Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь цветная\ Вознесение Господне

Малая вечерня • Великая вечерня • УтреняЛитургия


 

ВОЗНЕСЕНИЕ ГОСПОДА БОГА
И СПАСИТЕЛЯ НАШЕГО ИИСУСА ХРИСТА

 

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.

 

По предначинательном псалме кафисмы не глаголем.

 

НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

 

На Господи воззвах: поставим стихов 10. И поем стихиры самогласны 5, повторяюще я. Глас 6.

 

На "Господи воззвах"
стихиры на 10, глас 6

Господь вознесеся на небеса, / да послет Утешителя миру: / небеса уготоваша престол Его, / облацы восхождение Его. / Ангели дивятся, Человека зряще превыше себе. / Отец ждет, Егоже в недрах имать соприсносущна: / Дух же Святый велит всем ангелом Его: / возмите врата князи ваша, / вси языцы восплещите руками, / яко взыде Христос, идеже бе первее. [Дважды.]

 

Господь вознесся на небеса, / чтобы послать Утешителя миру. / Небеса приготовили престол Ему, / облака – восхождение Его. / Ангелы удивляются, / видя Человека выше себя. / Отец ожидает Того, / Кого от века имеет в Своих недрах; / Дух Святой повелевает всем Ангелам Его: / "Поднимите, князья, врата ваши; / все народы, рукоплещите, / ибо взошел Христос туда, / где был прежде!" (2)

Господи, Твоему вознесению удивишася херувими, / зряще Тебе Бога на облацех восходяща, на них седящаго: / и славим Тя, яко блага милость Твоя, / слава Тебе. [Дважды.]

 

Господи, вознесению Твоему изумились Херувимы, / видя Тебя, Бога, на них восседающего / восходящим на облаках; / и мы славим Тебя, ибо блага милость Твоя, / слава Тебе! (2)

На горах святых зряще Твое вознесение Христе, / сияние славы Отчи, / воспеваем Твой светообразный лица зрак, / кланяемся страстем Твоим, / почитаем воскресение, / славное вознесение славяще: / помилуй нас. [Дважды.]

 

Созерцая на горах святых / вознесение Твое, Христе, / сияние славы Отчей, / воспеваем светоподобный образ лица Твоего, / поклоняемся Твоим страданиям, / почитаем воскресение, / прославляя славное вознесение. Помилуй нас! (2)

Господи, апостоли яко видеша Тя, на облацех возносима, / рыданием слез, Жизнодавче Христе, скорби исполняеми, / рыдающе глаголаху: / Владыко, не остави нас сирых, / ихже за милосердие возлюбил еси рабы Твоя, / яко благоутробен, / но посли якоже обещал еси нам, / Пресвятаго Твоего Духа, / просвещающа души наша. [Дважды.]

 

Господи, когда Апостолы Тебя увидели, / Податель жизни Христе, / на облаках поднимающимся, / со слезными сетованиями, печалью исполняясь, / в скорби возглашали: / "Владыка, не оставь нас, рабов Твоих, сиротами, / тех, кого из сострадания Ты возлюбил, как Милосердный; / но пошли, как обещал нам, Всесвятого Духа Твоего, / просвещающего души наши!" (2)

Господи, смотрения совершив таинство, / поим Твоя ученики на гору Елеонскую, / возносился еси, / и се твердь небесную прошел еси, / мене ради обнищавый по мне: / и возшед отонудуже не разлучился еси, / Всесвятаго Твоего Духа низпосли, / просвещающа души наша. [Дважды.]

 

Господи, исполнив таинство Твоего промысла, / Ты, взяв Своих учеников, / на гору Елеонскую их возводил; / и вот уже Сам прошел небесную твердь. / Ради меня обнищавший подобно мне, / и восшедший туда, откуда и не отлучался, / Всесвятого Твоего Духа ниспошли, / просвещающего души наши. (2)

Слава, и ныне, глас тойже: Недр Отеческих не разлучься, сладчайший Иисусе, / и с земными яко Человек пожив, / днесь от горы Елеонския вознеслся еси во славе, / и падшее естество наше милостивно вознес, / Отцу спосадил еси. / Темже небеснии безплотных чинове, / чудеси удивляющеся, ужасахуся ужасом, / и трепетом содержими, Твое человеколюбие величаху. / С нимиже и мы земнии, / еже к нам Твое снисхождение, / и еже от нас вознесение славословяще, / молимся глаголюще: / ученики, и рождшую Тя Богородицу, / радости безчисленныя исполнивый во Твое вознесение, / и нас сподоби избранных Твоих радости, молитвами их, / великия ради Твоея милости.

Вход. Прокимен дне. И чтения.

 

 

Слава, и ныне, глас тот же: Не оставив недр Отца, Сладчайший Иисусе, / и с земными пожив, как человек, / в сей день с горы Елеонской вознесся Ты во славе, / и падшее естество наше из сострадания возвысив, / посадил рядом с Отцом. / Потому небесные полки бесплотных, / поражаясь чуду, изумлялись в страхе, / и, охваченные трепетом, / Твое человеколюбие величали. / С ними и мы, земные, / прославляя Твое сошествие к нам / и вознесение от нас на небо, молим, возглашая: / "Учеников и родившую Тебя Богородицу / бесконечной радости исполнивший при Своем вознесении, / удостой и нас радости избранных Твоих по их молитвам, / ради великой Твоей милости!"

Вход. Прокимен дня. И чтения праздника:

 

Пророчества Исаиина чтение. [глава 2]:

 

1. Пророчества Исаии чтение

Тако глаголет Господь: будет в последняя дни явлена гора Господня, и дом Божий на версех гор, и вознесется превыше холмов, и приидут на ню вси языцы. И пойдут людие мнози, и рекут: приидите взыдем на гору Господню, и в дом Бога Иаковля, и возвестит нам путь Свой, и пойдем по нему.

 

 

Так говорит Господь: Будет в последние дни явлена гора Господня и дом Божий на вершинах гор, и вознесется превыше холмов, и придут на нее все племена. И пойдут народы многие и скажут: "Придите, взойдем на гору Господню и в дом Бога Иакова, и Он возвестит нам путь Свой и мы будем ходить по нему!"   Ис 2:2–3

 

Пророчества Исаиина чтение. [глава 62]:

 

2. Пророчества Исаии чтение

Тако глаголет Господь: поидите и внидите враты Моими, уготовите путь Мой, и путь творите людем Моим, и камения от пути размещите, вознесите знамение на языки. Се бо Господь сотвори слышано даже до последних земли: рцыте дщери Сионове, се Спаситель твой приходит, имея с Собою мзду, и дело Его пред лицем Его. И прозовет я люди святы, избавлены от Господа: ты же наречешися взысканный град, и не оставленный.

 

Так говорит Господь: Идите, пройдите сквозь врата Мои, приготовьте путь Мой, и проложите дорогу народу Моему, и камни с пути разбросайте, поднимите знамение для племен! Ибо вот, Господь сделал это слышным до конца земли. Скажите дочери Сиона: Вот, Спаситель мой пришел, имея награду Свою с Собою, и дело Его – пред лицом Его. И назовет Он их народом святым, искупленным от Господа; ты же назовешься городом взысканным и не оставленным.

Кто Сей пришедый из Едома, оброщение риз Его от Восора? Сей красен во одежди Своей, вопиет с крепостию велиею: Аз глаголю правду, и суд спасения. Почто ти оброщены ризы, и одежды твоя яко от истоптания точила исполнены истоптания? Точило истоптах един, и от язык несть муж со Мною.

 

Кто Этот, пришедший от Эдома, краснота одежд Его – от Восора? Столь прекрасный в одеянии Своем взывает с силою многою: "Я – изрекаю правду и суд спасения!" – Отчего красны Твои одежды, и одеяние у Тебя – как от топтания точила? – "Я весь обагрен истоптанным: точило истоптал только Я один, и из народов не было человека со Мною".

Милость Господню помянух, добродетели Господни во всех, имиже нам воздавает. Господь, судия благий дому Израилеву, наносит нам по милости Своей, и по множеству правды Своея. И рече: не людие ли Мои; чада не отвергут ли ся? И бысть им во спасение от всякия скорби их. Не ходатай, ниже Ангел, но Сам Господь спасе их: за еже любити их, и щадети их, Сам избави их, и восприят их, и вознесе их во вся дни века.

 

 

Вспомнил я милость Господа: о доблестях Господа напомню, о хвале Господу за всё, чем Он воздает нам. Господь, судья благой дому Израилеву, поступает с нами по милости Своей и по множеству правды Своей. И сказал Он: "Не народ ли Мой вы? – Дети, и не изменят!" И сделался им спасением от всякой скорби их. Не посланник, ни Ангел, но Сам Господь спас их по любви к ним и жалости к ним: Сам искупил их, и принял их, и вознес их на все дни века.   Ис 62:10–12; 63:1–3, 7–9

 

Пророчества Захариина чтение. [глава 14]:

 

3. Пророчества Захарии чтение

Тако глаголет Господь: се день грядет Господень, и станут нозе Его в день оный на горе Елеонстей, прямо Иерусалима, от восток солнца. И в день оный изыдет вода жива из Иерусалима, пол ея в море первое, и пол ея в море последнее: в жатву и в весну будет тако. И будет Господь Царь по всей земли, в день оный будет Господь Един. Имя Его едино, окружающее всю землю и пустыню, от Гавы даже до Реммона, противу хребту Иерусалимлю: и вознесется, и на месте пребудет, от врат Вениаминовых, даже до места дверей первых, даже до врат угольных, и даже до столпа Анамеилева, даже до подточилий царевых, обитают в нем: и анафема не будет ктому, и вселится Иерусалим надеяйся.

 

 

 

Так говорит Господь: Вот наступает день Господень. И станут ноги Его в день тот на горе Елеонской, напротив Иерусалима к востоку солнца. И в тот день выйдет вода живая из Иерусалима – половина ее в море первое и половина ее в море последнее: летом и весной будет так. И будет Господь Царем над всею землею; в день тот будет Господь един, и имя Его едино, окружая всю землю и пустыню от Гавы до Реммона, к югу от Иерусалима; и он возвысится и на месте пребудет от ворот Вениаминовых до места ворот первых, [до ворот Гомора] и до башни Анамеила, и до башни угловой, и до подточилий царских. Будут обитать в нём, и проклятия больше не будет, и будет жить Иерусалим спокойно.   Зах 14:4, 8–11

 

 

На литии стихиры праздника самогласны. Глас 1:

 

Стихиры на литии, глас 1

Возшед на небеса, отонудуже и сошел еси, / не остави нас сирых Господи: / да приидет Твой Дух, нося мир мирови, / покажи сыном человеческим дела силы Твоея, / Господи Человеколюбче.

 

Взойдя на небеса, / с которых и сошел, / не оставь нас сиротами, Господи. / Да придет Твой Дух, принося мiру мир. / Покажи сынам человеческим дела силы Твоей, / Господи, Человеколюбец!

Возшел еси Христе к Безначальному Отцу Твоему, / неописанных Его недр не разлучивыйся, / и прилог силы хваления трисвятаго не прияша, / но Единаго Сына и по вочеловечении / познаша Тя Господи, Единородна Отцу: / во множестве щедрот Твоих помилуй нас.

 

Взошел Ты, Христе, к безначальному Отцу Твоему, / от беспредельных Его недр не отлучавшийся; / и Небесные Силы к Трисвятой своей хвале дополнения не прибавили, / но единого Сына и по вочеловечении узнали в Тебе, Господи, / единородного у Отца. / По множеству сострадания Твоего помилуй нас!

Ангели Твои Господи, апостолом глаголаху: / мужие галилейстии, что стоите, зряще на небо? / Сей есть Христос Бог, вознесыйся от вас на небо, / Той приидет паки, / имже образом видесте Его идуща на небо: / послужите Ему в преподобии и правде.

 

Ангелы Твои, Господи, Апостолам возглашали: / "Мужи Галилейские, что вы стоите, взирая на небо? / Этот – Христос Бог, вознесшийся от вас на небо; / Он вновь придет таким же образом, / как вы видели Его на небо отходящим; / послужите Ему в святости и правде!"

Глас 4: Егда пришел еси на гору Христе Елеонскую, / Отчее совершити благоволение, / ужасошася небеснии ангели, / и устрашишася преисподнии. / Предсташа же ученицы с радостию трепетни, / яко глаголал еси им, / яко престол же готовляшеся против облак ждущий: / врата же небо отверзшее доброту являше, / и земля сокровища открывает, / Адамову схождению яко познатися, и паки восхождению. / Но стопы убо возвышахуся, якоже руце, / уста же вельми благословляху, якоже слышашеся, / облак подъемляше, и небо внутрь Тебе прият. / Дело сие Господи соделал еси великое и преславное, / во спасение душ наших.

 

Глас 4: Когда пришел Ты, Христе, на гору Елеонскую, / чтобы завершить благую волю Отца, / ужаснулись Ангелы небесные, и устрашились те, кто в преисподней. / Ученики же предстали с радостным трепетом, / когда Ты с ними беседовал; / но как престол уже напротив было готово / ожидающее Тебя облако; / а небо, раскрыв врата, красоту свою являло, / и земля открывает сокровенное, / дабы известным стало схождение в нее Адама / и восхождение вновь; / но вот, стопы Твои стали возвышаться над землею, / как по мановению руки, / а уста громко благословляли, / так что можно было слышать; / облако поднимало Тебя, / и небо приняло внутрь. / Это дело великое и преславное / соделал Ты, Господи, / для спасения душ наших.

Низшедшее естество Адамово, / в дольнейшия страны земли, Боже / новосотворивый Собою превыше всякаго начала и власти, возвел еси днесь: / яко бо возлюбив спосадил еси, / якоже помиловав соединил еси Себе, / яко соединивый спострадал еси, / яко безстрастен пострадав, и спрославил еси. / Но безплотнии, кто есть Сей, глаголаху красный Муж? / Но не человек точию, Бог же и Человек, / совокупленно и являемо. / Темже удивлени ангели, / во одеждах летающе окрест учеников, / друзии же стояще вопияху: / мужие галилейстии, Иже от вас отыде, / Сей есть Иисус Человек Бог. / Бог Человек паки приидет, / Судия живых и мертвых, / верным же даруяй / грехов прощение и велию милость.

 

Естество Адама, нисшедшее / в глубочайшие места земли, / Ты, Боже, обновив в Самом Себе, / превыше всякого начальства и власти возвел в сей день. / Ведь возлюбив его, Ты посадил его Собою, / и помиловав его, соединился с ним; / соединившись, ему свойственное претерпел, / и как бесстрастный, однако пострадавший, с Собой его прославил. / И вот, бесплотные возглашали: / "Кто Этот прекрасный Муж? / – Впрочем, Он не только человек, а Бог и человек, / одновременно и тем и другим являясь!" / Потому изумленные Ангелы, / одни в своих одеждах летая вокруг учеников, / (другие же стоя,) возглашали: / "Мужи Галилейские, Тот, Кто от вас отошел, / Он, Иисус, – Человек и Бог; / Он, Богочеловек, снова придет, как Судия живых и мертвых, / и верным дарует грехов прощение / и великую милость!"

Егда вознеслся еси во славе Христе Боже, / учеником зрящим, / облацы подымаху Тя с плотию, / врата взяшася небесная, / лик ангельский радовашеся с веселием, / горнейшия силы зовяху глаголюще: / возмите врата князи ваша, / и внидет Царь славы. / Ученицы же дивящеся глаголаху: / не разлучися нас Пастырю добрый, / но посли нам Духа Твоего Пресвятаго, / наставляюща, и утверждающа, и просвещающа, / и освящающа души наша.

 

Когда вознесся Ты во славе, Христе Боже, / пред взорами учеников, / облака поднимали Тебя с плотию, / отворились врата небесные, / сонм Ангелов радовался с весельем, / высочайшие Силы восклицали, говоря: / "Поднимите, князья, врата ваши, и войдет Царь Славы!" / Ученики же, изумляясь, возглашали: / "Не отлучайся от нас, Пастырь добрый, / но пошли нам Духа Твоего Всесвятого, / наставляющего, и утверждающего, (и просвещающего, / и освящающего) души наши!"

Слава, и ныне, глас тойже: Господи, таинство еже от веков сокровенное и от родов, / исполнив яко Благ, / пришел еси со ученики Твоими на гору Елеонскую, / имея Рождшую Тя Творца и всех Содетеля: / Той бо в страсти Твоей матерски паче всех болезновавшей, / подобаше и славою плоти Твоея, / премногия насладитися радости. / Еяже и мы причащающеся, / еже на небеса восходом Твоим Владыко, / великую Твою милость на нас бывшую славим.

 

 

 

Слава, и ныне, глас тот же: Господи, таинство, сокровенное от веков и от родов / исполнив, как благой, / взошел Ты с учениками Твоими на гору Елеонскую, / взяв с Собою и Родившую Тебя, / Творца и всех Создателя; / Ибо Ей, во время Твоего страдания / более всех матерински мучившейся, / подобало и при прославлении плоти Твоей / насладиться величайшей радостью. / И мы, ей приобщившись, / великую Твою милость славим, / при восхождении Твоем на небеса, Владыка, / над нами совершившуюся!

 

 

На стиховне стихиры самогласны, глас 2:

 

Стихиры на стиховне, глас 2

Родился еси яко Сам восхотел еси, / явился еси яко Сам изволил еси: / пострадал еси плотию Боже наш, / из мертвых воскресл еси поправ смерть. / Вознеслся еси во славе, всяческая исполняяй, / и послал еси нам Духа Божественнаго, / еже воспевати и славити Твое Божество.

 

Родился Ты, как Сам восхотел; / явился миру, как Сам благоволил; / пострадал плотию, Боже наш; / из мертвых воскрес, поправ смерть; / вознесся во славе, все Наполняющий, / и послал нам Духа Божественного, / чтобы мы воспевали и славили Твое Божество.

Стих: Вси языцы восплещите руками, воскликните Богу гласом радования.

 

Стих: Все народы, рукоплещите, / воскликните Богу гласом радости.   Пс 46:2

Восприемлему Тебе Христе от горы Масличныя, / силы зряще, друг другу вопияху: / кто есть Сей? И глаголет к ним: / Сей есть державный и сильный, / Сей есть сильный в брани, / Сей есть воистинну Царь славы. / И почто Ему червлены ризы? / Из Восора приходит, еже есть плоти. / Ты же Сам яко Бог одесную сед величествия, / послал еси нам Духа Святаго, / да наставит и спасет души наша.

 

Когда возносился Ты, Христе, с горы Масличной, / Силы Небесные видя то, друг другу взывали: / "Кто же Он?" И было сказано им: / "Это – Могущественный Повелитель, / это – Сильный в битве, / Он – поистине Царь славы!" / – "А почему Его одежды красны?" / – "Он пришел из Восора, то есть во плоти!" / Ты же Сам, воссев как Бог / по правую руку Величества, / Духа Святого нам послал, / чтобы Он наставил и спас души наши.

Стих: Взыде Бог в воскликновении, Господь во гласе трубне.

 

Стих: Взошел Бог при восклицании, / Господь – при звуке трубном.   Пс 46:6

Вознеслся еси во славе на горе Масличней Христе Боже, / пред Твоими ученики, / и сел еси одесную Отца, / всяческая исполняяй Божеством, / и послал еси им Духа Святаго, / просвещающа и утверждающа, / и освящающа души наша.

 

Вознесся Ты во славе / с горы Масличной, Христе Боже, / пред Твоими учениками, / и воссел справа от Отца, все наполняя Божеством, / и послал им Духа Святого, / просвещающего и утверждающего, / и освящающего души наши.

Слава, и ныне, глас 6: Взыде Бог в воскликновении, / Господь во гласе трубне, / еже вознести падший образ Адамов, / и послати Духа Утешителя, / еже освятити души наша.

 

Слава, и ныне, глас 6: Взошел Бог при восклицании, / Господь при звуке трубном, / чтобы возвысить падший Адамов образ / и послать Духа Утешителя, / для освящения душ наших.

Таже, Ныне отпущаеши: И Трисвятое.

 

  

На благословении хлебов, тропарь праздника, глас 4:

 

Тропарь, глас 4

Вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / радость сотворивый учеником, / обетованием Святаго Духа, / извещенным им бывшим благословением, / яко Ты еси Сын Божий, Избавитель мира. [Трижды.]

 

 

Вознесся Ты во славе, Христе Боже наш, / радости исполнив учеников / обещанием Святого Духа, / по утверждении их благословением / в том, что Ты – Сын Божий, Искупитель мира. (3)

 

И чтение великое в Деяниих святых Апостол.

А идеже несть всенощнаго: по Ныне отпущаеши: тропарь праздника единожды. На Повечерии по Достойно: кондак праздника.

Полунощницу поем по обычаю с кафисмою. По 1-м Трисвятом, вместо, Се Жених: глаголем тропарь праздника. По 2-м Трисвятом, вместо, Помяни Господи, яко Благ: глаголем кондак праздника. Таже, Господи помилуй, 12. И отпуст. Молитвы, Помяни Господи, в надежди: не глаголем. Утрени начало по обычаю. И абие чтец глаголет: Приидите поклонимся: трижды. и обычныя два псалма, 19 и 20. И шестопсалмие.

 

 

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus