Канон Успению Пресвятой Богородицы


p1clljllbou2tm6890tpen6dk3 - Канон Успению Пресвятой Богородицы

Глас 1

Песнь 1

Ирмос: Пре­укра­шен­ная Боже­ствен­ною сла­вою, свя­щен­ная и слав­ная, Дево, память Твоя вся собра к весе­лию вер­ныя, начи­на­ю­щей Мари­а­ме, с лики и тим­па­ны, Тво­е­му пою­щия Еди­но­род­но­му: слав­но яко прославися.

Да про­вож­да­ют неве­ще­ствен­нии чино­ве небо­ше­ствен­ное в Сион Боже­ствен­ное тело Твое, вне­за­пу же стек­ше­ся апо­стол мно­же­ство от конец, Бого­ро­ди­це, Тебе пред­ста­ша абие, с ними­же, Чистая, Твою чест­ную, Дево, память славим.

Побед­ныя поче­сти взя­ла еси на есте­ство, Чистая, Бога рожд­ши, оба­че же, подо­бя­щи­ся Твор­цу Тво­е­му и Сыну, паче есте­ства пови­ну­е­ши­ся есте­ствен­ным зако­ном. Тем­же умер­ши, с Сыном воста­е­ши, вечнующи.

Песнь 3

Ирмос: Соде­тель­ная и содер­жи­тель­ная всех Божия Муд­ро­сте и Сило, непре­клон­ну, недви­жи­му Цер­ковь утвер­ди, Хри­сте, един бо еси Свят, во свя­тых почиваяй.

Жену Тя мерт­вен­ну, но паче есте­ства и Матерь Божию видев­ше, Все­не­по­роч­ная, слав­нии апо­сто­ли ужас­но при­ка­са­ху­ся рука­ми сла­вою обли­ста­ю­щей, яко бого­при­ят­ное Селе­ние видяще.

Пости­же руце доса­ди­тель­ныя дер­за­го, усе­че­ни­ем суд нанес, Богу сохрань­шу честь оду­шев­лен­но­му Киво­ту, сла­вою Боже­ства, в Нем­же Сло­во плоть бысть.

Седален

Бла­жим Тя, вси роди, Бого­ро­ди­це Дево, в Тя бо Невме­сти­мый Хри­стос Бог наш вме­сти­ти­ся бла­го­во­ли. Бла­же­ни есмы и мы, пред­ста­тель­ство Тя иму­ще: день бо и нощь моли­ши­ся о нас и роди хри­сти­ан­стии Тво­и­ми молит­ва­ми утвер­жда­ют­ся. Тем, вос­пе­ва­ю­ще, вопи­ем Ти: радуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою.

Песнь 4

Ирмос: Речи про­ро­ков и гада­ния вопло­ще­ние про­яви­ша от Девы Твое, Хри­сте: сия­ние бли­ста­ния Тво­е­го во свет язы­ков изы­дет, и воз­гла­сит Тебе без­дна с весе­ли­ем: силе Тво­ей сла­ва, Человеколюбче.

Види­те, людие, и чуди­те­ся: Гора бо свя­тая и явствен­ная Богу в Небес­ныя оби­те­ли пре­вы­ш­ше взем­лет­ся, Небо зем­ное в Небес­ное и нетлен­ное селе­ние вселяемо.

Жиз­ни прис­но­сущ­ныя и луч­шия смерть Твоя бысть пре­хож­де­ние, Чистая, от при­вре­мен­ныя к Боже­ствен­ней воис­ти­ну и непре­хо­ди­мей пре­став­ляя Тя, Чистая, в весе­лии Сына зре­ти Тво­е­го и Господа.

Взя­ша­ся две­ри Небес­ныя, и Анге­ли вос­пе­ша, и при­ят Хри­стос дев­ства Сво­ея Мате­ре сосуд; Херу­ви­ми подъ­яша Тя с весе­ли­ем, Сера­фи­ми же сла­вят, радующеся.

Песнь 5

Ирмос: Божию и неиз­ре­чен­ную доб­ро­ту доб­ро­де­те­лей Тво­их, Хри­сте, испо­вем: от Прис­но­сущ­ныя бо Сла­вы Соприс­но­сущ­ное и Ипо­стас­ное воз­си­я­вый Сия­ние, из дев­ствен­ныя утро­бы сущим во тьме и сени вопло­щ­ся, воз­си­ял еси Солнце.

Яко на обла­це, Дево, апо­столь­ский лик носимь, к Сио­ну от конец слу­жи­ти Тебе, Обла­ку лег­ко­му, соби­ра­ше­ся: от Неяже Выш­ний Бог сущим во тьме и сени Пра­вед­ное воз­сия Солнце.

Труб бого­при­ят­нии язы­цы бого­слов­ных мужей бла­го­глас­ней­ше Бого­ро­ди­це вопи­я­ху, исход­ную воз­гла­ша­ю­ще песнь Духом: радуй­ся, нетлен­ный Источ­ни­че Божия живо­на­чаль­на­го и спа­си­тель­на­го всем воплощения.

Песнь 6

Ирмос: Мор­ский пучи­но­род­ный китов внут­рен­ний огнь — три­днев­на­го Тво­е­го погре­бе­ния про­об­ра­же­ние, его­же Иона про­рок пока­за­ся. Спа­сен бо, яко и пред­по­сла­ся, невре­жден, вопи­я­ше: пожру Ти со гла­сом хва­ле­ния, Господи.

Дает Тебе яже пре­вы­ше есте­ства Царь всех Бог: в рож­де­стве бо Деву яко­же сохра­ни, тако во гро­бе тело соблю­де нетлен­но и спро­сла­ви Боже­ствен­ным пре­став­ле­ни­ем, честь Тебе, яко Сын Мате­ри, даруя.

Воис­ти­ну Тя, яко све­тел свещ­ник неве­ще­ствен­на­го Све­та, кадиль­ни­цу зла­тую Боже­ствен­на­го Угля, во Свя­тая свя­тых все­ли, руч­ку и жезл, скри­жаль бого­пи­сан­ную, ков­чег свя­тый, тра­пе­зу Сло­ва жиз­ни, Дево, Рож­де­ство Твое.

Кондак, глас 2

В молит­вах Неусы­па­ю­щую Бого­ро­ди­цу и в пред­ста­тель­ствах непре­лож­ное упо­ва­ние гроб и умерщ­вле­ние не удер­жа­ста: яко­же бо Живо­та Матерь к живо­ту пре­ста­ви во утро­бу Все­ли­вый­ся приснодевственную.

Икос

Огра­ди моя помыш­ле­ния, Хри­сте мой, ибо Сте­ну мира вос­пе­ти дер­заю, Чистую Матерь Твою, на стол­пе гла­гол укре­пи мя и в тяж­ких мыс­лех засту­пи мя, Ты бо взы­ва­ю­щим и про­ся­щим верою моле­ния испол­ня­е­ши. Ты мне убо даруй язык при­но­сен и помысл непо­сты­ден: вся­кое бо дая­ние сия­ния от Тебе низ­по­сы­ла­ет­ся, Све­то­по­да­те­лю, во утро­бу все­ли­вый­ся приснодевственную.

Песнь 7

Ирмос: Без­студ­ней яро­сти же и огню Боже­ствен­ное жела­ние сопро­тив­ля­я­ся, огнь убо оро­ша­ше, яро­сти же сме­я­ше­ся, бого­дох­но­вен­ною сло­вес­ною пре­по­доб­ных три­ве­щан­ною цев­ни­цею про­ти­во­ве­щая муси­кий­ским орга­ном посре­ди пла­мене: пре­п­ро­слав­лен­ный отцев и наш Боже, бла­го­сло­вен еси.

Бого­де­лан­ныя скри­жа­ли Мои­сей, писан­ныя Боже­ствен­ным Духом, яро­стию сокру­ши, но сего Вла­ды­ка Рожд­шую невре­жден­ну в Небес­ныя сохрань домы ныне внутрь все­ли. С Нею игра­ю­ще, вопи­ем Хри­сту: пре­п­ро­слав­лен­ный отцев и наш Боже, бла­го­сло­вен еси.

В ким­ва­лех — усты чисты­ми, муси­кий­ски же — серд­цем свет­лым, доб­ро­глас­ною тру­бою — высо­кою мыс­лию, Девы и Чистыя в наро­чи­тый избран­ный день пре­став­ле­ния, детель­ны­ми пле­щу­ще рука­ми, вопи­ем: пре­п­ро­слав­лен­ный отцев и наш Боже, бла­го­сло­вен еси.

Бого­муд­рии, собе­ри­те­ся, людие: Божия бо сла­вы Селе­ние от Сио­на пре­став­ля­ет­ся к Небес­но­му жили­щу, иде­же глас чист празд­ну­ю­щих, глас неска­зан­на­го радо­ва­ния, и в весе­лии вопи­ю­щих Хри­сту: пре­п­ро­слав­лен­ный отцев и наш Боже, бла­го­сло­вен еси.

Песнь 8

Ирмос: Пла­мень, оро­ша­ющ пре­по­доб­ныя, зло­че­сти­выя же попа­ля­ющ, Ангел Божий все­мощ­ный пока­за отро­ком, живо­на­чаль­ный же источ­ник соде­ла Бого­ро­ди­цу, тлю смер­ти и живот точа­щу пою­щим: Соде­те­ля еди­на­го поим, избав­лен­нии, и пре­воз­но­сим во вся веки.

Гла­го­лы после­до­ва­ху Боже­ствен­но­му Ков­че­гу свя­щен­но­му все мно­же­ство Бого­сло­вов в Сионе: камо иде­ши ныне, Ски­ние,— зову­ще,— Бога Жива­го? Не пре­стай при­зи­ра­ю­щи верою пою­щия: Соде­те­ля еди­на­го поем, избав­лен­нии, и пре­воз­но­сим во вся веки.

Яко­же, воз­дев­ши руце, исхо­ди­ши, Все­не­по­роч­ная, руце, ими­же Бога носи­ла еси пло­тию, со дерз­но­ве­ни­ем, яко Мати, рек­ла еси к Рож­ден­но­му: яже Ми дал еси, во веки сохра­ни, вопи­ю­щия Тебе: Соде­те­ля еди­на­го поем, избав­лен­нии, и пре­воз­но­сим во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Побеж­да­ют­ся есте­ства уста­вы в Тебе, Дево Чистая: дев­ству­ет бо рож­де­ство и живот пре­доб­ру­ча­ет смерть; по рож­де­стве Дева и по смер­ти жива, спа­са­е­ши прис­но, Бого­ро­ди­це, насле­дие Твое.

Див­ля­ху­ся Ангель­ския силы, в Сионе смот­ря­ю­ще сво­е­го Вла­ды­ку, жен­скую душу рука­ми нося­ща­го, пре­чи­сто бо Рожд­шей сыно­леп­но про­воз­гла­ша­ше: гря­ди, Чистая, с Сыном и Богом про­слав­ле­на буди.

Опря­та лик апо­столь­ский бого­при­ят­ное тело Твое, со стра­хом зря­ще и гла­сом вели­им веща­ю­ще: в Небес­ныя домы к Сыну вос­хо­дя­щи, спа­са­е­ши прис­но, Бого­ро­ди­це, насле­дие Твое.

Светилен

Апо­сто­ли, от конец сово­куп­ль­ше­ся зде, в Геф­си­ма­ний­стей веси погре­би­те тело Мое, и Ты, Сыне и Боже Мой, при­и­ми дух Мой. (Три­жды)

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки