Канон страстотерпцам благоверным князьям Борису и Глебу (2‑й)


Благоверные князья Борис (во Святом Крещении Роман) и Глеб (во Святом Крещении Давид)

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Воду про­шед, яко сушу, и еги­пет­ска­го зла избе­жав, изра­иль­тя­нин вопи­я­ше: Изба­ви­те­лю и Богу наше­му поим.

Даждь ми отпуст мно­гих пре­гре­ше­ний моих, Спа­се, пре­муд­рость мне подай, яко да пес­нь­ми похва­лю Тя, про­слав­ль­ша­го свя­тыя Твоя.

Вос­по­ем песнь, бла­го­че­сти­вии, про­слав­лен­ных цело­муд­рен­ным смыс­лом, Рома­на слав­на­го и Дави­да бла­го­че­сти­ва­го куп­но славяще.

Дар бла­го­дар­ства от Бога при­я­ша оба, бла­го­род­ство душев­ное воз­лю­бив­ше паче, цело­муд­ри­ем и доб­ро­де­те­лию удобряющеся.

Бого­ро­ди­чен: Избран­ную от родов всех достой­но похва­лим, вер­нии, Деву, воис­ти­ну паче сло­ва Бога Сло­ва пло­тию рождшую.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утвер­жде­ние при­те­ка­ю­щих к Тебе, Гос­по­ди, Ты еси Свет омра­чен­ных, и поет Тя дух мой.

Все помыш­ле­ние к Богу, муд­рии, иму­ще, брат­нею любо­вию сово­куп­ль­ше­ся, бла­го­чест­но пожисте.

Вещи воз­не­на­ви­де­сте тлен­ныя и мимо­те­ку­щия и доб­ро­де­те­ли яви­сте­ся сосу­ди, слав­нии, от юности.

Мла­ди убо телом, душа­ми же куп­но свя­ти, яко бла­го­че­сти­ви, тем и искрен­но Бога возлюбисте.

Бого­ро­ди­чен: Еди­на Ты поро­ди­ла еси неска­зан­но нетлен­ная, тле­ния воис­ти­ну Потре­би­те­ля и мир спас­ла еси.

Кондак, глас 8.

Аще и уби­е­ни бысте и во гро­бех поло­же­ни, но на Выш­нее Цар­ство пре­идо­сте, ова­го бо копии насу­ну­ша, дру­га­го же, яко агн­ца незло­би­ва, ножем заре­за­ша, тем и кровь ваша бысть исце­ле­ние миру, верою при­зы­ва­ю­щим вас, свя­тии, на помощь.

Икос:

Плот­ское богат­ство воз­не­на­ви­дев­ше, слав­нии, бла­го­род­ство душев­ное яко Божие паче вожде­ле­ли есте, Хри­ста бо воз­лю­би­сте и вся­ко весе­лие мир­ское опле­ва­сте и стрем­ле­ние стра­стей обуз­да­сте, сосу­ди чест­нии Пре­свя­та­го Духа яви­сте­ся, се бо враг, пра­вед­нии, зави­дя ваше­му цело­муд­рию, мучи­те­ля вам убий­цу бра­та воз­дви­же. Но все злосме­ше­ние и убий­ства разум на она­го же Божи­им судом вско­ре при­и­де, ору­жие секу­щее. Вы же, уби­е­ни, паче живе­те и, Небес­ное Цар­ство иму­ще, чудо­тво­ри­те без­пре­ста­ни, вас же Хри­стос звез­ды све­то­нос­ны пока­за и Руси вы похва­ла есте и утвер­жде­ние, ваши гро­би, яко без­мезд­нии вра­че­ве, пред­ле­жат стране нашей, к ним бо сле­пии при­хо­дя­ще верою, про­све­ща­ют­ся; хро­мии, вле­ку­ще­ся, ска­чу­ще отхо­дят; недуж­нии исце­ля­ют­ся и бес­ну­ю­щи­и­ся бесов сво­бож­да­ют­ся. Вы кня­зи кня­зем, вы в напа­стех уте­ше­ние и в тем­ни­цах сущим сво­бож­де­ние. Но, о супру­зи свя­тии, Романе и Дави­де, не пре­ста­ни­те моля­ще­ся Хри­сту, веч­но сохра­ни­ти Пра­во­слав­ную веру невред­ну в оте­че­ствии вашем.

Седален, глас 1.

Измла­да Хри­ста воз­лю­бив­ше куп­но, бра­тия чест­ная, жизнь без­страст­ную стя­жав­ше, слав­нии, цело­муд­рие изво­ли­сте и поще­ние от стра­стей душев­ных и телес­ных, поспе­ше­ние Божи­ею бла­го­да­тию при­ем­ше, исце­ля­е­те вас поющия.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радо­ва­ние, не оставль нед­ра Отча и нашу нище­ту посе­тив. Тем с про­ро­ком Авва­ку­мом зову Ти: силе Тво­ей сла­ва, Человеколюбче.

Юно­ше­ски подвиг­ше­ся, Бого­бла­жен­нии, воз­рас­том цве­та и юно­стию, о сла­стех люб­ве плот­ския попе­че­ния не име­сте отнюд, Боже­ствен­ныя кни­ги почи­та­ю­ще, тем и про­све­щ­ше­ся запо­ведь­ми Боже­ствен­ны­ми, тем­на­го погу­би­сте князя.

Все­мыс­лен­но оте­че­ским после­дуя, яко мудр, сто­пам, бла­женне, срев­ни­те­ля имел еси доб­рым, Романе Бого­муд­ре, Дави­да, воис­ти­ну прис­но­па­мят­на­го: бра­тия убо вку­пе, бла­го­чест­но сово­куп­ле­ни душа­ми и телом, явистеся.

Зако­ны Божия от души воз­лю­бив­ше, про­зря­ще жизнь гря­ду­щую, смысл про­сти­ра­ю­ще, свя­тии, честь зем­ную и власть воз­не­на­ви­де­сте и нетлен­ное цар­ство и сла­ву умно­муд­рии изменисте.

Бого­ро­ди­чен: Гла­го­лом Тво­им после­ду­ю­ще, Непо­роч­ная, Бла­жен­ну Тебе име­ну­ем, хри­сти­ан­стии вси роди, яко Бога рожд­шую воис­ти­ну, а не меч­та­ни­ем, совер­шен­на обо­и­ми, Боже­ства есте­ством и зако­ном человечества.

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отри­нул еси от лица Тво­е­го, Све­те Неза­хо­ди­мый, и покры­ла мя есть чуж­дая тьма, ока­ян­на­го, но обра­ти мя и к све­ту запо­ве­дей Тво­их пути моя напра­ви, молюся.

Яко отца бла­го­че­сти­ва чада, любо­вию свя­за­на и того любя­ще, бла­го­че­стия свет­ло­стию в Рос­сии воз­си­яв­ше, бра­тия же паче воз­люб­лен­нии. Сего ради завист­ны­ми стре­ла­ми иску­ше­ни бысте.

Раз­гне­ва­ся бра­то­убий­ца, яко Каин преж­де, Свя­то­полк ока­ян­ный, яви­ся же зако­но­пре­ступ­ник и к зави­сти убий­ство при­пле­те, сла­стию пре­льсти­вся вла­сто­лю­бия. Тем­же отмще­ния пра­вед­на­го не убеже.

От кро­ве сво­ея пре­пру­ду нося­ще, пре­слав­нии, и Крест за ски­петр в дес­ную руку ныне иму­ще, сцар­ство­ва­ти Хри­сту спо­до­би­ша­ся Роман и Давид, вои­ни Хри­сто­вы непобедимии.

Бого­ро­ди­чен: Выш­шу Тя всех и свя­тей­шу чинов про­слав­ля­ем Небес­ных, яко доль­ная с Гор­ни­ми сово­ку­пив­шу, но, о Мати Божия, пев­цы Твоя посе­ща­ю­щи, пога­ных устав­ляй шатания.

Песнь 6

Ирмос: Очи­сти мя, Спа­се, мно­га бо без­за­ко­ния моя, и из глу­би­ны зол воз­ве­ди, молю­ся: к Тебе бо возо­пих, и услы­ши мя, Боже спа­се­ния моего.

Нощи и тьмы сыно­ве наре­ко­ша­ся про­тив­нии, в нощи тя, к Богу пение при­но­ся­ща, копии сбо­до­ша, хода­таи тво­е­му вен­цу, Романе, Боже­ствен­но­му бывше.

Яко воис­ти­ну сын подоб­ник Бога вопло­щ­ша­го­ся, за уби­ва­ю­щия тя теп­ле молил­ся еси, свя­те, яко вто­рый муче­ник Хри­стов вели­кий Сте­фан, сего ради и с ним про­сла­вил­ся еси.

Юно­ше­ски храбр­ство­вав­ше, муже­ски побе­ди­ша люта­го рато­бор­ца свя­щен­ный Роман куп­но с Дави­дом, делом и сло­вом побе­ди­те­ли пока­заш­а­ся и побед­ный венец от Бога при­я­ша славнии.

Бого­ро­ди­чен: Уяс­ня­ют про­ро­че­стии гла­си Божию Роди­тель­ни­цу, поем же Тя и мы, видя­ще сбы­тие чест­ных про­ри­ца­ний, дев­ства воис­ти­ну и чисто­ты вместилище.

Кондак, глас 3.

Воз­сия днесь пре­слав­ная память ваша, бла­го­род­нии стра­сто­терп­цы Хри­сто­вы, Романе и Дави­де, созы­ва­ю­щи нас к похва­ле­нию Хри­ста Бога наше­го. Тем, при­те­ка­ю­ще к раце мощей ваших, исце­ле­ния дар при­ем­лем молит­ва­ми ваши­ми, свя­тии: вы бо боже­ствен­нии вра­че­ве есте.

Икос:

Разум­ное житие совер­шая, преб­ла­женне, цар­ским вен­цем от юно­сти укра­шен, все­бо­га­тый Романе, власть велия был еси тво­е­му оте­че­ству, во всей зем­ли Рос­си­и­стей. Тем, видя твой успех, Хри­стос Бог судом Сво­им на муче­ние тя приз­ва, кре­пость тебе подав с Небе­се, да побе­ди­ши вра­га муже­ски с Дави­дом, бра­том тво­им, постра­дав­шим с тобою: вы бо Боже­ствен­нии вра­че­ве есте.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошед­ше, отро­цы в Вави­лоне ино­гда верою Тро­и­че­скою пла­мень пещ­ный попра­ша, пою­ще: отцев Боже, бла­го­сло­вен еси.

Пре­слав­но про­сла­ви Боже­ствен­ная бла­го­дать вас, пре­х­валь­нии, яко союз воис­ти­ну бра­то­лю­бия и бла­го­че­стия, и свет­ло научи вопи­ти: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

О, муже­ства стра­сто­тер­пец! О, чисто­ты кре­по­сти! О, разу­ма непре­клон­на! яко уязв­ля­е­ми вель­ми и зака­ла­е­ми неми­ло­стив­но яви­сте­ся стра­сто­нос­цы вели­цыи, Романе и Дави­де. Ихже вос­хва­лим, вер­нии, вопи­ю­ще: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Постра­да­ти Хри­ста ради изво­ли­сте и сего ради воз­мез­дие от Бога обре­то­сте, стра­сти и неду­ги от зем­ных отго­ня­ти, хва­ля­щих и вопи­ю­щих: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Бого­ро­ди­чен: Кап­ля Бого­точ­ная, Яже от Тебе рожд­ши­ся, мир освя­тив­ша, Бого­ро­ди­це Дево, кап­лю мило­сти ми исто­чи, освя­ща­ю­щу души и помыш­ле­ния земных.

Песнь 8

Ирмос: Сед­ме­ри­цею пещь хал­дей­ский мучи­тель Бого­че­сти­вым неистов­но раз­жже, силою же луч­шею спа­се­ны, сия видев, Твор­цу и Изба­ви­те­лю вопи­я­ше: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Не доволь­ны быв­ше о убий­стве ока­ян­нии, но и теле­са ваша небре­го­ма поверг­ше, не усты­де­ша­ся бла­го­ро­дия, но бла­го­дать Божия хра­ня­ше я хра­не­ни­ем Анге­лов, с ними­же лику­е­те во веки.

Чело­ве­цы, иже тогда в горах лова ищу­ще, виде­ша свет, от тво­е­го теле­се сия­ющ, Бого­дох­но­венне Дави­де, что виде­ние? — друг дру­гу гла­го­ла­ху. Видев­ше же чудо, про­по­ве­да­ша всем, Хри­ста хва­ля­ще, тебе сохраньшаго.

Пре­свя­тая ваша память, освя­ща­ю­щая мир, наста ныне, пре­х­валь­нии стра­сто­нос­цы, в нюже молим полу­чи­ти ваше заступ­ле­ние, Романе и Дави­де, Хри­ста пою­щим во веки.

Бого­ро­ди­чен: Све­та сосуд, Чистая, быв­ши, про­све­ти мя, в пове­ле­ни­их Све­та ходи­ти ми поспе­ши, Все­чи­стая, от чре­ва Тво­е­го воз­си­яв­ша­го и про­све­тив­ша вер­ных серд­ца, Его­же пре­воз­но­сим во веки.

Песнь 9

Ирмос: Ужа­се­ся о сем Небо, и зем­ли уди­ви­ша­ся кон­цы, яко Бог яви­ся чело­ве­ком плот­ски и чре­во Твое бысть про­стран­ней­шее Небес. Тем Тя, Бого­ро­ди­цу, Анге­лов и чело­век чино­на­ча­лия величают.

Аще и на зем­ли поло­же­ни бысте яко мерт­ви, — но на Небе­сех про­слав­ля­е­те­ся с рабы Божи­и­ми. Тем дерз­но­ве­ния от Него спо­добль­ше­ся, слав­нии, нечи­с­та­го, вер­ху сто­я­ща над гро­бом вашим, стра­хом огнен­ным отг­на­сте, блаженнии.

Здра­вы тво­ри­те боля­щия бла­го­че­сти­выя и хро­мым тече­ние пода­е­те, и послу­ше­ству­ет здрав бывый у вашея раки, о дво­и­це пре­див­ная! Тем и нам всем помощ­ни­цы поспеш­ни быва­е­те свы­ше, устав­ля­ю­ще болез­ни и пога­ных шатания.

Боже­ствен­ная и све­то­зар­ная воис­ти­ну вер­ста Романе и Дави­де, доб­ро­по­бед­нии стра­сто­нос­цы, на Небе­си ныне Тро­и­це Все­дер­жав­ней пред­сто­и­те, избав­ле­ния про­ся­ще пре­гре­ше­ний лютых вер­но на зем­ли память вашу торжествующим.

Бого­ро­ди­чен: О, чуде­се, пре­боль­ша ума, чудо велие воис­ти­ну и пре­слав­но! Како вме­сти­ся во утро­бу Твою Бог, ника­ко­же вме­сти­мый? Его­же за хва­ля­щии Тя бла­го­че­стив­но моли, Дево, от бед избав­ля­ти и от без­за­кон­ных язык всегда.

Светилен.

Яко воис­ти­ну пре­свет­лии све­тиль­ни­цы, всю все­лен­ную про­све­ти­сте верою, Бого­при­ятне Романе с Дави­дом. Тем пес­нь­ми вос­по­ем воз­ве­ли­чив­ша­го вас Хри­ста Бога нашего.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки