пле́н души́ моея́, тогда́ язы́к мо́й весе́лия испо́лнится и воспое́т: воскре́се Сы́н Тво́й, я́ко Всеси́лен.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Тво­е­го́, Хри­сте́, и освети́вый кресто́м Твои́м ми́ра кон­цы́, серд­ца́ про­све­ти́ све́том Тво­е­го́ богоразу́мия правосла́вно пою́щих Тя́.

У́треневал еси́ любо́вию ко Хри­сту́, до́блественне Евстра́тие, проти́вящеся понужда́ющему евре́ину отступи́ти от Хри­ста́ тво­е­го́, И́же е́сть Пра́вды Со́лнце, все́м присносу́щную жи́знь возсия́ющее.

Твои́м, о́тче, уче́нием вси́ пле́нницы, су́щии в темни́це, богоуби́йственнаго евре́ина поплева́ша бу́йство и изво́лиша па́че гла́дом и жа́ждею умре́ти, не́же отврещи́ся Хри­ста́, все́м жи́знь подаю́щаго.

По́лк му́ченик пятьдесяточи́сленный, гла́дом и жа́ждею убие́н от жидови́на, предпосла́л еси́, блаже́нне, Хри­сту́ сво­е­му́, са́м после­ди́ то́жде пострада́ти хотя́ за любо́вь Иису́са, все́м жи́знь подава́юща.

Ви́дев окая́нный, я́ко изме́ршим все́м у́зником в темни́це погу­би́ зла́то и наде́жду привлече́ния к злоче́стию сво­е­му́, умы́сли распя́ти тя́ на кре­сте́, на него́же те́кл еси́ спе́шно, преподо́бне, зовы́й: Хри­сте́ мо́й, изве­ди́ из темни́цы плотски́я ду́шу мою́.

Богоро́дичен: Преблаже́нная Де́во, уще́дри бла́гостию Твое́ю ду́шу мою́, ги́блющую гла́дом, и насы́ти ю́ а́нгельским хле́бом, напо́й пото́ком сла́дости небе́сныя, да отсю́ду ми́р души́ мое́й обря́щу.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спа­си́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

А́ки во́днаго зве́ря, бы́сть утро́ба беззако́ннаго иуде́янина, и́же хотя́ше тя́ поглоти́ти и в чис­ло́ при­ве­сти́ омраче́ннаго евре́йскаго со́нмища, но ты́, о́тче, дерзнове́нно ста́л еси́ проти́ву того́ зия́ния и одоле́л еси́ тому́, по́мощию Вы́шняго укрепля́емь.

В о́ньже де́нь, возшата́вшеся, иуде́е Животода́вца на Кре­сте́ пове́сиша, тогда́ и тебе́ окая́нный евре́ин рас­пя́; да с Ни́мже страда́л еси́, с Те́м и просла́вишися, блаже́нне, в немерца́емом све́те прие́мь возме́здие от Спа́са своего́.

Руга́нием помина́юще стра́сть Влады́чню скве́рнии богоуби́йцы, я́коже отцы́ и́х — Хри­ста́, та́ко си́и к дре́ву кре́стному, руга́ющеся, пригвозди́ша тя́, о́тче: но бы́сть и́м дре́во кре́стное — юро́дство, тебе́ же, спа́сшемуся, — си́ла Бо́жия.

Обличи́л еси́ пра́здники скве́рныя иуде́йския, на кре­сте́ ви́ся, свя́те, не боя́ся и́х кля́твы, я́ко та́ потреби́ся пло́тию пригвожде́нна Хри­ста́ Бо́га и тридне́вным Воскресе́нием ми́р просве́щшаго.

Богоро́дичен: Я́же пра́дедную кля́тву потреби́вшая благослове́нным Рождество́м Твои́м, Ма́ти Чи́стая, благослове́ния избра́нных Бо́жиих, молю́, да мя́ сподо́биши, Благослове́нная и Просла́вленная.

Конда́к:

Я́ко ревни́тель стра́сти Влады́чней и по́стников усе́рдный после́дователь сы́й, пле́нники уче́нием твои́м наста́вль, Христо́ви приве́л еси́, Евстра́тие, и на́с, плене́нных страстьми́, мольба́ми свои́ми сво­бо­ди́ и подража́тели честно́му тво­е­му́ житию́ пока­жи́, зову́щих: ра́дуйся, испи́вый сла́достне ча́шу Христо́вых страда́ний.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спа­се́ три́ Превозноси́мый, ми́р обно­ви́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Безу́мное веле́ние иуде́йское, пригвожде́н сы́й, о́тче, на кре­сте́, обличи́л еси́ проро́ческими Писа́ньми и па́схи зако́нныя не восхоте́л еси́ вкуси́ти, жела́я прича́стник бы́ти Па́схи, Я́же за ве́сь ми́р пожре́ся — Христо́с Бо́г благослове́нный.

Разоре́ние кля́твы, я́же от дре́ва, приводи́л еси́, блаже́нне, от проро́к сказу́я, и, вхо́д живо­та́ на дре́ве кре́стном живото́м, ви́сящим пред очи́ма и́х, пропове́дуя, посрами́л еси́ иуде́и, неве́дущия пе́ти: Бо́же, благослове́н еси́.

Распе́ншим тя́ иуде́ем проро́чествовал еси́, о́тче преподо́бне: прии́дет вско́ре отмще́ние на вы́ за кро́вь мою́ и про́чиих христиа́н, и́хже уби́сте непови́нне, и пра́здники ва́ша в се́тование обратя́тся, ненави́дит бо суббо́т ва́ших Госпо́дь, в ни́хже отверго́стеся пе́ти: Хри­сте́ Бо́же, благослове́н еси́.

Сло­ве­са́ твоя́ бы́ша о́стрыя стре́лы беззако́нным, и́миже пробода́еми, не стерпе́ша, но копие́м ре́бра твоя́ прободо́ша, и отше́л еси́ ко Источи́вшему от прободе́ннаго реб­ра́ жи́знь все­му́ ми́ру пе́ти: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Прободе́нну ми́ грехолю́бным копие́м лю́таго велиа́ра, ско́ро при­ло­жи́ пла́стырь ми́лости Тво­ея́, Богоневе́стная Де́во Ма́ти, я́ко да, исцеле́в, вы́ну Ти́ пою́, Влады́чице: Благослове́нна еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Почти́те, лю́дие, до́браго страда́льца, и́же, вся́ у́ды пре́жде собо́ю мы́сленне распя́в, после­ди́ чу́вственне от иуде́й распя́т, возопи́л ко Хри­сту́: се́ а́з я́звы Твоя́ на те́ле мое́м ношу́ и пою́ Тя́ во вся́ ве́ки.

Тебе́, о́тче, на не́бо о́гненною колесни́цею и ко́ньми восхище́нну, изыдо́ша в сре́тение му́ченик и пра́ведник ли́ки, восхвали́ша ру́чныя и но́жныя я́звы твоя́ и бо́к прободе́нный, прие́млюще тя́ в ски́нию святы́х хвали́ти Го́спода во ве́ки.

Гла́с принесе́ся к тебе́, свя́те, от велеле́пныя сла́вы: се́ до́брый небе́сный граждани́н, его́же не бе́ досто́ин ве́сь ми́р, восхо́дит от су́етнаго ми́ра к преми́рным селе́ниям пе́ти Го́спода во вся́ ве́ки.

Сокро́вище многоце́нное — мо́щи твоя́, — преблаже́нне, беззако́нный евре́ин хотя́ утаи́ти, вве́рже в мо́ре, но Бо́жиим смотре́нием обрето́шася зде́, в пеще́ре, и́мже покланя́ющеся, прославля́ем просла́вльшаго тя нетле́нием и чуде­сы́ Го́спода во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Сокро́вище многоце́нное, дража́йшаго Иису́са, от Ма́терних не́др произве́дшая, иску­пи́ ду́шу мою́ от плене́ния любостра́стнаго ми́ра, да пою́ Тя́ зде́ и в немерца́ющем Све́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рож­де­ства́ Тво­е­го́ огнепали́мая купи­на́ пока­за́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Свети́ся, свети́ся, Бо́жия Ма́тере Пече́рская оби́тель, в тебе́ бо цвету́щее дре́во воз­расте́, чу́дный Евстра́тий, благово́нными цве́ты страда́ния укра́шен. Кра­со­те́ того́ и мы́ прича́стницы да бу́дем, покланя́емся моще́м его́ и пе́сньми велича́ем.

Открыва́яй та́йны Бо́г скве́рных уби́йцев яви́ благочести́вому царю́, я́ко, лицеме́рствующе, иуде́е в та́йне христиа́н убива́ют, и взы́де непра́вда на гла­ву́ и́х: ра́вную бо сме́рть восприя́ша по тво­е­му́ проро́честву, о́тче блаже́ннейший.

Кро́вь твоя́, непови́нне излия́нная от иуде́й, а́ки А́велева, о́тче, вопия́ше к Бо́гу, И́же пра́ведным судо́м за ню́ наве­де́ отмще́ние, и, пове́шен бы́в на дре́ве, тво́й мучи́тель полу­чи́ ча́сть со Иу́дою в гее́нне, твоя́ же ча́сть — Госпо́дь, Ему́же покланя́ющеся, дне́сь велича́ем.

Кро́вь твоя́, свя́те, и нело́жное проро́чество мно́гия по́слежде при­ве­де́ к ве́ре: сбы­тие́ бо того́ ви́девше, и́стинно пока́явшеся, ве́роваша во Хри­ста́, и, кре́щшеся, до́бре пожи́ша, и блаже́нныя сподо́бишася жи́зни, ея́же и мы́ да не лиши́мся, кла́няемся ра́це моще́й твои́х и тя́ велича́ем.

Богоро́дичен: Жи́знь присносу́щную в не́дрех Свои́х объе́мля, от вре́менной жи́зни к ве́чной на́с упра́ви Твои́м хода́тайством, Непоро́чная Ма́ти, и да́ждь все́м зре́ти невече́рний де́нь Ца́рствия Сы́на Твоего́.

Свети́лен:

Присносу́щную прови́дя жи́знь, блаже́нне, о вре́менней неради́л еси́, вся́, наноси́мая от иуде́й, претерпе́в до́блественне, и, зако́нныя па́схи не восхоте́в вкуси́ти, ко кре­сту́ пригвожде́н бы́л еси́, и, о́гненною от зем­ли́ вос­хо­дя́ колесни́цею, свиде́тельствовал еси́: Христо́с е́сть Па́сха нетле́ния, ми́ра спасе́ние.

Присносу́щнаго Све́та Предста́тельница су́щи, Богоневе́стная Де́во, на́м, во мра́це живу́щим, предста́ни и упра́ви жи́знь на́шу, да безпреткнове́нно до́йдем, иде́же Христо́с е́сть Па́сха нетле́ния, ми́ра спасе́ние.

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки