Сед­ми­ца чет­вер­тая Ве­ли­ко­го поста

Суб­бо­та чет­вер­тая Ве­ли­ко­го поста

Утре­ня
Ли­тур­гия

НА УТРЕ­НИ

Ал­ли­лу­иа, и тро­па­ри, глас 2:

НА УТРЕ­НИ

Ал­ли­лу­иа, и тро­па­ри, глас 2

Апо­сто­ли, му­че­ни­цы и про­ро­цы, / свя­ти­те­лие, пре­по­доб­нии и пра­вед­нии, / доб­ре по­двиг со­вер­шив­шии и ве­ру со­блюд­шии, / дерз­но­ве­ние иму­ще ко Спа­су, / о нас То­го, яко Бла­га, мо­ли­те, / спа­сти­ся, мо­лим­ся, ду­шам нашим. Апо­сто­лы, му­че­ни­ки и про­ро­ки, / свя­ти­те­ли, пре­по­доб­ные и пра­вед­ные, / по­двиг доб­лест­но со­вер­шив­шие и ве­ру со­хра­нив­шие, / дерз­но­ве­ние пред Спа­си­те­лем имея, / Его за нас, как бла­го­го, умо­ли­те, мо­лим­ся, / во спа­се­ние ду­шам нашим!
Сла­ва, мерт­вен: По­мя­ни, Гос­по­ди, яко Благ, ра­бы Твоя, / и ели­ка в жи­тии со­гре­ши­ша, про­сти: / ник­то­же бо без­гре­шен, ток­мо Ты, / мо­гий и пре­став­лен­ным да­ти покой. Сла­ва: По­мя­ни, Гос­по­ди, как Бла­гой, ра­бов Тво­их / и всё, в чем они в жиз­ни со­гре­ши­ли, про­сти: / ибо ни­кто не без­гре­шен, кро­ме Те­бя. / Ты мо­жешь и пре­ста­вив­шим­ся дать покой.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ма­ти Свя­тая Неиз­ре­чен­на­го Све­та, / ан­гель­ски­ми Тя пес­нь­ми по­чи­та­ю­ще, / бла­го­чест­но величаем. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ма­терь свя­тая неиз­ре­чен­но­го Све­та, / ан­гель­ски­ми пес­ня­ми мы че­ству­ем Те­бя / и бла­го­го­вей­но величаем.
И сти­хо­сло­вим еди­ну ка­фис­му: Ре­че Гос­подь Гос­по­де­ви мо­е­му: Та­же се­даль­ны му­че­нич­ны Ок­то­и­ха три, и мерт­вен, и Бо­го­ро­ди­чен. И чте­ние в Шестодневце. И сти­хо­сло­вим 16 ка­физ­му: Ска­зал Гос­подь Гос­по­ду мо­е­му: За­тем се­даль­ны Ок­то­и­ха му­че­ни­кам три, и усоп­шим, и Бо­го­ро­ди­чен. И чте­ние из Шестоднева.
Та­же, Бла­же­ни непо­роч­нии: по­ем на две ста­тии, и по­ми­на­ет свя­щен­ник усоп­шия, яко­же обыч­но. В ко­нец же ка­фисмы по­ем тро­па­ри мерт­вых, глас 5: Бла­го­сло­вен еси Гос­по­ди: Свя­тых лик об­ре­те ис­точ­ник: По­сем ек­те­ния о усоп­ших: Па­ки и па­ки: Иерей мо­лит­ву: Бо­же ду­хов: Мы же: Гос­по­ди по­ми­луй, 40. За­тем по­емБла­жен­ны непо­роч­ные:” раз­де­ляя на две ча­сти; и свя­щен­ник по­ми­на­ет усоп­ших как обыч­но. В кон­це же ка­физ­мы по­ем: “Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди: Хор свя­тых:” и про­чее. За­тем ек­те­ния о усоп­ших и мо­лит­ва: “Бо­же ду­хов и вся­кой плоти:”

И по ек­те­нии се­да­лен мерт­вен, глас 5:

И по воз­гла­се се­да­лен, глас 5

По­кой Спа­се наш, / с пра­вед­ны­ми ра­бы Твоя, / и сия все­ли во дво­ры Твоя, / яко­же есть пи­са­но: / пре­зи­рая яко благ пре­гре­ше­ния их / воль­ная и неволь­ная, / и вся яже в ве­де­нии и не в ве­де­нии, Человеколюбче. Упо­кой, Спа­си­тель наш, / с пра­вед­ны­ми ра­бов Тво­их / и по­се­ли их во дво­рах Тво­их, как на­пи­са­но, / не взи­рая, как Бла­гой, на со­гре­ше­ния их / воль­ные и неволь­ные, / и на все, в ве­де­нии и в неве­де­нии со­де­ян­ное, Человеколюбец.
Сла­ва: И вся яже в ве­де­нии и не в ве­де­нии, Человеколюбче. Сла­ва: И на все, в ве­де­нии и в неве­де­нии со­де­ян­ное, Человеколюбец.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: От Де­вы воз­си­я­вый ми­ру Хри­сте Бо­же, / и сы­ны све­та Тою по­ка­за­вый, по­ми­луй нас. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: От Де­вы вос­си­яв­ший ми­ру, Хри­сте Бо­же, / и че­рез Нее сы­на­ми Све­та нас явив­ший, / по­ми­луй нас.

Та­же ка­нон Ми­неи, и свя­та­го оби­те­ли, и на­сто­я­щия чет­ве­ро­песн­цы по чи­ну их. Чет­ве­ро­пес­нец, его­же крае­гра­не­сие: Песнь на му­че­ни­ки, гос­по­ди­на Иоси­фа. И сти­хо­сло­вят­ся пес­ни. Глас 4.

За­тем ка­нон Ми­неи, и свя­то­го оби­те­ли, и сле­ду­ю­щие чет­ве­ро­песн­цы по чи­ну их. Чет­ве­ро­пес­нец, име­ю­щий ак­ро­стих: Песнь к му­че­ни­кам, гос­по­ди­на Иоси­фа. Так­же ис­пол­ня­ют­ся пес­ни. Глас 4.

Песнь 6.

Песнь 6

Ир­мос: Пу­чи­ною житейскою: Ир­мос: Пу­чи­ною житейскою:
Пре­идо­сте пре­де­лы плот­ския стра­даль­цы / мно­гим тер­пе­ни­ем, пре­тер­пев­ше му­ки и бо­лез­ни. / Тем­же вся­кую бо­лезнь и скорбь об­лег­ча­е­те, / вас воспевающих. Пе­ре­шли вы, стра­даль­цы, пре­де­лы пло­ти / с мно­гим тер­пе­ни­ем вы­не­ся пыт­ки (и) му­че­ния. / По­то­му об­лег­ча­е­те вся­кую бо­лезнь и скорбь / вас воспевающих.
Тьмам ан­гел во­ин­ство со­во­ку­пи­ся / свя­тых стра­сто­тер­пец, / и мо­лит Все­б­ла­га­го Бо­га, / со­гре­ше­ний тьмо­чис­лен­ных нас из­ба­ви­ти, / яко Хри­сту угодившии. С ми­ри­а­да­ми Ан­ге­лов со­еди­ни­лось / во­ин­ство свя­тых стра­даль­цев / и мо­лит Все­бла­го­го Бо­га / от без­чис­лен­ных пре­ступ­ле­ний нас из­ба­вить, / как Хри­сту угодившее.
Умерт­ви­вся и во гро­бе Хри­сте уснув, / воз­ста­вил еси мерт­выя, / и в ве­ре умер­шим да­е­ши бла­го­сти бо­гат­ство, Хри­сте, / по­кой я со все­ми святыми. Умерщ­влен­ный и во гро­бе, Хри­сте, уснув­ший, / вос­кре­сил Ты мерт­вых; / и в ве­ре умер­шим уде­ля­ешь бла­го­сти бо­гат­ство, Хри­сте, / – по­кой со все­ми святыми.
Бо­го­ро­ди­чен: Бо­жие Бог Сло­во, / ис­кий обо­жи­ти че­ло­ве­ка Чи­стая, / из Те­бе во­пло­ща­ет­ся, и зем­лен ви­дит­ся, / Его­же непре­стан­но мо­ли, / об­ре­сти нам ми­лость во вре­мя ответа. Бо­го­ро­ди­чен: Бог, Сло­во Бо­жие, ища обо́жить че­ло­ве­ка, / из Те­бя, Чи­стая, во­пло­ща­ет­ся, и как смерт­ный со­зер­ца­ет­ся; / Его непре­стан­но мо­ли, / дабы нам ми­лость об­ре­сти во вре­мя ответа.

Иный гос­по­ди­на Фе­о­до­ра, глас тойже.

Иной, гос­по­ди­на Фе­о­до­ра, глас тотже

Ир­мос: Бу­рею греховною: Ир­мос: Бу­рею греховною:
Пло­ти и кро­ве свя­тии не по­ща­дев­ше, / ко вся­ко­му му­че­нию ста­сте небо­яз­нен­ни, / Хри­ста не от­ме­та­ю­ще­ся, / тем­же с небес низ­посла Хри­стос вам венцы. Пло­ти и кро­ви, свя­тые, не по­ща­див, / ко вся­ко­му му­че­нию вы ста­ли неустра­ши­мы, / от Хри­ста не от­ре­ка­ясь: / по­то­му нис­по­слал Хри­стос / вам с небес венцы.
Му­че­ник тор­же­ство усря­щим, / про­све­тив­ше­ся де­тель­ми, / и возо­пи­им бо­го­дух­но­вен­ны­ми пес­нь­ми, / вы есте во­ис­тин­ну ден­ни­цы на зем­ли, / Хри­сто­вы мученицы. Му­че­ни­ков тор­же­ство да­вай­те встре­тим, / но­ся дел бли­ста­тель­ный на­ряд, / и воз­зо­вем в бо­го­вдох­но­вен­ных пес­нях: / “Вы во­ис­ти­ну утрен­ние звез­ды на зем­ле, / Хри­сто­вы мученики!”
Тро­и­чен: Тро­и­це Свя­тая слав­лю Тя, / Есте­ство без­на­чаль­ное, / еди­на­го Бо­га, еди­на­го Гос­по­да, три Ли­ца, От­ца, Сы­на и Ду­ха, / нерож­ден­на, рож­ден­на, ис­ход­на, / Ту­юж­де и присносущну. Тро­и­чен: Тро­и­ца Свя­тая, я слав­лю Те­бя, Есте­ство без­на­чаль­ное, / еди­но­го Бо­га, еди­но­го Гос­по­да, / три Ли­ца: От­ца, Сы­на и Ду­ха, / – нерож­де­но­го, рож­ден­но­го, ис­хо­дя­ще­го, / То­го же Са́мого и вечного.
Бо­го­ро­ди­чен: О бла­жен­ная Бо­го­не­ве­сто, / ка­ко ро­ди­ла еси без му­жа, и пре­бы­ла еси яко­же преж­де? / Бо­га бо ро­ди­ла еси, чу­до страш­ное, / но мо­ли спа­сти­ся по­ю­щим Тя. Бо­го­ро­ди­чен: О бла­жен­ная Бо­жия Неве­ста, / как ты ро­ди­ла без му­жа, и пре­бы­ла, как преж­де? / Ведь Бо­га Ты ро­ди­ла – чу­до страш­ное! / Но про­си о спа­се­нии вос­пе­ва­ю­щих Тебя.
Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе. Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Или стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев. Или стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев.
Му­че­ни­чен: Усе­че­ния удов ва­ших зря­ще, / на­сла­ждасте­ся кро­вь­ми ра­ду­ю­ще­ся, / но мо­ли­те о нас при­леж­но Гос­по­да, / му­че­ни­цы приснославнии. Му­че­ни­кам: От­се­че­ния те­лес­ных чле­нов ва­ших ви­дя, / вы на­сла­жда­е­тесь, кра­су­ясь сво­ею кро­вию: / но умо­ляй­те о нас при­леж­но Гос­по­да, / му­че­ни­ки веч­но чтимые!
Стих: Ду­ши их во бла­гих водворятся. Стих: Ду­ши их сре­ди благ водворятся.
От зем­ли со­зда­вый мя, и ожи­ви­вый мя, / и в зем­лю воз­вра­ти­ти­ся мне па­ки ре­кий, / яже при­ял еси ра­бы Твоя упо­кой, / и от тли смерт­ныя воз­ве­ди, Господи. Из зем­ли со­здав­ший ме­ня и ожи­вив­ший ме­ня, / и о воз­вра­ще­нии в зем­лю мне вновь ска­зав­ший, / тех, ко­го Ты при­нял, ра­бов Тво­их, упо­кой / и от тле­ния смерт­но­го воз­ве­ди, Господи.
Ир­мос: Бу­рею гре­хов­ною по­гру­жа­емь, / яко во чре­ве ки­то­ве со­дер­жимь, / с про­ро­ком зо­ву Ти: / воз­ве­ди от тли жи­вот мой, / Гос­по­ди, и спа­си мя. Ир­мос: Бу­рею со­гре­ше­ний по­топ­ля­е­мый, / как во чре­ве ки­та то­мясь, / я с про­ро­ком взы­ваю Те­бе: / “Воз­ве­ди от ги­бе­ли жизнь мою Гос­по­ди, / и спа­си меня!”

Кондак, глас 8:

Кондак, глас 8

Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, / ду­ши раб Тво­их, / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная. Со свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, / ду­ши ра­бов Тво­их, / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.
Икос: Сам един еси без­смерт­ный, / со­тво­ри­вый и со­зда­вый че­ло­ве­ка: / зем­нии убо от зем­ли со­зда­хом­ся, / и в зем­лю ту­юж­де пой­дем, / яко­же по­ве­лел еси, со­зда­вый мя и ре­кий ми: / яко зем­ля еси, и в зем­лю оты­де­ши, / амо­же вси че­ло­ве­цы пой­дем, / над­гроб­ное ры­да­ние, тво­ря­ще песнь: / аллилуиа. Икос: Ты Сам – один бес­смерт­ный, / со­тво­рив­ший и со­здав­ший че­ло­ве­ка: / мы же, смерт­ные, из зем­ли бы­ли со­зда­ны, / и в ту же зем­лю пой­дем, / как по­ве­лел Ты, со­здав ме­ня и ска­зав мне: / “Ты зем­ля, и в зем­лю отой­дешь”, / ку­да все мы, смерт­ные, пой­дем, / над­гроб­ное ры­да­ние пре­тво­ряя в песнь / “Ал­ли­лу­ия!”

Песнь 7.

Песнь 7

Ир­мос: Об­ра­зу златому: Ир­мос: Об­ра­зу златому:
Оболк­ше­ся стра­даль­цы в нетле­ние бо­же­ствен­ное, / об­на­же­ни­ем тлен­ныя пло­ти, / нас ра­ди плоть от нетлен­ныя При­ем­ше­му Же­ны, / ныне пред­сто­и­те свет­лии, / се­го ра­ди мя об­ле­цы­те во одеж­ду свя­щен­ную / об­на­жен­на­го злобою. Об­лек­шись бо­же­ствен­но в нетле­ние, стра­даль­цы, / со­вле­че­ни­ем тлен­ной пло­ти, / нас ра­ди плоть При­няв­ше­му от непо­роч­ной Же­ны, / вы ныне пред­сто­и­те, сияя; / по­то­му одень­те во оде­я­ние свя­щен­ное / ме­ня, об­на­жен­на­го бедственно.
Воз­дер­жа­ни­ем по­жи­вый, стра­даль­че­ский со­бор, / воз­дер­жа­ния нас по­при­ще укре­пи­те те­щи невоз­бран­но, / яко про­по­ве­да­вый Хри­ста на по­при­щи му­же­ствен­но, / и пред­сто­яй пре­сто­лу вен­це­нос­ный, / в на­сла­жде­ние мыс­лен­но со ангелы. В воз­дер­жа­нии по­жив­ший стра­сто­терп­цев сонм! / Укре­пи­те нас бе­жать / на по­при­ще воз­дер­жа­ния без пре­пят­ствий, / как на ри­ста­ли­ще му­же­ствен­но про­воз­гла­сив­шие Хри­ста; / и, пред­стоя Его пре­сто­лу, вен­це­нос­цы, / на­сла­жда­е­тесь со Ан­ге­ла­ми мысленно.
Мо­лит­ва­ми, Бо­же, Тво­их свя­тых му­че­ник, / усоп­шия вер­но ра­бы Твоя, / рая жи­те­ли по­ка­жи, / и све­та мыс­лен­на­го спо­до­би я, / непре­стан­но во­пи­ю­щия Те­бе: / бла­го­сло­вен Бог от­цев наших. Моль­ба­ми, Бо­же, Тво­их свя­тых му­че­ни­ков, / усоп­ших в ве­ре ра­бов Тво­их / рая жи­те­ля­ми по­ка­жи и све­та неве­ще­ствен­но­го спо­до­би их, / непре­стан­но взы­ва­ю­щих Те­бе: / “Бла­го­сло­вен Бог от­цов наших!”
Бо­го­ро­ди­чен: Тя еди­ну бла­гую мо­лим Де­во, / озлоб­лен­ныя ны убла­жи, / и при­леж­но Хри­ста мо­ли есте­ством су­ща бла­га­го, / воз­дер­жа­ния вре­мя, бла­гая де­ю­щим, / ис­пол­ни­ти нам по­ю­щим Его: / бла­го­сло­вен Бог от­цев наших. Бо­го­ро­ди­чен: Те­бя, еди­ную бла­гую, мо­лим, Де­ва: / нас, при­тес­ня­е­мых, убла­го­тво­ри, / и Хри­ста, есте­ством по­ис­ти­не бла­го­го, мо­ли при­леж­но, / за­вер­шить нам вре­мя воз­дер­жа­ния, бла­гие де­ла тво­ря, / вос­пе­вая Его: (“Бла­го­сло­вен Бог от­цов наших!”)

Иный. Ир­мос: Гла­го­ла­вый на горе:

Иной ка­нон. Ир­мос: На го­ре беседовавший:

Воз­ве­ли­чи­вый свя­тыя Твоя вся, / зна­мень­ми уди­вив я в ми­ре, / бла­го­сло­вен еси во ве­ки Гос­по­ди / Бо­же от­цев наших. Воз­ве­ли­чив­ший всех свя­тых Твох, / [и] зна́мениями в мi­ре див­ны­ми их явив­ший, / бла­го­сло­вен Ты во­ве­ки Гос­по­ди, / Бо­же от­цов наших!
Вся­кий вид ран про­шед­ше, / и ко­ле­на Ва­а­лу не по­кор­ше­ся пре­кло­ни­ти, / вен­цы сла­вы взя­сте от Бо­га / Хри­сто­вы мученицы. Чрез все ви­ды ис­тя­за­ний прой­дя, / и не со­гла­сив­шись пре­кло­нить ко­ле­на пред Ва­а­лом, / вы вен­цы сла­вы от Бо­га по­лу­чи­ли, / Хри­сто­вы мученики.
Тро­и­чен: Во Еди­ни­це Тро­и­це, по­кла­ня­е­мое Су­ще­ство, / От­че, Сыне и Ду­ше, / вос­пе­ва­ю­щия Тя со­хра­няй, / Бо­же от­цев наших. Тро­и­чен: Тро­и­ца, во Еди́нице по­кло­ня­е­мое Су­ще­ство: / От­че, Сын и Дух! / Те­бя вос­пе­ва­ю­щих со­хра­няй, / Бо­же от­цов наших.
Бо­го­ро­ди­чен: Де­во Ма­ти От­ро­ко­ви­це все­свет­лая, / еди­на к Бо­гу хо­да­тай­ство, / не пре­стай, Вла­ды­чи­це, мо­ли­ти / спа­сти­ся нам. Бо­го­ро­ди­чен: Де­ва-Ма­терь, От­ро­ко­ви­ца все­свет­лая, / еди­ная пред Бо­гом По­сред­ни­ца, / не пе­ре­ста­вай, Вла­ды­чи­ца, / мо­лить о спа­се­нии нашем.
Стих: Свя­тым, иже суть на зем­ли Его, уди­ви Гос­подь вся хо­те­ния Своя в них. Стих: Свя­тым, ко­то­рые на зем­ле Его, / див­но явил Гос­подь все же­ла­ния Свои сре­ди них.
Без­смерт­но­му Ца­рю во­ин­ство­вав­ше, / и ве­ру к Нему по­ка­зав­ше со­вер­шен­ную, / кровь свою му­че­ни­цы / за Него излиясте. По­слу­жив в во­ин­стве без­смерт­но­го Ца­ря, / и по­ка­зав к Нему ве­ру со­вер­шен­ную, / вы, му­че­ни­ки, кровь свою / за Него излили.
Стих: Бла­же­ни, яже из­брал, и при­ял еси Господи. Стих: Бла­жен­ны те, ко­го из­брал и при­бли­зил Ты, Господи.
Иде­же свет Твой жиз­ни ис­те­ка­ет, / пре­ло­жи яже пре­ста­вил еси от вре­мен­ных, / вер­ныя Твоя ра­бы, / Гос­по­ди Бо­же отец наших. Там, где Твой свет жиз­ни из­ли­ва­ет­ся, / по­ме­сти тех, ко­го Ты пе­ре­се­лил / от дней крат­ко­вре­мен­ных, вер­ных Тво­их ра­бов, / Гос­по­ди, Бо­же от­цов наших.
Ир­мос: Гла­го­ла­вый на го­ре с Мо­и­се­ем, / и об­раз дев­ства яв­лей в ку­пине, / бла­го­сло­вен еси Бо­же отец наших. Ир­мос: На го­ре бе­се­до­вав­ший с Мо­и­се­ем, / и об­раз дев­ства явив­ший в тер­но­вом ку­сте, / бла­го­сло­вен Ты, Бо­же от­цов наших!

Песнь 8.

Песнь 8

Ир­мос: Во ог­ни пламеннем: Ир­мос: Во огне пламенном:
Ве­ли­ко­име­ни­тии Хри­сто­вы стра­даль­цы, / и чест­нии в Бо­зе, / вся вос­пе­ва­ю­щия па­мя­ти ва­ша, / ве­ли­ких со­гре­ше­ний, и та­мош­них мук из­ба­ви­те ны, / к Нему ва­ши­ми ве­ли­ки­ми молитвами. Ве­ли­ко­имен­ные Хри­сто­вы стра­даль­цы / и по­чи­та­е­мые в Бо­ге! / Всех нас, па­мя­ти ва­ши вос­пе­ва­ю­щих, / от ве­ли­ких со­гре­ше­ний и та­мош­них мук из­бавь­те / ва­ши­ми к Нему силь­ней­ши­ми мольбами.
Свя­то­из­бран­ное Хри­ста Бо­га, / и твер­дое во­ис­тин­ну во­ин­ство, / му­че­ник со­бо­ры освя­ти­те наш ум и серд­це, / в сия свя­тыя дни пост­ныя, / ва­ши­ми свя­ты­ми молитвами. Свя­то­из­бран­ное и во­ис­ти­ну твер­дое / во­ин­ство Хри­ста Бо­га, / му­че­ни­ков сон­мы! Освя­ти­те наш ум и серд­це, / в эти свя­тые дни по­ста, / ва­ши­ми свя­ты­ми мольбами.
Из­ба­ви чер­вия му­ча­ща­го, / и скре­же­та зуб­на­го, Гос­по­ди, / и внеш­ния тьмы несве­ти­мыя, / вся яже ве­рою при­ял еси, / и учи­ни сия, иде­же свет ли­ца Тво­е­го Хри­сте, / си­я­ет во веки. Из­бавь от чер­вя му­чи­тель­но­го / и скре­же­та зу­бов, Гос­по­ди, / и от тьмы внеш­ней, чуж­дой све­та, / всех, ко­го в ве­ре при­нял Ты, / и по­ме­сти их там, где свет ли­ца Тво­е­го, Хри­сте, / си­я­ет вовеки.
Бо­го­ро­ди­чен: Крест Хри­стов чест­ный, Бо­го­ро­ди­це Чи­стая, / ви­дев­шия и от серд­ца по­кло­нив­ши­я­ся ны, / Тво­и­ми ко Вла­ды­це спо­до­би мо­лит­ва­ми, / ви­де­ти и стра­сти чест­ныя, / стра­стей очищенных. Бо­го­ро­ди­чен: Нас, Крест Хри­стов свя­щен­ный ви­дев­ших, / и ему от серд­ца по­кло­нив­ших­ся, Бо­го­ро­ди­ца чи­стая, / Тво­и­ми ко Вла­ды­ке хо­да­тай­ства­ми спо­до­би / узреть и Его стра­сти до­сто­чти­мые, / от стра­стей очистившись.

Иный. Ир­мос: Зем­ля, и вся яже на ней:

Иной ка­нон. Ир­мос: Зем­ля и всё, что на ней:

О до­бра­го из­ме­не­ния, / им­же об­ре­то­сте смер­тию жи­вот, / свя­щен­но­му­че­ни­цы Хри­сто­вы, / ог­ня и ме­ча, мра­за и зве­рей ни­ка­ко­же убо­яв­ше­ся, / и во­пи­ю­ще: пой­те Гос­по­да, / и пре­воз­но­си­те во вся веки. О пре­крас­ней­ший об­мен! / Им жизнь вы смер­тью при­об­ре­ли, / свя­щен­но­му­че­ни­ки Хри­сто­вы, / ог­ня и ме­ча, мо­ро­за и зве­рей / ни­ма­ло не убо­яв­шись и взы­вая: “Пой­те Гос­по­да / и пре­воз­но­си­те во все века!”
Го­ре лик ан­гель­ский, до­ле же мы, зем­нии, / хва­лим му­че­ни­цы Хри­сто­вы, стран­ная стра­да­ния, / и по­дви­ги ва­ше­го му­же­ства, / бла­го­сло­вя­ще, по­ю­ще Гос­по­да, / и пре­воз­но­ся­ще во вся веки. Го­ре́ лик ан­гель­ский, вни­зу же мы, зем­ные, / хва­лим му­че­ни­ки Хри­сто­вы, / необы­чай­ные бо­ре­ния, и по­дви­ги ва­ше­го му­же­ства, / бла­го­слов­ляя, вос­пе­вая Гос­по­да / и пре­воз­но­ся во все века.
Бла­го­сло­вим От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, Господа. Бла­го­сло­вим От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха, Господа.
Свет, Жи­вот же и Жи­во­ты, / по­чи­таю Тя, От­ца, и Сы­на, и Ду­ха ис­ход­на, / Есте­ство еди­но, три Ипо­ста­си, Бо­га Еди­на­го поя, / бла­го­слов­лю Тя, пою Тя, Гос­по­да, / и пре­воз­но­шу Тя во вся веки. Те­бя, Свет, Жизнь и Жиз­ни, чту: / От­ца, и Сы­на, и Ду­ха ис­хо­дя­ще­го, / Есте­ство еди­ное, три Ипо­ста­си, / Бо­га Еди­но­го в пес­нях сла­вя. / Бла­го­слов­ляю Те­бя, вос­пе­ваю Те­бя, Гос­по­да, / и пре­воз­но­шу Те­бя во все века!
И ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков, аминь. И ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Бо­го­ро­ди­чен: Кто не вос­по­ет Тя от земно­род­ных, / несквер­ная Чи­стая го­лу­би­ца? / Ты бо ро­ди­ла еси нам Свет ве­ли­кий, / жиз­ни бо­гат­ство, Иису­са Спа­са, / Его­же по­ем хва­ля­ще, яко Гос­по­да, / и пре­воз­но­сим во вся веки. Бо­го­ро­ди­чен: Кто Те­бя не вос­по­ет от земно­род­ных, / непо­роч­ная Чи­стая Го­лу­би­ца? / Ибо Ты ро­ди­ла нам Свет ве­ли­кий, / жиз­ни бо­гат­ство, Иису­са Спа­си­те­ля. / Его мы по­ем, хва­ля как Гос­по­да, / и пре­воз­но­сим во все века.
Стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев. Стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев.
По­дви­ги чуд­ныя, му­че­ни­цы, сла­вя­ще ва­ша, / бла­го­де­те­ля и Бо­га бла­го­сло­вим и по­кла­ня­ем­ся, / на по­при­ще по­дви­гов вас укре­пив­ша­го, / Его­же пре­воз­но­сим во вся веки. По­дви­ги ва­ши чуд­ные, му­че­ни­ки, сла­вя, / мы бла­го­де­те­ля и Бо­га бла­го­слов­ля­ем / и по­кло­ня­ем­ся на по­при­ще по­дви­гов вас укре­пив­ше­му, / Его и пре­воз­но­сим во все века.
Стих: Ду­ши их во бла­гих водворятся. Стих: Ду­ши их сре­ди благ водворятся.
Ты смер­ти и жи­во­та Гос­подь сый и Бог, / пре­став­ль­ших­ся бла­го­чест­но воздви­за­яй, / та­мо пре­ло­жи в се­ле­ни­их пра­вед­ных, / бла­го­сло­вя­щия, по­ю­щия Тя, Гос­по­ди, / и пре­воз­но­ся­щия во вся веки. Ты смер­ти и жиз­ни Гос­подь ис­тин­ный и Бог, / пре­ста­вив­ших­ся в бла­го­че­стии воз­дви­га­ю­щий, / по­ме­сти их там, в се­ле­ни­ях пра­вед­ных, / бла­го­сло­вя­щих, вос­пе­ва­ю­щих Те­бя, Гос­по­ди, / и пре­воз­но­ся­щих во все века.
Хва­лим, бла­го­сло­вим, по­кла­ня­ем­ся Гос­по­де­ви, по­ю­ще и пре­воз­но­ся­ще во вся веки. Хва­лим, бла­го­слов­ля­ем, по­кло­ня­ем­ся Гос­по­ду, вос­пе­вая и пре­воз­но­ся Его во все века.
Ир­мос: Зем­ля, и вся яже на ней, / мо­ре и вси ис­точ­ни­цы, / небе­са небес, / свет и тьма, мраз и зной, / сы­но­ве че­ло­ве­че­стии, / свя­щен­ни­цы бла­го­сло­ви­те Гос­по­да, / и пре­воз­но­си­те Его во веки. Ир­мос: Зем­ля и всё, что на ней, / мо­ря и все ис­точ­ни­ки, / небе­са небес, / свет и тьма, хо­лод и зной, / сы­ны че­ло­ве­че­ские, / свя­щен­ни­ки, бла­го­слов­ляй­те Гос­по­да, / и пре­воз­но­си­те (Его) во [все] века!

Песнь 9.

Песнь 9

Ир­мос: Яко со­тво­ри Мне: Ир­мос: Ибо со­тво­рил Мне:
Све­тиль­ни­цы су­ще нелест­нии, / Хри­сто­вы стра­даль­цы, / про­све­ти­те на­ша по­мыс­лы, / утвер­ди­те тво­ри­ти све­то­зар­ная и чи­стая / Бо­жия хотения. Све­то­ча­ми яв­ля­ясь непо­движ­ны­ми, / Хри­сто­вы стра­даль­цы, / про­све­ти­те на­ши по­мыс­лы / [и] утвер­ди­те, да тво­рим / све­то­зар­ные и чи­стые Бо­жии веления.
Ору­жия зри­те­ся за­ка­ла­ю­щая вра­ги, / доб­лии Хри­сто­вы стра­даль­цы, / но из­ба­ви­те нас от стрел лу­ка­ва­го / пред­ста­тель­ст­вы вашими. Мы ви­дим в вас ме­чи, за­ка­лы­ва­ю­щие вра­гов, / доб­лест­ные Гос­под­ни стра­даль­цы; / но из­бавь­те нас от стрел лу­ка­во­го / хода́тайствами вашими.
По­кой, Щед­ре, в нед­рех Ав­ра­амо­вых / ра­бы Твоя, ве­рою от нас от­шед­шия, / к Те­бе, вся­че­ских Зи­жди­те­лю и Преблагому. Упо­кой, Ми­ло­серд­ный, в нед­рах Ав­ра­амо­вых / ра­бов Тво­их, с ве­рою от нас ото­шед­ших / к Те­бе, Со­зда­те­лю все­го и Преблагому.
Бо­го­ро­ди­чен: Пло­ти мо­ея умерт­ви дви­же­ния, / Бо­га пло­тию Рожд­шая па­че ума, / и по­даждь про­све­ще­ние мыс­ли мо­ей, / чи­стый об­лак су­щи света. Бо­го­ро­ди­чен: Пло­ти мо­ей дви­же­ния умерт­ви, / Бо­га во пло­ти Ро­див­шая пре­вы­ше ума, / и по­дай про­све­ще­ние мыс­ли мо­ей, Чи­стая, / ис­тин­ное Об­ла­ко света!

Иный. Ир­мос: Ве­ли­ча­ем вси:

Иной ка­нон. Ир­мос: Ве­ли­ча­ем все:

Вос­пе­ва­ем вси па­мя­ти ва­ша, / му­че­ни­цы пре­х­валь­нии, / по­дви­ги ви­дя­ще свя­щен­ных ва­ших стра­да­ний, / и уди­вив­ше­ся Хри­ста величаем. Все мы вос­пе­ва­ем ва­ши па­мя­ти, / му­че­ни­ки все­х­валь­ные, / ви­дя по­дви­ги свя­щен­ных ва­ших стра­да­ний, / и, по­тря­сен­ные, Хри­ста величаем.
Друг ко дру­гу страж­ду­ще гла­го­ла­ху стра­сто­терп­цы: / пло­ти не по­ща­дим, при­и­ди­те, умрем о Хри­сте, / да во вся ве­ки по­жи­вем / ли­ку­ю­ще непрестанно. Со­стя­за­ясь, друг дру­гу го­во­ри­ли стра­сто­терп­цы: / “Пло­ти не по­ща­дим, да­вай­те умрем за Хри­ста, / что­бы всю веч­ность жить, ли­куя непрестанно!”
Тро­и­чен: О Тро­и­це во еди­ном Есте­стве, / Тя вос­пе­ва­ю­щия, / От­че нерож­ден­ный, и рож­ден­ный Сыне, и Ду­ше ис­ход­ный, / Тво­ею ми­ло­стию невре­ди­мы соблюди. Тро­и­чен: (О) Тро­и­ца во еди­ном Су­ще­стве: / От­че нерож­ден­ный, и рож­ден­ный Сын, / и Дух ис­хо­дя­щий! Те­бя вос­пе­ва­ю­щих / по Тво­ей ми­ло­сти невре­ди­мы­ми соблюди.
Бо­го­ро­ди­чен: Ра­дуй­ся, Все­чест­ная Чи­стая, / дев­ства по­хва­ло, ма­те­рей утвер­жде­ние, / че­ло­ве­ков по­мо­ще, и ми­ра ра­до­сте, / Ма­рие Ма­ти, и Ра­бо Бо­га нашего. Бо­го­ро­ди­чен: Ра­дуй­ся все­бла­го­го­вей­но Чти­мая, Чи­стая, / дев­ства по­хва­ла, ма­те­рей утвер­жде­ние, / лю­дям по­мощь и мi­ру ра­дость, / Ма­рия, Ма­терь и Ра­ба Бо­га нашего.
Стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев. Стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев.
Ли­че свя­тых, при­и­ми моль­бу мою, / и яко спо­до­бил мя еси Крест це­ло­ва­ти, / и спа­си­тель­ней стра­сти по­кло­ни­ти­ся мне, / Хри­ста молите. Хор свя­тых, при­ми мо­лит­ву мою! / И, как удо­сто­ил­ся я Крест лоб­зать, / так и по­кло­нить­ся мне спа­си­тель­но­му Стра­да­нию / у Хри­ста испроси.
Стих: Бла­же­ни, яже из­брал, и при­ял еси Господи. Стих: Бла­жен­ны те, ко­го из­брал и при­бли­зил Ты, Господи.
Осла­би, оста­ви, Щед­ре, / к Те­бе, Че­ло­ве­ко­люб­цу, пре­став­лен­ным, / и сих по­кой в се­ле­ни­их из­бран­ных, / Ты бо еси Жизнь и Воскресение. Ослабь, от­пу­сти, Ми­ло­серд­ный, / к Те­бе, Че­ло­ве­ко­люб­цу, пре­ста­вив­шим­ся, / и упо­кой их в се­ле­ни­ях Тво­их из­бран­ни­ков: / ибо Ты – Жизнь и Воскресение.
Ир­мос: Ве­ли­ча­ем вси че­ло­ве­ко­лю­бие Твое, / Хри­сте Спа­се наш, / сла­во раб Тво­их, / и вен­че вер­ных, / воз­ве­ли­чи­вый па­мять Рожд­шия Тя. Ир­мос: Ве­ли­ча­ем все че­ло­ве­ко­лю­бие Твое, / Хри­сте Спа­си­тель наш, / сла­ва ра­бов Тво­их и ве­нец вер­ных, / воз­ве­ли­чив­ший па­мять Ро­див­шей Тебя!

Ек­са­по­сти­ла­рий:

Ек­са­по­сти­ла­рий

Небо звез­да­ми укра­си­вый, яко Бог, / и Тво­и­ми свя­ты­ми всю зем­лю про­све­ти­вый, / Со­де­те­лю всех, по­ю­щия Тя спасай. Небо звез­да­ми укра­сив­ший как Бог, / и Тво­и­ми свя­ты­ми всю зем­лю про­све­ща­ю­щий, / Со­зда­тель все­го, вос­пе­ва­ю­щих Те­бя спасай.
Сла­ва: Жи­вы­ми и мерт­вы­ми об­ла­да­яй, яко Бог, / упо­кой Твоя ра­бы в се­ле­ни­их из­бран­ных, / аще бо и со­гре­ши­ша, Спа­се, / но не от­сту­пи­ша от Тебе. Сла­ва: И над мерт­вы­ми и над жи­вы­ми вла­ды­че­ству­ю­щий как Бог, / упо­кой Тво­их ра­бов в се­ле­ни­ях из­бран­ных: / ведь они хо­тя и со­гре­ши­и­ли, / но не от­сту­пи­ли, Спа­си­тель, от Тебя.
И ныне: Сла­дость ан­ге­лов, скор­бя­щих ра­дость, / хри­сти­ан пред­ста­тель­ни­це, Де­во Ма­ти Гос­под­ня, / за­сту­пи нас, и из­ба­ви веч­ных мук. И ныне: Усла­да Ан­ге­лов, скор­бя­щих ра­дость, / хри­сти­ан За­ступ­ни­ца, Де­ва Ма­терь Гос­под­ня, / за­щи­ти и из­бавь нас от веч­ных мук.

На хва­ли­тех му­че­нич­ны гла­са. Сла­ва, са­мо­гла­сен за упо­кой. И ныне, Богородичен.

На сти­ховне мерт­ве­ны сти­хи­ры гос­по­ди­на Фе­о­фа­на, при­лу­чив­ша­го­ся гла­са. Сла­ва, и ныне, Богородичен.

На “Хва­ли­те” сти­хи­ры му­че­ни­кам гла­са. Сла­ва, са­мо­гла­сен за упо­кой. И ныне, Богородичен.

На сти­ховне за­упо­кой­ные сти­хи­ры гос­по­ди­на Фе­о­фа­на слу­чив­ше­го­ся гла­са. Сла­ва, и ныне, Богородичен.

НА ЛИ­ТУР­ГИИ

Изоб­ра­зи­тель­ная, и бла­жен­ны гласа.

НА ЛИ­ТУР­ГИИ

Бла­жен­ны гла­са, на 6.

По вхо­де тро­па­ри, глас 2:

По вхо­де тро­па­ри, глас 2

Апо­сто­ли, му­че­ни­цы и про­ро­цы, / свя­ти­те­лие, пре­по­доб­нии и пра­вед­нии, / доб­ре по­двиг со­вер­шив­шии и ве­ру со­блюд­шии, / дерз­но­ве­ние иму­ще ко Спа­су, / о нас То­го, яко Бла­га, мо­ли­те, / спа­сти­ся, мо­лим­ся, ду­шам нашим. Апо­сто­лы, му­че­ни­ки и про­ро­ки, / свя­ти­те­ли, пре­по­доб­ные и пра­вед­ные, / по­двиг доб­лест­но со­вер­шив­шие и ве­ру со­хра­нив­шие, / дерз­но­ве­ние пред Спа­си­те­лем имея, / Его за нас, как бла­го­го, умо­ли­те, мо­лим­ся, / во спа­се­ние ду­шам нашим!
Мерт­вен: По­мя­ни, Гос­по­ди, яко Благ, ра­бы Твоя, / и ели­ка в жи­тии со­гре­ши­ша, про­сти: / ник­то­же бо без­гре­шен, ток­мо Ты, / мо­гий и пре­став­лен­ным да­ти покой. Усоп­шим: По­мя­ни, Гос­по­ди, как Бла­гой, ра­бов Тво­их / и всё, в чем они в жиз­ни со­гре­ши­ли, про­сти: / ибо ни­кто не без­гре­шен, кро­ме Те­бя. / Ты мо­жешь и пре­ста­вив­шим­ся дать покой.

Сла­ва, кондак, глас 8:

Сла­ва, кондак, глас 8

Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, / ду­ши раб Тво­их, / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная. Со свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, / ду­ши ра­бов Тво­их, / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен, глас той­же: Те­бе и Сте­ну и При­ста­ни­ще има­мы, / и Мо­лит­вен­ни­цу бла­го­при­ят­ну к Бо­гу, / Его­же ро­ди­ла еси, Бо­го­ро­ди­це без­не­вест­ная, вер­ных спасение. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен, глас тот же: В те­бе име­ем мы и сте­ну, и при­бе­жи­ще, / и За­ступ­ни­цу, бла­го­угод­ную Бо­гу, / Ко­то­ро­го ро­ди­ла Ты, Бо­го­ро­ди­ца, бра­ка не по­знав­шая, / вер­ных спасение.

Про­ки­мен, глас 8:

Про­ки­мен, глас 8

Ве­се­ли­те­ся о Гос­по­де, / и ра­дуй­те­ся, пра­вед­нии. Стих: Бла­же­ни, их­же оста­ви­ша­ся без­за­ко­ния и их­же при­кры­ша­ся греси.

И умер­шим, про­ки­мен, глас 6: Ду­ши их / во бла­гих водворятся.

Ве­се­ли­тесь о Гос­по­де, / и ра­дуй­тесь, пра­вед­ные. Стих: Бла­же­ны те, ко­му про­ще­ны без­за­ко­ния и у ко­го по­кры­ты гре­хи. Пс 31:11А, 1

И усоп­шим, про­ки­мен, глас 6: Ду­ши их / сре­ди благ водворятся.

Апо­стол дне ко ев­ре­ем, за­ча­ло 313.

По­сла­ние к Ев­ре­ям, за­ча­ло 313

Бра­тие, на­де­ем­ся о вас, воз­люб­лен­нии, луч­ших и при­дер­жа­щих­ся спа­се­ния, аще и та­ко гла­го­лем. Не обид­лив бо Бог, за­бы­ти де­ла ва­ше­го и тру­да люб­ве, юже по­ка­за­сте во имя Его, по­слу­жив­ше свя­тым и слу­жа­ще. Же­ла­ем же, ко­е­го­ждо вас яв­ля­ти то­же тща­ние ко из­ве­ще­нию упо­ва­ния да­же до кон­ца, да не ле­ни­ви бу­де­те, но под­ра­жа­те­ли на­след­ству­ю­щих обе­то­ва­ния ве­рою и долготерпением. Бра­тия, на­де­ем­ся о вас, воз­люб­лен­ные, что вы в луч­шем со­сто­я­нии и дер­жи­тесь спа­се­ния, хо­тя и го­во­рим так. Ибо не непра­ве­ден Бог, что­бы за­был де­ло ва­ше и труд люб­ви, ко­то­рую вы ока­за­ли во имя Его, по­слу­жив и слу­жа свя­тым. Же­ла­ем же, что­бы каж­дый из вас, для со­вер­шен­ной уве­рен­но­сти в на­деж­де, ока­зы­вал та­кую же рев­ность до кон­ца, дабы вы не об­ле­ни­лись, но под­ра­жа­ли тем, ко­то­рые ве­рою и дол­го­тер­пе­ни­ем на­сле­ду­ют обе­то­ва­ния. Евр 6:9–12

И за упокой:
По­сла­ние к ко­рин­фя­ном пер­вое, за­ча­ло 163.

И за упокой.
Пер­вое по­сла­ние к Ко­рин­фя­нам, за­ча­ло 163

Бра­тие, пер­вый че­ло­век от зем­ли пер­стен, вто­рый Че­ло­век Гос­подь с небе­се. Яков перст­ный, та­ко­ви и перст­нии, и яков небес­ный, та­цы же и небес­нии. И яко­же об­ле­ко­хом­ся во об­раз перст­на­го, да об­ле­чем­ся и во об­раз Небес­на­го. Сие же гла­го­лю, бра­тие, яко плоть и кровь Цар­ствия Бо­жия на­сле­ди­ти не мо­гут, ни­же тле­ние нетле­ния на­след­ству­ет. Се тай­ну вам гла­го­лю: вси бо не ус­пнем, вси же из­ме­ним­ся. Вско­ре, во мгно­ве­нии ока, в по­след­ней тру­бе: вос­тру­бит бо, и мерт­вии во­ста­нут нетлен­ни, и мы из­ме­ним­ся. По­до­ба­ет бо тлен­но­му се­му об­ле­щи­ся в нетле­ние, и мерт­вен­но­му се­му об­ле­щи­ся в без­смер­тие. Егда же тлен­ное сие об­ле­чет­ся в нетле­ние, и смерт­ное сие об­ле­чет­ся в без­смер­тие, то­гда бу­дет сло­во на­пи­сан­ное: по­жер­та бысть смерть по­бе­дою. Где ти смер­те, жа­ло; где ти аде, по­бе­да? Жа­ло же смер­ти грех, си­ла же гре­ха за­кон. Бо­гу же бла­го­да­ре­ние, дав­ше­му нам по­бе­ду Гос­по­дем на­шим Иисус Христом. Бра­тия, пер­вый че­ло­век – из зем­ли, перст­ный; вто­рой че­ло­век – Гос­подь с неба. Ка­ков перст­ный, та­ко­вы и перст­ные; и ка­ков небес­ный, та­ко­вы и небес­ные. И как мы но­си­ли об­раз перст­но­го, бу­дем но­сить и об­раз небес­но­го. Но то ска­жу вам, бра­тия, что плоть и кровь не мо­гут на­сле­до­вать Цар­ствия Бо­жия, и тле­ние не на­сле­ду­ет нетле­ния. Го­во­рю вам тай­ну: не все мы умрем, но все из­ме­ним­ся вдруг, во мгно­ве­ние ока, при по­след­ней тру­бе; ибо вос­тру­бит, и мерт­вые вос­крес­нут нетлен­ны­ми, а мы из­ме­ним­ся. Ибо тлен­но­му се­му над­ле­жит об­лечь­ся в нетле­ние, и смерт­но­му се­му об­лечь­ся в бес­смер­тие. Ко­гда же тлен­ное сие об­ле­чет­ся в нетле­ние и смерт­ное сие об­ле­чет­ся в бес­смер­тие, то­гда сбу­дет­ся сло­во на­пи­сан­ное: по­гло­ще­на смерть по­бе­дою. Смерть, где твое жа­ло? Ад, где твоя по­бе­да? Жа­ло же смер­ти – грех; а си­ла гре­ха – за­кон. Бла­го­да­ре­ние Бо­гу, да­ро­вав­ше­му нам по­бе­ду Гос­по­дом на­шим Иису­сом Хри­стом! 1 Кор 15:47–57
Ал­ли­лу­иа, глас 4: Воз­зва­ша пра­вед­нии, и Гос­подь услы­ша их, и от всех скор­бей их из­ба­ви их. Стих: Мно­ги скор­би пра­вед­ным, и от всех их из­ба­вит я Господь.

И умер­шим, стих: Бла­же­ни, яже из­брал и при­ял еси, Гос­по­ди, и па­мять их в род и род.

Ал­ли­лу­ия, глас 4. Стих: Воз­зва­ли пра­вед­ные – и Гос­подь услы­шал их, и от всех скорбе́й их из­ба­вил их. Стих: Мно­го скорбе́й у пра­вед­ных – и от всех их из­ба­вит их Гос­подь. Пс 33:18, 20

И ус­по­пшим: Блаже́н, ко­го из­брал и при­бли­зил Ты, Гос­по­ди. Ср. Пс 64:5; 44:18А

Еван­ге­лие от Мар­ка, за­ча­ло 31.

Еван­ге­лие от Мар­ка, за­ча­ло 31

Во вре­мя оно, из­шед Иисус от пре­дел Тир­ских и Си­дон­ских, при­и­де на мо­ре Га­ли­лей­ско, меж­ду пре­де­лы Де­ка­поль­ски. И при­ве­до­ша к Нему глу­ха и гуг­ни­ва, и мо­ля­ху Его, да воз­ло­жит нань ру­ку. И по­ем его от на­ро­да еди­на­го, вло­жи пер­сты Своя во уши его, и плю­нув кос­ну его в язык. И воз­зрев на небо, воз­дох­ну и гла­го­ла ему: еф­фа­фа, еже есть раз­вер­зи­ся. И абие раз­вер­зо­ста­ся слу­ха его, и раз­ре­ши­ся уза язы­ка его, и гла­го­ла­ше пра­во. И за­пре­ти им, да ни­ко­му­же по­ве­дят, ели­ко же им Той за­пре­ща­ше, па­че из­ли­ха про­по­ве­да­ху. И пре­из­ли­ха див­ля­ху­ся, гла­го­лю­ще: доб­ре все тво­рит, и глу­хия тво­рит слы­ша­ти, и немыя глаголати. В то вре­мя, вый­дя из пре­де­лов Тир­ских и Си­дон­ских, Иисус опять по­шел к мо­рю Га­ли­лей­ско­му че­рез пре­де­лы Де­ся­ти­гра­дия. При­ве­ли к Нему глу­хо­го кос­но­языч­но­го и про­си­ли Его воз­ло­жить на него ру­ку. Иисус, от­ве­дя его в сто­ро­ну от на­ро­да, вло­жил пер­сты Свои в уши ему и, плю­нув, кос­нул­ся язы­ка его; и, воз­зрев на небо, вздох­нул и ска­зал ему: “еф­фа­фа”, то есть: от­вер­зись. И тот­час от­верз­ся у него слух и раз­ре­ши­лись узы его язы­ка, и стал го­во­рить чи­сто. И по­ве­лел им не ска­зы­вать ни­ко­му. Но сколь­ко Он ни за­пре­щал им, они еще бо­лее раз­гла­ша­ли. И чрез­вы­чай­но ди­ви­лись, и го­во­ри­ли: всё хо­ро­шо де­ла­ет, – и глу­хих де­ла­ет слы­ша­щи­ми, и немых – го­во­ря­щи­ми. Мк 7:31–37

И за упокой,
Еван­ге­лие от Иоан­на, за­ча­ло 16.

И за упокой,
Еван­ге­лие от Иоан­на, за­ча­ло 16

Ре­че Гос­подь ко при­шед­шым к Нему иуде­ем: аминь, аминь гла­го­лю вам, яко слу­ша­яй сло­ве­се Мо­е­го и ве­ру­яй По­слав­ше­му Мя имать жи­вот веч­ный, и на суд не при­и­дет, но прейдет от смер­ти в жи­вот. Аминь, аминь гла­го­лю вам, яко гря­дет час, и ныне есть, егда мерт­вии услы­шат глас Сы­на Бо­жия и услы­шав­ше ожи­вут. Яко­же бо Отец имать жи­вот в Се­бе, та­ко даст и Сы­но­ви жи­вот име­ти в Се­бе и об­ласть да­де Ему и суд тво­ри­ти, яко Сын Че­ло­вечь есть. Не ди­ви­те­ся се­му, яко гря­дет час, вонь­же вси су­щии во гро­бех услы­шат глас Сы­на Бо­жия, и изы­дут со­твор­шии бла­гая в вос­кре­ше­ние жи­во­та, а со­твор­шии злая в вос­кре­ше­ние су­да. Не мо­гу Аз о Се­бе тво­ри­ти ни­че­со­же. Яко­же слы­шу, суж­ду, и суд Мой пра­ве­ден есть, яко не ищу во­ли Мо­ея, но во­ли по­слав­ша­го Мя Отца. Ска­зал Гос­подь при­шед­шим к Нему Иуде­ям: Ис­тин­но, ис­тин­но го­во­рю вам: сло­во Мое слу­ша­ю­щий и ве­ру­ю­щий По­слав­ше­му Ме­ня име­ет жизнь веч­ную и на суд не при­хо­дит, но пе­ре­шел из смер­ти в жизнь. Ис­тин­но, ис­тин­но го­во­рю вам: при­хо­дит час, и ныне есть, ко­гда мерт­вые услы­шат глас Сы­на Бо­жия и, услы­шав, ожи­вут. Ибо, как Отец име­ет жизнь в Са­мом Се­бе, так дал Он и Сы­ну иметь жизнь в Са­мом Се­бе, и дал Ему власть и суд тво­рить, по­то­му что Он – Сын Че­ло­ве­че­ский. Не удив­ляй­тесь это­му, по­то­му что при­хо­дит час, ко­гда все, на­хо­дя­щи­е­ся в гроб­ни­цах, услы­шат го­лос Его, и вый­дут: со­тво­рив­шие доб­рое – в вос­кре­се­ние жиз­ни, а сде­лав­шие злое – в вос­кре­се­ние су­да. Не мо­гу Я Сам от Се­бя тво­рить ни­че­го: как слы­шу, сужу, и суд Мой – пра­ве­ден, ибо не ищу во­ли Мо­ей, но во­ли По­слав­ше­го Ме­ня От­ца. Ин 5:24–30
При­ча­стен дне: Ра­дуй­те­ся, пра­вед­нии, о Гос­по­де, пра­вым по­до­ба­ет по­хва­ла. Дру­гий за упо­кой: Бла­же­ни, яже из­брал, и при­ял еси Гос­по­ди, и па­мять их в род и род. Ал­ли­лу­иа, три­жды. При­ча­стен дня: Ра­дуй­тесь, пра­вед­ные, о Гос­по­де – пра­вым при­лич­на хва­ла. И за упо­кой: Блаже́н, ко­го из­брал и при­бли­зил Ты, Гос­по­ди, и па­мять их в род и род. Ал­ли­лу­ия. (3)
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки