Суббота сыропустная

• Вечерня
Утреня
Литургия

Церковнославянский Русский

В ПЯТОК ВЕЧЕРА


Память совершаем всех преподобных и богоносных отец, в подвизе просиявших.

Во светильничное по предначинательном обычное стихословие: Ко Господу скорбети ми: На Господи воззвах, поем стихиры подобныя, поставльше стихов 6. Глас 8, повторяюще я:

В ПЯТНИЦУ НА ВЕЧЕРНЕ


Совершаем память всех преподобных и богоносных отцов, в подвиге просиявших.

В пятницу на вечерне после предначинательного обычное стихословие кафизмы 18. На Господи воззвах: поем стихиры подобны 8 гласа на 6, повторяя каждую дважды:

Приидите вси вернии, / преподобных отец лики воспоим, / Антония верховнаго, светлаго Евфимия, / и когождо и вся вкупе. / И сих, якоже другий рай сладости, / гражданства мысленно преходяще, красно воззовем: / сия древеса яже насади Бог наш: / сия плоды нетленныя жизни процветшая, / принесоша Христу, питающе наша души. / К нимже возопиим: богоноснии блаженнии, / молите спастися нам. Придите, все верные, / преподобных отцов сонмы воспоем: / Антония из них первого, славного Евфимия, / и каждого, и вместе всех. / И, как иной рай сладостный, / их деяния мысленно проходя, / радостно воскликнем: / “Это – деревья, которые насадил Бог наш: / они, нетленные плоды жизни произрастив, / принесли их Христу, питая души наши!” / К ним воззовем: / “Богоносные, блаженные, / ходатайствуйте о спасении нашем!”
Подобен: Радуйся Египте верный. / Радуйся Ливие преподобная. / Радуйся Фиваидо избранная. / Радуйся всякое место и граде и страно, / гражданы воспитавшая Царства Небеснаго, / и сих в воздержании и болезнех возрастившая, / и желаний совершенныя мужи Богу показавшая. / Сии светила душ наших явишася: / сами чудес зарею, и дел знаменьми, / просияша мысленно во вся концы. / К тем возопием: отцы всеблаженнии, / молите спастися нам. Радуйся, Египет верный! / Радуйся, Ливия преподобная! / Радуйся, Фиваида избранная! / Радуйся, всякое место, и город, и страна, / воспитавшая граждан Царства Небесного, / и в воздержании и трудах их возрастившая, / и мужами желаний совершенными Богу показавшая. / Они светилами душ наших явились, / и сами чудес зарею и делами дивными / духовно просияли во всех концах земли. / К ним воззовем: “Отцы всеблаженные, / ходатайствуйте о спасении нашем!”
Подобен: Кто изречет от земнородных / чудная ваша жития, отцы всемирнии? / Кий же язык изглаголет / священныя в Дусе подвиги и поты ваша? / Страдания добродетелей, измождения плоти, / борения страстей, во бдениих, в молитвах и слезах? / Вы в мире якоже ангели воистинну явистеся, / сами бесовския силы совершенно низложисте, / сотворше чудная и дивная знамения. / Темже молитеся с нами преблаженнии, / улучити нам некончаемую радость. Кто возвестит из рожденных на земле / чудные жития ваши, отцы всемирные? / И какой язык расскажет / о священных в Духе подвигах и трудах ваших: / страданиях ради добродетелей, изнурении тела, / борениях со страстями в бдениях, и молитвах, и слезах? / Вы в мире поистине как Ангелы явились, / и сами бесовские силы совершенно низложили, / чудные и дивные знамения совершив. / Потому ходатайствуйте с нами, всеблаженные, / дабы нам достичь / нескончаемой радости.
Слава, глас 6: Еже по образу соблюдше невредимо, / ума вожда на страсти пагубныя постнически поставльше, / во еже по подобию яко мощно возшли есте: / мужески бо естество понудивше, / потщастеся хуждшее покорити лучшему, / и плоть поработити духу. / Темже монашествующим явистеся верх, / жители пустыннии, благотекущим подвизатели, / правила добродетели известнейшая. / И ныне на небесех, / зерцалом разрешившимся всепреподобнии, / чисто зрите Святую Троицу, / молящеся непосредственно, о верою и любовию чтущих вас. Слава, глас 6: То, что в нас по образу Божию сохранив неповрежденным, / ум вождем против пагубных страстей подвижнически поставив, / к тому, что по подобию насколько можно вы взошли: / ибо естество мужественно понудив, / вы постарались худшее подчинить лучшему, / и плоть поработить духу. / Потому явились вершиною монашествующих, / жители пустыни, быстро бегущим наставники, / правила добродетели точнейшие. / И ныне на небесах, где зеркал не нужно, всеблагоговейные, / вы чисто созерцаете Святую Троицу, / без посредников прося / за с верою и любовию чтущих вас.
И ныне, Богородичен 1 гласа, Осмогласника рядоваго. И ныне, Богородичен Догматик рядового гласа Октоиха.
Свете тихий: Вход с кадилом. Свет отрадный:

Прокимен, глас 7:

Прокимен, глас 7

Боже заступник мой еси Ты, / и милость Твоя предварит мя. Стих: Изми мя от враг моих Боже, и от востающих на мя избави мя. Боже, заступник мой – Ты, / и милость Твоя скоро встретит меня. Стих: Избавь меня от врагов моих, Боже, и от восстающих на меня искупи меня. Ср. Пс 58:10Б–11А, 2

Пророчества Захариина чтение.

Сице глаголет Господь Вседержитель: пост четвертый, и пост пятый, и пост седмый, и пост десятый, будут дому Иудову в радость, и в веселие, и в праздники благи: и возвеселитеся, и истину и мир возлюбите. Сице глаголет Господь Вседержитель: еще людие мнози приидут, и живущии во градех многих. И снидутся живущии в пяти градех во един град, глаголюще: грядим помолитися лицу Господню, и взыскати лице Господа Вседержителя: иду и аз. И приидут людие мнози, и языцы мнози взыскати лица Господа Вседержителя во Иерусалиме, и умолити лице Господне. Сице глаголет Господь Вседержитель: во оны дни имется десять мужей от всех племен языческих, и имутся за ризу мужа иудеанина, глаголюще: пойдем с тобою, зане слышахом, яко Бог с вами есть.

Пророчества Захарии чтение

Так говорит Господь Вседержитель: Пост четвертый, и пост пятый, и пост седьмой, и пост десятый будут дому Иудину [и дому Израилеву] в радость, и (в) веселие, и в праздники добрые; и вы возвеселитесь, и истину и мир возлюбите. Так говорит Господь Вседержитель: Еще придут народы многие и населяющие города многие; и сойдутся населяющие пять городов в один город, говоря: Пойдем помолиться лицу Господа и взыскать лица Господа Вседержителя [в Иерусалиме], (и каждый скажет: “Иду и я!”) И придут народы многие и племена многие взыскать лица Господа Вседержителя в Иерусалиме и умилостивить лицо Господне. Так говорит Господь Вседержитель: В те дни ухватятся десять мужей из всех разноязычных племен, и ухватятся за край одежды мужа-Иудея, говоря: “Мы пойдем с тобою, ибо мы услышали, что с вами Бог!” Зах 8:19–23

Прокимен, глас 6:

Да уповает Израиль на Господа / от ныне и до века. Стих: Господи не вознесеся сердце мое, ниже вознесостеся очи мои.

Прокимен, глас 6

Да уповает Израиль на Господа / отныне и до века. Стих: Господи, не возвеличилось сердце моё, и не превознеслись очи мои. Пс 130:3, 1А

Сподоби Господи в вечер сей: Сподоби, Господи:

На стиховне самогласен, глас 2:

На стиховне самогласен, глас 2

Очистим себе братие от всякия скверны плоти и духа, / свещи душ наших просветим нищелюбием, / не снедающе друг друга оклеветанием: / приспе бо время, егда Жених приидет / всем воздати по делом их. / Совнидем Христу с мудрыми девами, / глас оный разбойника к Нему взывающе: / помяни нас Господи, егда приидеши во Царствии Твоем. Очистим себя, братия, / от всякой скверны плоти и духа, / светильники душ наших засветим любовью к нищим, / не поедая друг друга клеветою: / ведь приблизилось время, когда Жених придет / всем воздать по делам их. / Войдем же вместе с мудрыми девами ко Христу, / известным возгласом разбойника взывая к Нему: / “Помяни нас, Господи, когда придешь во Царствии Твоем!”
И глаголем стих: К Тебе возведох очи мои, живущему на небеси. Се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея, тако очи наши ко Господу Богу нашему, / дондеже ущедрит ны. Стих: К Тебе возвёл я очи мои, живущему на небесах. Вот, как очи рабов – к рукам господ их, как очи рабыни – к рукам госпожи её, так очи наши – к Господу, Богу нашему, / доколе Он не помилует нас. Пс 122:1-2
И паки тойже самогласен. И снова тотже самогласен.
Таже стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, / и уничижения гордых. Стих: Помилуй нас, Господи, помилуй нас, ибо с избытком мы насыщены презрением. С избытком насыщена душа наша поношением от благоденствующих / и презрением от гордых. Пс 122:3-4
И мученичен: Святым мучеником молящимся о нас, / и Христа поющим, / всякая лесть преста, / и человеческий род верою спасается. Мученикам: Когда святые мученики / ходатайствуют о нас / и Христа воспевают, / всякое заблуждение прекращается / и человеческий род верою спасается.
Слава, глас 8: Монахов множества, / наставники ныне чтим отцы преподобнии: / вами бо стезею воистинну правою ходити познахом. / Блажени есте Христу работавшии, / и вражию низложившии силу, / ангелов собеседницы, праведных сожителе, и святых: / с нимиже молитеся Господеви, / помиловатися душам нашим. Слава, глас 8: Монахов множества наставников / ныне почитаем вас, отцы преподобные: / ибо благодаря вам мы познали / как ходить путем поистине прямым. / Блаженны вы, Христу послужившие, / и над силою врага восторжествовавшие, / Ангелов собеседники, сообитатели праведных и святых: / с ними ходатайствуйте пред Господом / о помиловании душ наших.

И ныне, Богородичен. Подобен: О преславнаго чудесе!

И ныне, Богородичен:

Радуйся, чистоты сокровище. / Радуйся, невещественнаго света чистое жилище. / Радуйся, главизно спасения нашего. / Радуйся, апостолов проповедание. / Радуйся, мучеников похвало. / Радуйся, пророков исполнение, Всенепорочная. / Радуйся, подвижников и монахов украшение, / и спасение верных. Радуйся, чистоты сокровище! / Радуйся, Невещественного Света чистое жилище! / Радуйся, основание спасения нашего! / Радуйся, апостолов проповедь! / Радуйся, и мучеников похвала! / Радуйся, пророков исполнение, Всенепорочная! / (Радуйся), подвижников и монахов украшение, / и спасение верных!
Таже, Ныне отпущаеши: Ныне отпускаешь: Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Священник: Ибо Твое есть Царство: Чтец: Аминь.

И по Трисвятом глаголем тропарь, глас 4:

Тропарь, глас 4

Боже отец наших, / творяй присно с нами по Твоей кротости, / не отстави милость Твою от нас, / но молитвами их / в мире управи живот наш. Боже отцов наших, / всегда поступающий с нами по Твоей кротости, / не удали милости Твоей от нас, / но по их мольбам / мирно жизнью нашей управляй.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже: Еже от века утаеное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша. Слава, и ныне, Богородичен, глас тот же: От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши.
Тыяжде и на Бог Господь, и на конец Утрени глаголем. Посем ектения: Помилуй нас Боже: и 3 поклоны великия. Буди имя Господне: трижды. Благословлю Господа: Достойно есть: и отпуст. И бывает трапеза по обычаю, якоже и в среду сырную указано есть. На Повечерии же поем рядовый канон мертвен гласа: во усопохранительнице. То же поем и на Бог Господь: и в конце утрени. Затем ектения: Помилуй нас, Боже: и 3 великих поклона. Да будет имя Господне: трижды. Псалом 33, Достойно есть: и отпуст. И бывает трапеза по обычаю, как указано в среду сырную. На повечерии же поем заупокойный канон рядового гласа в усыпальнице.

НА УТРЕНИ

НА УТРЕНИ

По шестопсалмии, и первом стихословии,
седальны, глас 8. Подобен: Повеленное тайно:

После 1 стихословия седален,
глас 8

Отеческими молниями озарившеся, / яко в рай красный ныне входяще, / сладости потока насладимся, / и сих доблести ужасно смотряюще, / поревнуим добродетелем, Спасу взывающе: / молитвами их Боже, / Царствия Твоего причастники ны сотвори. Молниями отцов озаренные, / как в рай приятный ныне входя, / потоком сладостным насладимся; / и их доблести с изумлением созерцая, / поревнуем их добродетелям, Спасителю восклицая: / “Молитвами их Боже, соделай нас причастниками / Небесного Царства Твоего!”
Слава, подобен: Начальника монашествующих Павла, / согласно со Антонием мудрым, и Евфимием / воспоим вси, с прочими отцы: / и сих умолим, яко да Христу непрестанно молятся о нас, / божественную и всесветлую совершающих память их, / в песнех славяще Спаса и Господа. Слава: Начальника монашествующих Павла / с Антонием мудрым и Евфимием, и с прочими отцами / все согласно воспоем и их умолим, / чтобы они Христу непрестанно молились о нас, / их божественную и всесветлую память совершающих, / в песнях славя Спасителя и Господа.
И ныне, Богородичен. Подобен: Благодарим Тя Приснодево, / и величаем Чистая, и покланяемся Ти, / воспевающе Рождество Твое благодатная, / зовуще непрестанно: / спаси нас Дево Всемилостивая, яко Благая, / и демонскаго исхити словопрения страшнаго в час испытания, / да не посрамимся раби Твои. И ныне, Богородичен: Благодарим Тебя всегда, Богородица, / и величаем, Чистая, и поклоняемся Тебе, / воспевая Рождение Христа Тобою, благодатная, / взывая непрестанно: / “Спаси нас, Дева всемилостивая, как благая, / и избавь от страшного словопрения с демонами в час испытания, / дабы не посрамиться нам, рабам Твоим.

По 2‑м стихословии седален, глас 4.
Подобен: Свирелей пастырских:

По 2‑м стихословии
седален, глас 4

Антония купно и Евфимия, / вси со всеми прочими богоносными отцы / восхвалим песньми, память их торжествующе: / сии бо Господеви о всем мире молятся, / да избавимся древния клятвы, свобождшеся мучения. Антония и вместе Евфимия / со всеми прочими богоносными отцами / все восхвалим песнопениями, память их празднуя: / ибо они пред Господом о всем мире ходатайствуют, / чтобы мы избавились от древнего проклятия, / освободившись от наказания.

Слава: иный седален, глас 8.
Подобен: Повеленное:

Слава,
иной седален, глас 8

Якоже в раи добродетелей цветущем, / богоносных постников обходяще, / вони исполняемся сладкоухания: / страданьми бо наострившеся искушений, / тело воздержанием раболепно покориша духу, / ангельское на земли житие поживше. / Темже славы сподобишася. Как на цветоносном лугу добродетелей / богоносных подвижников ходя, / мы ароматом благоухания исполняемся: / ибо они, в борьбе с искушениями закалившись, / тело воздержанием как раба покорили духу, / ангельскою жизнью на земле пожив, / так что славы удостоились.
И ныне, Богородичен: Безплотных Твоих Христе, и Предтечи, / учеников, пророков и мучеников, святых всех и преподобных, / молитвами Неискусомужныя и Благия Матере Твоея умоляемь, / давай нам светом Твоим ходити, / и сподоби нас улучити Царствие Твое, / ради щедрот милости Твоея. И ныне, Богородичен: Ходатайствами Бесплотных Твоих и Предтечи, / учеников, пророков и мучеников, / всех святых и преподобных, / не знавшей мужа и благой Матери Твоей, Христе, побуждаемый, / даруй нам во свете Твоем ходить, / и удостой нас достигнуть Царства Твоего, / по благосердной милости Твоей.
Таже чтем во святом Ефреме словеса о скончавшихся отцех, на даяния три. Псалом 50. Также читаем слово святого Ефрема о скончавшихся отцах, разделив его на три части. Псалом 50.
Канон святаго обители на 6, и святых на 8. Стихословим же и Господеви поем: Канон святого обители на 6, и святых на 8. Стихословим же Господеви поем:. Глас 8.

Глас 8. Песнь 1:

Ирмос: Песнь возслем людие:

Песнь 1

Ирмос: Песнь вознесем, люди:

Вси в песнех духовных, в подвизех просиявшия, / божественныя отцы наша воспоим согласно, / яже изнесе Египет, Фиваида, и Ливия, / всякое место, и град, и страна. Все в песнях духовных / согласно воспоем / в подвиге просиявших божественных отцов наших, / которых произвел Египет, Фиваида, и Ливия, / всякое место, и город, и страна.,
Радуйся монахом первонаставниче, Антоние преславне, / Аммуне богоносне, Нитрийская славо, / Арсение ангеле, державо безмолвия, / и Аммоне духоносне. Радуйся монахов первоначальник, / Антоний всеславный, / Аммуне богоносный, Нитрии слава, / Арсений – Ангел, сила безмолвия, / и Аммон духоносный.
Красуйся воистинну сосуде Божий, Агафоне священнодушне: / Ахилла и Аммон, цветы пустыннии: / Ануве и Алоние, Аммонафа и Анфиме, добродетелей светлии бисери. Веселись, воистинну сосуд Божий, / Агафон священнодушный; / Ахилла и Амой, цветы пустыни, / Анув и Алоний, Амонафа и Анфим, / добродетелей сияющие жемчужины.
Светильницы разсуждения нам, пет буди Арис днесь, и Аполлос Великий, / послушания же светы Афре и Акакие, / с сими и Аввакир спросияет, якоже некая денница. Светильники рассуждения / в сей день нами да воспеваются: / Арис и Аполлос Великий; / послушания же светы – Афре и Акакий, / с ними и Аввакир сияет, / как некая утренняя звезда.
Гора жительства высокаго явися Авксентий, / страдалец же чистоты Аврамий Великий, / с нимиже Афродисий столп воздержания явися, со Афинодором. Горою жития высокого / явился Авксентий; / подвижником же чистоты – Аврамий великий; / с ними Афродисий столпом воздержания провозглашен, / со Афинодором.
Сияет яко звезда на небеси в постницех Аммоний, и божественный Анина: / светится же с сими и великий Антиох, / и Агапит зельный, аще кто иный с сими блистает. Светит на небе как звезда / среди подвижников Аммоний / и божественный Анина; / сияет же с ними и великий Антиох, / Агапит знаменитый и если кто иной / с ними блистает.
Песньми восхвалим священными Великаго Афанасия, / в горе Афонстей светло постившагося, / светильника великаго всея вселенныя, / егоже молитвами вси спасаемся. Песнопениями священными восхвалим / великого Афанасия, / на горе Афонской блистательно подвизавшегося, / светило величайшее всей вселенной: / по его ходатайствам мы все спасаемся.
Житии богодухновенными воистинну рай явистеся Церкви премудрии, / блаженнии отцы вси по имени, / о нас молитву Господеви творите непрестанно. Житиями, богодухновенными поистине, / вы явились раем Церкви Христовой, блаженные отцы; / все по имени ходатайство за нас / совершайте пред Господом непрестанно!
Приидите мучениколюбцы вернии / почтим мученики честными песньми и пении, / верою Христу Богу нашему, поюще и вопиюще: / воспоим Тебе единому Владыце. Мученикам: Придите верные, любящие мучеников, / почтим мучеников ежегодными напевами и песнями, / с верою Христу, Богу нашему, воспевая и взывая: / “Воспоем Тебе, единому Владыке!”
Слава, Троичен: Вси единаго Естества пою, Лица самоипостасна: / нерожденна Отца, Сына рождшагося, и Духа Святаго: / безначальное Царство, власть, Божество едино. Слава, Троичен: Три Лица воспеваю, единые Естеством, / Каждое во Своей Ипостаси: / нерожденного Отца, Сына рожденного и Духа Святого – / безначальное Царство, власть, Божество единое.
Богородичен: Радуйся пресвятый храме, руно богоросное, / запечатленный источниче безсмертныя струи, / град Твой Владычице сохрани от различных сопостат невоеванный. Богородичен: Радуйся, всесвятой храм, / руно, Богом орошенное, / запечатанный источник безсмертной Струи; / город Твой, Владычице, сохраняй / для различных врагов неприступным.
Ирмос: Песнь возслем людие / чудному Богу нашему, / свободившему Израиля от работы, / песнь победную поюще и вопиюще: / поим Тебе единому Владыце. Ирмос: Песнь вознесем, люди, / чудному Богу нашему, / Израиль освободившему от рабства, / песнь победную воспевая и взывая: / “Воспоем Тебе, единому Владыке!”
Вторыя же песни во Псалтири не глаголем, но припеваем: Преподобнии отцы молите Бога о нас. Второй же песни Псалтири не исполняем, но поем припев: Преподобные отцы, молите Бога о нас.

Песнь 2:

Ирмос: Видите видите, / яко Аз есмь Бог ваш, / прежде век рожденный от Отца, / и от Девы в последняя без мужа заченшийся / и разрушивый грех праотца Адама, яко Человеколюбец.

Песнь 2

Ирмос: Видите, видите, что Я – Бог ваш, / прежде веков рожденный от Отца / и от Девы в последние времена / без мужа зачатый, / и упразднивший грех праотца Адама, / как Человеколюбец!

Благоухания ныне исполняемся яко в рай другий текуще, / богонасажденных добродетелей постнических: / яже в воздержаниих и слезах процветоша, различно плодоносяще / жительство Богу преподобнейшии. Благоуханием мы ныне исполняемся, / как бы в рай иной спеша / Богом насажденных добродетелей подвижников: / их они произрастили в воздержании и слезах, / разнообразно плод Богу принося: / каждый – свой образ жизни, / преподобнейшие!
Великий Висарион, птичее житие поживый яко ангел, / новый Иов паки, твердый Вениамин, / но и Виталлий светильник, блудницы спасаяй Богу: / Витимий же божественный, и славный Вавила с сими да воспоется. Великий Виссарион, жизнью птиц поживший, иной Ангел, / также новый Иов – твердый Вениамин, / как и Виталий – светоч, спасавший блудниц для Бога, / божественный же Витимий, и славный Вавила с ними / да воспоются!
Высотою жительства небо был еси, о Венедикте! / Дом же премудрости, пастырь Васиан, / но и Василий некий венец прият послушания: / во гробе бо живый вселився, показует нам послушания светлость. Высотою жизни ты небесным стал, о Венедикт! / Домом же премудрости – пастырь Васиан; / но и Василий некий послушания венец восхитил: / ибо он, при жизни во гроб вселившись, / показывает нам послушания сияние.
Песнь Геласию, сей приснопамятный царь страстей: / хвала Герасиму, емуже поработа зверь: / прииде бо к нему за совершение добродетели. / Слава и Герману отцу, с Гаием мудрым угодником Христовым. Песнь – Геласию: он – незабвенный царь страстей; / хвала Герасиму, которому зверь служил как раб: / ведь он пришел к нему из-за совершенства добродетели. / Слава и Герману отцу / с Гаием, мудрым служителем Христовым.
Давид Фессалонитская слава и похвала / богоприятный Даниил да похвалится. / В чудесех многий, делом же и словом, Даниил скитский: / Дий же и Далмат, начальницы монахов, утверждение веры. Давид, Фессалоники слава и похвала, / боговдохновенный Даниил да восхвален будет, / сильный в чудесах, как делом, так и словом, / Даниил скитский, Дий же и Далмат, / начальники монахов, основание веры.
Звезд зари покорение, множае лучших, показа, / яко два светильника сияюща нам, / Дометиана же и Дометия богомудрая: / с симиже и безыменитии славно да воспоются. Повиновение показало / много лучшими ясности звезд / как бы два светила озаряющие нас / – Дометиана и Дометия богомудрых; / с ними и неизвестные по имени отцы / славно да воспоются.
Богатство неистощимое верных, / раку предприими Господа ради страдальчествовавших: / благочестно приидите вернии, мученически сия воспоим, / плодоприемлюще исцеления душам и телесем верою. Мученикам: Богатства неистощимого верных поспеши достичь / – раки за Господа подвизавшихся благочестиво; / придите, верные, их как мучеников воспоем, / собирая по вере плод / – исцеления душевные и телесные.
Слава, Троичен: Пресовершеннейшая Единице, Пребожественная, Триипостасная, / нерожденный Отче, и Сыне Единородный, Душе от Отца исходяй, Сыном же являемый, / Существо едино, и Естество: / господьство, Царство, спаси вся ны. Слава, Троичен: Совершеннейшая, Пребожественная / Единица в Трех Ипостасях: / нерожденный Отче и Сын Единородный, / Дух от Отца исшедший и через Сына явившийся, / единое Существо и Естество, / Господство, Царство, спаси всех нас!
Богородичен: Едина ввела еси человечеству странное рождение, / едина не подъяла еси от естества тления, / безсеменное нетленно Рождество понесши: / тем Тя яко Богородицу по долгу вернии Чистая прославляем. Богородичен: Ты одна в человечество ввела / необычайное рождение; / одна не подверглась повреждению от естества, / роды без семени перенеся непорочно: / потому мы, верные, Тебя как Богородицу / должным образом, Чистая, прославляем.
Катавасия: Видите видите: Катавасия: Видите, видите:

Песнь 3:

Ирмос: Несть свят яко Господь:

Песнь 3

Ирмос: Нет святого, как Господь:

В другий рай входяще добродетелей божественных отец, / сего вкусим присноподательнаго одушевленнаго наслаждения, верно восхваляюще я. В иной рай входя / добродетелей божественных отцов, / вкусим его всегда жизнь подающего / одушевленного наслаждения, / с верою восхваляя их.
Да почтется Евфимий пресветлая звезда, / денница Елладий, Ефрем богодухновенный, со Евлогием зельным, / делы и чудесы облиставшии концы. Да почтится Евфимий, пресветлая звезда, / светило утреннее – Елладий, / Ефрем богодухновенный / со Евлогием знаменитым, / делами и чудесми озарившие мiра концы.
Пет буди песньми Зосима чудный, / и Захария всечестный, и Зинон, и Зоил, / Исаия Великий, и Илия славный с сими да почтется. Да воспевается в песнях Зосима чудный, / и Захария почтеннейший, / и Зинон, и Зоил, Исаия великий, / и Илия славный с ними да почитются.
Фермискаго Феодора всеславнаго пою, и Енната всепетаго: / с сими же и Феодула, со Феоною воспеваю. / Почитаю дивнаго и Великаго Феодосия. Фермийскаго Феодора всеславного пою, / и Ената всехвального; / с ними и Феодула с Феоною воспеваю, / почитаю дивного и великого Феодосия.
Хвалимь буди Феоктист всеизрядный пастырь и высокий Фалассий, / Великий Феодор нареченный Сикеот, / знаменьми и чудесы явлейся на земли высокий. Да восхваляется Феоктист, пастырь превосходнейший, / и возвышенный умом Фалассий, / Великий Феодор, называемый Сикеот, / знамениями и чудесами явившийся на земле высоким.
Звезды сияют другия, паки пресветлый Колов Иоанн, / с треми светоносными в Лествице, / с вящшими же иными, славно просияющий. Звезды иные всесветлые / в древности восходят: Колов Иоанн, / с тремя светоносными, упомянутыми в Лествице, / и с иными многими, славно сияя.
Почтим пеньми и песньми духовными, сошедшеся любопразднственнии, / мученик всечестную и летнюю память: / присно бо молятся Христу о роде нашем. Мученикам: Почтим сойдясь, любящие праздновать, / пением и песнями духовными, / всесвященную и ежегодную мучеников память: / ибо они всегда перед Христом ходатайствуют / за род наш.
Слава, Троичен: Троице единосущная, и Пребожественная Единице, / разделением соединение, и впротив Лицы Естество имущая, / во едино нас совокупи хотение Твоих заповедей. Слава, Троичен: Троица единосущная, / и Сверх-Божественная Единица, / при различии Лиц имеющая / и противоположное – единство Естества! / Воедино нас сочетай / желанием Твоих заповедей.
Богородичен: Скинию Тя богоделанную преднаписа Моисей, / серафимами спокровенную, святых святая, / прообразуя Твое Дево Рождество чистое, / Христу плотию написатися. Богородичен: Тебя, Скинию, Богом созданную, / Моисей предначертал, / с Серафимами покрывающую Святое Святых, / прообразуя Твое, Дева, Чадо чистое / – Христа, желающего сгуститься в плоть.
Ирмос: Несть свят яко Господь, / и несть праведен яко Бог наш, / Егоже поет вся тварь: / несть праведен паче Тебе Господи. Катавасия: Нет святого, как Господь, / и нет праведного, как Бог наш, / Которому воспевает все творение: / “Нет праведного, более Тебя, Господи!”

Седален, глас 4. Подобен: Скоро предвари:

Седален, глас 4

Лучи якоже солнце правды вас Христос посла, / просвещающия землю, учителие святии: / темже злобою помраченую душу мою, / божественными вашими молитвами, / осияйте Божественным светом богоразумия богоблаженнии. Христос, Солнце Правды, послал вас, / как лучи, просвещающие землю, учители святые: / потому помраченую злобою душу мою / по божественным молитвам вашим, / озарите Божественным светом богопознания, богоблаженные! *

Иный седален, глас 8. Подобен: Премудрости:

Иной седален, глас 8

Антония кроткое и чистое, Евфимия великое и чудное, / Павла и Арсения простое и безмолвное, / Феоктиста славу, и прочих преподобных всех чины, / вернии прославим и совосхвалим песньми, / с нимиже Евпраксию деву, со всеми воспоим женами богомудрыми, / и согласно возопиим: / молите Христа Бога, согрешений оставление даровати / празднующим любовию святую память вашу. Антония кротость и чистоту, / Евфимия величие и дивный нрав, / Павла и Арсения простоту и безмолвие, / Феоктиста славу / и всех прочих преподобных полки / прославим, верные, (и восхвалим) в песнях; / с ними и Евпраксию деву / со всеми женами богомудрыми воспоем / и согласно воззовем: / “Ходатайствуйте пред Христом Богом / согрешений отпущение даровать / празднующим с любовию святую память вашу!”
Слава, подобен: Узы разрешше страстей, прилепистеся любви благих, / и в славу премирную во Христе облекостеся, / от своих трудов обретше упокоение, / воздержания трудами получивше вышняго живота. / Темже достойно радуетеся купно с горними силами, / богоноснии отцы наши, / прегрешений оставление испросите / празднующим любовию святую память вашу. Слава: Узы страстей расторгнув, / вы прилепились любовью к благам истинным, / и в славу сверх-мiрную во Христе облеклись, / от своих трудов обретя упокоение, / воздержания скорбями достигнув горней жизни; / потому достойно радуетесь вместе с вышними Силами, / [весело с песнями Богу предстоя.] / Богоносные отцы наши, / согрешений отпущение испросите / празднующим с любовию святую память вашу.
И ныне, Богородичен. Подобен: В тимении углебох грехов, и несть постояния во мне, / люте потопи мя буря прегрешений моих, / но яко рождшая Слово, единаго Человеколюбца, / на мя раба Твоего призри, молюся, / избави греха и страстей душетленных, / и всякаго озлобления местника, Владычице, да пою радуяся: / моли Христа Бога, прегрешений оставление даровати ми, / Тя бо имею надежду раб Твой. И ныне, Богородичен: Я был ввергнут в тину грехов / и нет опоры во мне, / страшно потопил меня шквал согрешений моих; / но как родившая Слово – единого Человеколюбца, / на меня, раба Твоего, воззри, молю, / избавь от греха и страстей душегубительных, Владычица, / и всякого оскорбления злодеем, / чтобы мне воспевать радостно: / “Ходатайствуй пред Христом Богом / согрешений отпущение мне даровать, / ибо я Тебя надеждою имею, / [недостойный] раб Твой!”

Песнь 4:

Ирмос: Из горы приосененныя Слове:

Песнь 4

Ирмос: От горы тенистой:

Светильник мироявленный божественный Иларион, / гора разумная великий Иустин: / с нимиже Иеракс да почтится и Ивистион, изряднославнии, со Иосифом. Светильник, мiру явленный – божественный Иларион, / гора познания – великий Иустин; / с ними Иеракс да почитается и Ивистион, / отличенные славой, со Иосифом.
И Иеремий облиста житием: явися же и крепость велия Исхирион. / С нимиже светит Карион, Коприй, Кастор, Кассиан, вкупе предобрии. И Иеремия просиял жизнью; / явился же и Исхирион великой силой. / С ними светит Карион, Коприй и Кастор, / и Кассиан, из обоих прекраснейший.
Дивлюся Каллистовым благословесием, хвалю Лаврентиева добродеяния, / благотворение же Логгиново восхваляю, почитаю Лотовы добродетели. Дивлюсь приятным Каллиста речам, / хвалю Лаврентия благодеяния, / добрые же поступки Лонгина разглашаю, / почитаю Лота доблести.
Леонтия пою глубину богословия, Максима же воспеваю пучину учений, / Маркиана же удобрение, и Марка благопокориваго и богопослушнаго. В песнях славлю Леонтия – богословия глубину, / воспеваю и Максима – пучину учений, / Маркиана же – украшение, и Марка, / покорного и Богу послушного.
Честь добродетелей Макарий Великий, градский же, благочестия имение. / Проповедается с сими Марк зельный, с Далматоем же Ефиопс Моисей. Доблестей почетный дар – Макарий великий, / а Городской – благочестия имение. / Провозглашается с ними Марк знаменитый, / с Далматоем же – Эфиоп Моисей.
Мартиниановы и Малховы величаю о чистоте течения же и подвиги, / добродеяния же Маркелла пастыреначальника, / почитаю и Милла мертвецевоскресителя. Величаю Мартиниана и Малха / состязания и подвиги за чистоту, / Маркелла же, пастырей начальника, добродетель чту / и Милла, мертвых воскрешавшего.
Мученицы Христовы, / непрестанныя молитвы Содетелю принесите и Создателю, / о мире мiра, и о чтущих память вашу в песнех. Мученикам: Мученики Христовы! Непрестанные мольбы / Творцу и Создателю приносите, / о мире мiра, и о чтущих память вашу / в песнопениях.
Слава, Троичен: Странно, яко едино, и три, Божество все, / в триех Лицах нераздельно: / Отец бо, Сын, и Дух Святый есть, / покланяемая в Естестве едином. Слава, Троичен: Дивно, что Божество – Едино и Три; / целиком Оно в каждом Лице нераздельно: / ибо Отец, Сын, и Дух Святой / принимают поклонение как Бог единый.
Богородичен: Радуйся пространное Божие вместилище, / радуйся, ковчеже новаго завета. / Радуйся стамно, из неяже манна дадеся всем человеком пренебесная. Богородичен: Радуйся, пространное Божие вместилище! / Радуйся, ковчег нового завета! / Радуйся, сосуд, из которого дарована / всем смертным манна небесная!
Катавасия: Из горы приосененныя Слове, пророк, / единыя Богородицы, / хотяще воплотитися, боговидно усмотри, / и со страхом славословяше силу Твою. Катавасия: От горы тенистой, единой Богородицы, / желающего воплотиться – Тебя, Слово, / взором богопросвещенным постигал пророк / и со страхом славословил силу Твою.

Песнь 5:

Ирмос: Страстей мя мглы:

Песнь 5

Ирмос: От мглы страстей меня:

Едемскаго рая, приидите видим цветы присноживотныя, / богопрозябленая отцев тщания, / ихже есть един делатель Господь. Придите, увидим цветы вечно живые, / те, что в раю Эдемском, / – Богом выращенные труды отцов, / а земледелец их – один Господь.
Нила струями словесными напаяется всяка душа мысленная, / Навкратия, Никона житиями сияет, / с Нафанаилом же и Нисферон красит сию. Струями Ниловых словес / орошается всякая душа разумная, / Навкратия и Никона житиями блистает, / с Нафанаилом же и Нисфенор услаждает сию.
Ксенофонт с сынома, добродетельми блистаяся, просвещает нас, / великий же Порсисий, паче же Онуфрий: / Пимена же кто достойнословит от земных? Ксенофонт с двумя сынами, / добродетелями блистая, просвещает нас, / и великий Орсисий, а еще более Онуфрий; / Пимена же кто из смертных / оценит по достоинству?
Памво и деянием и словом да ублажится достойно, яко высокий: / возбраняяй же демоны Пуплий всеславный, / да славится равно светлый Пиннуфрий. Памво, как высокий и деянием и словом, / достойно да именуется блаженным; / удерживавший же демонов Пуплий славный / да славится, равно – и светлый Пиннуфрий.
Достодолжно да почтится преславный воистинну Пафнутий: / Пиор, Патермуфий, Павл препростый, / Питирун великий и отцев изящный. Достойным образом да почитается / преславный поистине Пафнутий, / Пиор, Патермуфий, Павел препростой, / Питирун великий и из отцов превосходный.
Светло да похвалится светило светил Пахомий: / Паламон сострадалец, божественный Петроний, / Пасарион с ними, божественными да воспоется песньми. Блистательно да восхваляется светило светил Пахомий; / Паламон, его сподвижник, божественный Петроний; / с ними Пассарион да воспевается / божественными песнями.
[Мученикам: Подвижнически на ристалище / Христа Богом провозгласив, / вы, непобедимые мученики, / венцы получили и ликуете / с бесплотными хорами.]
Слава, Троичен: Ипостасьми три, аще и Естеством едино Божество есть, / в Няже крестихомся, и Имже веруем, / Отец, Слово, и Дух соестественный. Слава, Троичен: Три Ипостаси имеет Божество, / хотя и Естеством Оно едино; / в Их имя мы крестились, в Них и веруем: / Отец, Слово и Дух / единой с Ними природы.
Богородичен: Словом Слово паче слова рождшая Пречистая, / Того молящи не престай молимся, / от бед присно избавитися стаду Твоему. Богородичен: Словом Слово превыше разума родившая! / Просим, Всечистая: Его молить не прекращай / о постоянном избавлении от напастей / стада Твоего.
Катавасия: Страстей мя мглы, / яко от глубокия нощи избавляяй, / утреневати сподоби дух мой, молюся, / во свете дне повелений Твоих Христе. Катавасия: От мглы страстей меня, / как от глубочайшей ночи избавляя, / с рассвета бодрствовать удостой мой дух, молю, / при свете дня повелений Твоих, Христе.

Песнь 6:

Ирмос: Содержима мя приими:

Песнь 6

Ирмос: Одержимого согрешениями:

Дивнии всечестнии отцы наши, / ихже божественная страдания, ихже борения, ихже исцеления. / Кто бо паче сих показа чудес крепость? Дивны всесвященные отцы наши: / божественны их подвиги, их борения, их исцеления; / ибо кто кроме них показал чудес силу?
Равула дивный, и Руф вкупе, / и Сисой купно равноангельный да восхвалится, / с нимиже божественный Ерид, и Силуан. Равула дивный, и Руф с ним вместе, / и Сисой также равный Ангелам да восхваляется; / с ними же – божественный Серид и Силуан.
Небо четверосветильное явися на земли, / дважды двое сие Симеонское единоимение, / иже на столпех трие суть, и един юродивый. Небо с четырьмя светилами явилось на земле: / это две двоицы Симеонов соименных; / из них трое подвизались на столпах, / и один – юродивый.
Посреде звезд яко солнце, / имже бе начальник освященный Савва облиста, / с нимже озаряет и Серапион деяньми с Силваном. Посреди звезд, которым он был начальником, / как солнце освященный Савва заблистал, с ним деяниями сияет и Серапион с Сильваном.
Сармат и Тимофей, Тифой купно со Иперехием, / и Фармуфий, Фока, Харитон, / Херимон, Псой да поется, и Ор премудрый. Сармат и Тимофей, Тифой вместе с Иперехием, / и Фармуфий, Фока, Харитон, Херимон, / Псой да воспевается и Ор премудрый.
Святое и славное отец множество, / помянутое и безыменитое, избави от бед, / любовию памяти совершающих ваша. Святое и славное множество отцов, / нами воспомянутых и безымянных! / Избавь от бед совершающих с любовью память вашу.
[Мученикам: Дивен Ты, Владыка Человеколюбец / в Твоих страдальцах: / божественны их подвиги, их чудеса, их исцеления; / по их ходатайствам спаси нас, Господи!]
Слава, Троичен: Тя Троице пребезначальная, и Божественная Единице, / света и светы пою, живота и животы: / Ума, Слова, Духа же Святаго, и Святая, единаго Бога. Слава, Троичен: Тебя, Троица сверхначальная / и Божественная Единица, воспеваю: / Свет и Светы, Жизнь и Жизни; / Ум, Слово, Дух – / Святое и Святых, единого Бога.
Богородичен: Из корене прозябе твоего цвет жизни, / Иессее прадеде взыграй, / спасаяй мир, от Чистыя Отроковицы Христос Бог. Богородичен: Восторжествуй, Иессей праотец: / из корня твоего – от Отроковицы чистой / взошел цвет жизни, мiр спасающий / – Христос Бог.
Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче, грехи многими / и припадающа щедротам Твоим, / яко пророка Господи, и спаси мя. Ирмос: Одержимого согрешениями многими / и припадающего к состраданию Твоему / прими меня как пророка, / человеколюбивый Господи, и спаси меня.

Кондак, глас 8. Подобен: Яко начатки:

Кондак, глас 8

Яко благочестия проповедники, и нечестия обуздатели / богоносных собор уяснил еси, подсолнечную осиявающия. / В мире совершенном тех молитвами, / Тебе славящия и величающия сохрани, поющия Ти, Господи: / Аллилуия. Как благочестия провозвестников и нечестия обуздателей, / сонм богоносцев Ты украсил / все под солнцем озаряющий. / Их мольбами в мире совершенном / Тебя славящих и величающих сохрани, / поющих Тебе, Господи: “Аллилуия”.
Икос: На красная жития воззрех помышленьми зря бываемая, / и измерив тех болезни, жизнь человеков окаях: / вас же единех ублажих добрую часть избравших, / еже желати Христа, и пребывати с Ним, / и пети присно с пророком Давидом: Аллилуия. Икос: В удовольствия житейские я всмотрелся, / мысленно созерцая случающееся, / и исследовав их мучительность, / жизнь смертных счел злосчастной, / вас же одних блаженными назвал, / долю прекрасную избравших: / жаждать Христа, и с Ним пребывать, / и радостно с пророком Давидом воспевать: “Аллилуия”.
Синаксарь. Стихи: Душам праведным, ихже присно память пребывает, / жертвы покаяния приношу словеса. Синаксарий. Стихи: Душам праведных, чья память вечно пребывает, / приношу возлияния постоянные – сии слова.

Песнь 7:

Ирмос: Отроки оросивый:

Песнь 7

Ирмос: Отроков оросивший:

Приидите, принесем песни по долгу, / женам преподобно пожившим и равноангельно, / ихже молитвами воззовем: Боже, спаси вся ны. Придите, песни принесем как должно / женам, благоговейно и равноангельно пожившим / и воскликнем: “Боже, их мольбами / спаси всех нас!”
Христоносица Вриена, с божественною Феврониею да почтится, / и Фомаидою и Иериею, / и Платонида же да поется, с нимиже и Мелания верно. Христоносица Вриена да почитается / с божественною Февронией, и Фомаидой, и Иерией; / и Платонида с ними, и Мелания / воспевается верно.
Ангеломудренным хвала Евпраксиям, / со двема Феодорами и Анастасиями всебогатыми, / пение и слава непрестанная, чудно послужившим Богу. Ангельски мудрым Евпраксиям хвала / с двумя Феодорами и Анастасиями всеблаженными: / песнь и слава непрестанная / дивно послужившим Богу!
Египтяныня Мария свет в мире, / и Марин нарекшаяся, звезда явися вселенней, / Евфросина солнце добродетельми облиставающая. Египтянка Мария – свет в мiре, / и другая, Марином назвавшаяся, / звездой явилась вселенной, / Евфросиния же – солнцем, / добродетелями блистающим.
Огнеявленная Феодула в житии, / и озаряет в пощении Феодотия и Иулитта, / и спросияет деяньми Исидора пребогатая. Огневидна Феодулия, и с ней в подвижничестве / сияют Феодотия и Иулитта, / и с ними деяниями блистает / Исидора всеблаженная.
Небомудренная Марина ныне да почтится, с великою Матроною, / Синклитика же и Сарра, со Иустиною, / песньми яко мудрии да восхвалятся. Небесной мудрости исполненная Марина / ныне да почитается с великою Матроной, / Синклитикия же и Сарра со Иустою / песнями, как мудрые, да воспеваются.
Пелагия, ангел Господень, / Таисия, светильник покаяния, да воспоется, / и аще кая другая просия от жен в пощении. Пелагия, Ангел Господень, / Таисия, светильник покаяния, / вместе да воспеваются, / и если иная какая из жен / просияла в подвиге.
[Мученикам: Страстотерпцев память совершая, / молим единого жизни Подателя / ниспослать воспевающим милость / и согрешений прощение.]
Слава, Троичен: С Сыном Отцу покланяемся, и Духу Святому, / единомудренно славословяще, верно вопием: / слава Тебе Троице Единице, Боже наш. Слава, Троичен: С Сыном Отцу поклоняемся / и Духу Святому; единомысленно славословя, с верою взываем: / “Слава Тебе, Троица-Единица, Боже наш!”
Богородичен: Богородице Дево, рождшая мира Спаса и Владыку благословенная, / Того моли всегда ущедрити души наша. Богородичен: Богородица, Дева благословенная, / родившая Спасителя мiра и Владыку! / Моли Его всегда являть / сострадание душам нашим.
Катавасия: Отроки оросивый в пещи, / и Деву сохранивый, рождшую Тя по рождестве, / благословен еси Боже отец наших. Катавасия: Отроков оросивший в печи, / и сохранивший Деву, Тебя родившую, и после родов, / благословен Ты, Боже отцов наших!

Песнь 8:

Ирмос: На горе святей:

Песнь 8

Ирмос: На горе святой:

Пастыри и мудрыя учители, святители Христовы Церкве, / с преподобными вси воспоим, / Господа поюще, и превозносяще во вся веки. Пастырей и мудрых учителей, / иерархов Христовой Церкви, / вместе с преподобными все воспоем, / Господа воспевая / и превознося во все века.
По долгу Василий Великий, / и с ним многострадальный воистинну да поется Афанасий песньми, / с Григорием в богословии начальствующим всеми. По достоинству Василий великий / в песнях да воспевается / и с ним поистине многострадальный Афанасий / с Григорием, в богословии главенствующим над всеми.
Иоанна златоглаголивая уста, / с Кириллами богомудрыми столпами прославим: / тако же и Исихия другаго богослова, / с боговещанным и божественным Мелетием. Иоанна златоречивые уста / с Кириллами, столпами богомудрыми, прославим; / также и Исихия, другого богослова, / с богословесным и божественным Мелетием.
Григорию слава Нисскому, со двема чудотворцема отцема: / и премудрый божественный Епифаний, со Амфилохием светлым светильником, / да поется во веки. Григорию слава Нисскому, / с двумя соименными чудотворцами-отцами; / и премудрый в божественном Епифаний / с Амфилохием, ярким светилом, / да воспевается вовеки.
Митрофана священников славу, / с Нектарием, Аттиком, Геннадием, / с нимиже и Анатолия поим, животныя светильники, / купно со Евсевием и Проклом премудрыми. Митрофана, священников славу, / с Нектарием, Аттиком, Геннадием, / и Анатолия с ними воспоем – жизни светочи, / вместе с Евсевием и Проклом премудрыми.
Николая священнопроповедника, / Софрония воистинну медоязычнаго со Евлавием пою, / и Диадоха, купно со Евстафием и Увеналием отцеверховными. Николая, священного проповедника, / Софрония, поистине медоязычного / со Евлалием воспеваю, и Диадоха / вместе со Евстафием и Иувеналием, / среди отцов верховными.
[Мученикам: Исцеления как душ так и телес / как из источника струящегося / из раки страстотерпцев с верою почерпнем / Господа воспевая / и превознося во все века.]
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа. Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.
Троичен: Яко Единицу Существом Тя пою, яко Троицу Лицы Тя почитаю, / Отче, Сыне и Душе Пресвятый: / безначальную державу Твоего Царствия славлю во веки. Троичен: Как Единицу Существом воспеваю Тебя, / как Троицу Лиц Тебя почитаю, / Отче, и Сын, и Дух Всесвятой: / безначальную власть Твоего Царства я славлю вовеки.
Богородичен: Ты гора Божия явилася еси Богородице, / в Нюже Христос вселився, божественны храмы содела поющия: / Господа пойте, и превозносите во вся веки. Богородичен: Ты, Богородица, явилась горою Божией, / вселившись в Которую, Христос / божественными храмами соделал поющих: / “Господа пойте и превозносите во все века!”
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки. Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.
Катавасия: На горе святей прославльшася, / и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, / Господа пойте и превозносите во вся веки. Катавасия: На горе святой Прославившегося / и огнем в кусте терновом Моисею / Приснодевы таинство явившего – / Господа пойте и превозносите во все века.
И стихословится, Честнейшую. И поем: Честью высшую Херувимов:

Песнь 9:

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику:

Песнь 9

Ирмос: Прежде явленное на горе законодателю:

Кто дерзновение изречет Амвросиево? / Иерофееву же како премудрость изглаголет, / и Александров богомудрых отец о вере твердость? Кто изречет дерзновение Амвросия? / И как возвестит премудрость Иерофея / и Александров, богомудрых отцов, / в вере твердость?
Федим божественный, Спиридон богоносный, / со Антипатром, Памвом, Палладием / и Ноном, Иеронимом и Германом всечестным, / яко богосветильницы да воспоются. Федим божественный, Спиридон богоносный, / с Антипатром, Памвою, Палладием и Нонном, / Иеронимом и Германом почтеннейшим / как божественные светила да воспеваются.
Многий в божественных Дионисий да почтится, яко небесных таинник, / многострадальный Клим, Флавиан же, и Павл великий, / исповедания первопроповедницы. Великий в делах божественных Дионисий да почтится, / как в небесные тайны посвященный, / многострадальный Климент, Флавиан, и Павел великий, / исповедания правого провозвестники.
Михаил Синадский да поется с Тарасием, / Никифор паки с Феодором зело, / и Феофан священноименный воистинну, защитницы икон Христовых. Михаил Синадский да воспевается с Тарасием, / затем – Никифор с Феодором знаменитым, / и Феофан, священный именем воистину, / защитники икон Христовых.
Петр и Игнатий воистинну богоносцы, / яко Христовы апостоли, и священнострадальцы суще, / да воспоются купно с Поликарпом, и Киприаном христомученикома. Петр и Игнатий, воистину богоносцы, / как Христовы Апостолы, и священные страдальцы, / да воспеваются вместе с Поликарпом и Киприаном, / Христовыми мучениками.
Преподобнии отцы, и священноначальницы Господни, / со священномученики и женами святыми, / именованнии и не именованнии вси, / молите спастися душам нашим. Преподобные отцы и иерархи Господни / со священномучениками и женами святыми, / все по имени названные и не названные! / Помолитесь о спасении душ наших.
[Мученикам: В небесных обителях славы Господней / с хорами мучеников и Апостолов блаженствуя, / прошения за нас, на земле живущих, / принесите Создателю, мученики.]
Слава, Троичен: Едине в Троице Боже, слава Тебе непрестанно: / аще бо и Бог Кийждо, но един Естеством еси, / Отец, Сын и Дух, трисветлыми свойствы. Слава, Троичен: Единый в Троице Боже, / слава Тебе непрестанная! / Ведь хотя и Бог Каждый из Трех, / но Он остается един Естеством: / Отец, и Сын, и Дух, / различаемые трисветлыми свойствами.
Богородичен: Купину горящую огнем и неопалимую, / предзряше древле Моисей на Синайстей горе, / Богоприятное Твое чрево, Дево, подъемлющее нетленный огнь. Богородичен: Как терновый куст, горевший огнем и не сгоравший / в древности предвидел Моисей на Синайской горе / Твое, Дева, Бога вместившее чрево, / принимающее Нетленный Огонь.
Катавасия: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине / Рождество Приснодевы, / в наше верных спасение, / песньми немолчными величаем. Катавасия: Прежде явленное на горе законодателю / во огне и кусте терновом / Рождество Христа от Приснодевы / для спасения нас, верных, / песнопениями неумолкающими величаем.

Ексапостиларий. Подобен: Жены услышите:

Ексапостиларий

Мира отвергшиися, и крест вземшии, / множество преподобных отец, / с лики мученик, иерарх собрание, и жен сочинение, нас возвеселите, / еже воспети достойно вашу всесветлую память. От мiра отрекшиеся и крест взявшие: / множество преподобных отцов / с хорами мучеников, / иерархов собрание и сонм жен! / Нас возвеселите, чтобы воспеть достойно / вашу всесветлую память.

Слава, и ныне: Подобен: Со ученики взыдем:

Слава, и ныне:

В постничестве просиявшия богоносныя отцы, и священноначальники, / купно же от жен преподобныя, / и священномученников лики, в песнех светло восхвалим: / яко да освятимся, и моленьми сих, и молитвами Богородицы, / удобно совершим течение поста. В подвиге просиявших богоносных отцов, / и иерархов вместе с женами преподобными, / и священномучеников сонмами / в песнопениях радостно восхвалим, дабы освятиться, / и по их молитвам и ходатайствам Богородицы / путь поста легко пройти.

На хвалитех поставим стихи 4, и поем стихиры, глас 8.
Подобен: Во Едеме рай:

На “Хвалите:” стихиры на 4,
глас 8

Отцев вси множество преподобно постничествовавшее, / в песнех возвеличим вернии, / иерархов же Христовых восхвалим песньми, / богомудренно единодушно братие: / в воздержании бо пожиша и в посте чистом, / и Христово нам Евангелие изъясниша. / С нимиже воспоим жены богоносныя и светлыя, / жительству их боголепно ревнующе в души: / да обрящем тамо согрешений прощение. Множество отцов, благочестиво подвизавшихся, / все в песнях прославим, верные, / и иерархов Христовых восхвалим песнопениями, / богомудро и единодушно, братия: / ибо в воздержании они пожили и в посте чистом, / и Христово Евангелие изъяснили нам. / С ними воспоем жен богоносных и славных, / житию их богоугодно ревнуя в душе, / чтобы в том мiре обрести согрешений прощение.
В постничестве просиявшия светло, / преподобно же пожившия, / похвалим преславно братие, / яко жительствовавшия добре / и к жизни вечной благочестно преселившияся в радости: / ко упокоению же негиблемому, и блаженному, / тамо добродетелию и честностию право потекшия, / се достойно почтим, / яко да получим милость от Бога их молением, / и вечныя славы и радости, / и избавимся тамо неумолимых мучений. В подвиге просиявших светозарно / и благоговейно поживших, / восхвалим славно, братия, / как проведших житие прекрасно / и во благочестии с радостью / к жизни вечной преселившихся / к уделу тамошнему негибнущему и блаженному. / C добродетелью и скромностью прямо поспешивших, / вот, давайте достойно почтим, / чтобы милость получить от Бога по их прошениям, / и славу вечную, и радость, / и избавиться в мiре том / от неотвратимых мучений.
Иерархов всех лик, / праведных собрание, постников же и преподобных жен, / поживших благочестно, / умолени благодатию, / молите единаго Благаго, и всещедраго Господа, ущедрити и нас: / да и тамошняго осуждения избавимся выну молитвами вашими мудрии, / и будущаго восприятия насладимся, / непрестанно во веки веков веселящеся и мы, / похвальную песнь непрестанно Жизнодавцу взывающе. Всех иерархов хор, / собрание праведных, / подвижников и преподобных жен, / поживших благочестиво! / Побуждаемые благодатию, умолите единого Благого / и всемилосердного Господа пожалеть и нас, / чтобы и от тамошнего осуждения нам навсегда избавиться / молитвами вашими, мудрые, / и будущим воздаянием наслаждаться, / постоянно во веки веков веселясь / и в песнопениях хвалу / Жизни Подателю непрестанно возглашая.
Боголепное торжество вернии, / восплещим днесь в памяти святых обильно, / иерархов, и постников, и священномучеников, / и преподобных жен, и благочестивых: / тленная бо и привременная истинно презреша / и аки паучину, и аки уметы сия вмениша, / да приобрящут Христа, и Царствие Его, и Божественная оная, / яже око не виде, ниже ухо когда слыша. / Ихже молитвами Боже, / избави тления души наша. Богу приличествующее торжество / начнем, верные, со многим шумом / в сей день памяти святых: / иерархов, и подвижников, и священномучеников, / и жен преподобных и благочестивых; / ибо тленное и кратковременное поистине они презрели / и за паутину, и за сор это сочли, / чтобы приобрести Христа, и царские Его чертоги, / и те Божественные блага, / которых не видел глаз, и ухо никогда не слышало. / По их ходатайствам, Боже, / избавь от гибели души наши!
Слава, самогласен, глас 6: Преподобнии отцы, / во всю землю изыде вещание исправлений ваших. / Темже на небесех обретосте мзду трудов ваших: / демонов разрушивше полчища, / ангелов постигосте чины: / ихже житию непорочно поревновавше, / дерзновение имуще ко Господу, / мир испросите душам нашим. Слава, глас 6: Преподобные отцы, / во всю землю вышел слух о подвигах ваших: / благодаря им вы на небесах / обрели награду за труды ваши; / истребили вы демонов отряды, / достигли Ангельских полков, / житию которых непорочно поревновали. / Дерзновение имея пред Господом, / мир испросите душам нашим.
И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза истинная: И ныне, Богородичен: Богородица, Ты – лоза истинная:
Славословие великое. И отпуст. Славословие великое. И отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

НА ЛИТУРГИИ

Изобразительная. И от канона песнь 3, и 6. Блаженны, из канона Триоди песнь 3‑я и 6‑я.

Тропарь св. отец, глас 4:

Тропарь св. отцов, глас 4

Боже отец наших, / творяй присно с нами по Твоей кротости, / не отстави милость Твою от нас, / но молитвами их / в мире управи живот наш. Боже отцов наших, / всегда поступающий с нами по Твоей кротости, / не удали милости Твоей от нас, / но по их мольбам / мирно жизнью нашей управляй.

Кондак св. отец, глас 8. Подобен: Яко начатки:

Кондак св. отцов, глас 8

Яко благочестия проповедники, и нечестия обуздатели / богоносных собор уяснил еси, подсолнечную осиявающия. / В мире совершенном тех молитвами, / Тебе славящия и величающия сохрани, поющия Ти, Господи: / Аллилуия. Как благочестия провозвестников и нечестия обуздателей, / сонм богоносцев Ты украсил / все под солнцем озаряющий. / Их мольбами в мире совершенном / Тебя славящих и величающих сохрани, / поющих Тебе, Господи: “Аллилуия”.

Прокимен, глас 4:

Прокимен, глас 4

Восхвалятся преподобнии во славе, / и возрадуются на ложах своих. Стих: Возношения Божия в гортани их, и мечи обоюдуостры в руках их. Восхвалятся святые во славе / и возрадуются на ложах своих. Стих: Величания Богу в гортани их и мечи обоюдоострые в руках их. Пс 149:6,7

Апостол дне,
к Римляном, зачало 115:

Апостол
Послание к Римлянам, зачало 115

Братие, мир возлюбим и яже к созданию друг ко другу. Не брашна ради разоряй дело Божие. Вся бо чиста, но зло человеку претыканием ядущему. Добро не ясти мяс, ниже пити вина, ни о немже брат твой претыкается или соблазняется, или изнемогает. Ты веру имаши? О себе сам имей пред Богом. Блажен не осуждаяй себе, о немже искушается. А сомняяйся, аще яст, осуждается, зане не от веры: всяко же, еже не от веры, грех есть. Могущему же вас утвердити по благовествованию моему и проповеданию Иисус Христову, по откровению тайны, леты вечными умолчанныя. Явльшияся же ныне, писании пророческими, по повелению вечнаго Бога, в послушание веры во всех языцех познавшияся, Единому Премудрому Богу, Иисусом Христом, Емуже слава во веки. Аминь. Братья, будем стремиться к тому, что служит к миру и ко взаимному назиданию. Ради пищи не разрушай дела Божия. Все чисто, но плохо человеку, который ест с преткновением. Хорошо не есть мяса, и не пить вина, и не делать ничего такого, от чего брат твой претыкается, или соблазняется, или изнемогает. Ты имеешь веру? Имей ее сам в себе, пред Богом. Блажен, кто не осуждает себя в том, что избирает. А сомневающийся, если ест, осуждается, потому что не по вере; а все, что не по вере, – грех. Могущему же утвердить вас по благовествованию моему и проповеди Иисуса Христа, по откровению тайны, о которой от вечных времен было умолчано, но которая ныне явлена и чрез писания пророческие по повелению вечного Бога возвещена всем народам к послушанию веры, – единому премудрому Богу через Иисуса Христа слава вовеки. Аминь. Рим 14:19–26

Другий преподобных,
к Галатом, зачало 213:

И святым
Послание к Галатам, зачало 213

Братие, плод духовный есть любы, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера, кротость, воздержание: на таковых несть закона. А иже Христовы суть, плоть распяша со страстьми и похотьми. Аще живем духом, духом и да ходим. Не бываим тщеславни, друг друга раздражающе, друг другу завидяще. Братья, плод Духа есть любовь, радость, мир, долготерпение, благость, доброта, вера, кротость, воздержание: против этого нет Закона. Но те, кто принадлежит Христу, распяли плоть со страстями и похотями. Если мы живем Духом, то по Духу будем и поступать. Не будем тщеславны, друг друга раздражая, друг другу завидуя.
Братие, аще и впадет человек в некое прегрешение, вы духовнии исправляйте таковаго духом кротости: блюдый себе, да не и ты искушен будеши. Друг друга тяготы носите, и тако исполните закон Христов. Братья, если и замечен будет человек в каком-нибудь согрешении, – вы, духовные, исправляйте такого в духе кротости, наблюдая за собою, чтобы и тебе не быть искушенным. Друг друга тяготы носите, и так исполните закон Христов. Гал 5:22–26; 6:1–2

Аллилуия, глас 2:

Аллилуия, глас 2

Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут. Стих: Веселитеся о Господе, и радуйтеся праведнии, и хвалитеся, вси правии сердцем. Насаждённые в доме Господнем во дворах Бога нашего расцветут. Стих: Веселитесь о Господе, и радуйтесь, праведные, и хвалитесь, все правые сердцем. Пс 91:14; 31:11

Евангелие от Матфея,
зачало 16:

Евангелие от Матфея,
зачало 16

Рече Господь: внемлите милостыни вашея не творити пред человеки, да видими будете ими: аще ли же ни, мзды не имате от Отца вашего, иже есть на Небесех. Егда убо твориши милостыню, не воструби пред собою, якоже лицемери творят в сонмищих и в стогнах, яко да прославятся от человек. Аминь глаголю вам, восприемлют мзду свою. Тебе же творящу милостыню, да не увесть шуйца твоя, что творит десница твоя. Яко да будет милостыня твоя втайне: и Отец твой, видяй втайне, Той воздаст тебе яве. И егда молишися, не буди якоже лицемери, яко любят в сонмищих, и в стогнах путий стояще молитися, яко да явятся человеком. Аминь глаголю вам, яко восприемлют мзду свою. Ты же, егда молишися, вниди в клеть твою, и затворив двери твоя, помолися Отцу твоему, Иже втайне: и Отец твой, видяй втайне, воздаст тебе яве. Молящеся же, не лишше глаголите, якоже язычницы: мнят бо, яко во многоглаголании своем услышани будут. Не подобитеся убо им: весть бо Отец ваш, ихже требуете, прежде прошения вашего. Сице убо молитеся вы: Отче наш, Иже еси на небесех, да святится имя Твое. Да приидет Царствие Твое. Да будет воля Твоя, яко на небеси, и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь. И остави нам долги наша, яко и мы оставляем должником нашим. И не введи нас в напасть, но избави нас от лукаваго, яко Твое есть Царствие и сила и слава во веки. Аминь. Сказал Господь: Старайтесь милостыню вашу не творить перед людьми, с тем, чтобы они видели вас; иначе нет вам награды от Отца вашего, Который на небесах. Итак, когда творишь милостыню, не труби перед собою, как делают лицемеры в синагогах и на улицах, чтобы прославили их люди. Истинно говорю вам: они уже получают награду свою. Но когда ты творишь милостыню, пусть левая рука твоя не знает, что делает правая, чтобы милостыня твоя была втайне; и Отец твой, видящий тайное, [Сам] воздаст тебе явно. И когда молишься, не будь как лицемеры, ибо они любят в синагогах и становясь на углах улиц молиться, чтобы показаться людям. Истинно говорю вам, что они уже получают награду свою. Ты же, когда молишься, войди в комнату твою; и затворив дверь твою, помолись Отцу твоему, Который втайне; и Отец твой, видящий тайное, воздаст тебе явно. Молясь же, не говорите лишнего, как язычники; ибо они думают, что в многословии своем будут услышаны. Итак, не уподобляйтесь им; ибо знает Отец ваш, в чем вы имеете нужду, прежде чем вы попросите у Него. Вы же молитесь так: Отче наш, Который на небесах! Да святится имя Твое; да придет Царство Твое; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение; но избавь нас от лукавого. Ибо Твое есть Царство, и сила, и слава вовеки. Аминь. Мф 6:1–13

И преподобных
от Матфея, зачало 43:

И преподобным,
Евангелие от Матфея, зачало 43

Рече Господь Своим учеником: вся Мне предана суть Отцем Моим, и никтоже знает Сына, токмо Отец: ни Отца кто знает, токмо Сын, и емуже аще волит Сын открыти. Приидите ко Мне вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы. Возмите иго Мое на себе и научитеся от Мене, яко кроток есмь и смирен сердцем, и обрящете покой душам вашим. Иго бо Мое благо, и бремя Мое легко есть. Сказал Господь Своим ученикам: все Мне предано Отцом Моим, и никто не знает Сына, кроме Отца; и Отца никто не знает, кроме Сына, и кому хочет Сын открыть. Придите ко Мне все труждающиеся и обремененные, и Я упокою вас; возьмите иго Мое на себя и научитесь от Меня, ибо Я кроток и смирен сердцем, и найдете покой душам вашим; ибо иго Мое благо и бремя Мое легко. Мф 11:27–30

Киноник:

Киноник

Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала. Аллилуия, трижды. Радуйтесь, праведные, о Господе – правым прилична хвала. Аллилуия, трижды. Пс 32:1