Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь цветная\ Неделя 4-я по Пасхе. О расслабленном

Малая вечерняВеликая вечерня • Утреня • Литургия


 

НЕДЕЛЯ 4-Я ПО ПАСХЕ
О РАССЛАБЛЕННОМ

 

НА УТРЕНИ.

 

На Бог Господь:

 

НА УТРЕНИ

 

После шестопсалмия Великая ектения и Бог Господь:

Тропарь воскресен дважды, глас 3:

 

Тропарь воскресный дважды, глас 3

Да веселятся небесная, / да радуются земная; / яко сотвори державу мышцею Своею Господь, / попра смертию смерть, / первенец мертвых бысть; / из чрева адова избави нас, / и подаде мирови велию милость.

 

Да веселится все небесное, / да радуется все земное, / ибо явил могущество руки Своей Господь: / попрал смертию смерть, / сделался первенцем из мертвых, / из чрева ада избавил нас / и даровал миру великую милость.

Слава, и ныне, Богородичен: Тя ходатайствовавшую Спасение рода нашего, / воспеваем, Богородице Дево; / плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим страсть, / избави нас от тли, яко Человеколюбец.

 

 

Слава, и ныне, Богородичен: Тебя, как Посредницу спасения рода нашего/ воспеваем, Богородица Дева, / ибо плотию, от Тебя принятою, Сын Твой и Бог наш, / на Кресте претерпев страдания, / избавил нас от тления, как Человеколюбец.

 

По 1-м стихословии седален, глас 3:

 

После 1-го стихословия седален, глас 3

Христос от мертвых воста, начаток усопших: / перворожден твари, и Содетель всех бывших, / истлевшее естество рода нашего в Себе Самом обнови. / Не ктому смерте обладаеши: / ибо всех Владыка державу твою разруши.

 

Христос из мертвых воскрес, Начаток из умерших. / Рожденный прежде всех творений / и Создатель всего существующего / поврежденное естество рода нашего / в Себе Самом Он обновил. / Смерть! Ты больше не имеешь власти, / ибо Владыка всего сокрушил твое могущество.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца.

 

Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца!   Пс 9:33

Плотию смерти вкусив, Господи, / горесть смерти пресекл еси востанием Твоим, / и человека на ню укрепил еси, / первыя клятвы одоление призывая: / Защитниче жизни нашея, Господи, слава Тебе.

 

Плотию вкусив смерти, Господи, / Ты горечь смерти уничтожил воскресением Своим, / и человека ныне укрепил против нее, / провозглашая об упразднении древнего проклятия. / Защитник жизни нашей – Господи, слава Тебе!

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей, / Гавриил удивився, вопияше Ти, Богородице: / кую Ти похвалу принесу достойную; / что же возименую Тя; недоумеваю и ужасаюся. / Темже яко повелен бых, вопию Ти: / радуйся, Благодатная.

 

 

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего / и пресветлой чистоте Твоей поражаясь, / Гавриил взывал к Тебе, Богородица: / "Какую принесу Тебе похвалу достойную? / Как же назову Тебя? / Недоумеваю и изумляюсь; / Потому, как мне велено, взываю Тебе: / "Радуйся, Благодатная!"

 

По 2-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:

 

По 2 стихословии седален, глас 3

Вся человеческая восприим, вся наша присвоив, / на Кресте пригвоздитися благоволил еси, Творче мой, / смерть приим претерпети, яко Человек, / да человеческое от смерти избавиши, яко Бог. / Темже, яко Жизнодавцу, вопием Ти: / слава, Христе, благоутробию Твоему.

 

Все человеческое приняв, все наше Своим соделав, / на Кресте быть пригвожденным благоволил Ты, Творец мой; / смерть изволив претерпеть как человек, / чтобы человеческое естество от смерти избавить, как Бог. / Потому мы, как жизни Подателю, взываем Тебе: / "Слава, Христе, милосердию Твоему!"

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя.

 

Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои.   Пс 9:2

Непостижимое распятия, и несказанное востания, / богословствуем вернии, таинство неизреченное: / днесь бо смерть и ад пленися, / род же человеческий в нетление облечеся. / Тем благодаряще вопием Ти: / слава, Христе, востанию Твоему.

 

Непостижимое распятие и неизъяснимое воскресение / мы, верные, исповедуем неизреченным таинством: / ибо в сей день смерть и ад побеждены, / род же человеческий облечен в нетление. / Потому мы и восклицаем благодарно: / "Слава воскресению Твоему, Христе!"

Слава, и ныне, Богородичен: Небесная любовию веселяхуся, / и земная трепетом ужасахуся, / егда пречистый глас найде на Тя, Богородице: / едино бо торжество обоим возсия, / егда первозданнаго от смерти избави. / Тем со ангелом вопием Ти: / радуйся, Чистая Дево Мати.

 

Слава, и ныне, Богородичен: Все небесное с любовью радовалось, / и все земное с трепетом изумлялось, / когда пречистый глас пришел к Тебе, Богородица; / ведь одно торжество им обоим воссияло, / ибо первозданый Адам от смерти был избавлен. / Потому мы с Ангелом взываем Тебе: / "Радуйся, чистая Дева-Матерь!"

По Непорочнах, Благословен еси Господи:

 

 

Затем тропари "по Непорочных" и ектения малая.

 

Таже ипакои, глас 3:

Удивляя видением, / орошая глаголании, / блистаяйся Ангел мироносицам глаголаше: / что живаго ищете во гробе; / воста истощивый гробы. / Тли Пременителя разумейте Непременнаго. / Рцыте Богови: коль страшна дела Твоя, / яко род спасл еси человеческий.

 

 

Ипакои, глас 3

Поражая обликом, но орошая речами / возглашал блистающий Ангел мироносицам: / "Что Живого ищете в гробнице? / Он восстал, опустошив гробницы; / познайте Неизменного, изменившего тление. / Воскликните Богу: Как страшны дела Твои, / ибо спас Ты род человеческий!"

 

Степенна, глас 3. Антифон 1:

 

Степенны, глас 3. Антифон 1

Плен Сионь Ты изъял еси от Вавилона: / и мене от страстей к животу привлецы, Слове.

 

Пленников Сионских Ты освободил из Вавилона, / и меня от страстей / к жизни привлеки Слово!

В юг сеющии слезами Божественными, / жнут класы радостию присноживотия.

 

При южном ветре сеющие слезами боговдохновенными, / пожнут с радостию / колосья вечной жизни.

Слава: Святому Духу всякое благодарие, / якоже Отцу и Сыну сооблистает, / в Немже вся живут и движутся.

 

Слава: От Святого Духа всякий благой дар, / как от Отца и Сына блистает: / Им все живет и движется.

И ныне: тойже.

 

 

И ныне: повторяем то же.

 

Антифон 2:

Аще не Господь созиждет дом добродетелей, всуе труждаемся: / душу же покрывающу, никтоже наш разорит град.

 

Антифон 2

Если Господь не построит дома добродетелей, /то мы трудимся тщетно; / если душа под Его покровом, / то никто не разорит града нашего.

Плода чревна Духом сынотвореное / Тебе, Христу, якоже и Отцу, святии всегда суть.

 

Святые – всегда как плод чрева, / по усыновлению Духом, / Тебе Христу, как и Отцу.

Слава: Святым Духом прозрится всякая святыня, премудрость: / осуществует бо всякую тварь: Тому послужим: / Бог бо, яко Отцу же и Слову.

 

Слава: Во Святом Духе созерцается всякая святость и премудрость; / ибо Он дает бытие всему творению. / Ему послужим, ведь Он – Бог, как и Отцу, и Слову.

И ныне: тойже.

 

 

И ныне: повторяем то же.

 

Антифон 3:

Боящиися Господа блажени, в пути ходяще заповедей: / снедят бо животное всеплодие.

 

Антифон 3

Боящиеся Господа – блаженны / ибо они будут ходить путями заповедей, / и вкушать всякие животворные плоды.

Окрест трапезы Твоея возвеселися, / зря Твоя, Пастыреначальниче, исчадия, носяща ветви благоделания.

 

Возрадуйся, пастыреначальник, / видя вокруг трапезы своей своих преемников, / носящих ветви добрых дел.

Слава: Святым Духом всякое богатство славы, / от Негоже благодать, и живот всякой твари: / со Отцем бо воспеваемь есть, и с Словом.

 

Слава: Во Святом Духе – все богатство славы; / от Него – благодать и жизнь всему творению. / Потому Он воспевается вместе со Отцом и Словом.

И ныне: тойже.

 

 

И ныне: повторяем то же.

 

Таже прокимен, глас 3:

Рцыте во языцех, яко Господь воцарися, / ибо исправи вселенную, яже не подвижится. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля.

 

Прокимен, глас 3

Скажите среди народов: "Господь воцарился", / ибо исправил Он вселенную, и она не поколеблется. Стих: Воспойте Господу песнь новую, воспойте Господу, вся земля!   Пс 95:10А, 1

Всякое дыхание:

 

 

Всё, что дышит, да восхвалит Господа:

 

Евангелие от Луки, 4-ое воскресное, зачало 112:

 

Евангелие от Луки, воскресное четвертое, зачало 112

Во время оно, во едину от суббот, зело рано, приидоша жены на гроб, носяще яже уготоваша ароматы, и другия с ними. Обретоша же камень отвален от гроба, и вшедше, не обретоша телесе Господа Иисуса. И бысть не домышляющимся им о сем, и се мужа два стаста в них в ризах блещащихся. Пристрашным же бывшим им, и поклоншим лица на землю, рекоста к ним: что ищете живаго с мертвыми? Несть зде, но воста. Помяните, якоже глагола вам, еще сый в Галилеи, глаголя, яко подобает Сыну Человеческому предану быти в руце человек грешник, и пропяту быти, и в третий день воскреснути. И помянуша глаголы Его. И возвращшася от гроба, возвестиша вся сия единомунадесяте и всем прочим. Бяше же Магдалина Мария, и Иоанна, и Мария Иаковля, и прочия с ними, яже глаголаху ко апостолом сия. И явишася пред ними яко лжа глаголы их, и не вероваху им. Петр же востав тече ко гробу, и приник виде ризы едины лежаща, и отыде, в себе дивяся бывшему.

 

 

В те дни, в первый день недели, очень рано, пришли жены ко гробу, неся приготовленные ароматы, и вместе с ними некоторые другие; но нашли камень отваленным от гроба. И, войдя, не нашли тела Господа Иисуса. Когда же недоумевали они о сем, вдруг предстали перед ними два мужа в одеждах блистающих. И когда они были в страхе и наклонили лица свои к земле, сказали им: что вы ищете живого между мертвыми? Его нет здесь: Он воскрес; вспомните, как Он говорил вам, когда был еще в Галилее, сказывая, что Сыну Человеческому надлежит быть преданным в руки человеков грешников, и быть распятым, и в третий день воскреснуть. И вспомнили они слова Его; и, возвратившись от гроба, возвестили всё это одиннадцати и всем прочим. То были Магдалина Мария, и Иоанна, и Мария, мать Иакова, и другие с ними, которые сказали о сем Апостолам. И показались им слова их пустыми, и не поверили им. Но Петр, встав, побежал ко гробу и, наклонившись, увидел только пелены лежащие, и пошел назад, дивясь сам в себе происшедшему.   Лк 24:1–12

 

Таже, Воскресение Христово: По 50-м псалме, по обычаю.

 

 

 

Воскресение Христово: (3) Псалом 50. Целование Евангелия. Слава: По молитвам Апостолов: И ныне: По молитвам Богородицы: И стихира: Воскрес Иисус из гроба, / как предсказал, / даровав нам жизнь вечную / и великую милость. И молитва: Спаси, Боже, народ Твой:

 

 

Таже канон Пасхи, писан в Неделю Пасхи, со ирмосы и с Богородичнами его, на 8: писаны в Неделю святых мироносиц. И о разслабленном на 6. Катавасиа: Воскресения день: оба лика вкупе.

 

Канон Пасхи, с его ирмосами и Богородичнами. И канон о расслабленном на шесть. Катавасия: Воскресения день:

Канон Пасхи. Глас 1.
Песнь 1.

 

Канон Пасхи, творение преп. Иоанна Дамаскина, глас 1
Песнь 1

Ирмос: Воскресения день, / просветимся, людие. / Пасха, Господня Пасха: / от смерти бо к жизни, / и от земли к небеси, / Христос Бог нас преведе, / победную поющия.

 

Ирмос: Воскресения день! Просияем люди! / Пасха! Господня Пасха! / Ибо от смерти к жизни и с земли к небесам / Христос Бог нас перевел, / песнь победную поющих.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Очистим чувствия, и узрим / неприступным светом / Воскресения, Христа / блистающася, / и радуйтеся, рекуща, / ясно да услышим, / победную поюще.

 

Очистим чувства и увидим / неприступным светом воскресения / сияющего Христа, / и говорящего: "Радуйтесь!" / ясно услышим, / воспевая песнь победную.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Небеса убо достойно да веселятся, / земля же да радуется, / да празднует же мир, / видимый же весь и невидимый: / Христос бо воста, / веселие вечное.

 

 

Небеса достойно да веселятся, / земля же да радуется, / да празднует и весь мир, / как видимый, так и невидимый: / ибо Христос восстал, веселье вечное.

 

Иный канон Богородичен, подобен. Егоже краестрочие на первых тропарех: Феофанус. Глас тойже.

 

Богородичны, написанные преподобными Феофаном и Иосифом, глас тот же

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Умерщвления предел сломила еси, / вечную жизнь рождшая Христа, / из гроба возсиявшаго днесь, / Дево Всенепорочная, / и мир просветившаго.

 

Умерщвления предел сломила Ты, / носив во чреве жизнь вечную, Христа, / из гроба воссиявшего в сей день, / Дева всенепорочная, / и мир просветившего.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Воскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, / радуйся со апостолы Богоблагодатная Чистая: / и еже радуйся первее, / яко всех радости вина, восприяла еси, / Богомати Всенепорочная.

 

 

Воскресшим увидев Сына Твоего и Бога, / радуйся с Апостолами, Богоблагодатная, Чистая! / И первой слово "Радуйся", как причина радости для всех, / приняла Ты, Богоматерь всенепорочная.

 

Канон о разслабленном, глас 3. Песнь 1.

 

Канон недели, глас 3. Песнь 1

Ирмос: Дивно, славно творяй чудеса. Ты еси, Боже, / бездну оземленивый, и колесницы потопивый, / и люди спасый поющия Тебе, / яко Царю нашему и Богу.

 

Ирмос: Дивный, славно творящий чудеса, / Ты, Боже, бездну в землю претворивший, / и колесницы водою покрывший, / и спасший народ, воспевавший Тебе, / как нашему Избавителю и Богу.

Действуяй знамения, творяй чудеса едине Царю, / распятие волею претерпел еси, яко Щедр, / и смерть смертию умертвив, оживотворил еси нас.

 

Совершая знамения, / творя чудеса, единый Царь, / Ты Крест по Своей воле претерпел, как милосердный, / и смерть смертию умертвив, / оживотворил нас.

Во Христове востании людие днесь ликуим верно, / пленен бысть ад, / юзники яже содержаше, отдаде со тщанием, / поющия величия Божия.

 

В сей день воскресения Христа / возликуем, люди, с верою: / пленен ад и отдал с поспешностью / узников, которых удерживал, / воспевающих величие Божие.

Силою Божественною, / иногда разслабленнаго словом Твоим Христе стягнувый, / и повелевый ему одр взяти, / многим временем немощствующую люте душу мою исцели.

 

Силою Божественною некогда / расслабленного словом Твоим, Христе, укрепивший, / и повелевший ложе свое взять ему, / долгое время в немощи пребывавшему, / тяжко болящую душу мою исцели.

В купель иногда овчую Ангел схождаше, / и единаго исцелеваше на всякое лето: / крещением же Божественным ныне очищает / безчисленная множества Христос.

 

В купальню Овечью некогда / Ангел сходил, / и одного исцелял по временам; / ныне же крещением божественным / очищает бесчисленные множества Христос.

Архангелу Михаилу: Начальниче Ангелов, Архистратиже вышних служителей, / собравшияся в честнем храме твоем, и Бога воспевающия, / покрывай и сохраняй от всяких искушений.

 

Архангелу Михаилу: Начальник Ангелов, / Архистратиг горних служителей! / Собравшихся в священном храме твоем / и Бога воспевающих, покрывай и сохраняй / от всяческих искушений.

Слава, Троичен: В триех Лицех, едином же Естестве / безначальнаго Бога поим непрестанно со безплотными, / Отца, Слова и Духа, / Царство и державу имуща нераздельную.

 

Слава, Троичен: В трех Лицах, но в едином естестве / безначального Бога с бесплотными / непрестанно будем воспевать: / Отца, Слово и Духа, / имеющих Царство и власть нераздельную.

И ныне, Богородичен: Чтущий сей, Чистая, град Твой всегда верно, / спасай от бед, пленения варварскаго, междоусобныя брани, и меча, / и всякаго иного прещения.

 

 

 

И ныне, Богородичен: Град Твой сей, Чистая, / всегда чтущий Тебя с верою, / спасай от бед, от взятия иноплеменниками, / от войны междоусобной и меча, / и от всякой иной опасности.

 

 

Песнь 3.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, / не от камене неплодна чудодеемое, / но нетления источник / из гроба одождивша Христа, / в Немже утверждаемся.

 

Песнь 3

Канон Пасхи. Ирмос: Придите, будем пить питие новое, / не из камня бесплодного чудесно изводимое, / но бессмертия источник, / пролившийся из гроба Христом, / на Котором мы утверждаемся.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Ныне вся исполнишася света, / небо же и земля, и преисподняя: / да празднует убо вся тварь / востание Христово, / в немже утверждается.

 

Ныне все исполнилось света, / и небо, и земля и преисподняя: / пусть же празднует все творение восстание Христа, / на котором утверждается.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Вчера спогребохся Тебе Христе, / совостаю днесь / воскресшу Тебе, / сраспинахся Тебе вчера, / Сам мя спрослави Спасе во Царствии Твоем.

 

Вчера я погребался с Тобою, Христе, / – с Тобою воскресшим в сей день восстаю; / распинался я с Тобою вчера: / Сам прославь меня с Собой, Спаситель, / в Царстве Твоем!

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

На нетленную жизнь прихожду днесь / благостию рождшагося из Тебе, Чистая, / и всем концем свет облиставшаго.

 

К жизни непорочной / перехожу я в сей день, / по благости Родившегося от Тебя, Чистая, / и все мира концы светом озарившего.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Бога, Егоже родила еси плотию, / из мертвых, якоже рече, / воставша видевши, Чистая, ликуй, / и Сего яко Бога Пречистая возвеличай.

 

 

Увидев Бога, Которого по плоти / носила Ты во чреве, Чистая, / из мертвых восставшим, как сказал Он, ликуй, / и как Бога, Непорочная, Его величай.

 

Ин. Ирмос: Неплодная душе и безчадная, / стяжи плод благославный, / веселящися возопий: / утвердихся Тобою Богородице, / несть свят, несть праведен, паче Тебе Господи.

 

Канон о расслабленном. Ирмос: Бесплодная и бездетная душа, / приобрети плод славный, / радуясь о чадах, воззови: / "Утвердилось сердце мое, / нет святого, нет праведного, / кроме Тебя, Господи!"

Зря Тебе иногда солнце, на древе висяща, Слове, свет скры, / и трясашеся земля вся, / мертвии восташа, / мертву бывшу Тебе, Всесильне.

 

Видя Тебя некогда / на Древе висящим, Слово, / солнце свет сокрыло, и сотрясалась вся земля; / мертвые же восставали, / когда Ты мертвым сделался, всесильный.

С душею пришедшу Тебе во утробу земли, / души, яже стяжа ад, издаваше со тщанием, / вопиющия державе Твоей песнь благодарную, едине Господи.

 

Когда с душой Своею / во чрево земное Ты пришел, / души, которыми ад владел, / он отдавал с поспешностью, / а те возглашали благодарственную песнь / власти Твоей, единый Господи.

В летех многих немощствующую люте душу мою, Преблагий, / исцели, якоже разслабленнаго прежде, / яко да последую Твоим стезям, / яже показал еси любящим Тя.

 

В течение долгого времени / пребывавшую в немощи тяжкой / душу мою исцели, Преблагой, / как расслабленного некогда, / чтобы я ходил по Твоим путям, / которые показал Ты любящим Тебя.

Архангелу Михаилу: С вышними чинми Божии, архангеле, / мольбу сотвори о верою поющих тя, / соблюдая и храня нас, / житейскими страстьми нападаемых.

 

Архангелу Михаилу: С горними полками, Божий Архангел, / мольбу сотвори о воспевающих тебя с верою, / оберегая и охраняя нас, / в страсти житейские впадающих.

Слава, Троичен: Слава Отцу, возопиим, Сыну, и Духу, / Един бо есть Естеством Бог, / Егоже силы вся небесныя со страхом славят, / Свят, Свят, Свят еси, зовуще.

 

Слава, Троичен: "Слава Отцу", – возгласим, – "Сыну и Духу!" / – ибо един естеством Бог, / Которого все Силы небесные со страхом славят, / – "Свят, Свят, Свят!" – взывая.

И ныне, Богородичен: Безсеменное имела еси зачатие, / и паче ума Рождество, Дево Мати Чистая: / дело страшное, чудо превелие, / ангелы почитаемое и человеки славимое, Отроковице Владычице.

 

 

И ныне, Богородичен: Без семени было Твое зачатие / и выше ума рождество, Дева-Матерь чистая: / дело страшное, чудо величайшее, / Ангелами почитаемое и смертными славимое, / Отроковица Владычица!

 

Таже кондак, глас 8:

Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, / но адову разрушил еси силу, / и воскресл еси, яко победитель, Христе Боже, / женам мироносицам вещавый: радуйтеся, / и Твоим апостолом мир даруяй, / падшим подаяй воскресение.

 

Кондак Пасхи, глас 8

Хотя Ты и сошел во гроб, Бессмертный, / но уничтожил силу ада / и воскрес как победитель, Христе Боже, / женам-мvроносицам возгласив: "Радуйтесь!" / и Твоим Апостолам мир даруя, / Ты, дающий падшим воскресение.

Икос: Еже прежде солнца Солнце зашедшее иногда во гроб, / предвариша ко утру, ищущия яко дне мvроносицы девы, / и друга ко друзей вопияху: / о другини! Приидите, вонями помажем тело живоносное и погребеное, / плоть воскресившаго падшаго Адама, лежащую во гробе. / Идем, потщимся якоже волсви, и поклонимся, / и принесем мvра яко дары, не в пеленах, но в плащанице обвитому, / и плачим, и возопиим: о Владыко, востани, / падшим подаяй воскресение.

 

 

Икос: Прежде солнца бывшее Солнце, / зашедшее некогда во гроб, / придя еще до наступления утра, / искали как дневного света мvроносицы-девы / – и одна к другой взывали: / "О подруги, давайте помажем благовониями тело, / источающее жизнь и погребенное, / плоть Того, Кто поднимает падшего Адама, / лежащую в гробнице. / Пойдемте, поспешим, как волхвы и поклонимся, / и принесем мvро, как дары / уже не пеленами, а плащаницею Обвитому; / и прольем слезы и воскликнем: / "О Владыка, восстань, дающий падшим воскресение!"

 

И седален, глас 3:

Глагол разслабленнаго токмо стягну, / яко всемирное Слово едино, / нас ради на земли явльшагося за благоутробие. / Темже и одр нося, мимохождаше, / аще и книжницы зрети содеянное не терпяху, / злобы содержими завистию, души разслабляющею.

 

И седален, глас 3

Одно речение расслабленного укрепило, / когда прозвучало всемирное слово / Того, Кто ради нас на земле явился по милосердию. / Оттого болящий и пошел, неся свою постель, / тогда как книжники не могли смотреть на совершившееся, / одержимые пороком зависти, / души расслабляющим.

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей, / Гавриил удивився, вопияше Ти, Богородице: / кую Ти похвалу принесу достойную; / что же возименую Тя; недоумеваю и ужасаюся. / Темже яко повелен бых, вопию Ти: / радуйся, Благодатная.

 

 

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего / и пресветлой чистоте Твоей поражаясь, / Гавриил взывал к Тебе, Богородица: / "Какую принесу Тебе похвалу достойную? / Как же назову Тебя? / Недоумеваю и изумляюсь; / Потому, как мне велено, взываю Тебе: / "Радуйся, Благодатная!"

 

Песнь 4.

Ирмос: На Божественней стражи / богоглаголивый Аввакум / да станет с нами, и покажет / светоносна Ангела, / ясно глаголюща: / днесь спасение миру, / яко воскресе Христос, / яко всесилен.

 

Песнь 4

Канон Пасхи. Ирмос: На божественной страже / Богословесный Аввакум да станет с нами / и покажет светоносного Ангела, / ясно возглашающего: / "В сей день – спасение миру, / ибо воскрес Христос, / как всемогущий".

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Мужеский убо пол, / яко разверзый девственную утробу, / явися Христос: / яко человек же, / Агнец наречеся: / непорочен же, / яко невкусен скверны, / наша Пасха, / и яко Бог истинен / совершен речеся.

 

Мужем, как разверзший девственное чрево, / явился Христос; / а как предлагаемый в пищу, назван Агнцем, / непорочным же – как непричастный скверне, / Он, наша Пасха; / и как Бог истинный, / Он зовется совершенным.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Яко единолетный агнец, / благословенный нам венец Христос, / волею за всех заклан бысть, / Пасха чистительная, / и паки из гроба красное / правды нам возсия Солнце.

 

Как однолетний агнец / благословляемый нами Венец, Христос, / добровольно принесен в жертву за всех, / как Пасха очистительная, / и вновь воссиял нам из гроба / прекрасным правды Солнцем.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Богоотец убо Давид / пред сенным ковчегом скакаше играя, / людие же Божии святии, / образов сбытие зряще, / веселимся Божественне, / яко воскресе Христос, / яко Всесилен.

 

Богоотец Давид / пред ковчегом, подобным тени, скакал, играя; / мы же, святой народ Божий, / исполнение прообразов видя, / возрадуемся боговдохновенно, / ибо воскрес Христос, как всемогущий.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Создавый Адама, Твоего праотца, Чистая, / зиждется от Тебе, / и смертное жилище разори Своею смертию днесь, / и озари вся / божественными блистаньми воскресения.

 

Создавший Адама, Твоего праотца Чистая, / созидается от Тебя, / и в сей день Он смертью Своей упразднил / чрез того пришедшую смерть, / и всех озарил / божественными блистаниями воскресения.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Егоже родила еси Христа, / прекрасно из мертвых возсиявша, Чистая, зрящи, / добрая и непорочная в женах и красная, / днесь во спасение всех, / со апостолы радующися, Того прославляй.

 

 

Видя Христа, Которого носила Ты в чреве, Чистая, / прекрасно из мертвых воссиявшего / в сей день для спасения всех, / славная и непорочная среди жен, и прекрасная, / с Апостолами радуясь, Его прославляй.

 

Ин. Ирмос: Приосененную гору, Аввакум прозряше / пречистую Твою утробу, Чистая. / Тем взываше: от юга приидет Бог, / и Святый от горы приосененныя чащи.

 

Канон о расслабленном. Ирмос: Тенистую гору Аввакум провидел, – / непорочное Твое чрево, Чистая. / Потому взывал он: / "От Фемана придет Бог, / и Святой – от горы осеняющей чащи!"

Еврейский собор, завистию растаяваемь, / на Древе распят Тя, Господи: / и разорив осуждение смерти, / яко силен востал еси, / мир с Собою совоздвигнув.

 

Евреев сборище, завистью снедаемое, / на древе распяло Тебя, Господи; / но отменив осуждение нас на смерть, / Ты, как сильный, восстал, / мир с Собою воздвигнув.

С миры жены, что неистощимое Миро ищете? / Востал есть, мироносицам рече, седяй в белых ризах, / поднебесную исполнив мысленнаго благоухания.

 

"Что вы, жены, Миро неистощимое / с благовониями ищете? / Он восстал",– мироносицам возгласил / восседавший в белых ризах Ангел, / – "и исполнил поднебесную / невещественным благоуханием!"

Рабий нося образ, за многое благоутробие / ходяй пришел еси, и здрава показал еси, / во многих летех лежащаго, Слове, / повелев и одр взяти.

 

Нося образ раба / по милосердию безмерному, / Ты, Слово Божие, пешком пришел и здравым показал / в течение долгого времени лежавшего, / повелев ему и постель свою поднять.

Ангел убо Господень, на всякое лето схождая, / воду в купели возмущаше, совершая здрава единаго точию: / Христос же множество безчисленное Божественным крещением спасает.

 

Ангел Господень, по временам сходя, / в Овечьей купальне воду возмущал, / здоровым делая одного-единственного; / Христос же множество бесчисленное / Божественным крещением спасает.

Архангелу Михаилу: Начальниче Ангелов и наставниче заблуждающих, / Господень начальный воеводо, / в час сей посреде нас прииди, и молитвы всех принеси / единому Творцу и Владыце.

 

Архангелу Михаилу: Начальник Ангелов и наставник заблуждающихся, / Архистратиг Господень, / в час сей посреди нас явись / и принеси молитвы всех / Единому Творцу и Владыке.

Слава, Троичен: Соединяемая Естеством, и разделяемая Лицы, есть Святая Троица, / Отец пресущный, соприсносущный же Сын, и Святый и единый всесильный Дух.

 

Слава, Троичен: Соединяется естеством, / и разделяется Лицами Святая Троица: / Отец сверх-существенный и со-вечный Сын, / и Святой и единый всесильный Дух.

И ныне, Богородичен: Чистая, како доиши; / како же родила еси Младенца, Адама древнейшаго; / како на руку носиши Сына, сущаго на раму херувимску, / яко знает, якоже весть, вся осуществовавый.

 

 

 

И ныне, Богородичен: "Чистая, как Ты молоком питаешь? / И как Ты родила Младенца, Адама древнейшего? / Как в объятиях носишь Сына, / на плечах херувимских носимого? / – "Как Сам Он знает, как ведомо Ему, / все в бытие приведшему!"

 

 

Песнь 5.

Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку, / и вместо мира песнь принесем Владыце, / и Христа узрим / правды Солнце, / всем жизнь возсияюща.

 

Песнь 5

Канон Пасхи. Ирмос: Бодрствовать будем с раннего утра / и, вместо мvра, песнь принесем Владыке, / и Христа узрим – правды Солнце, / всем жизнь излучающее.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Безмерное Твое благоутробие, / адовыми узами содержимии зряще, / к свету идяху, Христе, / веселыми ногами, / Пасху хваляще вечную.

 

Безмерное Твое милосердие видя, Христе, / связанные узами ада / к свету устремлялись / радостными стопами, / восхваляя Пасху вечную.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Приступим свещеноснии, / исходящу Христу из гроба, яко жениху, / и спразднуем любопразднственными чинми / Пасху Божию спасительную.

 

Приблизимся со светильниками в руках ко Христу, / выходящему из гроба, как жениху, / и отпразднуем вместе / с торжествующими Небесными полками / Пасху Божию спасительную.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Просвещается божественными лучами и живоносными / воскресения Сына Твоего, / Богомати Пречистая, / и радости исполняется благочестивых собрание.

 

Просвещается Божественными / и живоносными лучами / воскресения Сына Твоего, Богоматерь Пречистая, / и радости исполняется благочестивых собрание.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Не разверзл еси врата девства в воплощении, / гроба не разрушил еси печатей, Царю создания: / отонудуже воскресшаго Тя зрящи, Мати, радовашеся.

 

 

Не отверз Ты врат девства при воплощении, / не нарушил печатей гроба, Царь создания, / и потому, воскресшим Тебя видя, / Матерь радовалась.

 

Ин. Ирмос: Светом Твоим невечерним, Христе, / озари, Боже, смиренную мою душу, / и настави на страх Твой, / зане свет повеления Твоя.

 

Канон о расслабленном. Ирмос: Светом Твоим немеркнущим, Христе, / озари смиренную мою душу, / и направь меня к страху Твоему, / ибо свет – повеления Твои.

Вознесыйся на Древе крестнем, и совознесый мир весь, / и быв в мертвых Боже, / от века мертвыя воздвизаеши.

 

Вознесен Ты был на древе Крестном / и весь мир вознес с Собою / и, оказавшись среди мертвых, Боже, / от века мертвых воздвигаешь.

Воскресе, якоже рече, Христос, / истощивый вся адова царствия, / и является апостолом, / радость подавая вечнующую.

 

Воскрес, как предсказал, Христос, / опустошив все царские чертоги ада, / и является Апостолам, / подавая радость вечную.

Белообразен виден бысть женам блистаяйся Ангел: / не ктому плачите, Жизнь ваша воста, / сущия во гробех мертвыя оживившая.

 

В одеждах белых явился женам / блистающий Ангел и возглашал: / "Не плачьте, Жизнь ваша восстала, / пребывавших в могилах мертвых оживив!"

Разслабленнаго яко воздвигл еси, Христе, / разслабленную мою душу преступленьми оздрави, / и шествовати мне Твоя правыя стези споспешествуй.

 

Как расслабленного Ты воздвиг, Христе, / так даруй здравие и душе моей, / преступлениями своими изнуренной, / и помоги мне ходить по Твоим прямым путям.

Архангелу Михаилу: Ангелов наставниче, Михаиле, / собирающияся в храме твоем люди днесь, / и проповедающия Божия величия спасай.

 

Архангелу Михаилу: Ангелов вождь верховный, Михаил, / собирающийся в сей день в святилище твоем народ / и провозглашающий о великих делах Божиих, спасай.

Слава, Троичен: Равночестная тричисленная Единице, / разделяемая убо верно Ипостасьми, / соединяемая же Естеством есть, / Отец, Сын и Божественный Дух.

 

Слава, Троичен: Равно чтимое тройственное числом Единство, / поистине различаемо по Ипостасям, / но по природе соединяемо естеством: / Отец, Сын и Божественный Дух.

И ныне, Богородичен: Безсеменное Рождество Твое, Чистая, / непостижимое поем рождение, / блажаще Тя, яко Матерь Творца всех и Владыки.

 

 

 

И ныне, Богородичен: Роды Твои без семени воспеваем, Чистая, / и непостижимое рождение Христа, / именуя Тебя блаженной, / как Матерь всех Творца и Владыки.

 

 

Песнь 6.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли, / и сокрушил еси вереи вечныя, / содержащия связанныя, Христе, / и тридневен, яко от кита Иона, / воскресл еси от гроба.

 

Песнь 6

Канон Пасхи. Ирмос: Сошел Ты в глубочайшие места земли / и сокрушил засовы вечные, / державшие заключенных в оковы, Христе, / и на третий день, как из кита Иона, / воскрес из гроба.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Сохранив цела знамения Христе, / воскресл еси от гроба, / ключи Девы не вредивый в рождестве Твоем, / и отверзл еси нам райския двери.

 

Сохранив печати целыми, Христе, / Ты восстал из гроба, / заключенного чрева Девы / не повредивший при рождении Твоем, / и открыл нам райские двери.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Спасе мой, / живое же и нежертвенное заколение, / яко Бог Сам Себе / волею привел Отцу, / совоскресил еси всероднаго Адама, / воскрес от гроба.

 

Спаситель мой, / живая и не закалываемая жертва! / Сам Себя, как Бог, / добровольно принеся Отцу, / Ты воскресил с Собою / общего родоначальника Адама, / воскреснув из гроба.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Возведеся древле держимое смертию и тлением, / воплотившимся от Твоего пречистаго чрева, / к нетленней и присносущней жизни, / Богородице Дево.

 

Издревле удерживаемое / смертью и тлением, / возведено к нетленной и вечной жизни / Воплотившимся от Твоего пречистого чрева, / Богородица Дева.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Сниде в преисподняя земли, / в ложесна Твоя, Чистая, сшедый, / и вселивыйся и воплотивыйся паче ума, / и воздвиже с Собою Адама, / воскрес от гроба.

 

 

Сошел в глубочайшие места земли / в недра Твои, Чистая, Сошедший / и вселившийся, и воплотившийся превыше ума; / и воздвиг Он с Собою Адама, / воскреснув из гроба.

 

Ин. Ирмос: Глубина страстей воста на мя, / и буря противных ветров: / но предварив мя Ты спаси, Спасе, и избави от тли, / яко спасл еси от зверя пророка.

 

Канон о расслабленном. Ирмос: Глубина страстей восстала на меня / и буря противных ветров; / но Ты, Спаситель, скоро мне представ, / спаси и от погибели избавь, / как спас от зверя пророка.

Вознесыйся волею на Древо, / положился еси яко мертв во гробе, / и сущия во аде мертвыя вся вкупе оживив, Христе, / воскресил еси Божественною силою.

 

Вознесен Ты был на Древо по Своей воле, / как мертвый положен был во гробе, / и пребывавших во аде мертвыми / всех вместе оживив, Христе, / воскресил Божественною властью.

Ад срет Тя Щедре доле, огорчися, / связанныя отдавая со тщанием, / Твое страшное поющия, Спасе, Воскресение, / во гласех немолчных.

 

Ад, встретив Тебя, Милосердный, в преисподней, ожесточился, / но отдавал с поспешностью своих узников, / воспевавших повергающее в трепет / воскресениие Твое, Спаситель, / голосами не умолкающими.

Божественнии ученицы, / видевше Жизнь всех из гроба воставша, Христа, / любовию многою, и нравом правым, / и веселием душевным покланяхуся.

 

Божественные ученики, узрев Христа, / жизнь всех, из гроба восставшим, / с любовью многою, и мыслью правою, / и с радостью душевною / Ему поклонялись.

Древле на одре болезненном, в летех мнозех слежай, / Твоим, Христе, повелением исцелев, славит, / воспевая благоутробие Твое, Жизнодателю.

 

Некогда на одре страдания / в течение долгого времени лежавший, / но Твоим, Христе, повелением исцеленный, / в песнях славит милосердие Твое, / жизни Податель.

Архангелу Михаилу: Ангелов наставниче, Михаиле, / предстояй престолу Владычню, / прииди посреде нас, наставляя к стезям жизни, / тебе предстателя тепла стяжавших.

 

Архангелу Михаилу: Михаил, Ангелов верховный вождь, / престолу Владыки предстоящий, / предстань посреди нас, к стезям жизни направляя / в тебе горячего заступника обретших.

Слава, Троичен: Троицу Лицы Тя чту, / Единицу же Существом проповедаю, / безначальне Отче, Сыне, Душе Правый: Боже всех, / с вышними страшными воинствы.

 

Слава, Троичен: Тебя, как Троицу в Лицах чту, / но Единством по естеству провозглашаю, / безначальный Отче, Сын, Дух правый, Боже всех, / вместе с вышними страшными воинствами.

И ныне, Богородичен: Вся Божественным мановением носяй, / держимь есть, Богородице Дево, во объятиях Твоих, / всех нас восхищая, от руки работы лукаваго, яко Щедр.

 

И ныне, Богородичен: Все божественным мановением Носящий, / удерживается, Богородица Дева, во объятиях Твоих, / всех нас исторгая из руки лукавого / и от рабства ему, как Милосердный.

 

Кондак, глас 3: Подобен:

Душу мою, Господи, во гресех всяческих, / и безместными деяньми люте разслаблену, / воздвигни Божественным Твоим предстательством, / якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле, / да зову Ти, спасаемь: / Щедрый, слава Христе, державе Твоей.

 

Кондак Триоди, глас 3

Душу мою, Господи, от грехов всяческих / и от дел недолжных тяжко расслабленную, / воздвигни божественным Твоим попечением, / как и расслабленного воздвиг Ты некогда, / дабы я, спасенный, взывал Тебе: / "Слава, Христе Милостивый, / могуществу Твоему!"

Икос: Руки Твоея горстию содержай концы, Иисусе Боже, / Отцу собезначальный, и Духу Святому совладычествуяй всеми, / плотию явился еси, / недуги исцеляя, и страсти отгнал еси: / слепцы просветил еси, / и разслабленнаго словом Божественным Ты возставил еси, / сему напрасно ходити повелев, / и сего носивший одр на раму взяти. / Темже вси с ним воспеваем, и возопиим: / Щедрый, слава Христе, державе Твоей.

 

Икос: Руки Своей горстью / держащий мира концы, / Иисусе, Боже, как и Отец безначальный, / и вместе с Духом Святым над всем владычествующий, / Ты во плоти явился, недуги исцеляя; / и страсти отогнал; слепым дал видеть свет, / и расслабленного словом божественным восставил, / внезапно повелев ему ходить / и ложе, носившее его, поднять на плечи. / Потому мы все с ним воспеваем и взываем: / "Слава, Христе Милостивый, / могуществу Твоему!"

Синаксарий в Неделю четвертую по Пасце, о разслабленном.

 

 

 

Песнь 7.

Ирмос: Отроки от пещи избавивый, / быв Человек, / страждет яко смертен, / и страстию смертное, / в нетления облачит благолепие, / Един благословен / отцев Бог, и препрославлен.

 

Песнь 7

Канон Пасхи. Ирмос: Отроков из печи Избавивший, / став человеком, / страдает как смертный, / и Своим страданием / облекает смертное в красоту бессмертия, / Единый благословенный / Бог отцов и препрославленный.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Жены с миры богомудрыя в след Тебе течаху: / Егоже, яко мертва, со слезами искаху, / поклонишася радующияся Живому Богу, / и Пасху тайную / Твоим, Христе, учеником благовестиша.

 

Жены Богомудрые / с благовониями вслед Тебе спешили. / Но Кого они, как смертного, со слезами искали, / Тому с радостью поклонились, как живому Богу, / и Пасху таинственную / ученикам Твоим, Христе, благовествовали.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Смерти празднуем умерщвление, / адово разрушение, / иного жития вечнаго начало, / и играюще поем Виновнаго, / Единаго благословеннаго / отцев Бога, и препрославленнаго.

 

Смерти празднуем умерщвление, / ада разрушение, / иной – вечной – жизни начало, / и в восторге воспеваем Виновника того, / – Единого благословенного / Бога отцов и препрославленного.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Яко воистинну священная, / и всепразднственная сия спасительная нощь, / и светозарная, / светоноснаго дне, / востания сущи провозвестница: / в нейже безлетный Свет из гроба плотски всем возсия.

 

Поистине священна / и в достойна всякого торжества / эта ночь, спасительная и светозарная, / светоносного дня воскресения предвестница, / в которую вечный Свет / из гроба во плоти для всех воссиял.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Умертвив Сын Твой смерть, Всенепорочная, днесь, / всем смертным пребывающий живот / во веки веков дарова, / един благословенный / отцев Бог и препрославленный.

 

Умертвив в сей день смерть, / Сын Твой, Всенепорочная, / всем смертным жизнь, / пребывающую во веки веков даровал, / Единственный благословенный / Бог отцов и препрославленный.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Всем царствуяй созданием, быв человек, / вселися в Твою, Богоблагодатная, утробу, / и распятие претерпев и смерть, / воскресе боголепно, / совозставив нас яко всесилен.

 

 

Царствующий над всем творением, / став человеком, / вселился в Твое чрево, Богоблагодатная, / и распятие и смерть претерпев, / воскрес как подобает Богу, / воздвигнув нас с Собою, как всесильный.

 

Ин. Ирмос: Пламень оросивый пещный, / и отроки неопалимы спасый, / благословен еси во веки, / Господи Боже отец наших.

 

Канон о расслабленном. Ирмос: Оросивший пламя печи / и отроков не опаленными сохранивший, / благословен Ты вовеки, Господи, / Боже отцов наших.

Простерта Тя на Древе яко зряше, / свет скры солнце, не могущее мирови светити, / Тебе волею зашедшу Всецарю, на просвещение всех языков.

 

Когда Тебя на Древе простертым узрело солнце, / свет умалило оно, не в силах миру светить, / в то время, как добровольно Ты зашел, Царь всех, / для просвещения всех народов.

Воскресл еси истощивый гробы, / и пленивый ад силою всесильною: / темже поем честное Твое, Христе, и Божественное востание.

 

Воскрес Ты, опустошив гробницы / и разграбив Своей всесильной мощью ад; / потому мы воспеваем, Христе, / Твое священное и божественное воскресение.

Яко мертва что Живаго ищете? / Воста, несть во гробе, мироносицам вопияше древле, / блистаяйся зраком божественный Ангел.

 

"Что вы как мертвого Живого ищете? / Он восстал, Его нет во гробе!" – / Мироносицам некогда взывал / блистающий обликом божественный Ангел.

Слежаща в летех мнозех разслабленнаго словом исцеливый, вопиял еси: / возми одр твой и ходи, поя величия Божия.

 

Лежавшего в течение долгого времени расслабленным / Ты, словом исцелив, взывал: / "Возьми постель свою и ходи, / воспевая величие Божие!"

Архангелу Михаилу: Михаиле, начальный воеводо Господень, / верно в Божественнем твоем храме собирающихся, / во хваление Божие наставляй, / покрывай от всяческих зол ходатайством твоим.

 

Архангелу Михаилу: Михаил, Архистратиг Господень, / с верою собирающихся в божественном твоем святилище, / к восхвалению Бога направляй / и покрывай от всяческих зол / Твоим посредничеством.

Слава, Троичен: О Троице, верою поющия Тя, / яко Бога всех и Владыку, / от всяких бед спасай, / и Твоих благ причастники сотвори.

 

Слава, Троичен: О Троица! С верою воспевающих Тебя, / как Бога всех и Владыку, / от всяческих бед спасай / и Твоих благ причастниками соделай.

И ныне, Богородичен: Девствуеши, рождши паче слова, / прежде всех век родившагося от безначальна Отца нетленно: / сего ради, Чистая, Тебе ублажаем.

 

 

 

И ныне, Богородичен: Ты пребываешь девой, родив превыше разума / прежде всех веков Рожденного / от безначального Отца не по земным законам; / потому, Чистая, мы Тебя блаженной именуем.

 

 

Песнь 8.

Ирмос: Сей нареченный и святый день, / Един суббот Царь и Господь, / праздников праздник / и торжество есть торжеств, / воньже благословим Христа во веки.

 

Песнь 8

Канон Пасхи. Ирмос: Этот желанный и святой день, / первый от субботы, царственный и главный, / есть праздников праздник / и торжество из торжеств. / В сей день благословляем Христа вовеки!

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Приидите, новаго винограда рождения, / Божественнаго веселия, / в нарочитом дни Воскресения, / Царствия Христова приобщимся, / поюще Его, / яко Бога, во веки.

 

Придите, вкусим нового плода / виноградной лозы, / Божественного веселья, / в славный день воскресения, / и примем участие в Царстве Христа, / воспевая Его, как Бога, вовеки.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

Возведи окрест очи твои, Сионе, и виждь: / се бо приидоша к тебе, / яко богосветлая светила, / от запада, и севера, и моря, / и востока чада твоя, / в тебе благословящая Христа во веки.

 

Подними очи твои, Сион, / и вокруг посмотри: / ибо вот, сошлись к тебе, / как божественно сияющие светила, / от запада, и севера, / и моря и востока дети твои, / благословляющие в тебе Христа вовеки.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

 

Припев: Пресвятая Троица, Боже наш, слава Тебе.

Троичен: Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, / треми соединяемое во Ипостасех Естество, / Пресущественне и Пребожественне, / в Тя крестихомся, / и Тя благословим во вся веки.

 

Троичен: Отец Вседержитель, и Слово, и Дух, / Единое в трех Лицах Существо, / Всевышнее и Божественнейшее! / В Тебя мы крещены / и Тебя благословляем во все века.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Прииде Тобою в мир Господь, Дево Богородице, / и чрево адово расторг, / смертным нам воскресение дарова: / Темже благословим Его во веки.

 

Пришел в мир Творец / чрез Тебя, Дева Богородица, / и чрево ада расторгнув, / нам, смертным, воскресение даровал. / Потому мы благословляем Его вовеки.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Всю низложив смерти державу Сын Твой, Дево, / Своим воскресением, / яко Бог крепкий совознесе нас и обожи: / темже воспеваем Его во веки.

 

 

Низложив все могущество смерти, / Сын Твой, Дева, / Своим воскресением, как Бог крепкий, / вознес нас с Собою и обожил. / Потому мы воспеваем Его вовеки.

 

Ин. Ирмос: Ангельми немолчно в вышних славимаго Бога, / небеса небес, земля и горы, / и холми, и глубина, и весь род человеческий, / песньми Того, яко Создателя и Избавителя / благословите и превозносите во вся веки.

 

Канон о расслабленном. Ирмос: Ангелами в вышних немолчно славимого Бога, / небеса небес, земля, и горы, / и холмы, и глубина, / и весь род человеческий, / песнопениями Его, как Творца и Искупителя / благословляйте (и превозносите во все века!)

Завеса раздрася, распеншуся Тебе, Спасе наш, / и отдаваше мертвыя, яже пожре, смерть: / и ад обнажися, Тебе зря в преисподних земли бывша.

 

Завеса разорвалась / при распятии Твоем, Спаситель наш, / и смерть отдавала мертвых, которых поглотила / и ад лишался силы, видя Тебя, явившимся / в глубочайших местах земли.

Где твое жало есть, смерте; / где твоя, аде, ныне победа? / Воскресшу Царю, умертвился еси и погибл, не ктому царствуеши: / Крепкий бо взят, яже имел еси связанныя.

 

Где твое жало, смерть? / Где ныне твоя, ад, победа? / При воскресении Царя ты умерщвлен был и погиб, / ты более не царствуешь, / ибо Могущественный отнял тех, / кого ты имел своими узниками.

Тецыте скоро, возвестите апостолом Воскресение, / мироносицам явлейся юноша вещаше: / воскресе Владыка, / и с Ним иже от века мертвии преславно.

 

"Бегите скоро, возвестите / Апостолам о воскресении", / – явившийся юноша мироносицам возглашал, – / "воскрес Владыка и с Ним / от века мертвые преславно!"

Леты многими слежай разслабленный, взываше: / помилуй мя, Избавителю, недоумением содержима. / Сей же повелевает ему взяти тщательно одр, и право ступати.

 

Многие годы расслабленным лежавший / взывал: "Помилуй, Избавитель, / меня, безысходностью томимого!" / Он же ему повелевает / взять скорее свою постель / и ходить право.

Архангелу Михаилу: Яко невещественных предводитель, архистратиже сил, / с нами проси нам прегрешений избавление, / исправление же жития, / и тамошних наслаждение благ вечных.

 

Архангелу Михаилу: Как предводитель невещественных Воинств, / с ними испроси нам, Архистратиг, / от согрешений избавление, и исправление жизни, / и тамошних вечных благ наслаждение.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

 

Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.

Несозданное, непресекомое Существо, Триипостасное Божество, / Отца безначальна Бога, и Сына, и Духа Святаго / воспоим согласно, серафимскую зовуще страшную песнь.

 

Несотворенное, неразделимое естество, / Божество в трех Ипостасях: / Отца, безначального Бога, / и Сына, и Духа Святого воспоем согласно, / возглашая серафимскую / в трепет повергающую песнь.

И ныне, Богородичен: Свиток Тя древле зряше Исаиа, Приснодево, / в немже перстом Отчим Слово безлетное написася, / от всякаго безсловесия спасающее нас, / словесы Тя священными воспевающих.

 

И ныне, Богородичен: Тебя, Приснодева, в древности / Исаия созерцал, как свиток, / в котором перстом Отца / Слово вечное написано, / от всякого неразумия спасающее нас, / словами священными Тебя воспевающих.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, / поюще и превозносяще во вся веки.

 

Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.

И катавасиа.

Честнейшую не поем.

 

 

 

Катавасия: Этот желанный и святой день:

На 9 песни Честью высшую: не поем.

 

 

Песнь 9.

Ирмос: Светися, светися, / новый Иерусалиме: / слава бо Господня / на тебе возсия. / Ликуй ныне / и веселися, Сионе. / Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, / о востании Рождества Твоего.

 

Песнь 9

Канон Пасхи. Ирмос: Светись, светись, новый Иерусалим, / ибо слава Господня над тобою взошла! / Ликуй ныне и красуйся, Сион! / Ты же радуйся, Чистая Богородица, / о воскресении Рожденного Тобой.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

О Божественнаго, о любезнаго, / о сладчайшаго Твоего гласа! / С нами бо неложно / обещался еси быти, / до скончания века, Христе: / Егоже, вернии, / утверждение надежди имуще, радуемся.

 

О божественное, о возлюбленное, / о сладчайшее Твое слово! / Ибо Ты не ложно обещал / быть с нами до кончины века Христе! / Держась его, опоры надежды нашей, / мы, верные, радуемся!

Припев: Христос воскресе из мертвых.

 

Припев: Христос воскрес из мертвых.

О Пасха велия и священнейшая, Христе! / О мудросте, и Слове Божий, и сило! / Подавай нам истее Тебе причащатися, / в невечернем дни Царствия Твоего.

 

О Пасха великая и священнейшая, Христе! / О, Мудрость, и Слово Божие, и Сила! / Даруй нам совершеннее к Тебе приобщиться / в вечно светлом дне Царства Твоего.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Согласно, Дево, Тебе блажим вернии: / радуйся, двере Господня: / радуйся, граде одушевленный: / радуйся, Еяже ради нам ныне возсия свет, / из Тебе Рожденнаго из мертвых Воскресения.

 

Мы, верные, согласно / прославляем Тебя, Дева: / "Радуйся, Дверь Господня; / радуйся Град одушевленный; / радуйся, ибо благодаря Тебе / в сей день нам воссиял / свет воскресения из мертвых / от Тебя Рожденного.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.

Веселися и радуйся божественная двере Света: / зашедый бо Иисус во гроб возсия, / просияв солнца светлее, / и верныя вся озарив, / Богорадованная Владычице.

 

 

Веселись и радуйся, Божественная Дверь Света! / Ибо Иисус, зашедший во гроб, / взошел, просияв светлее солнца / и всех верных озарив, / Богом обрадованная Владычица!

 

Ин. Ирмос: На Синайстей горе виде Тя в купине Моисей, / неопально огнь Божества заченшую во чреве: / Даниил же Тя виде, гору несекомую: / жезл прозябший, Исаиа взываше, от корене Давидова.

 

Канон о расслабленном. Ирмос: На Синайской горе / увидел Тебя в терновом кусте Моисей, / Божества огонь во чреве принявшую, не опалившись; / Даниил же узрел Тебя, как гору не рассекаемую; / жезл проросший, как Исаия восклицает, / от корня Давидова.

Иисусе, на Древе возвышаемь, совознесл еси нас, / и положився волею во гробе, / из гробов мертвыя воскресил еси вся, / поющия державу Твою непостижимую, / и силу Твою непобедимую.

 

Иисусе, на Древе возносимый, / Ты вознес с Собою нас, / и добровольно положенный во гробе, / из гробниц всех мертвых воскресил, / воспевающих силу Твою непостижимую / и могущество Твое непобедимое.

Краснейший от гроба возсиял еси, / яко жених от чертога, краснейший Слове, / и разрушил еси ада мрачное, / и юзники извел еси, согласно зовущия: / слава славе Твоей, / слава, Иисусе Боже, востанию Твоему.

 

Прекраснейшим Ты от гроба воссиял, / как жених из брачного чертога, / прекраснейшее Слово, / и развеял ада безотрадность, / и узников воздвиг, согласно восклицавших: / "Слава славе Твоей, / слава, Иисусе Боже, воскресению Твоему!"

Воздыхания же и слезы носящя, / с миры во тщании всесвятый гроб достигоша жены, / и Христову учими бяху верою славному востанию, / еже празднуем в радости душевной веселящеся.

 

Стенания и слезы / вместе с благовониями неся, / с поспешностью всесвятого гроба достигли жены, / и научаемы были веровать / славному Христову воскресению, / которое мы празднуем, / в радости душевной веселясь.

Последоваше здравие тела, / повелению Твоему, Христе / и видимь бяше прежде разслабленный, / текий со тщанием, и одр носяй, / на немже возлежаше леты многими, / песнословя многую силу Твою.

 

Последовало здравие телесное / за повелением Твоим, Христе, / и все видели, как только что расслабленный / проходит бодро и несет постель, / на которой лежал он годы многие, / и воспевает великое могущество Твое.

Архангелу Михаилу: Просвещение нам испроси, великий Архистратиже, / присно Свету великому предстояй, / и умири нашу жизнь, / напастьми всегда змиевыми и обстояньми жития / зыблемую присно, достохвальне.

 

Архангелу Михаилу: Просвещение нам испроси, / величайший Архистратиг, / всегда великому Свету предстоящий, / и жизнь нашу умиротвори, / непрестанными нападениями змия / и несчастьями житейскими потрясаемую всегда, / достойный изумления!

Слава: Свет и Светове, Жизнь же и Жизни, славлю Тя всеблагочестно, / Отче, Слове и Душе Святый, / Триипостасная Единице, неразделимая державо, Божество неслитное, / Свят, Свят, Свят, вопия с вышними силами.

 

Слава: Как Свет и Светы, / и Жизнь и Жизни, прославляю Тебя со всем благоговением, / Отче, Слово и Дух Святой, / Единство в трех Лицах, неразделимая держава, / Божество неслитное, / и возглашаю: "Свят, Свят, Свят!" / с вышими Силами.

И ныне: От светоносных пройде ложесн Твоих великое Солнце Христос, / и мир просвети, Пречистая, осияньми светлыми, и тму отъят преступления: / темже поем Тя, яко вину всех добрых, Богоневесто.

 

И ныне, Богородичен: От светоносного чрева Твоего произошло / великое Солнце – Христос, / и просветил Он мир, Пречистая, сияниями светлыми, / и тьму преступления прогнал; / потому мы воспеваем Тебя, / как всего доброго виновницу, Божия Невеста.

Таже, Свят Господь Бог наш: трижды, на глас 3.

 

 

 

Затем: Свят Господь, Бог наш: трижды.

 

 

Ексапостиларий. Самогласен:

 

Ексапостиларий Пасхи

Плотию уснув, / яко мертв, / Царю и Господи, / тридневен воскресл еси, / Адама воздвиг от тли, / и упразднив смерть: / Пасха нетления, / мира спасение. [Единожды.]

 

Плотию уснув, как смертный, / Ты, Царь и Господь, / на третий день воскрес, / Адама воздвигнув из тления и упразднив смерть. / Пасха нетления, / мира спасение! (1)

Слава: другий. Подобен: Жены услышите:

 

Ексапостиларий иной

Предста Человеколюбец и всещедрый Господь Овчей купели, еже исцелити недуги: / обрете же человека слежаща многими леты, и к нему возопи: / возми одр, и иди на пути правыя.

 

Слава: Явился Человеколюбец и всемилостивый Господь / у Овечьей купальни для исцеления недугов наших; / обрел же там человека, долгие годы лежавшего, / и к нему возгласил: / "Возьми постель свою, / и иди на пути правые!"

И ныне: тойже.

 

 

 

И ныне: повторяем то же.

 

 

На хвалитех поставим стихов, 8.
И поем стихиры воскресны, глас 3:

 

На "Хвалите" стихиры на 8,
Стихиры воскресные, глас 3

Приидите вси языцы, / уразумейте страшныя тайны силу: / Христос бо Спас наш, Еже в начале Слово, / распятся нас ради, и волею погребеся, / и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: / Тому поклонимся.

 

Придите все народы, / познайте повергающей в трепет тайны силу: / ибо Христос, Спаситель наш, бывшее в начале Слово, / был распят ради нас и добровольно погребен, / и воскрес из мертвых, чтобы спасти все. / Ему поклонимся!

Поведаша вся чудеса / стражие Твои, Господи, / но собор суеты исполни мздою десницу их, / скрыти мняше воскресение Твое, / еже мир славит: помилуй нас.

 

Рассказали о всех чудесах / охранявшие Тебя, Господи; / но безрассудный синедрион, наполнив дарами руки их, / думал скрыть воскресение Твое, / которое мир прославляет. Помилуй нас!

Радости вся исполнишася / воскресения искус приимша: / Мария бо Магдалина ко гробу прииде, / обрете ангела на камени седяща, / ризами блистающася и глаголюща: / что ищете живаго с мертвыми? / Несть зде, но воста, якоже рече, / предваряя вы в Галилеи.

 

Радости всё исполнилось, / получив удостоверение в воскресении. / Ибо Мария Магдалина пришла к гробнице / и нашла Ангела в одеждах блистающих, / сидевшего на камне и возглашавшего: / "Что вы ищите Живого между мертвыми? / Его нет здесь, но воскрес Он, как сказал, / и предваряет вас в Галилее!"

Во свете Твоем, Владыко, / узрим свет, Человеколюбче: / воскресл бо еси из мертвых, / Спасение роду человеческому даруя: / да Тя вся тварь славословит Единаго Безгрешнаго, / помилуй нас.

 

Во свете Твоем, Владыка Человеколюбец, / мы увидим свет: / ибо Ты воскрес из мертвых, / спасение роду человеческому даруя, / чтобы все творение прославляло Тебя – / единого Безгрешного. Помилуй нас.

И восточны {Анатолиевы}, глас тойже:

 

Иные стихиры, восточные, глас тот же

Песнь утреннюю мироносицы жены / со слезами приношаху Тебе, Господи, / благоухания бо ароматы имуща, / гроба Твоего достигоша, / пречистое тело Твое помазати тщащася. / Ангел седяй на камени тем благовести: / что ищете живаго с мертвыми; / смерть бо поправ воскресе яко Бог, / подая всем велию милость.

 

Как песнь утреннюю жены-мироносицы / слезы приносили, Господи: / ибо с благовонными ароматами в руках, / они гроба Твоего достигли / пречистое Твое тело помазать миром спеша. / Сидевший же на камне Ангел им благовествовал: / "Что ищите Живого между мертвыми? / Ибо смерть поправ, Он воскрес, как Бог, / даруя всем великую милость!"

Блистаяся Ангел на гробе Твоем животворнем, / мироносицам глаголаше: / истощив гробы Избавитель, плени ада, / и воскресе тридневен, / яко Един Бог и Всесилен.

 

Блистающий Ангел при Твоем животворном гробе / мироносицам возглашал: / "Пустыми соделал могилы Искупитель, / победил ад и воскрес на третий день, / как Бог единый и всесильный!"

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца.

 

Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца.   Пс 9:33

Во гробе Тя искаше, / пришедши во едину от суббот Мария Магдалина, / не обретши же рыдаше с плачем вопиющи: / увы мне, Спасе мой! / Украден был еси, всех Царю. / Супруг же живоносных ангел внутрь гроба вопияше: / что плачеши о жено; / плачу, глаголет, яко взяша Господа моего от гроба, / и не вем, где положиша Его. / Сия же обращшися вспять, / яко виде Тя, абие возопи: / Господь мой и Бог мой, слава Тебе.

 

В гробнице Твоей Тебя стала искать, / придя в первый день недели, Мария Магдалина, / но не найдя, скорбела, с плачем взывая: / "Увы мне! Как украли, Спаситель мой, Тебя, всех Царя?" / А двое живоносных Ангелов / изнутри гробницы возглашали: / "Что ты плачешь, о женщина?" – / "Плачу, сказала та, / потому что взяли Господа моего из могилы, / и не знаю где положили Его". / Но, обернувшись назад и увидев Тебя, / она тотчас воскликнула: / "Господь мой и Бог мой! Слава Тебе!"

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя.

 

Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои.   Пс 9:2

Евреи затвориша во гробе Живот, / разбойник же отверзе языком наслаждение, / зовый и глаголя: / Иже со мною мене ради распныйся: / сообеси ми ся на древе, / и явися мне на престоле со Отцем седя: / Той бо есть Христос Бог наш, / имеяй велию милость.

 

Евреи заключили во гробе Жизнь, / а разбойник отверз место наслаждения, / устами восклицая и возглашая: / "Со мною вместе ради меня Распятый висел на Древе / и явился мне сидящим на престоле со Отцом; / ибо Он – Христос, Бог наш, / имеющий великую милость!"

Слава, глас 8: Господи, разслабленнаго не купель исцели, / но Твое слово обнови, / и ниже многолетный запят ему недуг: / яко гласа Твоего скорейшее действо показася, / и неудобоносимую тяжесть отверже, / и бремя одра понесе, во свидетельство / множества щедрот Твоих, слава Тебе.

 

Слава, глас 8: Господи, расслабленного не купальня исцелила, / но Твое слово обновило, / и даже многолетний недуг не воспрепятствовал ему; / ибо сильнейшим гласа Твоего действие явилось, / и неудобоносимую тяжесть сбросил он, / и бремя ложа своего понес, / во свидетельство множества милостей твоих! Слава Тебе!

И ныне: Преблагословенна еси:

 

И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева:

Славословие великое.

 

 

Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет.

Славословие великое и отпуст.

 

По славословии тропарь:

Днесь Спасение миру бысть, / поем Воскресшему из гроба, / и Начальнику жизни нашея: / разрушив бо смертию смерть, / победу даде нам и велию милость.

Таже ектении, и отпуст, и исхождение в притвор.

 

 

Тропарь воскресный

В сей день совершилось спасение мира! / Воспоем Воскресшего из гроба / и Начальника жизни нашей, / ибо уничтожив смертию смерть, / Он дал нам победу и великую милость.

 

Слава, и ныне: Стихира евангельская, глас 3:

 

Евангельская утренняя стихира, глас 3

Магдалине Марии / Спасово благовествующей из мертвых Воскресение и явление, / не верующе же ученицы, поносими быша о жестосердии: / но знаменьми вооружшеся и чудесы, / ко проповеданию посылахуся, / и Ты убо, Господи, к начальному свету вознеслся еси Отцу, / они же проповедаша всюду слово, чудесы уверяюще. / Темже просветившеся теми, / славим Твое еже из мертвых воскресение, / человеколюбче Господи.

 

 

Ученики, не верившие Марии Магдалине, / благовествовавшей о воскресении из мертвых и явлении Спасителя, / укоряемы были за жестокосердие; / но, вооруженные знамениями и чудесами, / были посланы на проповедь. / И Ты, Господи, к Началу света – Отцу вознесся, / а они повсюду провозглашали слово, / чудесами его удостоверяя. / Потому мы, ими просвещенные, / славим Твое из мертвых воскресение, / человеколюбивый Господи!

 

И поучение Студитово. И конечный отпуст. Час 1. На часех тропарь воскресен. По Трисвятом кондак Триоди: Душу мою Господи:

 

 

И отпуст.

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus