Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь постная\ Оглавление\ Суббота пятой седмицы Великого поста

• Утреня • Литургия


 

СУББОТА АКАФИСТА

 

НА УТРЕНИ

 

знаменает в час четвертый нощи, молебнаго ради последования акафиста. И собравшеся в церковь, благословившу иерею, начинаем утреню, якоже предписася начало утрени в четверток Великаго канона. По шестопсалмии, Бог Господь: во глас 8, и поем трижды тропарь косно.

 

НА УТРЕНИ

 

В четвертый час ночи бьют в било ради молебного последования Акафиста. И, собравшись в церковь, после начального возгласа иерея начинаем Утреню, как предписано в четверг Великого канона. После шестопсалмия поем Бог Господь: на глас 8, и трижды неспешно тропарь.

Тропарь, глас 8:

 

Тропарь, глас 8

Повеленное тайно прием в разуме, / в крове Иосифове тщанием предста Безплотный, глаголя Неискусобрачней: / приклонивый схождением Небеса вмещается неизменно весь в Тя, / Егоже и видя в ложеснах Твоих приемша рабий зрак, / ужасаюся звати Тебе: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

 

Повеление таинственное постигнув разумом, / под кровом Иосифа поспешно предстал бесплотный, / возглашая не Знавшей брака: / "Склонивший Своим сошествием небеса, / не изменяясь, весь вмещается в Тебя. / И видя Его в Твоих недрах принявшим образ раба, / я в изумлении взываю Тебе: / Радуйся, Невеста, брака не познавшая!"

 

Таже стихословим кафисму псалтира 16: Рече Господь Господеви моему: И по исполнении сея, ектениа малая, и поем кондак на среде, со сладкопением, косно.

 

Также стихословим кафизму 16. По окончании ее ектения малая; и поем в середине храма кондак, неспешно со сладкопением.

 

Кондак, глас 8:

 

Кондак, глас 8

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, / но, яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

 

Обороняющей нас Военачальнице / за избавление от страшных бед / учреждаем Тебе торжества победы благодарственные / мы, рабы Твои, Богородица! / Но Ты, как имеющая власть необоримую, / от всяческих опасностей нас освободи, / да взываем Тебе: / "Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

 

На немже кадит диакон святыя иконы и братию по чину. На прочих же точию настоятеля и лики. И чтем икосов и кондаков 6. Стоим на чтении. Тии же икосы суть по алфавиту: сиесть 24, и глаголются от иерея во святом олтаре.

 

В время этого пения диакон кадит святые иконы и братию установленным порядком. При последующем же пении этого кондака – только настоятеля и оба клироса. И читаем 6 икосов и кондаков. На чтении же стоим. Эти 24 кондака и икоса, составленные по алфавиту, читаются священником в святом алтаре.

{Α} Икос 1: Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, / и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся / и стояше, зовый к Ней таковая:

 

Икос 1: Ангел-предводитель послан был с небес / сказать Богородице: "Радуйся!" / И, созерцая Тебя, Господи, / при этом бесплотном возгласе воплощающимся, изумлялся, / и стоял, так к Ней возглашая:

Радуйся, Еюже рaдocть возсияет; / радуйся, Еюже клятва изчезнет. / Радуйся, падшаго Адама воззвание; / радуйся, слез Евиных избавление. / Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; / радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. / Радуйся, яко еси Царево седалище; / радуйся, яко носиши Носящаго вся. / Радуйся, звездо, являющая Солнце; / радуйся, утробо Божественнаго воплощения. / Радуйся, Еюже обновляется тварь; / радуйся, Еюже покланяемся Творцу. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, ибо чрез Тебя радость воссияет; / радуйся, ибо чрез Тебя проклятие исчезнет. Радуйся, падшего Адама призвание к спасению; / радуйся, Евы от слез избавление. Радуйся, высота, недосягаемая для мыслей человеческих; / радуйся, глубина, непроницаемая и для Ангельских очей. Радуйся, ибо Ты – седалище Царя; / радуйся, ибо Ты носишь Носящего все. Радуйся, звезда являющая Солнце; / радуйся, чрево Божественного воплощения. Радуйся, ибо Тобою обновляется творение; / радуйся, ибо в Тебе Младенцем становится Творец. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Β} Кондак 2: Видящи Святая Себе в чистоте, / глаголет Гавриилу дерзостно: / преславное твоего гласа неудобоприятельно души Моей является: / безсеменнаго бо зачатия рождество како глаголеши, зовый: / Аллилуия.

 

 

Кондак 2: Святая, видя Себя в чистоте, / говорит Гавриилу дерзновенно: / "Странное слово твое неприемлемым душе моей представляется; / ибо как ты говоришь о чревоношении / от бессеменного зачатия, восклицая: / Аллилуия!"

 

{Γ} Икос 2: Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, / возопи к служащему: / из боку чисту, Сыну како есть родитися мощно, рцы Ми? / К Нейже он рече со страхом, обаче зовый сице:

 

Икос 2: Познать недоступное познанию ища, / Дева воскликнула, обращаясь к служителю таинства: / "Из чистых недр / Сыну как возможно родиться, скажи Мне?" / Тот же ответил Ей со страхом, но все же так возглашая:

Радуйся, совета неизреченнаго таиннице; / радуйся, молчания просящих веро. / Радуйся, чудес Христовых начало; / радуйся, велений Его главизно. / Радуйся, лествице небесная, Еюже сниде Бог; / радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на небо. / Радуйся, Ангелов многословущее чудо; / радуйся, бесов многоплачевное поражение. / Радуйся, Свет неизреченно родившая; / радуйся, еже како, ни единаго же научившая. / Радуйся, премудрых превосходящая разум; / радуйся, верных озаряющая смыслы. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, тайны замысла неизреченного Служительница; / радуйся, требующего молчания достоверность. Радуйся, чудес Христовых начало; / радуйся, догматов о Нем основа. Радуйся, лестница небесная, по которой сошел Бог; / радуйся, мост, переводящий тех, кто от земли, на небо. Радуйся, много славимое Ангелами чудо; / радуйся, многоплачевное бесов поражение. Радуйся, Свет неизъяснимо родившая; / радуйся, как то было, никому не открывшая. Радуйся, превышающая познание мудрых; / радуйся, озаряющая мысли верных. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Δ} Кондак 3: Сила Вышняго осени тогда к зачатию Браконеискусную, / и благоплодная Тоя ложесна, яко село показа сладкое, / всем хотящим жати спасение, всегда пети сице: / Аллилуия.

 

 

Кондак 3: Сила Всевышнего тогда / осенила к зачатию брака не познавшую / и плодоносное чрево Ее / как бы нивой явила сладостной / для всех, желающих пожинать спасение, / воспевая так: / Аллилуия!

 

{Ε} Икос 3: Имущи Богоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети; / младенец же оноя абие познав Сея целование, радовашеся, / и играньми яко песньми вопияше к Богородице:

 

Икос 3: Имея чрево, Бога принявшее, / поспешила Дева к Елисавете; / младенец же той, тотчас узнав Ее приветствие, / радовался, и взыграниями, как бы песнями, взывал к Богородице:

Радуйся, отрасли неувядаемыя розго; / радуйся, Плода безсмертнаго стяжание. / Радуйся, Делателя делающая человеколюбца; / радуйся, Садителя жизни нашея рождшая. / Радуйся, ниво, растящая гобзование щедрот; / радуйся, трапезо, носящая обилие очищений. / Радуйся, яко рай пищный процветаеши; / радуйся, яко пристанище душам готовиши. / Радуйся, приятное молитвы кадило; / радуйся, всего мира очищение. / Радуйся, Божие к смертным благоволение; / радуйся, смертных к Богу дерзновение. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, Ростка неувядаемого ветвь; / радуйся, Плода бессмертного удел. Радуйся, возделывающая Земледельца человеколюбивого; / радуйся, Насадителя жизни нашей рождающая. Радуйся, нива, растящая сострадания богатые плоды; / радуйся, трапеза, носящая обилие умилостивления. Радуйся, ибо Ты лугу роскошному расцвести даешь; / радуйся, ибо Ты пристанище для душ готовишь. Радуйся, ходатайства приятный фимиам; / радуйся, всего мира искупление. Радуйся, Божие к смертным благоволение; / радуйся, смертных перед Богом дерзновение. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Ζ} Кондак 4: Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, / целомудренный Иосиф смятеся, к Тебе зря небрачней, / и бракоокрадованную помышляя, Непорочная; / уведев же Твое зачатие от Духа Свята, рече: / Аллилуия.

 

 

Кондак 4: Бурю имея в себе мыслей сомнительных, / целомудренный Иосиф пришел в смущение, / смотря на Тебя, безбрачную и подозревая, / что нарушила чистоту, Ты, Непорочная; / узнав же о зачатии Твоем от Духа Святого, возгласил: / Аллилуия!

 

И паки кондак:

 

И снова кондак:

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, / но, яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

 

Обороняющей нас Военачальнице / за избавление от страшных бед / учреждаем Тебе торжества победы благодарственные / мы, рабы Твои, Богородица! / Но Ты, как имеющая власть необоримую, / от всяческих опасностей нас освободи, / да взываем Тебе: / "Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

 

Чтем от слова акафиста, на даяния два. Таже стихословим Непорочны и ектения.

 

И читаем слово на гимн Акафиста, разделенное на две части. Также стихословим Непорочны. Затем ектения.

И паки глаголем кондак:

 

И снова поем кондак:

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, / но, яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

 

Обороняющей нас Военачальнице / за избавление от страшных бед / учреждаем Тебе торжества победы благодарственные / мы, рабы Твои, Богородица! / Но Ты, как имеющая власть необоримую, / от всяческих опасностей нас освободи, / да взываем Тебе: / "Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

 

И другия икосы и кондаки, 6:

 

И следующие 6 икосов и кондаков:

{Η} Икос 4: Слышаша пастырие Ангелов поющих плотское Христово пришествие, / и текше яко к Пастырю видят Сего яко агнца непорочна, / во чреве Мариине упасшася, Юже поюще реша:

 

Икос 4: Услышали пастухи Ангелов, воспевавших / Христа во плоти пришествие, / и, поспешив к Нему, как к Пастырю, / видят Его, как Агнца непорочного, / во чреве Марии взращенного; / воспевая Ее, они воскликнули:

Радуйся, Агнца и Пастыря Мати; / радуйся, дворе словесных овец. / Радуйся, невидимых врагов мучение; / радуйся, райских дверей отверзение. / Радуйся, яко небесная срадуются земным; / радуйся, яко земная сликовствуют небесным. / Радуйся, апостолов немолчная уста; / радуйся, страстотерпцев непобедимая дерзосте. / Радуйся, твердое веры утверждение; / радуйся, светлое благодати познание. / Радуйся, Еюже обнажися ад; / радуйся, Еюже облекохомся славою. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, Агнца и Пастыря Матерь; / радуйся, двор разумных овец. Радуйся, от невидимых врагов защита; / радуйся, двери рая отверзающая. Радуйся, ибо все небесное радуется вместе с землей; / радуйся, ибо все земное ликует вместе с небесами. Радуйся, Апостолов неумолкающие уста; / радуйся, мучеников непобедимое дерзновение. Радуйся, твердое веры основание; / радуйся, ясное благодати познание. Радуйся, ибо чрез Тебя обнажился ад; / радуйся, ибо чрез Тебя мы облеклись славою. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Θ} Кондак 5: Боготечную звезду узревше волсви, тоя последоваша зари, / и яко светильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя, / и достигше Непостижимаго, возрадовашася, Ему вопиюще: / Аллилуия.

 

 

Кондак 5: Богом движимую звезду увидев, Волхвы / последовали за ее сиянием / и, как светильник держа ее, / с нею искали могучего Царя, / и, достигнув Недостижимого, / возрадовались, возглашая Ему: / Аллилуия!

 

{Ι} Икос 5: Видеша отроцы халдейстии на руку Девичу Создавшаго руками человеки, / и Владыку разумевающе Его, аще и рабий прият зрак, / потщашася дарми послужити Ему, и возопити Благословенней:

 

Икос 5: Увидели сыны Халдеев / на руках Девы Создавшего людей Своей рукою, / и Владыку постигнув в Нем, / хотя Он и принял образ раба, / поспешили дарами почтить Его / и возгласить Благословенной:

Радуйся, звезды незаходимыя Мати; / радуйся, заре таинственнаго дне. / Радуйся, прелести пещь угасившая; / радуйся, Троицы таинники просвещающая. / Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства; / радуйся, Господа человеколюбца показавшая Христа. / Радуйся, варварскаго избавляющая служения; / радуйся, тимения изымающая дел. / Радуйся, огня поклонение угасившая; / радуйся, пламене страстей изменяющая. / Радуйся, верных наставнице целомудрия; / радуйся, всех родов веселие. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, Звезды незаходящей Матерь; / радуйся, заря таинственного дня. Радуйся, печь обмана угасившая; / радуйся, служителей таин Троицы просвещающая. Радуйся, мучителя бесчеловечного лишившая власти; / радуйся, явившая Владыку человеколюбивого – Христа. Радуйся, освобождающая от варварских обрядов; / радуйся, извлекающая из нечистых дел. Радуйся, огню поклонение прекратившая; / радуйся, от пламени страстей избавляющая. Радуйся, ведущая верных к целомудрию; / радуйся, всех поколений радость. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Κ} Кондак 6: Проповедницы богоноснии, бывше волсви, / возвратишася в Вавилон, скончавше Твое пророчество, / и проповедавше Тя Христа всем, / оставиша Ирода яко буесловяща, не ведуща пети: / Аллилуия.

 

 

Кондак 6: Провозвестниками Боговдохновенными сделавшись, Волхвы / возвратились в Вавилон, / исполнив о Тебе предсказанное, / и проповедав Тебя всем, как Христа, / оставили Ирода, как пустослова, / не ведавшего песни: / Аллилуия!

 

{Λ} Икос 6: Возсиявый во Египте просвещение истины, отгнал еси лжи тьму: / идоли бо его, Спасе, не терпяще Твоея крепости, падоша, / сих же избавльшиися вопияху к Богородице:

 

Икос 6: Воссияв в Египте светом истины, / разогнал Ты лжи тьму; / ибо идолы его, Спаситель, / не вынеся силы Твоей пали, / а от них избавленные взывали Богородице:

Радуйся, исправление человеков; / радуйся, низпадение бесов. / Радуйся, прелести державу поправшая; / радуйся, идольскую лесть обличившая. / Радуйся, море, потопившее фараона мысленнаго; / радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни. / Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия во тьме; / радуйся, покрове миру, ширший облака. / Радуйся, пище, манны приемнице; / радуйся, сладости святыя служительнице. / Радуйся, земле обетования; / радуйся, из неяже течет мед и млеко. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, людей восстановление; / радуйся, бесов низвержение. Радуйся, обольщение лжи поправшая; / радуйся, обман идолопоклонства обличившая. Радуйся, море, потопившее фараона невещественного; / радуйся, скала, напоившая жаждущих жизни. Радуйся, огненный столп, направляющий находящихся во тьме; / радуйся, покров миру, пространнейший облака. Радуйся, пища, манну сменившая; / радуйся, наслаждения святого Служительница. Радуйся, земля обетования; / радуйся, страна, из которой течет мед и молоко. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Μ} Кондак 7: Хотящу Симеону от нынешняго века преставитися прелестнаго, / вдался еси яко младенец тому, / но познался еси ему и Бог совершенный. / Темже удивися Твоей неизреченней премудрости, зовый: / Аллилуия.

 

 

Кондак 7: Когда Симеону предстояло / переселиться из обманчивого века нынешнего, / Ты был дан как Младенец ему, / но был познан им и как Бог совершенный. / Потому он поразился Твоей неизреченной премудрости, восклицая: / Аллилуия!

 

И паки кондак:

 

И снова кондак:

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, / но, яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

 

Обороняющей нас Военачальнице / за избавление от страшных бед / учреждаем Тебе торжества победы благодарственные / мы, рабы Твои, Богородица! / Но Ты, как имеющая власть необоримую, / от всяческих опасностей нас освободи, / да взываем Тебе: / "Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

 

Таже чтем прочее слова акафиста. Псалом 50. И каноны: святаго обители со ирмосом на 6, и Пресвятыя Богородицы на 6.

 

Также читаем окончание слова на Акафист. Псалом 50. И каноны: святого обители со ирмосом на 6 и Пресвятой Богородицы на 6.

Творение господина Иосифа, егоже краестрочие: Радости приятелище, Тебе подобает радоватися единей. [Аще ли храм Богородицы, поем канон праздника Богородицы со ирмосом на 12. Ирмосы по дважды: тропари на 10.]

 

 

Творение преподобного Иосифа, имеет акростих: "Радости вместилище, Тебе одной подобает радоваться. Иосиф" [Если же храм Богородицы, поем канон праздника Богородицы с ирмосом на 12. Ирмосы - дважды, тропари на 10.]

 

Глас 4. Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя:

 

Канон, глас 4. Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста мои:

{Χ} Христову книгу одушевленную, запечатленную Тя Духом, / великий Архангел, Чистая, зря возглашаше Ти: / радуйся, радости приятелище, / Еюже праматерняя клятва разрешится.

 

Тебя, Христову книгу одушевленную, / запечатанную Духом, / великий Архангел, Чистая, видя, возглашал Тебе: / "Радуйся, радости вместилище, / Та, через Которую проклятие праматери упразднится!"

{Α} Адамово исправление, радуйся / Дево Богоневесто, адово умерщвление. / Радуйся Всенепорочная, палато всех Царя: / радуйся, престоле огненный Вседержителя.

 

Адама исправление, радуйся, / Дева, Божия Невеста, ада умерщвление. / Радуйся, Всенепорочная, дворец всех Царя. / Радуйся, престол огненный Вседержителя!

{Ρ} Цвете неувядаемый, радуйся / едина прозябшая яблоко благовонное. / Радуйся рождшая благоухание единаго Царя. / Радуйся Неискуобрачная, мирови спасение.

 

Радуйся, Розу неувядающую / одна произрастившая! / Радуйся, Яблоко благовонное родившая, / благоухание единого Царя; / радуйся, брака не познавшая, / миру спасение.

{Α} Чистоты сокровище, радуйся, / Еюже от падения нашего востахом. / Радуйся, сладкоуханный крине Владычице, / верных благоухаяй, кадило благовонное, / и миро многоценное.

 

Чистоты сокровище, радуйся, / Та, через Которую мы от падения нашего восстали. / Радуйся, благоуханная Лилия, Владычица, / верных услаждающая, / фимиам благовонный, миро драгоценное.

Катавасия: Отверзу уста моя, / и наполнятся Духа, / и слово отрыгну Царице Матери, / и явлюся, светло торжествуя, / и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

 

 

Катавасия: Отверзу уста мои, / и они исполнятся Духа; / и слово изреку Царице Матери, / и явлюсь светло торжествующим, / и воспою радостно Ее чудеса.

 

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице:

 

Песнь 3

Ирмос: Твоих песнопевцев, Богородица:

{Σ} Клас прозябшая Божественный, яко нива неоранная яве, / радуйся одушевленная трапезо, хлеб животный вмещшая. / Радуйся, животныя воды источниче неистощаемый, Владычице.

 

Колос божественный явно произрастившая, / как невозделанная нива! / Радуйся, одушевленная трапеза, / Хлеб жизни вместившая; / радуйся, живой воды источник / неистощимый, Владычица!

{Δ} Юнице Юнца рождшая непорочнаго, радуйся верным. / Радуйся Агнице, рождшая Божияго Агнца, / вземлющаго мира всего прегрешения. / Радуйся теплое очистилище.

 

Телица, Тельца родившая непорочного верным, радуйся; / радуйся, Агница, во чреве носившая Агнца Божия, / подъемлющего всего мира согрешения; / радуйся, горячее Умилостивление!

{Ο} Утро светлейшее, радуйся / едина Солнца носящая Христа, света жилище. / Радуйся, тьму разрушившая, / и мрачныя бесы отнюд отгнавшая.

 

Утро светлое, радуйся, / одна Солнце носящая – Христа, света жилище; / радуйся, тьму рассеявшая / и мрачных бесов совсем прогнавшая.

{Χ} Радуйся, двере едина, / Еюже Слово пройде едино, / вереи и врата адова, Владычице, Рождеством Твоим сокрушившая. / Радуйся, Божественный входе спасаемых, Богоневесто.

 

Радуйся, единственная дверь, / Которою прошло одно лишь Слово; / Владычица, рождением от Тебя Христа / засовы и врата ада сокрушившая; / радуйся, божественный вход спасаемых, Божия Невеста.

Катавасия: Твоя песнословцы, Богородице, / Живый и Независтный Источниче, / лик себе совокупльшия, духовно утверди, / в Божественней Твоей славе / венцев славы сподоби.

 

Катавасия: Твоих песнопевцев, Богородица, / – живой и обильный источник, / устроивших духовный праздник, утверди / и в божественной славе Твоей / удостой венцов славы.

Ектениа малая.

 

 

Ектения малая.

 

И по возгласе, кондак:

 

И после возгласа кондак:

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, / но, яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

 

Обороняющей нас Военачальнице / за избавление от страшных бед / учреждаем Тебе торжества победы благодарственные / мы, рабы Твои, Богородица! / Но Ты, как имеющая власть необоримую, / от всяческих опасностей нас освободи, / да взываем Тебе: / "Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

 

И чтем другия шесть икосов и кондаков.

 

И читаем следующие шесть икосов и кондаков.

{Ν} Икос 7: Новую показа тварь, / явлься Зиждитель нам от Него бывшим, / из безсеменныя прозяб утробы, / и сохранив Ю, якоже бе, нетленну, / да чудо видяще, воспоем Ю, вопиюще:

 

Икос 7: Небывалое дело показал / Творец, явившийся нам, Им сотворенным, / произросши без семени из чрева Девы / и сохранив Ее, как и была Она, неповрежденной, / чтобы, видя чудо, мы Ее воспели, возглашая:

Радуйся, цвете нетления; / радуйся, венче воздержания. / Радуйся, воскресения образ облистающая; / радуйся, ангельское житие являющая. / Радуйся, древо светлоплодовитое, от негоже питаются вернии; / радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози. / Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным; / радуйся, рождшая Наставника заблуждшим. / Радуйся, Судии праведнаго умоление; / радуйся, многих согрешений прощение. / Радуйся, одеждо нагих дерзновения; / радуйся, любы, всякое желание побеждающая. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, цвет нетления; / радуйся, венец воздержания. Радуйся, сияние воскресения отображающая; / радуйся, жизнь ангельскую являющая. Радуйся, дерево с прекрасными плодами, от которого питаются верные; / радуйся, дерево с тенистою листвою, под которым укрываются многие. Радуйся, носившая во чреве Искупителя плененных; / радуйся, родившая Путеводителя заблудших. Радуйся, Судии праведного умилостивление; / радуйся, многих согрешений прощение. Радуйся, одежда для лишенных дерзновения; / радуйся, любовь, всякое желание превосходящая. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Ξ} Кондак 8: Странное рождество видевше, / устранимся мира, ум на небеса преложше: / сего бо ради высокий Бог на земли явися смиренный человек, / хотяй привлещи к высоте Тому вопиющия: / Аллилуия.

 

 

Кондак 8: Необычайное рождение увидев, / устранимся от мира, / ум устремив на небо. / Ибо для того всевышний Бог / явился на земле смиренным человеком, / желая привлечь к высоте / восклицающих Ему: / Аллилуия!

 

{Ο} Икос 8: Весь бе в нижних / и вышних никакоже отступи неописанное Слово: / снизхождение бо Божественное, / не прехождение же местное бысть, / и рождество от Девы Богоприятныя, слышащия сия:

 

Икос 8: Все было в странах дольних, / и нисколько горних не оставило Беспредельное Слово; / ибо сошествие Божественное, / но не перемена места произошло, / и рождение от Девы, Бога принявшей, / слышащей от нас такие слова:

Радуйся, Бога невместимаго вместилище; / радуйся, честнаго таинства двери. / Радуйся, неверных сумнительное слышание; / радуйся, верных известная похвало. / Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на Херувимех; / радуйся, селение преславное Сущаго на Серафимех. / Радуйся, противная в тожде собравшая; / радуйся, девство и рождество сочетавшая. / Радуйся, Еюже разрешися преступление; / радуйся, Еюже отверзеся рай. / Радуйся, ключу Царствия Христова; / радуйся, надеждо благ вечных. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, Бога невместимого обитель; / радуйся, священного таинства дверь. Радуйся, для неверующих сомнительное известие; / радуйся, для верующих несомненная похвала. Радуйся, колесница пресвятая Восседающего на Херувимах; / радуйся, жилище прекраснейшее Восседающего на Серафимах. Радуйся, противоположное воедино собравшая; / радуйся, девство и рождение сочетавшая. Радуйся, ибо через Тебя заглажено преступление; / радуйся, ибо через Тебя открылся рай. Радуйся, ключ Царства Христова; / радуйся, надежда на блага вечные. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Π} Кондак 9: Всякое естество ангельское удивися великому Твоего вочеловечения делу; / неприступнаго бо яко Бога, зряще всем приступнаго Человека, / нам убо спребывающа, слышаща же от всех: / Аллилуия.

 

 

Кондак 9: Весь мир Ангельский поразился / великому Твоего вочеловечения делу; / ибо Того, Кто как Бог неприступен, / созерцал он всем доступным человеком, / с нами пребывающим / и слышащим от всех: / Аллилуия!

 

{Ρ} Икос 9: Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о Тебе, Богородице, / недоумевают бо глаголати, / еже како и Дева пребываеши, и родити возмогла еси. / Мы же, таинству дивящеся, верно вопием:

 

Икос 9: Витий громогласных как рыбы безгласными / мы видим пред Тобою, Богородица, / ибо они не в силах объяснить, / как Ты и девою пребываешь, и смогла родить. / Мы же, дивясь этой тайне, с верою восклицаем:

Радуйся, премудрости Божия приятелище; / радуйся, промышления Его сокровище. / Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая; / радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая. / Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе; / радуйся, яко увядоша баснотворцы. / Радуйся, афинейская плетения растерзающая; / радуйся, рыбарския мрежи исполняющая. / Радуйся, из глубины неведения извлачающая; / радуйся, многи в разуме просвещающая. / Радуйся, кораблю хотящих спастися; / радуйся, пристанище житейских плаваний. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, Премудрости Божией вместилище; / радуйся, промысла Его сокровищница. Радуйся, философов неумными являющая; / радуйся, искусных в слове в неразумии обличающая. Радуйся, ибо обезумели ловкие совопросники; / радуйся, ибо увяли сочинители сказаний. Радуйся, афинские хитросплетения расторгающая; / радуйся, сети рыбаков наполняющая. Радуйся, из глубины неведения извлекающая; / радуйся, многих в познании просвещающая. Радуйся, корабль для желающих спастись; / радуйся, пристань для пловцов по морю жизни. Радуйся, Невеста, брака не познавшая.

{Σ} Кондак 10: Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, / к сему самообетован прииде, и Пастырь сый, яко Бог, / нас ради явися по нам человек: / подобным бо подобное призвав, яко Бог слышит: / Аллилуия.

 

 

Кондак 10: Желая спасти мир, всего Устроитель / пришел к нему по Собственному обещанию; / и, будучи пастырем, как Бог, / ради нас явился человеком, как и мы; / ибо подобным подобное к Себе призвав, / Он, как Бог, от всех слышит: / Аллилуия!

 

И паки кондак:

 

И снова кондак:

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, / но, яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

Обороняющей нас Военачальнице / за избавление от страшных бед / учреждаем Тебе торжества победы благодарственные / мы, рабы Твои, Богородица! / Но Ты, как имеющая власть необоримую, / от всяческих опасностей нас освободи, / да взываем Тебе: / "Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

Седален, глас 1. Подобен: Гроб Твой:

 

Седален, глас 1

Великий воин невещественных Ангелов, во град Назарет представ, Царя возвещает Твоего, Чистая, и веков Господа: радуйся, глаголя Тебе, благословенная Марие, непостижимая и несказанная глубино, человеков воззвание.

 

Великий военачальник / невещественных Ангелов, / во граде Назарете представ, / возвещает Тебе, Пречистая, / о Царе и Господе веков, / возглашая Тебе: "Радуйся, благословенная Мария, / непостижимая и неизъяснимая глубина, / смертных к Богу призвание!"

Слава, и ныне, тойже. И паки чтение.

 

 

Слава, и ныне: повторяем то же.

 

Песнь 4.

Ирмос: Седяй в Славе:

 

Песнь 4

Ирмос: Сидящий в славе:

{Ε} Во гласех пений, Дево, / Тебе вопием, Всепетая: / радуйся, тучная горо и усыренная Духом. / Радуйся свещниче, и стамно манну носящая, / услаждающая всех благочестивых чувства.

 

Звучными песнями [с верою] / Тебе взываем, (Дева) Всепрославленная: / "Радуйся, гора плодородная и утучненная Духом; / радуйся, светильник и сосуд, манну вмещающий, / услаждающую (всех) благочестивых чувства!"

{Ι} Очистилище миру, радуйся, Пречистая Владычице. / Радуйся лествице, от земли всех возвысившая благодатию. / Радуйся мосте, воистинну преводяй всех / от смерти к животу поющих Тя.

 

Умилостивление миру, / радуйся, пречистая Владычица; / радуйся, лестница, от земли всех возвысившая благодатию; / радуйся, мост, воистину переводящий от смерти к жизни / всех, Тебя воспевающих.

{Ο} Небес превышшая, радуйся, земли основание / в Твоих ложеснах Пречистая, нетрудно носившая. / Радуйся червленице, багряницу Божественную омочившая, / от кровей Твоих, Цареви силам.

 

Небес высочайшая, радуйся, / земли основание в недрах Твоих, Пречистая, без труда носившая; / радуйся, пурпурная раковина, / багряницу Божественную окрасившая / кровью Твоею для Царя сил.

{Ν} Законодавца рождшая истиннаго, радуйся, Владычице, / беззакония всех туне очищающаго. / Недоведомая глубино, высото неизреченная, браконеискусная, / Еюже мы обожихомся.

 

Законодателя родившая воистину, / радуйся, Владычица, беззакония всех заглаживающего даром, / непостижимая глубина, высота неизреченная, / брака не познавшая, / чрез Которую мы получили обожение.

{Σ} Тя исплетшую мирови нерукоплетенный венец песнословим, / радуйся, Тебе Дево зовуще: / хранилище всех и ограждение, и утверждение, / и священное прибежище.

 

Тебя, сплетшую миру нерукотворный венец, / воспеваем, "Радуйся!" Тебе, Дева, возглашая, / охрана всех и ограждение, / и утверждение, и священное прибежище.

Катавасия: Седяй в Славе / на Престоле Божества / во облаце легце, / прииде Иисус Пребожественный, / Нетленною Дланию / и спасе зовущия: / слава, Христе, силе Твоей.

 

 

Катавасия: Сидящий в славе / на престоле Божества, / на облаке легком, / пришел Иисус божественнейший, / носимый непорочной рукою, / и спас взывающих: / "Слава, Христе, силе Твоей!"

 

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая:

 

Песнь 5

Ирмос: Изумился весь мир:

{Ο} Путь рождшая жизни, радуйся Пренепорочная, / от потопа греховнаго мир спасшая: / радуйся Богоневесто, слышание и глаголание страшное: / радуйся пребывание Владыки твари.

 

Путь жизни родившая, радуйся, Всенепорочная, / от потопа греха мир спасшая; / радуйся, Божия Невеста, / слух и речь о Которой приводит в трепет, / радуйся, жилище Владыки всего творения.

{Ι} Крепость и утверждение человеков, радуйся Пречистая, / место освящения славы, умерщвление адово, чертоже всесветлый. / Радуйся ангелов радосте: / радуйся помоще верно молящихся Тебе.

 

Сила и твердыня людей, / радуйся, Пречистая, место освящения славного, / умерщвление ада, брачный чертог пресветлый; / радуйся, Ангелов радость, / радуйся, помощь с верою молящимся Тебе.

{Π} Огнеобразная колеснице Слова, радуйся Владычице, / одушевленный раю, древо посреде имущи жизни Господа, / Егоже сладость оживотворяет верою причащающихся, и тли подклонившихся.

 

Огневидная колесница Слова, / радуйся, Владычице, одушевленный рай, / посреди себя имеющий древо жизни – Господа, / чья сладость оживотворяет с верою ему причащающихся, / хотя и покорившихся тлению.

{Ρ} Укрепляеми силою Твоею, верно вопием Ти: / радуйся, граде всех Царя, / преславная и достослышанная о Нейже глаголана быша яве, горо несекомая: / радуйся глубино неизмеримая.

 

Укрепляемые силою Твоею, / с верою взываем Тебе: / радуйся, город всех Царя, / о Которой славное и достойное внимания ясно сказано, / радуйся, гора не рассекаемая, глубина неизмеримая.

{Ε} Пространное селение Слова, радуйся Пречистая, / сосуде, Божественный бисер произведшая. / Радуйся, всечудное всех к Богу примирение, / блажащих Тя, Богородице, всегда.

 

Пространная скиния Слова, / радуйся, Пречистая, / раковина, Божественный Жемчуг произведшая; / радуйся, Всечудная, с Богом примирение / всех, Тебя, Богородица, / блаженной именующих всегда.

Катавасия: Ужасошася всяческая / о Божественней славе Твоей: / Ты бо, Неискусобрачная Дево, / имела еси во утробе над всеми Бога / и родила еси Безлетнаго Сына, / всем воспевающим Тя / мир подавающая.

 

Катавасия: Изумился весь мир / о божественной славе Твоей: / ибо Ты, брака не познавшая Дева, / носила во чреве Твоем Всевышнего Бога / и родила вечного Сына, / всем воспевающим Тебя мир подающего.

Зде престает канон святаго обители.

 

 

Здесь оканчиваем канон святого обители.

 

Песнь 6.

Ирмос: Божественное сие и всечестное / совершающе празднество, / Богомудрии, Богоматере, / приидите, руками восплещим, / от Нея рождшагося Бога славим.

 

Песнь 6

Ирмос: Божественный сей и всеми чтимый / совершая праздник Богоматери, / придите, богомудрые, / начнем рукоплескать, / от Нее рожденного Бога славя.

{Π} Чертоже Слова нескверный, вина всех обожения, / радуйся Пречистая, пророков оглашение: / радуйся, апостолов удобрение.

 

Чертог Слова непорочный, / Виновница обожения всех, / радуйся, Всечистая, о Которой слышали пророки, / радуйся, Апостолов украшение.

{Ε} От Тебе роса укану, пламень многобожия угасившая. / Тем вопием Ти: / радуйся, руно одушевленное, еже Гедеон, Дево, предвиде.

 

От Тебе роса ниспала, / пламя многобожия угасившая, / потому взываем Тебе: / "Радуйся, Дева, руно орошенное, / которое Гедеон прежде видел!"

{Ι} Се Тебе [Дево] радуйся, зовем: / пристанище нам буди влающимся, / и отишие в пучине скорбей, / и соблазнов всех борителя.

 

Вот, мы Тебе "Радуйся!" возглашаем; / пристанью стань для нас, в море плавающих, / и опорой в пучине скорбей / и соблазнов всеобщего противника.

{Χ} Радости вина, облагодати наш помысл, еже звати Тебе: / радуйся неопалимая купино, облаче всесветлый, / верныя непрестанно осеняющий.

 

 

Радости Виновница, облагодатствуй наш разум, / чтобы мы возглашали Тебе: / "Радуйся, не сгорающий терновый куст, облако пресветлое, / верных непрестанно осеняющее!"

 

Таже четверопеснец,
егоже краестрочие: Сия песнь Иосифова. Глас 6. Песнь 6.

 

Также четверопеснец,
имеющий акростих: "Эта песнь Иосифа". Глас 6. Песнь 6

Ирмос: Житейское море воздвизаемое:

 

Ирмос: Житейское море видя:

Пострадавше мученицы / и, яко камение избранное, по земли валяющеся, / зиждительство всякое врага совершенно превратиша / и храми Бога Живаго явишася.

 

Мученики подвизаясь, / и, как камни отборные, / по земле катясь, / все строение врага совершенно ниспровергли, / и храмами Бога (Живого) явились.

Вас молим, течение доброе совершивших, мученицы, / поста течение тещи нас добре укрепите, / добродетелей совершением просиявших.

 

Вас умоляем, мученики, / путь прекрасный завершившие! / Укрепите нас путь поста прекрасно пробежать, / совершенством добродетелей блистая.

Рабы Твоя, Владыко, / преставльшияся от земли к Тебе, Преблагому, / Твоего Царствия сотвори общники, / Божественных мученик Твоих священными ходатайствы, Многомилостиве.

 

Рабов Твоих, Владыка, / от земли к Тебе, преблагому, перешедших, / Твоего Царства соделай общниками, / божественных мучеников Твоих, Многомилостивый, / священным посредничеством.

Богородичен: Едина Всепетая, / поющим Тя верно, грехов оставление / и дарований Божественных часть датися, / Всесвятому Слову молися, Мати Дево.

 

 

Богородичен: Единая всеми воспеваемая! / Моли Всесвятое Слово, / да будет дано согрешений отпущение, / и дарований Божественных раздаяние / воспевающим Тебя с верою, Матерь-Дева.

 

Иный, глас 5. Ирмос: От кита пророка:

 

Иной, глас 5. Ирмос: От кита пророка:

Память совершающе мученик, / Господеви возслем песни, / днесь Божественно веселящеся.

 

Совершая память мучеников, / Господу песнопения вознесем, / в сей день боговдохновенно радуясь.

Мечев и огня не убоявшеся, / дерзающе в вере страстотерпцы, / мучители в сем уязвисте.

 

Мечей и огня не убоявшись, / дерзая в вере, страстотерпцы, / вы тиранов этим поразили.

Троичен: Троицу Лицы воспеваю Тя, / Единице по существу покланяюся, / Тебе, Отче, Сыне и Душе Святый.

 

Троичен: Как Троицу Лиц воспеваю Тебя, / как Единице по существу поклоняюсь Тебе, / Отче, Сын и Дух Святой!

Богородичен: Ангел и человек благохваление еси, / яко родила еси, Дево, Христа, Спаса душам нашим.

 

Богородичен: Ты, Дева, – Ангелов и людей хвала, / ибо родила Христа, / Спасителя душ наших.

Стих: Дивен Бог во святых Своих, / Бог Израилев.

 

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Смертию живот пременивше, / радуетеся, на Небесех живуще, / страстотерпцы преславнии Христа Бога.

 

Жизнь ценою смерти получив, / вы ликуете, обитая на небесах, / страстотерпцы славные Христа Бога.

Стих: Души их во благих водворятся.

 

Стих: Души их среди благ водворятся.

Смертию и животом обладаяй, / верою преставльшияся от жития, Христе, / со святыми Твоими упокой.

 

Над смертию и жизнью властвующий! / С верою перешедших из жизни сей / со святыми Твоими, Христе, упокой.

Ирмос: От кита пророка избавил еси, / мене же из глубины грехов возведи, / Господи, и спаси мя.

 

Катавасия: От кита пророка Ты избавил, / меня же из глубины согрешений возведи, / Господи, и спаси меня!

Ектения малая.

 

 

Ектения малая.

 

И паки поем кондак:

 

И снова поем кондак:

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, / но, яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

 

Обороняющей нас Военачальнице / за избавление от страшных бед / учреждаем Тебе торжества победы благодарственные / мы, рабы Твои, Богородица! / Но Ты, как имеющая власть необоримую, / от всяческих опасностей нас освободи, / да взываем Тебе: / "Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

 

И чтем оставльшияся шесть икосов и кондаков.

 

И читаем оставшиеся шесть икосов и кондаков.

{Τ} Икос 10: Стена еси девам, Богородице Дево, и всем к Тебе прибегающим: / ибо небесе и земли Творец устрои Тя, Пречистая, вселься во утробе Твоей, / и вся приглашати Тебе научи:

 

Икос 10: Ты – стена девам, Богородица Дева, / и всем к Тебе прибегающим. / Ибо неба и земли Творец воздвиг Тебя, Пречистая, / поселившись во чреве Твоем / и всех Тебе возглашать научив:

Радуйся, столпе девства; / радуйся, дверь спасения. / Радуйся, начальнице мысленнаго наздания; / радуйся, подательнице Божественныя благости. / Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно; / радуйся, Ты бо наказала еси окраденныя умом. / Радуйся, тлителя смыслов упраждняющая; / радуйся, Сеятеля чистоты рождшая. / Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения; / радуйся, верных Господеви сочетавшая. / Радуйся, добрая младопитательнице девам; / радуйся, невестокрасительнице душ святых. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, столп девства; / радуйся, врата спасения. Радуйся, Предводительница духовного воссоздания; / радуйся, Подательница Божественной благости. Радуйся, ибо Ты обновила зачатых постыдно; / радуйся, ибо Ты вразумила лишенных разума. Радуйся, развратителя мыслей устраняющая; / радуйся, Сеятеля чистоты родившая. Радуйся, чертог бессеменного брака; / радуйся, верных с Господом сочетающая. Радуйся, прекрасная воспитательница дев; / радуйся, одевающая как невест святые души. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Υ} Кондак 11: Пение всякое побеждается, / спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: / равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Царю святый, / ничтоже совершаем достойно, / яже дал еси нам, Тебе вопиющим: / Аллилуия.

 

 

Кондак 11: Всякое песнопение изнемогает, / стремясь расшириться в меру множества / обильных милостей Твоих; / ибо, если бы песни, равночисленные песку, / мы стали приносить Тебе, Царь Святой, / не совершили бы ничего достойного того, / что Ты дал нам, взывающим Тебе: / Аллилуия!

 

{Φ} Икос 11: Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зрим святую Деву, / невещественный бо вжигающи огнь, / наставляет к разуму Божественному вся, / зарею ум просвещающая, званием же почитаемая, сими:

 

Икос 11: Светоносную свечу, / пребывающим во тьме явившуюся, / видим мы во Святой Деве; / ибо, возжигая невещественный Свет, / Она ведет к познанию Божественному всех, / как заря, ум освещая, / и чествуется таким воззванием:

Радуйся, луче умнаго Солнца; / радуйся, светило незаходимаго Света. / Радуйся, молние, души просвещающая; / радуйся, яко гром, враги устрашающая. / Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение; / радуйся, яко многотекущую источаеши реку. / Радуйся, купели живописующая образ; / радуйся, греховную отъемлющая скверну. / Радуйся, бане, омывающая совесть; / радуйся, чаше, черплющая рaдocть. / Радуйся, обоняние Христова благоухания; / радуйся, животе тайнаго веселия. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, луч духовного Солнца; / радуйся, блистание незаходящего Света. Радуйся, молния, души озаряющая; / радуйся, как гром, врагов поражающая. Радуйся, ибо Ты излучаешь светозарное сияние; / радуйся, ибо Ты изливаешь многоводную реку. Радуйся, живописующая купели образ; / радуйся, греховную удаляющая скверну. Радуйся, купальня, омывающая совесть; / радуйся, чаша, вмещающая радость. Радуйся, аромат Христова благоухания; / радуйся, жизнь таинственного пира. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Χ} Кондак 12: Благодать дати восхотев, долгов древних, / всех долгов Решитель человеком, / прииде Собою ко отшедшим Того благодати, и раздрав рукописание, / слышит от всех сице: / Аллилуия.

 

 

Кондак 12: Благодать даровать восхотев / прощения долгов древних, / долгов всех людей Разрешитель / Сам пришел к удалившимся от Его благодати, / и, расписку долговую разорвав, / от всех слышит: / Аллилуия!

 

{Ψ} Икос 12: Поюще Твое Рождество, хвалим Тя вси, / яко одушевленный храм, Богородице: / во Твоей бо вселився утробе содержай вся рукою Господь, / освяти, прослави и научи вопити Тебе всех:

 

Икос 12: Воспевая рождение Тобою Христа, / мы все восхваляем Тебя, / как одушевленный храм, Богородица; / ибо во чрево Твое вселившись, / все держащий Своею рукою Господь, / освятил Тебя, прославил / и научил всех взывать к Тебе:

Радуйся, селение Бога и Слова; / радуйся, святая святых большая. / Радуйся, ковчеже, позлащенный Духом; / радуйся, сокровище живота неистощимое. / Радуйся, честный венче царей благочестивых; / радуйся, честная похвало иереев благоговейных. / Радуйся, Церкве непоколебимый столпе; / радуйся, Царствия нерушимая стено. / Радуйся, Еюже воздвижутся победы; / радуйся, Еюже низпадают врази. / Радуйся, тела моего врачевание; / радуйся, души моея спасение. / Радуйся, Невесто Неневестная.

 

Радуйся, скиния Бога и Слова; / радуйся, Святого Святых большая. Радуйся, ковчег, позлащенный Духом; / радуйся, сокровище жизни неистощимое. Радуйся, драгоценный венец царей благочестивых; / радуйся, священная хвала иереев благоговейных. Радуйся, Церкви непоколебимая твердыня; / радуйся, царства нерушимая стена. Радуйся, ибо чрез Тебя воздвигаются победные трофеи; / радуйся, ибо чрез Тебя ниспровергаются враги. Радуйся, тела моего врачевание; / радуйся, души моей спасение. Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

{Ω} Кондак 13: О, Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово! / Нынешнее приемши приношение, от всякия избави напасти всех, / и будущия изми муки, о Тебе вопиющих: / Аллилуия.

 

Кондак 13: О, всепрославленная Матерь, / родившая всех святых святейшее Слово! / Приняв нынешнее приношение, / избавь от всякого несчастья всех / и освободи от будущего наказания / вместе взывающих [к Тебе]: / Аллилуия!

Сей кондак глаголи трижды.

 

 

Этот кондак повторяем трижды.

 

И паки чтется 1-й икос:

 

Затем читается 1-й икос

Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, / и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся / и стояше, зовый к Ней таковая.

 

Ангел-предводитель послан был с небес / сказать Богородице: "Радуйся!" / И, созерцая Тебя, Господи, / при этом бесплотном возгласе воплощающимся, изумлялся, / и стоял, так к Ней возглашая.

И паки кондак:

 

И кондак, глас 8

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, / но, яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: / радуйся, Невесто Неневестная.

 

 

Обороняющей нас Военачальнице / за избавление от страшных бед / учреждаем Тебе торжества победы благодарственные / мы, рабы Твои, Богородица! / Но Ты, как имеющая власть необоримую, / от всяческих опасностей нас освободи, / да взываем Тебе: / "Радуйся, Невеста, брака не познавшая!

 

Таже чтутся синаксарий: первее Минеи, таже Триоди.

 

 

Далее читается Синаксарий Минеи, затем Триоди.

 

Песнь 7.

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии / паче Создавшаго, / но, огненное прещение мужески поправше, / радовахуся, поюще: / препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

 

Песнь 7

Ирмос: Не почтили богомудрые / творения больше Творца, / но угрожавший им огонь мужественно поправ, / радостно воспевали: / "Прехвальный Господь и Бог отцов, / благословен Ты!"

{Α} Воспеваем Тя вопиюще: / радуйся, колеснице солнца умнаго, / лозо истинная, грозд зрелый возделавшая, вино источающий, / души веселящее верою Тя славящих.

 

Воспеваем Тебя, взывая: / "Радуйся, колесница Солнца духовного; / виноградная лоза истинная, Гроздь зрелую возделавшая, / источающую вино, души веселящее / с верою Тебя прославляющих!"

{Ι} Врача всех человек рождшая, радуйся Богоневесто, / жезле тайный, цвет неувядаемый процветший, / радуйся Владычице, Еюже радости наполняемся, и жизнь наследствуем.

 

Врача [всех] (людей) во чреве носившая, / радуйся, Божия Невеста, / жезл таинственный, израстивший Цвет неувядающий; / радуйся, Владычица, чрез Которую мы радости исполняемся, / и жизнь наследуем.

{Ρ} Ветийствующий не может язык, Владычице, песнословити Тя, / паче бо серафимов возвысилася еси, рождши Царя Христа. / Егоже моли граду сему избавитися от многих искушений.

 

Ораторствующий язык / не может воспеть Тебя, Владычица, / ибо более Серафимов Ты возвысилась, / носив во чреве Царя Христа; / Его моли, да от всякого вреда ныне избавятся / с верою Тебе поклоняющиеся.

{Ε} Хвалят Тя блажаще концы, и любовию зовут Тебе: / радуйся свитче, в немже перстом Отчим написася Слово, Чистая. / Егоже моли, в книзе животней / рабом Твоим написатися, Богородице.

 

Восхваляют Тебя, блаженной именуя, / мира концы, и с любовью возглашают Тебе: / "Радуйся, свиток, в который перстом Отца / вписано Слово, Чистая; / Его умоляй, да будут в книге жизни записаны / рабы Твои, Богородица!"

{Ι} Молим, раби Твои, и приклоняем колено сердца нашего: / приклони ухо Твое, Чистая, / и спаси скорбьми погружаемыя присно, / и соблюди от всякаго вражия пленения Твой град, Богородице.

 

 

Умоляем мы, рабы Твои, / и преклоняем колена сердца нашего: / "Склони ухо Твое, Чистая, / и спаси нас, скорбями потопляемых, / и сохрани от всякого вражеского пленения / город Твой, Богородица!"

 

Иный, глас 6. Ирмос: Росодательну:

 

Иной, глас 6. Ирмос: Росоносною соделал:

Пресветлое собрание Божественных Твоих мучеников, Многомилостиве, / во свете Твоем незаходимем ныне жительствует. / Тех молитвами просвещение и грехов очищение подаждь всем, Христе.

 

Пресветлое собрание / божественных Твоих мучеников, Многомилостивый, / во свете Твоем заповедном ныне несет дозор. / Их мольбами просвещение / и о грехах умилостивление / подай всем, Христе.

Коль красное время, еже нам дал еси воздержания, Господи, / в немже ущедри души наша яко Благ, / молитвами святых страдалец, / красныя и честныя возлюбивших страсти Твоя.

 

Как прекрасно время воздержания, / которое Ты дал нам, Господи! / В эти дни пожалей души наши, как благой, / по молитвам святых страдальцев, возлюбивших / прекрасные и досточтимые страдания Твои.

Прешедшия многоболезненную бурю жития рабы Твоя, / устреми в пристанище, Владыко, жизни, / вопити со всеми избранными: / благословен еси, Господи Боже отец наших.

 

Прошедших многоскорбную бурю житейскую / просителей Твоих, Владыка, приведи / в пристань жизни, дав взывать со всеми избранными: / "Благословен Ты, Господи, / Боже отцов наших!"

Богородичен: Закона Дателя, Приснодево, рождшая моли, / беззакония отъяти вся, во время ныне настоящее, / добре произволившим обучатися Божественнаго поста тщанием.

 

 

Богородичен: Законодателя носившая во чреве, Приснодева! / Ныне, во время наставшее, умоляй / удалить все беззакония прекрасно избирающих / обучаться божественному посту с усердием.

 

Иный, глас 5. Ирмос: Благословен еси, Боже:

 

Иной, глас 5. Ирмос: Благословен Ты Боже:

Благословен еси, Боже, / показавый доблия о Тебе страждущия мученики, / препетый и препрославленный.

 

Благословен Ты, Боже, показавший / за Тебя подвизавшихся доблестных мучеников, / прехвальный и преславный!

Благословен еси, Боже, / страстотерпцы молитвенники нам к Тебе подаваяй, / препетый и препрославленный.

 

Благословен Ты, Боже, поставивший страстотерпцев / ходатаями пред Тобою за нас, / прехвальный и преславный!

Троичен: Благословен еси, Боже, / един убо Естеством, Лицы же треми познаваемый, / препетый и препрославленный.

 

Троичен: Благословен Ты, Боже, единый естеством, / но в трех Лицах познаваемый, / прехвальный и преславный!

Богородичен: Благословен еси, Боже, / рождейся безсеменно, и Рождшую показавый чистотствующую, / препетый и препрославленный.

 

Богородичен: Благословен Ты, Боже, рожденный без семени, / и Родившую явивший чистой, / прехвальный и преславный!

Стих: Святым, иже суть на земли Его, / удиви Господь вся хотения Своя в них.

 

Стих: Святым, которые на земле Его, / дивно явил Господь все желания Свои среди них.

Благословен еси, Боже, / звери укротивый и погасивый огнь, / в славу святых Твоих, препетый и препрославленный.

 

Благословен Ты, Боже, пасти зверей замкнувший / и погасивший огонь во славу святых Твоих, / прехвальный и преславный!

Стих: Блажени, яже избрал, / и приял еси Господи.

 

Стих: Блаженны те, кого Ты избрал и приблизил, Господи.

Благословен еси, Боже, / от смерти в безконечный живот преложивый, / верою в житии послужившия Тебе.

 

Благословен Ты, Боже, от смерти / в бесконечную жизнь пренесший / с верою в жизни сей послуживших Тебе.

Ирмос: Благословен еси, Боже, / видяй бездны / и на Престоле Славы седяй, / препетый и преславный.

 

 

 

Катавасия: Благословен Ты Боже, видящий бездны / восседающий на Херувимах, / прехвальный и преславный!

 

 

Песнь 8.

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи / Рождество Богородичо спасло есть; / тогда убо образуемое, / ныне же действуемое, / вселенную всю воздвизает пети Тебе: / Господа пойте, дела, / и превозносите Его во вся веки.

 

Песнь 8

Ирмос: Отроков благочестивых в печи / Дитя Богородицы спасло: / тогда – прообразуемое, а ныне – действующее; / всю вселенную созывает Он петь Тебе. / Пойте Господа, творения, / и превозносите во все века!

{Ν} Ложесны Слово прияла еси, / вся носящаго носила еси, / млеком питала еси, / манием питающаго вселенную всю, Чистая, Емуже поем: / Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

 

Ты во чрево Слово приняла, / все Носящего носила, / молоком вскормила мановением Своим питающего / всю вселенную, Чистая. / Ему мы поем: / "Воспевайте Господа, творения, / и превозносите во все века!"

{Μ} Моисей уразуме в купине великое таинство Рождества Твоего: / отроцы же прообразиша сие явственнее / посреде огня стояще, и не опаляеми, нетленная святая Дево. / Тем Тя почитаем во вся веки.

 

Моисей уразумел в кусте терновом / великое таинство рождения от Тебя Христа; / отроки (же) прообразовали его всего яснее, / стоя посреди огня, и им не опаляемые, / непорочная святая Дева. / Потому мы воспеваем Тебя во все века!

{Ο} Прежде прелестию обнажившиися / в ризу нетления облекохомся Рождеством Твоим: / и седящии во тьме прегрешений, свет видехом, / света жилище, Отроковице. / Тем Тя поем во вся веки.

 

Прежде обманом обнаженные, / мы в одежду нетления облеклись, / когда Ты понесла во чреве; / и, сидящие во мраке согрешений, / Свет увидели, Света жилище, Отроковица. / Потому мы воспеваем Тебя во все века!

{Ν} Мертвии Тобою оживляются, / Жизнь бо ипостасную родила еси, / немии прежде, благоглаголиви бывают, / прокаженнии очищаются, недузи отгоняются, / духов воздушных множества побеждаются, / Дево, человеков спасение.

 

Мертвые Тобою оживотворяются, / ибо Жизнь ипостасную носила Ты во чреве; / немые прежде говорить ясно начинают, / прокаженные очищаются, недуги прогоняются, / духов воздушных множества побеждаются, / Дева, смертных спасение.

{Η} Миру рождшая спасение, / имже от земли на высоту взяти быхом, / радуйся всеблагословенная, покрове и державо, / стено и утверждение поющим, Чистая: / Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

 

 

Миру родившая спасение, / Та, через Которую мы от земли вознеслись на высоту, / радуйся, Всеблагословенная, покров и крепость, / стена и твердыня для поющих, Чистая: / "Воспевайте Господа, творения, / и превозносите во все века!"

 

Иный. Ирмос: Из пламене преподобным росу:

 

Иной. Ирмос: Из пламени Ты для благочестивых росу источил:

Святых мученик исправлением, / небеснии умове преудивишася, / тех молитвами, милости Твоя, Владыко, в нас богатно удиви, Щедре.

 

Умы небесные чрезвычайно удивились / святых мучеников подвигам; / по молитвам их дивные милости Твои, Владыка, / в нас яви обильно, Милосердный.

Огнь Божественною росою поправшии, / страдальцы Господни досточуднии, / избавите нас огня мучащаго, / ко Владыце теплыми вашими молитвами.

 

Огонь росою Божественною поправшие / страдальцы Господни удивления достойные! / Избавьте нас от огня карающего / ко Владыке горячими вашими ходатайствами.

Преблагий Слове, / отшедшия от нас православно, / жизни сподоби, яже на небесех, / и святыя светлости, / добропобедных мученик молитвами.

 

Преблагое Слово! / Отошедших от нас православных / удостой жизни, той, что на небесах, / и святого осияния, победоносных мучеников мольбами.

Богородичен: Молитвами, Щедре, Рождшия Тя, / и святых мученик и апостол Твоих, / просвети наша души, еже славити Тя, / в веселии душевнем во веки.

 

 

Богородичен: Мольбами носившей Тебя во чреве, Милосердный, / и святых мучеников, и Апостолов Твоих, / просвети наши души, чтобы нам славить Тебя / в веселии душевном вовеки.

 

Иный. Ирмос: Творца твари:

 

Иной. Ирмос: Создателя всего творения:

Лицы мученик святии, / помяните любовию воспевающия вы / и превозносящия Христа во веки.

 

Хоры мучеников святые! / Помяните с любовью воспевающих вас / и превозносящих Христа вовеки.

Мечем усекаеми, радовахуся мученицы, поюще Христа / и превозносяще во вся веки.

 

Мечом рассекаемые, мученики / радовались, воспевая Христа / и превознося во все века.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

 

Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.

Троичен: Страннолепно разделяется Троица / и пребывает нераздельна, яко Бог, / Юже превозносим во вся веки.

 

Троичен: Странным образом разделяется Троица, / и пребывает нераздельной, как Бог: / Ее мы превозносим во все века.

Богородичен: Дева Младенца роди, / Бог бо из Нея вочеловечися, / вся тварь да поет Его во веки.

 

Богородичен: Дева Младенца родила: / ибо Бог от Нея вочеловечился; / все творение да поет Его вовеки.

Стих: Дивен Бог во святых Своих, / Бог Израилев.

 

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Столпи мужества явишася, / падением диаволим радующеся мученицы, / поюще Христа и превозносяще во веки.

 

Столпами мужества вы явились, мученики, / над падением диавола торжествуя, / воспевая Христа (и превознося) вовеки.

Стих: Души их во благих водворятся.

 

Стих: Души их среди благ водворятся.

У Авраама внедритися сподоби, Господи, рабы Твоя, / верою преставльшияся к Тебе, и надеждею.

 

В лоне Авраама водвориться / удостой, Господи, рабов Твоих, / к Тебе перешедших с верою и надеждою.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

 

Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.

Ирмос: Творца твари, / Егоже ужасаются Ангели, / пойте, людие, / и превозносите во вся веки.

 

 

 

Катавасия: Создателя всего творения, / пред Кем трепещут Ангелы, / воспевайте люди, / и превозносите во все века!

 

 

Песнь 9.

Ирмос: Всяк земнородный / да взыграется, Духом просвещаемь, / да торжествует же Безплотных умов естество, / почитающее священное торжество Богоматере, / и да вопиет: / радуйся, Всеблаженная, / Богородице, Чистая Приснодево.

 

Песнь 9

Ирмос: Всякий на земле рожденный / да ликует, Духом просвещаясь; / да торжествует и бесплотных Умов естество, / почитая священное торжество Богоматери, / и да взывает: / "Радуйся, Всеблаженная, / Богородица чистая, Приснодева!

{Ι} Да Тебе, вернии, радуйся зовем, / Тобою радости причастницы бывше присносущныя, / избави нас напастей, варварскаго пленения, и всякия иныя раны, / за множество, Отроковице, прегрешений, / находящия человеком согрешающим.

 

Чтобы мы, верные, восклицали Тебе: "Радуйся", / став через Тебя вечной радости участниками, / избавь нас от искушения, иноземного пленения, / и от всякого иного бедствия, / из-за множества согрешений, Отроковица, / постигающего людей согрешающих.

{Ω} Явилася еси просвещение наше и утверждение. / Темже вопием Ти: / радуйся, звездо незаходимая, вводящая в мир великое Солнце. / Радуйся, Едем отверзшая заключенный, Чистая. / Радуйся, сосуде, миро неистощимое на Тя излиянное приемший.

 

Явилась Ты просвещением нашим и утверждением, / потому мы взываем Тебе: / "Радуйся, звезда не заходящая, / вводящая в мир великое Солнце; / радуйся, открывшая Эдем затворенный, Чистая; / радуйся, сосуд, / миро неистощимое, на Тебя излитое, принявший.

{Σ} Станем благоговейно в дому Бога нашего, и возопиим: / радуйся, миру Владычице. / Радуйся Марие, Госпоже всех нас. / Радуйся, едина непорочная в женах и добрая. / Радуйся, столпе огненный, вводящий в вышнюю жизнь человечество.

 

Станем благоговейно / в доме Бога нашего и возгласим: / "Радуйся, мира Владычица, / радуйся, Мария, госпожа всех нас; / радуйся, единственная среди жен / непорочная и прекрасная; / радуйся столп огненный, / вводящий в вышнюю жизнь человечество!"

{Η} Голубице Милостиваго рождшая, радуйся Приснодево: / преподобных всех, радуйся, похвало, страдальцев венчание. / Радуйся, всех праведных Божественное удобрение, / и нам верным спасение.

 

Голубка, Милостивого родившая, / радуйся, Приснодева, / радуйся, всех преподобных похвала, / подвижников увенчание; / Радуйся, и всех праведных божественное украшение, / и нам, верным, спасение.

{Φ} Пощади, Боже, наследие Твое, / грехи наша вся презрев ныне, / на сие имея молящую Тя, / на земли безсеменно Тебе Рождшую, / великия ради милости восхотевшаго / вообразитися, Христе, в человечество.

 

 

Пощади, Боже, наследие Твое, / все грехи наши презрев ныне, / для того имея молящую Тебя, / на земле без семени носившую во чреве / Тебя, Христе, по великой милости восхотевшего принять / прежде несвойственный Тебе / образ (человеческий).

 

Иный. Ирмос: Бога человеком невозможно:

 

Иной. Ирмос: Невозможно людям увидеть Бога:

Яко свет, яко солнце возсиявше, / всю землю лучами благочестия, мученицы, / и светилами чудес просветиша / и многобожия тьму разгнаша, / ихже молитвами, Боже, помилуй нас.

 

Как свет, как солнце взойдя, / всю землю лучами благочестия / и светочами чудес осветили мученики, / и тьму многобожия разогнали: / их мольбами, Боже, помилуй нас!

Воинство мучеников непобедимое, / всех нас укрепи добре подвизатися / и совершити поста поприще, / яко да Божественнаго жития дело совершивше, / причастницы будем жизни, веселящеся.

 

Воинство мучеников непобедимое! / Укрепи всех нас прекрасно подвизаться / и окончить поприще поста; / чтобы дела жития боговдохновенного завершив, / нам стать участниками жизни с веселием.

Твоя да предварит благость, Господи, / от нас страшным преставльшихся повелением Твоим, / да окружит их Твоя милость, / и да наставит к селением, просвещенным светом лица Твоего.

 

Твоя благость, Господи, да встретит скоро / перешедших от нас по страшному велению Твоему: / да окружит их Твоя милость / и да приведет к обителям, / озаряемым светом лица Твоего.

Богородичен: Гласом ангеловым совета Отча Ангела, / неизреченно Богородице родила еси, / гласы убо рабов Твоих приими, / яже во время поста приносим, / и сия принеси Богу, якоже кадило.

 

 

Богородичен: По гласу Ангела / Вестника совета Отчего / Ты, Богородица, неизреченно зачала; / прими же голоса рабов Твоих, / которые мы во время поста приносим, / и принеси их Богу, как фимиам.

 

Иный. Ирмос: Исаие, ликуй:

 

Иной. Ирмос: Исаия, ликуй:

Совершающе торжество мученическое, / днесь людие воскликнем песньми, / поюще Христу подвигоположнику / и победы на враги им подавшему, / Егоже в песнех величаем.

 

Совершающе мученическое торжество, / в сей день, люди, возликуем с песнями, / воспевая Христу, закон подвижничества установившему, / и победы над врагами им подавшему: / Его мы в песнопениях величаем.

Ноготьми растерзаеми и усецаеми мечем на уды, / совокупистеся Христу любезно, всехвальнии мученицы. / Тем и ныне на небесех веселящеся, о всех молитеся.

 

Когтями железными терзаемые, / и рассекаемые мечом на части, / вы сочетались со Христом в любви, всехвальные мученики. / Потому и ныне, веселясь на небесах, / за всех помолитесь.

Троичен: Едино Существом воспеваю Тя, Безначальная Троице, / честная, живоначальная, несекомая Единице, / Отче нерожденный и рожденный Слове и Сыне, Душе Святый, / нас спаси, поющих Тя.

 

Троичен: В единстве естества воспеваю / Тебя, безначальная Троица, / досточтимая, живоначальная, неделимая Единица: / Отче нерожденный, и рожденное Слово и Сын, / Дух Святой, спаси нас, / воспевающих Тебя!

Богородичен: Паче ума рождество Твое, Богомати, / без мужа бо зачатие в Тебе и девственно рождение бысть, / ибо Бог есть родивыйся, / Егоже величающе, Тя, Дево, ублажаем.

 

Богородичен: Превыше ума роды Твои, Богоматерь, / ведь без мужа произошло зачатие в Тебе / и девственно – чревоношение: / и, подлинно, Богом является рожденный! / Его величая, мы Тебя, / Дева, блаженной именуем.

Стих: Святым, иже суть на земли Его, / удиви Господь вся хотения Своя в них.

 

Стих: Святым, которые на земле Его, дивно явил Господь все желания Свои среди них.

Доблее воинство Царя всех и Бога, / мучеников песньми венчаим, людие, / тии бо победиша бесовския полки яве, / яже воспевающе, Владыку величаем.

 

Доблестное воинство / Царя всех и Бога – мучеников / песнями увенчаем, люди: / ибо они явно победили бесовские полки. / Воспевая их, мы Владыку величаем.

Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.

 

Стих: Блаженны те, кого Ты избрал и приблизил, Господи.

Егда все создание Твое возставиши судитися, Христе, яже приял еси, / и ныне рабы Твоя верныя помилуй, / прости, яже в житии прегрешения их, / и со святыми Твоими упокой я во веки.

 

Когда все, Тобою созданное, / Ты воздвигнешь для суда, Христе, / тех, кого Ты и ныне принял, / верных рабов Твоих помилуй, / совершенные ими в жизни согрешения прости, / и со святыми Твоими упокой их навеки.

Ирмос: Исаие, ликуй, / Дева име во чреве / и роди Сына Еммануила, / Бога же и Человека, / Восток имя Ему, / Его же величающе, / Деву ублажаем.

 

 

 

Катавасия: Исаия, ликуй! / Дева зачала во чреве / и родила Сына – Эммануила, / Бога и человека, / Восток – имя Ему. / Его величая, мы Деву восхваляем.

 

 

Ексапостиларий. Подобен: Жены услышите:

 

Ексапостиларий

Еже от века днесь познавается таинство: / Божие Бог Слово, Сын Девы Марии за милосердие бывает. / И радость Благовещения Гавриил провещавает, с нимже возопиим вси: / радуйся, Мати Господня.

 

 

 

От века сокровенное таинство / сегодня познается: / Бог – Слово Божие – Сыном Девы Марии / по милосердию становится, / и радостное благовестие возглашает Гавриил. / С ним все воззовем: / "Радуйся, Матерь Господня!"

 

 

На хвалитех: Всякое дыхание:
Поставим стихов 4 и поем стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля:

 

На хвалитех
стихиры на 4, глас 4

Сокровенное таинство / и Ангелом неведомое, / Гавриил уверяет Архангел, / и к Тебе ныне приидет / единей нетленней и добрей голубице, / и рода нашего воззванию, / и возопиет Тебе Пресвятая, еже радуйся: / уготовися словом, Бога Слова, / Твоими ложеснами прияти.

 

Сокровенное таинство / и Ангелам неведомое / удостоверяет Гавриил Архангел. / И к Тебе придет он ныне, / единой чистой и прекрасной голубице, / и призванию к Богу рода нашего, / и воззовет Тебе, Всесвятая: "Радуйся! / Готовься словом Бога Слово / в недра Свои принять!"

Светоносная палата / уготовася Тебе, Владыко, / утроба чистая Богоотроковицы, / гряди к Сей и сниди, ущедри создание Твое, / завистно брань приимшее и работою удержанное льстиваго, / и доброту первую погубившее, / и Твоего спасительнаго чающее сошествия.

 

Светоносный дворец / приготовлен Тебе Владыка / – чрево пречистое Божией Отроковицы. / Приди, в Него сойди, / пожалев Свое создание, / из зависти подвергшееся нападению / и удерживаемое в рабстве у злодея, / и красоту первоначальную потерявшее, / и ожидающее Твоего спасительного сошествия.

Гавриил Архангел, / к Тебе, Всенепорочная, / явленно приидет и возопиет Тебе: / радуйся, клятвы разрешение, / падших востание. / Радуйся, едина избранная Богу бывшая. / Радуйся, колеснице солнца славы. / Приими Безплотнаго, / во утробе Твоей вселитися хотящаго.

 

Гавриил Архангел / к Тебе, Всенепорочная, / явно придет и воззовет Тебе: / "Радуйся, от проклятия избавление, / падших исправление! / Радуйся, ставшая единственной Божией избранницей! / Радуйся, Солнца облако одушевленное! / Принимай Бесплотного, / во чреве Твоем поселиться возжелавшего!"

Слава, и ныне, самогласен, глас 4:

 

Слава, и ныне, глас 4:

Языка, егоже не ведяше, / услыша Богородица, / глаголаше бо к Ней Архангел Благовещения глаголы: / отнюдуже верно приимши целование, / зачат Тя, Превечнаго Бога. / Темже и мы радующеся вопием Ти: / из Нея воплотивыйся непреложно, Боже, / мир мiрови даруй / и душам нашим велию милость.

 

 

Язык, Ей неизвестный, / услышала Богородица: / ведь Архангел возглашал Ей слова благовестия. / Потому Она, приняв с верою его приветствие, / зачала Тебя, Предвечного Бога. / Оттого и мы, радуясь, воззовем Тебе: / "Боже, неизменно воплотившийся от Нее, / мир миру даруй / и душам нашим великую милость!"

 

Славословие великое и отпуст.

 

 

Славословие великое и отпуст.

 


(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru