Православный Календарь » Каноны » Инноке́нтий (Кульчицкий), Иркутский » Канон святителю Иннокентию, епископу Иркутскому, чудотворцу

Канон святителю Иннокентию, епископу Иркутскому, чудотворцу

глас 8

Святитель Иннокентий (Кульчицкий), Иркутский

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Истря́сшему в мо́ри мучи́тельство фарао́не, и Изра́иля су́шею наста́вльшему, пои́м Христу́: я́ко просла́вися во ве́ки.

Иера́рше непоро́чне, при́зри с Небесе́ и ви́ждь, и посети́ осене́нием твои́м виногра́д се́й, его́же насади́ десни́ца твоя́ во стране́ язы́ков, да просла́вим благогове́йно чудеса́ твоя́, а́ще и невозмо́жно е́сть исчи́слити я́.

На пути́ иногда́ вразумля́ше Валаа́ма осли́ца, да не и́дет проклина́ти Изра́иля, его́же и благослови́ прише́дый от Месопота́мии; си́це утомле́нными ко́ньми вразумле́н бы́сть преогорче́нный пу́тник, да возда́ст святи́телю Инноке́нтию сла́ву, е́юже обеща́ся.

Но́г боле́знию, и разслабле́нием все́х чле́нов неду́гующему, яви́лся еси́ ско́рый цели́тель, о́тче на́ш Инноке́нтие, не пре́зри у́бо и ны́не с ве́рою притека́ющих к живоно́сным и присноцеле́бным моще́м твои́м.

Богоро́дичен: Отцу́ Собезнача́льнаго Сы́на пло́тию родила́ еси́, Пренепоро́чная Де́во, Его́же моли́ со святи́телем, да сотвори́т ны́ сы́ны Своего́ Ца́рствия, и насле́дники обетова́ния ве́чнаго.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́ш у́м и сердца́, Небеса́ сло́вом утвержде́й, во е́же пе́ти и сла́вити Тя́, во спасе́ние ду́ш на́ших.

Купину́ втору́ю показа́л еси́, слове́сный па́стырю, егда́ моли́твами твои́ми сохрани́л еси́ посреде́ пла́мене невреди́му святу́ю це́рковь, в не́йже почива́ше не у́ просла́вленное на земли́, но с Небесе́ оби́лием чудотворе́ний я́вственно свиде́тельствованное свя́то бы́ти нетле́нное те́ло твое́.

Еди́ней ве́ре досту́пен яви́лся еси́, непоро́чне: те́мже с премене́нием естества́ уста́вов, мра́з и и́ней сокры́ша чистоту́ твою́ от оче́с нечи́стых, дерзну́вших в неве́рии ви́дети тя́, и́мже не да́л еси́ узре́ти сла́вы твоея́, поуча́я ны́ чи́стым се́рдцем тебе́ сла́вити.

На по́мощь ско́ро прите́кл еси́ к ста́рцу, очи́ма тя́жко ви́дящему, и прикосну́вся боле́зненней главе́ его́, яви́л еси́ на не́м дела́ Бо́жия; просвети́ у́бо и на́ша душе́вныя о́чи моли́твами твои́ми, священнонача́льниче.

Богоро́дичен: Тве́рдое и непрело́жное упова́ние ве́мы Тя́, Богоро́дице, его́же держи́мся, и упова́юще мо́лимся: сохрани́ гра́д се́й, и вся́ гра́ды и страны́ христиа́нския от все́х бе́д, находя́щих челове́ком согреша́ющим, но а́бие моли́твами Твои́ми прие́млющим согреше́ний оставле́ние.

Седа́лен, гла́с 3:

Тако́в на́м подоба́ше архиере́й, преподо́бен, незло́бив, кро́ток, отлуче́н от гре́шник, и́же пред ве́чным Архиере́ем, Иису́с Христо́м, мо́лится вы́ну о спасе́нии ста́да своего́: мно́го бо мо́жет моли́тва пра́веднаго, поспешеству́ема во благо́е.

Сла́ва: Прото́ржеся вода́ в пусты́ни, исто́чник исцеле́ний истека́ет от неистле́нных моще́й святи́теля Инноке́нтия, ра́дость ве́чная над главо́ю его́, ея́же да сподо́бимся и мы́ моли́твами его́, в невече́рнем дни́ воскресе́ния.

И ны́не: О Тебе́, Отрокови́це, возгласи́ проро́к, глаго́ля: се́ врата́ восто́ка, и бу́дут затворе́на, и никто́же про́йдет сквозе́ я́: но Госпо́дь Бо́г еди́н про́йдет, и бу́дут врата́ затворе́на.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Иису́с в дому́ Петро́ве прикосну́ся руце́ те́щи его́, огне́м жего́мыя, и а́бие оста́ви ю́ о́гнь; сия́ же зна́мения после́доваша тебе́ ве́рующему чудотво́рцу, укроти́л бо еси́ огне́вицу еди́ным прикоснове́нием бо́ку лежа́щаго на одре́ сме́рти, но призва́вшаго тя́ во упова́нии жи́зни.

Исцеля́хуся иногда́ ве́рующии от нанесе́ния главотя́жей и убру́сцев Па́вловых; не про́сты си́лы творя́ше Бо́г и твои́ма рука́ма, но́вый апо́столе, пе́рсть бо от твоея́ свяще́нныя ра́ки и еле́й от лампа́ды отверза́ют слепотству́ющей о́чи и да́руют исцеле́ние.

Моли́тва ве́ры спасе́ лю́те боля́щаго, и́же и испове́да, я́ко вра́чеве не воскреся́т, упова́ние же на тя́, благосе́рдый о́тче, николи́же посрамля́ет с ве́рою призыва́ющих тя́ во благовре́менную по́мощь.

Богоро́дичен: Отрокови́ца неискусому́жная ражда́ет Прови́деннаго Ду́хом от Авваку́ма, и к Рожде́нному мо́лится о душа́х на́ших, му́дре пасо́мых па́стырем, и по исхо́де свое́м вы́ну с на́ми в неистле́нии свята́го телесе́ своего́ пребыва́ющим.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: От но́щи неве́дения, Богове́дения де́нь, во све́те лица́ Твоего́, Христе́, да возсия́ет, ко у́тру хвале́ние Твое́ в сердца́х на́ших.

Любо́вию погрузи́ся во струя́х упова́ния на уго́дника Бо́жия, покры́тый от главы́ до но́г стру́пами и во пло́ти свое́й не обрета́яй исцеле́ния, и а́бие очи́стися от нечистоты́ боле́зненныя, я́коже Неема́н от прока́зы, погруже́нием во Иорда́не, по глаго́лу Елиссе́еву.

И́щущим тебе́ обрета́ешися гото́вый помо́щник, святи́телю Инноке́нтие, и ско́ро подае́ши неду́гов исцеле́ние, я́коже иногда́ жене́, боле́знующей десно́ю руко́ю, яви́лся еси́ в со́нном виде́нии и сотвори́л еси́ ю́ здра́ву за еди́ное призва́ние свята́го твоего́ и́мене.

Тве́рдое благода́ти позна́ние утвержда́я в ве́рующих, научи́л еси́ на́с ве́дети тя́, я́ко наста́вника ми́лостиваго, благоутро́бия сокро́вище, правове́рия учи́теля, архиере́ев похвалу́, безпомо́щных засту́пника, при́сно моля́щагося о спасе́нии ча́д твои́х, с ве́рою к тебе́ притека́ющих.

Богоро́дичен: Вереи́ а́довы сломи́шася, и закле́пи ве́чнии сокруши́шася Ро́ждшимся от Тебе́, Пречи́стая Ма́ти. Те́мже мо́лим Тя́: изба́ви ны́ от ве́чныя сме́рти хода́тайством Твои́м и всели́ ны́ во све́те Сы́на Твоего́, све́т искупле́ния ми́рови возсия́вшаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Ели́цы притека́ху к тебе́, помо́щниче те́плый, не отхожда́ху посра́млени, немощни́и исцеля́хуся, в боле́зни деторожде́ния су́щия, от многоцеле́бныя благосты́ни твоея́ приима́ху ско́рое неду́га разреше́ние, слепи́и прозира́ху; посети́ у́бо и на́с, ще́дрый о́тче, твое́ю по́мощию.

Не бу́ди неве́рен, но ве́рен, ре́кл еси́, о́тче, втори́цею яви́выйся от преломле́ния ноги́ лю́те стра́ждущему, и уда́рив жезло́м в ме́сто, иде́же стоя́сте но́зе твои́, я́звою на дре́ве уврачева́л еси́ душе́вную я́зву омраче́ннаго неве́рием, а́бие бо испове́да бы́ти тебе́ благода́тнаго врача́, воздви́гшаго его́ от одра́ боле́зненнаго.

Непоро́чныма твои́ма рука́ма препо́дал еси́, архиере́ю Бо́жий, безсме́ртную пи́щу стра́ждущей, о чу́до! на Небеси́ приобща́яся и́стее Невече́рняго Све́та, вя́щше седми́десяти ле́т по твое́м успе́нии, и на земли́ явля́ешися священноде́йствитель Боже́ственных Та́ин, уверя́я па́ству твою́ в неразлу́чном пребыва́нии вы́ну с притека́ющими ко твое́й по́мощи.

Богоро́дичен: И́стины учи́телю, наста́ви ны́ во и́стинней ве́ре, моля́ о спасе́нии на́шем с Пречи́стою Де́вою Богоро́дицею Рожде́ннаго от Нея́ на спасе́ние всего́ ми́ра.

Конда́к гла́с 4:

Непоро́чности соиме́ннаго па́стыря, пропове́дника ве́ры во язы́цех Монго́льских, сла́ву и украше́ние Ирку́тския па́ствы, любо́вию восхва́лим вси́ ве́рнии: то́й бо е́сть храни́тель страны́ сея́, и моли́твенник о душа́х на́ших.

И́кос:

А́нгельским житие́м возвы́сился еси́, о́тче, до лицезре́ния красоты́ несозда́нныя, ея́же наслажда́яся ны́не на Небеси́, мо́лишися о спасе́нии на́шем, на́с же на земли́ науча́еши взыва́ти тебе́ такова́я: Ра́дуйся, кри́не, в благорастворе́нном ю́зе процветы́й; ра́дуйся, пе́рвенче духо́внаго сыноположе́ния, от Ма́лыя Росси́и Бо́гу посвяще́нный. Ра́дуйся, сла́во и велича́ние гра́да Ки́ева; ра́дуйся, в земно́м учи́лищи Небе́сныя му́дрости наста́вниче. Ра́дуйся, му́дрый исполни́телю веле́ний царя́ земна́го; ра́дуйся, му́жественный подви́жниче Царя́ небе́снаго. Ра́дуйся, пропове́дниче ве́ры во язы́цех Монго́льских; ра́дуйся, началоположи́телю до́браго священнонача́лия во страна́х Сиби́рских. Ра́дуйся, украше́ние Ирку́тския па́ствы; ра́дуйся, благоуха́ние пусты́ни. Ра́дуйся, о́бщаго воскресе́ния в нетле́нии твое́м увери́телю; ра́дуйся, неизчерпа́емых чуде́с исто́чниче. Ра́дуйся, храни́телю страны́ тобо́ю избра́нныя; ра́дуйся, Инноке́нтие, моли́твенниче о душа́х на́ших.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В нача́ле зе́млю основа́вый и Небеса́ сло́вом утверди́вый, благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Кре́пость и исцеле́ние приима́ху от тебе́, о́тче, немощству́ющии пло́тию; ско́рбнии же ду́хом и удруче́ннии печа́льми жите́йскими обрета́ху душе́вное утеше́ние во умиле́нном призыва́нии свята́го и просла́вленнаго и́мене твоего́, прославля́ющаго ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га Изра́илева.

О́тче, непоро́чности соиме́нне, та́ко просла́вися све́т тво́й пред челове́ки, я́ко ви́дяще до́брая дела́ твоя́ и чудотворе́ния мно́гая, прославля́ют чудоде́йствующаго тобо́ю, ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га Изра́илева.

Тро́ичен: Душе́вныя на́ша боле́зни исцели́, Бо́же, моли́твами просла́вленнаго от Тебе́ уго́дника, ускоря́ющаго на по́мощь умиле́нною душе́ю, тре́бующим де́йственнаго его́ пред Тобо́ю, Тро́ице Свята́я, заступле́ния.

Богоро́дичен: У́м на́ш плени́ в послуша́ние ве́ры, ду́х и ду́шу всесоверше́ны соблюди́, и те́ло в прише́ствие Го́спода на́шего Иису́са Христа́ непоро́чно сохрани́, моли́твами Твои́ми, Богороди́тельнице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Безнача́льнаго Царя́ Сла́вы, Его́же трепе́щут небе́сныя си́лы, по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Широ́кий пу́ть, вводя́щий в па́губу, презре́л еси́, преподо́бне, и те́сными враты́ вше́л еси́ в небе́сное Ца́рствие. Отону́дуже призира́я вы́ну на призыва́ющих тя́ с ве́рою, укрепи́ у́бо и на́с понести́ благо́е и ле́гкое и́го Креста́, да вни́дем в поко́й Бо́га благослове́ннаго.

Ангелоподо́бным житие́м на земли́, обре́л еси́ благода́ть исцеле́ний, и яви́лся еси́ вои́стинну а́нгел храни́тель па́ствы твоея́, бо́дрственно утвержда́я ю́ в ве́ре многоразли́чными твои́ми чудотворе́нии, и соблюда́я в чи́стом испове́дании отце́в Бо́га благослове́ннаго.

Христо́во благоуха́ние яви́лся еси́, о́тче, в спаса́емых тобо́ю от неду́гов душе́вных же и теле́сных; те́мже обита́тели гра́да тобо́ю избра́ннаго, прославля́юще святу́ю па́мять твою́, благословля́ют просла́вившаго тя́, отце́в Бо́га благослове́ннаго.

Богоро́дичен: Не́сть на́ша бра́нь ко пло́ти и кро́ви, но к нача́лом, и ко власте́м, и к миродержи́телем тьмы́ ве́ка сего́, к духово́м зло́бы поднебе́сным; над ни́миже покажи́ ны́, Влады́чице, победи́тели, я́ко да по о́бразу непоро́чнаго па́стыря возмо́жем вся́ стре́лы лука́ваго разжже́нныя угаси́ти.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́, Рождество́ Присноде́вы, в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Апо́стол язы́ков бы́л еси́, о́тче, я́коже и Па́вел, те́мже ны́не восхище́н еси́ на высоту́ Боже́ственнаго лицезре́ния, иде́же мо́лишися, да Бо́г возрасти́т, е́же ты́, му́дрый де́лателю, насади́л и напои́л еси́.

Шле́м спасе́ния восприи́м, и мече́м духо́вным препоя́сався, изше́л еси́ на де́ло твое́, па́стырю ди́вный, и согради́л еси́ опло́т благоче́стия во мра́це язы́чества. Моли́ у́бо преблага́го Бо́га, да укрепи́т, е́же соде́ла в на́с руко́ю твое́ю.

И́менем и житие́м непоро́чне, приими́ хвале́бныя пе́сни, любо́вию к тебе́ возноси́мыя, осеня́я моли́твами твои́ми па́ству, осия́нную луча́ми добро́т твои́х, и ускоря́я на по́мощь благода́тным заступле́нием твои́м во вре́мя благопотре́бно.

Богоро́дичен: Херуви́мов честне́йшая, и сла́внейшая без сравне́ния Серафи́мов, не пре́зри моле́ния ра́б Твои́х, но покры́й на́с честны́м Твои́м покро́вом: спаси́ лю́ди, благогове́йно чту́щия па́мять непоро́чнаго па́стыря, и моли́твенника о гра́де се́м, ди́внаго Инноке́нтия.

Свети́лен, гла́с 1:

Сла́ва Тебе́, Бо́гу, показа́вшему на́м све́т спасе́ния в житии́ и словеси́ Твоего́ уго́дника; сла́ва Тебе́, Благода́телю, возсия́вшему просвеще́ние и́стины в побо́рнице благоче́стия и и́стины; сла́ва Тебе́, ди́вному Щедротода́вцу, удиви́вшему ми́лости Твоя́ на ходи́вшем во све́те Лица́ Твоего́, святи́теле и чудотво́рце Инноке́нтии.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Све́т ми́рови возсия́ в Рождестве́ Твое́м, Пречи́стая Богоро́дице, осия́й у́бо у́м на́ш позна́нием Сы́на Твоего́, се́рдце уязви́ любо́вию к Боже́ственным за́поведем, укрепля́ющи ны́ моли́твами Твои́ми в ве́ре и благоде́лании.

Система Orphus