Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):
Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, / и не прико́снется их му́ка. / Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, / и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их. / И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре. / И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, / упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. / И вма́ле нака́зани бы́вше, / вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, / я́ко Бог искуси́ я́, и обре́те их досто́йны Себе́. / Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их / и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я́. / И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют / и, я́ко и́скры по сте́блию поте¬ку́т. / Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, / и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. / Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину, / и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́, / я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ / и посеще́ние во избра́нных Его́.
Царств тре́тиих чте́ние (главы́ 8 и 9):
Ста Соломо́н пред лице́м олтаря́ Госпо́дня, / пред всем собо́ром Изра́илевым, и воздви́же ру́це свои́ на не́бо, и рече́: / Го́споди, Бо́же Изра́илев, несть я́коже Ты Бог на Небеси́ горе́ и на земли́ ни́зу, / храня́й заве́т и ми́лость рабу́ Твоему́, / ходя́щему пред Тобо́ю всем се́рдцем свои́м, / я́же сохрани́л еси́ рабу́ Твоему́ Дави́ду, отцу́ моему́: / и́бо глаго́лал еси́ усты́ Твои́ми и рука́ма Твои́ма соверши́л еси́, я́коже день сей. / И ны́не, Го́споди, Бо́же Изра́илев, / сохрани́ рабу́ Твоему́ Дави́ду, отцу́ моему́, я́же рекл еси́ ему́, глаго́ля: / не оскуде́ет муж от лица́ Моего́, седя́й на престо́ле Изра́илеве, / то́кмо а́ще сохраня́т ча́да твоя́ пути́ своя́, е́же ходи́ти предо Мно́ю, / я́коже ходи́л еси́ предо Мно́ю. / И услы́шиши моли́тву раба́ Твоего́ и люди́й Твои́х Изра́иля, / о ни́хже помо́лятся на ме́сте сем: / и Ты услы́шиши на ме́сте обита́лища Твоего́ на Небеси́, / и сотвори́ши и поми́луеши. / Ели́ка а́ще согреши́т ки́йждо ко и́скреннему своему́, / и а́ще прии́мет на него́ кля́тву, е́же кля́ти его́, / и прии́дет, и испове́сть пред лице́м олтаря́ Твоего́ в хра́ме сем. / И Ты услы́шиши от Небесе́, и сотвори́ши суд лю́дем Твои́м Изра́илю, / осуди́ти беззако́ннаго, да́ти путь его́ на главу́ его́, / и оправди́ти пра́веднаго, да́ти ему́ по пра́вде его́, / егда́ паду́т лю́дие Твои́ Изра́иль пред враги́, я́ко согреша́т Ти, / и обратя́тся к Тебе́, и испове́дятся и́мени Твоему́, / и помо́лятся, и возглаго́лют моли́тву к Тебе́ в хра́ме сем. / И Ты услы́шиши с Небесе́, и ми́лостив бу́деши о согреше́ниих люди́й Свои́х Изра́иля, / и возврати́ши я́ в зе́млю, ю́же дал еси́ отце́м их, я́ко согреша́т Ти, / я́ко несть челове́к, и́же не согреши́т, / и разгне́ваешися на ня́, и преда́си я́ пред враги́, / и попленя́т их пленя́щии в зе́млю дале́че или́ близ, / и обратя́т сердца́ своя́ в земли́, а́може пресели́шася, / и обратя́тся, и помо́лятся Тебе́ в земли́ преселе́ния своего́, глаго́люще: / согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом. / И обратя́тся к Тебе́ всем се́рдцем свои́м и все́ю душе́ю свое́ю в земли́ враг свои́х, / а́може преве́л еси́ их, / и помо́лятся к Тебе́ по пути́ земли́ своея́, ю́же дал еси́ отце́м их, / и ко гра́ду, его́же избра́л еси́, / и ко хра́му, его́же созда́х и́мени Твоему́. / И услы́шиши от Небесе́, от гото́ваго жили́ща Твоего́, моли́тву их и моле́ние их, / и сотвори́ши оправда́ние им, / да бу́дет Госпо́дь Бог наш с на́ми, я́коже бе со отцы́ на́шими, / да не оста́вит нас, ниже́ да отврати́т нас, преклони́ти сердца́ на́ша к Нему́, / е́же ходи́ти во всех путе́х Его́ / и храни́ти вся за́поведи Его́ и повеле́ния Его́ и оправда́ния Его́, / я́же запове́да отце́м на́шим. / И рече́ к нему́ Госпо́дь: / услы́шах глас моли́твы твоея́ и моле́ния твоего́ / и́мже моли́лся еси́ предо Мно́ю; / сотвори́х ти по всей моли́тве твое́й, / и освяти́х храм сей, его́же созда́л еси́, / е́же положи́ти и́мя Мое́ та́мо во ве́ки, / и бу́дут о́чи Мои́ ту́ и се́рдце Мое́ во вся дни. / И ты, а́ще по́йдеши предо Мно́ю, / я́коже ходи́ Дави́д, оте́ц твой, в преподо́бии се́рдца и в правоте́, / и е́же твори́ти по всем, я́же запове́дах ему́, / и повеле́ния Моя́ и за́поведи Моя́ сохрани́ши, / и возста́влю престо́л ца́рствия твоего́ во Изра́или во ве́ки, / я́коже глаго́лах к Дави́ду, отцу́ твоему́, глаго́ля: / не оскуде́ет ти муж властели́н во Изра́или.
Проро́чества Иса́иина чте́ние (главы́ 61 и 62):
Дух Госпо́день на мне, Его́же ра́ди пома́за мя, / благовести́ти ни́щим посла́ мя, / исцели́ти сокруше́нныя се́рдцем, пропове́дати пле́нником отпуще́ние и слепы́м прозре́ние, / нарещи́ ле́то Госпо́дне прия́тно и день воздая́ния, / уте́шити вся пла́чущия, / да́ти пла́чущим Сио́на сла́ву вме́сто пе́пела, / пома́зание весе́лия пла́чущим, украше́ние сла́вы вме́сто ду́ха уны́ния, / и нареку́тся ро́дове пра́вды, насажде́ние Госпо́дне во сла́ву. / Да возра́дуется душа́ моя́ о Го́споде, / облече́ бо мя в ри́зу спасе́ния и оде́ждею весе́лия оде́я мя, / я́ко на жениха́, возложи́ на мя вене́ц и, я́ко неве́сту, украси́ мя красото́ю. / И я́ко земля́, растя́щая цвет свой, и я́ко вертогра́д се́мена своя́ прозяба́ет, / та́ко возрасти́т Госпо́дь, Госпо́дь пра́вду и весе́лие пред все́ми язы́ки. / Сио́на ра́ди не умолчу́ и Иерусали́ма ра́ди не попущу́, / до́ндеже изы́дет, я́ко свет, пра́вда моя́ / и спасе́ние мое́, я́ко свети́ло, разжже́тся. / И у́зрят язы́цы пра́вду Твою́, и ца́рие сла́ву Твою́, / и прозову́т Тя и́менем но́вым, и́мже Госпо́дь наимену́ет е́. / И бу́деши вене́ц добро́ты в руце́ Госпо́дни / и диади́ма ца́рствия в руце́ Бо́га твоего́. / И не прозове́шися ктому́ оста́влен, и земля́ твоя́ ктому́ не нарече́тся пуста́, / тебе́ бо прозове́тся во́ля моя́, и земля́ твоя́ вселе́нная, / я́ко благоволи́ Госпо́дь в тебе́, и земля́ твоя́ вку́пе насели́тся. / И я́коже живя́й ю́ноша с де́вою, та́ко поживу́т сы́нове твои́ с тобо́ю, / и бу́дет я́коже ра́дуется жени́х о неве́сте, / та́ко возра́дуется Госпо́дь о тебе́.
На лити́и стихи́ры, глас 4:
Не прикаса́йтеся пома́занным Мои́м, / глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель. / Богопроти́вницы же боговенча́ннаго царя́ уби́ша / и не насле́доваша зе́млю благи́х, / но улучи́ша смерть безконе́чную. / Ты же, святы́й му́чениче Нико́лае, / пома́занниче Бо́жий, / моли́ приле́жно о нас, / да насле́дуем с тобо́ю Ца́рство Небе́сное.
Сове́ти Бо́жии / не суть я́ко сове́ти челове́честии, / глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель, / о́ваго бо смиря́ет, о́ваго же возно́сит, / о́ваго же мертви́т и о́ваго живи́т, / возставля́ет от земли́ убо́га / и престо́л сла́вы дае́т ему́. / Сего́ ра́ди призре́ Госпо́дь / на смире́ние возлю́бленнаго пома́занника Своего́ Никола́я / и жи́ва в Небе́сных оби́телех соде́ла Его́, / я́ко да мо́лится о спасе́нии люде́й свои́х.
Сла́ва, глас 6: Егда́ прии́де годи́на лю́тая / и о́бласть те́мная объя́т зе́млю Росси́йскую, / тогда́ яви́шася избие́ннии за сло́во Бо́жие. / Ты же, царю́ му́чениче, / я́ко нача́ток страстоте́рпцев но́вых, / с боголюби́вою цари́цею, / ца́рственными ча́ды и ве́рными слуга́ми твои́ми / любо́вию взыва́л еси́: / прииди́те, принесе́м себе́ Бо́гу в же́ртву живу́ю / и та́ко ве́ру Правосла́вную свиде́тельствуим, / да Ца́рствия Небе́снаго сподо́бимся.
И ны́не, Богоро́дичен: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́лимся, / моли́ся, Влады́чице, / с новому́ченики и ца́рственными страстоте́рпцы, / поми́ловати ду́ши на́ша.
На стихо́вне стихи́ры, глас 5.
Подо́бен: Ра́дуйся:
Ра́дуйся, царю́ Нико́лае, / пома́занниче Бо́жий, / Росси́йския держа́вы храни́телю / и ве́ры Правосла́вныя благочести́вый ревни́телю, / о ми́ре всего́ ми́ра попечи́телю, / заблу́ждших и́стинный вразуми́телю, / скорбя́щих, а́лчущих и стра́ждущих уте́шителю, / моли́твенниче о всех тепле́йший, / ны́не к тебе́ прибега́ем, / Бо́жий уго́дниче и же́ртво всеусе́рдная, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Стих: Вознесо́х избра́ннаго / от люде́й Мои́х.
Ра́дуйся, царю́ Нико́лае, / Бо́гом от рождества́ на муче́ние во́льное посвяще́нный / и, я́коже И́ов Многострада́льный, / пра́ведность во страда́нии яви́вый, / ны́не же с Небе́сным Царе́м ца́рствуяй, / моли́ся о держа́ве Росси́йстей / и спасе́нии душ на́ших.
Стих: Еле́ем святы́м Мои́м / пома́зах его́.
Ра́дуйся, страстоте́рпче Нико́лае, / сла́во и красото́ Росси́йских царе́й и князе́й, / я́коже святи́и страстоте́рпцы и му́ченицы / Бори́с, Глеб и Андре́й, / от бли́жних твои́х пре́дан быв, / убие́ние от клятвопресту́пников безбо́жных прия́л еси́, / ны́не же мо́лишися о проще́нии враго́в твои́х / и спасе́нии душ на́ших.
Сла́ва, глас 8. Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:
Му́чениче царю́ Нико́лае, / от ю́ности Царя́ Сла́вы возлюби́л еси́, / да Ему́ до сме́рти после́дуеши, / я́коже Це́рковь пропове́дует: / сла́ва Христа́ Бо́га – / Крест и Воскресе́ние. / Ны́не же сла́ву Небе́сную от Христа́ прие́мый, / приими́ и земно́е прославле́ние / и моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, глас и подо́бен то́йже: О, пресла́внаго чудесе́! / Небесе́ и земли́ Цари́ца, / от святы́х сро́дников на́ших умоля́емая, / до ны́не зе́млю Ру́сскую покрыва́ет / и ли́ка Своего́ изображе́нии ми́лостивно обогаща́ет. / О Влады́чице держа́вная! / Не преста́ни и на бу́дущее вре́мя / во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия / ми́лости и чудеса́ излива́ти до ве́ка. Ами́нь.
Тропа́рь страстоте́рпцем, глас 4: Днесь, благове́рнии лю́дие:
|
НА У́ТРЕНИ
На Бог Госпо́дь:
тропа́рь страстоте́рпцем, глас 4, два́жды.
Днесь, благове́рнии лю́дие, све́тло почти́м / седмери́цу честну́ю ца́рственных страстоте́рпец, / Христо́ву еди́ну дома́шнюю Це́рковь: / Никола́я и Алекса́ндру, / Алекси́я, О́льгу, Татиа́ну, Мари́ю и Анастаси́ю. / Ти́и бо, уз и страда́ний многоразли́чных не убоя́вшеся, / от богобо́рных смерть и поруга́ние теле́с прия́ша / и дерзнове́ние ко Го́споду в моли́тве улучи́ша. / Сего́ ра́ди к ним с любо́вию возопии́м: / о святи́и страстоте́рпцы, / гла́су покая́ния и стена́нию наро́да на́шего вонми́те, / зе́млю Росси́йскую в любви́ к Правосла́вию утверди́те, / от междоусо́бныя бра́ни сохрани́те, / мир ми́рови у Бо́га испроси́те / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Повеле́нное та́йно:
Попече́ние име́л еси́ о ве́ре Правосла́вней, боговенча́нный царю́ Нико́лае, / от апо́стол Це́ркви на́шей преда́нней, / разуме́я ей бы́ти Росси́йстей земли́ утвержде́нием.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: В поноше́нии и обдержа́нии язы́ков есмы́, / вси бо преогорчи́хом Сы́на Твоего́, и Той посети́ ны преще́нием Свои́м, / но умоли́, Де́во Пречи́стая, от Тебе́ Ро́ждшагося, / а́ще не до конца́ прогне́вался есть, / да прости́т и поми́лует страну́ Росси́йскую.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Прему́дрости:
Егда́ богобо́рцы мучи́телие заточи́ша тя с цари́цею, ча́ды и ве́рными слуга́ми твои́ми, / тогда́ взыва́л еси́ псало́мски: / помяни́, Го́споди, Дави́да и всю кро́тость его́. / И по́слан бысть тебе́, царю́ Нико́лае, кро́ткому и смире́нному се́рдцем, вене́ц му́ченический, / я́коже святы́м Бори́су, Гле́бу и Андре́ю. / Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Воста́ни, Влады́чице Держа́вная, и облече́тся Русь свята́я в кре́пость свою́, / и вода́ же́лчная от полы́ни бу́дет нам я́ко мед, / да напита́емся теснота́ми, я́же от Зижди́теля суть, и восхва́лим держа́ву Твою́.
Велича́ние:
Велича́ем вас, / святи́и ца́рственнии страстоте́рпцы, / и чтим честна́я страда́ния ва́ша, / я́же за Христа́ / претерпе́ли есте́.
Псало́м избра́нный:
1 лик Бог нам Прибе́жище и Си́ла. 2 Помо́щник в ско́рбех обре́тших ны зело́. 1 Сего́ ра́ди не убои́мся, внегда́ смуща́ется земля́. 2 Бо́же, кто уподо́бится Тебе́; да не премолчи́ши, ниже́ укроти́ши, Бо́же. 1 Я́ко се врази́ Твои́ возшуме́ша, и ненави́дящии Тя воздвиго́ша главу́. 2 На лю́ди Твоя́ лука́вноваша во́лею, и совеща́ша на святы́я Твоя́. 1 Положи́ша тру́пия рабо́в Твои́х, бра́шна пти́цам небе́сным. 2 Пло́ти преподо́бных Твои́х звере́м земны́м. 1 Пролия́ша кровь их я́ко во́ду. 2 Я́ко Тебе́ ра́ди умерщвля́еми есмы́ весь день. 1 Вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния. 2 Положи́л еси́ нас в при́тчу во язы́цех. 1 И бых я́звен весь день. 2 Разже́гл еси́ ны, я́коже разжиза́ется сребро́. 1 Проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду, и изве́л еси́ нас в поко́й. 2 Весели́теся о Го́споде, и ра́дуйтеся пра́веднии. 1 Я́ко Госпо́дь в ро́де пра́ведных. 2 И насле́дие их в век бу́дет. 1 Воззва́ша пра́веднии и Госпо́дь услы́ша их. 2 Свет возсия́ пра́веднику и пра́вым се́рдцем весе́лие. 1 В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник. 2 Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них. 1 Ди́вен Бог во святы́х Свои́х. 2 Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. 1 Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде и упова́ет на Него́. 2 И похва́лятся вси пра́вии се́рдцем.
Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, (3).
По полиеле́и седа́лен, глас 3:
Днесь ца́рственнии страстоте́рпцы Росси́йстии / предстоя́т Царю́ ца́рствующих и Го́споду госпо́дствующих / и с Держа́вною Влады́чицею непреста́нно мо́лят Бо́га: / спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и благослови́ достоя́ние Твое́, / страну́ на́шу Росси́йскую поми́луй, / Ми́лостиве Вседержи́телю, / во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Востру́бим трубо́ю пе́сней, воспои́м согла́сно Цари́це Богоро́дице: / ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная, / благоволе́нием Твои́м оте́чество на́ше от лет дре́вних покрыва́ющая / и благода́ть тому́ источа́ющая. / Те́мже, Тобо́ю хва́лящеся, глаго́лем: / Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са:
От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.
Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.
Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.
Проки́мен, глас 4:
Пролия́ша кровь их, / я́ко во́ду. Стих: Вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния.
Други́й проки́мен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.
Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 36.
Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: Се, Аз посыла́ю вас я́ко о́вцы посреде́ волко́в: бу́дите у́бо му́дри я́ко змия́, и це́ли я́ко го́лубие. Внемли́те же от челове́к: предадя́т бо вы на со́нмы, и на собо́рищах их бию́т вас. И пред влады́ки же и цари́ веде́ни бу́дете Мене́ ра́ди, во свиде́тельство им и язы́ком. Егда́ же предаю́т вы, не пецы́теся, ка́ко или́ что возглаго́лете. Не вы бо бу́дете глаго́лющии, но Дух Отца́ ва́шего глаго́ляй в вас. Преда́ст же брат бра́та на смерть и оте́ц ча́до: и воста́нут ча́да на роди́тели и убию́т их. И бу́дете ненави́дими все́ми и́мени Моего́ ра́ди: претерпе́вый же до конца́, той спасе́н бу́дет. Мф 10:16–22
По 50-м псалме́:
Сла́ва: Моли́твами ца́рственных страстоте́рпец, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
И ны́не: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
Та́же, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.
И стихи́ра, глас 6:
Страстоте́рпче Христо́в, / царю́ Нико́лае, / по и́мени твоему́ житие́ твое́. / Сего́ ра́ди врази́ твои́ / не возмого́ша сокры́ти сла́ву твою́. / Кро́ток бысть и молчали́в во страда́ниих твои́х, / прося́ не мсти́ти за себе́. / Житие́ твое́ оклеве́тано бысть, / кончи́на же твоя́ с му́ченики святы́ми сла́вна. / Моли́ о душа́х на́ших.
Каноны: Богородицы со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и страстотерпцев на 8.
Канон Пресвятыя Богородицы, глас 8.
Песнь 1.
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежáв, / изрáильтянин вопия́ше: / Избáвителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Припе́в: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Мно́гими содержи́мь напáстьми, / к Тебе́ прибега́ю, спасе́ния иски́й: / о, Мáти Сло́ва и Де́во, / от тя́жких и лю́тых мя спаси́.
Страсте́й мя смущáют прило́зи, / мно́гаго уны́ния испо́лнити мою́ ду́шу; / умири́, Отрокови́це, / тишино́ю Сы́на и Бо́га Твоего́, Всенепоро́чная.
Спáса ро́ждшую Тя и Бо́га, / молю́, Де́во, избáвитися ми лю́тых: / к Тебе́ бо ны́не прибегáя, / простирáю и ду́шу и помышле́ние.
Неду́гующа те́лом и душе́ю, / посеще́ния Боже́ственнаго и промышле́ния от Тебе́ сподо́би, еди́на Богомáти, / я́ко блага́я, Благáго же Роди́тельница.
Кано́н ца́рственных страстоте́рпец, глас 6.
Песнь 1
Ирмо́с: Волно́ю морско́ю / Скры́вшаго дре́вле / гони́теля мучи́теля / под земле́ю скры́ша спасе́нных о́троцы; / но мы, я́ко отрокови́цы, / Го́сподеви пои́м, / сла́вно бо просла́вися.
Припе́в: Святи́и ца́рственнии страстоте́рпцы, моли́те Бо́га о нас.
Венцено́сче Нико́лае, вку́пе с му́ченическими ли́ки, цари́цею, ча́ды и слуга́ми, / предстоя́ще у Престо́ла Христо́ва, / просвеще́ние нам да́руйте, озаря́ющее душ на́ших омраче́ние и нечу́вствие, / я́ко да восхва́лим ра́достно ва́шу блаже́нную па́мять.
Ны́не прорече́ние Саро́вскаго ста́рца, я́ко просла́вльшаго мя просла́вит Бог, испо́лнися, / просла́ви бо Це́рковь Ру́сская ца́рственнаго страстоте́рпца. / Те́мже вку́пе с преподо́бным мо́лится, во е́же стяжа́ти нам благода́ть Свята́го Ду́ха.
Се́рдце царе́во в руце́ Бо́жией, глаго́лет Госпо́дь. / Ты же, и́стинный пома́занниче и слуго́ Госпо́день, благогове́йне рекл еси́: / не то́кмо жизнь моя́, но и путие́ страны́ Росси́йския в руце́ Госпо́дней суть.
Богоро́дичен: Ты еси́ кре́пость на́ша, / Ты еси́ похвала́ и ра́дование, / Предста́тельница Непобеди́мая и Покро́в держа́вный страны́ Росси́йския, Пресвята́я Богоро́дице, / с ца́рственными страстоте́рпцы и новому́ченики моли́ спасти́ рабы́ Твоя́.
Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Песнь 3.
Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты ме́не утверди́ в любви́ Твое́й, / желáний крáю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.
Предстáтельство и покро́в жи́зни моея́ / полагáю Тя, Богороди́тельнице Де́во: / Ты мя окорми́ ко пристáнищу Твоему́, благи́х вино́вна; / ве́рных утвержде́ние, еди́на Всепе́тая.
Молю́, Де́во, душе́вное смуще́ние и печа́ли моея́ бу́рю разори́ти: / Ты бо, Богоневе́стная, / нача́льника тишины́ Христа́ родилá еси́, еди́на Пречи́стая.
Благоде́теля ро́ждши до́брых вино́внаго, / благодея́ния бога́тство всем источи́, / вся бо мо́жеши, / я́ко си́льнаго в кре́пости Христа́ ро́ждши, Богоблаже́нная.
Лю́тыми неду́ги и боле́зненными страстьми́ истязáему, Де́во, Ты ми помози́: / исцеле́ний бо неоску́дное Тя зна́ю сокро́вище, Пренепоро́чная, неиждивáемое.
Спаси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице, / я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибегáем, / я́ко неруши́мей стене́ и предстáтельству.
При́зри благосе́рдием, всепе́тая Богоро́дице, / на мое́ лю́тое телесе́ озлобле́ние, / и исцели́ души́ моея́ боле́знь.
Ин. Ирмо́с: Тебе́, на вода́х / Пове́сившаго всю зе́млю неодержи́мо, / тварь ви́девши на Ло́бнем ви́сима, / у́жасом мно́гим содрога́шеся, / несть Свят, / ра́зве Тебе́, Го́споди, взыва́ющи.
Поруга́ние и разоре́ние земли́ своея́ от безбо́жных ви́дя, благочести́вый царю́, / пла́кася из глубины́ серде́чныя, я́ко проро́к Иереми́я, го́рце стеня́ и моля́ся за лю́ди согреши́вшия: / Ми́лостиве Го́споди, не оста́ви их, оста́вльших мя.
На земли́ алка́л и жа́ждал еси́ пра́вды Бо́жия, / за ню́же ду́шу кро́тце положи́л еси́, пра́ведне Нико́лае, / оба́че в Го́рнем Ца́рствии насы́тился еси́, / иде́же пребыва́еши во ве́ки.
Врачева́ния и чудеса́ то́чите, святи́и страстоте́рпцы, / лю́дем, ве́рою к вам притека́ющим, / те́мже печа́ль на́шу на ра́дость преложи́те моли́твами ва́шими.
Богоро́дичен: Прибе́жище, Вы́шший Покро́в Тя и́мамы, / Благослове́нная Ма́ти Бо́жия, / Твое́ю по́мощию сохрани́ и заступи́ нас, Всепе́тая.
Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.
Седа́лен, глас 4:
Егда́ мно́зи от сро́дник на́ших отступи́ша от Бо́га, / отврати́шася Бо́жиих за́поведей и воста́ша на Го́спода и пома́занника Его́, / тогда́ гнев Бо́жий на зе́млю Ру́сскую прии́де, / изся́че любы́ мно́гих, пролия́ся кровь бра́тий на́ших, / расточи́шася лю́дие Росси́йстии по всему́ лицу́ земли́, / хра́ми на́ши поруга́нию преда́шася, / гла́ди, наше́ствия иноплеме́нник постиго́ша ны, и бы́хом в посмея́ние язы́ков. / Мы же, разуме́юще сие́, с сокруше́нием се́рдца в покая́нии зове́м: / прости́ и поми́луй нас, Го́споди, по вели́цей ми́лости Твое́й, / очи́сти беззако́ния на́ша / и пода́ждь стра́ждущей стране́ Росси́йстей / предста́тельством ца́рственных страстоте́рпец / проще́ние грехо́в, мир и ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Умоли́, Милосе́рдая Ма́ти Све́та, Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего / о е́же возста́вити держа́ву на́шу правосла́вную, / сохрани́ти ю́ в ми́ре и благоде́нствии, / изба́вити ны от междоусо́бныя бра́ни, / укрепи́ти Святу́ю Це́рковь и огради́ти ю́ от неве́рия, раско́ла и ересе́й.
Песнь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ тáинство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и прослáвих Твое́ Божество́.
Страсте́й мои́х смуще́ние, / ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, / и бу́рю утиши́ мои́х прегреше́ний, Богоневе́стная.
Милосе́рдия Твоего́ бе́здну призывáющу подáждь ми, / я́же Благосе́рдаго ро́ждшая и Спáса всех пою́щих Тя.
Наслаждáющеся, Пречи́стая, Твои́х даровáний, / благодáрственное воспевáем пе́ние, / ве́дуще Тя Богомáтерь.
На одре́ боле́зни моея́ и не́мощи низлежáщу ми, / я́ко благолюби́ва, помози́, Богоро́дице, / еди́на Присноде́во.
Наде́жду и утвержде́ние и спасе́ния сте́ну недви́жиму иму́ще Тя, Всепе́тая, / неудо́бства вся́каго избавля́емся.
Ин. Ирмо́с: На Кресте́ Твое́ Боже́ственное истоща́ние / прови́дя, Авваку́м, ужа́сся, вопия́ше: / Ты си́льных пресе́кл еси́ держа́ву, Бла́же, / приобща́яся су́щим во а́де, / я́ко Всеси́лен.
Нището́ю духо́вною обогати́лся еси́, свя́те Нико́лае, / и сотвори́ тя Госпо́дь досто́йна не то́кмо земна́го, но и Небе́снаго Ца́рствия.
Ско́рбию обдержи́мь бысть, венцено́сче Нико́лае, / зря ослепле́ние наро́да твоего́, / отре́кшагося от Царя́ Небе́снаго, та́кожде и земна́го.
Му́жественне возложи́в упова́ние на Бо́га в многострада́льнем земне́м служе́нии твое́м, я́коже И́ов иногда́, / стори́цею воздая́ние прия́л еси́ на Небесе́х, / иде́же ны́не наслажда́ешися, ца́рственный му́чениче.
Богоро́дичен: Милосе́рдия две́ри, Благослове́нная Богоро́дице, отве́рзи нам, / да изба́вимся от бед и озлобле́ния на́шего, / во е́же пе́ти Тебе́ непреста́нно: / Ты еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Песнь 5.
Ирмо́с: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, / и мы́шцею Твое́ю высо́кою / Твой мир подáждь нам, Человеколю́бче.
Испо́лни, Чи́стая, весе́лия се́рдце мое́, / Твою́ нетле́нную даю́щи ра́дость, / весе́лия ро́ждшая Вино́внаго.
Избáви нас от бед, Богоро́дице Чи́стая, / ве́чное ро́ждши избавле́ние, / и мир, всяк ум преиму́щий.
Разреши́ мглу прегреше́ний мои́х, Богоневе́сто, / просвеще́нием Твоея́ све́тлости, / Свет ро́ждшая Боже́ственный и преве́чный.
Исцели́, Чи́стая, души́ моея́ неможе́ние, / посеще́ния Твоего́ сподо́бльшая, / и здрáвие моли́твами Твои́ми подáждь ми.
Ин. Ирмо́с: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, / к нам ми́лостивно бы́вшаго, / Иса́ия, Свет ви́дев Невече́рний, / из но́щи у́треневав, взыва́ше: / воскре́снут ме́ртвии, / и воста́нут су́щии во гробе́х, / и вси земноро́днии возра́дуются.
Миротво́рец яви́лся еси́, царю́ Нико́лае святы́й, неся́ мир ми́ру, / спаса́я и защища́я ты́сящи во оте́честве твое́м и в ины́х страна́х, / сего́ ра́ди сын Бо́жий, по сло́ву Госпо́дню, наре́клся еси́.
Изгна́ние, поноше́ние, гоне́ние и всяк глаго́л ло́жный, на вы рече́нный, / претерпе́сте, святи́и ца́рственнии му́ченицы. / Ра́дуйтеся у́бо и весели́теся, я́ко мзду ва́шу на Небеси́ прия́сте.
Служи́телие беззако́ния та́йнаго, / вене́ц терно́вный спле́тше, возложи́ша на тя, ца́рственная главо́, / оба́че де́рзостная дела́ их погибо́ша я́ве.
Богоро́дичен: В ти́ну грехо́в впа́ли есмы́, / и лю́те потопи́ ны бу́ря прегреше́ний. / Но, я́ко ро́ждшая Спа́са, Влады́чице, при́зри на ны, рабы́ Твоя́, / и изба́ви от страсте́й душетле́нных.
Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.
Песнь 6.
Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися, / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Сме́рти и тли я́ко спасл есть, / Сам Ся издáв сме́рти, / тле́нием и сме́ртию мое́ естество́, я́то бы́вшее, Де́во, / моли́ Го́спода и Сы́на Твоего́, / враго́в злоде́йствия мя избáвити.
Предстáтельницу Тя живота́ вем и храни́тельницу тве́рду, Де́во, / и напáстей решáщу молвы́, и нало́ги бесо́в отгоня́ющу; / и молю́ся всегда́, от тли страсте́й мои́х избáвити мя.
Я́ко сте́ну прибе́жища стяжáхом, / и душ всесоверше́нное спасе́ние, / и прострáнство в ско́рбех, Отрокови́це, / и просвеще́нием Твои́м при́сно рáдуемся: / о, Влады́чице, и ны́не нас от страсте́й и бед спаси́.
На одре́ ны́не немощству́яй лежу́, / и несть исцеле́ния пло́ти мое́й: / но, Бо́га и Спáса ми́ру и Избáвителя неду́гов ро́ждшая, / Тебе́ молю́ся, Благо́й: / от тли неду́г возстáви мя.
Ин. Ирмо́с: Ят бысть, / но не удержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на: / Твой бо о́браз нося́, / страда́вшаго и погребе́нию да́вшагося, / я́ко от черто́га, от зве́ря изы́де; / приглаша́ше же кустоди́и: / храня́щии су́етная и ло́жная, / ми́лость сию́ оста́вили есте́.
Всем правосла́вным засту́пник был еси́, богоизбра́нный Нико́лае, / наро́дом Слове́нским защи́ту благу́ю явля́яй / и, я́ко брат бра́ту, помога́яй.
О сы́не ве́рный Святы́я Це́ркве! / Ты ревни́тель прославле́ния святы́х яви́лся еси́, / хра́мов созида́тель, святы́х оби́телей благоукраси́тель, / Святы́я Земли́ и Горы́ Афо́нския благотвори́тель, / просвеще́ния правосла́внаго попечи́тель и мона́шества покрови́тель.
В житии́ ва́шем и в де́лех любве́ о́браз христиа́ном бы́сте, / боговенча́ннии ца́рие Нико́лае и Алекса́ндро, / полага́сте бо во главу́ у́гла Ка́мень, Христа́ Бо́га на́шего.
Богоро́дичен: К Тебе́ прибега́ем, Цари́це держа́вней, ве́рных покро́ве, / на Тя наде́жду возлага́ем спасе́ния на́шего, / Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, не пре́зри нас.
Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Конда́к, глас 8:
Избра́ннии Царе́м ца́рствующих и Го́сподем госпо́дствующих / от ро́да царе́й Росси́йских, / благове́рнии му́ченицы, / му́ки душе́вныя и смерть теле́сную за Христа́ прии́мшии / и венцы́ Небе́сными увенча́вшиися, / к вам, я́ко покрови́телем на́шим ми́лостивым, / с любо́вию благода́рне вопие́м: / ра́дуйтеся, ца́рственнии страстоте́рпцы, / за Русь Святу́ю пред Бо́гом усе́рднии моли́твенницы.
И́кос: Сла́вою и бога́тством благоче́стия сия́ющии, / багряни́цею многоце́нною и венце́м украше́ннии, / ми́лостию и пра́вдою в житии́ просия́вшии, / ве́ру, наде́жду и любо́вь к Бо́гу до конца́ яви́ли есте́. / К вам, я́ко покрови́телем на́шим ми́лостивым, / с любо́вию благода́рне вопие́м: / ра́дуйтеся, ца́рственнии страстоте́рпцы, / за Русь Святу́ю пред Бо́гом усе́рднии моли́твенницы.
Песнь 7.
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше о́троцы, / в Вавило́не иногдá, / ве́рою Тро́ическою плáмень пе́щный попрáша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
На́ше спасе́ние я́коже восхоте́л еси́, Спáсе, устро́ити, / во утро́бу Де́выя всели́лся еси́, / Ю́же ми́ру предстáтельницу показа́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Воли́теля ми́лости, Его́же родилá еси́, Мáти чи́стая, / умоли́ избáвитися от прегреше́ний и душе́вных скверн ве́рою зову́щим: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Сокро́вище спасе́ния и Исто́чник нетле́ния, Тя Ро́ждшую, / и столп утвержде́ния, и дверь покая́ния, зову́щим показа́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Теле́сныя сла́бости и душе́вныя неду́ги, Богороди́тельнице, / любо́вию приступáющих к кро́ву Твоему́, Де́во, исцели́ти сподо́би, / Спáса Христа́ нам ро́ждшая.
Ин. Ирмо́с: Неизрече́нное чу́до, / в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене / во Гро́бе мертв, бездыха́нен полага́ется / во спасе́ние нас, пою́щих: / Изба́вителю, Бо́же, / благослове́н еси́.
Я́ко при́сных ва́ших, неду́жных во́инов чадолю́бне посеща́сте, ца́рственнии му́ченицы, / и с любо́вию их утеша́сте, / места́ же их упокое́ния слеза́ми ва́шими ороша́сте.
Вы есте́ о́браз супру́жества доброде́тельнаго и дете́й воспита́ния благочести́ваго, / святи́и ца́рие Нико́лае и Алекса́ндро. / Дом ваш я́ко цветни́к духо́вный соде́лавше, / на Небесе́х ны́не вку́пе со ча́ды лику́ете.
На высоте́ сла́вы челове́ческия пребыва́я, / о Небе́сных при́сно помышля́л еси́, царю́ Нико́лае, / а́може устреми́ся душа́ твоя́ свята́я.
Богоро́дичен: Всесвята́я Влады́чице, / оживи́ ум наш, умерщвле́нный страстьми́ мно́гими, / и укрепи́ ны богоуго́дная твори́ти, / да велича́ем Тя, я́ко Засту́пницу ро́да христиа́нскаго.
Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.
Песнь 8.
Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и А́нгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, / пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.
Неможе́ние души́ моея́ исцеля́еши и теле́сныя боле́зни, Де́во, / да Тя прослáвлю, Чи́стая, во ве́ки.
Исцеле́ний бога́тство изливáеши ве́рно пою́щим Тя, Де́во, / и превознося́щим неизрече́нное Твое́ рождество́.
Напáстей Ты прило́ги отгоня́еши и страсте́й нахо́ды, Де́во: / те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.
Ин. Ирмо́с: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, / и да подви́жатся основа́ния земли́: / се бо в мертвеце́х вменя́ется в Вы́шних Живы́й / и во Гроб мал странноприе́млется. / Его́же, о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Егда́ уго́дницы Бо́жии предреко́ша вам путь му́ченический, я́коже Па́влу проро́к Ага́в, / вы, ца́рственнии страстоте́рпцы, не уклони́стеся ни одесну́ю, ни ошу́юю, / но му́жественне проидо́сте его́, / взира́юще на Соверши́теля ве́ры Иису́са Христа́.
Во страда́ниих ва́ших, страстоте́рпцы святи́и, / не отверго́стеся Пути́, И́стины и Живота́, Христа́ Бо́га на́шего, / не устраши́стеся богобо́рцев, / но в терпе́нии ше́ствовасте ца́рским путе́м в жизнь ве́чную.
Увы́ нам, оте́ческия заве́ты попра́вшим, / от обе́та ве́рности ца́рскому ро́ду, Це́рковию Свято́ю благослове́нному, отсту́пльшим / и та́ко от пути́ Бо́жия отлучи́вшимся. / Прости́ нас, Го́споди, за вся сия́ соде́янная / и поми́луй моли́твами святы́х страстоте́рпец.
Богоро́дичен: Засту́пницу на́шу Тя ве́мы, Богоро́дице, / непреста́нно бо о нас мо́лишися, / во е́же пока́ятися и испра́витися нам, упова́ние и прибе́жище душ на́ших.
Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу / Тя испове́дуем, / спасе́ннии Тобо́ю, Де́во чи́стая, / с безпло́тными ли́ки Тя величáюще.
То́ка слез мои́х не отврати́ся, / Я́же от вся́каго лица́ вся́ку сле́зу отъе́мшаго, / Де́во, Христа́ ро́ждшая.
Ра́дости мое́ се́рдце испо́лни, Де́во, / Я́же ра́дости прие́мшая исполне́ние, / грехо́вную печа́ль потребля́ющи.
Пристáнище и предстáтельство к Тебе́ прибегáющих / бу́ди, Де́во, и стена́ неруши́мая, / прибе́жище же и покро́в и весе́лие.
Све́та Твоего́ заря́ми просвети́, Де́во, / мрак неве́дения отгоня́ющи, / благове́рно Богоро́дицу Тя испове́дающих.
На ме́сте озлобле́ния не́мощи смири́вшагося, Де́во, исцели́, / из нездрáвия во здрáвие претворя́ющи.
Ин. Ирмо́с: Не рыда́й Мене́, Ма́ти, / зря́щи во Гро́бе, / Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́ Сы́на: / воста́ну бо, и просла́влюся, / и вознесу́ со сла́вою непреста́нно, я́ко Бог, / ве́рою и любо́вию Тя велича́ющия.
Да воскре́снет Русь Свята́я моли́твами ца́рственных страстоте́рпец и новому́ченик Твои́х, Го́споди, / и да расточа́тся вси врази́ ея́ вско́ре, / и от лица́ ея́ да бежа́т вси ненави́дящии ю́ от ны́не и до ве́ка.
Все упова́ние на Го́спода возложи́ держа́вный царь наш. / Та́кожде и мы со упова́нием Го́споду помо́лимся, / да укрепи́т Он моли́твами Богоро́дицы и ца́рственнаго страстоте́рпца страну́ на́шу в Правосла́вии / и спасе́т ду́ши на́ша.
Я́ко досто́йное пе́ние приими́те, святи́и страстоте́рпцы, ма́лое моле́ние сие́ / и, я́коже Христо́с прия́т вдови́цы две ле́пте, / не возгнуша́йтеся нас, окая́нных, / страстьми́ обурева́емых, убо́гих чти́телей и служи́телей ва́ших.
Богоро́дичен: Держа́вным Твои́м покро́вом, Чи́стая, / рабы́ Твоя́ сохрани́ вся невреди́мы: / Тя бо еди́ну и́мамы прибе́жище в ну́ждах, утеше́ние в ско́рбех и побе́ду во бране́х на́ших.
Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.
Свети́лен:
Невече́рнему Све́ту предстоя́ще, / страстоте́рпцы святи́и ца́рственнии, с му́ченическими ли́ки, / во испыта́ниих не оставля́йте ны моли́твами ва́шими.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Ро́ждшая Свет Незаходи́мый, / просвеща́ющий седя́щих во тьме неве́дения и пре́лести, / озари́ и нас, гре́шных, све́том Сы́на Твоего́.
На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 8.
Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:
О, пресла́внаго чудесе́! / Святи́и ца́рственнии страстоте́рпцы седмочи́сленнии / в годи́ну страда́ний за Христа́ / сохрани́ша любо́вь и ве́рность Ему́, / друг дру́га тяготы́ нося́ще / и та́ко исполня́юще зако́н Его́, / сего́ ра́ди ны́не на Небеси́ ца́рствуют / и дерзнове́нно мо́лятся / о спасе́нии душ на́ших.
О боговенча́нный царю́ Нико́лае, / сла́вный слуго́ Святы́я Це́ркве, / храни́телю ея́ и защи́тителю, / избра́нный Бо́гом ея́ покрови́телю, / вели́каго Иустиниа́на подо́бниче, / вонми́ гла́су моле́ния на́шего, / прости́, защити́ и укрепи́ / заблу́ждших чад твои́х, / да ве́рою и любо́вию просла́вим Просла́вльшаго тя.
О, пресла́внаго чудесе́! / Свята́я му́ченица Алекса́ндра, / в го́рцем заточе́нии от богобо́рцев бы́вши / и ча́ющи сме́рти за Христа́, / вку́пе с четвери́цею дев му́дрых, дще́рей свои́х, / се, Жени́х гряде́т, глаго́ла. / Угото́вим свети́льники своя́, / да вни́дем в черто́г Его́ / и облеце́мся вси оде́ждею сла́вы Его́.
О благове́рный царе́вичу Алекси́е, / во смире́нии се́рдца ты глаго́лал еси́: / внегда́ мне ца́рствовати, / да не обря́щутся ни́щии и убо́зии. / Кре́стным же путе́м жития́ твоего́ / и му́ченическою твое́ю кончи́ною / в Ца́рство Небе́сное возше́д, / име́я дерзнове́ние ве́лие, / мо́лишися о всех, тре́бующих твоея́ по́мощи.
Сла́ва, глас то́йже: О свята́я седмери́це ца́рственных страстоте́рпец, / Христо́ва похвало́ и сла́во! / Соизволе́нием Отца́ Безнача́льнаго, / соверше́нием Сы́на Единоро́днаго / и соде́йствием Свята́го Ду́ха / му́ченицы за ве́ру показа́стеся / и Ца́рствия Бо́жия прича́стницы соде́ластеся. / Моли́те Триеди́наго Бо́га, / да прии́мет покая́ние на́ше, / сохрани́т страну́ на́шу Росси́йскую / в Правосла́вии и единомы́слии неколе́блему / и спасе́т ду́ши на́ша.
И ны́не, глас то́йже. Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́: О, пресла́внаго чудесе́! / Небесе́ и земли́ Цари́ца, / от святы́х сро́дников на́ших умоля́емая, / до ны́не зе́млю Ру́сскую покрыва́ет / и ли́ка Своего́ изображе́нии ми́лостивно обогаща́ет. / О Влады́чице держа́вная! / Не преста́ни и на бу́дущее вре́мя / во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия / ми́лости и чудеса́ излива́ти до ве́ка. Ами́нь.
|