Канон святителям Василию Великому, Григорию Богослову и Иоанну Златоустому (2-й)


63e49bdb8deac206842978 - Канон святителям Василию Великому, Григорию Богослову и Иоанну Златоустому (2-й)

Минея, 30 Января.

Глас 8

Песнь 1

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Не челове́ческого тща́ния исправле́ние сие́ начина́ние,/ но Твоему́ престо́лу приседя́щая, Человеколю́бче, Прему́дрость да споспешеству́ет ми,/ сло́ва благода́ть даю́щи,/ е́юже просла́вити возмогу́, и́хже сама́ до́бре предпросла́ви.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Я́коже ча́ша, преисполня́ется, Влады́ко, благода́ть Твоя́,/ и мно́гое бога́тство человеколю́бия Твоего́ излия́ется/ и потече́, я́коже и и́ны А́нгелы в соста́ве пло́ти показа́ти,/ ны́не предлежа́щия в похвалу́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

С Небесе́ Небе́сным подоба́ше бы́ти и похвала́м,/ А́нгельское пе́ние, Боже́ственным прили́чное:/ бо́зи бо прича́стием, и́же естество́м и Еди́наго и́стиннаго Бо́га иму́ще в себе́,/ живу́ща и веща́юща.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Па́мять преподо́бных Богому́дрое сосло́вие с похвала́ми соверша́ет,/ с ни́миже и Бо́жия Ма́терь, я́ко тех глава́,/ в ле́поту спрославля́ется, коне́чный, и пе́рвый, и сре́дний чин содержа́щи/ и благохвале́ния причаща́ющися.

Песнь 3

Ирмос: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

И́же нра́вов испра́вителие и душ строи́телие, спаси́телие о́бщии всех,/ и́же и дея́ний нам и слове́с о́бразы показа́вше,/ наказа́телие жития́ све́тлии, све́тле да восхва́лятся.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Дух Бо́жий испо́лни Васи́лия худо́жества;/ о́гненных же имя́ше язы́ков еди́н Григо́рий/ и огне́м высокоре́чия дхне;/ Христо́ва же уста́ во Иоа́нне глаго́лаху.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Ны́нешняго ве́ка му́дрость бу́йство про́поведи я́ве упражня́емую и́мать,/ повину́ющуюся ему́ и ра́бски служа́щую:/ пропове́дники бо благода́ть му́дрыя предлага́ет ри́торы.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Во утро́бе Чи́стыя Де́вы Всели́выйся/ ду́ши Богоно́сных святы́х жили́ще твори́т/ и о́ных устна́ми е́же о Ма́тери сказу́ет та́инство.

Седален, глас 8

Вели́кия свети́льники светоза́рныя,/ Це́ркве столпы́ неразори́мыя согла́сно да восхва́лим,/ и́же до́брых наслажда́ющиися/ и слове́с тех, ку́пно и благода́ти:/ прему́драго Златоглаго́лива и Вели́каго Васи́лия/ с Григо́рием све́тлым Богосло́вом./ К ни́мже и возопии́м, от се́рдца зову́ще:/ святи́телие тревелича́йшии, моли́теся Христу́ Бо́гу/ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Ду́шу мою́, Де́во, смире́нную,/ бу́рею жития́ искуше́ний ны́не я́ко кроме́ управле́ния бы́вшую,/ потопля́емую волна́ми, грехо́в бре́менем я́вльшуся преиспо́лнену/ и во дно а́дово приити́ бе́дствующу,/ предвари́, Богоро́дице, моли́тв Твои́х ми́лостию,/ тишину́ подаю́щи и бед изыма́ющи./ Приста́нище бо Ты еси́ небу́рное,/ моля́щися Сы́ну Твоему́ и Бо́гу/ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти ми:/ Тя бо и́мам наде́жду, недосто́йный раб Твой.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Столп о́гнен, лю́дем ве́рным предваря́ющий и опаля́ющий враги́ ве́ры,/ племена́ же спаса́яй, изве́стно после́дующия,/ Вели́кий яви́ся Васи́лий,/ да дерза́ет и побежда́ет Христо́ва Це́рковь,/ толи́ким обогати́вшися побо́рником.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Язы́ка сла́дость и слу́ха вся́каго услажде́ние,/ твое́ сло́во бысть, Григо́рие,/ ма́нна жи́зни, роса́ сла́дкости, мед, и́же из ка́мене,/ А́нгельский хлеб Небе́сный, несы́тно насыща́тися услажде́ния его́ увещева́я/ и исполня́яй сла́дости причаща́ющияся.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Река́ дарова́ний духо́вных напо́лнися да́же и до разли́тия,/ и до́брое лице́ земли́, я́ко сла́достный пото́к,/ от златы́х напая́ет уст, веселя́щи и утучня́ющи Христо́в вся́кий град/ Боже́ственных волн струя́ми.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Естество́, про́сто стерпе́вшее сложе́нию/ и я́вльшееся вы́шше сли́тия в Твое́м, Влады́чице, Сы́не,/ трие́ Богоно́снии учи́телие испове́даша, от двою́ во́лю и сугу́баго де́йства,/ сугу́ба по естеству́ пропове́давше.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

И́же Боже́ственных веще́й и челове́ческих му́дрыя хитрецы́,/ и́же су́щих естества́ любои́стинне я́ве нам извести́вшия/ и Зижди́теля тех всем сказа́вшия я́ко ле́по,/ благода́рными гла́сы восхва́лим.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Го́рькое и те́рпкое я́же ко спасе́нию лече́б/ услади́ша му́дрыми слове́с уче́ньми же, и хитростьми́, и благода́тьми,/ душ Боже́ственнии лечи́телие:/ наслажда́йтеся, вси благочести́вии, и, красу́еми, спаса́йтеся.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Молчи́т вся́ко сло́во, Богопропове́дником глаго́лющим Боже́ственная,/ и удержава́ет над Ве́тхим заве́том Но́вый,/ предлага́ющий честны́я скрижа́ли, и́же в нем законополага́ющих,/ к ни́мже причита́ется все ве́рных сосло́вие.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Безсме́ртное естество́ сме́ртное претече́ во святы́ню,/ и Де́ва Отрокови́ца безпло́тныя А́нгелы превзы́де,/ я́ко Бо́га ро́ждшая, Царя́ А́нгельскаго,/ на Него́же зре́ти о́нем невозмо́жно.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Тро́ицу еди́нственную богосло́вити научи́хомся,/ Еди́ницу Тро́ичную пе́ти прия́хом,/ покланя́тися навыко́хом от отце́в Еди́ному Естеству́ Триипоста́сному.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Сло́во бе в нача́ле, ко Отцу́ Собезнача́льное,/ и Дух Бо́жий Бог бе Пребезнача́льный,/ про́сто, единосу́щно, соесте́ственно Божество́,/ я́ко Боже́ственнии глаго́лют пропове́дницы.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Совокупля́ю, и разделя́ю, я́же совокупле́нне разделя́емая,/ Еди́но Неразде́льно помышля́ю и Три мню:/ учи́тели прие́млю три Богоно́сныя, та́ко увещева́ющия мя ве́ровати.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Безма́терний пре́жде пло́ти,/ безо́тчий же по воплоще́нии,/ Сын О́тчий и Ма́терний, и́же сия́ нарица́яй па́че ума́ обоя́:/ Бо́гу бо подоба́ют чуде́с пресла́вная.

Кондак, глас 2

Свяще́нныя и Боговеща́нныя пропове́дники,/ верх учи́телей, Го́споди,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и упокое́ние:/ труды́ бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия,/ Еди́не, прославля́яй святыя Твоя́.

Икос

Кто́ дово́лен своя́ устне́ разве́рсти/ и подви́гнути язы́к к ды́шущим огне́м си́лою Сло́ва и Ду́ха?/ Оба́че толи́ко рещи́ дерзну́:/ я́ко все преидо́ша челове́ческое естество́ си́и трие́ мно́гими и вели́кими дарова́ньми,/ дея́нием же и виде́нием, по обоему́ све́тлы превозше́дше./ Те́мже зело́ вели́ких даро́в ты́я сподо́бил еси́,/ я́ко ве́рныя Твоя́ служи́тели,/ Еди́не, прославля́яй святы́я Твоя́.

Песнь 7

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Молча́щии и зову́щии, ви́димии же и слы́шимии,/ доброде́тели и му́дрости, Богоглаго́ливии, столпы́ бы́ша,/ де́лом и сло́вом вопи́ти повелева́юще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Бо́жия гла́сы, свы́ше возгреме́вшия нам пречу́дно,/ мо́лнии же лучи́, и́же ва́ша веща́ния прие́млюще, всему́дрии,/ ку́пно у́бо пое́м с ва́ми:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Испуще́ни бу́дут гра́ди от каменопра́щных язы́ков,/ сокруша́ющии гнила́я уче́ний,/ а́ще кто посреде́ де́рзнет суесло́вников, пра́вая не веща́я:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: В Тя, Де́во, всели́ся и по рождестве́ Де́ву оста́ви/ И́же устроя́яй стихи́и и претворя́яй естества́,/ я́коже хо́щет, Богороди́тельнице Мари́е./ К Нему́же вопие́м с Тобо́ю, Всенепоро́чная:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Избави́телю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Я́же Бог соедини́ в единоче́стнем едине́нии,/ похвали́тель да не разлуча́ет челове́к,/ но ра́вны непщу́я в те́хже дарова́ниих,/ ра́вных и пе́ний песнопоя́й да сподо́бит:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Си́льнии и непобори́мии Божества́ спобо́рницы/ и и́стины нелжи́вии споспе́шницы,/ глубины́ Ду́ха до́бре испыта́вше,/ Боголе́пная о Бо́зе разуме́ния отту́ду составля́ют и уча́т пе́ти:/ лю́дие, превозноси́те Христа́ во вся ве́ки.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

С Небесе́ у́бо велича́йшая два свети́ла просвеща́ют/ по прее́мству друг дру́га подсо́лнечную;/ от земли́ же светле́е всю вселе́нную озаря́ют три по тому́жде превели́кая свети́ла,/ светя́ще с друг дру́гом и пою́ще ку́пно:/ лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Нас ра́ди воплоще́ние и стра́сти честны́я,/ нас ра́ди Бог с ме́ртвыми бысть,/ сме́рти у́бо невку́сен, я́ко страсте́й свобо́ден,/ к пло́ти же сме́ртней обще́нием глаго́лемый,/ и стра́сти причасти́ся, и сме́рти,/ с не́юже превозно́сим Христа́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Возвы́сися Тро́ичная доброде́тель и вся́ческая сла́вы испо́лни,/ ину́ю лучу́ нам возсия́вши трисве́тлу, я́ко свое́ осия́ние, Небе́сныя тайноводи́тели,/ и́миже на Боже́ственное о́ныя виде́ние, благоче́ствующе, наставля́емся.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Не есть вто́рство в трие́х сих,/ старе́йшинства бо ки́йждо их но́сит,/ пе́рвый не сый, и единочестны́я превы́шшая:/ присвоя́ют же па́че друг дру́га побе́ду прера́достно,/ не вмеща́ется бо зде за́висти де́рзость, растлева́ющия единомы́слие.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Отце́в благоче́стие, своя́ перворо́дныя сы́ны показа́вшее,/ ча́да возражда́ет све́ту при́сная/ и непоро́чная те́ми, соверша́емая Ду́хом,/ жизнь глаго́лавшим в них,/ и цел соблюда́ти испроша́ет до конца́ мир,/ его́же от них насле́дствова.

Припев: Святи́телие Христо́ви, моли́те Бо́га о на́с.

Богородичен: Сы́на Бо́га жива́го му́дрых учи́телей верх пропове́да,/ Твоего́ Сы́на, от открове́ния О́тча,/ не от пло́ти и кро́ве сие́ тайноуве́дав, Ма́ти Бо́жия./ Те́мже Тя и Де́ву просла́вив,/ Ма́терь и Богоро́дицу возвели́чи.

Светилен

Три светоза́рныя свети́льники, па́че со́лнечных луч/ от Светонача́льныя Тро́ицы и Трисо́лнечныя Еди́ницы,/ преесте́ственно сме́шены,/ Богоно́сныя восхва́лим отцы́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Све́та прия́телища, светолу́чныя мо́лнии,/ Васи́лия ны́не Вели́каго, Григо́рия Богосло́ва, Златоу́стаго Иоа́нна,/ да восхва́лим вси.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Еди́нственное Божество́, О́тче, Сы́не и Ду́ше,/ мольба́ми Васи́лия, Григо́рия и Иоа́нна и Пречи́стыя Богоро́дицы/ да не отлучу́ся Твоея́ сла́вы.

Предлагаем заполнить личный помянник.