Канон трех святителей


p1b8ed2ggegck1qudimh1jn4pnq7 - Канон трех святителей

Глас 2

Песнь 1

Ирмос: Гря­ди­те, людие, поим песнь Хри­сту Богу, раз­дель­ше­му море и настав­ль­ше­му люди, яже изве­де из рабо­ты еги­пет­ския, яко прославися.

Кое бла­го­да­ре­ние, кое про­ти­во­воз­да­я­ние, подо­ба­ю­щее нашим, чело­ве­цы, при­не­сет­ся от нас бла­го­де­те­лем, ими­же ко еже доб­ре быти наставляемся?

Витий­стии язы­цы, и хит­ро­сти, и ковар­ства, и вся сло­вес сила ныне в вину да спо­двиг­нут­ся еди­ну и, честву­ю­ще вза­им, да почтут.

Свой­ствен­на­го убо им не тер­пя­ху, дабы что стя­жа­ти на зем­ли, Небо­муд­рен­нии, хра­ни­те­лие же яви­ша­ся обще­ства и пред­ста­те­лие, общих убо и похвал да сподобятся.

Бого­ро­ди­чен: Тя, общее любо­че­стие, Все­не­по­роч­ная, наше­го есте­ства, вси сла­вим, уста еди­ны быв­ше и еди­но согла­сие совершивше.

Песнь 3

Ирмос: На каме­ни мя веры утвер­див, раз­ши­рил еси уста моя на вра­ги моя, воз­ве­се­ли бо ся дух мой, вне­гда пети: несть свят, яко­же Бог наш, и несть пра­ве­ден, паче Тебе, Господи.

Тру­ба вели­кая Церкве, све­тиль­ник, про­све­ща­яй все­лен­ную, про­по­вед­ник, веща­ни­ем объ­ем­ляй вся кон­цы, вели­ко­име­ни­тый Васи­лий спод­ви­за­ет собра­ние сие.

Све­тел от жития и вещей, све­тел от сло­вес и уче­ний, во всех пре­си­я­вая паче всех, яко­же дру­гое паче звезд солн­це, мно­го­пе­тый Бого­слов днесь блажится.

Се свет мира миру све­тит, се зем­ли соль зем­лю услаж­да­ет, се дре­во жиз­ни без­смер­тия пло­ды пред­ла­га­ет, Зла­то­устый свя­тый. Иже умре­ти не хотя­щии, при­и­ди­те, наслаждайтеся.

Бого­ро­ди­чен: Вся от небы­тия в бытие Сотво­ри­вый и есте­ство Давый кое­муж­до быв­ших, Той­же и дан­ная есте­ства пре­ла­га­ти весть, яко­же хощет. Ото­ну­ду­же и слы­ши­мо есть, яко и Дева рожд­ши, кто не удивится?

Седален, глас 8

Вели­кия све­тиль­ни­ки све­то­зар­ныя, Церкве стол­пы нера­зо­ри­мыя соглас­но да вос­хва­лим, иже доб­рых насла­жда­ю­щи­и­ся и сло­вес тех, куп­но и бла­го­да­ти: пре­мудра­го Зла­то­гла­го­ли­ва и Вели­ка­го Васи­лия с Гри­го­ри­ем свет­лым Бого­сло­вом. К ним­же и возо­пи­им, от серд­ца зову­ще: свя­ти­те­лие тре­ве­ли­чай­шии, моли­те­ся Хри­сту Богу пре­гре­ше­ний остав­ле­ние даро­ва­ти празд­ну­ю­щим любо­вию свя­тую память вашу.

Песнь 4

Ирмос: При­шел еси от Девы, не хода­тай, ни Ангел, но Сам, Гос­по­ди, вопло­щ­ся, и спасл еси все­го мя, чело­ве­ка. Тем зову Ти: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Разум­ли­вы от ниж­ния муд­ро­сти быв­ше, прав­ле­ние, пре­слав­нии, от Боже­ствен­ныя стя­жа­сте, тем­же, яко рабы­ню, сию оной все­муд­ре покористе.

Любо­муд­рии, муд­рыя аще люби­те, умуд­ри­те­ся и гла­го­ла­ти научи­те­ся вси, иже сло­ве­сем чудя­щи­и­ся, дея­ния опас­ству и виде­ния отту­ду обучающеся.

Бого­ро­ди­чен: Яко поз­ден дождь, напо­сле­ди бывый, утрен­ний, вод и веков Соде­тель, во чре­во Твое ука­нув, Все­не­по­роч­ная, во вре­мя про­хла­жда­яй оскудевающия.

Песнь 5

Ирмос: Про­све­ще­ние во тьме лежа­щих, спа­се­ние отча­ян­ных, Хри­сте Спа­се мой, к Тебе утре­нюю, Царю мира, про­све­ти мя сия­ни­ем Тво­им: ино­го бо, раз­ве Тебе, бога не знаю.

Ты источ­ник Тво­их даро­ва­ний испи­ти весь­ма, Чело­ве­ко­люб­че, дал еси свя­тым, ума­лен ника­ко­же исто­ща­ни­ем, мир же весь упо­ив иже от чре­ва их Боже­ствен­ны­ми потоки.

Что ми зла­то? Что ми богат­ство, и сла­ва, и могут­ство? Дымо­ве, рас­хо­дя­щи­и­ся по воз­ду­ху: вся да изчез­нут, вся да пре­но­сит ветр. Мне богат­ство еди­но мно­го­ра­чи­тель­но — учи­те­лей тро­и­ца витийствующая.

Точит река нетлен­ную пищу и Боже­ствен­ное питие, точит алчу­щим без­смерт­ное браш­но и жаж­ду­щим нетлен­ное питие, вода жива во веки и содер­жа­щая живы пию­щия: вси мно­го­те­ку­щия жиз­ни насытитеся.

Бого­ро­ди­чен: Имя­ше кре­пость на ны зло­ба, но не в конец: изне­мо­же бо по Деве, в кре­по­сти Силь­на­го рожд­шей, подъ­ем­ша­го плот­скую немощь и силь­на­го в зло­бе умертвивша.

Песнь 6

Ирмос: Без­дна мя мно­га гре­хов­ная окру­жа­ет, и вопию Ти, про­ро­ка под­ра­жа­яй: от тли мя, Гос­по­ди, возведи.

Свой­ства в Тро­и­це три сбо­го­сло­ви­те: нерож­де­ние Отца, Сло­ва же рож­де­ние и Духа исхож­де­ние Самаго.

Днесь дому сему све­то­яв­лен­ное спа­се­ние: два бо и три собран­ныя Хри­стос, во Имя Свое поче­ству­яй, посре­де при­сут­ству­ет сих.

Неис­пы­тан­на зем­ная глу­би­на к Небес­ной высо­те, но от зем­ли свя­тыя воз­не­се выш­ше небес Небес­ное желание.

Бого­ро­ди­чен: Нов Тя источ­ник, Дево, и вину таин иму­ще, трие Бого­гла­голь­ни­цы новы­ми пред­ло­жень­ми ново­леп­ное при­ли­че­ству­ют наречение.

Кондак, глас 2

Свя­щен­ныя и Бого­ве­щан­ныя про­по­вед­ни­ки, верх учи­те­лей, Гос­по­ди, при­ял еси в насла­жде­ние бла­гих Тво­их и упо­ко­е­ние: тру­ды бо онех и смерть при­ял еси паче вся­ка­го все­пло­дия, Едине, про­слав­ля­яй свя­тыя Твоя.

Икос

Кто дово­лен своя устне раз­вер­сти и подвиг­ну­ти язык к дышу­щим огнем силою Сло­ва и Духа? Оба­че толи­ко рещи дерз­ну: яко все пре­идо­ша чело­ве­че­ское есте­ство сии трие мно­ги­ми и вели­ки­ми даро­ва­нь­ми, дея­ни­ем же и виде­ни­ем, по обо­е­му свет­лы пре­воз­шед­ше. Тем­же зело вели­ких даров тыя спо­до­бил еси, яко вер­ныя Твоя слу­жи­те­ли, Едине, про­слав­ля­яй свя­тыя Твоя.

Песнь 7

Ирмос: Бого­про­тив­ное веле­ние без­за­кон­ну­ю­ща­го мучи­те­ля высок пла­мень воз­нес­ло есть, Хри­стос же про­ст­ре Бого­че­сти­вым отро­ком росу духов­ную, Сый бла­го­сло­вен и препрославлен.

Побеж­да­ет­ся, бла­жен­нии, и отбе­га­ет яже преж­де непо­сто­ян­ная дер­зость ере­сей: воск же, рас­та­ява­е­мый от лица огня, любо­де­ич­ное вся­кое уче­ние пока­зу­ет­ся, вашим при­ра­жа­ю­ще­е­ся огнедох­но­вен­ным вещанием.

Лжи­вых убо укло­ни­ша­ся еллин­ских буе­сло­вий, уве­ще­ние же томи­тель­ство, еже в чело­ве­цех, еди­но избра­ша, под ним­же исти­ну сии трие утвер­див­ше, сице весь сонм вер­ных побеж­да­ют сло­ве­сы и увещевают.

Бого­ро­ди­чен: В Тебе вся­ко про­ре­че­ние вос­по­чи и конец при­я­ше удив­ля­ю­щее гла­го­лю­щия: из Тебе же свет­лее и про­ре­че­ний чуде­са точат, Чистая, муд­рыя явля­ю­ща сказатели.

Песнь 8

Ирмос: В пещь огнен­ную ко отро­ком еврей­ским сниз­шед­ша­го и пла­мень в росу пре­ло­ж­ша­го Бога пой­те, дела, яко Гос­по­да, и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Разу­ме­ва­ем бла­го­чест­но и про­слав­ля­ем еди­но­чест­но Еди­но Есте­ство, без­мер­но­мощ­ную Еди­ни­цу же и Тро­и­цу, вся сия сло­ве­сы пра­вя­щую луч­ши­ми. Тако бо сла­ви­ти трие Бого­нос­нии пре­да­ша, с ними­же покла­ня­ем­ся Ей во веки.

Соеди­ни­ша­ся трие Бого­про­по­вед­ни­цы, соеди­нив­ши Тро­и­цу и Нераз­дель­ное во всех соблюд­шии, Боже­ствен­ным есте­ством: еди­ну от Тоя вос­при­я­ша нераз­дель­ную сла­ву, в похва­ле­ние еди­но созы­ва­ю­щую пре­воз­но­ся­щия Ю во веки.

Бого­ро­ди­чен: При­ем, еже по нам, воз­дав же Свое Бла­го­де­тель, содея ток­мо, не постра­да же, Дево: тво­рит бо, но не в тле­ние устро­я­ет, паче же и страж­да волею, стра­стию стра­сти решит, яко­же трие отцы нас тайноучат.

Песнь 9

Ирмос: Без­на­чаль­на Роди­те­ля Сын, Бог и Гос­подь, вопло­щ­ся от Девы, нам яви­ся, омра­чен­ная про­све­ти­ти, собра­ти рас­то­чен­ная. Тем Все­пе­тую Бого­ро­ди­цу величаем.

Се ваше дела­ние и паства, за юже вели­чай­шия болез­ни пре­тер­пе­сте, во еди­но сошед­ше­ся, куп­но же три вы сопри­ем­ше, общую имать похва­лу ваше слад­чай­шее соединение.

Не обо­ю­до­ост­рый меч бла­го­дать, но трео­ст­рый на рат­ни­ков тоя пред­ла­га­ет: един небо­ко­ва­нен меч, тре­ми кре­по­стьми изощ­рен, прис­но побор­ству­яй по Три­си­ян­ном Еди­ном Божестве.

Ваше житель­ство на Небе­сех бяше, пре­слав­нии, и плоть нося­щих во веки несквер­ну, в них­же все­со­вер­шенне ныне живу­ще, сущим на зем­ли нам пре­бы­ва­ю­щим Выш­няя моли­те и мыс­ли­ти, и деяти.

Бого­ро­ди­чен: Тес­нит мя широ­та Тво­их вели­чий, Вла­ды­чи­це, подав­ля­ю­щи сло­во от часто­сти, и пре­слав­но ми слу­ча­ет­ся еже недо­уме­ва­ти­ся от бла­го­мо­ще­ства, тем­же толи­ко Тя Воз­ве­ли­чив­ша­го славим.

Светилен

Три све­то­зар­ныя све­тиль­ни­ки, паче сол­неч­ных луч от Све­то­на­чаль­ныя Тро­и­цы и Три­сол­неч­ныя Еди­ни­цы, пре­есте­ствен­но сме­ше­ны, Бого­нос­ныя вос­хва­лим отцы.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки