Преподобного Амвросия Оптинского

• 10 окт

Великая вечерня
Утреня
Литургия

ПРЕПОДОБНОГО АМВРОСИЯ, СТАРЦА ОПТИНСКОГО

НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

Блажен муж: 1‑й антифон.

На «Господи воззвах:» стихиры на 8, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:

Церковнославянский Русский
Днесь светло торжествует / Введенская пустынь, / прославляющи своего великаго молитвенника, / преподобнаго старца Оптинскаго, / Амвросия чудотворца, / иже зде подвизася ревностно / и, возшед на лествицу духовную, / просиял есть, яко светильник огнезрачный, / по всей земли Российстей. В сей день светло торжествует / Введенская пустынь, / прославляя своего великого молитвенника, / преподобного старца Оптинского, / Амвросия чудотворца, / который здесь подвизался ревностно / и, взойдя на лестницу духовную, / просиял как светильник огнесветлый / по всей земле Российской.
Приидите, вернии людие, / воздадим достойное поклонение / ныне прославленному старцу Божию / и согласно воспоим ему: / преподобне отче наш Амвросие, / молитвенниче наш пред Престолом Царя Небеснаго, / не забуди нас, убогих чад твоих, / чающих твоея помощи, / и избави нас от всякия нужды и печали. Придите, верные люди, / воздадим достойное поклонение / ныне прославленному старцу Божию / и согласно воспоем ему: / преподобный отче наш Амвросий, / молитвенник наш пред престолом Царя Небесного, / не забудь нас, убогих чад твоих, / ожидающих твоей помощи, / и избавь нас от всякой нужды и печали.
Что тя наречем, преподобне Амвросие? / В подвизех бо возшел еси / на гору святости и совершенства, / яко земный Ангел и человек Небесный / ныне же радуешися и веселишися в чертозех Царя царствующих, / и тамо зриши славу и доброту неизреченную, / и с горними Силами непрестанно / воспеваеши Трисвятую песнь / Богу, в Троице славимому. Как тебя наречем, преподобный Амвросий? / Ибо ты в подвигах взошел / на гору святости и совершенства, / как земной ангел и человек небесный; / ныне же радуешься и веселишься в чертогах Царя царствующих, / и там созерцаешь славу и красоту неизреченную, / и с вышними Силами непрестанно / воспеваешь трисвятую песнь / Богу, в Троице славимому.
Празднующе память богоноснаго Амвросия, / великаго старца Оптинскаго, / всероссийскаго наставника благочестия, / воспойте, людие, песнь новую: / блажен еси, преподобне отче наш, / сотворивый вся, заповеданная Христом, / ныне бо ты, прославляем в совете святых, / созерцаеши славу Вседержителя Бога, / прославляющаго прославльших Его. Празднуя память богоносного Амвросия, / великого старца Оптинского, / всероссийского наставника благочестия, / воспойте, люди, песнь новую: / «Блажен ты, преподобный отче наш, / исполнивший все, заповеданное Христом!» / Ибо ныне ты, прославляемый в сонме святых, / созерцаешь славу Вседержителя Бога, / прославляющего прославивших Его.

Иные стихиры, глас 2.
Подобен: Егда от Древа:

Преподобне отче Амвросие, / кто исповесть труды и болезни твоя, / яже понесл еси ради Царствия Небеснаго? / И был еси образ терпения и смирения, / кротости и воздержания, / целомудрия и послушания, / темиже обогатил еси душу твою / и стяжал еси дары Духа Всесвятаго, / Имже всяка душа живится. Преподобный отче Амвросий, / кто поведает о трудах и страданиях твоих, / которые перенес ты ради Царствия Небесного? / И стал ты образом терпения и смирения, / кротости и воздержания, / целомудрия и послушания; / потому обогатил ты душу свою / и стяжал дары Духа Всесвятого, / Которым всякая душа оживотворяется.
Благословлял еси Господа / на всякое время, / в радости и печали земнаго жития, / всегда хвала Его бысть во устех твоих, / да услышат кротцыи и немощствующии глас твой и возвеселятся, / взыскал бо еси Господа, и услыша тя, / и от всех скорбей твоих избави тя. / Приступим и мы, братие, к Богу и просветимся, / и лица наша не постыдятся. Благословлял ты Господа / во всякое время, / в радостях и печалях земного жития, / всегда хвала Ему была на устах твоих, / да услышат кроткие и немощные глас твой и возвеселятся; / ибо взыскал ты Господа, и Он услышал тебя, / и от всех скорбей твоих избавил тебя. / Приступим и мы, братия, к Богу и просветимся, / и лица наши не постыдятся.
Святый угодниче Божий, / веры православныя ревнителю, / сосуде благодати избранный, / дивным житием твоим пустынь Оптина прославися, / и вси концы земли нашея возрадовашася, / тебе бо вси стяжахом стену и утверждение, / молися присно ко Господу, / всемилостивому Богу нашему, / да спасет души наша. Святой угодник Божий, / веры православной ревнитель, / сосуд благодати избранный, / дивным житием твоим пустынь Оптина прославилась, / и все концы земли нашей возрадовались, / ибо тебя мы все стяжали как стену и утверждение; / молись всегда ко Господу, / всемилостивому Богу нашему, / да спасет души наши.
Богоблаженне отче Амвросие, / суетная и ложная мира сего / отвергл еси непоколебимо, / облекийся в ризы монашеския, / препобедил еси в себе ветхаго человека, / угасив разжженныя стрелы вражия, / душу свою, яко зеницу ока, / соблюл еси невредиму, / темже тя вси ублажаем. Богоблаженный отче Амвросий, / суетные и ложные блага мира сего / ты отверг без колебаний; / облекшись в ризы монашеские, / победил в себе ветхого человека; / угасив раскаленные стрелы вражьи, / душу свою, как зеницу ока, / сохранил ты невредимой, / потому мы все тебя блаженным именуем.
Слава, глас 1: Приидите, монахов множество, / хвалебными песньми / память почтим богоноснаго старца Амвросия, / Оптины пустыни украшения, / се бо, яко финикс, насажденный в дому Божием, / процвел и возблагоухал есть цвет неувядаемый, / и ныне предстоит пред Царем Небесным, / моляся о душах наших. Слава, глас 1: Придите, монахов множества, / хвалебными песнопениями / почтим память богоносного старца Амвросия, / Оптиной пустыни украшения; / ибо он, как пальма, насажденная в доме Божием, / цвет произрастил благоуханный и неувядающий, / и ныне предстоит пред Царем Небесным, / молясь о душах наших.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Всемирную славу, / от человек Прозябшую, / и Владыку Рождшую, / Небесную Дверь, / воспоим Марию Деву, / Безплотных песнь, и верных удобрение: / Сия бо явися Небо, и Храм Божества: / Сия преграждение вражды разрушивши, / мир введе, и Царствие отверзе. / Сию убо имуще веры Утверждение, / Поборника имамы из Нея Рождшагося Господа. / Дерзайте убо, дерзайте людие Божии: / ибо Той победит враги, яко Всесилен. И ныне, Богородичен, глас тот же: Всемирно славную, / от людей происшедшую и Владыку родившую / воспоем, – Марию Деву, / небесную дверь, Безплотных песнь и верных украшение. / Ибо явилась Она небом и храмом Божества. / Она, разрушив враждебную преграду, / мир водворила и отверзла Царство. / Потому держась Её, опоры нашей веры, / имеем мы Защитником от Нее рожденного Господа. / Дерзайте же, дерзайте, люди Божии, / ибо Он победит врагов, как Всемогущий.

Вход. Прокимен дне. И чтения.

Вход. Прокимен дня. И чтения праздника:

1. Притчей чтение

Память праведнаго с похвалами, и благословение Господне на главе его. Блажен человек, иже обрете премудрость, и смертен, иже уведе разум. Лучше бо сию куповати, нежели злата и сребра сокровища. Честнейшая же есть камений многоценных, все же честное недостойно ея есть. Долгота бо дней и лета живота в деснице ея, в шуйце же ея богатство и слава, от уст ея исходит правда, закон же и милость на языце носит. Послушайте убо мене, о чада, честная бо реку, и блажен человек, иже пути моя сохранит, исходи бо мои, исходи живота, и уготовляется хотение от Господа. Сего ради молю вас и предлагаю мой глас сыновом человеческим, яко аз, премудрость, устроих совет, и разум, и смысл аз призвах. Мой совет и утверждение, мой разум, моя же крепость. Аз мене любящия люблю, ищущии же мене обрящут благодать. Разумейте убо, незлобивии, коварство, ненаказаннии же, прилагайте сердца. Послушайте мене и паки, честная бо реку, и отверзу от устен правая, яко истине поучится гортань мой, мерзки же предо мною устны лживыя. С правдою вси глаголы уст моих, ничтоже в них стропотно, ниже развращенно. Вся права суть разумевающим и проста обретающим разум. Научаю бо вас истине, да будет о Господе надежда ваша, и исполнитеся Духа. Память праведника – с похвалами, и благословение Господне – на главе его. Блажен человек, который обрел премудрость, и смертный, который постиг разум, – ибо лучше её приобретать, чем сокровища из серебра и золота. Она дороже камней драгоценных: не воcпротивится ей ничто дурное; она хорошо известна всем, любящим ее, и все драгоценное не достойно ее. Ибо долгота жития и годы жизни – в правой руке её, а в левой у неё – богатство и слава; из уст её выходит правда; закон же и милость она на языке носит. Итак, послушайте меня, о дети, ибо я важное скажу, и блажен человек, который пути мои сохранит, ибо исходы мои – исходы жизни, и готовится желание от Господа. Потому убеждаю вас и посылаю мой глас сынам человеческим. Ибо я, премудрость, устроила совет, и знание и смысл я призвала. Мой – совет и безопасность; мой – разум, моя и сила. Я меня любящих люблю, а ищущие меня найдут благодать. Придумайте же, беззлобные, хитрость, а не наставленные – приложите сердце. Послушайте меня и еще, ибо я важное скажу, и открою губами своими правое; ибо истине поучаться будет гортань моя, и мерзки предо мною губы лживые. С правдою все речи уст моих, ничего в них ни кривого, ни искаженного; все они прямы для думающих и правильны для находящих знание. Ибо я учу вас истинному, чтобы была в Господе надежда ваша, и вы исполнились Духа.

Cр. Притч 10:7А – 5 А; 3:13 – 16; 8:34А, 35А – 36 А; 8:12, 14, 17; 8:5 – 10; 22, 19А 1, 23Б (?)

2. Премудрости Соломона чтение

Уста праведнаго каплют премудрость: устне же мужей мудрых ведят благодать. Уста мудрых поучатся премудрости, правда же избавляет их от смерти. Скончавшуся мужу праведну, не погибнет надежда. Сын бо праведен раждается в живот и во благих своих плод правды обымет. Свет праведным всегда, и от Господа обрящут благодать и славу. Язык мудрых добрая свесть, и в сердце их почиет мудрость. Любит Господь преподобная сердца, приятни же Ему вси непорочнии в пути. Мудрость Господня просвещает лице разумнаго. Постигает бо желающия ю, прежде даже разумети ю, и удобь узрится от любящих ю. Утреневавый к ней не утрудится, и бдяй ея ради вскоре без печали будет. Яко достойных ея сама обходит, ищущи, и во стезях ея является им благоприемне. Мудрости никогдаже одолеет злоба. Сих ради и рачитель бых доброты ея, и возлюбих ю, и поисках от юности моея. И взысках невесту привести себе, яко всех Владыка возлюби ю. Таинница бо есть Божия хитрости, и обретательница дел Его. Труды ея суть добродетели: целомудрию же и разуму та учит, правде и мужеству, ихже потребнее ничтоже есть в житии человеком. Аще же и многаго искусства желает кто, весть древняя, и быти хотящая разсмотрит. Свесть извития словес и разрешения гаданий, знамения и чудеса проразумеет, и сбытия времен и лет; и всем советник есть благ, яко безсмертие есть в ней и благославие во общении словес ея. Сего ради беседовах ко Господу, и помолихся Ему, и рех от всего сердца моего: Боже отцев и Господи милости, сотворивый вся словом Твоим и мудростию Твоею устроивый человека, да владеет бывшими от Тебе тварьми и да управляет мир в преподобии и правде. Даждь ми Твоих Престолов приседящую премудрость и не отлучи мене от отрок Твоих, яко аз раб Твой и сын рабыни Твоея. Посли ю с Небес от святаго жилища Твоего, и от Престола славы Твоея, да, сущи со мною, научит мя, что благоугодно есть пред Тобою, и наставит мя в разум, и сохранит мя в славе своей. Помышления бо смертных вся боязлива, и погрешительна умышления их. Уста праведного льют каплями мудрость, а губы мужей (мудрых) знают благодать. Уста мудрых обучаются премудрости, правда же избавляет их от смерти. По кончине мужа праведного не гибнет надежда: ибо сын праведный рождается для жизни, и во благах своих плод правды соберет. Свет праведным – всегда, и от Господа они обретут благодать и славу. Язык мудрых доброе знает, и в сердце их почивает мудрость. Любит Господь благоговейные сердца, и приятны Ему все непорочные в пути. Мудрость Господня просветит лицо разумного: ведь Она опережает жаждущих её, прежде, чем те уразумеют ее и легко созерцается любящими её. С рассвета ищущий её не утомится, и бодрствующий ради неё вскоре беззаботен будет. Ибо она сама ходит кругом, ища её достойных, и на путях своих показывается им благосклонно. Мудрости никогда не одолеет злоба. Потому я и стал ревнителем красоты её, и возлюбил ее, и взыскал с юности моей. И постарался привести её в невесту себе, ибо всех Владыка возлюбил её. Ведь она – вводит в тайны ведения Божия и избирает дела Его. Труды ее – добродетели, целомудрию и разуму она учит, правде и мужеству, полезнее которых ничего нет в жизни для людей. Если же кто и большого опыта желает, то ей известно древнее, и что должно произойти. Знает она повороты слов и разрешение загадок, предугадывает знамения и чудеса и исходы событий и времен, и для всех – советник благой. Ибо бессмертие пребывает в ней, и слава в общении слов ее. Потому я обратился к Господу, и помолился Ему, и сказал Ему от всего сердца моего: «Боже отцов и Господи милости, сотворивший всё словом Твоим и мудростью Твоею устроивший человека, чтобы он властвовал над созданными Тобой творениями и управлял миром в святости и правде! Дай мне у Твоих престолов сидящую Премудрость и не отвергни меня из числа отроков Твоих: ибо я раб Твой и сын рабы Твоей. Пошли её (с небес), от святого жилища Твоего и от престола славы Твоей, чтобы она пребывая со мною научила меня, что благоугодно пред Тобою, и руководила мной в познании, и сохранила меня в славе своей: ибо все помышления смертных боязливы, и нетверды намерения их».

Притч 10:31А; 10: 32А; Ср. Притч 11:2Б; 10:2Б; Притч 11:7А; 11:19А; Ср. Притч 13:2А; Притч 13:9А [] (?); 15:2А; Ср. Притч 14:33; Притч 22:11А [] (?). Прем 6:13; 6:12Б; 6:14А; 6:15Б; 6:16А; 7:30Б; 8:2Б; 8:2Б; 8:3Б; 8:4; 8:7Б; 8:8; Ср. Прем 8:9Б; Ср. Прем 8:17Б; Прем 8:18Б; 8:21Б; 9:1–3А; 9:4–5А; 9:10; 9:11Б; 9:14.

3. Премудрости Соломона чтение

Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их. И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут, яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле, искуси их и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют и, яко искры по стеблию, потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину и вернии в любви пребудут Ему. Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его. Души праведных в руке Божией, и не коснется их мучение. Показались они в глазах неразумных умершими, и сочтен бедствием исход их, и шествие от нас – уничтожением; но они пребывают в мире. Ибо, хотя и были они в глазах людей наказаны, но надежда их полна бессмертия. И немного наказанные, они будут много облагодетельствованы, потому что Бог испытал их и нашел их достойными Себя. Как золото в горниле Он проверил их и как жертву всесожжения принял их. И во время посещения их они воссияют и, как искры в соломе, пробегут. Будут судить племена и владычествовать над народами, и Господь будет над ними царствовать вовеки. Надеющиеся на Него уразумеют истину, и верные в любви пребудут у Него; ибо благодать и милость со святыми Его и промышление – об избранных Его.

Прем 3:1–9

На литии стихира храма и святого, глас 6

Преподобне отче наш Амвросие, / всея России наставниче богомудрый, / жезле немощных и страждущих, / образе веры и благочестия, / проповедниче смирения и терпения, / молитвенниче за Отечество наше православное, / днесь ублажаем честную твою память, / с верою и любовию притекающе, / взываем ти дерзновенно: / моли Христа Бога спастися душам нашим. Преподобный отче наш Амвросий, / всей России наставник богомудрый, / жезл немощных и страждущих, / образ веры и благочестия, / проповедник смирения и терпения, / молитвенник за отечество наше православное! / В сей день мы прославляем священную твою память, / с верою и любовью прибегая к тебе, взываем дерзновенно: / «Моли Христа Бога о спасении душ наших!»
Слава, глас 8: Приидите, вернии людие, / воздадим достойное поклонение / ныне прославленному старцу Божию / и согласно воспоим ему: / преподобне отче наш Амвросие, / молитвенниче наш пред Престолом Царя Небеснаго, / не забуди нас, убогих чад твоих, / чающих твоея помощи, / и избави нас от всякия нужды и печали. Слава, глас 8: Придите, верные люди, / воздадим достойное поклонение / ныне прославленному старцу Божию / и согласно воспоем ему: / преподобный отче наш Амвросий, / молитвенник наш пред престолом Царя Небесного, / не забудь нас, убогих чад твоих, / ожидающих твоей помощи, / и избавь нас от всякой нужды и печали.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Безневестная Дево, / Яже Бога неизреченно заченши плотию, / Мати Бога Вышняго, / Твоих рабов мольбы приими, Всенепорочная, / всем подающи очищение прегрешений, / ныне наша моления приемлющи, / моли спастися всем нам. И ныне, Богородичен, глас тот же: Не познавшая брака Дева, / неизреченно Бога зачавшая по плоти, / – Матерь Бога Всевышнего! / Услышь мольбы Твоих рабов, Всенепорочная, / всем подающая очищение от согрешений; / ныне, приняв наши моления, / моли о спасении всех нас.

На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся, Живоносный Кресте:

Песнь воспоим, людие, / учителю душеспасительнаго жительства, / источнику любве Христовы, великому старцу Амвросию, / монахов путеводителю, / алчущих питателю, бедствующим помощнику, / всем христианом прибежищу: / приими, угодниче Божий, наша моления, / верных чад твоих, / чтущих святую память твою. Песнь воспоем, люди, / учителю душеспасительного жития, / источнику любви Христовой, великому старцу Амвросию, / монахов руководителю, / алчущих питателю, бедствующим помощнику, / всем христианам прибежищу: / «Прими, угодник Божий, моления, / нас верных чад твоих, / чтущих святую память твою!»
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Драгоценна пред Господом / смерть святых Его. Пс 115:6
Празднующе, преподобне отче, / святую память твою, / благодарную песнь воспеваем ти, / ты бо веси нужды нас, чад твоих, / обремененных скорбьми многими, / помогаеши нам силою свыше / и ограждаеши, яко щит, / от всяких демонских нахождений, / низпосылая велию милость. Празднуя, преподобный отче, / святую память твою, / мы благодарственную песнь воспеваем тебе, / ибо ты знаешь нужды нас, чад твоих, / обремененных скорбями многими, / помогаешь нам силою свыше / и ограждаешь, словно щит, / от всяких демонских нападений, / ниспосылая нам великую милость.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело. Стих: Блажен муж, боящийся Господа, / заповеди Его он возлюбит крепко. Пс 111:1
Притецем, братие, / к источнику света истины, / богоблаженному Амвросию, / просветимся его ученьми духовными / и с верою возопиим купно: / приими наша молитвы / и избави нас от всяких зол и скорбей. Прибегнем, братия, / к источнику света истины, / богоблаженному Амвросию, / просветимся его учениями духовными / и с верою воззовем все вместе: / «Прими наши молитвы / и избавь нас от всяких зол и скорбей!»
Слава, глас 8: Наставниче всех приходящих к тебе, / отче наш Амвросие, / любве насадителю, / нищих кормителю, / жаждущих напоителю, / грешников добрый исправителю, / неверных вразумителю, / призри на нас, чад твоих, / чтущих святую память твою. Слава, глас 8: Наставник всех приходящих к тебе, / отче наш Амвросий, / любви насадитель, / нищих питающий, / жаждущих напояющий, / грешников добром исправляющий, / неверных вразумляющий! / Воззри на нас, чад твоих, / чтущих святую память твою.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Безневестная Дево, / Яже Бога неизреченно заченши плотию, / Мати Бога Вышняго, / Твоих рабов мольбы приими, Всенепорочная, / всем подающи очищение прегрешений, / ныне наша моления приемлющи, / моли спастися всем нам. И ныне, Богородичен, глас тот же: Не познавшая брака Дева, / неизреченно Бога зачавшая по плоти, / – Матерь Бога Всевышнего! / Услышь мольбы Твоих рабов, Всенепорочная, / всем подающая очищение от согрешений; / ныне, приняв наши моления, / моли о спасении всех нас.

Тропарь, глас 5

Яко к целебному источнику, / притекаем к тебе, Амвросие, отче наш, / ты бо на путь спасения нас верно наставляеши, / молитвами от бед и напастей охраняеши, / в телесных и душевных скорбех утешаеши, / паче же смирению, терпению и любви научаеши; / моли Человеколюбца Христа / и Заступницу усердную / спастися душам нашим. Как к целебному источнику / мы прибегаем к тебе, Амвросий, отче наш, / ибо ты на путь спасения нас верно направляешь, / молитвами от бед и напастей охраняешь, / в скорбях телесных и душевных утешаешь, / а главное – смирению, терпению и любви научаешь; / моли Человеколюбца Христа и Заступницу усердную / о спасении душ наших.

ПРЕПОДОБНОГО АМВРОСИЯ, СТАРЦА ОПТИНСКОГО

НА УТРЕНИ

На Бог Господь:
тропарь святого дважды, глас 5

Яко к целебному источнику, / притекаем к тебе, Амвросие, отче наш, / ты бо на путь спасения нас верно наставляеши, / молитвами от бед и напастей охраняеши, / в телесных и душевных скорбех утешаеши, / паче же смирению, терпению и любви научаеши; / моли Человеколюбца Христа / и Заступницу усердную / спастися душам нашим. Как к целебному источнику / мы прибегаем к тебе, Амвросий, отче наш, / ибо ты на путь спасения нас верно направляешь, / молитвами от бед и напастей охраняешь, / в скорбях телесных и душевных утешаешь, / а главное – смирению, терпению и любви научаешь; / моли Человеколюбца Христа и Заступницу усердную / о спасении душ наших.
Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, Двере Господня непроходимая; / радуйся, стено и покрове притекающим к Тебе. / Радуйся, необуреваемое пристанище и неискусобрачная, / рождшая плотию Творца Твоего и Бога. / Молящи не оскудевай о воспевающих / и кланяющихся рождеству Твоему. Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, дверь Господня непроходимая! / Радуйся, стена и покров прибегающим к Тебе! / Радуйся, тихая пристань и Дева брака не познавшая, / родившая по плоти Творца Твоего и Бога! / Не переставай ходатайствовать о воспевающих / и почитающих Рожденного от Тебя.

По 1‑м стихословии седален, глас 8:

Церковь святая ныне празднует / твою честную память, отче наш Амвросие, / почитающи подвиги твоего земнаго жития, / ты бо явился еси воистину яко река благодати Духа Святаго, / врачуя немощи телесныя и душевныя / всех прибегающих к тебе с верою и надеждею. / Тем взываем тебе непрестанно: / молися Христу Богу о спасении душ наших. (2) Церковь святая ныне празднует / священную память твою, отче наш Амвросий, / почитая подвиги твоего земного жития, / ибо явился ты воистину как река благодати Духа Святого, / врачуя немощи телесные и душевные / всех прибегающих к тебе с верою и надеждою. / Потому мы взываем тебе непрестанно: / «Молись Христу Богу о спасении душ наших!» (2)
Слава, и ныне, Богородичен: Упование и прибежище христианом, / Богородице Приснодево Марие, / не презри уповающих на Тя рабов Твоих, / требуем бо всегда Твоея помощи и заступления, / яко Мати еси Зиждителя всех, Христа Бога нашего: / тем и величаем Рождество Твое, Пречистая, и вопием: / радуйся, Богорадованная Владычице, / радуйся, спасение душам нашим и велия милость. Слава, и ныне, Богородичен: Упование и прибежище христиан, / Богородица Приснодева Мария, / не презри уповающих на Тебя рабов Твоих, / ибо мы всегда нуждаемся в Твоей помощи и заступлении, / ведь Ты – Матерь Создателя всех, Христа Бога нашего; / потому мы и величаем Рожденного от Тебя, Пречистая, и восклицаем: / «Радуйся, Богом обрадованная Владычица, / радуйся, душам нашим спасение / и великая милость!»

По 2‑м стихословии седален, глас 1:

Любовию Христовою привлекл еси вся концы земли нашея / и учил еси доброму христианскому жительству, / терпение и смирение насаждая в душах алчущих спасения, / наипаче помогаеши нам, / предстоя ныне у Царя царствующих и Владыки жизни вечныя / и моля Его, / да помилует недостойных раб Своих / и спасет души наша. (2) Любовью Христовой привлек ты все концы земли нашей / и учил доброй христианской жизни, / терпение и смирение насаждая в душах алчущих спасения; / особенно же ныне помогаешь нам, / предстоя у Царя царствующих и Владыки жизни вечной / и моля Его, да помилует Он недостойных рабов Своих / и спасет души наши. (2)
Слава, и ныне, Богородичен: Тя, Пресвятая Богородице, / Ангели поют непрестанно, / яко Содетеля тех и Бога нашего несказанно во чреве Твоем заченши, / родила еси неискусомужно во спасение наше и избавление, / Егоже и молиши присно, / сущим на земли здравие даровати / и миру всему умирение. / Темже и зовем Ти: / радуйся, всех родов веселие, / радуйся, Дево, христиан похвало. Слава, и ныне, Богородичен: Тебя, Пресвятая Богородица, / Ангелы воспевают непрестанно, / ибо их Создателя и Бога нашего / несказанно во чреве Своем зачав, / Ты родила, не зная мужа, для спасения нашего и избавления, / и молишь Его непрестанно / живущим на земле здравие даровать / и всему миру умиротворение. / Потому мы и взываем Тебе: / «Радуйся, всех родов веселие, / радуйся, Дева, христиан похвала!»

Величание

Ублажаем Тя, / преподобне отче Амвросие, / и чтим святую память твою, / наставниче монахов / и собеседниче Ангелов. Ублажаем тебя, / преподобный отче Амвросий, / и чтим святую память твою, / наставника монахов / и собеседника Ангелов.

Псалом избранный

Лик 1: Терпя, потерпех Господа, и внят ми, и услыша молитву мою. 2: Постави на камени нозе мои, и исправи стопы моя. 1: Се удалихся бегая и водворихся в пустыни. 2: Уподобихся неясыти пустынней. 1: Бдех и бых яко птица особящаяся на зде. 2: Колена моя изнемогоста от поста. 1: И плоть моя изменися елеа ради. 2: Слезами моими постелю мою омочу. 1: Яко обыдоша мя пси мнози, сонм лукавых одержаша мя. 2: Напрягоша лук свой, вещь горьку. 1: Состреляти в тайных непорочнаго. 2: Предзрех Господа предо мною выну, яко одесную менe eсть, да не подвижуся. 1: Вси языцы обыдоша мя, и именем Господним противляхся им. 2: Благословен Господь, Иже не даде нас в ловитву зубом их. 1: Да исповедятся Тебе, Господи, вся дела Твоя. 2: И преподобнии Твои да благословят Тя. 1: И уведите, яко удиви Господь преподобнаго Своего. 2: И утрудися во век и жив будет до конца. 1: Хранит Господь души преподобных Своих. 2: Восхвалятся преподобнии во славе и возрадуются на ложах своих. 1: Честна пред Господем смерть преподобных Его. 2: Пойте Господеви, преподобнии Его, и исповедайте память святыни Его, во всех людех чудеса Его. 1 хор С терпением уповал я на Господа, и Он внял мне, и услышал молитву мою. 2 Поставил на скале ноги мои, и направил стопы мои. 1 Вот, я удалился в изгнание и водворился в пустыне. 2 Я уподобился пеликану в пустыне. 1 Не спал и стал как птичка, сидящая одиноко на кровле. 2 Колени мои ослабели от поста. 1 Плоть моя изменилась, ибо нет елея. 2 Слезами моими постель мою орошать. 1 Ибо окружило меня множество псов, сборище злодеев обступило меня. 2 Натянули лук свой для дела жестокого. 1 Чтобы тайно стрелять в непорочного. 2 Видел я Господа пред собою всегда, ибо Он – справа от меня, чтобы я не поколебался. 1 Все народы окружили меня, но я именем Господним воспротивился им. 2 Благословен Господь, Который не дал нас в добычу зубам их. 1 Да прославят Тебя, Господи, все дела Твои. 2 И святые Твои да благословят Тебя. 1 И познайте, что дивным соделал Господь святого Своего. 2 Хотя бы и вечно трудился, так чтобы и жить ему до конца. 1 Хранит Господь души святых Своих. 2 Восхвалятся святые во славе и возрадуются на ложах своих. 1 Драгоценна пред Господом смерть святых Его. 2 Пойте Господу, святые Его, и поведайте память о Святыне Его. Среди всех племён чудеса Его.

Пс 39:2, 3Б; 54:8; 101:7А, 8; 108:24; 6:7Б; 21:17А; 63:4Б–5А; 117:10; 123:6; 144:10; 4:4А; 48:10А; 96:10Б; 149:5; 115:6; 29:5; 95:3Б.

Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды. Слава, и ныне: Аллилуия (3).

После полиелея седален, глас 8

Достойно восхвалим, братие, / подвиги всея России чудотворца, / преподобнаго отца нашего Амвросия, / возшедшаго на высоту лествицы духовныя / и прославльшаго Бога совершенством добродетелей душеспасительных, / и паки воспоим, со умилением сердец наших зовуще: / радуйся, Амвросие, отче святый, / добрый наставниче благочестия. (2) Достойно восхвалим, братия, / подвиги всея России чудотворца, / преподобного отца нашего Амвросия, / взошедшего на высоту лестницы духовной / и прославившего Бога совершенством добродетелей душеспасительных, / и вновь воспоем, со умилением сердец наших взывая: / «Радуйся, Амвросий, отче святой, / добрый наставник благочестия!» (2)
Слава, и ныне, Богородичен: Дево пренепорочная и неискусобрачная Марие, / призри и посети рабов Твоих, / верно поющих и хвалящих Тя во храме Твоем, Препетая: / радуйся, Богоблагодатная Богородице Всепетая, / радуйся, спасение наше и утверждение, / радуйся, просветившая род наш светоносным Рождеством Сына Твоего и Бога нашего, / Имже искоренися лесть бесовская, / радуйся, совокупившая дольняя Небесным: / радуйся, Невесто Неневестная. Слава, и ныне, Богородичен: Дева пренепорочная и не знающая брачного общения Мария! / Воззри и посети рабов Твоих, / с верою поющих и восхваляющих Тебя во храме Твоем, Всехвальная: / «Радуйся, облагодатствованная Богом Богородица, всеми воспеваемая; / радуйся, спасение наше и утверждение; / радуйся, просветившая род наш светоносным рождеством Сына Твоего и Бога нашего, / которым искоренено обольщение бесовское; / радуйся, соединившая дольнее с небесным: / радуйся, Невеста, брака не познавшая!»

Степенна: 1‑й антифон 4‑го гласа

От юности моея / мнози борют мя страсти, / но Сам мя заступи, / и спаси, Спасе мой. С юности моей / воюют со мною многие страсти; / но Сам защити / и спаси меня, Спаситель мой.
Ненавидящии Сиона, / посрамитеся от Господа, / яко трава бо огнем / будете изсохше. Ненавидящие Сион, устыдитесь Господа: / ибо вы будете иссушены, / как трава огнем.
Слава, и ныне: Святым Духом / всяка душа живится, / и чистотою возвышается, / светлеется Троическим Единством священнотайне. Слава, и ныне: Святым Духом всякая душа оживляется / и очищением возвышается, / в священной тайне просветляется / Троическим Единством.

Прокимен, глас 4

Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Драгоценна пред Господом / смерть святых Его. Стих: Что воздам я Господу за всё, что Он воздал мне. Пс 115:6, 3
Другий прокимен: Всякое дыхание / да хвалит Господа. Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его. Второй прокимен: Всё, что дышит, / да восхвалит Господа. Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его на тверди силы Его. Пс 150:6, 1

Евангелие от Матфея, зачало 43

Рече Господь Своим учеником: вся Мне предана суть Oтцем Моим, и никтоже знает Сына, токмо Oтец: ни Oтца кто знает, токмо Сын, и емуже аще волит Сын открыти. Приидите ко Мне вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы. Возмите иго Мое на себе, и научитеся от Мене, яко кроток есмь и смирен сердцем, и обрящете покой душам вашим. Иго бо Мое благо, и бремя Мое легко есть. Сказал Господь Своим ученикам: Все Мне предано Отцом Моим, и никто не знает Сына, кроме Отца; и Отца никто не знает, кроме Сына, и кому хочет Сын открыть. Придите ко Мне все труждающиеся и обремененные, и Я упокою вас; возьмите иго Мое на себя и научитесь от Меня, ибо Я кроток и смирен сердцем, и найдете покой душам вашим; ибо иго Мое благо и бремя Мое легко. Мф 11:27–30

По 50‑м псалме

Слава: Молитвами преподобнаго отца нашего Амвросия, / Милостиве, очисти / множества согрешений наших. Слава: По молитвам преподобного отца нашего Амвросия, / Милостивый, изгладь / множество согрешений наших.
И ныне: Молитвами Богородицы, / Милостиве, очисти / множества согрешений наших. И ныне: По молитвам Богородицы, / Милостивый, изгладь / множество согрешений наших.
Таже, глас 6: Помилуй мя, Боже, / по велицей милости Твоей / и по множеству щедрот Твоих / очисти беззаконие мое. Затем, глас 6: Помилуй меня, Боже, / по великой милости Твоей / и по множеству щедрот Твоих / изгладь беззаконие моё.

И стихира, глас 6

Богоносный отче наш Амвросие, / в христоподражательнем житии своем / стяжал еси плоды духовныя: / любовь, мир, радость, / долготерпение, благость, милосердие, / веру, кротость, воздержание, / плоть распяв со страстьми и похотьми, / тяготы других понесл еси / и тако исполнил еси закон Христов, / достоблаженне отче, молися о спасении душ наших. Богоносный отче наш Амвросий, / в христоподражательном житии своем / ты стяжал плоды духовные: / любовь, мир, радость, / долготерпение, благость, милосердие, / веру, кротость, воздержание; / плоть распяв с ее страстями и вожделениями, / ты тяготы других понес / и так исполнил закон Христов, достоблаженный отче. / Молись о спасении душ наших!

Канон Богородицы со ирмосом на 6 и святаго на 8.

Канон Богородицы со ирмосом на 6 и святого на 8.

Канон святого, глас 8.
Песнь 1

Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи / чудотворяй иногда / Моисейский жезл, крестообразно поразив / и разделив море: / Израиля же беглеца, пешеходца спасе, / песнь Богови воспевающа. Ирмос: Возничего колесницы фараона погрузил / некогда чудодейственный Моисеев жезл, / крестообразным ударом разделивший море, / Израиля же беглеца, пешего путника спас, / песнь Богу воспевавшего.
Церковь ныне торжествует, / светло празднующи твою святую память, / и с радостию воспевает ти хвалебную песнь, / славящи Господа, дивнаго во святых Своих. Церковь ныне торжествует, / светло празднуя твою святую память, / и с радостью воспевает тебе хвалебную песнь, / славя Господа, дивного во святых Своих.
Познал еси сладость жизни во Христе / и не обинуяся оставил еси прелесть земных благ и суету мира, / всего себе покорив Богу. Познал ты сладость жизни во Христе / и без колебаний оставил обольщение земными благами и суету мирскую, / всего себя покорив Богу.
Кто изочтет подвиги твоя, / яже понесл еси ради Царствия Небеснаго, / в пении, бдении и пощении утверждая дух свой? Кто исчислит подвиги твои, / которые перенес ты ради Царствия Небесного, / в пении, бдении и пощении утверждая дух свой?
Восходил еси от силы в силу в доброделании заповедей Христовых / и стяжал еси дар Духа Святаго, / Егоже действием спасл еси многия души христианския. Восходил ты от силы в силу / в усердном исполнении заповедей Христовых / и стяжал дар Святого Духа; / Его действием ты и спас / многие души христианские.
Богородичен: Богородице Приснодево Марие, / простри ми милостивне десницу на помощь, / умоляющи Сына Твоего и Бога, / яко уязвен есмь люте / и на Тя точию надежду мою положих, / Ты мя ущедри. Богородичен: Богородица Приснодева Мария, / простри мне милостиво на помощь Твою десницу, / умоляя Сына Твоего и Бога, / ибо я тяжко уязвлен / и только на Тебя мою надежду возложил, / Ты надо мною сжалься!
Катавасия: Отверзу уста моя, / и наполнятся Духа, / и слово отрыгну Царице Матери, / и явлюся, светло торжествуя, / и воспою, радуяся, Тоя чудеса. Катавасия: Отверзу уста мои, / и они исполнятся Духа; / и слово изреку Царице Матери, / и явлюсь светло торжествующим, / и воспою радостно Ее чудеса.

Песнь 3

Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом / и землю на водах основавый, / на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди: / яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче. Ирмос: Утвердивший в начале небеса премудро / и землю на водах основавший! / На скале заповедей Твоих, Христе, меня утверди, / ибо нет святого, кроме Тебя, / единый Человеколюбец.
Послушанием совершенным отверглся еси воли своея / и тем страсти существа падшаго Адама отринул еси, / всего себе предав водительству богомудрых старцев и отцев пустыни, / иже и возрастиша тя в меру возраста духовнаго. Послушанием совершенным отрекся ты от воли своей / и тем страсти падшего естества адамова отринул, / всего себя предав водительству богомудрых старцев и отцов пустыни, / которые и возрастили тебя в меру возраста духовного.
Целомудрия красоту стяжала есть твоя чистая душа, / силою покаяния совлекшися ветхаго человека / и в духовнем преуспеянии облекшися во Христа. Целомудрия красоту стяжала твоя чистая душа, / силою покаяния совлекшись ветхого человека / и духовно возрастая, облеклась во Христа.
Богатства тленнаго мира возненавидел еси / и был еси яко странник и пришлец на земли, / взыскуя Града Небеснаго, / темже Домовладыка введе тя в чертог славы Своея. Богатства тленного мира ты возненавидел / и был как странник и пришелец на земле, / взыскующий Града Небесного; / потому Домовладыка и ввел тебя в чертог славы Своей.
Христос Бог обогати тя даром чудес, / и многия болезни страждущих исцелил еси, / не остави нас, чающих от тебе благодатныя помощи. Христос Бог обогатил тебя даром чудес, / и многие болезни страждущих ты исцелил; / не оставь и нас, / ожидающих от тебя / благодатной помощи.
Богородичен: Надеждо и упование наше, / Владычице мира, благая Помощнице, / спаси, и в крепости рог вознеси православных, / и люди наша от всяких бед и от различных обстояний свободи. Богородичен: Надежда и упование наше, / Владычица мира, благая Помощница! / Спаси нас и в крепости возвысь достоинство православных, / и народ наш освободи / от всяких бед и от различных напастей.
Катавасия: Твоя песнословцы, Богородице, / живый и независтный Источниче, / лик себе совокупльшия, духовно утверди, / в Божественней Твоей славе / венцев славы сподоби. Катавасия: Твоих песнопевцев, Богородица, / – живой и обильный источник, / устроивших духовный праздник, утверди / и в божественной Твоей славе / удостой венцов славы.

Седален, глас 4

Лик монахов ныне славословит тя, / преподобне отче наш Амвросие, / ублажая честную память твою, / и вся обитель в радости торжествует, / почитающи твое чистое в добродетелех житие / и множество чудотворений, тобою преизливаемых. / Темже мы вси вкупе вопием: / спасай нас молитвами твоими, Амвросие, отче наш. (2) Сонм монахов ныне славословит тебя, / преподобный отче наш Амвросий, / ублажая священную память твою, / и вся обитель в радости торжествует, / почитая твое чистое, добродетельное житие / и множество чудотворений, от тебя преизливающихся. / Потому и мы все вместе восклицаем: / «Спасай нас молитвами твоими, Амвросий, отче наш!» (2)
Слава, и ныне, Богородичен: Под Твое благоутробие притекающе, / молим, Богородице Дево, / не презри плача нашего и молитвы, / но ускори избавити от бед и скорбей люди безответныя: / Ты бо едина еси известнейшее христианом упование, / и к Тебе прибегающе, вси спасаемся. Слава, и ныне, Богородичен: Под кров Твоего милосердия притекая, / молим, Богородица Дева: / «Не презри плача нашего и молитвы, / но поспеши избавить от бед и скорбей людей беззащитных, / ибо Ты одна – надежнейшее христианам упование, / и к Тебе прибегая, мы все спасаемся!»

Песнь 4

Ирмос: Ты моя крепость, Господи, / Ты моя и сила, / Ты мой Бог, Ты мое радование, / не оставль недра Отча / и нашу нищету посетив. / Тем с пророком Аввакумом зову Ти: / силе Твоей слава, Человеколюбче. Ирмос: Ты – моя крепость, Господи, / Ты – и моя сила, / Ты – мой Бог, Ты – моя радость, / не оставивший недр Отеческих / и нашу нищету посетивший. / Потому с пророком Аввакумом возглашаю Тебе: / «Слава силе Твоей, Человеколюбец!»
Избранный сосуд Духа Святаго был еси / и токи чудес излил еси. / Приими наша молитвы / и исцели нас от ран греховных и страстей. Избранным сосудом Духа Святого ты стал / и потоки чудес излил. / Прими наши молитвы / и исцели нас от ран греховных и страстей.
Познавый силу молитвы во спасение души, / научи нас душеполезно молитися / ко Избавителю всех милостивому Иисусу. Познавший силу молитвы во спасение души! / Научи нас молиться душе на пользу / ко Избавителю всех, милостивому Иисусу.
Веру истинную православную утверди в людех твоих, / чтущих тя яко ревнителя учения Христова. Веру истинную православную / утверди в людях твоих, / чтущих тебя. как ревнителя учения Христова.
Что воздадим ти, преблаженне отче наш, / за вся, яже воздал еси нам, чадом твоим, / чтущим твою честную память? Что воздадим тебе, преблаженный отче наш, / за все, что воздал ты нам, чадам твоим, / чтущим твою священную память?
Богородичен: Из твоего пречистаго чрева, Богородительнице, / Слово Божие произыде несказанно, / Егоже объемши, от зол избавити умоли зовущих: / слава силе Твоей, Господи. Богородичен: Из твоего пречистого чрева, Божия Родительница, / Слово Божие произошло несказанно; / Его обнимая, умоли избавить от всех зол нас, взывающих: / «Слава силе Твоей, Господи!»
Катавасия: Седяй в Славе / на Престоле Божества / во облаце легце, / прииде Иисус Пребожественный, / Нетленною Дланию / и спасе зовущия: / слава, Христе, силе Твоей. Катавасия: Сидящий в славе / на престоле Божества, / на облаке легком, / пришел Иисус божественнейший, / носимый непорочной рукою, / и спас взывающих: / «Слава, Христе, силе Твоей!»

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отринул еси / от лица Твоего, Свете незаходимый? / И покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго. / Но обрати мя и к свету заповедей Твоих / пути моя направи, молюся. Ирмос: Для чего Ты отверг меня / от лица Твоего, Свет неугасимый, / и покрыла чуждая тьма меня, несчастного? / Но обрати меня и к свету заповедей Твоих / пути мои направь, молю.
Светом учения Христова просвещенный, / мрак заблуждения греховнаго отмел еси, / настави во свете повелений Божиих и нас, омраченных страстьми. Светом учения Христова просвещенный, / мрак заблуждения греховного ты отринул, / направь ко свету повелений Божиих / и нас, омраченных страстями.
Новая свеща возсиял еси, отче, на земли Российстей, / озаряя светом любве Божественныя вся дольняя, / просвети, богоносе, нас, недостойных чад твоих, / светом заповедей Христовых. Новой свечой воссиял ты, отче, в земли Российской, / озаряя светом любви Божественной все дольнее; / просвети, богоносный, и нас, недостойных чад твоих, / светом заповедей Христовых.
Возлюбил еси ближняго и подъял еси его бремя грехов и скорбей, / да узрит свет истины и исправит стопы своя к деланию заповедей Христовых. Возлюбил ты ближнего / и подъял бремя его грехов и скорбей, / дабы узрел он свет истины и / направил стопы свои / к исполнению заповедей Христовых.
Унаследовал еси Царство Небесное, / идеже празднующих глас непрестанный / и безконечная сладость зрящих лица доброту Бога неизреченную. Унаследовал ты Царство Небесное, / где празднующих глас непрестанный / и безконечная сладость зрящих / красоту лица Божия неизреченную.
Богородичен: Нескверная Агнице и Богоотроковице Марие, / Твоими молитвами укрепившеся, / святии победиша бесовския силы. / Темже и нам, уповающим на Тя, / скоро предстани в помощь, / да посрамятся и падут вси, являющии рабом Твоим злая. Богородичен: Чуждая скверны Агница и Божия Отроковица Мария! / Твоими молитвами укрепившись, / святые победили бесовские силы. / Потому и нам, уповающим на Тебя, / скоро предстань на помощь, / да посрамятся и падут / все, причиняющие рабам Твоим зло.
Катавасия: Ужасошася всяческая / о Божественней славе Твоей: / Ты бо, Неискусобрачная Дево, / имела еси во утробе над всеми Бога / и родила еси Безлетнаго Сына, / всем воспевающим Тя / мир подавающая. Катавасия: Изумился весь мiр / о божественной славе Твоей: / ибо Ты, брака не познавшая Дева, / носила во чреве Твоём Всевышнего Бога / и родила вечного Сына, / всем воспевающим Тебя мир подающего.

Песнь 6

Ирмос: Очисти мя, Спасе, / многа бо беззакония моя, / и из глубины зол возведи, молюся: / к Тебе бо возопих, и услыши мя, / Боже спасения моего. Ирмос: Смилуйся надо мной, Спаситель, – / ибо многочисленны беззакония мои, – / и из глубины зол изведи, молю; / ибо к Тебе я воззвал, – и Ты услышь меня, / Боже спасения моего!
Крепкое заступление буди всем, / притекающим к твоей помощи в недузех и печалех, отче наш Амвросие, / Оптинския обители великий старче. Крепким заступлением будь для всех, / прибегающих к твоей помощи в недугах и печалях, отче наш Амвросий, / Оптинской обители великий старец.
Избави нас от коварства лукавых духов / и изведи из глубины греховныя, / да очистит нас Христос Бог от беззаконий наших и спасет души наша. Избавь нас от коварства лукавых духов / и изведи из глубины греховной, / да очистит нас Христос Бог от беззаконий наших / и спасет души наши.
Како рцем твоя благодеяния людем, страждущим и уничиженным? / Како воспоим ти благодарственную песнь? / Приими ныне песнь хвалебную недостойных чад твоих. Как перескажем твои благодеяния людям, страждущим и угнетенным? / Как воспоем тебе благодарственную песнь? / Но прими ныне песнопение хвалебное / от недостойных чад твоих!
Посети наша немощи по милости твоей, / исцели язвы духовныя силою данною ти свыше благодати, / да востанем от мертвеннаго сна греховнаго. Посети наши немощи по милости твоей, / исцели язвы духовные силою данной тебе свыше благодати, / да восстанем от мертвенного сна греховного.
Богородичен: Песнословяще, Чистая, из утробы Твоея Воплощшагося, / Тя славословим, яко Божию Матерь. Богородичен: Воспевая, Чистая, / из Твоего чрева Воплотившегося, / мы Тебя славословим, как Божию Матерь.
Катавасия: Божественное сие и всечестное / совершающе празднество, / Богомудрии, Богоматере, / приидите, руками восплещим, / от Нея рождшагося Бога славим. Катавасия: Божественный сей и всеми чтимый / совершая праздник Богоматери, / придите, богомудрые, / начнем рукоплескать, / от Нее рожденного Бога славя.

Кондак, глас 2

Завет Пастыреначальника исполнив, / старчества благодать наследовал еси, / болезнуя сердцем о всех, с верою притекающих к тебе. / Темже и мы, чада твоя, с любовию вопием ти: / отче святый Амвросие, / моли Христа Бога спастися душам нашим. Заповеди Пастыреначальника ты исполнил, / и старчества благодать унаследовал, / скорбя сердцем о всех, с верою приходящих к тебе; / потому и мы, дети твои, с любовью взываем тебе: / «Отче святой Амвросий, / моли Христа Бога о спасении душ наших».
Икос: Доброзрачное житие показал еси / и своими добродетельми озарил еси всю землю Русскую, / привлекл еси к себе вся концы Отечества нашего, / окормляя неисчетную паству верных чад твоих, / ихже с любовию призрел еси, яко отец чадолюбивый и милостивый. / Темже стекшеся в день преставления твоего, / во умилении зовем: / радуйся, подвижниче благочестия, восприемый богатыя дары Духа Всесвятаго; / радуйся, высото смирения и терпения, имиже научаеши верная чада своя; / радуйся, древо плодоносное, имже напитал еси множество алчущих жизни вечныя; / радуйся, цвете благоуханный любве Божественныя, еюже утешаются скорбящии и болезнующии; / радуйся, источниче приснотекий чудес и благотворений, от нихже болящии исцелевают и гибнущии спасаются; / радуйся, дерзновенный ходатаю наш пред праведным Судиею; / радуйся, помощниче нам преславный во всех обстояниих. / Радуйся, богомудре Амвросие, великий старче всероссийский. Икос: Прекрасный образ жития ты явил / и своими добродетелями озарил всю землю Русскую, / привлек к себе все концы отечества нашего, / наставляя неисчислимую паству верных чад твоих, / которых ты с любовью принимал, как отец чадолюбивый и милостивый. / Потому, собравшись в день преставления твоего, / мы со умилением взываем: / «Радуйся, подвижник благочестия, стяжавший обильные дары Духа Всесвятого; / радуйся, высота смирения и терпения, научающий тому и верных чад своих; / радуйся, древо плодоносное, напитавшее множество алчущих жизни вечной; / радуйся, цвет благоуханный любви Божественной, утешающий скорбящих и страждущих; / радуйся, источник неиссякаемый чудес и благодеяний, исцеляющий болящих и гибнущих спасающий; / радуйся, дерзновенный ходатай наш пред праведным Судиею; / радуйся, помощник наш преславный во всех напастях. / Радуйся, богомудрый Амвросий, великий старец всероссийский!»

Песнь 7

Ирмос: Божия снизхождения / огнь устыдеся в Вавилоне иногда: / сего ради отроцы в пещи радованною ногою, / яко во цветнице, ликующе, пояху: / благословен еси, Боже отец наших. Ирмос: Божьего нисхождения / огонь устыдился в Вавилоне некогда; / потому отроки в печи, радостными стопами / как на лугу танцуя, воспевали: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
Преселился еси в горния чертоги / и тамо зриши славу неизреченную превечнаго Бога, зовя: / благословен еси, Боже отец наших. Переселился ты в горние чертоги / и созерцаешь там славу неизреченную превечного Бога, взывая: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
В сонме святых угодников ныне / прославляеши премудраго Творца и Господа Сил, воспевая: / благословен еси, Боже отец наших. В сонме святых угодников ныне / прославляешь ты премудрого Творца и Господа Сил, воспевая: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
С лики Ангелов и Архангелов предстоиши пред лицем Вседержителя / и тамо немолчно поеши: / благословен еси, Боже отец наших. С хорами Ангелов и Архангелов / предстоишь ты пред лицом Вседержителя / и там не умолкая поешь: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
Вниде в радость Господа, яко добрый и верный раб его был еси на земли, / и ныне на Небесех взываеши: / благословен еси, Боже отец наших. Вошел ты в радость Господа своего, / ибо добрым и верным рабом Его был на земле, / и ныне на Небесах взываешь: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
Богородичен: Виждь, Владычице, души моея злосмрадныя раны, / ихже самохотне подъях, окаянный, и не могу приложити пластыря, но еле жив сый, вопию: / милостива мне Врача всех и Бога матерними Твоими молитвами сотвори, / яко да воспою Ти: / благословен, Пречистая, Плод Твоего чрева. Богородичен: Видишь, Владычица, души моей смрадные раны, / которые я сам причинил себе, злосчастный, / и не могу приложить к ним пластыря, но еле живой взываю: / «Милостивым ко мне Врача всех и Бога / материнскими Твоими молитвами соделай, / чтобы я воспел Тебе: / Благословен, Пречистая, Плод Твоего чрева.
Катавасия: Не послужиша твари Богомудрии, / паче Создавшаго, / но огненное прещение мужески поправше, / радовахуся, поюще: / препетый отцев Господь и Бог благословен еси. Катавасия: Не почтили богомудрые / творения больше Творца, / но угрожавший им огонь мужественно поправ, / радостно воспевали: / «Прехвальный Господь и Бог отцов, / благословен Ты!»

Песнь 8

Ирмос: Седмерицею пещь / халдейский мучитель / богочестивым неистовно разжже, / силою же лучшею спасены сия видев, / Творцу и Избавителю вопияше: / отроцы, благословите, / священницы, воспойте, / людие, превозносите во вся веки. Ирмос: Семикратно печь / Халдейский властитель / для чтущих Бога в неистовстве разжег; / но силой высшею спасенными их увидев, / к Творцу и Избавителю взывал: / «Отроки благословляйте, священники воспевайте, / люди превозносите во все века!»
Церковь ныне ликовствует, / празднующи блаженную память твою, достохвальне отче, / и обретение честных мощей твоих прославляет радостно, поющи: / да благословит вся тварь Господа и превозносит Его во веки. Церковь ликует ныне, / празднуя блаженную память твою, хвалы достойный отче, / и обретение честных мощей твоих прославляет радостно, воспевая: / «Да благословляет все творение Господа и превозносит Его вовеки!»
Собрашася ныне в обители святей монахов множество, / ублажающих твою честную память и поющих с радостию: / да благословит вся тварь Господа и превозносит Его во веки. Собралось ныне в обители святой монахов множество, / прославляющих твою святую память и поющих с радостью: / «Да благословляет все творение Господа и превозносит Его вовеки!»
Пастырие и учителие стекошася в сей град обительный, / идеже в добродетелех ты процвел еси, поя: / да благословит вся тварь Господа и превозносит Его во веки. Пастыри и учители сошлись в сей град – в обитель, / где добродетелями процвел ты, воспевая: / «Да благословляет все творение Господа и превозносит Его вовеки!»
Старии и младии, сильнии и немощнии приидоша ныне в дом Господень / прославити преподобнаго старца и отца нашего Амвросия, вопиюще: / да благословит вся тварь Господа и превозносит Его во веки. Старые и молодые, сильные и немощные пришли ныне в дом Господень / прославить преподобного старца и отца нашего Амвросия, взывая: / «Да благословляет все творение Господа и превозносит Его вовеки!»
Богородичен: От Тебе, Пресвятая Богородице, / излияся вода животная на омовение скверны всемирныя, / еюже благоволи и мое сердце прохладити / и окропити росою молитв в крове крил Твоих во веки вся. Богородичен: От Тебя, Пресвятая Богородица, / излилась вода живая для омовения скверны всего мира; / благоволи, да и мое сердце ею прохладится / и окропляется росой молитв / под кровом крыл Твоих во все века.
Катавасия: Отроки благочестивыя в пещи / Рождество Богородичо спасло есть, / тогда убо образуемое, / ныне же действуемое, / вселенную всю воздвизает пети Тебе: / Господа пойте дела / и превозносите Его во вся веки. Катавасия: Отроков благочестивых в печи / Дитя Богородицы спасло: / тогда – прообразуемое, а ныне – действующее; / всю вселенную созывает Он петь Тебе. / Пойте Господа, творения, / и превозносите во все века!

Песнь 9

Ирмос: Ужасеся о сем Небо, / и земли удивишася концы, / яко Бог явися человеком плотски / и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. / Тем Тя, Богородицу, / Ангелов и человек чиноначалия величают. Ирмос: Изумилось тому небо, / и ужаснулись пределы земли, / что явился людям Бог во плоти, / и чрево Твое стало пространнее небес. / Потому Тебя, Богородица, / сонмы Ангельские и человеческие величают.
Проповедует ныне Православная Церковь подвиги твоя, / яко всероссийскаго угодника Божия, / и чтит твою память, / восхваляющи твое ангелоподобное житие. Провозглашает ныне Православная Церковь подвиги твои, / как всероссийского угодника Божия, / и чтит твою память, / восхваляя твое ангелоподобное житие.
Призри с Небесе, отче наш Амвросие, на верныя люди твоя / и низпосли свыше руку помощи / всем покланяющимся честному образу твоему. Воззри с Небес, отче наш Амвросий, на верных людей твоих / и ниспошли свыше руку помощи / всем поклоняющимся святому образу твоему.
Услыши глас моления нашего, / посети милостию твоею болезни и немощи чад твоих, / с верою к тебе прибегающих, досточудне отче наш. Услышь глас моления нашего, / посети милостью твоею болезни и немощи чад твоих, / с верою к тебе прибегающих, / досточудный отче наш.
Припадаем во умилении сердец наших к стопам твоим, / великий старче земли нашея, просим и молим: / не забуди посещати чтущия пречестную память твою. Припадаем во умилении сердец наших к стопам твоим, / великий старче земли нашей, просим и молим: / «Не забудь посещать чтущих всесвященную память твою!»
Богородичен: Кое Тебе дарование принесем, Богородице? / Или что вещати имамы, грешнии? / Точию умильно вопием, молящеся: / спаси рабы Твоя, Богоблагодатная Отроковице, / яко да Тя присно величаем. Богородичен: Какой дар принесем Тебе, Богородица? / Или что можем сказать мы, грешные? / Только с умилением взываем, молясь: / «Спаси рабов Твоих, облагодатствованная Богом Отроковица, / чтобы мы Тебя непрестанно величали!»
Катавасия: Всяк земнородный / да взыграется, Духом просвещаемь, / да торжествует же Безплотных умов естество, / почитающее священное торжество Богоматере, / и да вопиет: / радуйся, Всеблаженная, / Богородице Чистая Приснодево. Катавасия: Всякий на земле рожденный / да ликует, Духом просвещаясь; / да торжествует и безплотных Умов естество, / почитая священное торжество Богоматери, / и да взывает: / «Радуйся, Всеблаженная, / Богородица чистая, Приснодева!»

Светилен

Монашескаго образа житие избрав непреложно / и отринув мира сего суету и славу, / вселился еси в обитель Богородицы, / преподобне отче наш Амвросие, / и процвел еси, яко крин сельный. / Мы же, чтуще святую память твою, зовем ти: / буди нам помощник и заступник в бедах и скорбех обстоящих. (2) Монашеский образ жития избрав неуклонно / и отринув мира сего суету и славу, / вселился ты в обитель Богородицы, / преподобный отче наш Амвросий, / и процвел, как лилия на поле. / Мы же, почитая святую память твою, взываем тебе: / «Будь нам помощником и заступником / в бедах и скорбях, нас обступающих!» (2)
Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, Тебе зовем, благословенная Богородице Дево, / яко Тобою присносущныя радости причастницы быхом. / Живот бо наш и спасение недомыслимо и превыше естества родила еси, / сего ради непрестанно ублажают Тя родове родов, / якоже прежде прорекла еси. Слава, и ныне, Богородичен: «Радуйся!» – Тебе взываем, благословенная Богородица Дева, / – «Ибо благодаря Тебе мы стали вечной радости причастниками. / Ведь Жизнь нашу и Спасение / непостижимо и превыше естества Ты родила. / Потому непрестанно блаженной именуют Тебя роды родов, / как Ты прежде предрекла!»

На «Хвалите» стихиры на 4, глас 6

Восхвалим, вернии людие, / достоблаженную память преподобнаго Амвросия, / великаго старца Оптинскаго, / всея России чудотворца, / той бо, скончав земное странствие, / вниде в обитель Царя Небеснаго / и зрит тамо красоту неизреченную, / вчинився с лики безплотных, / поет с ними песнь трисвятую / в Троице славимому Богу. Восхвалим, верные люди, / достойно ублажаемую память преподобного Амвросия, / великого старца Оптинского, / всея России чудотворца, / ибо он, окончив земное странствие, / вошел в обитель Царя Небесного / и созерцает там красоту неизреченную; / сочетавшись с хорами безплотных, / поет он с ними трисвятую песнь / в Троице славимому Богу.
Возрадуемся, братие, / празднующе светлую память / богоноснаго старца Амвросия, / учителя благочестия, / проповедника любве Христовы, / егоже Бог сотвори сосуд избранный благодати Своея живоносныя, / воспоим, зовуще: / моли, отче, всещедраго Бога / спастися душам нашим. Возрадуемся, братия, / празднуя светлую память / богоносного старца Амвросия, / учителя благочестия, / проповедника любви Христовой, / которого соделал Бог сосудом избранным благодати Своей живоносной, / и воспоем, взывая: / «Моли, отче, всещедрого Бога / о спасении душ наших!»
Преблаженне отче Амвросие, / вонми гласу душ наших, / чающих твоея милости, / се бо скорби и нужды / превзыдоша главу нашу, / и несть исцеления плоти нашей; / прииди и помози всем / чтущим твою святую память. Преблаженный отче Амвросий, / внемли гласу душ наших, / ожидающих твоей милости; / ибо вот, скорби и нужды / превысили главу нашу, / и нет исцеления для плоти нашей; / приди и помоги всем / чтущим твою святую память!
Церковь Русская ныне празднует / твою прехвальную память, / богомудре отче Амвросие, / прославляющи твое земное житие, / еже украсил еси добродетельми Христовыми. / Не премолчи за ны ко Господу / в твоих теплых молитвах, / да спасет души наша. Церковь Русская ныне празднует / твою прехвальную память, / богомудрый отче Амвросий, / прославляя твое земное житие, / которое ты украсил добродетелями Христовыми. / Не умолкай, взывая о нас ко Господу / в твоих теплых молитвах, / да спасет Он души наши!
Слава, глас 8: Буди помощник и заступник нам, / обуреваемым в пучине житейскаго моря, / богоблаженне отче Амвросие, / добрый пастырю и делателю жатвы многия, / тебе бо вси вемы / яко милостиваго чудотворца, / скораго врача душ и телес наших, / крепкаго молитвенника пред Богом / о спасении душ наших. Слава, глас 8: Будь помощником и заступником нам, / обуреваемым в пучине моря житейского, / в Боге блаженный отче Амвросий, / добрый пастырь и собравший жатву многую, / ибо тебя все мы знаем / как милостивого чудотворца, / скорого врача душ и телес наших, / крепкого молитвенника пред Богом / о спасении душ наших.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Владычице, приими молитвы рабов твоих, / и избави нас / от всякия нужды и печали. И ныне, Богородичен, глас тот же: Владычица, прими молитвы рабов Твоих, / и избавь нас / от всякого несчастья и печали.

Славословие великое и отпуст.

Славословие великое. И отпуст.

ПРЕПОДОБНОГО АМВРОСИЯ, СТАРЦА ОПТИНСКОГО

НА ЛИТУРГИИ

Служба преподобническая. Блаженны преподобнаго, песнь 3‑я на 4 (со ирмосом) и песнь 6‑я на 4.

Служба преподобническая. Блаженны преподобного, песнь 3‑я на 4 (со ирмосом) и песнь 6‑я на 4.

Тропарь преподобного Амвросия, глас 5

Я́ко к целе́бному исто́чнику, / притека́ем к тебе́, Амвро́сие, о́тче наш, / ты бо на путь спасе́ния нас ве́рно наставля́еши, / моли́твами от бед и напа́стей охраня́еши, / в теле́сных и душе́вных ско́рбех утеша́еши, / па́че же смире́нию, терпе́нию и любви́ науча́еши; / моли́ Человеколю́бца Христа́ / и Засту́пницу усе́рдную / спасти́ся душа́м на́шим. Как к целебному источнику / мы прибегаем к тебе, Амвросий, отче наш, / ибо ты на путь спасения нас верно направляешь, / молитвами от бед и напастей охраняешь, / в скорбях телесных и душевных утешаешь, / а главное – смирению, терпению и любви научаешь; / моли Человеколюбца Христа и Заступницу усердную / о спасении душ наших.

Кондак преподобного, глас 2

Заве́т Пастыренача́льника испо́лнив, / ста́рчества благода́ть насле́довал еси́, / боле́знуя се́рдцем о всех, с ве́рою притека́ющих к тебе́. / Те́мже и мы, ча́да твоя́, с любо́вию вопие́м ти: / о́тче святы́й Амвро́сие, / моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. Заповеди Пастыреначальника ты исполнил, / и старчества благодать унаследовал, / скорбя сердцем о всех, с верою приходящих к тебе; / потому и мы, дети твои, с любовью взываем тебе: / «Отче святой Амвросий, / моли Христа Бога о спасении душ наших».

Прокимен, глас 7

Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Драгоценна пред Господом / смерть святых Его. Стих: Что воздам я Господу за всё, что Он воздал мне. Пс 115:6, 3

Апостол и Евангелие – дня и преподобнаго:

Апостол и Евангелие – дня и преподобного:

Послание к Галатам, зачало 213

Бра́тие, плод духо́вный есть любы́, ра́дость, мир, долготерпе́ние, бла́гость, милосе́рдие, ве́ра, кро́тость, воздержа́ние: на таковы́х несть зако́на. А и́же Христо́вы суть, плоть распя́ша со страстьми́ и похотьми́. А́ще живе́м ду́хом, ду́хом и да хо́дим. Не быва́им тщесла́вни, друг дру́га раздража́юще, друг дру́гу зави́дяще. Бра́тие, а́ще и впаде́т челове́к в не́кое прегреше́ние, вы духо́внии исправля́йте такова́го ду́хом кро́тости: блюды́й себе́, да не и ты искуше́н бу́деши. Друг дру́га тяготы́ носи́те, и та́ко испо́лните зако́н Христо́в. Братья, плод Духа есть любовь, радость, мир, долготерпение, благость, доброта, вера, кротость, воздержание: против этого нет Закона. Но те, кто принадлежит Христу, распяли плоть со страстями и похотями. Если мы живем Духом, то по Духу будем и поступать. Не будем тщеславны, друг друга раздражая, друг другу завидуя. Братья, если и замечен будет человек в каком-нибудь согрешении, – вы, духовные, исправляйте такого в духе кротости, наблюдая за собою, чтобы и тебе не быть искушенным. Друг друга тяготы носите, и так исполните закон Христов. Гал 5:22–26; 6:1–2

Аллилуиа, глас 6

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя Его́, род пра́вых благослови́тся. Стих: Блажен муж, боящийся Господа, / заповеди Его он возлюбит крепко. Стих: Сильным на земле будет семя его, / род правых благословится. Пс 111:1, 2

Евангелие от Луки, зачало 24

Во вре́мя о́но, ста Иису́с на ме́сте ра́вне, и наро́д учени́к Его́, и мно́жество мно́го люде́й от всея́ Иуде́и и Иерусали́ма, и помо́рия Ти́рска и Сидо́нска, и́же приидо́ша послу́шати Его́ и исцели́тися от неду́г свои́х, и стра́ждущии от дух нечи́стых, и исцеля́хуся. И весь наро́д иска́ше прикаса́тися Ему́, я́ко си́ла от Него́ исхожда́ше, и исцеля́ше вся. И той возве́д о́чи свои́ на ученики́ своя́, глаго́лаше: блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко ва́ше есть Ца́рствие Бо́жие. Блаже́ни, а́лчущии ны́не, я́ко насы́титеся. Блаже́ни, пла́чущии ны́не, я́ко возсмее́теся. Блаже́ни бу́дете, егда́ возненави́дят вас челове́цы, и егда́ разлуча́т вы и поно́сят, и пронесу́т и́мя ва́ше я́ко зло, Сы́на Челове́ческаго ра́ди. Возра́дуйтеся в той день и взыгра́йте: се бо мзда ва́ша мно́га на небеси́. В то время стал Иисус на ровном месте, и толпа учеников Его и великое множество народа из всей Иудеи и Иерусалима и с побережья Тира и Сидона, – они пришли послушать Его и исцелиться от болезней своих; также – мучимые духами нечистыми; и исцелялись. И вся толпа старалась прикасаться к Нему, потому что сила от Него исходила и исцеляла всех. И Он, подняв глаза Свои на учеников Своих, говорил: Блаженны нищие, ибо ваше есть Царство Божие. Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны плачущие ныне, ибо воссмеетесь. Блаженны вы, когда возненавидят вас люди, и когда отлучат вас, и будут поносить, и отвергнут имя ваше, как бесчестное за Сына Человеческого. Возрадуйтесь в тот день и возликуйте, ибо вот, награда ваша велика на небесах. Лк 6:17–23

Причастен

В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся. / Аллилу́иа, трижды. Вечно в памяти будет праведник, от злой молвы не убоится. Аллилуия. (3) Пс 111:6Б–7А

Молитва

О вели́кий ста́рче и уго́дниче Бо́жий, преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, о́птинская похвало́ и всея́ Руси́ учи́телю благоче́стия! Сла́вим твое́ во Христе́ смире́нное житие́, и́мже Бог превознесе́ и́мя твое́, еще́ на земли́ тебе́ су́щу, наипа́че же увенча́ тя Небе́сною че́стию по отше́ствии твое́м в черто́г сла́вы ве́чныя. Приими́ ны́не моле́ние нас, недосто́йных чад твои́х, чту́щих тя и призыва́ющих и́мя твое́ свято́е, изба́ви нас твои́м предста́тельством пред Престо́лом Бо́жиим от всех ско́рбных обстоя́ний, душе́вных и теле́сных неду́гов, злых напа́стей, тлетво́рных и лука́вых искуше́ний, низпосли́ Оте́честву на́шему от великодарови́таго Бо́га мир, тишину́ и благоде́нствие, бу́ди непрело́жный покрови́тель святы́я оби́тели, в не́йже в преуспе́янии сам подвиза́лся еси́ и угоди́л еси́ все́ми в Тро́ице сла́вимому Бо́гу на́шему, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. О великий старец и угодник Божий, преподобный отче наш Амвросий, оптинская похвала и всероссийский учитель благочестия! Славим твое во Христе смиренное житие, которым Бог превознес имя твое еще во время земной твоей жизни, а еще более увенчал тебя небесною честью по отшествии твоем в чертог славы вечной! Прими ныне моление нас, недостойных чад твоих, чтущих тебя и призывающих имя твое святое; избавь нас твоим ходатайством пред Престолом Божиим от всех скорбных обстоятельств, душевных и телесных недугов, злых напастей, пагубных и лукавых искушений; ниспошли отечеству нашему от великодаровитого Бога мир, тишину и благоденствие; будь неизменным покровителем святой обители, где сам в подвигах преуспевал и угодил всеми в Троице славимому Богу нашему, – Ему подобает всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь.